Slaap maar lekker verder.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:11 schreef coban het volgende:
Mede door deze mensen, maar ook andere allochtonen, kwam er cultuur en degelijke in Nederland. Nederland werd slimmer, kon zich meer op andere zaken richten. Nederland kreeg meer kennis over bepaalde producten/handelingen doordat allochtonen hun cultuur meenamen naar Nederland. Zonder al deze allochtonen (ja ook die uit de 17e eeuw etc) zou Nederland niet zo'n belangrijke positie hebben.
Ga maar weer lekker thee drinken met ze.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:11 schreef coban het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat ik hier zoooooooveel mensen tegenkom die verschrikkelijk tegen allochtonen zijn, en het oooo zooo erg vinden dat er steeds meer allochtonen komen, dat er uberhaupt allochtonen zijn, maar dat in real life nog nooit tegen mij gezegd is. Ik weet haast zeker dat mensen als ZureLucht dit soort frustraties nooit buiten uiten, tegen allochtonen zelf. En nee, ga geen smoesjes gebruiken als 'ja dan worden we in elkaar geslagen o.i.d' want dat is vaak niet het geval. Ik begrijp zelf, als allochtoon zijnde, niet waarom er mensen zijn die ZO erg tegen allochtonen zijn. En dan niet eens alle allochtonen, maar meer gericht tegen Marokkanen en Turken. Er zijn een heleboel uitkeringtrekkende Polen enzovoort. Over hun hoor je haast niets. Er is ook een heleboel criminaliteit onder Chinezen bijvoorbeeld. Veel drugshandel etc. Maar zij houden zich stil, je hoort ook haast nooit wat over hen.
In de jaren 60/70, toen er veel Turken en Marokkanen naar Nederland kwamen konden de Nederlanders hun geluk niet op. Mede door deze mensen, maar ook andere allochtonen, kwam er cultuur en degelijke in Nederland. Nederland werd slimmer, kon zich meer op andere zaken richten. Nederland kreeg meer kennis over bepaalde producten/handelingen doordat allochtonen hun cultuur meenamen naar Nederland. Zonder al deze allochtonen (ja ook die uit de 17e eeuw etc) zou Nederland niet zo'n belangrijke positie hebben. Vele buitenlanders zijn geinteresseerd in Nederland vanwege zijn multiculturele samenleving.
En, hoe harteloos is het om de allochtonen die naar Nederland kwamen op zo'n jonge leeftijd weer terug te sturen naar het land van herkomst na plusminus 20 jaar? Zij zijn gehecht geraakt aan Nederland, het zou onmenselijk zijn hun uit Nederland te gooien.
De enige allochtonen waar het in Nederland echt slecht mee gaat zijn Marokkanen en Antillianen. Maar in heel West-Europa (Belgie, Frankrijk en Spanje) hebben ze problemen met Marokkanen Berbers, dus het ligt niet aan ons integratiebeleid.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:47 schreef Infection het volgende:
Mensen die het opnemen voor die "kut"-Marokkaantjes
Opflikkeren met dat tuig. Ik heb niks tegen Marokkanen, maar diegene die zich misdragen moeten ze gewoon een enkele reis terug sturen naar hun eigen land.
Gisteravond werd een vriend van me nog van zijn geld beroofd waar ik bij stond. En ja hoor het waren weer Marokkanen
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 02:14 schreef Infection het volgende:
[..]
Ga maar weer lekker thee drinken met ze.
Laat 'm maar gaan, hij weet niet waar hij het over heeft.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 03:14 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja want Coban heeft het nu overduidelijk over de criminele allochtonen en is hun gedrag aan het goedpraten toch?
Jezus, je zegt zelf net dat je niks tegen Marokkanen hebt, alleen wat tegen criminele Marokkanen en wat doe je een post later? Iemand heeft het over allochtonen in het algemeen en in jouw ogen is dat meteen een thee-drink-crimineel-gedrag-goed-praat-post
Overigens geldt ditzelfde ook voor Coban. Maar goed, nog steeds geen reden om onterecht te suggereren dat Coban crimineel of fout gedrag aan het goedpraten is.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 03:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Laat 'm maar gaan, hij weet niet waar hij het over heeft.
Ikben het zeker niet aan het goedpraten, het moet juist harder aangepakt worden.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 03:21 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Overigens geldt ditzelfde ook voor Coban. Maar goed, nog steeds geen reden om onterecht te suggereren dat Coban crimineel of fout gedrag aan het goedpraten is.
Ben ik het niet mee eens. Je kan heus wel samenwerken zonder dat je het overal eens wordt. Over de Islam was dat verschil zelfs zo groot dat de PVV dit kabinet gedoogt, maar er niet zelf in zit.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:07 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Daar komt dan nog bij dat ik Politieke Partijen die samenwerken met een partij met zo'n ideologie minstens net zo, zo niet nog veel erger, verwerpelijker vindt. Deze patijen omvatten bijvoorbeeld:
- De VVD: Was van te voren al duidelijk dat ze werkelijk geen ene kut geven om sociale dingetjes, puur economisch en financieel ingesteld..
- Het CDA, vooraf stellig tegen PVV, na verkiezing vrolijk de macht aan Heertje Wilders gegeven.
- De SGP, van gristenfundi's had ik toch wel anders verwacht, iets meer acceptatie enzo.
- Groenlinks, half, vanwege deelname aan oorlog afghanistan, en dus mogelijk maken van positieve reclame voor kabinet.
Delft is een groot autistisch sausagefest. Behalve de bate boys van DSC natuurlijk.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:17 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nooit geweest? Soort van Amsterdam, maar dan leuk & zonder massa's aan irritante mensen met kutaccent.
Je kunt in veel gevallen inderdaad prima met iemand samenwerken, zonder dat je het overal over eens wordt. Bijvoorbeeld een constructie tussen sociaaldemocratie en liberalisme, maar een fundamenteel verschil van mening, wat zoveel te weeg brengt in de samenleving, daar kun je niet zomaar over heen stappen met het woord: "gedoogconstructie"quote:Op dinsdag 31 mei 2011 09:02 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Je kan heus wel samenwerken zonder dat je het overal eens wordt. Over de Islam was dat verschil zelfs zo groot dat de PVV dit kabinet gedoogt, maar er niet zelf in zit.
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:24 schreef Shalimar het volgende:
mensen die klagen over allochtonen in nederland terwijl ze zelf wel lekker naar turkije, spanje en weet ik het op vakantie gaan
Ik vind het geklaag over allochtonen in het algemeen belachelijk, maar dit slaat natuurlijk ook nergens op. Er is een wereld van verschil tussen immigranten en toeristen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:24 schreef Shalimar het volgende:
mensen die klagen over allochtonen in nederland terwijl ze zelf wel lekker naar turkije, spanje en weet ik het op vakantie gaan
Is dat percentage zo heel bijzonder dan? En is het bijzonder hoog of bijzonder laag in jouw ogen?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:42 schreef Ethanolic het volgende:
In mijn gemeente is 15% niet Westers allochtoon, in mijn wijk 6%.Nu mogen jullie raden welke gemeente dit is.
Ja, staat namelijk bekend als een pauperstad.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Is dat percentage zo heel bijzonder dan? En is het bijzonder hoog of bijzonder laag in jouw ogen?
Snap je punt, maar dit doet totaal niet ter zake. Je hebt het over iets wat niet bestaat in deze wereld. Die landgrenzen bestaan dus wel, de hele huidige maatschappij is er toevallig op ingesteld. Een andere discussie is of dat wel of niet jammer is.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:57 schreef Strani het volgende:
Je kunt een land alleen weggeven als je daadwerkelijk gelooft dat het ooit van jou was. Niemand op deze hele aarde bezit een land. Grenzen bestaan slechts in onze collectieve fantasie.
Dus 'get off your high horse' en besef dat je pure mazzel hebt gehad dat je in een land als Nederland bent geboren. Je hebt er zelf niets voor gedaan. Niets. Je had net zo goed in Somalië geboren kunnen zijn en dan had je nu wanhopig aan de poort van een dichte grens geklopt.
Deze post was niet specifiek voor iemand, maar voor iedereen die in het sprookje van landsbezit gelooft.
Weer zo'n schijtmening met: ''quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:24 schreef Shalimar het volgende:
PVDA?quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:51 schreef Schnappieter het volgende:
Maar wat voor last heb jij ervan dat de meerderheid in Amsterdam allochtoon is? Als autochtoon vind ik het hier nog steeds prima wonen en ben ik niet minder trots op mijn stad omdat er allochtonen wonen.
Nope. Nog steeds mijn vraag wat voor last heb jij ervan dat de meerderheid allochtoon is? Ben je dan minder trots op je stad, en waarom?quote:
Ik denk dat deze poster de prijs voor meest debiele post in het topic moet delen met de poster een eindje terug. Kunnen we er twee laten maken?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:24 schreef Shalimar het volgende:
Ik geloof niet dat Charlie Chaplin specifiek iets tegen allochtonen had hoor.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:57 schreef Management het volgende:
Was er niet zo'n meneertje met kortgeknipte snor die 70 jaar terug ook geen allochtonen mocht?
Beetje van hetzelfde niveau als:quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat deze poster de prijs voor meest debiele post in het topic moet delen met de poster een eindje terug. Kunnen we er twee laten maken?
quote:
Dat was Adolf, Adolf was een achterneef van mijn opa's vader.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:57 schreef Management het volgende:
Was er niet zo'n meneertje met kortgeknipte snor die 70 jaar terug ook geen allochtonen mocht?
Spijtig, hé? Dan zou je niet meer in dit land mogen blijven, hé, Hitler. Kansloze opmerkingen maken zoals alle partijen die iedereen maar binnen laten komen? Hoogopgeleiden zijn de toekomst, laat alleen de hoogopgeleiden binnen en laat die achterlijke figuren in hun eigen culturen gaarkoken. Als het men niet bevalt hier en de autochtonen zich niet gaan assimileren aan een buitenlandse cultuur en daarover gaan janken, dan mogen ze van mij weer terug ja.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:51 schreef n00b13 het volgende:
[..]
En de prijs voor de achterlijkste opmerking gaat naar....
quote:
Ik woon niet in de randstad, maar daar gaat het helemaal niet om. Ik vind het mooi als een land tradities heeft, als een land ''opzich'' gezien wordt (bijv. Amerikanen die een stereotype beeld over Nederlanders hebben) Maar dit land is zo'n mengelmoes geworden, dat het eigenlijk niet meer een land ''opzich'' is. Dat vind ik jammer. Heb totaal niks tegen buitenlanders, ben van mening dat we allemaal gewoon mensen zijn. Maar ik vind het mooi om ergens te wonen, dat een eigen cultuur heeft- een eigen ''stereotype beeld'' heel bot gezegd.quote:
In WWII zou jij een NSB'er zijn omdat dat je 'het beste uitkomt'...quote:Op maandag 30 mei 2011 22:12 schreef Absurditeit het volgende:
Sowieso vechten voor een land waar je toevallig bent geboren. How sad.
Dat vind ik meer zo'n proleterige, Amerikaanse insteek.
Dit. Mensen die bereid zijn te sterven voor iets wat niemand eigenlijk iets waard is.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:12 schreef Absurditeit het volgende:
Sowieso vechten voor een land waar je toevallig bent geboren. How sad.
Dat vind ik meer zo'n proleterige, Amerikaanse insteek.
Marionetten ja, daar zeg je het net.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:33 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dit. Mensen die bereid zijn te sterven voor iets wat niemand eigenlijk iets waard is.
Van die omgekomen soldaten die zogenaamd als martelaar neergezet worden. Wat heb je aan martelaarschap als je onder de zoden ligt? Het land is je zo weer vergeten. Denkt men nou echt dat ze hun marionetten daadwerkelijk dankbaar zijn voor hun 'heldendaden'? Het zijn je moeder, je vrouw en/of je kinderen die een leven lang om je zullen rouwen. Daar had je voor moeten kiezen. Voor hen had je moeten leven.
Leg uit, minderheid als in allochtoon? Minderheid als in iemand die wat geeft voor z'n geboortestreek?quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:40 schreef MetalIsAwesome het volgende:
TS is een minderheid en wordt een nog grotere minderheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |