Klopt, alleen duurt een gemiddelde hypotheek slechts 25/30 jaarquote:Op maandag 30 mei 2011 17:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Kopen wel, probleem komt bij verkoop met onderwaarde.
Gelukkig zijn er wel ambitieuze mensen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat komt ten goede aan praktisch iedereen en sowieso aan de mobiliteit en dus de Nederlandse economie.
Stel dat ik een huis koop van 5x mijn bruto inkomen, dan betaal ik daar 0,5 x mijn inkomen als kosten over. Wil ik dan gaan verhuizen voor een functie van 3 jaar dan kost me dat 1/6 van mijn inkomen per jaar! Dat doe ik dus nooit!
Gedwongen verkopen zijn het probleem niet, er is immers onderpand tochquote:Op maandag 30 mei 2011 16:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Enige wat er kan gebeuren voor een total meltdown is als vandaag bekend wordt gemaakt dat morgen per direct de HRA afgeschaft wordt. Gedwongen verkopen, kettingreactie, meer gedwongen verkopen, werkloosheid, totale anarchie, 2012, dood.
Die dekt de schuld niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:04 schreef kingmob het volgende:
[..]
Gedwongen verkopen zijn het probleem niet, er is immers onderpand toch
Zo ja man slechts de belangrijkste 30 jaar van je leven. Daarna mag je genieten van je vrijheid...quote:Op maandag 30 mei 2011 18:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Klopt, alleen duurt een gemiddelde hypotheek slechts 25/30 jaar
Elke mens heeft andere prioriteiten, voor vele is een huis erg belangrijk.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:21 schreef Terrorizer het volgende:
Zo ja man slechts de belangrijkste 30 jaar van je leven.
idd, sommige mensen blijven graag lang bij pappie en mammie wonenquote:Op maandag 30 mei 2011 18:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Elke mens heeft andere prioriteiten, voor vele is een huis erg belangrijk.
Op basis van wat heb jij dit inzicht wat, voor de goede orde, geen enkele deskundige op dit gebied zal onderschrijven?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:55 schreef meth77 het volgende:
in 2047 zijn er wel zo gruwelijk veel huizen over dat ze er konijnen en bontdiertjes in gaan houden en verhuurders adverteren met gratis verhuizingen
Gelukkig kost huren niksquote:Op maandag 30 mei 2011 18:21 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Zo ja man slechts de belangrijkste 30 jaar van je leven. Daarna mag je genieten van je vrijheid...
... Met je rollator.
Deed mijn dochter ook, die kan nu de helft van een huis cash betalen.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:29 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
idd, sommige mensen blijven graag lang bij pappie en mammie wonen
Je maakt hier nu een enorme denkfout!quote:Op maandag 30 mei 2011 17:15 schreef LXIV het volgende:
Voor iemand die op termijn een huis wil kopen is het niet zo interessant wat de huizenprijs over 30+ jaar doet. Ik neem tenminste aan dat niemand bereid is om zo lang te wachten. Bovendien is dat totaal onvoorspelbaar. Waarschijnlijk zijn de prijzen inderdaad hoger, vanwege de inflatie, maar van de andere kant kan er zo enorm veel veranderen in slechts 10 jaar, dat het toch altijd koffiedikkijken blijft.
Wat wel interessant is, is wat de huizenprijs over 2, 3 of 5 jaar doet. Want als die prijs over 2 jaar 10% lager ligt, dan kun je overwegen om je koop uit te stellen. Dat bespaart je dan 10% op hetzelfde huis. Het hangt van jouw persoonlijke omstandigheden af of dat verstandig is om te doen.
wat voor een huis? eentje van 80.000 euri's of eentje van 500.000? is nogal een verschil namelijkquote:Op maandag 30 mei 2011 18:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Deed mijn dochter ook, die kan nu de helft van een huis cash betalen.
Ze blijft nog tijdje huren
Je moet gewoon in het midden van je werk wonen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat komt ten goede aan praktisch iedereen en sowieso aan de mobiliteit en dus de Nederlandse economie.
Stel dat ik een huis koop van 5x mijn bruto inkomen, dan betaal ik daar 0,5 x mijn inkomen als kosten over. Wil ik dan gaan verhuizen voor een functie van 3 jaar dan kost me dat 1/6 van mijn inkomen per jaar! Dat doe ik dus nooit!
Ja, kunst! Met al die files is lopen vaak sneller....quote:Op maandag 30 mei 2011 18:42 schreef skrn het volgende:
Het schijnt trouwens dat Nederlanders gemiddeld de langste reistijden hebben naar hun werk.
Tof voor d'r! Dan kan ze het in elk geval op één salaris doen, want uiteraard geen kerel die een meid wil met een meid in één huis wil wonen die zo lang bij d'r ouders is blijven wonen en daardoor de sociale skills van een lama heeft ontwikkeldquote:Op maandag 30 mei 2011 18:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Deed mijn dochter ook, die kan nu de helft van een huis cash betalen.
Je bedoeld die belangrijkste 30 jaar die jij bij je ouders woonde?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:21 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Zo ja man slechts de belangrijkste 30 jaar van je leven. Daarna mag je genieten van je vrijheid...
... Met je rollator.
Een nieuwbouw hier op de hoek van 250.000, halfvrijstaand op een postzegel.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:42 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
wat voor een huis? eentje van 80.000 euri's of eentje van 500.000? is nogal een verschil namelijk
Yep ze zijn maar blij met hun eigen kind.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:51 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Je bedoeld die belangrijkste 30 jaar die jij bij je ouders woonde?
zo'n vermogen is mooi, maar ja, dan heb je wel een (belangrijke) tijd van zelfontplooiing gemistquote:Op maandag 30 mei 2011 18:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een nieuwbouw hier op de hoek van 250.000, halfvrijstaand op een postzegel.
Die meid was slim en nam een gozer die eigen bungalow had op terrein van zijn ouders.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:49 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Tof voor d'r! Dan kan ze het in elk geval op één salaris doen, want uiteraard geen kerel die een meid wil met een meid in één huis wil wonen die zo lang bij d'r ouders is blijven wonen en daardoor de sociale skills van een lama heeft ontwikkeld
Nee hoor, geen studieschuld, dikke baan en weinig vaste lasten.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:53 schreef Julius.Strandjutter het volgende: [..]
zo'n vermogen is mooi, maar ja, dan heb je wel een (belangrijke) tijd van zelfontplooiing gemist
Die gozer nam haar, mag ik hopenquote:Op maandag 30 mei 2011 18:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die meid was slim en nam een gozer die eigen bungalow had op terrein van zijn ouders.
Wedden van nietquote:Op maandag 30 mei 2011 18:42 schreef skrn het volgende:
Het schijnt trouwens dat Nederlanders gemiddeld de langste reistijden hebben naar hun werk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |