Nope, ik ga mezelf vermaken, sowieso een dagje Amsterdam.quote:
Gast.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:25 schreef Auti het volgende:
Ondanks dat het eigenlijk even best wel weer kut gaat ( ik bespaar veel details; vrijdag fiets kapot gegaan, en ik moest de belastingdienst hebben maar die was dicht BELACHELIJK!! en ik had ging ook ruzie krijgen over de telefoon met de doktersassistente.. ) ben ik helemaal happy en optimistisch![]()
Wat een stukje autorijden wel niet kan doen heh....![]()
![]()
En ik ging ook weer bellen met sociaal.nl en dat ging gewoon goed! Ik hoefde maar 1 keer het nummer te bellen, ze namen gewoon op en ik kreeg duidelijkheid. En ik sta sterk![]()
Ik weet welke schuldeiser de weigeraar is en ik had dat niet verwacht.. Dit houdt in dat de lastige moeilijk boze mensen (tevens de dossiers die al onder vonnis staan) gewoon akkoord zijn gegaan met het minnelijke traject![]()
De weigeraar gaat ook nog wel over de brug, want anders krijgen ze praktisch niets, en er valt geen beslag te leggen ook.. Dus die gaan wel mee![]()
Nu moet alleen nog een schuldeiser reageren, 158 dgn na het voorstel. Weet je wie die schuldeiser is? De belastingdienst...Die zijn niet zo leuk maar wel erg makkelijk
![]()
En ik hoef op dit moment ook nog niet wettelijk de WSNP in omdat die 120 dgn gelden voor schuldeisers en niet voor mij of sociaal.nl, wij zijn niet verwijtbaar.
Het gaat weer de goede kant op, ik heb weer hoop.
Nou ik was bezig met onderhoud, dat kan ik best want dat deed ik vroeger ook. Ik ben niet technisch en heb 2 linkerhanden maar als ik het eenmaal weet en niet gehaast werk dan komt alles goed. Met klein onderhoud en schoonmaken van fietsen heb ik wel ervaring, ook met hydraulische remmen, alleen dan nog niet met schijfremmen.. want met de brommers en autos bleef ik daar ook altijd van af. Maar bij Mountainbikes moet je dat wel goed schoonhouden e.d.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:34 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Gast.
Hoe heb je 'm dit keer gesloopt?
+1quote:Op maandag 6 juni 2011 12:24 schreef phpmystyle het volgende:
Misschien lijkt productiewerk je wat EG
Ik heb het gedaan, het was wel zwaar. Maar als het echt niet anders kan dan zal ik mij daar wel naar schikken.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:17 schreef Auti het volgende:
[..]
Best wel denigrerend, niet? zou jij het volhouden?
Ik zeg het omdat "been there done that".. in alle soorten en maten, écht. Van in een ruim 50 vierkante meter grijze ruimte met alleen in het midden een machine waarbij het je taak was om plakjes vleeswaren op een kartonnetje te leggen, naar schoffelen, naar grootverpakkingen uitpakken (alles de hele dag door), naar dopjes op flesjes draaien met de hand; duizenden per dag. WC's schoonmaken, been there.. Hondenpoep roeren, been there.. Op 23 jarige leeftijd mijn rug naar de klote geholpen, been there. Alleen maar met domme mensen gewerkt en voor een deel ook met echte "mongolen" .. kwijl in mijn nek gehad en al. Daarnaast ga je er met een beetje hersens geen stabiliteit in vinden, en is óók die arbeidsmarkt niet stabiel en zie daar maar eens als oudere met een gatenkaas CV in te stromenquote:Op maandag 6 juni 2011 20:19 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik heb het gedaan, het was wel zwaar. Maar als het echt niet anders kan dan zal ik mij daar wel naar schikken.
Hoe oud ben je en hoeveel van dit soort baantjes heb je gedaan, en wat is je IQ.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:37 schreef phpmystyle het volgende:
Volgens mij is dat altijd beter dan een WA-jong uitkering, ik vind jou behoorlijk minachtend spreken over dit ''type'' werk.
18.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:38 schreef Auti het volgende:
[..]
Hoe oud ben je en hoeveel van dit soort baantjes heb je gedaan, en wat is je IQ.
Dan kunnen we in perspectief praten.
Het verklaard een hoop, en dat bedoel ik absoluut niet denigrerend, echt niet..quote:Op maandag 6 juni 2011 20:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
18.
op testmijniq.nl 110 (geen idee in hoeverre geijkt)
En ja, ik draai mij hand niet om voor dit soort klusjes, al hoop ik wel dat ik dit niet meer over 5 jaar sta te doen.
Ik heb toch nog 8 maanden eenvoudig werk gedaan (weliswaar geen productiewerk), en ik was blij om mensen te kunnen vertellen dat ik 30 uur per week werkte.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:17 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik deed er 53, zonder overuren... en heb er 12 jaar eenvoudig werk opzitten.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:14 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Ik heb toch nog 8 maanden eenvoudig werk gedaan (weliswaar geen productiewerk), en ik was blij om mensen te kunnen vertellen dat ik 30 uur per week werkte.
Bij een productiebaantje, maar ook bij ander werk, is er altijd de mogelijkheid van jobcoaching. De jobcoach begeleidt de medewerker en werkgever om een betere samenwerking te realiseren.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:04 schreef Auti het volgende:
[..]
Het verklaard een hoop, en dat bedoel ik absoluut niet denigrerend, echt niet..
En ik wil ook geen slecht toekomstbeeld voor je schetsen maar ik ging puur even op de andere personen in. Wellicht dat jij het verder weet te schoppen want je hebt nog heel wat voor je
Ik ben zelf 30, heb meer dan 20 kutbanen achter de rug en ben op zijn laagst getest op 138.
Ik vind mijzelf niet slim of hoogbegaafd, ik kots er zelfs op.. en kan er een boek over schrijven, ben er mee bezig.. héle verhalen.. de clue is, niet alles over 1 kam scheren..
Toen ik 18 was, was ik god man! echt!! en geld had ik ook!..
Ik ging even in op Schaal_9 omdat hij vaak, en ook wel terecht, erg pocht met zijn status.. maar als hij straks wegbezuinigd wordt of op een of andere manier instort dan wil ik ook wel eens zien hoe hij zich daar uit weet te redden.. Postbode geweest.. ben ik ook geweest.. voor 3 euro bruto per uur en dat is geen geintje. DHL/Select mail.
Soms zijn dingen makkelijker gezegd dan gedaan.. Misschien kan EG wel productiewerk doen, ook al is het zelfs maar voor 1 jaar.. heb je er ook al over nagedacht welke werkgever hem zou willen aannemen? Want je kan wel zeggen dat dat makkelijk is, maar op 18 jarige leeftijd kan je never nooit nog niet zoveel gesolliciteerd hebben... 27 afwijzingen per maand is peanuts kan ik je zeggen.
Goed koeriers werk doet het in NL ook nog wel goed.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:36 schreef von_Preussen het volgende:
Wat postbode's aangaat kan ik alleen de VS aanbevelen, $50.000 op jaarbasis is geen slecht salaris.
Het zou de garantie zijn om in een inrichting te eindigen of erger. Niemand is geholpen met werk dat totaal niet bij iemand past. De werknemer niet en de werkgever al helemaal niet.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:17 schreef Auti het volgende:
[..]
Ondanks dat wij het op economisch gebied vaak oneens zijn, ben ik het hier wel met je eens.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het zou de garantie zijn om in een inrichting te eindigen of erger. Niemand is geholpen met werk dat totaal niet bij iemand past. De werknemer niet en de werkgever al helemaal niet.
Nog niet te spreken om iemand levenslang te veroordelen tot een mismatch. Dat houdt geen mens vol.
Het is bovendien zwaar naief gedacht van mensen dat laag geschoold werk geen werkdruk zou inhouden. Niks is minder waar. Ook in de lage banen is sprake van druk. Juist nog meer druk als het gaat om productie. Voorbeelden te over.
Nog naïever is te denken dat productiewerk solistisch zou zijn. Integendeel. Je zou dan moeten samenwerken met mensen met ene veel lager opleidingsniveau die sowieso al heel anders communiceren. Nog niet te spreken hoe het is om als hogeropgeleiden totaal geen aansluiting met collega's te hebben.
Mensen die denken dat bijvoorbeeld een professor met respect de tuinbouw ingekacheld kan worden is zelf knettergek en ver van de realiteit verwijderd.
Ik was eigenlijk niet eens van plan om te reageren laat staan mij te moeten verdedigen. Triest dat het nodig was, ik had van sommigen meer verstand verwacht.![]()
Dank voor je support in deze.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ondanks dat wij het op economisch gebied vaak oneens zijn, ben ik het hier wel met je eens.
Dat hou je mischien voor een korte periode vol, maar lang moet het niet duren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |