Je vergist je enorm. Mike Perham heeft dat tochtje op zijn 14e jaar (en dat is dus een jaar jonger dan Laura op dat moment was) solo gezeild. Zonder daarbij een paar dagen op de motor te varen natuurlijk, zoals Laura dat deed. Want bij een zeilrecord, mag je enkel gebruik maken van wind en water.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:00 schreef svetan het volgende:
Scorpie: Ik geef je een half jaar tijd wat uit boeken te leren en dan zetten we je op een zeilbootje met als doel St. Maarten. Ik verwed er een goed bedrag onder dat de haringen op de Noordzee en Atlantische Oceaan aan overvoeding zullen sterven of tenminste zullen kotsen.
Punt blijft.... als ze op tijd de eindstreep voor haar verjaardag haald is ze de jongste die dit alleen gedaan heeft. Dit is onafhankelijk of ze nu in bepaalde boeken vermeld wordt of niet en heeft zelfs niets te maken of ze ook af en toe eens de motor aanzet. Het zal altijd in haar cv vermeld staan en ook in diverse publicaties blijven hangen.
Trouwens een record heeft ze al: Solo/ Singlehanded als jongste van de Cap Verdes naar St. Maarten. Dit heeft reeds in vele (internationale) publicaties gestaan.
Houd toch op man, het is dat zelfde gedrag wat jij aan iedere nederlandse puber toedicht, en beweert dat Laura als enige heel anders is. Het is precies andersom! Laura is die hangjongere die op straat zuipt en vandalisme pleegt, die te beroerd is om naar school te gaan en daarom maar spijbelt en volgens haar oma al het strafwerk niet meer kon overzien.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:13 schreef svetan het volgende:
Banjerkanjer: Wat jij beschrijft is nu juist het gedrag van een actieve puber die haar ei niet aan een (voor haar persoonlijkheid geschikte) zinvolle activiteit kwijt kan. Laura heeft nu een opgave waarvan ze weet dat ze behoorlijk op haar bek kan gaan als ze iets geks doet.... en als je zo haar blogs leest heeft ze er al het nodige aan eigenverantwoordelijkheid bijgeleerd.
Als ze als een feestbeest zou rondreizen zou het hele internationale journaille er allang bovenopzitten maar tot nu toe geeft ze geen aanleiding tot serieuze roddels.
Nee, het is de negatieve beschrijving die jij van onze Nederlandse jeugd geeft. Maar bij Laura noem je het ineens 'actief'.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:13 schreef svetan het volgende:
Banjerkanjer: Wat jij beschrijft is nu juist het gedrag van een actieve puber die haar ei niet aan een (voor haar persoonlijkheid geschikte) zinvolle activiteit kwijt kan.
Hypocrisie ten top.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, het is de negatieve beschrijving die jij van onze Nederlandse jeugd geeft. Maar bij Laura noem je het ineens 'actief'.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:57 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
En dat terwijl oma Dekker toch heus een boekje open heeft gedaan over het gedrag van Laura op 13-jarige leeftijd: 's nachts op straat rondhangen met haar "peergroep", daar bier zuipen tot ze dronken was en vervolgens luid schreeuwen en de bierflesjes op straat kapot gooien.
En volgens mij ook projectie. Op de een of andere manier moet Laura voldoen aan het beeld dat svetan van zichzelf heeft als 'een vrijgevochten iemand die anders is dan de meute'. Hetgeen me dan weer sterk aan Laura's vader doet denken.quote:
Het zou me dan ook niks verbazen als svetan zijn oogappeltje in zijn blinde vlek heeft hangen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:25 schreef Disana het volgende:
[..]
En volgens mij ook projectie. Op de een of andere manier moet Laura voldoen aan het beeld dat svetan van zichzelf heeft als 'een vrijgevochten iemand die anders is dan de meute'. Hetgeen me dan weer sterk aan Laura's vader doet denken.
Ik kan daar niet over oordelen natuurlijk, maar ik vind het merkwaardig dat sommige volwassenen zo klakkeloos achter deze onderneming van dit kind staan. Ook in haar gastenboek zie je veel bewondering en lof van volwassenen. Ik vraag me werkelijk af of al die mensen hun dochtertje zelf ook zo gemakkelijk op pad hadden gestuurd; op mij komen ze over als mensen die met heimwee op hun jeugd terug kijken en zich onvervuld voelen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:27 schreef Scorpie het volgende:
Het zou me dan ook niks verbazen als svetan zijn oogappeltje in zijn blinde vlek heeft hangen.
Begin je daar nu alweer over? Oma spreekt in een interview op tv erover, dat ze toen 13 was. Jij weet het allemaal vast beter dan haar eigen familie, maar zelfs als je 50 bent is op straat zuipen en schreeuwen en vandalisme plegen onbehoorlijk (en strafbaar) gedrag.quote:
Bron? Link?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:37 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Begin je daar nu alweer over? Oma spreekt in een interview op tv erover, dat ze toen 13 was. Jij weet het allemaal vast beter dan haar eigen familie, maar zelfs als je 50 bent is op straat zuipen en schreeuwen en vandalisme plegen onbehoorlijk (en strafbaar) gedrag.
Ga zelf maar zoeken bij uitzending gemist. Het werd uitgezonden bij omroep MAX.quote:
http://www.omroepmax.nl/?(...)azyiEsHnHUVOLkBZmrwWquote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:41 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ga zelf maar zoeken bij uitzending gemist. Het werd uitgezonden bij omroep MAX.
Of je leest het boekje dat oma heeft geschreven, want daar staat het ook allemaal in.
Toen had ze zich in haar polsen gesneden en liep ze weg naar Sint Maarten, ze was toen 14. Dat op straat zuipen en schreeuwen en vandalisme plegen (en bij haar vriendje in bed kruipen), was toen ze 13 was. Niet volgens mij, wel volgens oma. En ik ga er maar vanuit, dat zij dat wel zal weten aangezien ze het ook nodig vond om dat gedrag lachend en wel aan de grote klok te hangen. Ieder ander, zou zich er kapot voor schamen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:53 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
http://www.omroepmax.nl/?(...)azyiEsHnHUVOLkBZmrwW
vanaf 3:22
"Het is intussen december 2009..."
Dat was ook in december 2009 ("Mijn verhaal", site 74).quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:56 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat op straat zuipen en schreeuwen en vandalisme plegen (en bij haar vriendje in bed kruipen), was toen ze 13 was.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:56 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ieder ander, zou zich er kapot voor schamen.
In welk jaar was het precies dat jij een circumnavigation hebt gedaan?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:19 schreef svetan het volgende:
Kijk in tegenstelling tot de meesten hier kan ik uit eigen ervaring..... en die van mijn kinderen spreken. We zijn er met z'n allen nu niet bepaald slechter van geworden.
Het belangrijkste bij dit soort ondernemingen is dat je de familie achter je weet. Wat mijn ouders mij jaren later verteld hebben hadden ze echter wel meer vangnetten ingebouwd dan waarvan ik toen wist.... maar ik was vergeleken met mijn schoolvriendjes toch wel een buitenbeentje.
Laura kan ik alleen maar aanbevelen haar school buiten Nederland af te maken (eventueel St. Maarten?) vanwege de pesterijen van medescholieren waarmee ze in Nederland na haar reis absoluut mee te maken krijgt.
Vrijgevochten leven? Dat zeg je als nederlander al snel als het om een wat vrijer leven gaat. Zo zitten hier nederlandse touristen altijd te zeuren dat de kinderen buiten mogen spelen tot het donker wordt (of zelf naar bed willen), een glas (verdunde)wijn of bier bij het eten krijgen of een vuurtje stoken om worstjes te bbq-en. Andere culturen zitten niet leidzaam af te wachten tot de spruitjes gaar zijn en ze, nadat ze hun bordje netjes hebben leeggegeten, naar bed moeten.
Ik denk dat Laura op dit moment een leven lijd met meer regels als de doorsnee jongere.... alleen zijn de spelregels anders.
En wat voor verschil maakt dat? Mag je dan wel zuipend en beestend over straat?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:53 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
http://www.omroepmax.nl/?(...)azyiEsHnHUVOLkBZmrwW
vanaf 3:22
"Het is intussen december 2009..."
En in december 2009 was Laura al 14.
We reizen allemaal wel wat af in ons leven. Ik heb zelf een flink aantal jaren geleden een circumnavigation gedaan, ik woon en leef ook dikwijls in het buitenland. Wel iets verder weg dan Duitsland, dat dan weer wel. Ik vraag mij dus af over welke ervaring (in tegenstelling tot anderen) jij het dan hebt, want tot nu toe heb ik niet de indruk dat jij ooit 1 voet op een zeilbootje hebt gezet.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:27 schreef svetan het volgende:
Banjerkanjer: Als je teruggelezen had dan had je geweten dat ik tussen 1965 en 1968 elk jaar wel een paar maanden per jaar op de duim door west en oosteuropa, usa en canada getrampt ben. Ongeveer op dezelfde leeftijd als Laura nu is.
Tja, dat record heeft ze dus ook al niet ook al vond haar vader het wel nodig via de pers even een sneer uit te delen aan Mike. Zijn vader zeilde achter hem aan en Laura was helemaal alleen!! Laura was helemaal niet alleen, maar werd begeleid door andere zeezeilers. Misselijke opmerking van pa.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:00 schreef svetan het volgende:
Scorpie: Ik geef je een half jaar tijd wat uit boeken te leren en dan zetten we je op een zeilbootje met als doel St. Maarten. Ik verwed er een goed bedrag onder dat de haringen op de Noordzee en Atlantische Oceaan aan overvoeding zullen sterven of tenminste zullen kotsen.
Punt blijft.... als ze op tijd de eindstreep voor haar verjaardag haald is ze de jongste die dit alleen gedaan heeft. Dit is onafhankelijk of ze nu in bepaalde boeken vermeld wordt of niet en heeft zelfs niets te maken of ze ook af en toe eens de motor aanzet. Het zal altijd in haar cv vermeld staan en ook in diverse publicaties blijven hangen.
Trouwens een record heeft ze al: Solo/ Singlehanded als jongste van de Cap Verdes naar St. Maarten. Dit heeft reeds in vele (internationale) publicaties gestaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |