abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2011 @ 17:46:59 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97503455
Het vorige deel: [Gezond Slank] #1489 - Met flauwe cadeautjes

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Niet meer actief op Fok!
  maandag 30 mei 2011 @ 17:50:29 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97503595
Had je berichtje gestuurd! Er zit geen 'open nieuw deel'-knopje in de mobiele layout!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 30 mei 2011 @ 17:51:41 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97503649
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Had je berichtje gestuurd! Er zit geen 'open nieuw deel'-knopje in de mobiele layout!
Ah ok :). Had hem ff gemist ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_97503657
_O- een heel telefoontje verder en nog geen nieuw topic.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 30 mei 2011 @ 17:52:33 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97503678
Goeiemiddag! :7

Ik vind het grappig dat je in het westen bruin moet wezen en bijv. India liever zo blank mogelijk. Allemaal aanpassing van wat je zelf bent en dus eigenlijk niet nodig. En de meeste blanke mensen zijn niet wit maar roze.

Ennn terug uit Utreggg voor thesis lab (nuttige dingen gehoord maar moet nog wachten op feedback van begeleider :+ ) en diploma-aanvraag (1 formulier wat ik nodig had zou klaarliggen voor me maar was er nog niet, maar gelukkig mocht dat later. De aanvraag met de deadline van morgen is iig gedaan *O* ).

Yeehaa.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 30 mei 2011 @ 17:52:37 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97503682
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:51 schreef Ml-etje het volgende:
_O- een heel telefoontje verder en nog geen nieuw topic.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is er zo apart aan die dames?
Niet meer actief op Fok!
  maandag 30 mei 2011 @ 17:53:44 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97503729
Vroeger was het ook helemaal niet hip om bruin te willen zijn. Bruin was voor landarbeiders en wit was voor de rijken :P. Hoe bruiner, hoe armer. Nou ja, voor zover klopt het :').
Niet meer actief op Fok!
pi_97503876
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:53 schreef Viking84 het volgende:
Vroeger was het ook helemaal niet hip om bruin te willen zijn. Bruin was voor landarbeiders en wit was voor de rijken :P. Hoe bruiner, hoe armer. Nou ja, voor zover klopt het :').
_O- oooeehh wat n rijkdom hier :+
  maandag 30 mei 2011 @ 17:57:34 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97503896
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:53 schreef Viking84 het volgende:
Dat ook nog inderdaad! :Y

En ik vind die blanke huid bij bijvoorbeeld XMert juist heel mooi staan. Inclusief met de donkere lippen en het zwarte haar zorgt dat echt voor zo'n classy retro-uitstraling 8-)
pi_97503900
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:52 schreef MariaEtcetera het volgende:
Goeiemiddag! :7

Ik vind het grappig dat je in het westen bruin moet wezen en bijv. India liever zo blank mogelijk. Allemaal aanpassing van wat je zelf bent en dus eigenlijk niet nodig. En de meeste blanke mensen zijn niet wit maar roze.

Ennn terug uit Utreggg voor thesis lab (nuttige dingen gehoord maar moet nog wachten op feedback van begeleider :+ ) en diploma-aanvraag (1 formulier wat ik nodig had zou klaarliggen voor me maar was er nog niet, maar gelukkig mocht dat later. De aanvraag met de deadline van morgen is iig gedaan *O* ).

Yeehaa.
^O^ einde in zicht *O*
  maandag 30 mei 2011 @ 17:59:46 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97503994
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:57 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Dat ook nog inderdaad! :Y

En ik vind die blanke huid bij bijvoorbeeld XMert juist heel mooi staan. Inclusief met de donkere lippen en het zwarte haar zorgt dat echt voor zo'n classy retro-uitstraling 8-)
Idd :). Maar XM is lang niet zo wit als die kuiten die ik vandaag zag :P.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 30 mei 2011 @ 18:00:08 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97504009
En jee voor het bijna-einde voor Maria! *O*.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 30 mei 2011 @ 18:01:27 #13
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_97504040
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:57 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

^O^ einde in zicht *O*
Echt wel! :D Deze week nog even relaxen en centjes verdienen enzo, volgende week weer aan de scriptie-afronding :7

Als het goed is zag ik eerder trouwens een foto van jou (in bikini?) en daar vond ik je helemaal niet wit! Eerder dezelfde kleur als mijn mams, rozig. Dan kleur je sowieso heel anders, mijn mams zont heel vaak maar wordt eerder een donkerder tint roze dan echt bruin. Ik vind de aanduiding 'wit/blank' voor rozige mensen altijd wel grappig :+

Zelf ben ik bleek in de winter, met een geelbruinige tint, en ik kleur wel vrij rap in de zomer.
pi_97504189
Mijn man is een witje, icm sproetjes O+ en hij heeft een rozige huidtoon en ik ben allochtonia met een gelige ondertoon. Ik vind het altijd zo leuk in de zomer in bed. Hij witte voetjes, ik niet :+

Ik hoop alleen dat onze kindjes later mijn huidskleur hebben, want anders smeer ik me suf met factor 50 :')

XM: Als ik het goed begrijp is het erfelijk? Heeft wel wat voeten in de aarde :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_97504420
Ik ben ook meer geel dan roze 8-) Mijn zus is wel roze trouwens.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_97505196
in de winter ben ik witter dan wit, maar in de zomer word ik heel snel bruin. Had vandaag wit aan, en kreeg daar de ene opmerking na de andere over. Terwijl ik misschien in totaal een uur in de zon heb gezeten, tot nu toe...

Zo, eten op, nu beachvolleyballen. De maag zit alleen wel wat vol!
  maandag 30 mei 2011 @ 18:31:43 #17
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_97505259
hoi, even spuit elf:

ik eet gewoon rauwe komkommers en andere dingen. al die zieke mensen zijn in 1 gebied in duitsland, en de rest van de zieken is daarnaar te herleiden. als ik morgen de uitlsag hoor van de test op hollandse komkommers kan ik dat weer bijstellen... tot die tijd was ik ze nu wel, maar laat ik me niet gek maken heur...

ik ben ook lekker wit, en ik heb cellulite, en ik draag in de zomer lekker korte broeken *O* wie t lelijk vindt kijkt maar een andere kant op

vikje, fijn dat je een klus hebt!

ik wacht op de Mr, die is vertraagd met de trein, net nu ik t eten al een poosje klaar had :') en we om 19 uur weer op de fiets moeten zitten :')

en een :* voor Cali. de eerste trouble met Mr the one is scary, maar het kan ook de boel nog een stukje intenser en beter maken :Y
Kwak
  maandag 30 mei 2011 @ 18:32:55 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97505318
Klopt aurum..
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_97505597
Groooooot nadeel van baliewerk & dan alleen moeten zitten.....
SPOILER
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_97505752
Thuis! Ik las witte mensen-discriminatie. }:| Gelukkig heb ik nog sproetjes als bewijs dat ik wèl buiten kom. :{
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 18:39 schreef Syrena het volgende:
Groooooot nadeel van baliewerk & dan alleen moeten zitten.....
SPOILER

Dit kan best toch?
pi_97505803
Oh en op de afdeling is een vrouw van 80+ die nooit een man had en nu aan de haal is met de don juan van de afdeling :D Ze heeft vast de tijd van haar leven _O-
Inclusief tongzoenen met de hand in elkaars broek op de gang :')
pi_97505878
Is de Don Juan in kwestie ook 80+?
pi_97505928
quote:
11s.gif Op maandag 30 mei 2011 18:45 schreef conleche het volgende:
Is de Don Juan in kwestie ook 80+?
:Y
Heb uitgelegd dat ze dat soort dingen beter op de kamer kunnen doen :P
pi_97505962
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 18:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
Thuis! Ik las witte mensen-discriminatie. }:| Gelukkig heb ik nog sproetjes als bewijs dat ik wèl buiten kom. :{

[..]

[ afbeelding ]
Dit kan best toch?
Ik vrees dat dan binnen de korste keren alle niet uitleenbare spullen meegebietst worden :+ er zitten nog tamelijk wat studenten.

En LOL @ de oma met Don Juan _O-
pi_97505966
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 18:47 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

:Y
Heb uitgelegd dat ze dat soort dingen beter op de kamer kunnen doen :P
Ik vind het wel wat hebben, though, liefde op die leeftijd! :D Wel beter binnenskamers ja. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')