Inderdaad een mooie song. Jammer dat MJ dit soort nummers ook nooit er gewoon even tussendoor gooide oid. Dit was typisch zo'n nummer dat je gewoon effe live zou willen horen. Simpel op een podium, en dan zingen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 08:32 schreef Robijn48 het volgende:
Ik mis Michael er ook in, net als in elke clip die nu uitkomt
Het is wel heel leuk gedaan. Inzendingen uit 103 landen Michael zou het prachtig gevonden hebben, want immers in de lijn van zijn gedachtegoed.
En wat is het toch een goede song
Inderdaad! Dangerous en History, beter is het wat mij betreft nooit meer geworden. Bad heb ik altijd een erg gedateerde sound vinden hebben (hoewel het bij de release vast superhip was). Thriller en Off The Wall zijn ook prima te doen, maar de bombastische, gelaagde sound vanaf Dangerous vind ik toch wel de gaafste periode van Michael's muziek - met als persoonlijke uitschieters History, Will You Be There en Little Susie.quote:Op woensdag 15 juni 2011 18:40 schreef Kenju het volgende:
Dat ben ik niet met je eens. Sterker nog, mijn favoriete periode is midden jaren '90. De productiewaarde van clips ging flink omhoog, en kwa dans was het ook gewoon heel anders dan wat hij in de jaren '80 liet zien. En de muziek leek er ook niet op, en vind ik de meest tijdloze muziek uit zijn gehele gamma. Kwa teksten was het ook betekenisvoller, zowel persoonlijk als maatschappij kritisch. En kwa vorm liet hij ook wat strijdvaardige emotie/boosheid zien wat me wel beviel.
Tijdens de Dangerous tours viel dat playback toch wel mee? Dat is pas tijdens de 2e helft van de History tour gekomen, omdat hij kennelijk fysiek (rug, lupus, vermoeiing, medicijnverslaving) er niet meer toe in staat was. Inderdaad erg jammer. Kwa danspasjes ed, was daar wel dat robot-gebeuren bij gekomen, en kwa dansnummers deed hij inderdaad wel minder. Maar dat was ook inherent aan het type muziek. Wat de oude muziek betreft, deed hij inderdaad niet veel anders, maar dat komt ook door de mentaliteit die ik eerder omschreef, MJ bepaalde dat 'X' het product was, en daar moest men het mee doen. Zowel de muziek als de danspassen en ook de show. Je zag dit ook in This Is It, dat hij zei dat hij het precies wilde zoals hij het geschreven had.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:55 schreef Rnnz het volgende:
Qua muziek moet ik je gelijk geven, dat was in de jaren '90 ook nog prima in orde. Ik was laatst Who Is It aan het luisteren, dat is ook zo'n geweldige plaat.
Ik doelde inderdaad meer op de live optredens en de choreografie bijvoorbeeld. Die is sinds de 80s niet meer veranderd. Dan bedoel ik niet 'standaard choreografie' als Smooth Criminal, maar gewoon spontane pasjes. Daarnaast ook het hele playback-gebeuren tijdens de Dangerous/History tours, zonde.
Die robot-bewegingen waren echt nieuw hoor. Ik vond ze niet veel aan, maar ze waren wel nieuw. Faalangst en perfectionisme zijn toch twee zeer verschillende zaken. Maar ik verdenk in het opzicht van optreden hem van geen van beiden. Het is puur dat hij het puur als een product zag en dacht dat de fans dat live wilde zien, en niet hem, zijn live zang, en het directere contact. Ik denk echt dat hij het probleem gewoon niet zo zag. Overigens heb ik nog een Historyconcert gezien waar hij meer dan de helft gewoon live zingt (tot mijn eigen verbazing toen ik het voor het eerst zag overigens, omdat ik dacht dat hij bijna alles zo playbacken). Ik durf zo niet te zeggen welke het is. Dangerous heb ik geen concerten van. Ik ben nog wel naar het concert in De Kuip geweest, en toen was het wel voor een flink deel live, volgens mij (ik was toen 10 of 11). In de Arena een paar jaar later ben ik de eerste keer niet geweest, en een jaar later wel en was iid bijna alles playback. Dat omslagpunt is geweest tijdens de History-tour.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:13 schreef Rnnz het volgende:
Tijdens Dangerous was ook al de helft en soms wat meer playback. HIStory is bijna helemaal geplaybackt.
Qua danspassen heb ik in de jaren '90 volgens mij niets vernieuwend meer gezien wat ik nog niet eerder gezien heb bij hem.
Bovendien zou ik z'n perfectionisme eerder omschrijven als faalangst. Daar had hij naar mijn mening veel meer last van dan perfectionisme.
Hee leuk. Wie heeft dat vliegtuigje georganiseerd?quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:00 schreef Janena het volgende:
Ik denk dat we 25 juni toch even langs het beeld gaan....
Rond half 3 of 3 uur gaat er een vliegtuigje met banner 15 minuten boven het beeld vliegen (die vliegt daarna nog 2,5 uur over de rest van nederland).
De kinderen gaan mee dus ik kijk nog even wat we voor die tijd gaan doen....er is in Best een soort attractiepark en een kleine dierentuin.
Jazeker....quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:40 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Hee leuk. Wie heeft dat vliegtuigje georganiseerd?
En als je gaat en een foto neemt, zet je em dan hier?
Inderdaad!quote:Maar ik had hem ook zoooo graag eens gewoon op een kruk of aan een piano gezien met alleen zijn stem en wat akoestische gitaar of zo. Dat had hij prima gekund en was minstens net zo spectaculair geweest als een gigantisch Billie Jean optreden met alle toeters en bellen. Maar ja, helaas...
Waarom niet? De ultieme manier om te laten zien dat je lef hebt, lijkt me. Z'n muziek sloeg ook een kwartslag om bij Dangerous, waarom z'n optredens dan niet?quote:Maar stel je voor dat hij ineens tijdens een concert Billie Jean totaal opnieuw zou interpreteren, de moonwalk en de outfit achterwege zou laten, en iets geheel anders zou doen. Daar had hij geen vrienden mee gemaakt bij het publiek, die kwam ook om juist dát optreden op die manier te zien.
Welke robot-bewegingen bedoel je dan precies? Die aan het begin van Stranger In Moscow of zo, wat hij overigens ook elk concert precies hetzelfde deed?quote:Die robot-bewegingen waren echt nieuw hoor. Ik vond ze niet veel aan, maar ze waren wel nieuw. Faalangst en perfectionisme zijn toch twee zeer verschillende zaken. Maar ik verdenk in het opzicht van optreden hem van geen van beiden. Het is puur dat hij het puur als een product zag en dacht dat de fans dat live wilde zien, en niet hem, zijn live zang, en het directere contact. Ik denk echt dat hij het probleem gewoon niet zo zag.
Dat ene 'HIStory' concert wat je bedoelt, zal wel het Royal Brunei concert zijn. Daar zong hij wat meer live inderdaad. Op de Dangerous Tour was minstens de helft niet live. Eigenlijk was het omslagpunt wat je noemt toen al. Zelfs op de 2e leg van de BAD Tour, waar hij The Way You Make Me Feel, Smooth Criminal en Man In The Mirror niet live zong, begon hij al met playbacken.quote:Overigens heb ik nog een Historyconcert gezien waar hij meer dan de helft gewoon live zingt (tot mijn eigen verbazing toen ik het voor het eerst zag overigens, omdat ik dacht dat hij bijna alles zo playbacken). Ik durf zo niet te zeggen welke het is. Dangerous heb ik geen concerten van. Ik ben nog wel naar het concert in De Kuip geweest, en toen was het wel voor een flink deel live, volgens mij (ik was toen 10 of 11). In de Arena een paar jaar later ben ik de eerste keer niet geweest, en een jaar later wel en was iid bijna alles playback. Dat omslagpunt is geweest tijdens de History-tour.
Dat denk ik inderdaad. Ook niet gek, gezien zijn onzekerheid.quote:Of misschien is dit wel die faalangst, om het live te verkloten. Maar tijdens het geschreeuw van een concert merkt toch niemand het. Daar zijn de normen toch niet zo hoog.
Tja ik weet niet, ik zou toch wel balen als ik naar mijn eerste en enige MJ concert was geweest en niet Billie Jean op die manier te zien zou krijgen. Het is toch echt iets legendarisch wat je graag een keer wil meemaken. Misschien is dat persoonlijk maar ik denk wel dat veel mensen er op rekenen om juist dat te zien.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:57 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Waarom niet? De ultieme manier om te laten zien dat je lef hebt, lijkt me. Z'n muziek sloeg ook een kwartslag om bij Dangerous, waarom z'n optredens dan niet?
[..]
Eens! Ik denk alleen wel dat hij toch was afgebrand Het leek er gewoon op alsof Michael niks meer goed kon doen de laatste jaren...quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:28 schreef MetBas het volgende:
Hoewel we het nooit hebben kunnen zien, denk ik wel dat TII een goede tour geworden zou zijn. Ze hadden echt de beste topmensen binnengevlogen; de beste lichtmensen, geluidsmensen, choreografen, pyrotechnica, alles. En dan dat 3D scherm van 50 (?) m2! En dan die vignettes van Thriller (3D, of zoals Michael het noemde door de extra's; 4D) en Smooth Criminal, het vuurwerk, de grote attributen. Alleen hoe ze van het podium zouden gaan (met een levensgroot vliegtuig) is al geniaal toch!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |