Hrm, dus als die gozer op een normale scooter had gezeten en een shirt had gedragen was je wel geslaagd?quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:36 schreef Warrick21 het volgende:
Nou jongens, ik ben zojuist GEZAKT. Op de ALLERLAATSTE KRUISPUNT voor het CBR.
Ik kom aanrijden en moet naar links afslaan. Er komt een auto van voren en moet rechtdoor. Die laat ik door. Ik kijk nogmaals en rij de kruispunt op om af te slaan. Op dat moment komt er een scooter KEIHARD aangereden van dezelfde kant als die auto.
Volgens de examinator moest die scooter voor mij "uitwijken" en daarom ben ik gezakt. Terwijl die gast duidelijk een opgevoerde vrouwenscooter had en reed zonder een shirt.
Sinds dit mijn allerlaatste beetje geld was, moet ik nu bij mijn ouders gaan vragen om m'n herexamen te financieren.
Voor de rest reed ik perfect zei de examinator.
Die scooter was niet eens in de buurt van de kruispunt toen ik het opreed. Ik liet de auto voor, keek nogmaals rond. Niks alleen die scooter heel ver nog van de heuveltje af en met een gestoorde snelheid was hij bij de kruispunt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:43 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Hrm, dus als die gozer op een normale scooter had gezeten en een shirt had gedragen was je wel geslaagd?Vind het een beetje raar dat je dit erbij zegt. Ik denk dat ik hierbij de kant van de examinator kies hoor - je had die scooter moeten zien aankomen toen je het kruispunt op reed. In dit geval kon hij uitwijken, maar wat als die mogelijkheid er niet was geweest??
Het is toch te kut voor woorden als je zakt door een mooiboy op een vespa die met 80 aan komt rijden net voor het CBR?quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:43 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Hrm, dus als die gozer op een normale scooter had gezeten en een shirt had gedragen was je wel geslaagd?Vind het een beetje raar dat je dit erbij zegt. Ik denk dat ik hierbij de kant van de examinator kies hoor - je had die scooter moeten zien aankomen toen je het kruispunt op reed. In dit geval kon hij uitwijken, maar wat als die mogelijkheid er niet was geweest??
quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:50 schreef honkhonk het volgende:
[..]
Het is toch te kut voor woorden als je zakt door een mooiboy op een vespa die met 80 aan komt rijden net voor het CBR?
Daarnaast was je er niet bij dus loop niet zo irritant betweterig te doen
Waddup? Toch te hatelijk dat mensen zo reageren nadat iemand in het zicht van het haven gestrand is, alsjeblieft zeg. Maar vooral lekker cynisch doen met je smileys, lachen man.quote:
Ik moet vaker wel iemand naar huis brengen, maar ophalen eigenlijk bijna nooit.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:28 schreef WG1122 het volgende:
Nou, 8e les zit er weer op! Ging volgens mij wel goed
Niet één keer de motor af laten slaan, koppeling ging af en toe nog wel schroef, maar van die foutjes leer je weer van. Ik denk dat mijn instructeur wel tevreden was. Ik moest alleen iets beter naar de borden kijken om de situatie zo beter in te schatten.
Moeten jullie trouwens ook lessers naar huis brengen en dat je dan later weer door een andere lesser naar huis wordt gereden? Ik sta soms echt doodsangsten uitNja, zullen mensen vast ook bij mij hebben...
Het ergste is nog wel dat de situatie zich in feite had opgelost. De scooter reed gewoon veels te hard en leek trouwens ook niet te stoppen. (Was een gelijkwaardige kruispunt, dus eigenlijk moest hij ook flink afremmen). Maar die debiel bleef maar keihard rijden en ik was al halverwege de afslag in.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:50 schreef honkhonk het volgende:
[..]
Het is toch te kut voor woorden als je zakt door een mooiboy op een vespa die met 80 aan komt rijden net voor het CBR?
Spoedcursus is alleen makkelijk als je al enige rijervaring hebt, en je moet je theorie meestal vooraf al hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:31 schreef LeNick het volgende:
Ik ga in november beginnen met rijlessen. Twijfel alleen nog heel erg over de ANWB 10 dagen cursus, die zou ik dan (willen) doen in de kerstvakantie.. Want met school kan het alleen zo.. maar dan heb ik hem denk ik alsnog sneller dan dat ik gewone lessen neem (toch?).
Wat zijn jullie allemaal een beetje kwijt (geweest) aan je rijbewijs totaal? Ik weet niet echt wat voor inschatting ik moet maken. Ik denk op dit moment van, wat is er zo moeilijk, ik doe het wel in 20 - 25 lessen![]()
Jezus, gevoelige snaar geraakt?quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:39 schreef honkhonk het volgende:
[..]
Waddup? Toch te hatelijk dat mensen zo reageren nadat iemand in het zicht van het haven gestrand is, alsjeblieft zeg. Maar vooral lekker cynisch doen met je smileys, lachen man.
Ik had begrepen dat je verplicht drie lessen moet doen voor je weer examen mag doen?quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:33 schreef Warrick21 het volgende:
Achja, zojuist 210 euro overgemaakt. Mijn moeder heeft 150 betaald, ik 60. En hopen op een nieuwe datum zo spoedig mogelijk. Ik heb echt geen geld voor lessen meer. Dus hier moet het van komen.
quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:50 schreef honkhonk het volgende:
[..]
Als je zakt zak je voor een reden, en in dit geval was dat een mooiboy op een vespa. Bij een examinator moet -jij- laten zien dat -jij- degene bent die verantwoordelijk genoeg is om zelfstandig de weg op te mogen. Ik snap best dat dit dan een ontzettend lullige situatie is, zeer zeker als je er bijna bent. Maar nogmaals, wat als die scooterrijder -niet- had kunnen uitwijken en Warrick was alsnog gegaan? Dan had de examquote:Op woensdag 1 juni 2011 17:39 schreef honkhonk het volgende:
[..]
Waddup? Toch te hatelijk dat mensen zo reageren nadat iemand in het zicht van het haven gestrand is, alsjeblieft zeg. Maar vooral lekker cynisch doen met je smileys, lachen man.
quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:33 schreef das_phantom het volgende:
Leuk verhaal juist hoor, kijk uit naar je volgende lesverslag
quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:33 schreef das_phantom het volgende:
Leuk verhaal juist hoor, kijk uit naar je volgende lesverslag
Ik had mijn verantwoordelijk genomen en was al bijna volledig klaar met afslaan. Er was NIET ingegrepen door de examinator.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:16 schreef Hitomi het volgende:
[..]
[..]
Als je zakt zak je voor een reden, en in dit geval was dat een mooiboy op een vespa. Bij een examinator moet -jij- laten zien dat -jij- degene bent die verantwoordelijk genoeg is om zelfstandig de weg op te mogen. Ik snap best dat dit dan een ontzettend lullige situatie is, zeer zeker als je er bijna bent. Maar nogmaals, wat als die scooterrijder -niet- had kunnen uitwijken en Warrick was alsnog gegaan? Dan had de exam
Daar hoef je mij echt niet betweterig voor te noemen hoor, ik laat gewoon weten waarom ik het met de keuze van de betreffende examinator eens ben geweest.
Of moet ik zelfs voor de grootste fout 'in zicht van de haven' nog roepen "aaah, wat zielig dat je gezakt bent, wat een kutvent van een examinator!"?
En Warrick, heeft hij gezegd dat je net zo perfect moet zijn als hem? Waarschijnlijk niet, dat maak je er alleen van. Marinieren zijn ook mensen en ook zij zijn niet perfect en dat zullen ze ook echt niet van jou verwachten! Wel dat jij de scooter (want je had hem dus zien aankomen) beter had ingeschat en dus liever had gezien dat jij de keus had gemaakt om toch nog even te wachten.
Maar goed, dit is Fok natuurlijk. Als iemand iets heeft moet iedereen meehuilen en 'm zielig vinden, in plaats van dat iemand een mening mag en kan geven. Nee, dat moet meteen weer worden afgeschoten
Kan het dat je algemene rijstijl niet helemaal klopte? Dat je onzeker was, of juist wat opgefokt? Zenuwen kunnen je gedrag ook beïnvloeden..quote:Op donderdag 2 juni 2011 07:12 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Ik had mijn verantwoordelijk genomen en was al bijna volledig klaar met afslaan. Er was NIET ingegrepen door de examinator.
Het was dat de scooter die 80 reed moest uitwijken voor de achterkant van mijn auto dat het gene is waarop ik ben gezakt. In mijn mening gunde die man mij het gewoon niet en zocht een klein dingetje om me op te pakken.
Ik was er helemaal klaar voor en vol zelfvetrouwen. De examinator zei zelf en ik quote hier: "Jij en ik weten allebei dat je de rest van de rit geweldig gereden hebt."quote:Op donderdag 2 juni 2011 08:01 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Kan het dat je algemene rijstijl niet helemaal klopte? Dat je onzeker was, of juist wat opgefokt? Zenuwen kunnen je gedrag ook beïnvloeden..
Kijk, je kan blijven hangen in dat die man zijn dag niet had of dat de kleur van je haar hem niet aanstond, dat hij daarom dacht "ik laat hem lekker zakken", maar wat levert je dat op? Hooguit een ongedeukt ego. Je kunt ook eerlijk naar je eigen rijstijl, acties en gemoedstoestand kijken om te zien wat je kunt verbeteren zodat je het de volgende keer wel haalt.
Aan jou de keus.
Waarom een ander instructeur?quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:34 schreef LUFC het volgende:
Ik heb nog zo'n 6 lessen te gaan die ik even ga opmaken en dan naar een andere instructeur die me hopelijk kan klaarmaken om voor 17 augustus praktijk examen te doen. Wordt heel lastig en krap, maar het is niet anders.
Dat dusquote:Op maandag 30 mei 2011 21:59 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Nope, nog niet in de reeks.Wij kunnen alleen topics binnen reeksen aanmaken met de "open nieuw deel" knop.
Met de reeksfunctie is het trouwens ook niet meer nodig om alle topics in de OP bij te houden, OP opruimen een idee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |