... en jakkerde 3 dagen op de motor.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:35 schreef spuitje het volgende:
[..]
Tja, dat record heeft ze dus ook al niet ook al vond haar vader het wel nodig via de pers even een sneer uit te delen aan Mike. Zijn vader zeilde achter hem aan en Laura was helemaal alleen!! Laura was helemaal niet alleen, maar werd begeleid door andere zeezeilers. Misselijke opmerking van pa.

Neem maar van mij aan, dat iedere deelnemer in deze discussie ruimschoots kan putten uit eigen ervaringen, op welk gebied dan ook (of het nu gaat over pubers en opvoeding, over zeilen, over reizen of over studie en werk). Nederlanders zijn een reislustig volkje, het lijkt me sterk dat er hier ook maar 1 deelnemer zit die daar niet over mee kan praten. De gemiddelde leeftijd van de deelnemers ligt iig ver boven de 40 jaar.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:49 schreef svetan het volgende:
Banjerkanjer: Ik heb wel eens gezeild maar ik ben absoluut geen zeiler. Als ik een paar grotere golven zie kots ik als een reiger! Zeilen, net zoals bergbeklimmen, laat ik liever aan andere mensen over die zoiets in de wieg is gelegd en die er 100% voor gaan.
Wel heb ik in het verleden veel te maken gehad met maritime technologie (navigatie; communicatie) zodat ik toch wel het een en ander weet van de zeevaart.

Nou, ik ben als de dood voor water dus daar ligt mijn expertise zeker nietquote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:54 schreef Banjerkanjer het volgende:
Neem maar van mij aan, dat iedere deelnemer in deze discussie ruimschoots kan putten uit eigen ervaringen, op welk gebied dan ook (of het nu gaat over pubers en opvoeding, over zeilen, over reizen of over studie en werk). Nederlanders zijn een reislustig volkje, het lijkt me sterk dat er hier ook maar 1 deelnemer zit die daar niet over mee kan praten. De gemiddelde leeftijd van de deelnemers ligt iig ver boven de 40 jaar.

Heel in het begin wekte ze de indruk dat ze een serieuze recordpoging wilde doen. Dat beeld veranderde al snel, toen bleek dat ze daar 2 jaren voor uit wilde trekken, en heel lange tijd in havens zou gaan doorbrengen. Maar ok, dan nog kun je zo'n meisje het voordeel van de twijfel geven.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou, ik ben als de dood voor water dus daar ligt mijn expertise zeker nietMaar het is ook daarom dat ik dit topic ben gaan volgen: ik was verbaasd dat heel Nederland eensgezind achter een kind van veertien leek te staan dat haar zinnen op een gevaarlijke onderneming had gezet. Elke keer als ze op tv was, zag ik een onwillig onopmerkelijk meisje dat kennelijk iets ging doen waar heel volwassen Nederland van droomde. Nu weet ik allang dat het anders zit - maar verbaasd ben ik nog steeds.

Ach Svetan, hou toch op!! In Nederland mogen kinderen ook heus wel eens worstjes boven een vuurtje BBQ-en hoor! En uit onderzoek weten we inmiddels dat alcohol een slechte invloed heeft op de hersenen van jongeren, dus waarom ze dat laten drinken als ze fris ook lekker vinden? Jij doet net of kinderen in Nederland niets mogen en niets leren,nou geloof me, valt reuze mee hoor!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:19 schreef svetan het volgende:
Kijk in tegenstelling tot de meesten hier kan ik uit eigen ervaring..... en die van mijn kinderen spreken. We zijn er met z'n allen nu niet bepaald slechter van geworden.
Het belangrijkste bij dit soort ondernemingen is dat je de familie achter je weet. Wat mijn ouders mij jaren later verteld hebben hadden ze echter wel meer vangnetten ingebouwd dan waarvan ik toen wist.... maar ik was vergeleken met mijn schoolvriendjes toch wel een buitenbeentje.
Laura kan ik alleen maar aanbevelen haar school buiten Nederland af te maken (eventueel St. Maarten?) vanwege de pesterijen van medescholieren waarmee ze in Nederland na haar reis absoluut mee te maken krijgt.
Vrijgevochten leven? Dat zeg je als nederlander al snel als het om een wat vrijer leven gaat. Zo zitten hier nederlandse touristen altijd te zeuren dat de kinderen buiten mogen spelen tot het donker wordt (of zelf naar bed willen), een glas (verdunde)wijn of bier bij het eten krijgen of een vuurtje stoken om worstjes te bbq-en. Andere culturen zitten niet leidzaam af te wachten tot de spruitjes gaar zijn en ze, nadat ze hun bordje netjes hebben leeggegeten, naar bed moeten.
Ik denk dat Laura op dit moment een leven lijd met meer regels als de doorsnee jongere.... alleen zijn de spelregels anders.

Als het niet waar zou zijn, zou Laura daar allang en zeer verbolgen op hebben gereageerd. Net zoals die keer dat Hank Ort (topman NAVO) haar naam noemde in een bericht mbt het niet beschermen van de pleziervaart bij het doorvaren van de Rode Zee.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:37 schreef svetan het volgende:
Banjerkanjer: Beroep je niet op zg een interview met "der Spiegel"...... die krant heeft meer juristen in dienst dan journalisten. Die beweren wel vaker eens wat en betalen graag de schadevergoeding achteraf omdat hun oplage door zulke geruchten stijgt. Deze bewering is in Duitsland niet door andere publicaties overgenomen.

Ja, toen ik naar dat interview met haar oma luisterde, verbaasde ik me ook over het gemak waarmee de meest zorgelijke voorvallen werden genoemd en weggezet onder de noemer 'vechtersmentaliteit'. Het zijn namelijk allemaal dingen waarover de gemiddelde ouder zich ernstige zorgen zou maken.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:25 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Heel in het begin wekte ze de indruk dat ze een serieuze recordpoging wilde doen. Dat beeld veranderde al snel, toen bleek dat ze daar 2 jaren voor uit wilde trekken, en heel lange tijd in havens zou gaan doorbrengen. Maar ok, dan nog kun je zo'n meisje het voordeel van de twijfel geven.
Wat ik zelf onbegrijpelijk vind, is de karaktermoord die haar eigen familie vervolgens op haar heeft gepleegd. Zij vertelden lachend in interviews over het gedrag van Laura, wat alle perken te buiten gaat. Bijna trots zelfs, want ja... vechtersmentaliteit. Ik noem dat anders, namelijk een opgeversmentaliteit. Spijbelen, in de polsen snijden, alcoholmisbruik, weglopen... dat is vluchtgedrag! Dat heeft niets met een vechtersmentaliteit van doen. Integendeel!
En dan heb ik het nog niet eens over Pa Dekker zijn bewering tov Der Spiegel, dat Laura de diagnose Borderline gekregen zou hebben...

Ik heb een paar keer met een groep op het Wad gezeild. Pracht ervaring, eerlijk. Maar zelf hoef ik geen zeilboot. Maar dingen zien, verkennen, er over lezen vind ik weer wel heel leuk.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou, ik ben als de dood voor water dus daar ligt mijn expertise zeker nietMaar het is ook daarom dat ik dit topic ben gaan volgen: ik was verbaasd dat heel Nederland eensgezind achter een kind van veertien leek te staan dat haar zinnen op een gevaarlijke onderneming had gezet. Elke keer als ze op tv was, zag ik een onwillig onopmerkelijk meisje dat kennelijk iets ging doen waar heel volwassen Nederland van droomde. Nu weet ik allang dat het anders zit - maar verbaasd ben ik nog steeds.

Ik begrijp daar ook niets vanquote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, toen ik naar dat interview met haar oma luisterde, verbaasde ik me ook over het gemak waarmee de meest zorgelijke voorvallen werden genoemd en weggezet onder de noemer 'vechtersmentaliteit'. Het zijn namelijk allemaal dingen waarover de gemiddelde ouder zich ernstige zorgen zou maken.
Niets ervan getuigt ook van vechten, integendeel, het getuigt van frustratie oftwel het niet in staat zijn op een verstandige manier met tegenslag om te gaan. Vooral dat snijden en het bloed dat tegen de muur op spoot vond ik ronduit schokkend; ik begrijp niet dat een oma daar zo stoer over kan doen.

+1quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:40 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als het niet waar zou zijn, zou Laura daar allang en zeer verbolgen op hebben gereageerd. Net zoals die keer dat Hank Ort (topman NAVO) haar naam noemde in een bericht mbt het niet beschermen van de pleziervaart bij het doorvaren van de Rode Zee.

Ik heb haar boek ook niet gelezen, ik baseer me op het radiogesprek (link werd even terug gepost). En dan vind ik haar merkwaardig afstandelijk overkomen in relatie tot de ernstige feiten die ze noemt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:48 schreef livelink het volgende:
Oma is zelf moeder van een kind dat op zijn 14e vertrok. Kennelijk heeft ze daar geen probleem mee. Ik heb haar boek niet gelezen moet ik eerlijk zeggen, maar ze is natuurlijk niet de doorsneemoeder of oma. Dus wellicht ziet zij dat allemaal als teken van een sterk karakter. Ik zou me eerder erg veel zorgen maken, maar ik ben ook eerder een overbezorgde moeder van nature.

Oh zeker, reizen vind ik ook heel interessant. Maar dat was desillusie nummer twee: Laura kan haar avonturen niet overbrengen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:48 schreef spuitje het volgende:
Ik heb een paar keer met een groep op het Wad gezeild. Pracht ervaring, eerlijk. Maar zelf hoef ik geen zeilboot. Maar dingen zien, verkennen, er over lezen vind ik weer wel heel leuk.
Maar bij Laura gaat het daar allemaal niet om volgens mij: de reis van Laura heeft maar 1 doel: het binnen halen van zoveel mogelijk geld onder het mom dat ze met iets heel byzonders bezig is.

Die oma is gewoon niet helemaal goed bij haar hoofd (meer). Plus dat haar verhaal ook niet klopt. In hetzelfde radio--interview zegt ze eerst dat LD zichzelf 1 keer sneed, en dat daar bloed uitspoot. Dan beschrijft ze dat Pa binnenkomt en haar minutenlang in de armen troost. Het lijkt me dat LD in de tussentijd dan al is leeggebloed......quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh zeker, reizen vind ik ook heel interessant. Maar dat was desillusie nummer twee: Laura kan haar avonturen niet overbrengen.
Banjerkanjer: de verhalen zijn ook schrijnend. Maar oma schrijft het allemaal toe aan 'meisje mocht niet doen wat ze wilde'.

Ja dat viel mij ook op. En dan op een toon alsof ze er zelf bij was. Misschien wordt het wel aangedikt opdat men haar boek koopt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
Die oma is gewoon niet helemaal goed bij haar hoofd (meer). Plus dat haar verhaal ook niet klopt. In hetzelfde radio--interview zegt ze eerst dat LD zichzelf 1 keer sneed, en dat daar bloed uitspoot. Dan beschrijft ze dat Pa binnenkomt en haar minutenlang in de armen troost. Het lijkt me dat LD in de tussentijd dan al is leeggebloed......

quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat viel mij ook op. En dan op een toon alsof ze er zelf bij was. Misschien wordt het wel aangedikt opdat men haar boek koopt.

Hier vind je een kort en duidelijk overzicht van de regels volgens BPR:quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:02 schreef livelink het volgende:
Ze schrijft dat er nu alweer een vrachtschip op ramkoers ligt. Wie van de zeilkenners kan mij de voorangsregels op zee uitleggen? Moet een motorschip altijd wijken voor een zeilschip? Ook als het zeilschip wendbaarder is? Het is mij niet helemaal duidelijk.

Die oma heb ik nooit begrepen. Zit glimlachend te vertellen dat haar kleindochter zo sterk is, echt in staat problemen op te lossen. En bijna in 1 zin door vertelt ze dat dat zelfde kleinkind in zich zelf loopt te snijden omdat dingen niet gaan zoals zij wil dat ze moeten gaan. Dat ze zogenaamd kapot gaat aan de bemoeizucht van jeugdzorg etc.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Die oma is gewoon niet helemaal goed bij haar hoofd (meer). Plus dat haar verhaal ook niet klopt. In hetzelfde radio--interview zegt ze eerst dat LD zichzelf 1 keer sneed, en dat daar bloed uitspoot. Dan beschrijft ze dat Pa binnenkomt en haar minutenlang in de armen troost. Het lijkt me dat LD in de tussentijd dan al is leeggebloed......

Al zit je als solozeiler op zee bijna altijd fout in geval van een aanvaring - ongeacht die voorrangsregels - wegens deze regel, waaraan een solozeiler zich nooit aan kan houden:quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:33 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Hier vind je een kort en duidelijk overzicht van de regels volgens BPR:
http://www.argo8.nl/uploa(...)ene%20Bepalingen.pdf
Ik heb een wat duidelijker uitleg voor je gevonden, die specifiek is bedoeld voor BVA (Bepalingen ter voorkoming van aanvaringen op zee). :
http://lmyer.home.xs4all.(...)VB2.htm#de%20BVA%27s
quote:Every vessel shall at all times maintain a proper look-out by sight as well as by hearing as well as by all available means appropriate in the prevailing circumstances and conditions so as to make a full appraisal of the situation and of the risk of collision.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |