abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97769617
Ik denk dat Laura haar vader minder kost als dat ze gewoon thuis naar school zou gaan.
pi_97773088
quote:
2s.gif Op maandag 6 juni 2011 00:19 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dus je bent gewoon jaloers dat LD er geld voor krijgt? :N
We spelen weer eens op de man..
pi_97774145
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 00:34 schreef svetan het volgende:
Ik denk dat Laura haar vader minder kost als dat ze gewoon thuis naar school zou gaan.
Dat denk ik ook! :Y

Het is best lastig om sponsors te vinden voor het schoolgeld en kosten van onderhoud van je kind.

Maar, beschuldig je Pa Dekker nu van financiële belangen, door zijn dochter in haar uppie de wereld over te sturen?
pi_97778389
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 00:34 schreef svetan het volgende:
Dat weet ik wel zeker :) En de wereldreis van dochterlief levert papa af en toe ook nog een leuk reisje op. Doen ze niet slecht toch?
  maandag 6 juni 2011 @ 19:03:24 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_97798483
Een ware cliffhanger in de blog van Laura van vandaag *O*

quote:
Maar op dit moment wil ik eigenlijk alleen maar eens wat slaap gaan inhalen, ware het niet dat er ondertussen een groot schip in de radar detectie zone is opgedoken..
Hoe zou dat aflopen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_97825804
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:03 schreef livelink het volgende:
Een ware cliffhanger in de blog van Laura van vandaag *O*

[..]

Hoe zou dat aflopen?
Zolang het volgende blogje niet start met "Boem, clash, blub blub" (om maar in de creatieve stijl van wie de schrijver dan ook was, tijdens de oversteek van Galapagos naar Dominica, te blijven) loopt het goed af.

Het is maar goed, dat ze geen serieuze recordpoging doet, zoals Jessica Watson dat deed. Zij heeft ruim 7 maanden amper geslapen. Hooguit 20 minuten op de eierwekker (en 1 keer verslapen, wel een heel uur!) Laura, zou dat absoluut niet trekken :N
.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 07:28:38 #107
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_97827721
Is trouwens ook heel slecht voor kinderen om niet genoeg te slapen. Wat dat betreft vond ik de tocht van Jessica Watson ook zeker niet aan te raden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_97831358
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 07:28 schreef livelink het volgende:
Is trouwens ook heel slecht voor kinderen om niet genoeg te slapen. Wat dat betreft vond ik de tocht van Jessica Watson ook zeker niet aan te raden.
Dat is ook zo. Ik raad iedere solo zeiltocht op welke leeftijd dan ook af. Maar als je daar dan toch voor kiest, zul je extra voorzichtig moeten zijn. Even slaap inhalen midden op de oceaan, is er dan echt niet bij. Ongeacht of er nu wel of niet net een groot schip op je radar verschijnt.
pi_97833743
Dat niet mogen slapen zou dan ook 1 van mijn grote angsten zijn. Het lijkt me dat je zo moe wordt dat je op een zeker moment overal door heen slaapt met alle gevaren van dien.
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2011 @ 12:20:10 #110
137949 Disana
pi_97833952
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 19:01 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Jessica Watson deed een serieuze recordpoging. Dat is in geen enkel opzicht te vergelijken met de vakantie van Laura.

Jessica heeft tussen de start en finish geen enkele keer op de motor gevaren, ze heeft geen enkele haven aangedaan, er is niemand anders dan enkel zijzelf aan boord geweest, er is geen proviand, water of diesel aan boord gekomen dan enkel wat er voor de start aan boord was gebracht, ze heeft alle reparaties onderweg zelf en zonder hulp van derden uitgevoerd. Dat meisje heeft een ware prestatie geleverd. Een non-stop, solo en unassisted wereldomzeiling. Ze heeft onderweg een paar zware stormen meegemaakt, met een aantal knockdowns (waarbij de mast het wateroppervlak raakt en er zelfs onder verdwijnt) en waarbij Ella's Pink Lady (de naam van haar bootje) flinke schade opliep.

Helaas voor Jessica, wordt het record niet meer geregistreerd, anders stond het nu op haar naam. Ondanks dat, werd ze binnengehaald en toegesproken door de Prime Minister. Jessica Watson werd een ware volksheldin.
Ik vind het een geweldige prestatie, alhoewel behoorlijk gevaarlijk. Op tv vertelde ze dat haar boot enkele keren is omgeslagen, maar kennelijk zat zij i.t.t. Laura wel goed vast anders zou ze waarschijnlijk overboord zijn geslagen.

Mij zul je zo'n riskante prestatie niet zien promoten voor jonge mensen. Maar ik zie ook totaal niet in waarom een zo'n jong mens dan wel een plezierreis mag maken. Ga zoiets niet verkopen onder de valse noemer 'recordprestatie'.
pi_97834542
Er zijn ook veel ervaren zeezeilers die dit soort ondernemingen afkeurt. En al helemaal als het nog om kinderen gaat. Het is gewoon een levensgevaarlijke onderneming. En al heeft Laura dan de passaatroute gekozen vanwege het gunstige weer wil dat nog niet zeggen dat er geen gevaar op de loer ligt.
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2011 @ 12:58:53 #112
137949 Disana
pi_97835018
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:42 schreef spuitje het volgende:
Er zijn ook veel ervaren zeezeilers die dit soort ondernemingen afkeurt. En al helemaal als het nog om kinderen gaat. Het is gewoon een levensgevaarlijke onderneming. En al heeft Laura dan de passaatroute gekozen vanwege het gunstige weer wil dat nog niet zeggen dat er geen gevaar op de loer ligt.
Meer nog dan het risico blijf ik zwaar wegen dat een vader zijn, in mijn ogen toch al niet bijster ontwikkelde, kind hiervoor van school heeft laten gaan.
pi_97836053
Disana: Vertel.... waar is Laura dan niet "bijster ontwikkeld"? De Wereldschool is gewoon een andere vorm van onderwijs en zolang deze op de lijst van Laura's sponsors verschijnt kun je aannemen dat Laura ook goed op haar (persoonlijke) leerplan onderweg is om een papiertje te halen.

Als je even haar blogjes terugleest.... ze leest meer boeken in het engels dan welke brave spruitjes scholier in zijn hele schooltijd zal doen. Kost geen moeite maar het garrandeerd wel een goed cijfer in het engels.
Zelf ben ik ook zo'n wereldmens..... maar ik moet toch vaak ook wel op "google earth" kijken om een idee te krijgen waar ze uithangt en moet vaak ook verder informatie over die hoek van de wereld googlen. Meer nog als een goed cijfer in aardrijkskunde levert het bezoek aan de diverse landen een stukje "algemene ontwikkeling" op wat je dus niet in een schoolbank kunt krijgen.

Ik ben van mening dat voor iemand met een enorme "vrijheidsdrang", die bovendien al precies weet wat ze later in haar leven wil gaan doen, het nederlandse schoolsysteem een absolute catastrophe is waar veel talent vernietigd wordt.
pi_97837557
Svetan, neem byvoorbeeld haar Nederlands eens, ze maakt veel fouten. Dat ze momenteel meer engelse boeken leest dan nederlandse is ook alleen maar omdat er even geen nederlandse voor handen zijn. Natuurlijk zal ze daar wat van leren, maar of het haar een goed cijfer op zal leveren is maar de vraag natuurlijk. Ze zal toch ook het nodige aan haar grammatica moeten doen.

En jij weet wat Laura later in haar leven wil gaan doen?

Jammer dat je zo over het nederlandse schoolsysteem denkt, ik ken zat mensen die heel goed geslaagd zijn! Maar daar hebben ze wel hard voor moeten werken, die "spruitjes scholieren"! En als ik Laura haar blogs lees doet ze de laatste tijd niet veel aan haar schoolwerk.
Veel europese landen kennen een leerplichtwet, deugt in jou ogen dus allemaal niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door spuitje op 07-06-2011 14:15:52 ]
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2011 @ 14:20:41 #115
137949 Disana
pi_97838081
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:30 schreef svetan het volgende:
Disana: Vertel.... waar is Laura dan niet "bijster ontwikkeld"? De Wereldschool is gewoon een andere vorm van onderwijs en zolang deze op de lijst van Laura's sponsors verschijnt kun je aannemen dat Laura ook goed op haar (persoonlijke) leerplan onderweg is om een papiertje te halen.

Als je even haar blogjes terugleest.... ze leest meer boeken in het engels dan welke brave spruitjes scholier in zijn hele schooltijd zal doen. Kost geen moeite maar het garrandeerd wel een goed cijfer in het engels.
Zelf ben ik ook zo'n wereldmens..... maar ik moet toch vaak ook wel op "google earth" kijken om een idee te krijgen waar ze uithangt en moet vaak ook verder informatie over die hoek van de wereld googlen. Meer nog als een goed cijfer in aardrijkskunde levert het bezoek aan de diverse landen een stukje "algemene ontwikkeling" op wat je dus niet in een schoolbank kunt krijgen.

Ik ben van mening dat voor iemand met een enorme "vrijheidsdrang", die bovendien al precies weet wat ze later in haar leven wil gaan doen, het nederlandse schoolsysteem een absolute catastrophe is waar veel talent vernietigd wordt.
Er is in verschillende verslagen sprake van spijbelen en slechte schoolresultaten. Onder anderen haar eigen advocaat heeft deze zaken genoemd als reden voor een verzoek tot uithuisplaatsing.

Daarnaast lopen haar beperkte woordenschat en gebrekkige taalvaardigheid in het oog. Ze schrijft als een veel jonger kind.

Ach, en wat stelt het lezen van boeken in het Engels nu helemaal voor? Ze zal toch iets moeten doen in al die verveelde uren op het water. Overigens las ik op die leeftijd ook al boeken in vier talen, dat wordt gewoon van je verwacht op school als je een alfa-opleiding doet.
pi_97839713
spuitje: het is niet voor niets dat er zoveel nederlandse scholieren in het buitenland naar school gaan. Die hebben dan Nederlands zelfs alleen nog maar als vreemde taal op hun lijst staan. Zelfs hier, op een dagreis van Nederland, zijn er afgelopen jaren veel nederlandse jongeren op de scholen/ internaten bijgekomen.
Laura's Nederlands? Ze wil niet primair auteur of amtenaar worden dus taal is voor haar alleen maar een stukje gereedschap. Zelf gebruik ik mijn Nederlands nog maar uiterst zelden maar wissel zowel privé als ook in mijn beroep vaker dan mijn ondergoed tussen twee andere talen.
Ook als ik nederlands moet spreken sta ik te stotteren en heb ik een vet accent..... ik zou me ook kunnen voorstellen dat voor Laura andere talen in de toekomst belangrijker zullen zijn als de lokale taal van een randgebied van Europa.

Leerplicht ja..... maar geen schoolplicht! Hier in Duitsland is het altijd nog mogelijk met 14 van school te gaan en in een bedrijf een beroep te leren (meestal 3j). Veel jongeren maken daarvan gebruik en gaan daarna, of in deeltijd of volledig, weer naar school. Deze mensen hebben op de arbeidsmarkt veel grotere kansen dan die brave scholieren die nooit iets anders als schoolbanken hebben gezien. Veel van het praktisch talent, creativiteit en energie van deze jonge mensen wordt hierdoor ondersteund en niet onderdrukt. Ook vind er hier, ondersteund door het schoolssteem, veel internationale uitwisseling op jeugdige leeftijd plaats waar kinderen (14-17j) in het buitenland een of twee jaar naar school gaan en daar bij een gastgezin wonen.
Doordat ik in de afgelopen jaren uit persoonlijke gronden ook de verschillende schoolsystemen heb moeten vergelijken ben ik toen wel tot de slotsom gekomen dat het nederlands systeem nu niet bepaald het beste is en heb voor het amerikaanse en zwitserse gekozen (met als gevolg dat Nederlands in de familie een uitstervende/ uitgestorven taal is).
pi_97839982
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:59 schreef svetan het volgende:
spuitje: het is niet voor niets dat er zoveel nederlandse scholieren in het buitenland naar school gaan. Die hebben dan Nederlands zelfs alleen nog maar als vreemde taal op hun lijst staan. Zelfs hier, op een dagreis van Nederland, zijn er afgelopen jaren veel nederlandse jongeren op de scholen/ internaten bijgekomen.
Laura's Nederlands? Ze wil niet primair auteur of amtenaar worden dus taal is voor haar alleen maar een stukje gereedschap. Zelf gebruik ik mijn Nederlands nog maar uiterst zelden maar wissel zowel privé als ook in mijn beroep vaker dan mijn ondergoed tussen twee andere talen.
Ook als ik nederlands moet spreken sta ik te stotteren en heb ik een vet accent..... ik zou me ook kunnen voorstellen dat voor Laura andere talen in de toekomst belangrijker zullen zijn als de lokale taal van een randgebied van Europa.

Leerplicht ja..... maar geen schoolplicht! Hier in Duitsland is het altijd nog mogelijk met 14 van school te gaan en in een bedrijf een beroep te leren (meestal 3j). Veel jongeren maken daarvan gebruik en gaan daarna, of in deeltijd of volledig, weer naar school. Deze mensen hebben op de arbeidsmarkt veel grotere kansen dan die brave scholieren die nooit iets anders als schoolbanken hebben gezien. Veel van het praktisch talent, creativiteit en energie van deze jonge mensen wordt hierdoor ondersteund en niet onderdrukt. Ook vind er hier, ondersteund door het schoolssteem, veel internationale uitwisseling op jeugdige leeftijd plaats waar kinderen (14-17j) in het buitenland een of twee jaar naar school gaan en daar bij een gastgezin wonen.
Doordat ik in de afgelopen jaren uit persoonlijke gronden ook de verschillende schoolsystemen heb moeten vergelijken ben ik toen wel tot de slotsom gekomen dat het nederlands systeem nu niet bepaald het beste is en heb voor het amerikaanse en zwitserse gekozen (met als gevolg dat Nederlands in de familie een uitstervende/ uitgestorven taal is).
Lekker boeiend allemaal. Het lijkt niet echt tot je door te dringen dat Laura Dekker niet werkt en niet naar school gaat. Laura Dekker viert vakantie, en dat zou ze het liefst voor de rest van haar leven blijven doen. Lekker losbandig leven, zoals ze dat zelf noemt.
pi_97841118
Banjerkanjer: Vakantievieren is wat anders.... dat doe je alleen maar vanuit eengrijs en eentonig leven. Voor Laura zijn er geen vakanties - alleen maar perioden waar er "gewerkt" moet worden en tijden van ontspanning.
Uit haar blog bijkt dat ze maar zelden gewoon "niets" doet en voortdurend op jacht is naar nieuwe kennis en contacten. Niet bepaald een hangjongere die in het weekend alleen maar een sportclubje, disco of zuipkeet opzoekt om school te vergeten. Ook zet ze niet, zoals veel nederlandse jongeren op haar leeftijd, een paar weken per jaar op een camping de bloemetjes buiten. Voor dat met hier kritiek op Laura heeft moet men eerst eens naar dit toch veel grotere deel van de (kansloze) jeugd kijken.
Het is idd zo dat ze veel dingen doet waarvoor veel mensen eerst op latere leeftijd in de vakantie gelegenheid toe hebben. Het is nu eenmaal een nuttig, bijkomend gegeven van het reizen op deze manier dat je bed zich regelmatig in de wereld bevind waar de "buurt" er dan ook weer anders uitziet en er wat nieuws te beleven is. Van overmatig feestvieren heb ik nog niets langs zien komen (af en toe wat leuks mag toch?!)..... wel veel tochtjes die de algemene ontwikkeling dienen. Ik denk niet dat veel nederlandse doorsnee scholieren hun vakantie met de "werkvakantie" van Laura zouden willen ruilen..... en dan ook nog eens je eigen brood bakken omdat je zin in lekker brood hebt.
pi_97841247
Hoe je het ook wend of keert, het is een zeilvakantie, geen recordpoging. Laura is op een gesponsorde trip waarbij ze misschien een of 2 dingetjes leert die ze ook uit een boek kan halen. Big deal.
pi_97841614
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:38 schreef svetan het volgende:
Banjerkanjer: Vakantievieren is wat anders.... dat doe je alleen maar vanuit eengrijs en eentonig leven. Voor Laura zijn er geen vakanties - alleen maar perioden waar er "gewerkt" moet worden en tijden van ontspanning.
Uit haar blog bijkt dat ze maar zelden gewoon "niets" doet en voortdurend op jacht is naar nieuwe kennis en contacten. Niet bepaald een hangjongere die in het weekend alleen maar een sportclubje, disco of zuipkeet opzoekt om school te vergeten. Ook zet ze niet, zoals veel nederlandse jongeren op haar leeftijd, een paar weken per jaar op een camping de bloemetjes buiten. Voor dat met hier kritiek op Laura heeft moet men eerst eens naar dit toch veel grotere deel van de (kansloze) jeugd kijken.
Het is idd zo dat ze veel dingen doet waarvoor veel mensen eerst op latere leeftijd in de vakantie gelegenheid toe hebben. Het is nu eenmaal een nuttig, bijkomend gegeven van het reizen op deze manier dat je bed zich regelmatig in de wereld bevind waar de "buurt" er dan ook weer anders uitziet en er wat nieuws te beleven is. Van overmatig feestvieren heb ik nog niets langs zien komen (af en toe wat leuks mag toch?!)..... wel veel tochtjes die de algemene ontwikkeling dienen. Ik denk niet dat veel nederlandse doorsnee scholieren hun vakantie met de "werkvakantie" van Laura zouden willen ruilen..... en dan ook nog eens je eigen brood bakken omdat je zin in lekker brood hebt.
Dit meen je toch niet werkelijk serieus, hoop ik?
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2011 @ 15:54:45 #121
137949 Disana
pi_97841683
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:38 schreef svetan het volgende:

Niet bepaald een hangjongere die in het weekend alleen maar een sportclubje, disco of zuipkeet opzoekt om school te vergeten. Ook zet ze niet, zoals veel nederlandse jongeren op haar leeftijd, een paar weken per jaar op een camping de bloemetjes buiten. Voor dat met hier kritiek op Laura heeft moet men eerst eens naar dit toch veel grotere deel van de (kansloze) jeugd kijken.
Je dédain voor de Nederlandse jeugd loopt wel erg in het oog. Jammer, want het ondermijnt je pleidooi voor Laura. Het gros van de Nederlandse jeugd heeft namelijk gezonde interesse in wat het leven te bieden heeft en doet het prima op school.
pi_97841763
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:54 schreef Disana het volgende:

[..]

Je dédain voor de Nederlandse jeugd loopt wel erg in het oog. Jammer, want het ondermijnt je pleidooi voor Laura. Het gros van de Nederlandse jeugd heeft namelijk gezonde interesse in wat het leven te bieden heeft en doet het prima op school.
En dat terwijl oma Dekker toch heus een boekje open heeft gedaan over het gedrag van Laura op 13-jarige leeftijd: 's nachts op straat rondhangen met haar "peergroep", daar bier zuipen tot ze dronken was en vervolgens luid schreeuwen en de bierflesjes op straat kapot gooien.

Geweldig! Wat een toonbeeld van sportiviteit en doorzettingsvermogen! :X
pi_97841904
Scorpie: Ik geef je een half jaar tijd wat uit boeken te leren en dan zetten we je op een zeilbootje met als doel St. Maarten. Ik verwed er een goed bedrag onder dat de haringen op de Noordzee en Atlantische Oceaan aan overvoeding zullen sterven of tenminste zullen kotsen.

Punt blijft.... als ze op tijd de eindstreep voor haar verjaardag haald is ze de jongste die dit alleen gedaan heeft. Dit is onafhankelijk of ze nu in bepaalde boeken vermeld wordt of niet en heeft zelfs niets te maken of ze ook af en toe eens de motor aanzet. Het zal altijd in haar cv vermeld staan en ook in diverse publicaties blijven hangen.
Trouwens een record heeft ze al: Solo/ Singlehanded als jongste van de Cap Verdes naar St. Maarten. Dit heeft reeds in vele (internationale) publicaties gestaan.
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2011 @ 16:02:16 #124
137949 Disana
pi_97841973
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:57 schreef Banjerkanjer het volgende:

En dat terwijl oma Dekker toch heus een boekje open heeft gedaan over het gedrag van Laura op 13-jarige leeftijd: 's nachts op straat rondhangen met haar "peergroep", daar bier zuipen tot ze dronken was en vervolgens luid schreeuwen en de bierflesjes op straat kapot gooien.

Geweldig! Wat een toonbeeld van sportiviteit en doorzettingsvermogen! :X
Haha, ja inderdaad, het is de beschrijving van de jeugd zoals svetan die in gedachten heeft als hij aan Nederlandse jongeren denkt.
pi_97842383
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:00 schreef svetan het volgende:
Scorpie: Ik geef je een half jaar tijd wat uit boeken te leren en dan zetten we je op een zeilbootje met als doel St. Maarten. Ik verwed er een goed bedrag onder dat de haringen op de Noordzee en Atlantische Oceaan aan overvoeding zullen sterven of tenminste zullen kotsen.
Your point being? Dat ze beter is in zeilen dan ik ben? Ik daag haar uit om in een half jaar tijd mijn werk te leren en uit te voeren..........wat een kinderachtige vergelijking die nergens op slaat.

quote:
Punt blijft.... als ze op tijd de eindstreep voor haar verjaardag haald is ze de jongste die dit alleen gedaan heeft.
Fout, aangezien ze dermate veel hulp heeft gehad dat het geen solo tocht meer genoemd kan worden. Dat is dan ook de reden dat er geen officiele vermelding van zal komen.

quote:
Dit is onafhankelijk of ze nu in bepaalde boeken vermeld wordt of niet en heeft zelfs niets te maken of ze ook af en toe eens de motor aanzet. Het zal altijd in haar cv vermeld staan en ook in diverse publicaties blijven hangen.
Wederom fout. Laura is het zoveelste gemaakte kindsterretje die een glorieuze toekomst wordt voorspeld maar zal verdwijnen in de zee der anonimiteit.

quote:
Trouwens een record heeft ze al: Solo/ Singlehanded als jongste van de Cap Verdes naar St. Maarten. Dit heeft reeds in vele (internationale) publicaties gestaan.
En dat is een prestatie...........waarom precies? Letterlijk miljoenen zeilers zijn haar voorgegaan op dat stuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')