Duidelijk verhaalquote:Op maandag 13 juni 2011 18:54 schreef Alexxxxx het volgende:
motor elfstedentocht was weer leuk vandaag, maar wat is dat met klapjosties die je rechts inhalen??? Serieus, die spiegel doet hetniet, dus de flippos mogen blij zijn dat hun darmen niet over de Franeker klinkers gedrappeerd werden...
Scottoiler is nogal matig te doseren; in de praktijk smeer je al rap veel te veel, en dan zit ook alles onder de oliequote:Op maandag 13 juni 2011 18:53 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Natuurlijk kan datmaar ik wil graag dat het product wat ik koop voor mijn ketting ook daar beland en niet 50% ervan op doekjes, stukjes papier of mijn banden
En het is niet alsof je er enorm lang mee bezig bent.. nog geen 5 minuten ben je klaar.
En als je echt zo een luie donder bent installeer dan gewoon een osco of scottoiler![]()
Als je rechts ingehaald wordt, rijd je blijkbaar onnodig links met dat hobbelhokquote:Op maandag 13 juni 2011 18:54 schreef Alexxxxx het volgende:
motor elfstedentocht was weer leuk vandaag, maar wat is dat met klapjosties die je rechts inhalen??? Serieus, die spiegel doet hetniet, dus de flippos mogen blij zijn dat hun darmen niet over de Franeker klinkers gedrappeerd werden...
Bij mij staat hij klein stukje open nog net voor streepje 1.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:37 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Scottoiler is nogal matig te doseren; in de praktijk smeer je al rap veel te veel, en dan zit ook alles onder de olieIk heb hem gewoon dicht staan en af en toe zet ik hem eventjes een paar tikjes open zodat hij even smeert, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling natuurlijk. Als ik zie dat de ketting wat droogjes wordt geef ik hem er even een likje uit de spuitbus bij, dat vet plakt lekker, en als er wat op de velgen terecht komt, is dat mooi tegen de roest
Van de achterband haal ik het wel weer af als het echt heel erg is
quote:Op maandag 13 juni 2011 19:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je rechts ingehaald wordt, rijd je blijkbaar onnodig links met dat hobbelhok
De duitse motorrijders die me rechts inhaaldenquote:Op maandag 13 juni 2011 18:59 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal
Welke "klapjosties"?? En waarom werkt je spiegel niet?
Volgende vraag is kan je ook niet over je schouder kijken?
En laatste maar niet onbelangrijke vraag.. Waarom reed je zo langzaam links dat mensen je rechts in gingen halen?
ik moest een stempelpost hebben aan de bestuurderskant, omdat het raam aan de bijrijderskant 5 minuten eerder wat kapsones hadquote:Op maandag 13 juni 2011 19:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je rechts ingehaald wordt, rijd je blijkbaar onnodig links met dat hobbelhok
Ik had hem laatst op standje 1 staan, en toen was ie aardig vlotjes met druppelen (zomerspec Scott olie), tevens lekt het lijer telkens een beetje (paar druppies) na als je hem parkeert na een ritje, en daar zijn ze niet blij mee op de zaak, zeker omdat 'ie elke dag op exact dezelfde plek staatquote:Op maandag 13 juni 2011 19:59 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Bij mij staat hij klein stukje open nog net voor streepje 1.
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 13 juni 2011 20:41 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik moest een stempelpost hebben aan de bestuurderskant, omdat het raam aan de bijrijderskant 5 minuten eerder wat kapsones had
Fixedquote:Op maandag 13 juni 2011 19:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je rechts ingehaald wordt, rijd je blijkbaar onnodig links met dat >gebrekkige< hobbelhok
Is dat die rode of dat blauwe smurfensnot? Ik heb die blauwe erin zitten. Vind het nog wel meevallen heb ook nog nooit druppels olie gevonden onder mijn motor.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik had hem laatst op standje 1 staan, en toen was ie aardig vlotjes met druppelen (zomerspec Scott olie), tevens lekt het lijer telkens een beetje (paar druppies) na als je hem parkeert na een ritje, en daar zijn ze niet blij mee op de zaak, zeker omdat 'ie elke dag op exact dezelfde plek staat
[..]
[..]
Fixed
Gele fles, en die zut is groen volgens mijquote:Op maandag 13 juni 2011 21:02 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Is dat die rode of dat blauwe smurfensnot? Ik heb die blauwe erin zitten. Vind het nog wel meevallen heb ook nog nooit druppels olie gevonden onder mijn motor.
Gele fles is beidequote:Op maandag 13 juni 2011 21:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gele fles, en die zut is groen volgens mij
quote:Traditional Blue Scottoil should be used in temperatures of 0-20°C. (32-68°F)
High Temp Scottoil is designed for use in warmer climates with ambient temperatures of 20-40°C.
quote:Een motorfiets welke uitgerust is met Hyperpro progressieve veren hebben een remwegverkorting van maar liefst 15% ten opzichte van dezelfde motorfiets, maar dan uitgerust met standaard lineaire veren. Nog meer voordelen… ook de prestaties van de motor verbeteren aanzienlijk met de progressieve veren bij onregelmatigheden in de weg, kleine hobbels, minder en betere slijtage aan de banden!
Ik heb een Hyperpro op mijn monoshock zitten, en een Technoflex-set in mijn voorvork, en ja, dat verbetert het rijgedrag aanzienlijk, bij mijn zwabber-allroad voornamelijk op de snelweg, ligt nu als een huis, maar als ik de demping aanpas aan offroad wordt het verschil pas écht merkbaarquote:Op maandag 13 juni 2011 21:18 schreef Blackviper het volgende:
Trouwens mensen hier ervaring met Hyperpro progressieve vering?
Zo ja komt het het rij comfort een beetje ten goede? En merkt iemand iets van de genoemde voordelen op de site?
[..]
Bel binnenkort wel ff voor een afspraak voor wat advies.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb een Hyperpro op mijn monoshock zitten, en een Technoflex-set in mijn voorvork, en ja, dat verbetert het rijgedrag aanzienlijk, bij mijn zwabber-allroad voornamelijk op de snelweg, ligt nu als een huis, maar als ik de demping aanpas aan offroad wordt het verschil pas écht merkbaar![]()
De verkooppraatjes shit op de site zal ook best wel, maar daar let ik niet echt op, da's meer wegfietsen geloel, al kan ik dat remweg verhaal wel beamen denk ik
Maar volgens mij rijden er hier wel meer mensen met HyperPro, sowieso WB als ik me niet vergis![]()
Laat ook maarquote:Op maandag 13 juni 2011 17:12 schreef DarkNoize het volgende:
Vorige eigenaar van mijn motor gebruikte altijd de s100 spray, komt overal als beste uit de bus dus zal wel goed zijn![]()
Die ga ik ook halen zodra ik m'n rijbewijs heb![]()
Die spray is trouwens wit, wat best handig is want als het wit er af begint te gaan weet je dus dat je weer moet sprayen
Dat moet mijn vader niet proberen als ik een motor hebquote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:12 schreef ArnosL het volgende:
M'n pa is blij dat ik een topkoffer op m'n motor heb. Gisteravond is de auto van m'n moeder kapot gegaan, dus moest hij vandaag op de motor naar z'n werk, maar hij heeft geen waterdichte tas. En laat die koffer van mij nou eens waterdicht zijn.
Hij heeft gelijk maar m'n hele motor mee genomen, hij wilde er toch nog een keer op rijden dus dit is een mooie gelegenheid daarvoor
tas in een vuilniszak, spinnetje eromheen en achterop knopen; geen excuus om op andermans brommer er vandoor te gaanquote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:25 schreef ArnosL het volgende:
Mijn pa heeft dus wel een motorrijbewijs en 2 motoren
Hyperpro is een no-go op het circuit, maar de produkten en vooral service zijn goed.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:25 schreef Sounddragon het volgende:
Maar volgens mij rijden er hier wel meer mensen met HyperPro, sowieso WB als ik me niet vergis![]()
hyperpro is niet persé no-go voor het circuit, alleen geen progressieve meuk nemenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:21 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Hyperpro is een no-go op het circuit, maar de produkten en vooral service zijn goed.
Heb in het verleden bij diverse motoren wat aan laten passen, altijd top.
De voorvork van de ZX-10R is alleen Hyperpro serviced met originele delen.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:21 schreef Worldbeater het volgende:
Hyperpro is een no-go op het circuit, maar de produkten en vooral service zijn goed.
Heb in het verleden bij diverse motoren wat aan laten passen, altijd top.
De voorvork van de ZX-10R is alleen Hyperpro serviced met originele delen.
Waarom? niet goed genoeg?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:12 schreef cageon2 het volgende:
[..]
hyperpro is niet persé no-go voor het circuit, alleen geen progressieve meuk nemen
Vanavond is het wel OK, morgen iets minder, overmorgen is het motorpakken wasdag en vrijdag is nog even afwachten geloof ikquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:08 schreef ArnosL het volgende:
Had ook gekund, maar hij wilde toch nog op m'n 25 kw brommer rijden![]()
Vanavond begint de avond vierdaagse van de motorclub, dus de komende avonden zit ik lekker op de motor. Nu nog hopen op een beetje droog weer
Ik ken het, ik houd ook van een beetje doorrijden in de file, ik heb een tijdje gehad dat ik élke dag op de A59 achter dezelfde 3 mongolen zat die dachten dat ze nergens tussendoor pasten, ik kreeg lasogen van de gepimpte LED achterlichtjes en hun gele homohesjes, en om de 3 auto's kwam er wel ergens een voetje aan de grondquote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:41 schreef Blackviper het volgende:
Zoo even klagen hoor..
Als je niet snel door de file wilt ga er dan aub in staan!![]()
Of als je wilt oefenen ook niet erg maar laat mensen die wel wat harder willen dan bijna omvallen er even langs.. Maar nee niet doen natuurlijk. Is de file over denk je van zo hehe eindelijk gas.. Nee gaat die persoon lekker rustig links blijven tuffen.. Come on!..
Zo dat lucht op
Verder relaxt ritje weer mijn max gps high score verbeterd
Ja Fok! maakt alles kapotquote:
Disclaimer: FOK! maakt meer kapot dan je lief isquote:
dan weet ik dat vastquote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik gebruik meestal 600, maar volgens mij mag 610 ook.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Disclaimer: FOK! maakt meer kapot dan je lief is
![]()
En effe erin plempen dat dit dient te geschieden dmv dequote:Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub topic [# xxx] + topictitel naar keuze".
:^ wat de chef zegtquote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:38 schreef Bunnybeater het volgende:
Nummer 3 en alle linkjes eruit + alle foto's van die pauperts die niet komen weg.
Lijkt me duidelijk waarom nummer 3, die ander is niet van onze motoren.. slechts van 1![]()
Ik zie alleen maar professionele coureurs, dat zijn nooooit Fok! MCérs.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:54 schreef koffiekoekje het volgende:
Alternatiefus
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
OP tekst doe ik nu niet
Zo is'tie goed.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:12 schreef cageon2 het volgende:
hyperpro is niet persé no-go voor het circuit, alleen geen progressieve meuk nemen
Een progressief veerkarakter is amper af te stellen, want het verandert zichzelf aan de hand van de belasting.quote:
Ah op die fietsquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:56 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Zo is'tie goed.![]()
Maar 99.99% gaat bij Hyperpro uit van progresief, en dat hebben ze ook op voorraad, lineair beperkt en op aanvraag.
[..]
Een progressief veerkarakter is amper af te stellen, want het verandert zichzelf aan de hand van de belasting.
Een onzekere factor. Met linaire veren weet je precies wat je doet. Kwaliteit is het niet dus.
Maar je bent wel heel serieus bezig als je het verschil merkt.
(sowieso competitie, maar ook circuitdagen met veerinstellingen noteren en experimenteren, constant zoeken naar die ene seconde..)
Ik zie nog een paar ons winst onder het kontje zitten ook, daar kan zéker de helft nog vanafquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:02 schreef Worldbeater het volgende:
Piccie van gisteren nog ff voor KoffiekoekjuH.
[ afbeelding ]
Al het plastic nog verwijderd, hoop meerwerk gezien.
Bagagebeugels onder de kappen gedemonteerd, ga ik toch niet gebruiken.
Halve kilo winst.
Bijna alle boutjes onder het zadel vervangen door nieuwe, voetsteun+uitlaatbeugel van de duo zat losen de kop dolgedraaid. Schroefjes van het remreservoir achter moeten uitboren want de kop was te zacht door roest.
Linkse tap erin en los was het deksel met remvloeistof zo zwart als motorolie.
Zit nu alleen nog met een remrevisie achter en de voorklauw die dus muurvast gerot zit op de bracket.
(heb het even niet over het meerwerk aan het frame en bedrading wat ik onder de kappen zag)
olie peil verhogen helpt de veren ook, neemt ook progressief toe naarmate de lucht meer samengeperst wordt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah op die fiets![]()
Zo erg ben ik niet, ik heb niet eens druk in de voorvork, ik vind hem stug zat zo, terwijl er 0.4 bar in hoort te zitten eigenlijk, maar dat is met standaard veren. heb wel het oliepeil ietsjes verhoogd in de vork, is nét effe lekkerder op de weg![]()
Sirkwie wilde ik maar niet doen met het nijlpaard![]()
Laat Cageon het niet horenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:49 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar professionele coureurs, dat zijn nooooit Fok! MCérs.
Ja daar weet ik alles van. Luchtkamer van 90 mm waar 140 mm moet.quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:13 schreef cageon2 het volgende:
olie peil verhogen helpt de veren ook, neemt ook progressief toe naarmate de lucht meer samengeperst wordt.
Ja was met een vette knipoog.quote:
Gewoon doen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:08 schreef Sounddragon het volgende:
Sirkwie wilde ik maar niet doen met het nijlpaard![]()
Ja dat gaat er zeker nog vanaf, het is dat het echt donker werd.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:11 schreef Sounddragon het volgende:
Ik zie nog een paar ons winst onder het kontje zitten ook, daar kan zéker de helft nog vanaf![]()
Wat voor klauwen zitten er op aan de voorkant? ik heb nog een set van de Twin ergens in de schuur zwemmen in Nwk, zou dat passen?
Welk blok?quote:Op donderdag 16 juni 2011 01:23 schreef Geerd het volgende:
Zodan eerste ritje naar het werk zit erop, wat een vermogen heeft dat blok
147 op t achterwiel bedoel je daarmee?;)quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:15 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Daytona 1200 met 147 koppelrijke peeeká.
640 pixquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:02 schreef Worldbeater het volgende:
Piccie van gisteren nog ff voor KoffiekoekjuH.
[ afbeelding ]
Al het plastic nog verwijderd, hoop meerwerk gezien.
Bagagebeugels onder de kappen gedemonteerd, ga ik toch niet gebruiken.
Halve kilo winst.
Bijna alle boutjes onder het zadel vervangen door nieuwe, voetsteun+uitlaatbeugel van de duo zat losen de kop dolgedraaid. Schroefjes van het remreservoir achter moeten uitboren want de kop was te zacht door roest.
Linkse tap erin en los was het deksel met remvloeistof zo zwart als motorolie.
Zit nu alleen nog met een remrevisie achter en de voorklauw die dus muurvast gerot zit op de bracket.
(heb het even niet over het meerwerk aan het frame en bedrading wat ik onder de kappen zag)
quote:Op donderdag 16 juni 2011 01:23 schreef Geerd het volgende:
Zodan eerste ritje naar het werk zit erop, wat een vermogen heeft dat blok
Je hebt de WIKI ook aangepast?quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:38 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
640 pix![]()
O en uhh... de rest van de OP tekst mag een ander editen/updaten/bijwerken
De volgende WB is upon us.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:53 schreef PeeJie_ het volgende:
rij ongeveer 1,5 jaar motor.Yamaha Thundercat daarvoor Thundercat Daarvoor FZ750
Ik ook - bvvt er uit - bwt er inquote:
"Sleutelen voor beginners" door W. Beaterquote:Op donderdag 16 juni 2011 13:33 schreef Thrilled het volgende:
Hallo allen, ik ben op zoek naar een algemeen boek over motoren met betrekking tot techniek, onderhoud en kleine reparaties.. een beetje sleutelen voor dummies zeg maar.. Ik wil toch wat meer ervaring en kennis kweken op dat gebied, en zag bij de drukkerij nou niet echt boeken die mij de moeite waard leken..
Weten jullie iets dat mij verder kan helpen?
Maak je nou een grapje? Eerste link lijkt een kookboek en de tweede leidt naar stripboeken...quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:30 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
"Sleutelen voor beginners" door W. Beater
Oa. Hier en hier te vinden
quote:To COOK TWO ARTICLES OF DIFFEFENT
FLAVORS in the kettle at the same time without mixing
flavors such as cabbage and riCe.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:35 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Maak je nou een grapje? Eerste link lijkt een kookboek en de tweede leidt naar stripboeken...
[..]
Whehequote:Op donderdag 16 juni 2011 15:30 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
"Sleutelen voor beginners" door W. Beater
Oa. Hier en hier te vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |