Assen, absoluut geen grote stad. Maar ik voel mij dan opgejaagd als er mensen vlak achter me zitten. Dan ga ik harder rijden dan dat je eigenlijk mag. En bij rotondes waar het erg druk is heb ik moeite met inschatten wanneer ik weg kan omdat ik bang ben dat ik niet snel genoeg weg kom. Aangezien ik nog weleens moeite heb met de koppeling bij het weggaan. Ik haat het als de auto afslaat.quote:
Ja vooral als je pas net bent begonnen met lessen moet je extra opletten op de borden. En ook mensen die hun richting niet aangeven, te hard rijden en steeds willen inhalen etc.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:47 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik vind de stad ook klote, is niet meer dan normaal. Vrienden van mij die al lang een rijbewijs hebben vinden dit ook. Je moet toch beter op de stroken/borden e.d. letten.
Soms denk ik ook ergens 'dit zal vast een 30-zone zijn' en dan mag je gewoon 50. Als je je rijbewijs hebt is dat niet zo van belang, vrijwel iedereen rijdt standaard te hard.
Ik mag dus van mijn instructeur echt niet zacht over een rotonde hoor, dan hinder je gewoon het verkeer. Kan best zijn dat ze je hier met je examen op pakken. Want dan kan je overal behoorlijk zacht gaan rijden onder het mom 'ik heb de auto nu beter onder controle'.quote:Op maandag 13 juni 2011 11:34 schreef Hitomi het volgende:
Daarom is mij geleerd dat als ik de rotonde over ga, ik zo langzaam moet gaan, dat ik voor mijn gevoel nog word ingehaald door een slak.
Zodra je dat weet kun je gaan remmen.
Het klinkt misschien mooier gezegd dan gedaan, maar als je de rust houdt op een rotonde, dan houd je overzicht. Ik heb de situatie al eens gehad, en ik kon gewoon remmen zonder iemand in m'n achterbak of zonder iemand op mijn motorkap.
Ha, wat toevallig. Hij hier ook in Assen en omstreken. Ligt er vooral aan welke tijd je rijdt, 8:00 zijn mensen meer gehaast als bijvoorbeeld 11:00. Maar dat is bijna overal zoquote:Op zondag 12 juni 2011 12:55 schreef Kijana het volgende:
[..]
Assen, absoluut geen grote stad. Maar ik voel mij dan opgejaagd als er mensen vlak achter me zitten.
Officeel moet je je hak op de grond laten staan idd, maar ook ik heb een grote schoenmaat, en laat mijn hak gewoon "zweven", nooit problemen mee gehad verder.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:30 schreef blaffende_visjes het volgende:
Het ging eigenlijk prima.
Ik moet wat minder voorzichtig zijn met gas geven,
meer ontspannen zijn
en rustig de dingen uitvoeren omdat ik dan sneller zal leren.
Ik heb zo tussen de 31 en 39 lessen nodig zegt hij... Ik had op minder gehoopt.
Maar ik heb nog problemen met die koppeling. Als ik die volledig heb ingetrapt en wil hem op laten komen, dan komt het puntje van mijn voet tegen de bovenkant van "de bovenrand". Dus moet mijn hak over het tapijt schuiven en dat gaat dus lastig... (schoenmaat 46).
Is hier een betere methode voor? Hij zei dat m'n hak inderdaad over het tapijt moet schuiven maar het voelt niet echt soepel aan...
Ja maar jij zegt 'voor het gevoel zo langzaam als een slak'...op de meeste rotondes mag je 30/50 dus lijkt me niet dat je die snelheden dan haalt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 08:55 schreef Hitomi het volgende:
Als je op een rotonde voor je gevoel te zacht rijdt betekent het ook niet dat je dat doet. Je hindert jet verkeer ook niet, maar het geeft je wel de rust die je nodig hebt op een rotonde om te kijken en anticiperen.
Ja, maar dat lukte mij eerder ook niet. Je bent alleen erg traag op de rotonde als je het niet doet, iig dat is mijn ervaringquote:Op woensdag 15 juni 2011 18:53 schreef LUFC het volgende:
Maar gaan jullie op een rotonde ook nog naar z'n 2 als je hem op komt rijden nadat je hem in ze 1 gezet heb omdat je moest wachten tot je er op kon? Ik zet hem meestal pas in ze 2 als ik er weer af rijd dan.
Net voor de eerste keer geparkeerd trouwens, snapte eerst niet helemaal wat er bedoeld werd met dat de hoofdsteunen van de achterbank gelijk moeten staan met de auto naast je, maar later ging het redelijk. Is niet heel lastig, alleen als de ruimte klein is kan het lastig worden denk ik. Stopopdracht is ook een eitje, nu nog straatje keren + hellingproef.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |