abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2011 @ 11:31:47 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97489828
Baby mag zelf geslacht kiezen

Toronto - De Canadese ouders van de vier maanden oude Storm houden het geslacht van hun kind geheim, bij wijze van 'ode aan de vrijheid'. "De baby mag straks zelf kiezen of het een jongen of een meisje wil zijn".

Alleen de verloskundige die Storm ter wereld bracht, weet het geslacht van de baby. Kathy Witterick (38) en David Stocker (39) hebben het, buiten hun twee andere kinderen, zelfs niet aan de rest van de familie verteld. Ze vinden het vreemd en niet nodig om de wereld te laten weten of Storm een jongen of een meisje is. Zo'n stempel is ongezond, menen ze, en zo worden er teveel keuzes gemaakt voor het kind, die volgens hen zelf moet beslissen of het een rok of een broek wil dragen, of bijvoorbeeld nagelak opdoen.

Na het publiceren van een artikel in de Toronto Star is de krant bedolven onder lezersreacties van boze ouders.

De twee andere kinderen van het stel zijn jongens die zelf mogen kiezen hoe ze eruit zien. Zo draagt een van hen, een 5-jarige, graag vlechtjes in zijn haar.

[bron]
  maandag 30 mei 2011 @ 11:32:38 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97489861
Tsja... het idee erachter kan ik nog wel inkomen, dat je een kind vrij laat zijn in wat hij/zij draagt, dat dat niet gebonden is aan wat je bent, maar zouden de ouders niet een veel beter voorbeeld geven door juist wel te vertellen of het een jongetje of een meisje is en er dan lak aan te hebben?
pi_97489945
Maar waarom willen ze het later laten 'kiezen' als het niet belangrijk is :?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_97489957
Wel jammer dat de baby niet zelf mag kiezen hoeveel aandacht er aan gegeven wordt van welk geslacht hij of zij is. Dat is nu veel meer dan als het gewoon gezegd werd.

Ik snap het idee inderdaad ook wel, maar je legt zo veel bij een kind neer wat er niets over te zeggen heeft. En het geslacht zal toch geregistreerd zijn lijkt me op het gemeentehuis? Dus zelfs als het kind geslachtloos door t leven wil zal uitkomen van welk fysiek geslacht het is.
  maandag 30 mei 2011 @ 11:38:27 #5
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_97490054
Wat een onzin dit :'). Een kind is wat het is, door zo te doen over het geslacht leg je er volgens mij alleen maar druk op dat je kind 'anders' is. Als de ouders gewoon normaal doen en het kind vrijlaten lijkt me dat beter dan dit rare gedoe.

Wat is Storm sowieso voor naam :')
  Licht Ontvlambaar maandag 30 mei 2011 @ 11:40:21 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97490120
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:38 schreef Verbodsbord het volgende:
Wat een onzin dit :'). Een kind is wat het is, door zo te doen over het geslacht leg je er volgens mij alleen maar druk op dat je kind 'anders' is. Als de ouders gewoon normaal doen en het kind vrijlaten lijkt me dat beter dan dit rare gedoe.

Dat inderdaad... Je bent in beginsel een jongen of een meisje, vrij laten in hoe ver dat een kind zich wil conformeren aan de verschillen vind ik prima verder.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_97490166
Dus de moeder en vader weten het, evenals de broertjes ....

Uiteindelijk zal dat kind het dus ook weten en is er weinig geheim, _tenzij_ die ouders er zelf héél geheim over gaan doen en dat kind en de broertjes een soort van dwang opleggen om vooral daar niet openlijk over te praten...
mocht dat gebeuren is het volgens mij wel erg gevaarlijk en ook een beetje 'gestoord' om zo met een bepaalde 'sekse/geslacht om te gaan, daarvan een 'taboe' te maken voor kinderen...

Mijn ervaring is dat juist kinderen zélf behoorlijk gefixeerd zijn op het 'verschil tussen jongens en meisjes' en daaruit ook een deel bevestiging halen ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_97490330
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:38 schreef Verbodsbord het volgende:

Zal wel een jongetje worden. Moet zo'n kind dan ook niet zijn eigen naam kiezen? Vind dat dan ook nogal een stempel opdrukken.
Oh, and that's a bad miss!
  maandag 30 mei 2011 @ 11:46:49 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_97490362
quote:
5s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:35 schreef snoopy het volgende:
Maar waarom willen ze het later laten 'kiezen' als het niet belangrijk is :?
Goed punt idd! :Y
pi_97490756
Oh er is een heel topic over :)

Ik zei zit in een ander topic:

Het is overduidelijk een jongetje :Y
Belachelijk trouwens. Dat een kind zich later als man of vrouw kleden oké, maar ze vanaf baby af aan al in jongens en meisjes kleren te hijsen vind ik echt heel raar. Neem dan een pop.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 30 mei 2011 @ 11:59:11 #11
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_97490797
"goeiesmorges, verloskundigen van het goeie leven."

"Sjezes, Storm!"
Dit, dus.
pi_97490809
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:59 schreef Buitendam het volgende:
"goeiesmorges, verloskundigen van het goeie leven."

"Sjezes, Storm!"
_O- :')
pi_97490852
Zullen ze dan ook zo ver gaan dat ze bij de door de kinderen gemaakte keuze ook een geslachtsverandering door gaan voeren?

En inderdaad, waarom zo moeilijk doen als het verder voor hun niet belangrijk is.
  maandag 30 mei 2011 @ 12:06:56 #14
11682 Moonah
Jolie femme
pi_97490990
Wow! :o
Hoe bedenk je zoiets? :D
Ik vind het wel interessant eigenlijk. ben benieuwd wat voor effect dat heeft op de ontwikkeling van zo'n kind. Als 'ie/ze maar niet de dupe wordt van de 'vrijheidsideeën' van zijn/haar ouders.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 30 mei 2011 @ 12:10:50 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97491071
Ik heb het idee dat de ouders na 2 jongens heel graag een meisje hadden gewild om zo zelf de verschillen tussen de kinderen te kunnen onderzoeken, en dat het weer een jongen geworden is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 30 mei 2011 @ 12:11:39 #16
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_97491089
Ik zag nu pas dat er een apart topic voor is. Daarom maar even een crosspost uit het SC-topic

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:07 schreef livelink het volgende:
Ik vind het als experiment wel interessant. Maar ja, er zijn al genoeg ouders geweest die het in de 70'er jaren geprobeerd hebben met geslachtsneutraal opvoeden en het grappige is toch wel dat dan bleek dat de meerderheid toch typisch meisjes- of jongensdingen gingen doen.
Het verschil zou nu moeten zijn dat in principe niemand weet welk geslacht het kind heeft en het dus niet toch onbewust als jongen of meisje behandeld gaat worden.
Maar ja, ik zie er ook meteen een jongetje in eigenlijk en zodra het kind naar school gaat, zal het zijn/haar werkelijke geslacht ook niet lang geheim kunnen houden lijkt me.
Volgens mij is dit experiment daarmee wel gedoemd te mislukken, maar het idee erachter vind ik wel leuk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar maandag 30 mei 2011 @ 12:13:01 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97491133
Ik hoop trouwens dat dit binnen OUD geen trend gaat worden... Vind het al jammer genoeg dat namen een taboe zijn.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_97491142
ga ik bij die van mij ook doen hoor

handig met t recyclen van elins kleren :P
  maandag 30 mei 2011 @ 12:17:06 #19
333374 Lithia
Too serious
pi_97491272
Ik vind het wel een interessante visie. Ik ben benieuwd hoe het verder met het kind zal gaan.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  maandag 30 mei 2011 @ 12:26:27 #20
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_97491549
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:17 schreef Lithia het volgende:
Ik vind het wel een interessante visie. Ik ben benieuwd hoe het verder met het kind zal gaan.
Slecht gok ik, die gaat kapot gepest worden op school.
  maandag 30 mei 2011 @ 12:27:14 #21
333374 Lithia
Too serious
pi_97491568
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:26 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Slecht gok ik, die gaat kapot gepest worden op school.
Ik gok dat het vanalles kan zijn, daarom ben ik benieuwd.
  maandag 30 mei 2011 @ 12:33:32 #22
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_97491763
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:27 schreef Lithia het volgende:

[..]

Ik gok dat het vanalles kan zijn, daarom ben ik benieuwd.
Het kind is waarschijnlijk anders dan anderen, en dat gaat vaak gepaard met pesten.
  maandag 30 mei 2011 @ 12:35:51 #23
333374 Lithia
Too serious
pi_97491842
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:33 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Het kind is waarschijnlijk anders dan anderen, en dat gaat vaak gepaard met pesten.
Vaak, als in 'niet altijd' dus?
Juist, ik kan geen toekomst voorspellen. Ga gerust een weddenschap houden met iemand, ik weet het namelijk niet.
  maandag 30 mei 2011 @ 13:03:50 #24
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_97492669
Het is wel interessant om uit te sluiten dat mensen een kind op een bepaalde manier benaderen omdat ze dan altijd doen bij een jongetje of meisje. Ik ben alleen wel bang dat je zelf ook onbewust dingen anders doet bij een jongen dan bij een meisje. Of je nou wil of niet. Ik denk dat ze dit beter hadden kunnen proberen door het kind het tegenovergestelde geslacht mee te geven dan het heeft. in de openheid.

Beter doen ze niet zo moeilijk en leren ze hun kinderen dat het oké is te zijn zoals je bent ongeacht wat een ander daarvan vind. Dit komt alleen zo geforceerd anders over. Een jongen die zijn haar graag in vlechtjes draagt. Wil hij dat echt zelf? of vind zijn vader dat leuk? het is zó lastig zuiver te houden wat het kind zelf wil of wat jij al dan niet bewust aan ze meegeeft.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 30 mei 2011 @ 13:13:34 #25
11682 Moonah
Jolie femme
pi_97492943
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:03 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik denk dat ze dit beter hadden kunnen proberen door het kind het tegenovergestelde geslacht mee te geven dan het heeft. in de openheid.

Hoe bedoel je dit Buurvrouw?

Ik heb er tijdens het stofzuigen ( vrouw hè... :') ) over nagedacht. Je geslacht is toch een wezenlijk onderdeel van je identiteit. Zou die niet ondermijnd worden op deze manier?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_97492993
Ik vind het wel bijzonder dat niemand anders het weet.. dat betekend dat ook nooit iemand anders op het kind past. Mijn neefjes en nichtjes logeren regelmatig bij mij, of ik pas een tijdje op, en behalve dat ik al heul veul luiers heb verschoond, sjouw ik ook wel eens de badkamer binnen bij ze (en de oudste is 7). Het lijkt me dat je, wanneer je dit geheim wilt houden, ook heel geforceerd met naakt moet omgaan. En hoe doen ze dat met zwemmen enzo? Dat zie je dan toch snel genoeg?
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_97493004
Maar ze noemen het kind Storm, dat vind ik een jongensnaam eerlijk gezegd. En het kind ziet er ook best wel uit als een jongetje.
Maar hadden ze dan niet beter een geslachtsneutrale naam kunnen geven...?
Fake it till you make it...
  maandag 30 mei 2011 @ 13:16:20 #28
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_97493034
mensen maken toch een inschatting. Zo denk ik dat dit een jongetje is. Aangezien ik lekker generaliseer vind ik Storm ook niet echt een meisjesnaam. Dus zullen mensen dit kind als een jongen behandelen. hadden ze m Sue genoemd (:P) had iedereen wel gedacht wat een meisjesnaam voor deze jongen, of wat een jongensachtig meisje. En door die verwarring misschien voor een neutrale benadering gekozen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 30 mei 2011 @ 13:19:44 #29
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_97493140
Ik geef mijn kinderen alle vrijheid in dit soort zaken, maar vertel er wel bij (zeker bij de oudste) dat er vanuit de omgeving mensen zullen zijn die uit angst voor het onbekende negatief kunnen reageren.

De ouders uit de OP hebben op zich wel een punt dat er te veel fixatie is op geslachtsgebonden verwachtingen. Maar ik denk dat kleine kinderen niet gebaat zijn met dit soort 'vrijheid'.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  maandag 30 mei 2011 @ 13:23:30 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97493237
Een naam als Robin, Bobby, Max of Winter was dan nog handiger geweest.

Ik vraag me af of ze een jongetje wel echt jongen willen laten zijn als hij dat zou willen, of omgekeerd een meisje meisje laten zijn.

Misschien is het wel een meisje en hebben ze met de naam Storm zonder het geslacht bekend te maken al bewezen dat mensen er een jongetje in zien omdat de naam doet denken dat het een jongetje is ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')