Dat inderdaad... Je bent in beginsel een jongen of een meisje, vrij laten in hoe ver dat een kind zich wil conformeren aan de verschillen vind ik prima verder.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:38 schreef Verbodsbord het volgende:
Wat een onzin dit. Een kind is wat het is, door zo te doen over het geslacht leg je er volgens mij alleen maar druk op dat je kind 'anders' is. Als de ouders gewoon normaal doen en het kind vrijlaten lijkt me dat beter dan dit rare gedoe.
Wat is Storm sowieso voor naam
quote:
Goed punt idd!quote:Op maandag 30 mei 2011 11:35 schreef snoopy het volgende:
Maar waarom willen ze het later laten 'kiezen' als het niet belangrijk is
quote:Op maandag 30 mei 2011 11:59 schreef Buitendam het volgende:
"goeiesmorges, verloskundigen van het goeie leven."
"Sjezes, Storm!"
quote:Op maandag 30 mei 2011 12:07 schreef livelink het volgende:
Ik vind het als experiment wel interessant. Maar ja, er zijn al genoeg ouders geweest die het in de 70'er jaren geprobeerd hebben met geslachtsneutraal opvoeden en het grappige is toch wel dat dan bleek dat de meerderheid toch typisch meisjes- of jongensdingen gingen doen.
Het verschil zou nu moeten zijn dat in principe niemand weet welk geslacht het kind heeft en het dus niet toch onbewust als jongen of meisje behandeld gaat worden.
Maar ja, ik zie er ook meteen een jongetje in eigenlijk en zodra het kind naar school gaat, zal het zijn/haar werkelijke geslacht ook niet lang geheim kunnen houden lijkt me.
Volgens mij is dit experiment daarmee wel gedoemd te mislukken, maar het idee erachter vind ik wel leuk.
Slecht gok ik, die gaat kapot gepest worden op school.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:17 schreef Lithia het volgende:
Ik vind het wel een interessante visie. Ik ben benieuwd hoe het verder met het kind zal gaan.
Ik gok dat het vanalles kan zijn, daarom ben ik benieuwd.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:26 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Slecht gok ik, die gaat kapot gepest worden op school.
Het kind is waarschijnlijk anders dan anderen, en dat gaat vaak gepaard met pesten.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:27 schreef Lithia het volgende:
[..]
Ik gok dat het vanalles kan zijn, daarom ben ik benieuwd.
Vaak, als in 'niet altijd' dus?quote:Op maandag 30 mei 2011 12:33 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Het kind is waarschijnlijk anders dan anderen, en dat gaat vaak gepaard met pesten.
Hoe bedoel je dit Buurvrouw?quote:Op maandag 30 mei 2011 13:03 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik denk dat ze dit beter hadden kunnen proberen door het kind het tegenovergestelde geslacht mee te geven dan het heeft. in de openheid.
Dacht ik ook, aan,quote:Op maandag 30 mei 2011 13:15 schreef Lot_1 het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat niemand anders het weet.. dat betekend dat ook nooit iemand anders op het kind past. Mijn neefjes en nichtjes logeren regelmatig bij mij, of ik pas een tijdje op, en behalve dat ik al heul veul luiers heb verschoond, sjouw ik ook wel eens de badkamer binnen bij ze (en de oudste is 7). Het lijkt me dat je, wanneer je dit geheim wilt houden, ook heel geforceerd met naakt moet omgaan. En hoe doen ze dat met zwemmen enzo? Dat zie je dan toch snel genoeg?
Vrijheid voor de ouders, maar leven met een 'geheim' voor het kind en diens broers.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:06 schreef Moonah het volgende:
Wow!
Hoe bedenk je zoiets?
Ik vind het wel interessant eigenlijk. ben benieuwd wat voor effect dat heeft op de ontwikkeling van zo'n kind. Als 'ie/ze maar niet de dupe wordt van de 'vrijheidsideeën' van zijn/haar ouders.
http://en.wikipedia.org/wiki/Storm_(Marvel_Comics)quote:Op maandag 30 mei 2011 13:15 schreef Nijna het volgende:
Maar ze noemen het kind Storm, dat vind ik een jongensnaam eerlijk gezegd. En het kind ziet er ook best wel uit als een jongetje.
Maar hadden ze dan niet beter een geslachtsneutrale naam kunnen geven...?
Ja dat dus. Maar verder zie ik het nut niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:01 schreef Troel het volgende:
Nouja, ik kan me voorstellen dat je dat dus inderdaad doet als het kindje beide geslachtsorganen heeft enzo en het nog niet duidelijk is wat het beste bij het kind past.
Eens. Je kunt het niet eens zijn met de sociale conventies die in onze maatschappij gelden wat betreft geslacht, maar je kind krijgt hoe dan ook daarmee te maken. Door het kind 'geslachtloos' te maken, maak je het juist minder weerbaar en zal het alleen maar meer last hebben van al die ongeschreven regels omdat het er niet mee opgegroeid is zoals ieder ander.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:03 schreef Verbodsbord het volgende:
Heb er nog even over na zitten denken, ik vind het echt achterlijk. Het kind is een bepaald geslacht, wat samen gaat met bepaalde hormonen en biologische instellingen. Dat kan je niet zomaar negeren. Ben heel benieuwd wat hier van terecht gaat komen.
Dat valt wel mee, denk ik. Ik vind het juist een meisjesnaam, waarschijnlijk omdat ik een vrouwelijke (weliswaar Australische) Storm ken.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:15 schreef Nijna het volgende:
Maar ze noemen het kind Storm, dat vind ik een jongensnaam eerlijk gezegd. En het kind ziet er ook best wel uit als een jongetje.
Maar hadden ze dan niet beter een geslachtsneutrale naam kunnen geven...?
Mooie postquote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:34 schreef Dipkip het volgende:
Eens. Je kunt het niet eens zijn met de sociale conventies die in onze maatschappij gelden wat betreft geslacht, maar je kind krijgt hoe dan ook daarmee te maken. Door het kind 'geslachtloos' te maken, maak je het juist minder weerbaar en zal het alleen maar meer last hebben van al die ongeschreven regels omdat het er niet mee opgegroeid is zoals ieder ander.
Ik ben opgegroeid met twee moeders en met eigenlijk geen mannen in mijn directe omgeving als kind, en ik wíst gewoon een hoop stomme dingen niet toen ik op een gegeven moment oud genoeg was voor een eerste verliefdheidje. Ik nam een bosje bloemen mee voor die jongen naar onze eerste dateen zo liep ik tegen wel meer dingen aan die ik nooit geleerd had en toch echt graag van te voren had willen weten. Bij dit kind zal dat nog vele malen erger zijn, bij mij was het vooral genant maar nog wel redelijk snel op te pikken. Bij dit kind gaat het om identiteit, dat zit veel dieper.
En wat doet het met je kind dat het door de omgeving steeds met twijfel benaderd wordt, want ja is het nou zijn of haar, hij of zij. Mensen voelen zich daar onprettig bij en kleine kinderen snappen niet alles maar voelen veel aan. Lekker veilige, warme basis geef je je kind zo. Deze ouders denken veel te veel vanuit 'wij vinden dat de maatschappij zus en zo zou moeten zijn' en niet genoeg vanuit 'waar krijgt mijn kind nu eenmaal mee te maken en hoe bereid ik hemhaarhet daar het best op voor'.
Het is een mens, geen uithangbord voor jouw idealen.
Als mijn zoon besluit dat nagellak en rokken tof zijn (wat 'ie trouwens, net als veel anderen als klein ukkie ook inderdaad vond), denk ik dat het mijn taak als moeder is om 'm erop te wijzen hoe de omgeving daarover zal denken, hoe zich dat zou kunnen uiten, en hoe hij daarmee kan omgaan.quote:Op woensdag 1 juni 2011 03:04 schreef 08gnoT. het volgende:
Tot hij besluit nagellak op te doen en rokken te dragen en over 14 jaar een baard en ingedaalde ballen heeft.
Even over het af moeten van roze is voor meisjes... Dat heb ik vol kunnen houden tot dat mevrouw hier in staat was om te vertellen wat ze aan wilde. Juist, roze...quote:Op woensdag 1 juni 2011 03:20 schreef wonderer het volgende:
Ik werd hier door iemand op gewezen, kom zelf nooit in OUD![]()
Ik vind het idee om een kind geslachtsneutraal op te voeden zeer prijzenswaardig en we zouden als maatschappij snel afmoeten van het "roze is voor meisjes" gedoe, maar deze ouders zijn een beetje erg ver doorgeslagen. Ik snap wel dat ze het fysieke geslacht in het midden willen laten, de eerste maanden, om te voorkomen dat goedbedoelende vrienden en familieleden met geslachtsrolbevestigend speelgoed komen aanzetten terwijl je dat juist niet wil, maar het echt geheim houden en daardoor een raar soort evenwicht binnen het gezin creeren...
Overigens bepaalt je fysieke geslacht niet altijd hoe je je identificeert, die twee zijn niet per definitie aan elkaar verbonden (genderdysforie). De kans dat dit kind echter genderdysfoor is, is niet zo heel groot.
Wat ook nog kan, trouwens, is dat het kind als intersexueel is geboren en dat de ouders geweigerd hebben om het meteen na de geboorte te laten opereren en het "normaal" te maken en dat ze willen wachten tot de identiteit van het kind meer naar voren komt voor ze besluiten voor het ene of het andere te gaan. Het komt nogal vaak voor dat de artsen die de vergrote clitoris weghalen per ongeluk van een jongetje een meisje maken (of andersom), want genderidentiteit laat zich niet sturen en al helemaal niet door lichamelijke aanpassingen.
Mijn neefje van 3 is er ook wild van, net als zijn zusjes.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Even over het af moeten van roze is voor meisjes... Dat heb ik vol kunnen houden tot dat mevrouw hier in staat was om te vertellen wat ze aan wilde. Juist, roze...
Wat nou als je dochter toch echt voor roze en poppen gaat, of je zoon voor auto's en blauw?quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:49 schreef Leandra het volgende:
Als je graag afziet van geslachtsbevestigende toestanden, geef je je kind dan wel werkelijk de kans zich te gedragen naar het geslacht dat het kind zich wenst?
Dat vraag ik me ook af. Ik mócht gewoon geen roze aan als kind. Alsof dat zo lekker vrij is.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:49 schreef Leandra het volgende:
Als je graag afziet van geslachtsbevestigende toestanden, geef je je kind dan wel werkelijk de kans zich te gedragen naar het geslacht dat het kind zich wenst?
Ik vind het erg krom als het zo gaat. De eigenheid van een kind komt niet alleen vanuit zijn of haar diepste zelf, maar ook uit de omgeving. Nature en nurture zijn nou eenmaal van toepassing en je kunt nurture nooit volledig uitsluiten. Of alleen nurture toestaan die je zelf als ouder wel in orde vindt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:05 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Ik mócht gewoon geen roze aan als kind. Alsof dat zo lekker vrij is.
Mijn ouders legden die wens van mij uit als dat ik ondanks hun opvoeding teveel beïnvloedt was door wat ik bijv. bij andere kinderen zag en hoe meisjes in boeken en op tv werden afgebeeld (ondanks dat ze dat ook probeerden tegen te gaan door keuze van programma's en films, geen disney enzo). Dus als je het zo bekijkt was het 'terecht' om mij geen roze te geven want de wens kwam niet echt uit mezelf.
Het blijft een kwestie van meningen maar zelf zal ik zowel zoons als dochters roze laten dragen als ze dat willen, ook al vind ik het zelf inmiddels een vreselijke kleur. Ik denk ook, dat als je het een kind verbiedt / het te erg tegenwerkt het juist een hang daarnaar krijgt als het ouder wordt. Als je er steeds zo bovenop zit om het kind er op te wijzen dat het niet belangrijk is of je er uit ziet als een meisje, dan denk ik dat je een tiener kweekt die helemaal gefocust is op vrouwelijk willen zijn.
Maar de oplossing is niet hem zijn werkelijke geslacht te verzwijgen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 04:59 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Als mijn zoon besluit dat nagellak en rokken tof zijn (wat 'ie trouwens, net als veel anderen als klein ukkie ook inderdaad vond), denk ik dat het mijn taak als moeder is om 'm erop te wijzen hoe de omgeving daarover zal denken, hoe zich dat zou kunnen uiten, en hoe hij daarmee kan omgaan.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:11 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het erg krom als het zo gaat. De eigenheid van een kind komt niet alleen vanuit zijn of haar diepste zelf, maar ook uit de omgeving. Nature en nurture zijn nou eenmaal van toepassing en je kunt nurture nooit volledig uitsluiten. Of alleen nurture toestaan die je zelf als ouder wel in orde vindt.
Kijk, dat is het hele probleem. Mensen kijken veel te veel naar het geslacht van iemand en proberen daarop te baseren wat iemand wel en niet wil. En dat zit echt echt echt heel diep en dat zal waarschijnlijk ook nooit verdwijnen, omdat seks een veel te grote rol speelt in deze maatschappij. Meisjes die met autootjes spelen zijn als ze klein zijn nog schattig, maar zodra ze geslachtsrijp worden, is het not done want welke kerel vindt dat nu aantrekkelijk? En jongetjes die met poppen spelen zijn als klein kind al niet veilig, want dat is niet stoer.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:30 schreef Leandra het volgende:
Ik was trouwens een absoluut auto-kind, en daar deden mijn ouders ook niet moeilijk over, mijn moeder heeft zelfs haar best gedaan te zorgen dat ik met Sinterklaas op de kleuterschool een auto kreeg, en geen pop.
En ik ben van 1966.
Ons huishouden kreeg pas hele voorraden poppen toen mijn 3 jaar jongere zusje wel een poppen-kind bleek te zijn.
De verbijstering was dan ook groot toen ik op een middelbare school kwam waar de meisjes nog handwerken kregen en de jongens handenarbeid, en nee, ik mocht niet met de jongens meedoen
Dat is een aanname. Persoonlijk vind ik het treurig dat mensen als jij (en anderen in dit topic) dergelijke sociale experimenten met hun kleine kinderen aanmoedigen. En dan wel afvragen waarom een kind nou precies wordt gepest.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:46 schreef wonderer het volgende:
Kinderen (en volwassenen trouwens ook) moeten imo zichzelf kunnen ontwikkelen zonder het stigma "jij bent een jongetje/meisje, dus..." Daar wordt een mens toch veel gelukkiger van?
Ik zie geen probleem. Ja, wellicht dat sommige meisjes vroeger eens teleurgesteld zijn dat ze niet met de jongens mee mochten doen op school (of vice versa), maar over het algemeen was en is dat nooit een probleem geweest.quote:
Het probleem is dat dit soort dingen de sexe-segragatie in stand houdt, wat zorgt voor ongelijkheid tussen mannen en vrouwen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 08:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik zie geen probleem. Ja, wellicht dat sommige meisjes vroeger eens teleurgesteld zijn dat ze niet met de jongens mee mochten doen op school (of vice versa), maar over het algemeen was en is dat nooit een probleem geweest.
De pesters moeten worden aangepakt, juist door aan te geven dat een tomboy of meisjesachtig jochie ook normaal is en dus niks om te pesten.quote:Op donderdag 2 juni 2011 08:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is een aanname. Persoonlijk vind ik het treurig dat mensen als jij (en anderen in dit topic) dergelijke sociale experimenten met hun kleine kinderen aanmoedigen. En dan wel afvragen waarom een kind nou precies wordt gepest.
Jij gelooft waarschijnlijk ook nog in sprookjes, en feeën en draken. Het zal nooit doordringen. Zo werkt de maatschappij niet. Ik ga het mentaal welzijn van mijn kind namelijk niet opgeven om dat te doorbreken. Jij vindt ouders die dat wel doen misschien moedig, ik vind het treurig voor het kind.quote:Op donderdag 2 juni 2011 09:07 schreef wonderer het volgende:
De ouders uit de OP gaan IMO wat te ver met hun ideeen, maar kinderen genderaspecifiek opvoeden is niks mis mee. Zeker niet als het echt doordringt in de maatschappij.
Pesten is al zo oud als de weg naar Rome. Mensen die menen dat pesten 'aangepakt' moet worden hebben in theorie natuurlijk makkelijk praten, maar snappen niets van de werkelijkheid.quote:De pesters moeten worden aangepakt, juist door aan te geven dat een tomboy of meisjesachtig jochie ook normaal is en dus niks om te pesten.
En dat kun je zelf niet bedenken? Al die ouders die in de jaren '70 en '80 hun zoontjes verplicht met poppen en hun meisjes verplicht met auto's lieten spelen waren bezig met een groot experiment. Stond zo'n jochie daar in de kleuterklas, met z'n roze kleertjes en z'n pop. En jij begrijpt niet dat dat pesterige reacties oplevert?quote:Op donderdag 2 juni 2011 09:26 schreef _evenstar_ het volgende:
Nielsch hoezo exPerimenteer je en wordt je kind gepest omdat het met speelgoed van wat zogezegd van de andere sexe is??
Dat is de discussie toch ook niet. Dat is in mijn mening ook niet genderaspecifiek opvoeden.quote:Op donderdag 2 juni 2011 09:33 schreef Leandra het volgende:
Je kind bewust een andere kant op willen sturen is wat mij betreft iets heel anders dan het kind laten spelen met het speelgoed van keuze.
Ik zou niet weten waarom ik een meisje verplicht met poppen zou moeten laten spelen.
Huh, wat heeft dat er mee te maken?quote:Je krijgt er ook niets van trouwens... Ik heb gewoon 2 kinderen die allebei tenminste 6 maanden borstvoeding kregen/krijgen.
Je wordt er niets minder vrouwelijk van dus (voor zover dat met mijn heupen al mogelijk was)
Je doet net alsof de ouders een kind wat aandoen als ze het niet naar het juiste geslacht opvoeden.quote:Op donderdag 2 juni 2011 09:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is de discussie toch ook niet. Dat is in mijn mening ook niet genderaspecifiek opvoeden.
[..]
Huh, wat heeft dat er mee te maken?
Dat doen ouders ook. Ik ben blij dat je dat doorhebt.quote:Op donderdag 2 juni 2011 09:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je doet net alsof de ouders een kind wat aandoen als ze het niet naar het juiste geslacht opvoeden.
Ik geef aan (als ervaringsdeskundige) dat het voor het kind geen kwaad kan als het met het speelgoed voor het andere geslacht speelt.
Als dat de keuze van het kind is.
Jij begrijpt het echt niet he?quote:Op donderdag 2 juni 2011 09:57 schreef Leandra het volgende:
Nee, je hebt het ook over jongetjes die gepest worden omdat ze met een pop spelen.
Als dat nou de eigen keuze van het kind is?
Als een jongetje met roze pop op school gepest wordt om die roze pop dan maakt het niet uit of ze die roze pop vrijwillig of verplicht meenemen, ze worden gepest om die roze pop.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jij begrijpt het echt niet he?
Maar goed, laat mij maar eens zien waar ik het heb over jongetjes die uit eigen keuze met een pop naar school gaan?
Wil je me nu eerst laten zien waar ik het heb over jongetjes die uit eigen keuze met een pop naar school gaan? Dat heb ik nog van je tegoed.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als een jongetje met roze pop op school gepest wordt om die roze pop dan maakt het niet uit of ze die roze pop vrijwillig of verplicht meenemen, ze worden gepest om die roze pop.
Overigens denk ik dat een kind wat verplicht met een pop moet rondzeulen dat ding gelijk in een hoek flikkert zodra papa of mama uit beeld is, zeker als er ander speelgoed voor handen is waar het kind wel mee wil spelen.
Dus ja, als een jongetje gepest wordt om die roze pop dan moet je de pesters aanpakken.
Ah ja, dus mijn mening dat de ouders in de OP bezig zijn met een verkeerd sociaal experiment waar hun kinderen de dupe van worden is zorgelijk. Als je dat echt vindt, dan lijkt het me inderdaad beter dat je niets meer zegt.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:11 schreef _evenstar_ het volgende:
Nielsch Ik vind het enige zorgelijke hier de stelligheid en inghoud van je mening.. Sorry mag jij vinden maar Ik onthou mij van verdere repliek omdat het geen nut gaat hebben en Ik me toch alleen maar opfok..
Ik sneer inderdaad naar mensen die het experiment in de OP goedkeuren en die geloven dat je pesten wel eventjes kan oplossen. Kijk, ik ben ook geen fan van pesten en het lijkt me een akelig kutgevoel als je kind wordt gepest, maar ik heb inderdaad een broertje dood aan al die mensen die zeggen: "och, je moet gewoon de pesters aanpakken..." Wat is dat voor een naïviteit? Niet te kort zeg.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:20 schreef _evenstar_ het volgende:
Nee om je verdere uitlatingen in het topic.. Niet specifiek de op maar ook naar wonderer etc. Je sneert naar anderen. Misschien zelf eens teruglezen hoe en wat je zegt!
Ik zat in de jaren '70 en '80 op school en ik heb geen enkel geval gekend van jongetjes die met pop en roze meisjeskleren aan naar school werden gestuurd.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wil je me nu eerst laten zien waar ik het heb over jongetjes die uit eigen keuze met een pop naar school gaan? Dat heb ik nog van je tegoed.
Als dat jongetje verplicht met pop en roze meisjeskleertjes naar school wordt gestuurd, zoals in de jaren '70 en '80 wel gebeurde, dan ben je als ouders gewoon verkeerd bezig met een bizar sociaal experiment. Dan kun je wel zeggen dat de pesters aangepakt moeten worden, maar dan heb je volgens mij niet veel begrijpen van de werkelijkheid.
Ja en? Bij mij zat er geen neger in de klas.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zat in de jaren '70 en '80 op school en ik heb geen enkel geval gekend van jongetjes die met pop en roze meisjeskleren aan naar school werden gestuurd.
Je loopt te rellen. Vrijwel iedereen geeft aan het kwalijk te vinden wat de ouders uit de OP doen. Wellicht interessant, maar moreel onaanvaardbaar.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik sneer inderdaad naar mensen die het experiment in de OP goedkeuren en die geloven dat je pesten wel eventjes kan oplossen. Kijk, ik ben ook geen fan van pesten en het lijkt me een akelig kutgevoel als je kind wordt gepest, maar ik heb inderdaad een broertje dood aan al die mensen die zeggen: "och, je moet gewoon de pesters aanpakken..." Wat is dat voor een naïviteit? Niet te kort zeg.
Niet veel goeds, ben ik bang.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:03 schreef Verbodsbord het volgende:
Heb er nog even over na zitten denken, ik vind het echt achterlijk. Het kind is een bepaald geslacht, wat samen gaat met bepaalde hormonen en biologische instellingen. Dat kan je niet zomaar negeren. Ben heel benieuwd wat hier van terecht gaat komen.
OK, gezien je stelligheid, neem ik aan dat je je woorden kunt onderbouwen met een bron waarin wordt vermeld hoeveel arme jongetjes er in de jaren '70 en '80 verplicht werden als meisjes te kleden en te spelen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja en? Bij mij zat er geen neger in de klas.
Vrijwel iedereen hoeft dan ook niet te reageren op mijn mening. Alleen mensen zoals wonderer die het een "zeer prijzenswaardig idee" vinden, zouden zich aangesproken moeten voelen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:28 schreef Vanyel het volgende:
Vrijwel iedereen geeft aan het kwalijk te vinden wat de ouders uit de OP doen. Wellicht interessant, maar moreel onaanvaardbaar.
Kun jij dan even quoten waar wonderer zegt dat het geheim houden van het geslacht van een kind een prijzenswaardig idee is, want dat hebben wij nog van jóu tegoed. Het enige wat ik hem zie zeggen is dat het een goed idee is een kind niet sekse-specifiek op te voeden (dus: een meisje zowel poppen als auto's te geven in plaats van alleen poppen). Nergens zegt hij dat het een goed idee is een kind seksloos of als de andere sekse op te laten groeien.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:34 schreef Nielsch het volgende:
Vrijwel iedereen hoeft dan ook niet te reageren op mijn mening. Alleen mensen zoals wonderer die het een "zeer prijzenswaardig idee" vinden, zouden zich aangesproken moeten voelen.
quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen hoeft dan ook niet te reageren op mijn mening. Alleen mensen zoals wonderer die het een "zeer prijzenswaardig idee" vinden, zouden zich aangesproken moeten voelen.
quote:Op donderdag 2 juni 2011 09:07 schreef wonderer het volgende:
De ouders uit de OP gaan IMO wat te ver met hun ideeen
Mooi gezegd.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:34 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Eens. Je kunt het niet eens zijn met de sociale conventies die in onze maatschappij gelden wat betreft geslacht, maar je kind krijgt hoe dan ook daarmee te maken. Door het kind 'geslachtloos' te maken, maak je het juist minder weerbaar en zal het alleen maar meer last hebben van al die ongeschreven regels omdat het er niet mee opgegroeid is zoals ieder ander.
Ik ben opgegroeid met twee moeders en met eigenlijk geen mannen in mijn directe omgeving als kind, en ik wíst gewoon een hoop stomme dingen niet toen ik op een gegeven moment oud genoeg was voor een eerste verliefdheidje. Ik nam een bosje bloemen mee voor die jongen naar onze eerste dateen zo liep ik tegen wel meer dingen aan die ik nooit geleerd had en toch echt graag van te voren had willen weten. Bij dit kind zal dat nog vele malen erger zijn, bij mij was het vooral genant maar nog wel redelijk snel op te pikken. Bij dit kind gaat het om identiteit, dat zit veel dieper.
En wat doet het met je kind dat het door de omgeving steeds met twijfel benaderd wordt, want ja is het nou zijn of haar, hij of zij. Mensen voelen zich daar onprettig bij en kleine kinderen snappen niet alles maar voelen veel aan. Lekker veilige, warme basis geef je je kind zo. Deze ouders denken veel te veel vanuit 'wij vinden dat de maatschappij zus en zo zou moeten zijn' en niet genoeg vanuit 'waar krijgt mijn kind nu eenmaal mee te maken en hoe bereid ik hemhaarhet daar het best op voor'.
Het is een mens, geen uithangbord voor jouw idealen.
Haha, nee jongetjes zouden dat natuurlijk op die leeftijd nooooit doenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 00:03 schreef Nielsch het volgende:
Mijn dochter van elf maanden begon vandaag - uit zichzelf - vuile was in de wasmachine te stoppen. Hoewel ze het sorteren op kleur nog niet echt door had, is dat toch een vrouwelijke geslachtsbevestigende actie die je absoluut niet wilt tegen gaan bij een jong meisje. Jong geleerd is oud gedaan, zullen we maar zeggen.
Wellicht wel, maar dan is het de taak van de vader om duidelijk te maken dat dat niet de bedoeling is.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 00:05 schreef Grijs het volgende:
[..]
Haha, nee jongetjes zouden dat natuurlijk op die leeftijd nooooit doen
Nee echt, serieus?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 00:08 schreef Dipkip het volgende:
Ok ok in oud kun je héél obvious trollen zonder dat men het doorheeft
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |