Ik neem aan dat je Wajong het bedrag aanvult wat je niet zelf verdient met werken dan? Want als je 100% Wajong krijgt en je werkt wel drie dagen zou dit niet moeten kunnen, voor zover de arbeidsdeskundigen het mij uitleggen.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:50 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik heb een Wajong, geen idee voor hoeveel ik ben afgekeurd (krijg het volledig), maar ik werk wel 3 dagen in de week. Blijkbaar willen mensen alleen maar de negatieve dingen horen.Een vriend van me heeft via de Wajong een fulltime baan gekregen.
Ik bedoelde te zeggen, wanneer ik niet zou werken, krijg ik 100% Wajong.quote:Op maandag 30 mei 2011 00:17 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je Wajong het bedrag aanvult wat je niet zelf verdient met werken dan? Want als je 100% Wajong krijgt en je werkt wel drie dagen zou dit niet moeten kunnen, voor zover de arbeidsdeskundigen het mij uitleggen.
Dan val je niet in de categorie 'wajong, omdat het kan'.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:50 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik heb een Wajong, geen idee voor hoeveel ik ben afgekeurd (krijg het volledig), maar ik werk wel 3 dagen in de week. Blijkbaar willen mensen alleen maar de negatieve dingen horen.Een vriend van me heeft via de Wajong een fulltime baan gekregen.
En dan gaan mensen hier zeggen (advocaat van de duivel): waarom krijg je wajong als je nu klaarblijkelijk wel kan werken?quote:Op maandag 30 mei 2011 01:00 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik bedoelde te zeggen, wanneer ik niet zou werken, krijg ik 100% Wajong.
Kan hij niet schoffelen dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 08:33 schreef starla het volgende:
Mijn neef heeft wajong omdat hij sociaal gestoord is, maar dan ook echt. Scheten laten tijdens sollicitatiegesprekken en zo.
Ook dat heb ik het vorige topic uitgelegd, namelijk omdat ik 3 dagen in de week therapie heb.quote:Op maandag 30 mei 2011 08:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En dan gaan mensen hier zeggen (advocaat van de duivel): waarom krijg je wajong als je nu klaarblijkelijk wel kan werken?
Oh sorry, gemist. Maar dan is dat duidelijk.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:48 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ook dat heb ik het vorige topic uitgelegd, namelijk omdat ik 3 dagen in de week therapie heb.
Thuiswonend krijg je wel minder dan uitwonend.quote:Op maandag 30 mei 2011 08:33 schreef starla het volgende:
Mijn neef heeft wajong omdat hij sociaal gestoord is, maar dan ook echt. Scheten laten tijdens sollicitatiegesprekken en zo.
Hij woont alleen nog thuis, dus zijn ouders betalen alles. Van het geld dat hij krijgt koopt hij grote tv's enzo. Is er een speciale regeling voor thuiswoners?
Waarom heb je 3 dagen in de week therapie nodig?quote:Op maandag 30 mei 2011 09:48 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ook dat heb ik het vorige topic uitgelegd, namelijk omdat ik 3 dagen in de week therapie heb.
Waarom is dat relevant? Als je zoals in zijn geval deeltijdbehandeling krijgt krijg je in 100% van de gevallen een Wajong uitkering. Er zijn lijkt me amper mensen die drie dagen in de week therapie krijgen voor de lol.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom heb je 3 dagen in de week therapie nodig?
In de Wajong niet, in de Bijstand wel.quote:Op maandag 30 mei 2011 08:33 schreef starla het volgende:
Hij woont alleen nog thuis, dus zijn ouders betalen alles. Van het geld dat hij krijgt koopt hij grote tv's enzo. Is er een speciale regeling voor thuiswoners?
Wat is dit nou weer voor KUT reactie, ik vraag het uit interesse, niet om iemand te veroordelen ofzo.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:00 schreef Jajong het volgende:
[..]
Waarom is dat relevant? Als je zoals in zijn geval deeltijdbehandeling krijgt krijg je in 100% van de gevallen een Wajong uitkering. Er zijn lijkt me amper mensen die drie dagen in de week therapie krijgen voor de lol.
En mensen zoals Scorpie moeten zelf in therapie denk ik, als je je niet kan voorstellen dat je dankzij geestelijke beperkingen niet of nauwelijks kan werken of studeren ontbreekt het volledig aan enig empathisch vermogen en inzicht. Het verbaast me dan ook niet dat hij in de IT werkt, dat zijn over het algemeen altijd complete autisten. Gefeliciteerd met je 2 keer modaal inkomen kerel, ik hoop dat je er veel aan hebt in je emotioneel gehancicapte leventje.
Wat jij denkt is irrelevant. Feit is en blijft dat je nog geen enkel argument hebt kunnen aandragen waarom iemand niet 'geestelijk in staat zou kunnen zijn' om plee`s te schrobben of onkruid te wieden. Ga er maar op oefenen, alhoewel ik betwijfel of jij met je zeer beperkte capaciteiten hier ooit wijs uit zal komenquote:Op maandag 30 mei 2011 12:00 schreef Jajong het volgende:
[..]
En mensen zoals Scorpie moeten zelf in therapie denk ik, als je je niet kan voorstellen dat je dankzij geestelijke beperkingen niet of nauwelijks kan werken of studeren ontbreekt het volledig aan enig empathisch vermogen en inzicht.
Precies, en moet je nagaan, ik ben niet zo`n fucking halve jankbal met autisme die doet alsof hij zielig is en zonder ruggegraat zichzelf keihard anaal laat nemen door de overheid voor een paar rotcenten. Ik hou mijn eigen broek omhoog, waarom kan de rest van die bende faalhazen met autisme het dan niet? Juistem. Het zijn incompetente zwakke mensen die in de Middeleeuwen als eerste het loodje legden omdat ze simpelweg niet goed genoeg waren om te blijven leven.quote:Het verbaast me dan ook niet dat hij in de IT werkt, dat zijn over het algemeen altijd complete autisten.
Ik vermaak me prima, wetende dat ik mezelf kan onderhouden, geen hulp van anderen nodig heb en me niet hoef te verlagen tot het niveau van bedelen om staatssteun. How`s that working out for ya, slaaf van het systeem?quote:Gefeliciteerd met je 2 keer modaal inkomen kerel, ik hoop dat je er veel aan hebt in je emotioneel gehancicapte leventje.
Sjongejongejonge WaJajong, wat ben jij op je teentjes getrapt man. Mensen die in de IT wekren zijn over het algemeen complete autisten, en die hebben het beter voor elkaar dan jij, dus uhm...tja..quote:Op maandag 30 mei 2011 12:00 schreef Jajong het volgende:
[..]
Waarom is dat relevant? Als je zoals in zijn geval deeltijdbehandeling krijgt krijg je in 100% van de gevallen een Wajong uitkering. Er zijn lijkt me amper mensen die drie dagen in de week therapie krijgen voor de lol.
En mensen zoals Scorpie moeten zelf in therapie denk ik, als je je niet kan voorstellen dat je dankzij geestelijke beperkingen niet of nauwelijks kan werken of studeren ontbreekt het volledig aan enig empathisch vermogen en inzicht. Het verbaast me dan ook niet dat hij in de IT werkt, dat zijn over het algemeen altijd complete autisten. Gefeliciteerd met je 2 keer modaal inkomen kerel, ik hoop dat je er veel aan hebt in je emotioneel gehancicapte leventje.
Probleem is dat mensen nogal lui zijn en gewoon niet eens de moeite doen om daar onderscheid in te maken.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Sjongejongejonge WaJajong, wat ben jij op je teentjes getrapt man. Mensen die in de IT wekren zijn over het algemeen complete autisten, en die hebben het beter voor elkaar dan jij, dus uhm...tja..![]()
Een 'emotioneel gehandicapt leventje'. Ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen. Reageer eens relaxed jongen. Je hebt een uitkering, en dat is prima, als je daadwerkelijk niet kunt werken. Als je het wel kunt maar gewoon niet wil omdat je het zo verder wel prettig vind, dán ben je wel een kansloze bosmongool, maar niet omdat je een uitkering hebt, maar omdat je geen flikker wil uitvoeren.
quote:Op maandag 30 mei 2011 13:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Sjongejongejonge WaJajong, wat ben jij op je teentjes getrapt man. Mensen die in de IT wekren zijn over het algemeen complete autisten, en die hebben het beter voor elkaar dan jij, dus uhm...tja..![]()
Op de 1 of andere manier voelt hij zich aangesproken als ik zeg dat ik niet begrijp dat mensen niet geestelijk in staat kunnen zijn een plee te schrobben of een plantsoentje te harken. Trauma`s anyone? Of toch gewoon 1 van zijn labeltjes die opspeelt?quote:Een 'emotioneel gehandicapt leventje'. Ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen. Reageer eens relaxed jongen. Je hebt een uitkering, en dat is prima, als je daadwerkelijk niet kunt werken. Als je het wel kunt maar gewoon niet wil omdat je het zo verder wel prettig vind, dán ben je wel een kansloze bosmongool, maar niet omdat je een uitkering hebt, maar omdat je geen flikker wil uitvoeren.
Je ziet over het algemeen ook meteen wie iets van zijn leven gaat maken en wie eeuwig aan het staatsinfuus blijft hangen. Tijdens mijn studie ( jaja, IT ) waren er zat met een relatief milde handicap die lekker thuis bij moeders woonden en van hun overheidsgeld een spange Mercedes kochten.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een 'emotioneel gehandicapt leventje'. Ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen. Reageer eens relaxed jongen. Je hebt een uitkering, en dat is prima, als je daadwerkelijk niet kunt werken. Als je het wel kunt maar gewoon niet wil omdat je het zo verder wel prettig vind, dán ben je wel een kansloze bosmongool, maar niet omdat je een uitkering hebt, maar omdat je geen flikker wil uitvoeren.
Zaten die lui die het niet zouden gaan maken ook toevallig elke dag een jonko te smoken?quote:Op maandag 30 mei 2011 13:40 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Je ziet over het algemeen ook meteen wie iets van zijn leven gaat maken en wie eeuwig aan het staatsinfuus blijft hangen. Tijdens mijn studie ( jaja, IT ) waren er zat met een relatief milde handicap die lekker thuis bij moeders woonden en van hun overheidsgeld een spange Mercedes kochten.
Daartegenover had ik ook studiegenoten die, eerlijk toegeven, ook bij moeders woonden maar ondertussen wel gewoon een bijbaan hadden.
Dat klopt. Ik ben begonnen met dagbehandeling, omdat mijn leven gigantisch klote was. Daardoor kon ik alleen nog maar op de zaterdag werken en dat was ook de reden van de Wajong. Inmiddels gaat het beter, maar je kunt niet zomaar de behandeling stoppen. Het is veel beter om het langzaam te minderen en voor elke dag dat je geen therapie meer hebt, die dag vervangen voor werken. Op die manier kom je langzaam weer meer in de werkwereld terecht en verlaat je ook langzaam de therapiewereld.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:00 schreef Jajong het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, want diezelfde mensen die zo trots zijn dat ze zelf hun broek omhoog houden zijn vaak diezelfde mensen die er met heen haar op hun hoofd over zouden pijnzen om zo'n wajonger in dienst te nemen!!quote:Op maandag 30 mei 2011 13:35 schreef Scorpie het volgende:
Op de 1 of andere manier voelt hij zich aangesproken als ik zeg dat ik niet begrijp dat mensen niet geestelijk in staat kunnen zijn een plee te schrobben of een plantsoentje te harken. Trauma`s anyone? Of toch gewoon 1 van zijn labeltjes die opspeelt?
Ligt eraan of ie geschikt is voor de functie. Als ik een opzichter ben bij een schoffelbedrijf of bij een schoonmaakbedrijf dan kan ik gewoon psychisch afgekeurde WAjong-ers aannemen, wetende dat ze mentaal en fysiek geschikt zijn voor dat werk.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, want diezelfde mensen die zo trots zijn dat ze zelf hun broek omhoog houden zijn vaak diezelfde mensen die er met heen haar op hun hoofd over zouden pijnzen om zo'n wajonger in dienst te nemen!!
Dussss...zijn er toevallig mensen hier die wajongers maar aanstellers vinden terwijl ze zelf no f****n way zelf zo iemand zouden aannemen?
Of is dat taboe wat ik nu aanbreek?
Edit:Niet allemaal tegelijk AUB!
Nou. Ik heb een HBO studie afgerond. Maar, ik heb wel een handicap, ik loop anders dan anderen. Dus, ik heb tijdens mijn studie ook die uitkering gehad. Maar, dat stopte uiteraard toen ik ging werken. Ik studeerde af, en ben een baan gaan zoeken.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:40 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Je ziet over het algemeen ook meteen wie iets van zijn leven gaat maken en wie eeuwig aan het staatsinfuus blijft hangen. Tijdens mijn studie ( jaja, IT ) waren er zat met een relatief milde handicap die lekker thuis bij moeders woonden en van hun overheidsgeld een spange Mercedes kochten.
Daartegenover had ik ook studiegenoten die, eerlijk toegeven, ook bij moeders woonden maar ondertussen wel gewoon een bijbaan hadden.
Ik ga niet over het personeelsbeleid, maar ik zit in de IT en daarin is het volgens mij wel zo dat er relatief gezien meer mensen moeite hebben met sociale interactie en dat dat niet per definitie betekent dat je dan maar niks kan. Als je inhoudelijk een kei bent in je vak heb je no problems whatsoever om in de IT een baan te vinden, te houden en carriere te maken, ongeacht je sociale issues, dat durf ik wel te beweren.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, want diezelfde mensen die zo trots zijn dat ze zelf hun broek omhoog houden zijn vaak diezelfde mensen die er met heen haar op hun hoofd over zouden pijnzen om zo'n wajonger in dienst te nemen!!
Dussss...zijn er toevallig mensen hier die wajongers maar aanstellers vinden terwijl ze zelf no f****n way zelf zo iemand zouden aannemen?
Of is dat taboe wat ik nu aanbreek?
Edit:Niet allemaal tegelijk AUB!
En wat voor eisen zou jij stellen als je hoofd plee-onderhoud zou zijn bij een bedrijf waar heel veel plee's onderhouden moeten zorden?quote:Op maandag 30 mei 2011 13:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ga niet over het personeelsbeleid, maar ik zit in de IT en daarin is het volgens mij wel zo dat er relatief gezien meer mensen moeite hebben met sociale interactie en dat dat niet per definitie betekent dat je dan maar niks kan. Als je inhoudelijk een kei bent in je vak heb je no problems whatsoever om in de IT een baan te vinden, te houden en carriere te maken, ongeacht je sociale issues, dat durf ik wel te beweren.
En wanneer is iemand niet mentaal geschikt? Wat zijn de criteria daarvoor?quote:Op maandag 30 mei 2011 13:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ligt eraan of ie geschikt is voor de functie. Als ik een opzichter ben bij een schoffelbedrijf of bij een schoonmaakbedrijf dan kan ik gewoon psychisch afgekeurde WAjong-ers aannemen, wetende dat ze mentaal en fysiek geschikt zijn voor dat werk.
Je zou het wel heel bont moeten maken om bij mij dan niet aangenomen te worden.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En wat voor eisen zou jij stellen als je hoofd plee-onderhoud zou zijn bij een bedrijf waar heel veel plee's onderhouden moeten zorden?
Zou je zomaar iedereen aannemen?
Vlak voor de tentamens inderdaad, prachtig.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zaten die lui die het niet zouden gaan maken ook toevallig elke dag een jonko te smoken?
Bij mij wel namelijk
Hoe bont?quote:Op maandag 30 mei 2011 13:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je zou het wel heel bont moeten maken om bij mij dan niet aangenomen te worden.
Je zegt dus dat mensen meer in hun mars hebben maar de hele dag op hun luie reet thuis zitten omdat ze geen plee`s willen schrobben of tuintjes willen harken? Bedankt voor het aantonen van mijn punt.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:59 schreef Jajong het volgende:
Grappig dat mensen gelijk aannemen dat ik een Wajong uitkering heb als ik de uitkering en de mensen die het hebben verdedig.
- hoop geblaat -
Alleen de kennis over psychiatrie is ontworpen. De menselijke geest is al zo oud als de mens zelf hehequote:Op maandag 30 mei 2011 14:03 schreef dandybleu het volgende:
onderklasse klaagt heel erg over wajong-mensen......is heel populischtisch.....
maar juist de psychiatrie? is juist door heel slimme en hoogopgeleide mensen ontworpen...
En mijn punt dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je zegt dus dat mensen meer in hun mars hebben maar de hele dag op hun luie reet thuis zitten omdat ze geen plee`s willen schrobben of tuintjes willen harken? Bedankt voor het aantonen van mijn punt.
Dus niet komen opdagen op 't werk is dus wel ok?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In de categorie 'op mijn bureau schijten tijdens het sollicitatiebureau' bont.
Therapie is inderdaad goed en ik heb er zelf ook veel aan (gehad), maar je moet oppassen dat je niet te veel in dat wereldje blijft hangen. Naast dat je aan jezelf werkt, geeft het ook veiligheid. Iedereen heeft daar problemen en niemand wordt daar veroordeeld, maar de buitenwereld is helaas een stuk harder. Studeren is ook goed, maar ook daar heb je weer het gevaar dat het een vlucht kan worden. Een deeltijdstudie met een bijbaantje zal waarschijnlijk een beter effect geven. Je kunt verder gaan met je ontwikkeling, maar je blijft ook een onderdeel van de maatschappij. Bovendien staat het ook wel mooi als je via je c.v. aangeeft gewerkt te hebben. Zelfs al is het een simpele baan zoals wc's schoonmaken, je geeft wel aan dat je niet te beroerd bent om een beetje inzet te tonen.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:59 schreef Jajong het volgende:
Grappig dat mensen gelijk aannemen dat ik een Wajong uitkering heb als ik de uitkering en de mensen die het hebben verdedig.
Waar ik me druk over maak is mensen zoals Scorpie die doen alsof het allemaal aanstellers zijn. Scorpie, je bazelt wat over tuintjes harken en WC's schoonmaken. Natuurlijk, dat zou in de meeste gevallen wel kunnen, maar heel veel mensen hebben veel meer potentie dan dat. Ik ken mensen die in de Wajong hebben gezeten, een tijd niks hebben gedaan behalve in therapie gaan en cursussen volgen. Die mensen studeren nu (HBO of WO), of werken. Die mensen hebben nu ontelbaar veel meer te bieden omdat ze er juist een tijd voor hebben gekozen om te werken aan zichzelf, met resultaat.
Oh en met het argument aankomen dat deze mensen in de Middeleeuwen af zouden sterven is natuurlijk een enorm zwaktebod, want die tijd was natuurlijk verschrikkelijk op elk niveau. En je moet niet doen alsof jij wel zou overleven in die tijd, want ze hadden toen niet zoveel vraag naar zwakke computergeeks, FYI.
Oh en laat ik vooropstellen dat ja, er zijn mensen die er misbruik van maken, en er zijn mensen die best zouden kunnen werken op niveau, en die mensen moeten ook kapot. Maar dat betekent niet dat iedereen die in de Wajong zit door psychische problemen een jankbal is en zich aanstelt.
Sorry, maar dat vind ik dus echt niet kunnen. Je maakt afspraken en daar hoor je aan te houden.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dus niet komen opdagen op 't werk is dus wel ok?
Als je hem niet uitgelegd krijgt hoe je een WC moet poetsen dan is ie niet geschikt. Denk hierbij aan ernstig verstandelijk gehandicapten.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
En wanneer is iemand niet mentaal geschikt? Wat zijn de criteria daarvoor?
Het maakt niet uit of je nou een sociaal handicap of niet hebt, niet komen opdagen zonder valide reden is nooit in orde.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dus niet komen opdagen op 't werk is dus wel ok?
Klopt, maar ik vroeg 't aan scorpioquote:Op maandag 30 mei 2011 14:09 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Sorry, maar dat vind ik dus echt niet kunnen. Je maakt afspraken en daar hoor je aan te houden.
er gewoon totaal niet over nagedacht heeft.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:23 schreef Scorpie het volgende:...Feit is en blijft dat je nog geen enkel argument hebt kunnen aandragen waarom iemand niet 'geestelijk in staat zou kunnen zijn' om plee`s te schrobben of onkruid te wieden. Ga er maar op oefenen, alhoewel ik betwijfel of jij met je zeer beperkte capaciteiten hier ooit wijs uit zal komen
nouja ik kan me voorstellen dat iemand die een sociale handicap hefet procentueel gezien vaker niet op komt dagen zonder reden, maar da's een goeie oefening voor die mensen door ze duidelijk te makne dat dat toch wel van ze verwacht wordtquote:Op maandag 30 mei 2011 14:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het maakt niet uit of je nou een sociaal handicap of niet hebt, niet komen opdagen zonder valide reden is nooit in orde.
Ik vergeet het helemaal niet, maar niet komen opdagen zonder reden is natuurlijk bij geen enkele baas done. Dat je er rekening mee kan houden bij sociaal gehandicapten is wat anders.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vroeg 't aan scorpio
Ik heb namelijk de indruk dat, als hij zoiets simpels als "niet komen opdagen op 't werk" al vergeet, dat hij, gezien deze post van hem:
[..]
er gewoon totaal niet over nagedacht heeft.
Maw, hij lult slap uit z'n nek als 't aankomt op z'n kennis over de mensen in de wajong?
En als iemand op 't werk komt en je kunt ruiken dat die persoon, zeg maar, zich een weekie niet meer gewassen heeft?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het maakt niet uit of je nou een sociaal handicap of niet hebt, niet komen opdagen zonder valide reden is nooit in orde.
repetitief werk is niet altijd goed voor mensen met een psychische stoornis. al begrijp ik wel wat je wilt zeggen, het is een domme redenatie. zwart wit en dat is de wereld niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat jij denkt is irrelevant. Feit is en blijft dat je nog geen enkel argument hebt kunnen aandragen waarom iemand niet 'geestelijk in staat zou kunnen zijn' om plee`s te schrobben of onkruid te wieden. Ga er maar op oefenen, alhoewel ik betwijfel of jij met je zeer beperkte capaciteiten hier ooit wijs uit zal komen
leuk omschreven en het maskeert je gebrek aan intelligentie om normaal te redeneren. overigens vind ik je wel een jankbal. maar dat zal wel weer niet relevant zijn he.quote:Precies, en moet je nagaan, ik ben niet zo`n fucking halve jankbal met autisme die doet alsof hij zielig is en zonder ruggegraat zichzelf keihard anaal laat nemen door de overheid voor een paar rotcenten. Ik hou mijn eigen broek omhoog, waarom kan de rest van die bende faalhazen met autisme het dan niet? Juistem. Het zijn incompetente zwakke mensen die in de Middeleeuwen als eerste het loodje legden omdat ze simpelweg niet goed genoeg waren om te blijven leven.
Maar ja, tegenwoordig blijven dat soort zwakke broeders leven, geven we ze eten, zorgen we ervoor dat ze zich mogen voortplanten en voila, een hele nieuwe levenssoort zwakke figuren die niet snappen dat ze moeten werken voor hun onderhoud. En ja, gefeliciteerd, je zit aan het staatsinfuus, ik zou er blij mee zijn
wees dan blij en stop met zeiken man. of kun je het niet hebben dat er van jouw belastinggeld mijn uitkering betaald wordt? dan moet je verhuizen naar een land waar dat niet zo is, en neem je frustraties mee.quote:Ik vermaak me prima, wetende dat ik mezelf kan onderhouden, geen hulp van anderen nodig heb en me niet hoef te verlagen tot het niveau van bedelen om staatssteun. How`s that working out for ya, slaaf van het systeem?
Hoe voelt het nu, lekker labeltjes te dragen en te weten dat de helft van Nederland je uitkotst omdat je je aanstelt met je autisme? Neem een voorbeeld aan die meid hierboven, die gewoon laat zien hoe het moet. Ze heeft meer ballen in haar pinkje dan jij als een 'echte' vent. Ik zou me kapot schamen, maar blijkbaar mis je die sociale cognitieve vaardigheden ook al. Woopsie! Weer een labeltje erbij!
Ik heb nou niet bepaald het idee dat je met schoonmaken van wc's in aanraking komt met klanten. Zelf ben ik postbode en het zal de bewoners een rotzorg zijn of ik in mezelf praat. zolang ik gewoon netjes mijn werk doe, zijn ze tevreden. Een beetje het zelfde als met schoonmaken van wc's.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En als iemand op 't werk komt en je kunt ruiken dat die persoon, zeg maar, zich een weekie niet meer gewassen heeft?
Of als iemand de hele tijd in zichzelf staat te praten en je klachten daarover krijgt van JOUW klanten?
Of was je dat ook "vergeten"?
Je hebt toch die WC dame/heer die je muntjes geven? Das toch wel contact?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:18 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik heb nou niet bepaald het idee dat je met schoonmaken van wc's in aanraking komt met klanten
Serieus, denk je dat dit indruk maakt? Je beschrijft zo ongeveer letterlijk 1 van mijn ex-collega`s, die het ook nog eens presteerde om thuiswerk dagen te hebben zonder telefonisch bereikbaar te zijn, dezelfde truien te dragen voor weken achtereen, meerdere malen op zijn persoonlijke hygiene gewezen te zijn zonder resultaat, na de corporate lunch faliekant ten overstaan van het hele bedrijf uit zijn neus te gaan zitten eten, met meerdere collega`s een dermate hoog oplopende ruzie te veroorzaken dat ze hem fysiek te lijf wilden gaan, en als uitsmijter nazistische trekjes te hebben op zijn vakgebied die hij ons wilde opleggen.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En als iemand op 't werk komt en je kunt ruiken dat die persoon, zeg maar, zich een weekie niet meer gewassen heeft?
Of als iemand de hele tijd in zichzelf staat te praten en je klachten daarover krijgt van JOUW klanten?
Of was je dat ook "vergeten"?
Edit:(Je kunt namelijk geen dingen vergeten die je nooit geweten hebt, en mijn indruk is dat scorpio bijzonder weinig weet van wajongers)
Oh, op die manier. Ik dacht aan wc's bij bedrijven schoonmaken.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je hebt toch die WC dame/heer die je muntjes geven? Das toch wel contact?
Edit:En wat dacht je van contact met de baas? (In dit geval scorpio)?
En met andere collega's?
Ja, graag zelfs!quote:Op maandag 30 mei 2011 14:20 schreef Scorpie het volgende:
Je denkt echt dat ik niks meegemaakt heb op het gebied van autisme en soeciale handicaps he? Moet ik soms nog wat meer voorbeeldjes oplepelen van situaties waarin ik verzeild ben geraakt met de meest aparte types?
Eh nee, ik zeg dat mensen die meer in hun mars hebben er voor kiezen om in bijvoorbeeld dagbehandeling gaan zodat ze die capaciteiten ook daadwerkelijk kunnen benutten. Begrijpend lezen is geen competentie in de IT?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je zegt dus dat mensen meer in hun mars hebben maar de hele dag op hun luie reet thuis zitten omdat ze geen plee`s willen schrobben of tuintjes willen harken? Bedankt voor het aantonen van mijn punt.
Ik moest aan dit liedje denken toen ik hoorde dat je een beetje rare postbode bentquote:Op maandag 30 mei 2011 14:18 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik heb nou niet bepaald het idee dat je met schoonmaken van wc's in aanraking komt met klanten. Zelf ben ik postbode en het zal de bewoners een rotzorg zijn of ik in mezelf praat. zolang ik gewoon netjes mijn werk doe, zijn ze tevreden. Een beetje het zelfde als met schoonmaken van wc's.
precies, ik lig lekker heel de dag op de bank mijn ballen te krassen van jouw zuurverdiende centen. bedankt daarvoor.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah kijk, we hebben er een te pakken hoor, die liever lui dan moe is.
Alleen moet hij es wat minder op fok! rondhangen en wat meer overwerken, kan m'n uitkering weer wat omhoogquote:Op maandag 30 mei 2011 14:24 schreef dawg het volgende:
[..]
precies, ik lig lekker heel de dag op de bank mijn ballen te krassen van jouw zuurverdiende centen. bedankt daarvoor.
Ga anders eerst even in op mijn situatieschets, of is selectief lezen jouw forte? Maar goed, we hebben wel meer snuiters gehad die bijvoorbeeld niet durfden door te spoelen in de plee nadat ze de hele pot hadden ondergescheten, iemand die zijn lul met wc papier afveegde en die papiertjes in de pisbak gooide waardie die verstopt raakte, iemand die gewoon niet meer op zijn werk kwam omdat hij plein en straatvrees had en daardoor thuis kon gaan werken, iemand die sexistische opmerkingen maakte richting vrouwelijke collega`s, en ga zo nog maar even door.quote:
Ah, en dat is dus nog steeds geen reden waarom ze geen plee`s kunnen schrobben. Het blijft lastig he, een argument aandragen die aangeeft waarom ze dat niet kunnen, behalve de 'repeterend werk is zo saai, boehoe'. Laat me raden, 2e jaars HBO student?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:22 schreef Jajong het volgende:
[..]
Eh nee, ik zeg dat mensen die meer in hun mars hebben er voor kiezen om in bijvoorbeeld dagbehandeling gaan zodat ze die capaciteiten ook daadwerkelijk kunnen benutten. Begrijpend lezen is geen competentie in de IT?
je eigen ervaring is altijd gekleurd. dus je bent eigenlijk niet zo serieus te nemen, maar dat wisten we al.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Serieus, denk je dat dit indruk maakt? Je beschrijft zo ongeveer letterlijk 1 van mijn ex-collega`s, die het ook nog eens presteerde om thuiswerk dagen te hebben zonder telefonisch bereikbaar te zijn, dezelfde truien te dragen voor weken achtereen, meerdere malen op zijn persoonlijke hygiene gewezen te zijn zonder resultaat, na de corporate lunch faliekant ten overstaan van het hele bedrijf uit zijn neus te gaan zitten eten, met meerdere collega`s een dermate hoog oplopende ruzie te veroorzaken dat ze hem fysiek te lijf wilden gaan, en als uitsmijter nazistische trekjes te hebben op zijn vakgebied die hij ons wilde opleggen.
Oja, en deze man heeft een vast contract gekregen en is nog nooit naar de psych geweest, dus geloof me, ik weet wel wat voor rare snuiters er hier rondlopen.
Je denkt echt dat ik niks meegemaakt heb op het gebied van autisme en soeciale handicaps he? Moet ik soms nog wat meer voorbeeldjes oplepelen van situaties waarin ik verzeild ben geraakt met de meest aparte types?
Waarom is deze gozer eigenlijk aangenomen?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:20 schreef Scorpie het volgende:
Oja, en deze man heeft een vast contract gekregen en is nog nooit naar de psych geweest, dus geloof me, ik weet wel wat voor rare snuiters er hier rondlopen.
Oke, sorry, nu weet ik waarom je ongeschikt bent om te werken, er is iets mis met je IQ. Veel plezier met mijn centjes, kijk je uit dat je je hoofd niet stoot?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:26 schreef dawg het volgende:
[..]
je eigen ervaring is altijd gekleurd. dus je bent eigenlijk niet zo serieus te nemen, maar dat wisten we al.
Leuk liedje.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik moest aan dit liedje denken toen ik hoorde dat je een beetje rare postbode bent
Ja dat is het wel. Als je in dagbehandeling zit, betekent dat dat je elke dag, de hele dag, in behandeling bent. Je weet wel, gewoon wat het woord impliceert. Jezus kerel je hebt echt geen idee waar je over praat en ik begin een beetje medelijden met je te krijgen. Laat me raden, begin dertig, verwaarloosbaar sociaal leven en al jaren single?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ga anders eerst even in op mijn situatieschets, of is selectief lezen jouw forte? Maar goed, we hebben wel meer snuiters gehad die bijvoorbeeld niet durfden door te spoelen in de plee nadat ze de hele pot hadden ondergescheten, iemand die zijn lul met wc papier afveegde en die papiertjes in de pisbak gooide waardie die verstopt raakte, iemand die gewoon niet meer op zijn werk kwam omdat hij plein en straatvrees had en daardoor thuis kon gaan werken, iemand die sexistische opmerkingen maakte richting vrouwelijke collega`s, en ga zo nog maar even door.
Denk je dat een extra autist daartussen zou opvallen?
[..]
Ah, en dat is dus nog steeds geen reden waarom ze geen plee`s kunnen schrobben. Het blijft lastig he, een argument aandragen die aangeeft waarom ze dat niet kunnen, behalve de 'repeterend werk is zo saai, boehoe'. Laat me raden, 2e jaars HBO student?
nou, ik heb dan geen wajong maar een wao. ik heb moeite me in te houden vwb de reacties van scorpie. altijd wordt alles over een kam geschoren, iedereen met een uitkering. ter illustratie: 2x niertransplantatie en bijna 6jr dialyse, ik kan dus wel zeggen dat ik echt arbeidsongeschikt ben. maar wat ik nog veel erger vind is dat dat altijd in de weg zal staan om snel(ler) werk te vinden, promoties en opklimmen in functies, opleidingen, etc. kwalificaties zoals die van scorpie zijn gewoon triest en staan zo ver van de realiteit af dat het jammer is dat veel mensen nog op hem ingaan. maar het is vaak persoonlijk, dus helaas.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Alleen moet hij es wat minder op fok! rondhangen en wat meer overwerken, kan m'n uitkering weer wat omhoog
Nou ja wij vonden het ook onvoorstelbaar. Het was niet zo dat die man niet goed was in zijn werk, alleen was hij niet de snelste (dat kwam ook door zijn after-lunch dip van een uur waarin hij knikkebolde) maar hij had ook nog eens hele rechtlijnige ideeen over hoe of wat. Blijkbaar vonden ze hem geschikt genoeg, waarbij ze de eerste waren. Het bleek achteraf dat de man in kwestie (52 jaar) nog nergens een vast contract had weten te krijgen...quote:Op maandag 30 mei 2011 14:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Waarom is deze gozer eigenlijk aangenomen?
Was er iets waar hij bijzonder goed in was of zo?
Je moet toch gek zijn om zo iemand niet na 't tijdelijke contract te laten gaan?
P.s., ben benieuwd hoe je thuis plee-schrobber wilt zijn
Waarom voel je je aangesproken eigenlijk als ik zeg dat ik mensen die zich aanstellen niet in de WAJONG wil zien? Het is toch overduidelijk dat jij je niet aanstelt?quote:
Omdat jij vanuit jou referentiekader bepaalt wie jij er terecht in vind zitten en wie niet en daar hebben we nu net keuringsartsen voor.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom voel je je aangesproken eigenlijk als ik zeg dat ik mensen die zich aanstellen niet in de WAJONG wil zien? Het is toch overduidelijk dat jij je niet aanstelt?
Het is een door de maatschappij vastgesteld feit dat keuringsartsen hun werk niet naar behoren doen.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:31 schreef missyB het volgende:
[..]
Omdat jij vanuit jou referentiekader bepaalt wie jij er terecht in vind zitten en wie niet en daar hebben we nu net keuringsartsen voor.
daar zeg je het al: door de maatschappijquote:Op maandag 30 mei 2011 14:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is een door de maatschappij vastgesteld feit dat keuringsartsen hun werk niet naar behoren doen.
quote:Op maandag 30 mei 2011 14:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is een door de maatschappij vastgesteld feit dat keuringsartsen hun werk niet naar behoren doen.
het is je toon. alsof iemand zich nogal snel aanstelt als ie arbeidsongeschikt is. lui is, niet wil werken of selectief is in wat voor soort werk, alsof diegene daar geen recht op heeft en omwille van de staatssteun alles maar moet aanpakken wat hij of zij theoretisch kan.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom voel je je aangesproken eigenlijk als ik zeg dat ik mensen die zich aanstellen niet in de WAJONG wil zien? Het is toch overduidelijk dat jij je niet aanstelt?
Wie begon er over dagbehandelingen toen hij zijn punt niet kon maken dan? Dat was jij toch zeker? Ga gewoon eens in op de oorspronkelijke vraag. Sterker nog, ik mats je nog even door hem opnieuw te posten.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:29 schreef Jajong het volgende:
[..]
Ja dat is het wel. Als je in dagbehandeling zit, betekent dat dat je elke dag, de hele dag, in behandeling bent. Je weet wel, gewoon wat het woord impliceert.
Zo te zien had ik nog voorspellende gaven ook, want je komt er echt niet uit he?quote:Op maandag 30 mei 2011 13:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat jij denkt is irrelevant. Feit is en blijft dat je nog geen enkel argument hebt kunnen aandragen waarom iemand niet 'geestelijk in staat zou kunnen zijn' om plee`s te schrobben of onkruid te wieden. Ga er maar op oefenen, alhoewel ik betwijfel of jij met je zeer beperkte capaciteiten hier ooit wijs uit zal komen
Not even close. Ga maar posthistory doorgraven, heb je ook nog wat te doen tijdens je betaalde FOK-sessiequote:Jezus kerel je hebt echt geen idee waar je over praat en ik begin een beetje medelijden met je te krijgen. Laat me raden, begin dertig, verwaarloosbaar sociaal leven en al jaren single?
De keuringsartsen zijn zegmaar het inholland-studentje van de medische wereldquote:Op maandag 30 mei 2011 14:33 schreef missyB het volgende:
[..]
daar zeg je het al: door de maatschappij
Ah, de alom geaccepteerde graadmeter als het om feiten gaat. Fuck empirisch bewijs, de maatschappij is where it's at.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
quote:Op maandag 30 mei 2011 14:35 schreef Jajong het volgende:
[..]
Ah, de alom geaccepteerde graadmeter als het om feiten gaat. Fuck empirisch bewijs, de maatschappij is where it's at.
Ja, die keuringsartsen heb ik ervaring mee. Zij vonden in begin dat ik iets van 80% was afgekeurd om te werken. Dat vonden zij, maar dat vond ik niet, ik wilde nl werken.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:31 schreef missyB het volgende:
[..]
Omdat jij vanuit jou referentiekader bepaalt wie jij er terecht in vind zitten en wie niet en daar hebben we nu net keuringsartsen voor.
Je mist het gedeelte waar ik mensen die inderdaad liever lui dan moe zijn en niks aan hun problematiek ook veroordeel.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wie begon er over dagbehandelingen toen hij zijn punt niet kon maken dan? Dat was jij toch zeker? Ga gewoon eens in op de oorspronkelijke vraag. Sterker nog, ik mats je nog even door hem opnieuw te posten.
[..]
Zo te zien had ik nog voorspellende gaven ook, want je komt er echt niet uit he?
[..]
Not even close. Ga maar posthistory doorgraven, heb je ook nog wat te doen tijdens je betaalde FOK-sessie
Dat heeft denk ik ook meer te maken met je persoonlijkheid. Ik heb een bloedhekel aan de 'kan niet, wil niet' mentaliteit die je hedentendage zo vaak ziet, zeker omdat het er bij mij min of meer is ingeslagen dat je hard moet werken voor je centen en om te slagen, en dat zieke mensen recht hebben op steun, maar aanstellers niet. Daarnaast werk ik ook nog eens met een hele hoop rare figuren zoals je leest, dus misschien verkleurd dat een beetje. En jij past niet in de tweede categorie, maar dat weet je zelf ook wel.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:34 schreef dawg het volgende:
[..]
het is je toon. alsof iemand zich nogal snel aanstelt als ie arbeidsongeschikt is. lui is, niet wil werken of selectief is in wat voor soort werk, alsof diegene daar geen recht op heeft en omwille van de staatssteun alles maar moet aanpakken wat hij of zij theoretisch kan.
Wat, de uitvreters die liever lui dan moe zijn eruit trappen en degene die het nodig hebben zoals jij ondersteunen met alle mogelijke middelen die er zijn?quote:dit soort topics wijzen me weer eens op hoe stigmatiserend een uitkering werkt, vooral reacties als de jouwe.
Prima, we reageren beiden vanuit emotie denk ik dan. Ik heb iig bij jou niet het beeld van luie uitkeringstrekker, ook al wil ik soms wat chargeren.quote:vechten voor je ziekte maar dan ook nog vechten om anderen te overtuigen dat je echt wat hebt. zoals ik al zei, in het verleden hield ik me nooit in en heb vaak ruzie gehad, het is persoonlijk dus. en soms nog moeite me in te houden.
Als je alle mogelijke middelen aangrijpt om jezelf inzet te maken voor de maatschappij, of dat nu een studie, therapie, vrijwilligerswerk of andersoortig werk is, dan verdien je alleen maar een pluim. Als je betaald gaat zitten vissen en totaal geen moeite doet om jezelf verder te krijgen in het leven dan verdien je mijns inzien een schop onder de kont. Wat dat betreft zitten we gewoon op 1 lijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:39 schreef Jajong het volgende:
[..]
Je mist het gedeelte waar ik mensen die inderdaad liever lui dan moe zijn en niks aan hun problematiek ook veroordeel.
En mijn punt is dit: Als je een persoon had die intellectueel gezien bovengemiddeld capabel is maar door psychische problemen deze niet goed kan inzetten, zou je die voor de rest van zijn leven plee's laten schrobben, of zou je er een periode Wajong en therapie tegenaan gooien zodat hij of zij een beroep op niveau kan uitoefenen?
En not even close? So what? Dat was jij ook niet, en dat is precies mijn punt.
quote:Op maandag 30 mei 2011 14:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, die keuringsartsen heb ik ervaring mee. Zij vonden in begin dat ik iets van 80% was afgekeurd om te werken. Dat vonden zij, maar dat vond ik niet, ik wilde nl werken.
Maar, op een gegeven moment was het zo dat mensen die enigzins maar konden werken, dat ook moesten doen. Aan mijn situatie verandert niks, toen niet, en nu nog steeds niet. Maar, je moet om de zoveel tijd opnieuw gekeurd worden.
Dus ik kwam daar wederom binnen, er was niks aan de situatie verandert, ik kreeg dezelfde vragen voorgelegd, etc etc, en ineens was ik niet meer 80% afgekeurd maar een veel lager percentage. Alleen maar omdat de regels verandert waren en ze zoveel mogelijk mensen toch enigzins geschikt wilden bevinden zodat het hun minder geld zou kosten.
Want dat was het, er was niks verandert, alleen hun regeltjes, en hoppa, ineens was ik prima arbeidsgeschikt, alleen maar zodat het hun minder zou kosten. Maakt mij niet uit, ik werk liever dan een beetje rondhangen thuis.
die therapie kan ie toch doen in zijn eigen tijd? Als ik een hoger niveau wil bereiken, wat me veel moeite kost aangezien ik boven mijn makkelijke niveau moet gaan studeren, moet ik dat ook doen in de avonduren. Hetzelfde zou moeten gelden voor iemand met psychische problemen.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:39 schreef Jajong het volgende:
En mijn punt is dit: Als je een persoon had die intellectueel gezien bovengemiddeld capabel is maar door psychische problemen deze niet goed kan inzetten, zou je die voor de rest van zijn leven plee's laten schrobben, of zou je er een periode Wajong en therapie tegenaan gooien zodat hij of zij een beroep op niveau kan uitoefenen?
Okay, dan zijn we het wat dat betreft eens, het is alleen je toon wat me tegenstaat, beetje hetzelfde als wat dawg aankaart.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je alle mogelijke middelen aangrijpt om jezelf inzet te maken voor de maatschappij, of dat nu een studie, therapie, vrijwilligerswerk of andersoortig werk is, dan verdien je alleen maar een pluim. Als je betaald gaat zitten vissen en totaal geen moeite doet om jezelf verder te krijgen in het leven dan verdien je mijns inzien een schop onder de kont. Wat dat betreft zitten we gewoon op 1 lijn.
Zoiets als CoolGuy dus gedaan heeft is gewoon bewonderingswaardig te noemen:
[..]
Dit zijn onzinnige spookbeelden. Stop eens de boel op te jutten hiermee.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:42 schreef missyB het volgende:
wat mij vaak opvalt en of het correct is of niet laat ik in het midden.
Zodra je ergens solliciteert vanuit een wajong of wao is de toekomstige werkgever al huiverig ondanks de subsidies die hij/zij kan beuren.
Dus ook al heb je wajong en je wil graag aan de slag en je kan het ook desnoods in deeltijd is er nog amper een hond die je aanneemt wat moet je dan? willen en kunnen werken aanwezig maar geen baan aanwezig?
Dan moet je dus volgens d enieuwe plannen op je partners zak gaan teren of de bijstand in, waar je dus niet in kan onder 27 als ik het goed begrepen heb, kan het mis hebben.De huidige arbeidsmarkt wenst geen wajongers en wao-ers en dan?
iemand met forse psychische problemen is veelal na een dag therapie compleet gesloopt. je gaat even voorbij aan de emotionele kant ervanquote:Op maandag 30 mei 2011 14:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
die therapie kan ie toch doen in zijn eigen tijd? Als ik een hoger niveau wil bereiken, wat me veel moeite kost aangezien ik boven mijn makkelijke niveau moet gaan studeren, moet ik dat ook doen in de avonduren. Hetzelfde zou moeten gelden voor iemand met psychische problemen.
quote:Op maandag 30 mei 2011 14:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
die therapie kan ie toch doen in zijn eigen tijd? Als ik een hoger niveau wil bereiken, wat me veel moeite kost aangezien ik boven mijn makkelijke niveau moet gaan studeren, moet ik dat ook doen in de avonduren. Hetzelfde zou moeten gelden voor iemand met psychische problemen.
Dat 'gewoon' is nou net het punt dat ervoor zorgt dat velen die Wajong-uitkering nodig hebben om aan het werk te komen en dat te behouden.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je alleen al ziet dat een groot percentage van de Wajong-ontvangers gewoon kan werken en dit zelf ook toegeeft...
spookbeelden en opjutten???? doe es even normaalquote:Op maandag 30 mei 2011 14:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dit zijn onzinnige spookbeelden. Stop eens de boel op te jutten hiermee.
zo ben ik ook opgevoed, was in het verleden behoorlijk frustrerend kan ik je vertellen. maar veel mensen vergeten denk ik hoe hoog de maatschappelijke druk in dit land is. plus dat werken niet altijd loont, maar dat is de schuld van de overheid.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat heeft denk ik ook meer te maken met je persoonlijkheid. Ik heb een bloedhekel aan de 'kan niet, wil niet' mentaliteit die je hedentendage zo vaak ziet, zeker omdat het er bij mij min of meer is ingeslagen dat je hard moet werken voor je centen en om te slagen, en dat zieke mensen recht hebben op steun, maar aanstellers niet. Daarnaast werk ik ook nog eens met een hele hoop rare figuren zoals je leest, dus misschien verkleurd dat een beetje. En jij past niet in de tweede categorie, maar dat weet je zelf ook wel.
mee eens, alleen de criteria hiervoor is het probleem. al jaren, en helaas wordt er de laatste tijd vooral op economisch vlak bekeken en beslist. maatschappelijke druk, presteren en maximale welvaart, etc.quote:Wat, de uitvreters die liever lui dan moe zijn eruit trappen en degene die het nodig hebben zoals jij ondersteunen met alle mogelijke middelen die er zijn?
Gelul, ik heb een Wajong uitkering gehad vroeger. Dat heeft verschillende werkgevers niet tegen gehouden om me in dienst te nemen hoor. Hangt ook af van hoe je je opstelt natuurlijk.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:42 schreef missyB het volgende:
wat mij vaak opvalt en of het correct is of niet laat ik in het midden.
Zodra je ergens solliciteert vanuit een wajong of wao is de toekomstige werkgever al huiverig ondanks de subsidies die hij/zij kan beuren.
Dus ook al heb je wajong en je wil graag aan de slag en je kan het ook desnoods in deeltijd is er nog amper een hond die je aanneemt wat moet je dan? willen en kunnen werken aanwezig maar geen baan aanwezig?
Dan moet je dus volgens d enieuwe plannen op je partners zak gaan teren of de bijstand in, waar je dus niet in kan onder 27 als ik het goed begrepen heb, kan het mis hebben.De huidige arbeidsmarkt wenst geen wajongers en wao-ers en dan?
Ja dat is waar.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:49 schreef dawg het volgende:
mee eens, alleen de criteria hiervoor is het probleem. al jaren, en helaas wordt er de laatste tijd vooral op economisch vlak bekeken en beslist. maatschappelijke druk, presteren en maximale welvaart, etc.
en aan de werkgever.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Gelul, ik heb een Wajong uitkering gehad vroeger. Dat heeft verschillende werkgevers niet tegen gehouden om me in dienst te nemen hoor. Hangt ook af van hoe je je opstelt natuurlijk.
Iemand met forse psychische problemen (suicidale neigingen, schizofrenie, zwaar verstandelijk gehandicapt) zit wmb terecht in de wajong, dus daar hebben we het niet over.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:45 schreef missyB het volgende:
[..]
iemand met forse psychische problemen is veelal na een dag therapie compleet gesloopt. je gaat even voorbij aan de emotionele kant ervan
Doe jij eens normaal? Weet je wel wat voor effect je hebt op mensen die dit lezen? Die geven het dankzij zulke spookbeelden veel te snel op terwijl het volkomen normaal is dat je na 40 sollicitaties pas een baan krijgt die bij je past.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:48 schreef missyB het volgende:
[..]
spookbeelden en opjutten???? doe es even normaal
Ja, maar dan heb ik wel erg veel geluk gehad, meerdere keren. Ik denk toch dat het meer aan de instelling van de sollicitant ligt. Succes hebben is een keuze.quote:
onzin zeg. ik heb 2 werkgevers gehad en bij allebei ben ik weggegaan wegens een conflict, of verschil van inzicht, zoals dat zo mooi verwoord wordt. succes is echt niet altijd een keuze.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb ik wel erg veel geluk gehad, meerdere keren. Ik denk toch dat het meer aan de instelling van de sollicitant ligt. Succes hebben is een keuze.
en wat voor effect heb jij op mensen met je posts en de manier waarop je post?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Doe jij eens normaal? Weet je wel wat voor effect je hebt op mensen die dit lezen? Die geven het dankzij zulke spookbeelden veel te snel op terwijl het volkomen normaal is dat je na 40 sollicitaties pas een baan krijgt die bij je past.
Dat zeg ik. Of ik heb meerdere keren heel veel geluk gehad... of ik had een goede instelling en was bereid mn handen uit mn mouwen te steken zonder eerst met een hoop verhalen, mitsen, maren en 'ik kan maar 3 dagen in de week werken want anders trek ik 't niet' verhalen.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:54 schreef Webschip het volgende:
Allemaal leuk eb aardig, maar welke werkgever neemt een arbeidsongeschikte in dienst? Ze zijn met een heel klein lantaarntje te vinden. Wat gaat de overheid hier aan doen
Zet hier maar neer waar je een werkgever zoekt en ongeveer wat voor werk je kunt dan regelen we samen binnen een maand een werkgever voor je die een arbeidsongeschikte in dienst neemt.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:54 schreef Webschip het volgende:
Allemaal leuk eb aardig, maar welke werkgever neemt een arbeidsongeschikte in dienst? Ze zijn met een heel klein lantaarntje te vinden. Wat gaat de overheid hier aan doen
Het is geen realiteit!!! Echt niet. Ga eens kijken in je omgeving.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:55 schreef missyB het volgende:
[..]
en wat voor effect heb jij op mensen met je posts en de manier waarop je post?
ten eerste is het geen spookbeeld maar domweg realiteit.
Ja, bij allebei ben JIJ weg gegaan inderdaad. JIJ. Jij hebt die keuze gemaakt. Het is niet zo dat je van hun weg moest blijkbaar. Zij wilden wel, maar jij niet. Dat is dus afhankelijk van je eigen instelling.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:54 schreef dawg het volgende:
[..]
onzin zeg. ik heb 2 werkgevers gehad en bij allebei ben ik weggegaan wegens een conflict, of verschil van inzicht, zoals dat zo mooi verwoord wordt. succes is echt niet altijd een keuze.
Ik maak van je aanbod gebruik maar ik ben niet van plan mijn plussen en minnen zo in topic neer te zetten.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is geen realiteit!!! Echt niet. Ga eens kijken in je omgeving.
Misschien kun je dat het beste in het werkzoekend topique in WGR doen, als je dat niet erg vindt?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:58 schreef missyB het volgende:
[..]
Ik maak van je aanbod gebruik maar ik ben niet van plan mijn plussen en minnen zo in topic neer te zetten.
Vind je het goed als ik je een pm doe hierover?
Dan ben ik erg benieuwd of er een baan uitrolt, hopen doe ik nog niet maar t zou wel retefijn zijn!
ja dat vind ik wel erg want ik heb geen zin om in een openbaar topic mn dingen neer te zetten die altijd weer tegen me gebruikt gaan worden als mn posts iermand een keer niet aanstaan.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Misschien kun je dat het beste in het werkzoekend topique in WGR doen, als je dat niet erg vindt?
Heb je die instelling altijd of alleen op internet? want als mensen het niet zien zoals jij raak je helemaal gestresst en ga je hard roepen en zo. Als ik jou tegenover me heb zitten bij een sollicitatiegesprek en ik voel aan dat jij er 'zo eentje' bent dan kun je opflikkeren. Niet omdat je het werk niet aan zou kunnen, maar omdat ik geen zin heb in zo'n figuur wat geen andere meningen kan verdragen.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:55 schreef missyB het volgende:
[..]
en wat voor effect heb jij op mensen met je posts en de manier waarop je post?
ten eerste is het geen spookbeeld maar domweg realiteit.
Roep 1 keer wajong ach weet je ik ga hier niet eens meer over in discussie, bekijk het
kan mn energie wel beter gebruiken
wat begrijp je niet aan het woord 'conflict'?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, bij allebei ben JIJ weg gegaan inderdaad. JIJ. Jij hebt die keuze gemaakt. Het is niet zo dat je van hun weg moest blijkbaar. Zij wilden wel, maar jij niet. Dat is dus afhankelijk van je eigen instelling.
Ik heb meerdere werkgevers gehad, en bij geen daarvan hoefde ik weg. Dat heb ik wel gedaan, maar niet vanuit conflict of wat dan ook, maar omdat ik ergens anders meer kon verdienen etc.
Zo sla jij de plank even totaal mis,maar t geeft niet, je kent me immers nietquote:Op maandag 30 mei 2011 15:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Heb je die instelling altijd of alleen op internet? want als mensen het niet zien zoals jij raak je helemaal gestresst en ga je hard roepen en zo. Als ik jou tegenover me heb zitten bij een sollicitatiegesprek en ik voel aan dat jij er 'zo eentje' bent dan kun je opflikkeren. Niet omdat je het werk niet aan zou kunnen, maar omdat ik geen zin heb in zo'n figuur wat geen andere meningen kan verdragen.
Jouw probleem is denk ik meer hoe je overkomt dan wat anders.
Ja, want hoe je overkomt op een stel anonieme mede forumgebruikers is natuurlijk veel belangrijker dan de mogelijkheid op een baan. Je moet eens wat aan je prioriteiten doen.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:59 schreef missyB het volgende:
[..]
ja dat vind ik wel erg want ik heb geen zin om in een openbaar topic mn dingen neer te zetten die altijd weer tegen me gebruikt gaan worden als mn posts iermand een keer niet aanstaan.
Je kan idd heel veel mazzel hebben. Maar de meeste werkgevers halen hun neus op-ondanks worsten van subsidies-.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Of ik heb meerdere keren heel veel geluk gehad... of ik had een goede instelling en was bereid mn handen uit mn mouwen te steken zonder eerst met een hoop verhalen, mitsen, maren en 'ik kan maar 3 dagen in de week werken want anders trek ik 't niet' verhalen.
Ik ken je niet, maar ik zie wel hoe je hier over komt. Ik hoef je niet te kennen. Jij schijnt niet te snappen dat het niet belangrijk is hoe jij vind dat je bent of hoe jij vind dat anderen je moeten zien of kennen. Wat boeit is hoe andere mensen jou zien. Kun jij het mee eens zijn of niet, met hoe zij jou zien, maar als hun dat niet aan staat wordt je niet aan genomen.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:01 schreef missyB het volgende:
[..]
Zo sla jij de plank even totaal mis,maar t geeft niet, je kent me immers niet
wederom sla je de plank deels mis,quote:Op maandag 30 mei 2011 15:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, want hoe je overkomt op een stel anonieme mede forumgebruikers is natuurlijk veel belangrijker dan de mogelijkheid op een baan. Je moet eens wat aan je prioriteiten doen.
Ik weet hoe andere mensen min prive zien en ik weet hoe ik graag gezien wil worden en laat dat nu net tootaal omgedraaid zijn van wat jij hier over mij stelt maar goed t gaat hier niet om mij.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik ken je niet, maar ik zie wel hoe je hier over komt. Ik hoef je niet te kennen. Jij schijnt niet te snappen dat het niet belangrijk is hoe jij vind dat je bent of hoe jij vind dat anderen je moeten zien of kennen. Wat boeit is hoe andere mensen jou zien. Kun jij het mee eens zijn of niet, met hoe zij jou zien, maar als hun dat niet aan staat wordt je niet aan genomen.
Dat heeft niks te maken met wajong, maar alles met hoe je overkomt. En als hoe jij in die situaties overkomt zoals je hier overkomt dan denk ik dat je voornaamste probleem niet is dat je een wajong hebt.
Dat is logisch. Dat gebeurd in een 'normale' situatie ook. Er is veel aanbod op de arbeidsmarkt en de bedrijven halen daar die mensen uit die ze vinden uitsteken boven de rest. Die halen als het ware dus ook de krenten uit de pap.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:01 schreef Webschip het volgende:
[..]
Je kan idd heel veel mazzel hebben. Maar de meeste werkgevers halen hun neus op-ondanks worsten van subsidies-.
Ik vind het raar dat overheid alleen kritisch is naar mensen zonder werk, maar intussen blijven we slechts toekijken hoe werkgevers de krenten uit de pap vissen.
Dit is niet alleen erg hypocriet en eenzijdig beleid maar ook nog een maatschappelijk onaanvaardbaar.
quote:Op maandag 30 mei 2011 15:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is logisch. Dat gebeurd in een 'normale' situatie ook. Er is veel aanbod op de arbeidsmarkt en de bedrijven halen daar die mensen uit die ze vinden uitsteken boven de rest. Die halen als het ware dus ook de krenten uit de pap.
Dat heeft wederom niks met wajong te maken. Alleen omdat het nu gaat om mensen die een Wajong hebben is dat eens 'maatschappelijk onaanvaardbaar' ? In mijn ogen is het gewoon zo dat veel mensen die een wajong hebben zich dat lekker laten welgevallen, en ondertussen wel om zich heen slaan omdat het allemaal niet eerlijk is, maar ondertussen ook geen concessies willen doen om uiteindelijk op de langere termijn uit de situatie te komen waar ze nu in zitten.
Genoeg werkgevers die het wel accepteren. Zo zijn er speciale IT-bedrijven waar autisten terecht kunnen om als tester te gaan werken. En genoeg sociale werkplaatsen of reïntegratiebedrijven her en der in het land. En voor mensen die aan huis gebonden zijn is er TNS-NIPO en Annie Connect.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:01 schreef Webschip het volgende:
[..]
Je kan idd heel veel mazzel hebben. Maar de meeste werkgevers halen hun neus op-ondanks worsten van subsidies-.
Ik vind het raar dat overheid alleen kritisch is naar mensen zonder werk, maar intussen blijven we slechts toekijken hoe werkgevers de krenten uit de pap vissen.
Dit is niet alleen erg hypocriet en eenzijdig beleid maar ook nog een maatschappelijk onaanvaardbaar.
Hoe ze jou prive zien, ja, maar ik heb het niet over hoe mensen je prive zien. Ik heb het over een werkgerelateerde omgeving. Werkgevers zijn niet geinteresseerd in of jij de hond van de buren uit laat als die op vakantie zijn, maar of jij geschikt bent om de job aan te kunnen, en of jij stabiel overkomt, en als jij al komt met een vaag verhaal waarin je -sorry dat ik t zeg- overkomt zoals je hier overkomt, dan snap ik heel goed dat ze verder kijken naar andere kandidaten.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:06 schreef missyB het volgende:
[..]
Ik weet hoe andere mensen min prive zien en ik weet hoe ik graag gezien wil worden en laat dat nu net tootaal omgedraaid zijn van wat jij hier over mij stelt maar goed t gaat hier niet om mij.
excuseer mijn tikfouten
Dat is nog eens een positief verhaal.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, die keuringsartsen heb ik ervaring mee. Zij vonden in begin dat ik iets van 80% was afgekeurd om te werken. Dat vonden zij, maar dat vond ik niet, ik wilde nl werken.
Maar, op een gegeven moment was het zo dat mensen die enigzins maar konden werken, dat ook moesten doen. Aan mijn situatie verandert niks, toen niet, en nu nog steeds niet. Maar, je moet om de zoveel tijd opnieuw gekeurd worden.
Dus ik kwam daar wederom binnen, er was niks aan de situatie verandert, ik kreeg dezelfde vragen voorgelegd, etc etc, en ineens was ik niet meer 80% afgekeurd maar een veel lager percentage. Alleen maar omdat de regels verandert waren en ze zoveel mogelijk mensen toch enigzins geschikt wilden bevinden zodat het hun minder geld zou kosten.
Want dat was het, er was niks verandert, alleen hun regeltjes, en hoppa, ineens was ik prima arbeidsgeschikt, alleen maar zodat het hun minder zou kosten. Maakt mij niet uit, ik werk liever dan een beetje rondhangen thuis.
ben je persoonlijk bekend met hoe annie connect werkt?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Genoeg werkgevers die het wel accepteren. Zo zijn er speciale IT-bedrijven waar autisten terecht kunnen om als tester te gaan werken. En genoeg sociale werkplaatsen of reïntegratiebedrijven her en der in het land. En voor mensen die aan huis gebonden zijn is er TNS-NIPO en Annie Connect.
Sorry, maar om nu een dialyse en een niertransplantatie als excuus te gebruiken vind ik een beetje apart. Een klasgenoot van mij heeft ook jarenlang dialyse gehad en 2 niertransplantaties (laatst zelfs nog een omdat haar nier werd afgestoten), maar die gaat ook gewoon naar school en werkt hoor. Ja, ze is wat vaker afwezig door haar ziekte, maar daar wordt gewoon rekening mee gehouden op school.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:29 schreef dawg het volgende:
[..]
nou, ik heb dan geen wajong maar een wao. ik heb moeite me in te houden vwb de reacties van scorpie. altijd wordt alles over een kam geschoren, iedereen met een uitkering. ter illustratie: 2x niertransplantatie en bijna 6jr dialyse, ik kan dus wel zeggen dat ik echt arbeidsongeschikt ben. maar wat ik nog veel erger vind is dat dat altijd in de weg zal staan om snel(ler) werk te vinden, promoties en opklimmen in functies, opleidingen, etc. kwalificaties zoals die van scorpie zijn gewoon triest en staan zo ver van de realiteit af dat het jammer is dat veel mensen nog op hem ingaan. maar het is vaak persoonlijk, dus helaas.
Je snapt wel wat ik bedoel, maar je doet net alsof je dat niet snapt omdat je anders geen weerwoord hebt nietwaar?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:08 schreef dawg het volgende:
[..]men kon niet eens nederlanders vinden voor de tuinbouw.
en je uitspraak 'succes is een keuze' impliceert dat een arbeidsongeschikte ervoor kiest om geen succes te hebben. tja, als dat jouw mening is.
hoe kom je erbij dat ik dat als excuus gebruik? en ik ben haar niet, duidelijk.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:13 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Sorry, maar om nu een dialyse en een niertransplantatie als excuus te gebruiken vind ik een beetje apart. Een klasgenoot van mij heeft ook jarenlang dialyse gehad en 2 niertransplantaties (laatst zelfs nog een omdat haar nier werd afgestoten), maar die gaat ook gewoon naar school en werkt hoor. Ja, ze is wat vaker afwezig door haar ziekte, maar daar wordt gewoon rekening mee gehouden op school.
En kom asjeblieft op dit moment niet aanschijten met dat excuus dat ik er niets van af weet, want ik studeer SPH en kom dus genoeg met mensen met handicaps in aanraking.
WWWWWWWWWWWWWWWOW.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:13 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
ik studeer SPH en kom dus genoeg met mensen met handicaps in aanraking.
Hoe kom je daar nu zo opeens bij dat ik het allemaal oneerlijk vind? je neemt allerlei zaken aan die ik niet eens gezegd heb?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoe ze jou prive zien, ja, maar ik heb het niet over hoe mensen je prive zien. Ik heb het over een werkgerelateerde omgeving. Werkgevers zijn niet geinteresseerd in of jij de hond van de buren uit laat als die op vakantie zijn, maar of jij geschikt bent om de job aan te kunnen, en of jij stabiel overkomt, en als jij al komt met een vaag verhaal waarin je -sorry dat ik t zeg- overkomt zoals je hier overkomt, dan snap ik heel goed dat ze verder kijken naar andere kandidaten.
Dat is prima dat dat volgens jou omgekeerd is aan hoe ik het zie, maar feit is dat ik een wajong heb gehad en daar al lang vanaf ben en behoorlijk succesvol ben, en jij een wajong uitkering hebt, geen baan hebt, en ik hier alleen maar zie roepen hoe oneerlijk het allemaal is.
Misschien is het dat wel, maar mensen die alleen maar hard blijven roepen dat het oneerlijk is komen er niet. Ik zeg niet dat jij niet succesvol kunt zijn, want volgens mij kun je dat wel degelijk, maar dan zul je denk ik wel concessies moeten doen, en ik heb het gevoel dat je dat liever niet wil.
dat er werk in overvloed is is bullshit. is heel logisch inderdaad, maar dan vallen arbeidsongeschikten als eersten af, ik zie niet in waarom het een keuze zou zijn om afgewezen te worden.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je snapt wel wat ik bedoel, maar je doet net alsof je dat niet snapt omdat je anders geen weerwoord hebt nietwaar?Er komen elk jaar duizenden mensen van school af met een diploma, en het overgrote deel van die mensen wil gewoon een baan.
daarnaast heb je genoeg mensen die al een baan hebben maar toch verder gaan kijken. Je weet heel goed dat ik die gezamenlijke groep bedoel. En uit die groep worden de krenten uit de pap gevist. Heel normaal, heel logisch.
Nee, dat impliceert dat veel mensen zich een beetje verschuilen achter het feit dat er 'iets' met ze is, en als je vervolgens vind dat de hele wereld zich moet schikken naar jou omdat er 'iets' met jou is, dan kun je heel lang zitten wachten, want voor jou tig anderen, en in de praktijk blijkt dat dan ook wel.
Ik zie genoeg mensen die het wel kunnen en dus ook daadwerkelijk hun best doen, hoe zwaar ze ook in de shit zitten. Je geeft zelfs al aan dat je gewerkt hebt, waarom zou dat nu niet kunnen? En het is echt niet zo dat werkgevers je al weggooien omdat je een afwijking/ziekte/whatever hebt, daar zijn speciale contracten etc. voor in het leven geroepen.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:15 schreef dawg het volgende:
[..]
hoe kom je erbij dat ik dat als excuus gebruik? en ik ben haar niet, duidelijk.
Zo held, jij kan ook niets anders dan alleen persoonlijk aanvallen. Wie is er nu hier de retard? Jij denkt dat ik er geen kut van weet?quote:
Ik was (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt. Maar ik ben wel heel erg gewenst. Dat zegt niet over iedereen iets, maar het zegt wel dat het niet per definitie zo is dat 'arbeidsongeschikten' niet gewenst zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:11 schreef Webschip het volgende:
@
Coolguy, vergeet niet dat arbeidsongeschikte 1 door werkgevers niet worden gewenst en 2 als uitschot door een groot deel van de maatschappij worden weggezet. Daar kunnen zij dan bar weinig aan doen. Vind jij het dan raar als ze zo dan gaan reageren?
Ahhhh dus omdat ze meer potentie hebben dan dat blijven ze maar thuis op kosten van de belastingbetaler?? Ja hey wacht eens... ik kan meer dus ik doe niets.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:59 schreef Jajong het volgende:
Waar ik me druk over maak is mensen zoals Scorpie die doen alsof het allemaal aanstellers zijn. Scorpie, je bazelt wat over tuintjes harken en WC's schoonmaken. Natuurlijk, dat zou in de meeste gevallen wel kunnen, maar heel veel mensen hebben veel meer potentie dan dat.
.
ik zeg nergens dat ik niet kan of wil werken, dat maak jij ervan. speciale contracten en subsidies of niet, in de realiteit valt het vies tegen hoezeer een werkgever dat als een prikkel ziet.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:22 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik zie genoeg mensen die het wel kunnen en dus ook daadwerkelijk hun best doen, hoe zwaar ze ook in de shit zitten. Je geeft zelfs al aan dat je gewerkt hebt, waarom zou dat nu niet kunnen? En het is echt niet zo dat werkgevers je al weggooien omdat je een afwijking/ziekte/whatever hebt, daar zijn speciale contracten etc. voor in het leven geroepen.
En nee, je bent haar zeker niet, maar je zit in een vergelijkbare situatie en waarom kan de een het dan wel en de ander niet? Ik heb zelf ook genoeg shit, maar ik ga ook door met werken en met naar school gaan, omdat ik het weiger als een halve gare 5 dagen per week op de bank te gaan. zitten.
Overigens, om hier op aan te sluiten, heb ik zelf gemerkt dat mensen met een handicap meer de instelling hebben van: "IK WIL IETS DOEN" dan mensen zonder handicap ja.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik was (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt. Maar ik ben wel heel erg gewenst. Dat zegt niet over iedereen iets, maar het zegt wel dat het niet per definitie zo is dat 'arbeidsongeschikten' niet gewenst zijn.
Ik blijf erbij dat het afhangt van je instelling. Ik vind het gedeeltelijk raar dat ze zo gaan reageren ja. Je kunt wel steeds overal tegen aan blijven schoppen, maar daar kom je er niet mee. Je kunt gefrustreerd zijn, maar als je dat de vrije loop laat dan werkt dat tegen je.
Je zult concessies moeten doen. Je zult jezelf op persoonlijk vlak moeten ontwikkelen. Dat moet iedereen, en jij misschien iets meer omdat er 'iets' met jou is. Dat moest ik ook, omdat er 'iets' met mij is.
Maar ik BEN niet mijn handicap. Mijn handicap is maar een heel klein deel van mij, dat mij onder andere maakt hoe ik ben. Ik verschuil me daar ook niet achter. Ik loop anders, maar dat betekent niet dat ik dus speciaal ben en er speciaal rekening gehouden moet worden met me.
Die instelling van 'ja hallo, maar dat is (me te) lastig want ik zit in situatie X waardoor ik X Y en Z niet (of minder) kan' ga je het niet mee redden. Als je al eens begint met een oplossing voor een situatie in de groep te gooien ipv een probleem in de groep te gooien bereik je al veel, omdat datveel zegt over je instelling.
Misschien in jouw omgeving dan. Ik heb er zelf gewerkt en hier is daar totaal geen moeite mee.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:25 schreef dawg het volgende:
[..]
ik zeg nergens dat ik niet kan of wil werken, dat maak jij ervan. speciale contracten en subsidies of niet, in de realiteit valt het vies tegen hoezeer een werkgever dat als een prikkel ziet.
oh nee, dan is het goed.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:26 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Misschien in jouw omgeving dan. Ik heb er zelf gewerkt en hier is daar totaal geen moeite mee.
Ik haak weer even in, ik ben ook zeer zeker gewenst alleen ik doe dat met vrijwilligerswerk wat ik net kan behappen.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik was (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt. Maar ik ben wel heel erg gewenst. Dat zegt niet over iedereen iets, maar het zegt wel dat het niet per definitie zo is dat 'arbeidsongeschikten' niet gewenst zijn.
Ik blijf erbij dat het afhangt van je instelling. Ik vind het gedeeltelijk raar dat ze zo gaan reageren ja. Je kunt wel steeds overal tegen aan blijven schoppen, maar daar kom je er niet mee. Je kunt gefrustreerd zijn, maar als je dat de vrije loop laat dan werkt dat tegen je.
Je zult concessies moeten doen. Je zult jezelf op persoonlijk vlak moeten ontwikkelen. Dat moet iedereen, en jij misschien iets meer omdat er 'iets' met jou is. Dat moest ik ook, omdat er 'iets' met mij is.
Maar ik BEN niet mijn handicap. Mijn handicap is maar een heel klein deel van mij, dat mij onder andere maakt hoe ik ben. Ik verschuil me daar ook niet achter. Ik loop anders, maar dat betekent niet dat ik dus speciaal ben en er speciaal rekening gehouden moet worden met me.
Die instelling van 'ja hallo, maar dat is (me te) lastig want ik zit in situatie X waardoor ik X Y en Z niet (of minder) kan' ga je het niet mee redden. Als je al eens begint met een oplossing voor een situatie in de groep te gooien ipv een probleem in de groep te gooien bereik je al veel, omdat datveel zegt over je instelling.
Ik zeg niet dat er werk in overvloed is. Ik zeg dat er genoeg aanbod is op de arbeidsmarkt. Qua werkzoekenden, niet qua banen. Maar je mist het punt wat ik probeer te maken volledig.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:18 schreef dawg het volgende:
[..]
dat er werk in overvloed is is bullshit. is heel logisch inderdaad, maar dan vallen arbeidsongeschikten als eersten af, ik zie niet in waarom het een keuze zou zijn om afgewezen te worden.
niks verschuilen. althans niet iedereen. het is belachelijk dat mensen die echt wat hebben zich daarvoor zouden moeten verantwoorden. of dat ze het als excuus zouden gebruiken. als je niet zegt wat er met je is zal het wel niet zo ernstig zijn, als je wel wat vertelt gebruik je het als excuus. en dan zeg jij dat succes een keuze is. right.
Dat zeg ik niet, maar ik spreek alleen maar uit wat mijn ervaring is. En ik vroeg alleen maar waarom het nu niet kan. Ik veroordeel niemand, maar als je je eigen ervaring uitspreekt ben je hier meteen een 'retard' als je maar enigszins vindt dat de Wajong op de schop moet.quote:
de wajong zal ook op de schop moeten maar het is maar net de vraag hoe. de plannen die er nu liggen zijn onacceptabel en daar zijn andere dingen voor te bedenken.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:28 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar ik spreek alleen maar uit wat mijn ervaring is. En ik vroeg alleen maar waarom het nu niet kan. Ik veroordeel niemand, maar als je je eigen ervaring uitspreekt ben je hier meteen een 'retard' als je maar enigszins vindt dat de Wajong op de schop moet.
godverdomme zegquote:Op maandag 30 mei 2011 15:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er werk in overvloed is. Ik zeg dat er genoeg aanbod is op de arbeidsmarkt. Qua werkzoekenden, niet qua banen. Maar je mist het punt wat ik probeer te maken volledig.
Oke, dan zal ik het even heel hard zeggen. Ik ben het eens met iemand hier in het topic die vind dat jij je verschuilt achter de dialyses en niertransplantaties. Voorop gezet dat dat ontzettend kut is, en totaal niet tof. Daar zeg ik ook helemaal niets over.
Maar er zijn meer nierpatienten in Nederland. En die zitten niet allemaal thuis. Daar zitten er ook bij die werken. Goed, je hebt 2 niertransplantaties gehad. Je bent dus geopereerd. Oke, dat is goed, maar in de tussenliggende tijd dan?
Ik ben 9x geopereerd. Onder andere op de middelbare school, waardoor ik de laatste proefwerkweek van de 4e heb gemist en de eerste proefwerkweek van de 5e, en toch ben ik normaal geslaagd voor de HAVO, omdat ik simpelweg genoeg punten had.
Wat betekenen die 9 operatie van mij nu nog dan? Dat was toen, niet nu. Dat heeft het probleem niet opgelost. Dat probleem is er nog steeds en zal ook niet over gaan. Maar ik 'verschuil' me daar niet achter.
he onder de 10 OKs tel je niet mee he! en zo bizar he dat het gros denkt dat je als wajonger nooit gewerkt hebt. wellicht even tijd voor wat meer inlezen?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:30 schreef dawg het volgende:
[..]
godverdomme zeg
als we gaan tellen kom ik ver boven jou uit qua aantal operaties.daar gaat het toch niet om?
en ook voor jou, hoe kom je erbij dat ik niet wil werken, kan werken ga werken en heb gewerkt? dat jullie het zo lezen zegt helaas wel wat over hoe de gemiddelde nederlander tegen arbeidsongeschiktheid aankijkt.
Wat mijn punt onderschrijft. Je hebt meer operaties gehad. Prima. En nu? Dat was toen. Wat heeft dat met nu te maken dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:30 schreef dawg het volgende:
[..]
godverdomme zeg
als we gaan tellen kom ik ver boven jou uit qua aantal operaties.daar gaat het toch niet om?
en ook voor jou, hoe kom je erbij dat ik niet wil werken, kan werken ga werken en heb gewerkt? dat jullie het zo lezen zegt helaas wel wat over hoe de gemiddelde nederlander tegen arbeidsongeschiktheid aankijkt.
Nogmaals, ik vraag waarom hij nu niet kan werken? Aangezien ik heus wel gelezen heb dat hij al gewerkt heeft. Dat alles als een persoonlijke aanval wordt gezien, zegt ook wel wat over arbeidsongeschikten.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:31 schreef missyB het volgende:
[..]
he onder de 10 OKs tel je niet mee he! en zo bizar he dat het gros denkt dat je als wajonger nooit gewerkt hebt. wellicht even tijd voor wat meer inlezen?
jij begint over je aantal operaties, niet ik.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat mijn punt onderschrijft. Je hebt meer operaties gehad. Prima. En nu? Dat was toen. Wat heeft dat met nu te maken dan?
Ik zeg niet dat je niet wil werken. Ik vind alleen dat je wel een hoop mitsen en maren hebt voor een situatie die in beginsel begint bij je eigen instelling.
Ja, om een voorbeeld te geven.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:34 schreef dawg het volgende:
[..]
jij begint over je aantal operaties, niet ik.
dat impliceer je anders wel. en mitsen en maren, ik ben het niet met je eens, dat is toch het idee van een discussie of niet dan? je wilt blijkbaar gewoon gelijk hebben maar ik vind dat je geen gelijk hebt.
Ja, sorry, maar ik ben het daar dus mee eens. Je mag er niks van zeggen want dan weet je niet waar je over praat en voelt men zich ontzettend aangevallen.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:33 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Nogmaals, ik vraag waarom hij nu niet kan werken? Aangezien ik heus wel gelezen heb dat hij al gewerkt heeft. Dat alles als een persoonlijke aanval wordt gezien, zegt ook wel wat over arbeidsongeschikten.
Ja sorry hoor, maar als we zo gaan beginnen, kan ik het ook.
ik ga hier niet mijn hele persoonlijke situatie neerplempen, geen behoefte aan. ik reageer zo omdat jullie het als vanzelfsprekend neerzetten terwijl jullie niks weten van mij en mijn specifieke situatie. en dan kun je weerwoord verwachten, want nogmaals, dit raakt iemand (althans mij) persoonlijk.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:33 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Nogmaals, ik vraag waarom hij nu niet kan werken? Aangezien ik heus wel gelezen heb dat hij al gewerkt heeft. Dat alles als een persoonlijke aanval wordt gezien, zegt ook wel wat over arbeidsongeschikten.
Ja sorry hoor, maar als we zo gaan beginnen, kan ik het ook.
huil huil. als je niet tegen een fel weerwoord kunt moet je geen discussie voeren.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, sorry, maar ik ben het daar dus mee eens. Je mag er niks van zeggen want dan weet je niet waar je over praat en voelt men zich ontzettend aangevallen.
Fuck that.
Nou, hoe kan ik dan in godsnaam oordelen over jouw situatie als jij weigert hier je situatie neer te zetten? Ik reageer alleen maar op basis van de informatie die ik heb en dat is blijkbaar niet veel. Ik wil je helemaal niet persoonlijk aanvallen, maar op basis van de informatie die ik krijg, is dit mijn reactie. Dat jij dit als een persoonlijke aanval ziet, is je eigen schuld, want jij weigert om een groot gedeelte van je verhaal te doen. Nu hoef je dat niet te doen van mij, maar vindt het dan asjeblieft niet raar dat mensen dan anders reageren dan jij dat verwacht.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:36 schreef dawg het volgende:
[..]
ik ga hier niet mijn hele persoonlijke situatie neerplempen, geen behoefte aan. ik reageer zo omdat jullie het als vanzelfsprekend neerzetten terwijl jullie niks weten van mij en mijn specifieke situatie. en dan kun je weerwoord verwachten, want nogmaals, dit raakt iemand (althans mij) persoonlijk.
je bent niet zo sterk in begrijpend lezen is 't wel? De enige reden dat ik daar over begon is omdat JIJ er over begon vriend. Even normaal doen. Jij begon erover dat jij 2 niertransplantaties hebt gehad, niet ik. Dus niet roepen 'niet ik', want dus wel jij.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:34 schreef dawg het volgende:
[..]
jij begint over je aantal operaties, niet ik.
dat impliceer je anders wel. en mitsen en maren, ik ben het niet met je eens, dat is toch het idee van een discussie of niet dan? je wilt blijkbaar gewoon gelijk hebben maar ik vind dat je geen gelijk hebt.
als ik mijn verhaal doe komen er ongetwijfeld op- en aanmerkingen over, en zoals ik al eerder gezegd heb heb ik niet echt de behoefte van alles en nog wat te moeten verantwoorden. plus dat ik sowieso niet hou van persoonlijke dingen op fok gooien.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:38 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Nou, hoe kan ik dan in godsnaam oordelen over jouw situatie als jij weigert hier je situatie neer te zetten? Ik reageer alleen maar op basis van de informatie die ik heb en dat is blijkbaar niet veel. Ik wil je helemaal niet persoonlijk aanvallen, maar op basis van de informatie die ik krijg, is dit mijn reactie. Dat jij dit als een persoonlijke aanval ziet, is je eigen schuld, want jij weigert om een groot gedeelte van je verhaal te doen. Nu hoef je dat niet te doen van mij, maar vindt het dan asjeblieft niet raar dat mensen dan anders reageren dan jij dat verwacht.
En ja, het zal ongetwijfeld iemand raken. Als mensen weer eens lopen te kankeren over dat mensen zo dik zijn en dat ze dan maar gewoon moeten stoppen met vreten, raakt mij dat ook persoonlijk. Moet ik dan ook maar ieder persoon die dat roept op FOK! (en dat zijn er nogal wat) maar persoonlijk aan gaan vallen?
quote:Op maandag 30 mei 2011 15:37 schreef dawg het volgende:
[..]
huil huil. als je niet tegen een fel weerwoord kunt moet je geen discussie voeren.
Als je dat al weet, kan je beter niet zo posten.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:41 schreef dawg het volgende:
[..]
als ik mijn verhaal doe komen er ongetwijfeld op- en aanmerkingen over, en zoals ik al eerder gezegd heb heb ik niet echt de behoefte van alles en nog wat te moeten verantwoorden. plus dat ik sowieso niet hou van persoonlijke dingen op fok gooien.
neemt niet weg dat ik best tegen jullie in mag gaan. een dergelijke discussie kan best algemeen en genuanceerd gevoerd worden.
Ja, er komen altijd op- en aanmerkingen over. Dat hoort nou maar eenmaal bij het leven, het leven is kut. Maar als je dat niet doet, kun je ook bepaalde reacties verwachten en moet je daar maar leren omgaan.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:41 schreef dawg het volgende:
[..]
als ik mijn verhaal doe komen er ongetwijfeld op- en aanmerkingen over, en zoals ik al eerder gezegd heb heb ik niet echt de behoefte van alles en nog wat te moeten verantwoorden. plus dat ik sowieso niet hou van persoonlijke dingen op fok gooien.
neemt niet weg dat ik best tegen jullie in mag gaan. een dergelijke discussie kan best algemeen en genuanceerd gevoerd worden.
jij en ik praten nogal langs elkaar heen volgens mij.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]nee ik huil niet
Het maakt mij niet uit of je met een fel weerwoord komt. Het kan me niet fel genoeg zijn, bring it on zou ik zeggen.
Feit blijft dat jij huilt omdat het veel te moeilijk is in Nederland om iets te bereiken wat ik blijkbaar wel bereikt heb, en als ik lees hoe jij post lijkt er een groot verschil te zitten in instelling tussen jou en mij.
Waar moet ik dan over huilen man.
Heb je als eens verder gekeken dan je neus lang is en dat je misschien die reacties ook oproept door de manier waarop je post?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:44 schreef dawg het volgende:
[..]
jij en ik praten nogal langs elkaar heen volgens mij.
ik heb het niet over hoe moeilijk het is, maar over het stigmatiserende van een uitkering. wat hier heel erg duidelijk naar voren komt. ik roep wat ik heb, en moet je kijken wat de reacties zijn zonder dat ik verder in detail getreden ben.
mm even nagedacht dat klopt wel, er word erg snel gezegd: je hebt het niet meegemaakt dus bek dicht.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, sorry, maar ik ben het daar dus mee eens. Je mag er niks van zeggen want dan weet je niet waar je over praat en voelt men zich ontzettend aangevallen.
Fuck that.
juist wel, want de gegeven reacties bevestigen mijn idee over hoe er tegen arbeidsongeschiktheid wordt aangekeken.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je dat al weet, kan je beter niet zo posten.
Zoals ik al eerder zei, dat komt voornamelijk door de manier waarop je zelf post. Selffulfilling prophecy, anyone?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:45 schreef dawg het volgende:
[..]
juist wel, want de gegeven reacties bevestigen mijn idee over hoe er tegen arbeidsongeschiktheid wordt aangekeken.
natuurlijk, dat is toch ook de bedoeling? scorpie zei het ook al, in iets andere vorm. soms moet je wat chargeren en wellicht provoceren om reacties uit te lokken.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:44 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Heb je als eens verder gekeken dan je neus lang is en dat je misschien die reacties ook oproept door de manier waarop je post?
Misschien. Maar daar roep je wel alleen de reacties mee op die JIJ wil en waarmee dus je idee wordt 'bevestigd'. Als ik ga lopen kutten dat dunne mensen allemaal anorexia hebben blabla, roep ik ook bepaalde reacties op. Op het moment dat je een normale discussie gaat voeren en alles vanuit TWEE (!!!!!) standpunten bekijkt, krijg je pas een normale discussie.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:46 schreef dawg het volgende:
[..]
natuurlijk, dat is toch ook de bedoeling? scorpie zei het ook al, in iets andere vorm. soms moet je wat chargeren en wellicht provoceren om reacties uit te lokken.
Nee nee, wij snappen elkaar denk ik juist heel goed. Ja, het stigmatiserende van een uitkering wordt dus in stand gehouden door direct maar te roepen wat je hebt en dat het daardoor allemaal lastig is en en en.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:44 schreef dawg het volgende:
[..]
jij en ik praten nogal langs elkaar heen volgens mij.
ik heb het niet over hoe moeilijk het is, maar over het stigmatiserende van een uitkering. wat hier heel erg duidelijk naar voren komt. ik roep wat ik heb, en moet je kijken wat de reacties zijn zonder dat ik verder in detail getreden ben.
Ik wil wel opmerken dat je het woord slachtofferrol ietwat makkelijk in je mond neemt.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:43 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja, er komen altijd op- en aanmerkingen over. Dat hoort nou maar eenmaal bij het leven, het leven is kut. Maar als je dat niet doet, kun je ook bepaalde reacties verwachten en moet je daar maar leren omgaan.
En ja, je mag best tegen ons ingaan en zo'n reactie kan best goed gevoerd worden. Maar zet jezelf dan niet bij ieder weerwoord in de slachtofferrol omdat mensen alleen maar een mening vormen op basis van de informatie die jij ze geeft. Je doet hier zelf net zo hard aan mee, terwijl je alleen ons van alles verwijt.
De reacties van Scorpie zou ik sowieso skippen.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:46 schreef dawg het volgende:
[..]
natuurlijk, dat is toch ook de bedoeling? scorpie zei het ook al, in iets andere vorm. soms moet je wat chargeren en wellicht provoceren om reacties uit te lokken.
dat komt omdat jullie mbt mij met standpunten komen terwijl ik dus nergens details heb gegeven.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:48 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Misschien. Maar daar roep je wel alleen de reacties mee op die JIJ wil en waarmee dus je idee wordt 'bevestigd'. Als ik ga lopen kutten dat dunne mensen allemaal anorexia hebben blabla, roep ik ook bepaalde reacties op. Op het moment dat je een normale discussie gaat voeren en alles vanuit TWEE (!!!!!) standpunten bekijkt, krijg je pas een normale discussie.
Zoals missyB doet. Ik heb jou nog niets vanuit het standpunt van mij of Scorpie of CoolGuy zien bekijken.
Voor jou misschien. Ik heb genoeg gezien om dat woord snel in de mond te nemen. Als jij jezelf als iemand ziet met een handicap, die dit en dit en dit en dit niet kan, dan zal de werkgever jou ook zo zien. Als jij jezelf ziet als iemand met een kans die dit en dit en dit en dit allemaal erg goed kan, zal een werkgever je ook eerder een baan geven. Je moet je vooral niet opstellen bij een werkgever met "ik heb autisme en ik kan dit en dit en dit en dit niet". Zeg dan: "ik heb autisme, maar ik kan dit en dit en dit en dit allemaal heel erg goed!"quote:Op maandag 30 mei 2011 15:53 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik wil wel opmerken dat je het woord slachtofferrol ietwat makkelijk in je mond neemt.
Voor een deel zijn ze wel degelijk slachtoffer. Marktdenken zet ze wel degelijk op een forse achterstand. Een deel is dus wel degelijk kansloos door het huidige systeem van vraag en aanbod in een markt.
als ik hier neerzet wat ik allemaal kan heb ik volgens het gros hier morgen een baan.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee nee, wij snappen elkaar denk ik juist heel goed. Ja, het stigmatiserende van een uitkering wordt dus in stand gehouden door direct maar te roepen wat je hebt en dat het daardoor allemaal lastig is en en en.
ja, als je al direct begint over wat je allemaal niet kunt en de bedrijven hebben het voor het uitzoeken, dan is het logisch dat ze iemand anders kiezen. Dat gebeurd ook met mensen die niet iets hebben. Uit de grote pool met mensen die een baan zoeken of reageren op een specifieke baan wordt diegene uitgezocht waarvan dat bedrijf vindt dat hij/zij er het beste bij past. Dat is logisch en heel normaal.
Maar op het moment dat je dan 'iets' hebt wordt er ineens geroepen dat dát de reden is dat je niet wordt aangenomen. Ik denk dus eerder dat dat ook ligt aan je instelling en hoe je overkomt. Als je inderdaad overkomt als een slachtoffer omdat je toevallig 'iets' hebt dan wordt het een self fullfilling prophecy, want dan blijf je in een cirkeltje gaan.
Niet voor niets dat ik roep dat je (geldt voor iedereen, niet alleen voor jou) moet kijken naar je eigen instelling en hoe je overkomt op anderen etc.
Respect hoe je reageert. Inderdaad, je bent al veroordeeld als je je vertelt dat je in een of ander arbeidsongeschiktheidsregeling zit.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:54 schreef dawg het volgende:
[..]
dat komt omdat jullie mbt mij met standpunten komen terwijl ik dus nergens details heb gegeven.
ik ben niet iemand die van (zelf)medelijden houdt. ik klaag vrijwel nooit, ondanks dat ik het laatste jaar met bar weinig geld op de bank heb gezeten, met een volledige wao-uitkering. daarvoor 9,5 jaar gewerkt, om uiteindelijk in een (uitgelokt) conflict terecht te komen. op datzelfde moment ging er iets niet goed mbt mijn gezondheid, daardoor kwam ik in de wao volledig. een half jaar geleden heb ik aangegeven dat ik wil reintegreren, maar zoals alles duurt ook dit bij het uwv eeuwen. toevallig heb ik straks post de deur uitgedaan waarin ik akkoord ga met het voorgestelde reintegratieplan. ik hoop dat ik dit jaar nog ergens aan het werk ben, zei het voor zo' n 20 tot 25 u p/w max.
als ik tegen mensen zeg dat ik in de wao zit, zie ik vaak aan hun gezicht of houding al dat ze er het hunne van denken. als ik vertel wat ik heb (zelden overigens, praat er niet graag over en wil normaal behandeld worden, geen medelijden oid) zijn ze ineens begripvol en weet ik wat.
zo vind ik het wel even genoeg.
mee eens. maar dat maakt succes nog geen keuze. een werkgever denkt 'geld', jij levert minder op dan een gezond iemand. als hij dan ook nog uit 10 gezonde mensen kan kiezen, is het wel duidelijk. er hangt dus een stigma overheen, wat maakt dat je eigen instelling niet allesbepalend is. wel veel inderdaad, maar dat heb ik nooit ontkend.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee nee, wij snappen elkaar denk ik juist heel goed. Ja, het stigmatiserende van een uitkering wordt dus in stand gehouden door direct maar te roepen wat je hebt en dat het daardoor allemaal lastig is en en en.
ja, als je al direct begint over wat je allemaal niet kunt en de bedrijven hebben het voor het uitzoeken, dan is het logisch dat ze iemand anders kiezen. Dat gebeurd ook met mensen die niet iets hebben. Uit de grote pool met mensen die een baan zoeken of reageren op een specifieke baan wordt diegene uitgezocht waarvan dat bedrijf vindt dat hij/zij er het beste bij past. Dat is logisch en heel normaal.
Maar op het moment dat je dan 'iets' hebt wordt er ineens geroepen dat dát de reden is dat je niet wordt aangenomen. Ik denk dus eerder dat dat ook ligt aan je instelling en hoe je overkomt. Als je inderdaad overkomt als een slachtoffer omdat je toevallig 'iets' hebt dan wordt het een self fullfilling prophecy, want dan blijf je in een cirkeltje gaan.
Niet voor niets dat ik roep dat je (geldt voor iedereen, niet alleen voor jou) moet kijken naar je eigen instelling en hoe je overkomt op anderen etc.
Ja. Juist omdat je nooit ergens die details hebt gegeven komen mensen met zulke standpunten. Snap je die wisselwerking? Zoals ik al aangaf: ik wil je niet persoonlijk aanvallen, maar door de weinige informatie die je geeft komen mensen tot een mening en dat kan als persoonlijk aanvallen opgevat worden.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:54 schreef dawg het volgende:
[..]
dat komt omdat jullie mbt mij met standpunten komen terwijl ik dus nergens details heb gegeven.
ik ben niet iemand die van (zelf)medelijden houdt. ik klaag vrijwel nooit, ondanks dat ik het laatste jaar met bar weinig geld op de bank heb gezeten, met een volledige wao-uitkering. daarvoor 9,5 jaar gewerkt, om uiteindelijk in een (uitgelokt) conflict terecht te komen. op datzelfde moment ging er iets niet goed mbt mijn gezondheid, daardoor kwam ik in de wao volledig. een half jaar geleden heb ik aangegeven dat ik wil reintegreren, maar zoals alles duurt ook dit bij het uwv eeuwen. toevallig heb ik straks post de deur uitgedaan waarin ik akkoord ga met het voorgestelde reintegratieplan. ik hoop dat ik dit jaar nog ergens aan het werk ben, zij het voor zo' n 20 tot 25 u p/w max.
als ik tegen mensen zeg dat ik in de wao zit, zie ik vaak aan hun gezicht of houding al dat ze er het hunne van denken. als ik vertel wat ik heb (zelden overigens, praat er niet graag over en wil normaal behandeld worden, geen medelijden oid) zijn ze ineens begripvol en weet ik wat.
zo vind ik het wel even genoeg.
Als je het woord "autisme"bij een werkgever in de mond neemt, dan stopt die al meteen met luisteren. Als je het verzwijgt, dan loop je sowieso vast omdat autisme je zwaar belemmert in het functioneren. Niet alleen qua communicatie, maar vooral door stress, niet flexibel zijnen al helemaal niet met meerdere dingen tegelijk kunnen doen. En dat past al helemaal niet meer in de jachtige huidige tijd.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:56 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Voor jou misschien. Ik heb genoeg gezien om dat woord snel in de mond te nemen. Als jij jezelf als iemand ziet met een handicap, die dit en dit en dit en dit niet kan, dan zal de werkgever jou ook zo zien. Als jij jezelf ziet als iemand met een kans die dit en dit en dit en dit allemaal erg goed kan, zal een werkgever je ook eerder een baan geven. Je moet je vooral niet opstellen bij een werkgever met "ik heb autisme en ik kan dit en dit en dit en dit niet". Zeg dan: "ik heb autisme, maar ik kan dit en dit en dit en dit allemaal heel erg goed!"
En er zullen er ongetwijfeld bij zijn die kansloos zijn, maar dat zijn alleen de echt zware gevallen die over het algemeen op een dagbesteding terecht komen of in een residentiële instelling.
Noem eens een paar werkgevers waarbij je dit hebt meegemaakt?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:00 schreef Webschip het volgende:
[..]
Als je het woord "autisme"bij een werkgever in de mond neemt, dan stopt die al meteen met luisteren. Als je het verzwijgt, dan loop je sowieso vast omdat autisme je zwaar belemmert in het functioneren. Niet alleen qua communicatie, maar vooral door stress, niet flexibel zijnen al helemaal niet met meerdere dingen tegelijk kunnen doen. En dat past al helemaal niet meer in de jachtige huidige tijd.
Dat ligt er nog maar zeer aan WAAR je solliciteert. Als jij als autist zijnde in een winkel gaat solliciteren of dergelijken, ja, dan kan ik begrijpen dat je dan niet functioneert. Maar er zijn ook banen te vinden waar autisten prima kunnen functioneren. Of je moet geen woord kunnen uitbrengen en alleen maar "IEEEH" en "AAAAH" kunnen uitbrengen. En sowieso ligt het aan hoe zwaar autist je bent.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:00 schreef Webschip het volgende:
[..]
Als je het woord "autisme"bij een werkgever in de mond neemt, dan stopt die al meteen met luisteren. Als je het verzwijgt, dan loop je sowieso vast omdat autisme je zwaar belemmert in het functioneren. Niet alleen qua communicatie, maar vooral door stress, niet flexibel zijnen al helemaal niet met meerdere dingen tegelijk kunnen doen. En dat past al helemaal niet meer in de jachtige huidige tijd.
Precies. die werkgever kan tig gezonde mensen aannemen die de ratrace wel aankunnen. Waarom zou een werkgever dan voor jou kiezen?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:58 schreef dawg het volgende:
[..]
mee eens. maar dat maakt succes nog geen keuze. een werkgever denkt 'geld', jij levert minder op dan een gezond iemand. als hij dan ook nog uit 10 gezonde mensen kan kiezen, is het wel duidelijk. er hangt dus een stigma overheen, wat maakt dat je eigen instelling niet allesbepalend is. wel veel inderdaad, maar dat heb ik nooit ontkend.
ja, maar dat zegt toch ook wat over hoe het initiele (oppervlakkige) beeld van arbeidsongeschiktheid is? als je meteen details geeft is het hele discussieelement weg want op dat niveau zijn de meeste mensen ineens veel genuanceerder. en dat was mijn punt juist. en insgelijks.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:00 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ja. Juist omdat je nooit ergens die details hebt gegeven komen mensen met zulke standpunten. Snap je die wisselwerking? Zoals ik al aangaf: ik wil je niet persoonlijk aanvallen, maar door de weinige informatie die je geeft komen mensen tot een mening en dat kan als persoonlijk aanvallen opgevat worden.
zitten er ook. maar dat is relatief gezien een kleine groep, en zoals je zegt gaan ze eea ook veranderen. het gaat me meer om de manier waarop, ik vind het dus jammer dat veel mensen meteen met een dergelijk oordeel komen, vandaar dat ik er zo inging.quote:Verder vind ik het top van je dat je zo veel doet hoor. Waren er maar zoveel als jij zonder handicap die zoveel deden, dan zaten er niet zoveel in de bijstand.
En veel mensen zullen die mening misschien hebben. Ik heb misschien te snel een oordeel klaar, wat denk ik overigens iedereen heeft, maar ik ben van mening dat er ongetwijfeld ook mensen in de WAO/bijstand/WAJONG, noem het allemaal maar op, terecht zitten. Maar er zitten ook enorm veel profiteurs, misschien nog wel meer dan degene die het echt nodig hebben en daar wordt dit beeld door geschetst. Daarom is het ook zo goed dat ze er nu mee bezig zijn.
Nu overdrijf je ook een beetje. "Nooit aan de bak." Genoeg zwaar gehandicapte mensen gezien die gewoon werken. Ja, het is dan misschien niet het ideaalbaantje waarvan je gedroomd hebt. Maar wat dan? Je hele leven op de bank zitten om te leven van die paar schamele euro die de overheid je geeft? Nee, dan zou ik toch nog liever bij de Mac hamburgers gaan bakken om een paar centen te verdienen.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:02 schreef Webschip het volgende:
[..]
Precies. die werkgever kan tig gezonde mensen aannemen die de ratrace wel aankunnen. Waarom zou een werkgever dan voor jou kiezen?
Ze komen gewoon nooit aan de bak.
Een werkgever denkt inderdaad geld. En als hij jou aan neemt krijgt ie daar ook nog eens subsidie voor, wat alleen maar meer geld isquote:Op maandag 30 mei 2011 15:58 schreef dawg het volgende:
[..]
mee eens. maar dat maakt succes nog geen keuze. een werkgever denkt 'geld', jij levert minder op dan een gezond iemand. als hij dan ook nog uit 10 gezonde mensen kan kiezen, is het wel duidelijk. er hangt dus een stigma overheen, wat maakt dat je eigen instelling niet allesbepalend is. wel veel inderdaad, maar dat heb ik nooit ontkend.
Noem eens een aantal concrete voorbeelden uit de praktijk waarbij dit voorkwam?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:02 schreef Webschip het volgende:
[..]
Precies. die werkgever kan tig gezonde mensen aannemen die de ratrace wel aankunnen. Waarom zou een werkgever dan voor jou kiezen?
Ze komen gewoon nooit aan de bak.
Welke werkgever zal iemand aannemen van wie van te voren bekend is dat hij/zij een probleem heeft met communicatie, sociale vaardigheden, niet flexibel kan zijn, geen stress verdraagt, snel overprikkeld raakt, geen zes dingen tegelijk kan, die veel moeite heeft met een snel veranderende werkomgeving etc. etc. Eigenschappen die haaks staan op datgene wat een werkgever vandaag de dag zo graag ziet....quote:Op maandag 30 mei 2011 16:01 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dat ligt er nog maar zeer aan WAAR je solliciteert. Als jij als autist zijnde in een winkel gaat solliciteren of dergelijken, ja, dan kan ik begrijpen dat je dan niet functioneert. Maar er zijn ook banen te vinden waar autisten prima kunnen functioneren. Of je moet geen woord kunnen uitbrengen en alleen maar "IEEEH" en "AAAAH" kunnen uitbrengen. En sowieso ligt het aan hoe zwaar autist je bent.
Ik snap je punt.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:04 schreef dawg het volgende:
[..]
ja, maar dat zegt toch ook wat over hoe het initiele (oppervlakkige) beeld van arbeidsongeschiktheid is? als je meteen details geeft is het hele discussieelement weg want op dat niveau zijn de meeste mensen ineens veel genuanceerder. en dat was mijn punt juist. en insgelijks.
[..]
zitten er ook. maar dat is relatief gezien een kleine groep, en zoals je zegt gaan ze eea ook veranderen. het gaat me meer om de manier waarop, ik vind het dus jammer dat veel mensen meteen met een dergelijk oordeel komen, vandaar dat ik er zo inging.
Inderdaad. Maar de meeste mensen vinden hamburgers bakken bij de Mac niet goed genoeg. Dat is ook niet goed genoeg, als je prima andere dingen kunt doen. Maar als de keuze is om of hamburgers te bakken, of om thuis op de bank te zitten steun te trekken, dan is de keuze in mijn ogen makkelijk.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:04 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Nu overdrijf je ook een beetje. "Nooit aan de bak." Genoeg zwaar gehandicapte mensen gezien die gewoon werken. Ja, het is dan misschien niet het ideaalbaantje waarvan je gedroomd hebt. Maar wat dan? Je hele leven op de bank zitten om te leven van die paar schamele euro die de overheid je geeft? Nee, dan zou ik toch nog liever bij de Mac hamburgers gaan bakken om een paar centen te verdienen.
Je wil man en paard?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Noem eens een aantal concrete voorbeelden uit de praktijk waarbij dit voorkwam?
Voor schoffelen of WC's schoonmaken maakt dat niet zoveel uit hoor..quote:Op maandag 30 mei 2011 16:05 schreef Webschip het volgende:
[..]
Welke werkgever zal iemand aannemen van wie van te voren bekend is dat hij/zij een probleem heeft met communicatie, sociale vaardigheden, niet flexibel kan zijn, geen stress verdraagt, snel overprikkeld raakt, geen zes dingen tegelijk kan, die veel moeite heeft met een snel veranderende werkomgeving etc. etc. Eigenschappen die haaks staan op datgene wat een werkgever vandaag de dag zo graag ziet....
En waarom zou een werkgever liever die persoon aannemen dan die tig anderen die een werkgever zo voor het opraken liggen?
Wat dacht je van werk speciaal gericht op gehandicapten? Ik heb gewerkt bij een café waar verstandelijk beperkten werkten, ook met autisme etc. Zij werkten ook in een winkel. Dat is specifiek op mensen met een beperking gericht, maar het is zeer zeker geen dagbesteding. Ja, je werkt dan inderdaad wel voor een instelling die gericht is op mensen met een beperking, maar je werkt toch? En je moet hard werken, geloof me dat wel.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:05 schreef Webschip het volgende:
[..]
Welke werkgever zal iemand aannemen van wie van te voren bekend is dat hij/zij een probleem heeft met communicatie, sociale vaardigheden, niet flexibel kan zijn, geen stress verdraagt, snel overprikkeld raakt, geen zes dingen tegelijk kan, die veel moeite heeft met een snel veranderende werkomgeving etc. etc.
En waarom zou een werkgever liever die persoon aannemen dan die tig anderen die een werkgever zo voor het opraken liggen?
Ik wil gewoon weten op basis van welke ervaringen jij die aannames baseert. Want hier posten genoeg autisten die wel werk hebben en dan ook echt een leuke baan waarin ze hun ei kwijt kunnen. Autisme heeft ook genoeg voordelen.quote:
Erg goedkoop.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Voor schoffelen of WC's schoonmaken maakt dat niet zoveel uit hoor..
ja, snap ik wel hoor. maar wat jij blijkbaar niet goed snapt is dat een werkgever vaak niet al die rompslomp van subsidies en uwvshit wil. plus dat hij ook liever een betrouwbaar iemand heeft. in mijn persoonlijke sfeer kan ik dat dus niet garanderen, als ik bijv griep krijg lig ik standaard minimaal een week in het ziekenhuis. dat is een risico, en risico's kosten geld.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een werkgever denkt inderdaad geld. En als hij jou aan neemt krijgt ie daar ook nog eens subsidie voor, wat alleen maar meer geld isNatuurlijk. Maar als starter lever jij ook minder op dan iemand die al ervaren is. Dus, als hij ook nog uit 10 ervaren kandidaten kan kiezen, is het wel duidelijk.
Snap je wat ik bedoel? Iemand die 'iets' heeft hangt het feit dat ie niet wordt aangenomen vaak op aan dat hij is afgewezen omdat hij 'iets' heeft en daarom is de persoon waarmee hij gesproken heeft dus al per definitie 'een klootzak'.
klopt, dat is het jachtige wat webschip aanhaalt. alles gaat snel, maximale prestatie, zoveel mogelijk zo goedkoop mogelijk. maar dan nog heeft een starter geen stigma boven zich hangen.quote:Maar het is niet heel veel anders dan een starter die de arbeidsmarkt betreedt. Voor starters is het ook kut, maar iemand die 'iets' heeft verschuilt zich daar heel snel achter, terwijl dat helemaal niet terecht is in mijn ogen.
Maar op die manier kun je -of je het nou leuk vind of niet- wel enige eigen verantwoordelijkheid van de hand wijzen, en hoef je niks aan jezelf te doen. Immers, jij kunt doen en laten en zeggen wat je wil, als je niet wordt aangenomen ligt het toch aan het bedrijf, want dat zijn klootzakken.
Maar je begint NOOIT met je droombaan. Dat beginnen mensen zonder handicap ook niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar de meeste mensen vinden hamburgers bakken bij de Mac niet goed genoeg. Dat is ook niet goed genoeg, als je prima andere dingen kunt doen. Maar als de keuze is om of hamburgers te bakken, of om thuis op de bank te zitten steun te trekken, dan is de keuze in mijn ogen makkelijk.
Maar, voor die mensen want, want dan hamburgers bakken nog steeds te min. Kijk, als je dus 'iets' hebt, maar je houdt je poot gewoon stijf en vind dat het allemaal maar moet komen aanwaaien en dat je 0 concessies hoeft te doen en je droombaan volgende week wil hebben, dan moet je een reality check hebben en accepteren dat dat niet gaat gebeuren, of dat niet accepteren, maar dan moet je lekker op de bank blijven zitten en je muil houden.
Inderdaad, als je 'iets' hebt dan ben je verdoemd voor het leven, zul je nooit een baan vinden, zal iedereen beter zijn dan jij en hoef jij nooit iets te doen, behalve op de bank te zitten en op een forum roepen hoe oneerlijk het allemaal is en zwelgen in zelfmedelijden.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:09 schreef Webschip het volgende:
[..]
Erg goedkoop.![]()
Die werkgever kiest dan nog liever voor iemand die flexibel is en in staat is om samen te werken.
Alsof je op een uitgebreid gesprek moet komen om te mogen schoffelen of WC's schoonmaken. De vraag is dan alleen maar 'wanner kan je beginnen'. Je werkgever is allang blij dat ie iemand heeft die nederlands spreekt.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:09 schreef Webschip het volgende:
[..]
Erg goedkoop.![]()
Die werkgever kiest dan nog liever voor iemand die flexibel is en in staat is om samen te werken.
Waarom is dat goedkoop? Het is gewoon zo. Ga dan in godsnaam naar de sociale werkplaats, als het echt te zwaar is voor je om bij een gewone werkgever te gaan werken. Maar nee, dat is te min. Nou, dan doe je het toch zelf. Rot ff lekker op met die instelling ofzo.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:09 schreef Webschip het volgende:
[..]
Erg goedkoop.![]()
dat maakt wel degelijk uit want men verwacht zoveel wc s per uur of zoveel vierkante meters schoffelen per dag.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Voor schoffelen of WC's schoonmaken maakt dat niet zoveel uit hoor..
De ene autist is zeker de andere niet. Er zullen best mensen zijn die de handicap in lichtere mate hebben en het net kunnen redden al dan niet in een beschermde omgeving. Dat impliceert dat zware gevallen overblijven inderdaad.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:08 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Wat dacht je van werk speciaal gericht op gehandicapten? Ik heb gewerkt bij een café waar verstandelijk beperkten werkten, ook met autisme etc. Zij werkten ook in een winkel. Dat is specifiek op mensen met een beperking gericht, maar het is zeer zeker geen dagbesteding. Ja, je werkt dan inderdaad wel voor een instelling die gericht is op mensen met een beperking, maar je werkt toch? En je moet hard werken, geloof me dat wel.
Verder schets jij een vrij zware autist. Er zijn genoeg autisten die minder zwaar die stoornis hebben en dus ook daadwerkelijk gewoon aan de bak komen. Zoals ik al zei: de zware gevallen blijven over.
En er zijn contracten voor zulke werkgevers. Verder is het altijd een goed imagobeeld om als werkgever te laten zien dat je iedereen in dienst neemt, ook al hebben ze een beperking. Ja, het gaat inderdaad om de werkgever zelf, maar goed, waar gaat het anders over in dat wereldje?
Het is jammer dat je nu een ander woorden in mond legt waar ik me niet in herken laat staan uitgesproken had.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:12 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Waarom is dat goedkoop? Het is gewoon zo. Ga dan in godsnaam naar de sociale werkplaats, als het echt te zwaar is voor je om bij een gewone werkgever te gaan werken. Maar nee, dat is te min. Nou, dan doe je het toch zelf. Rot ff lekker op met die instelling ofzo.
Die laatste groep zal ongetwijfeld zijn uitkering behouden. De WAJONG gaat op de schop, maar dat wil niet zeggen dat je eruit geflikkerd wordt. Er wordt alleen een stuk strenger geselecteerd en daar is niets mis mee.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:14 schreef Webschip het volgende:
[..]
De ene autist is zeker de andere niet. Er zullen best mensen zijn die de handicap in lichtere mate hebben en het net kunnen redden al dan niet in een beschermde omgeving. Dat impliceert dat zware gevallen overblijven inderdaad.
Je mag hopen dat die laatste groep kunnen blijven rekenen op ene menswaardige uitkering.
Er zijn inderdaad werkgevers die verder kijken dan alleen puur voor de winst gaan. Maar die werkgevers is qua aantal zeer gering.
Ik vind het vooral de overheid te verwijten dat ze werkgevers niet meer aanspreken op hun verantwoordelijkheid..
Jammer dan voor jou. Jij beticht ten eerste iemand van goedkoop zijn terwijl diegene gewoon serieus is. Dat is ook niet echt een pluim voor jou hoor. En jij doet net alsof die mensen NOOIT aan de bak kunnen komen. Dat kunnen ze wel, alleen dan niet bij een gewone werkgever. Is dat zo erg dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:16 schreef Webschip het volgende:
[..]
Het is jammer dat je nu een ander woorden in mond legt waar ik me niet in herken laat staan uitgesproken had.
hier ben ik het wel mee eens. maar jij doet het wel een beetje overkomen alsof je met een arbeidshandicap evenveel kans maakt bij een sollicitatie als gezonde mensen. en dat is gewoon niet zo.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Inderdaad, als je 'iets' hebt dan ben je verdoemd voor het leven, zul je nooit een baan vinden, zal iedereen beter zijn dan jij en hoef jij nooit iets te doen, behalve op de bank te zitten en op een forum roepen hoe oneerlijk het allemaal is en zwelgen in zelfmedelijden.
Met zo'n instelling blijf je werkloos. Vind je 't gek.
Ik vind het raar dat je steeds komt met je veronderstelling dat iets te min is.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:16 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Die laatste groep zal ongetwijfeld zijn uitkering behouden. De WAJONG gaat op de schop, maar dat wil niet zeggen dat je eruit geflikkerd wordt. Er wordt alleen een stuk strenger geselecteerd en daar is niets mis mee.
Maar wat mij opvalt is dat het hier alleen maar gaat over werkgevers in de zin van werkgevers waar mensen zonder beperking ook werken. Maar als dat echt te zwaar voor je is en dat weet je, waarom dan geen baan zoeken bij een instelling die gericht is op mensen met een beperking? Of is dat ook te min?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand die vanuit Wajong of WAO komt zal een vele lagere salariseis hebben en minder snel gaan 'lopen'. Dus voor werkgevers zitten er weldegelijk voordelen aan.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:13 schreef missyB het volgende:
[..]
dat maakt wel degelijk uit want men verwacht zoveel wc s per uur of zoveel vierkante meters schoffelen per dag.
tijd is geld, logisch.maar je komt wederom uit op het feit als een werkgever kan kiezen kiest ie iemand die niet vanuit een wajong of wao komt wederom een geld issue ook al is er subsidie.
Ja natuurlijk, en er zijn verschillende gradaties in subsidie.quote:Om in aanmerking te komen voor een sociale werkplaats heb je je weleens in die voorwaarden verdiept?
Enkele jaren geleden.. daar ga je al. Een normaal iemand is dagelijks bezig met solliciteren als ie thuis zit. Waarom probeer je het niet nu nog eens?quote:Er zit een enorm verschil in bijv arbeidsgeschikten, arbeidsongeschikten en superarbeidsongeschikten pm het zo maar even uit te drukken.
Ik heb zo n aanvraag gedaan enkele jaren geleden maar kwam niet in aanmerking, miniq zou te hoog zijn, ik pastte niet in hun profiel(geen down, spastisch whatever, maar reguliere baan kon ook niet)
fijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:06 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik snap je punt.Maar dat heb je met alles. Het wordt gewoon verneukt voor de rest en dat is bij heel veel dingen zo. En ik probeer het niet goed te praten, maar ik denk wel dat je daar rekening mee moet houden als mensen een bepaalde reactie geven.
die zeer strenge selectie heeft enkele jaren geleden al plaatsgevonden.tezamen met de wao herkeuringen.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:16 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Die laatste groep zal ongetwijfeld zijn uitkering behouden. De WAJONG gaat op de schop, maar dat wil niet zeggen dat je eruit geflikkerd wordt. Er wordt alleen een stuk strenger geselecteerd en daar is niets mis mee.
Maar wat mij opvalt is dat het hier alleen maar gaat over werkgevers in de zin van werkgevers waar mensen zonder beperking ook werken. Maar als dat echt te zwaar voor je is en dat weet je, waarom dan geen baan zoeken bij een instelling die gericht is op mensen met een beperking? Of is dat ook te min?
Tuurlijk joh.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:17 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Jammer dan voor jou. Jij beticht ten eerste iemand van goedkoop zijn terwijl diegene gewoon serieus is. Dat is ook niet echt een pluim voor jou hoor. En jij doet net alsof die mensen NOOIT aan de bak kunnen komen. Dat kunnen ze wel, alleen dan niet bij een gewone werkgever. Is dat zo erg dan?
quote:Op maandag 30 mei 2011 16:18 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat je steeds komt met je veronderstelling dat iets te min is.
En ja, dan gaat de overheid een grote streep halen door de WsW.
Okay, laten we jou aan het werk helpen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1) In welke omgeving zoek je werk?
2) Wat is je opleiding?
3) Wat voor werk heeft jouw voorkeur?Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
quote:Op maandag 30 mei 2011 16:18 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat je steeds komt met je veronderstelling dat iets te min is.
En ja, dan gaat de overheid een grote streep halen door de WsW.
Nou, dat heb ik mensen vaak genoeg horen zeggen hoor. "Nee dat is te min voor mij, daar weiger ik te gaan werken." En je draagt zelf ook geen ideeën aan als instellingen die daar op gericht zijn, nee je blijft alleen maar roepen dat die mensen NOOOOOIT aan de bak komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ga lekker ff naar jezelf kijken voor je iemand anders ergens van beticht.
Oke. Proficiat. En nu? Reageer eens normaal man, of vind je dat moeilijk?
WC's schoonmaken is altijd beter dan thuiszitten.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:19 schreef Webschip het volgende:
[..]
Tuurlijk joh.
Een zwaar universitair geschoold iemand laat je plees schoonmaken.
Blijkbaar wel, als diegene geestelijk iets zwaarders niet aan kan.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:19 schreef Webschip het volgende:
[..]
Tuurlijk joh.
Je hoeft me niet te helpen , ik doe slechts mee aan een maatschappelijk debat. Dus maakt het niet persoonlijk aub.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Okay, laten we jou aan het werk helpen.
1) In welke omgeving zoek je werk?
2) Wat is je opleiding?
3) Wat voor werk heeft jouw voorkeur?
Dus je weet eigenlijk helemala niet waarover je praat, vanuit persoonlijke ervaringen? Oh zeg dat dan.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:20 schreef Webschip het volgende:
[..]
Je hoeft me niet te helpen , ik doe slechts mee aan een maatschappelijk debat. Dus maakt het niet persoonlijk aub.
Tuurlijk. Je laat ze daar geestelijk afbranden en heeft de GGZ er ook weer werk mee.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
WC's schoonmaken is altijd beter dan thuiszitten.
Er is natuurlijk wel meer dan alleen thuiszorg. Maar ik weet niet of je hart ECHT in de thuiszorg ligt. Maar zover ik weet kunnen er heel veel aanpassingen gedaan worden in de zorg, juist omdat dat gericht is zelf op zorg. (:quote:Op maandag 30 mei 2011 16:19 schreef missyB het volgende:
[..]
die zeer strenge selectie heeft enkele jaren geleden al plaatsgevonden.tezamen met de wao herkeuringen.
Ik zou heel graag in de zorg werken, daar ligt mijn hart maar als je kijkt naar de thuiszorg van nu.
alles gaat op tijd per client daar zou ik gelijk al op stuk gaan.
Het gemak van simplisme.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:20 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, als diegene geestelijk iets zwaarders niet aan kan.
Ja joh. Ze lekker 5 dagen thuis laten zitten terwijl ze van zichzelf weten dat wel kunnen werken, mits het met een aanpassing. Daar zullen ze niet van afbranden. Willen ze ooit hogerop kunnen komen, moeten ze concessies doen en niet alleen in de vorm van therapie.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:21 schreef Webschip het volgende:
[..]
Tuurlijk. Je laat ze daar geestelijk afbranden en heeft de GGZ er ook weer werk mee.
Ow, dus iemand mag hier alleen meepraten vanuit persoonlijke ervaringen. Dat wist ik niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus je weet eigenlijk helemala niet waarover je praat, vanuit persoonlijke ervaringen? Oh zeg dat dan.
Dat is hoe je overkomt. Als je dat ook bij potentiele werkgevers zo doet snap ik dat wel. Kun jij vinden dat je helemaal niet zo overkomt maar volgens degenen die jou moeten aannemen doe je dat wel.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:16 schreef Webschip het volgende:
[..]
Het is jammer dat je nu een ander woorden in mond legt waar ik me niet in herken laat staan uitgesproken had.
Omdat de voorwaarden helaas niet veranderd zijn in 3 jaar en er lange wachtlijsten zijn voor de sociale werkplaats.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Iemand die vanuit Wajong of WAO komt zal een vele lagere salariseis hebben en minder snel gaan 'lopen'. Dus voor werkgevers zitten er weldegelijk voordelen aan.
[..]
Ja natuurlijk, en er zijn verschillende gradaties in subsidie.
[..]
Enkele jaren geleden.. daar ga je al. Een normaal iemand is dagelijks bezig met solliciteren als ie thuis zit. Waarom probeer je het niet nu nog eens?
Tuurlijk Vooral iedereen over een kam scheren en simplisme tot norm verheffen. Iedereen in een werkkamp stoppen, stront laten ruimen, zonder verder te kijken naar wat passends.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:22 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Het gemak van niet verder kijken dan je neus lang is.
Van thuiszitten raken ze nog eerder geestelijk afgebrand.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:21 schreef Webschip het volgende:
[..]
Tuurlijk. Je laat ze daar geestelijk afbranden en heeft de GGZ er ook weer werk mee.
Nouja, je doet hier nogal boude aannames terwijl nu blijkt dat je die niet in de praktijk mee hebt gemaakt.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:22 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ow, dus iemand mag hier alleen meepraten vanuit persoonlijke ervaringen. Dat wist ik niet.
Nee die laten we op de bank zitten muntjes tellen??quote:Op maandag 30 mei 2011 16:19 schreef Webschip het volgende:
[..]
Tuurlijk joh.
Zolang werkgevers het verdommen om ze aan te nemen, staat die groep gewoon aan de kant. Mensen die willen best, maar ze hebben een tweede partij nodig die ook wil. En die wil is er niet. Waarom niet? Omdat het sterft van werknemers waar ze de krenten uit de pap kunnen vissen.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is hoe je overkomt. Als je dat ook bij potentiele werkgevers zo doet snap ik dat wel. Kun jij vinden dat je helemaal niet zo overkomt maar volgens degenen die jou moeten aannemen doe je dat wel.
Jammer voor jou dat je dat niet zint. Kun je overal tegenaan blijven schoppen en roepen dat het aan de bedrijven ligt en vooral niet aan jou, maar dat roep je dan over 3 jaar nog. Je weigert te accepteren dat je toch echt concessies zult moeten doen en dat een uitzicht op een goede baan begint bij jezelf, niet bij een andere opvatting van bedrijven.
Jij wil graag met het vingertje wijzen en eigen verantwoordelijkheid niet nemen, en dat is prima, maar dan blijf je in deze situatie zitten, maar dat ligt dan aan jezelf, niet aan anderen.
Weet je dat allemaal wel 100% zeker? Ik vind jou te slim voor een sociale werkplaats, je bent in mijn ogen meer geschikt voor ander gesubsidieerd werk met minder begeleiding. Zulk werk is er ook. Dat weet ik want mijn moeder werkt bij zo'n bedrijf, als schoonmaakster. Zij is 100% arbeidsgeschikt maar ze krijgt regelmatig de vraag of ze niet toch iets kleins onder de leden heeft, want dan kunnen ze daar weer subsidie voor krijgen.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:23 schreef missyB het volgende:
[..]
Omdat de voorwaarden helaas niet veranderd zijn in 3 jaar en er lange wachtlijsten zijn voor de sociale werkplaats.
Ik solliciteer niet meer nee,ik kijk wel tussen de vacatures die er zijn of er wat voor mij tussen zit want nogmaals,ik werk liever 3 dagen dan dat ik thuis zit.
Doordat ik niet steeds thuis wilde zitten ben ik me vrijwillig in gaan zetten en ik helaas toch echt niet te vergelijken ben met een normaal mens, kan je ook lang of breed over lullen tis nu eenmaal anders.
Ik word niet hetzelfde bekeken en behandeld dan een zgn normaal mens zonder handicaps.
ik verschuil me er niet achter maar heb niet om al deze shit gevraagd en ik heb het er wel mee te doen
het is een sprookje te denken dat de zorg van nu echt op de zorg gericht is.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:21 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Er is natuurlijk wel meer dan alleen thuiszorg. Maar ik weet niet of je hart ECHT in de thuiszorg ligt. Maar zover ik weet kunnen er heel veel aanpassingen gedaan worden in de zorg, juist omdat dat gericht is zelf op zorg. (:
Wat je hier zegt is helemaal niet waar.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:27 schreef Webschip het volgende:
[..]
Zolang werkgevers het verdommen om ze aan te nemen, staat die groep gewoon aan de kant. Mensen die willen best, maar ze hebben een tweede partij nodig die ook wil. En die wil is er niet. Waarom niet? Omdat het sterft van werknemers waar ze de krenten uit de pap kunnen vissen.
Jammer dat mensen gewoon om de echte oorzaak heen blijven draaien.
Ow.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat je hier zegt is helemaal niet waar.
ik heb geprobeerd wat ik kan en krijg telkens nul op rekest en ja daar ben ik de afgelopen 3 jaar in gaan berusten wat betreft betaalde baan.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Weet je dat allemaal wel 100% zeker? Ik vind jou te slim voor een sociale werkplaats, je bent in mijn ogen meer geschikt voor ander gesubsidieerd werk met minder begeleiding. Zulk werk is er ook. Dat weet ik want mijn moeder werkt bij zo'n bedrijf, als schoonmaakster. Zij is 100% arbeidsgeschikt maar ze krijgt regelmatig de vraag of ze niet toch iets kleins onder de leden heeft, want dan kunnen ze daar weer subsidie voor krijgen.
Nee, ik bedoelde meer dat je de zorg zelf ook wel gericht is op mensen die meer aanpassing nodig hebben als ze in de zorg willen werken.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:28 schreef missyB het volgende:
[..]
het is een sprookje te denken dat de zorg van nu echt op de zorg gericht is.
Een vrouw die thuiszorg krijgt om dr steunkousen aan te trekken kan rekenen op 10 minuten.
dat zij 2 weken daarvoor haar man verloren is en jij de enige bent die zij ziet per dag doet daar niets aan af, jij hebt maar 10 minuten voor die steunkousen.
De persoonsgebonden budgetten liggen onder vuur,men wil nu dat er nog maar 10% over blijft van de nu bestaande budgetten, heel veel mensen zullen geen eeens zorg meer ontvangen omdat budget wegvalt en men het zelf niet kan betalen.
medisch ben ik niet onderlegd en te oud voor stufi,de opleiding zelf bekostigen is hier helaas geen optie.
ik zorg nu wat ik kan bij bijv buren met ziekte of ouderdom, dan maar zo op vrijwillige basis.
het is allemaal niet zo makkelijk als sommigen hier stellen.
quote:Op maandag 30 mei 2011 16:24 schreef Heroinjunk het volgende:
En mensen gaan niet in op het feit dat je ook bij instellingen kunt werken speciaal gericht op mensen met een beperking. Is dat te min?Tell me. Ik vraag het me af.
Natuurlijk is er iets voor jou. Krijg je geen SW-indicatie van het UWV?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:31 schreef missyB het volgende:
[..]
ik heb geprobeerd wat ik kan en krijg telkens nul op rekest en ja daar ben ik de afgelopen 3 jaar in gaan berusten wat betreft betaalde baan.
de laatste tijd gaat het weer minder met me door veel drukte etc en dan ga ik weer snoeihard op mn muiltje maar er moet toch ergens iets voor mij zijn?
ik zit bijv in div organisaties in mn stad en dat gaat mij goed af, de uitvoering lukt me dan were niet maar he ideeen genoeg.
uwv wil ook niet meewerken want ik ben immers 80-100%
Of ga naar een instelling die ook banen aanbiedt.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Natuurlijk is er iets voor jou. Krijg je geen SW-indicatie van het UWV?
Voor gesubsidieerd werk moet je eerst die SW-indicatie hebbenquote:Op maandag 30 mei 2011 16:36 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Of ga naar een instelling die ook banen aanbiedt.
sorry begreep je dus verkeerd.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:33 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde meer dat je de zorg zelf ook wel gericht is op mensen die meer aanpassing nodig hebben als ze in de zorg willen werken.
dat is wel waar, meeste werkgevers willen gewoon gezonde werknemers, kost ze een stuk minder...quote:Op maandag 30 mei 2011 16:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat je hier zegt is helemaal niet waar.
Je kunt ook met PGB aan de bak.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Voor gesubsidieerd werk moet je eerst die SW-indicatie hebben.
Maar ik zie bijv. hier in mijn omgeving al zo 12 vacatures voor gesubsidieerd werk. bijvoorbeeld.
Hij zei dat ALLE werkgevers gezonde werknemers willen.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:39 schreef Re het volgende:
[..]
dat is wel waar, meeste werkgevers willen gewoon gezonde werknemers, kost ze een stuk minder...
Nieuws gevolgd afgelopen tijd????quote:
Dat is inderdaad zo, kinderen/mensen met pgb is vaak een-op-een en daar heb je dus ook meer tijd voor. Maar ze gaan hier inderdaad naar kijken, dus dat is lastig. Misschien als alles is doorgevoerd, zou je daar eventueel naar kunnen kijken? Ik zou wel goed opletten waar je dan gaat kijken. Autisten hebben bijvoorbeeld heel erg die vaste ritmes.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:38 schreef missyB het volgende:
[..]
sorry begreep je dus verkeerd.
voor mij zou het werken voor clienten met een pgb budget een uitkomst zijn.
de clienten wensen vaak meer persoonlijke aandacht en tijd en hebben het budget daarvoor.
maar dat gaat ook op de schop dus dat ligt nu ook helemaal stil.
@maanvis een sw indicatie kon ik dus naar fluiten want ik was zgn te goed. als ik een gesprek heb met bijv het uwv krijg ik niet eens een voet aan d egrond want reintegratie zou in mijn geval niet lonend zijn wegens mijn arbeidsongeschikltheidspercentage.
ideetje, laat men wajongers die nog kunnen die mensen zonder budgetten dan maar belangeloos verzorgen.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:40 schreef missyB het volgende:
[..]
Nieuws gevolgd afgelopen tijd????
90% van de in natura pgb budgetten gaat verdwijnen dus de pgb houders wachten heel angstig af
Jawel.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:40 schreef missyB het volgende:
[..]
Nieuws gevolgd afgelopen tijd????
90% van de in natura pgb budgetten gaat verdwijnen dus de pgb houders wachten heel angstig af
wellicht zou dan een autist pgber een uitkomst zijn of is dat weer iets te utopisch gedacht?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:41 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zo, kinderen/mensen met pgb is vaak een-op-een en daar heb je dus ook meer tijd voor. Maar ze gaan hier inderdaad naar kijken, dus dat is lastig. Misschien als alles is doorgevoerd, zou je daar eventueel naar kunnen kijken? Ik zou wel goed opletten waar je dan gaat kijken. Autisten hebben bijvoorbeeld heel erg die vaste ritmes.
Het zou kunnen hoor. Maar ik zou dan wel heel erg richten dat je specifiek op één autist kunt richten. Ik werkte waarbij je om het halfuur/uur/anderhalf uur wisselde van cliënt en daar heb je dus ook flexibiliteit voor nodig. Je hebt die tijdsverandering (tijdsdruk niet, daar doen ze niet aan) en je verandert telkens van cliënt die ook weer anders is.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:42 schreef missyB het volgende:
[..]
wellicht zou dan een autist pgber een uitkomst zijn of is dat weer iets te utopisch gedacht?
Als het uwv niet meewerkt dan moet je dus zelf de schoen passen en hem aantrekken. Je komt op mij over als een slimme meid die best wel wat dagen in de week kan weken mits je de juiste begeleiding krijgt. Ik denk dan bijv. aan werk wat je zelf in kunt delen en zelfstandig kunt doen, bijv post bezorgen.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:38 schreef missyB het volgende:
@maanvis een sw indicatie kon ik dus naar fluiten want ik was zgn te goed. als ik een gesprek heb met bijv het uwv krijg ik niet eens een voet aan d egrond want reintegratie zou in mijn geval niet lonend zijn wegens mijn arbeidsongeschikltheidspercentage.
zal er zeer zeker induiken,post is een goed idee, dat kan ik best denk ik! tot die tijd blijf ik zeggen dat ik bij de kinderen thuis ben dan blijft mij prive het uitkeringsstigma in elk geval bespaardquote:Op maandag 30 mei 2011 16:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als het uwv niet meewerkt dan moet je dus zelf de schoen passen en hem aantrekken. Je komt op mij over als een slimme meid die best wel wat dagen in de week kan weken mits je de juiste begeleiding krijgt. Ik denk dan bijv. aan werk wat je zelf in kunt delen en zelfstandig kunt doen, bijv post bezorgen.
nu quote ik mezelf even, ik heb echt nog nooit aan de post rondbrengen gedacht wist je datquote:Op maandag 30 mei 2011 16:58 schreef missyB het volgende:
[..]
zal er zeer zeker induiken,post is een goed idee, dat kan ik best denk ik! tot die tijd blijf ik zeggen dat ik bij de kinderen thuis ben dan blijft mij prive het uitkeringsstigma in elk geval bespaard
In WGR lopen topiques van postbezorgers. misschien kun je daar eens kijken hoe je daar in roltquote:Op maandag 30 mei 2011 16:58 schreef missyB het volgende:
[..]
zal er zeer zeker induiken,post is een goed idee, dat kan ik best denk ik! tot die tijd blijf ik zeggen dat ik bij de kinderen thuis ben dan blijft mij prive het uitkeringsstigma in elk geval bespaard
Er is altijd werk te vinden bij de post, dus gewoon naar een plaatselijke kantoor gaan of via internet solliciteren. Dat laatste heb ik zelf ook gedaan en na een week had ik al werk.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
In WGR lopen topiques van postbezorgers. misschien kun je daar eens kijken hoe je daar in rolt.
Wow jij bent dom!quote:Op maandag 30 mei 2011 13:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Precies, en moet je nagaan, ik ben niet zo`n fucking halve jankbal met autisme die doet alsof hij zielig is en zonder ruggegraat zichzelf keihard anaal laat nemen door de overheid voor een paar rotcenten. Ik hou mijn eigen broek omhoog, waarom kan de rest van die bende faalhazen met autisme het dan niet? Juistem. Het zijn incompetente zwakke mensen die in de Middeleeuwen als eerste het loodje legden omdat ze simpelweg niet goed genoeg waren om te blijven leven.
Maar ja, tegenwoordig blijven dat soort zwakke broeders leven, geven we ze eten, zorgen we ervoor dat ze zich mogen voortplanten en voila, een hele nieuwe levenssoort zwakke figuren die niet snappen dat ze moeten werken voor hun onderhoud. En ja, gefeliciteerd, je zit aan het staatsinfuus, ik zou er blij mee zijn
[..]
Ik vermaak me prima, wetende dat ik mezelf kan onderhouden, geen hulp van anderen nodig heb en me niet hoef te verlagen tot het niveau van bedelen om staatssteun. How`s that working out for ya, slaaf van het systeem?
Hoe voelt het nu, lekker labeltjes te dragen en te weten dat de helft van Nederland je uitkotst omdat je je aanstelt met je autisme? Neem een voorbeeld aan die meid hierboven, die gewoon laat zien hoe het moet. Ze heeft meer ballen in haar pinkje dan jij als een 'echte' vent. Ik zou me kapot schamen, maar blijkbaar mis je die sociale cognitieve vaardigheden ook al. Woopsie! Weer een labeltje erbij!
Je hoort ook genoeg vrouwen die het combineren met kinderen opvoeden.ff de kinderen naar school en daarna ff je wijk doen. en als het regent gewoon ff een uurtje blijven zitten totdat het over is.. etcquote:Op maandag 30 mei 2011 17:24 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Er is altijd werk te vinden bij de post, dus gewoon naar een plaatselijke kantoor gaan of via internet solliciteren. Dat laatste heb ik zelf ook gedaan en na een week had ik al werk.
Dat klopt. Het is goed te combineren met kinderen, omdat je met bezorgen meestal om 11:00 uur begint en rond 15:00 uur klaar bent.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je hoort ook genoeg vrouwen die het combineren met kinderen opvoeden.ff de kinderen naar school en daarna ff je wijk doen. en als het regent gewoon ff een uurtje blijven zitten totdat het over is.. etc
Wat een zielige reactie.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Precies, en moet je nagaan, ik ben niet zo`n fucking halve jankbal met autisme die doet alsof hij zielig is en zonder ruggegraat zichzelf keihard anaal laat nemen door de overheid voor een paar rotcenten. Ik hou mijn eigen broek omhoog, waarom kan de rest van die bende faalhazen met autisme het dan niet? Juistem. Het zijn incompetente zwakke mensen die in de Middeleeuwen als eerste het loodje legden omdat ze simpelweg niet goed genoeg waren om te blijven leven.
[..]
Ik vermaak me prima, wetende dat ik mezelf kan onderhouden, geen hulp van anderen nodig heb en me niet hoef te verlagen tot het niveau van bedelen om staatssteun. How`s that working out for ya, slaaf van het systeem?
Maar Scorpie kan er niet bij dat sommige mensen met psychische problemen echt geen werk kunnen doen. Dat het soms al teveel energie kost om überhaupt uit bed te komen, laat staan je aan te kleden, te ontbijten, te douchen etc en dán nog naar je werk moeten gaan, waar je de hele dag staat te schoffelen en geconfronteerd wordt met het feit dat dít misschien wel je toekomst is, dat je nooit een volwaardig lid van de maatschappij zal worden etc etc etc. Ik vind het goed dat deze mensen uiteindelijk wel richting een baan worden begeleid, maar zolang zij in de Wajong zitten en therapie krijgen om beter met hun problemen om te gaan vind ik dat ze niet persé tegelijkertijd een baan hoeven te hebben. Eerst aan jezelf werken en dán aan het werk!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:12 schreef Maanvis het volgende:
maar je vergeet wel dat scorpie het eigenlijk heeft over de grootste groep Wajong-ers, namelijk die wegens psyschische redenen zijn afgekeurd (in 2005 was dat +/- 63%).
De maatschappij heeft er helemaal geen problemen mee dat mensen met lichamelijke redenen in de Wajong zitten. Men heeft er juist problemen mee dat er mensen in zitten die wegens psychische redenen er in zitten terwijl 70% van deze personen wel gewoon geschikt zijn om werk te doen, hetzij in een iets aangepastere vorm.
Juist mensen met psychische problemen zijn gebaat bij zeer actieve begeleiding en ondersteuning bij het vinden van een gepaste baan. De kans op terugval of uitval door depressies, concentratieproblemen of wat dan ook liggen bij psychische problemen nadrukkelijk op de loer, vooral als de functie niet goed aansluit.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:12 schreef Maanvis het volgende:
maar je vergeet wel dat scorpie het eigenlijk heeft over de grootste groep Wajong-ers, namelijk die wegens psyschische redenen zijn afgekeurd (in 2005 was dat +/- 63%).
De maatschappij heeft er helemaal geen problemen mee dat mensen met lichamelijke redenen in de Wajong zitten. Men heeft er juist problemen mee dat er mensen in zitten die wegens psychische redenen er in zitten terwijl 70% van deze personen wel gewoon geschikt zijn om werk te doen, hetzij in een iets aangepastere vorm. Dat aangepaste vorm daar hoeft echt geen speciale werplek voor gecreëerd te worden, da's gewoon gepast werk zoeken.
Dat heeft iedereen overigens, dat ie maar geschikt is voor een klein % van het werk op de arbeidsmarkt. Dus Wajong-ers zijn in dat opzicht niet bijzonder.
het probleem is juist dat er maar 1 of 2% uitstroom is vanuit de wajong per jaar. dus dat 'aan jezelf werken en dan aan het werk' gaat helemaal niet op. Het grootste deel van de mensen blijft dus gewoon in de wajong zitten. Daarom ben ik ook meer voor werk eerst, dan pas aan jezelf werken. Werken is ook een vorm van therapie, dat vergeten veel keuringsartsen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:17 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Maar Scorpie kan er niet bij dat sommige mensen met psychische problemen echt geen werk kunnen doen. Dat het soms al teveel energie kost om überhaupt uit bed te komen, laat staan je aan te kleden, te ontbijten, te douchen etc en dán nog naar je werk moeten gaan, waar je de hele dag staat te schoffelen en geconfronteerd wordt met het feit dat dít misschien wel je toekomst is, dat je nooit een volwaardig lid van de maatschappij zal worden etc etc etc. Ik vind het goed dat deze mensen uiteindelijk wel richting een baan worden begeleid, maar zolang zij in de Wajong zitten en therapie krijgen om beter met hun problemen om te gaan vind ik dat ze niet persé tegelijkertijd een baan hoeven te hebben. Eerst aan jezelf werken en dán aan het werk!
Ik zie niet in waarom je voor schoffelwerk moet voldoen aan de eigenschappen die je hier opnoemt. Ja voor een leuke kantoorbaan wel, maar die is voor de meeste mensen met een psychische stoornis niet weggelegd.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:20 schreef Tomatenboer het volgende:
Ook het vinden van enkel gepaste arbeid is niet voldoende. Zo kunnen veel mensen met een hersenbeschadiging of een psychische stoornis zich niet voldoende concentreren of niet goed plannen of zijn om andere redenen wat chaotisch, daar moet een werkgever ook rekening mee houden en zich daarop instellen, en wellicht kan een persoon met dergelijke problemen ook niet een hele dag werken omdat de spanningsboog niet zolang gespannen kan staan.
Ik werd meteen door het UWV afgekeurd, werken? Geen dénken aan, want met psychische problemen een werksituatie binnenstappen (hoe simpel werk dan ook) is in sommige gevallen echt vragen om nog meer problemen. Je loopt aan tegen het feit dat je dingen niet kan terwijl je er wel de intelligentie voor hebt, dat je je niet kan concentreren, dat je het gevoel hebt dat je het nooit goed kan doen, gevolg, depressieve klachten naast je al bestaande psychische problemen. Je hebt er werkelijk waar geen kut aan om te gaan werken als je zo met jezelf in de knoop zit. Dan lukt net namelijk misschien 2 maand en dan heb je een burn-out naast je psyschische klachten. Als je eerst bezig gaat met jezelf dan heb je later een veel eerlijker kans op een baan. Dat er maar zo weinig uitstroom uit de Wajong is heeft m.i. niet altijd te maken met het feit dat wajongers lui etc zijn, maar het feit dat er óf geen passende banen zijn, óf de problemen simpelweg te erg zijn om in de maatschappij te functioneren.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het probleem is juist dat er maar 1 of 2% uitstroom is vanuit de wajong per jaar. dus dat 'aan jezelf werken en dan aan het werk' gaat helemaal niet op. Het grootste deel van de mensen blijft dus gewoon in de wajong zitten. Daarom ben ik ook meer voor werk eerst, dan pas aan jezelf werken. Werken is ook een vorm van therapie, dat vergeten veel keuringsartsen.
Zoek dan iets wat je wel kunt en waarvan je weet dat je het kunt. Zal ik je eens wat vertellen? 75% van alle jongeren heeft in het begin van zijn carriëre problemen op de arbeidsmarkt. En hoe komt dat? Omdat de jongere in kwestie niet weet wat hij wil en wat hij kan.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:37 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ik werd meteen door het UWV afgekeurd, werken? Geen dénken aan, want met psychische problemen een werksituatie binnenstappen (hoe simpel werk dan ook) is in sommige gevallen echt vragen om nog meer problemen. Je loopt aan tegen het feit dat je dingen niet kan terwijl je er wel de intelligentie voor hebt, dat je je niet kan concentreren, dat je het gevoel hebt dat je het nooit goed kan doen, gevolg, depressieve klachten naast je al bestaande psychische problemen.
Dat is echt onzin. Iedereen kan iets. Desnoods schoffelen, en waarom haal ik dat telkens aan, omdat dat iets is dat niemand wil, maar bijna iedereen wel kan. Als je de beste schoffelaar van je hele fokking dorp bent dan geeft dat toch een voldoening die je over die depressie heen kan helpen? Ipv op de baan te solliciteren die je WILT moet je solliciteren op de banen waarvan je weet dat je ze KUNT en daar de leukste van kiezen. Vertrouw niet op het UWV, die vertellen je dingen die niet waar zijn. Namelijk dat je niet kan werken. TErwijl je dat wel kunt, alleen je focusgebied van geschikte banen is wat kleiner.quote:Je hebt er werkelijk waar geen kut aan om te gaan werken als je zo met jezelf in de knoop zit. Dan lukt net namelijk misschien 2 maand en dan heb je een burn-out naast je psyschische klachten. Als je eerst bezig gaat met jezelf dan heb je later een veel eerlijker kans op een baan. Dat er maar zo weinig uitstroom uit de Wajong is heeft m.i. niet altijd te maken met het feit dat wajongers lui etc zijn, maar het feit dat er óf geen passende banen zijn, óf de problemen simpelweg te erg zijn om in de maatschappij te functioneren.
Het UWV waar ik woon? Die keurt een hele hoop mensen af. ME? Kennen we niet. Fibromyalgie? Doen we niet aan. Dus het is écht niet zo makkelijk om hier in de Wajong te komen. Overigens is bij mij wel een stoornis vastgesteld, ben ik in mijn studie/stage/vakantiebanen keer op keer vastgelopen en is gewoon gebleken dat als ik toen was gaan werken ik binnen 2 maanden weer thuis zou zitten.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zoek dan iets wat je wel kunt en waarvan je weet dat je het kunt. Zal ik je eens wat vertellen? 75% van alle jongeren heeft in het begin van zijn carriëre problemen op de arbeidsmarkt. En hoe komt dat? Omdat de jongere in kwestie niet weet wat hij wil en wat hij kan.
Het UWV speelt daar mooi op in door de problemen die die jongere nog neit eens heeft te verheffen tot een afkeuring.
[..]
Dat is echt onzin. Iedereen kan iets. Desnoods schoffelen, en waarom haal ik dat telkens aan, omdat dat iets is dat niemand wil, maar bijna iedereen wel kan. Als je de beste schoffelaar van je hele fokking dorp bent dan geeft dat toch een voldoening die je over die depressie heen kan helpen? Ipv op de baan te solliciteren die je WILT moet je solliciteren op de banen waarvan je weet dat je ze KUNT en daar de leukste van kiezen. Vertrouw niet op het UWV, die vertellen je dingen die niet waar zijn. Namelijk dat je niet kan werken. TErwijl je dat wel kunt, alleen je focusgebied van geschikte banen is wat kleiner.
Wat waren die stages en vakantiebanen en waarop liep je vast?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:51 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Het UWV waar ik woon? Die keurt een hele hoop mensen af. ME? Kennen we niet. Fibromyalgie? Doen we niet aan. Dus het is écht niet zo makkelijk om hier in de Wajong te komen. Overigens is bij mij wel een stoornis vastgesteld, ben ik in mijn studie/stage/vakantiebanen keer op keer vastgelopen en is gewoon gebleken dat als ik toen was gaan werken ik binnen 2 maanden weer thuis zou zitten.
Ik studeerde Orthopedagogiek en liep stage op een zorgschool, VMBO middelbaar onderwijs.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat waren die stages en vakantiebanen en waarop liep je vast?
Dan hebben we in dit topique misschien nog wel andere baantjes voor je waar je minder kans hebt om vast te lopen.
Maar we hadden het dus over mensen die niet kunnen werken wegens psychische problemen, niet de 37% die wegens lichamelijke redenen afgekeurd isquote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:59 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ik studeerde Orthopedagogiek en liep stage op een zorgschool, VMBO middelbaar onderwijs.
Vakantiebaantjes heb ik vanalles gehad, heb o.a. bij de Animatie Compagnie gewerkt.
Overigens hoef ik niet via hier een baan, ik ben aan het afstuderen en krijg een herkeuring bij het UWV zodra ik klaar ben met mijn master. Ik wil graag werken, maar ik weet van mezelf dat het niet realistisch is om meer dan 12 uur per week te werken. Door mijn fysieke problemen ben ik namelijk al moe als ik heb gedoucht en ontbeten, laat staan als ik moet autorijden, werken, koken, huishouden doen etc. Ik heb een invalidenparkeerkaart/plaats en huishoudelijke hulp, en zelfs dan red ik het meeste dagen niet zonder te moeten gaan rusten of een week de tol te betalen voor één dag werk.
Ja, maar bij wat ik heb zit ook een groot gedeelte psychisch gedoe aan vast. Ja, fysiek is het klote, maar het feit dat je bij stress compleet blokkeert, je je gedachten niet kan stoppen, je je constant afvraagt of je wel goed genoeg bent etc vind ik een nog groter struikelblok dan de fysieke problemen. Want misschien zou ik best een baantje kunnen vinden wat ik fysiek aan kan, maar dán gaan die psychische problemen wel degelijk meespelen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar we hadden het dus over mensen die niet kunnen werken wegens psychische problemen, niet de 37% die wegens lichamelijke redenen afgekeurd is. Als jij dit uitlegt zal niemand je vertellen dat je toch moet gaan werken.
Schoffelwerk is fucking bezigheidstherapie en is niet constructief om mensen terug te helpen het arbeidsproces in. Juist mensen met psychische problemen kunnen problemen met schoffelen en soortgelijk werk hebben omdat zij toch al niet goed in hun vel steken, veelal onhandiger en langzamer zijn en zo'n functie sterk samenhangt met je gevoel van eigenwaarde, ook is het erg deprimerend werk. Ik geloof dan ook niet dat "de beste schoffelaar van het dorp worden" zoveel voldoening geeft als je duidelijk meer in je mars hebt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom je voor schoffelwerk moet voldoen aan de eigenschappen die je hier opnoemt. Ja voor een leuke kantoorbaan wel, maar die is voor de meeste mensen met een psychische stoornis niet weggelegd.
Iemand met psychische problemen heeft niet meer in zijn mars.Waarom denken mensen in de wajong toch telkens dat ze een baan moeten aannemen waar ze geschikt voor zouden zijn als ze die psychische problemen niet hadden?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 05:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Schoffelwerk is fucking bezigheidstherapie en is niet constructief om mensen terug te helpen het arbeidsproces in. Juist mensen met psychische problemen kunnen problemen met schoffelen en soortgelijk werk hebben omdat zij toch al niet goed in hun vel steken, veelal onhandiger en langzamer zijn en zo'n functie sterk samenhangt met je gevoel van eigenwaarde, ook is het erg deprimerend werk. Ik geloof dan ook niet dat "de beste schoffelaar van het dorp worden" zoveel voldoening geeft als je duidelijk meer in je mars hebt.
Nee, thuiszitten verergert juist die problemen. Ik heb in een productiebedrijf gewerkt waar ook 3 universitair geschoolde mensen als machine-operator aan de slag waren. 2 ervan weet ik van dat zij het werk gewoon leuk vonden en lekker weinig stressvol enzo. Die mensen waren gelukkig in hun leven zonder dat ze deden waarvoor ze opgeleid waren. maar ze konden wel lekker hun gezin verzorgen en op vakantie etc. Nogmaals, Werk = Therapie. Thuiszitten verbetert NIETS.quote:Sterker nog; in veel gevallen zal dergelijk werk mensen met psychische problemen juist nog verder de afgrond in helpen en verergeren de problemen.
ik doe het helemaal niet af als aanstellerij, ik doe het oordeel van de UWV af als aanstellerij. Je kunt veel meer dan je denkt. Je moet alleen niet solliciteren op baantjes die je zonder je psychische problemen had kunnen doen en verwachten dat ze die baantjes maar aanpassen, je moet solliciteren op baantjes waarin je zonder aanpassingen kunt werken mét je psychische problemen.quote:Maar ik denk dat je psychische problemen, burn-out of depressie zelf meegemaakt moet hebben om je daarin te kunnen inleven, anders is het vrij makkelijk om het allemaal als aanstellerij af te doen merk ik. Totdat men zelf ooit in zo'n situatie komt, en dan merkt dat je psychische toestand aardig verlammend kan werken en een negatieve en vooringenomen houding in de omgeving je niet bepaald verder helpen.
De enige mensen die een vooroordeel hebben over de Wajong zijn de mensen die je hebben afgekeurd. Want die mensen zeggen bij voorbaat al dat je niet kunt werken.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:12 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ja, maar bij wat ik heb zit ook een groot gedeelte psychisch gedoe aan vast. Ja, fysiek is het klote, maar het feit dat je bij stress compleet blokkeert, je je gedachten niet kan stoppen, je je constant afvraagt of je wel goed genoeg bent etc vind ik een nog groter struikelblok dan de fysieke problemen. Want misschien zou ik best een baantje kunnen vinden wat ik fysiek aan kan, maar dán gaan die psychische problemen wel degelijk meespelen.
Ik vind het gewoon moeilijk, dat sommige mensen zo'n vooroordeel hebben over de Wajong en de mensen die erin zitten. Dit topic doet mij soms pijn om te lezen, omdat ik juist iemand ben die al die jaren heeft gevochten tegen de problemen, nooit willen toegeven dat er iets mis is, perfectionistisch zijn en geen hulp willen accepteren. Als je dat dan eindelijk tóch doet omdat je ten einde raad bent en je moet je dan constant tegenover iedereen gaan verdedigen? Dat doet pijn.
Ik lees wel vaker dat schoonmaakwerk enz. hersendodend zou zijn. Het is maar hoe je het zelf ervaart natuurlijk.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat een zielige reactie.![]()
En dan nog denken dat je heel wat bent, je misplaatste arrogantie straalt van je post af.
Maar het desondanks toch nodig vinden om jezelf te profileren ten koste van mensen die het wat minder hebben getroffen. Triest hoor.
Maar aangezien ik wél inlevingsvermogen heb wil ik er wel even op in gaan. Waarschijnlijk is het weinig zinvol, maar toch.
Ik krijg géén Wajong uitkering, maar zit wel in een groep die er waarschijnlijk voor in aanmerking zou komen. Ik heb oa een non-verbale leerstoornis en een lichte hersenbeschadiging wat naast enkele motorische beperkingen ook een verminderd ruimtelijk inzicht, coördinatie en concentratie met zich mee brengt.
Nu heb ik gewoon een mbo-opleiding voltooid en heb ik jarenlang bij Sociale Zaken gewerkt als administratieve juridische kracht. Ik heb een bovengemiddelde intelligentie maar kan desondanks niet alles aan, en heb wat meer begeleiding en structuur nodig dan de "normale" gemiddelde werknemer.
Ik ben hartstikke goed in bepaalde administratieve vaardigheden, maar een baan krijgen en vasthouden is voor mij soms nogal lastig.
Daarom heb ik ook al verschillende baantjes gehad zoals in bovenstaande quote genoemd. Schoonmaakwerk, inpakwerk etc. etc.
Je zou zeggen dat iedereen dergelijk simpel werk zou moeten kunnen. Maar door mijn motorische beperkingen (slechte motoriek, onhandigheid, minder snel) kwam ik niet mee in de werkomgeving, en bovendien wordt je doodongelukkig van dat hersendodende werk als je beschikt over een normale tot bovengemiddelde intelligentie en capaciteiten.
Alleen mijn kwaliteiten liggen duidelijk ergens anders, maar dan moet je daar wél aan de slag komen.
Dus ondanks dat ik zelf geen Wajong-uitkering ontvang denk ik toch dat ik me wel in veel mensen met een Wajong-uitkering kan verplaatsen.
Het leven is niet zo zwart-wit.
Verkeerde statistiek aangezien velen in de Wajong blijven en toch aan het werk gaan nadat ze aan zichzelf hebben gewerkt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het probleem is juist dat er maar 1 of 2% uitstroom is vanuit de wajong per jaar. dus dat 'aan jezelf werken en dan aan het werk' gaat helemaal niet op.
Goed om te horenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 08:13 schreef Gewas het volgende:
Ik heb dit en het vorige topic gelezen, wil ook even reageren.
Ik heb ook Wajong. Ik doe sinds 2008 vrijwilligerswerk, meerdere keren gestopt omdat het niet meer ging, maar nu weer aan het werk sinds lente 2010. Het werk dat ik nu doe doe ik 3 ochtenden in de week, maar als ik een ochtend heb gewerkt ben ik vaak blij dat ik weer naar huis kan. Gelukkig begrijpen ze het daar als het een dag wat minder gaat. Ik ben in ieder geval blij dat ik werk heb waar ik me goed bij voel.
Die 1% a 2% zou natuurlijk ook kunnen komen omdat mensen die de wajong binnen stromen dus terecht de wajong binnenstromenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het probleem is juist dat er maar 1 of 2% uitstroom is vanuit de wajong per jaar. dus dat 'aan jezelf werken en dan aan het werk' gaat helemaal niet op. Het grootste deel van de mensen blijft dus gewoon in de wajong zitten. Daarom ben ik ook meer voor werk eerst, dan pas aan jezelf werken. Werken is ook een vorm van therapie, dat vergeten veel keuringsartsen.
ik zou zeggen, ga zoals ik naar de site van het CBS en onderbouw deze bewering met percentagesquote:Op dinsdag 31 mei 2011 08:50 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Verkeerde statistiek aangezien velen in de Wajong blijven en toch aan het werk gaan nadat ze aan zichzelf hebben gewerkt.
Die cijfers liggen gegarandeerd boven die 2%, dus jouw 'ze werken aan zichzelf en houden dan massaal hun handje nog jaren op' gaat ook niet op.
Hoe zou ik daar iets van moeten merken? Die mensen zitten thuis en komen misschien niet, of pas na een lange periode weer terug. Wat moet ik daar precies mee doen?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 08:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ben benieuwd hoe scorpio omgaat met mensen op zijn werk die regelmatig een (zware) terugval hebben.
Er is gewoon een groep mensen die lekker achterover leunen in het vangnet wat wajong heet, en die doen meer voor de algemene beeldvorming dan de personen die er zich wel uit weten te werken.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 08:50 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Verkeerde statistiek aangezien velen in de Wajong blijven en toch aan het werk gaan nadat ze aan zichzelf hebben gewerkt.
Die cijfers liggen gegarandeerd boven die 2%, dus jouw 'ze werken aan zichzelf en houden dan massaal hun handje nog jaren op' gaat ook niet op.
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)hetwerkscpcbstno.pdfquote:Op dinsdag 31 mei 2011 08:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik zou zeggen, ga zoals ik naar de site van het CBS en onderbouw deze bewering met percentages
Lees ook even de rest, zie je dat een veelvoud van die 25 procent heeft gewerkt tijdens/voor de Wajong.quote:In werkelijkheid werkt circa 25%. Wel is een
veel grotere groep minimaal één keer aan het werk geweest. In de eerste twee jaar na
Wajong-intrede gaat het om 40-50%. Bijna de helft van de Wajongers was dus op enig
moment in staat (of heeft geprobeerd) te werken. Wanneer een langere periode dan twee
jaar in ogenschouw zou worden genomen, zou dit aandeel hoger zijn en in de buurt van
de 60% van de ser komen. Als iedereen die een keer aan het werk was gekomen, ook aan
het werk was gebleven, zou het ‘streefcijfer’ gehaald zijn. Het probleem van de geringe
arbeidsdeelname van Wajongers lijkt niet zozeer te liggen in het vinden van werk, maar
in het behouden ervan. Een groot deel van de baanbezitters is weer snel zonder werk.
Nope, lees je eerst eens in.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 09:13 schreef 7754 het volgende:
Zo'n wajong krijgt je toch als je letterlijk in een rolstoel zit en anders niet?
Dat zou kunnen. Ik heb die personen niet persoonlijk meegemaakt (wel via via een aantal van dit type mensen dat in de bijstand zat en zwart nog eens flink zaten bij te verdienen en echt heeel leuke dingen in huis hadden staan, regelmatig op vakantie gingen etc).quote:Op dinsdag 31 mei 2011 09:02 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Er is gewoon een groep mensen die lekker achterover leunen in het vangnet wat wajong heet, en die doen meer voor de algemene beeldvorming dan de personen die er zich wel uit weten te werken.
Je hebt toch meerdere collega's? Is er dan nog NOOIT eentje op je werk overspannen geraakt?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 08:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe zou ik daar iets van moeten merken? Die mensen zitten thuis en komen misschien niet, of pas na een lange periode weer terug. Wat moet ik daar precies mee doen?
Jawel, en wat ik daarvan vind, tja, laat ik het zo zeggen, het zijn altijd de mensen bij wie je het aan ziet komen zeg maar. Enige nadeel voor mij is dat als ze tijdens een klus uitvallen we extra hard moeten werken om het in te halenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 09:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je hebt toch meerdere collega's? Is er dan nog NOOIT eentje op je werk overspannen geraakt?
Of ken je het hele begrip overspannenheid/burnout niet?
Mwah, tis geen aanstellerij denk ik, maar het zijn wel altijd bepaalde karakters die daarmee te maken krijgen.quote:Je hebt namelijk van die mensen die echt overtuigd zijn dat overspannenheid/burnout het zelfde is als aanstellerij. Ik was vroeger ook 1 van die mensen trouwens.
Ik lees het onderzoek even door voordat ik hier reageer, thanks!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 09:07 schreef Lastpost het volgende:
[..]
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)hetwerkscpcbstno.pdf
1 op de 4 Wajongers heeft dus werk.
[..]
Lees ook even de rest, zie je dat een veelvoud van die 25 procent heeft gewerkt tijdens/voor de Wajong.
En die karakters moeten hoe dan ook plee's gaan schrobben?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 09:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jawel, en wat ik daarvan vind, tja, laat ik het zo zeggen, het zijn altijd de mensen bij wie je het aan ziet komen zeg maar. Enige nadeel voor mij is dat als ze tijdens een klus uitvallen we extra hard moeten werken om het in te halen
[..]
Mwah, tis geen aanstellerij denk ik, maar het zijn wel altijd bepaalde karakters die daarmee te maken krijgen.
Nope... dat gaat denk ik ook niet werken. Zit nog steeds best in de knoop met mezelf (zie schizofrenie topic). Ik ben in ieder geval blij dat het nu best goed gaat bij het werk wat ik nu doe.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 08:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goed om te horenvolg je nog een bepaald traject om bijvoorbeeld ander werk te kunnen doen?
Wat Scorpie denk ik bedoeld is dat het altijd een bepaald soort mensen zijn. Een beetje van die geitenwollensokken types. Van die mensen die zeg maar als ze bv een half uurtje met iemand met het syndroom van Down bezig zijn geweest opmerkingen maken als dat ze 'emotioneel helemaal leeg' zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 09:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En die karakters moeten hoe dan ook plee's gaan schrobben?
Dat dus.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat Scorpie denk ik bedoeld is dat het altijd een bepaald soort mensen zijn. Een beetje van die geitenwollensokken types. Van die mensen die zeg maar als ze bv een half uurtje met iemand met het syndroom van Down bezig zijn geweest opmerkingen maken als dat ze 'emotioneel helemaal leeg' zijn.
Ik weet niet zo goed hoe uit te leggen. Maar er zijn van die mensen die alles maar 'zwaar' en 'moeilijk' en 'emotioneel heavy' vinden en zo. En dat soort mensen herken je gewoon als je ermee in aanraking komt, dus als je dan van een groep mensen iemand moet aanwijzen die w.s. als eerste zal uitvallen omdat ie zich 'emotioneel even moet opladen', dat het w.s. die persoon zal zijn.
Ik snap wel wat hij bedoeld met dat het 'bepaalde karakters zijn die daarmee te maken krijgen'. Ik weet niet of die mensen per se plee's moeten schrobben. Ik denk wel dat dat mensen zijn die wat minder gewapend zijn tegen werkdruk.
Dat zijn in mijn ogen trouwens dezelfde mensen als die bij een keer keelpijn hebben zich ziek melden om 'even goed uit te zieken'. Het is die categorie mensen die alles heel zwaar aanzetten.
Oke. Haal je daar ook een stukje voldoening voor jezelf uit, het feit dat je in staat bent tot werk?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 09:29 schreef Gewas het volgende:
[..]
Nope... dat gaat denk ik ook niet werken. Zit nog steeds best in de knoop met mezelf (zie schizofrenie topic). Ik ben in ieder geval blij dat het nu best goed gaat bij het werk wat ik nu doe.
Hallo! Daar heb ik 't helemaal niet over!!!quote:
Edit:Ter verduidelijking, ik had 't over mensen die een groter risiko lopen op een terugval, zoals depressie, psychotisch worden of overspannenheid/burnout.quote:Je hebt toch meerdere collega's? Is er dan nog NOOIT eentje op je werk overspannen geraakt?
Of ken je het hele begrip overspannenheid/burnout niet?
Je hebt namelijk van die mensen die echt overtuigd zijn dat overspannenheid/burnout het zelfde is als aanstellerij. Ik was vroeger ook 1 van die mensen trouwens.
'emotioneel helemaal leeg' zijn =/ overspannenheid/burnoutquote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:00 schreef CoolGuy het volgende:'emotioneel helemaal leeg' zijn
Dat beweer ik ook niet, ik reageer op wat Scorpie zegt, en wat ik denk dat hij bedoeld afgaande op zijn post.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
'emotioneel helemaal leeg' zijn =/ overspannenheid/burnout
Naja, bij deze dus aan scorpie:quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook niet, ik reageer op wat Scorpie zegt, en wat ik denk dat hij bedoeld afgaande op zijn post.
Ik heb daar al een reactie op gegeven, maar die negeer je maar gewoon.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hallo! Daar heb ik 't helemaal niet over!!!
Ik had 't over deze mensen:
[..]
Edit:Ter verduidelijking, ik had 't over mensen die een groter risiko lopen op een terugval, zoals depressie, psychotisch worden of overspannenheid/burnout.
Dacht dat ik dit eerder had gepost maar bericht is verdwenen??
Wat we er mee moeten doen? In welke zin van het woord bedoel je dat? Werkgerelateerd?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Naja, bij deze dus aan scorpie:
Wat te doen met mensen die vatbaarder zijn voor depressie, psychotisch worden of overspannenheid/burnout.
Of vind hij dat dit ook van die geitenwollen watdanooks zijn?
Ja, werkgelateerd.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 10:35 schreef Scorpie het volgende:Wat we er mee moeten doen? In welke zin van het woord bedoel je dat? Werkgerelateerd?
Als ze de stress of de omgeving van een kantoorbaan niet aan kunnen dan zou het zomaar kunnen zijn dat ze van een plantsoen schoffelen, ook al is het 'onder hun niveau', zielsgelukkig kunnen worden.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, werkgelateerd.
Vind je dat zulke mensen hoe dan ook moeten gaan schoffelen/plee's schrobben?
Waarop heb ik vergeten antwoord te geven?
Juist ja, en als ze dat niet aan kunnen?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als ze de stress of de omgeving van een kantoorbaan niet aan kunnen dan zou het zomaar kunnen zijn dat ze van een plantsoen schoffelen, ook al is het 'onder hun niveau', zielsgelukkig kunnen worden.
Dan is er nog lopende band werk, WC's schoonmaken, postbezorgen etc etc. Iedereen kan iets.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Juist ja, en als ze dat niet aan kunnen?
Dan mogen ze dood, nou goedquote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Juist ja, en als ze dat niet aan kunnen?
Een schoffel kan je prima tegen de strot van een "collega" zettenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:32 schreef Scorpie het volgende:
Ik moet sowieso de eerste persoon die zo afgegleden is dat hij niet eens meer een schoffel fatsoenlijk kan vasthouden nog tegenkomen, dus of je komt maar met een prachtig praktijkvoorbeeld of je houdt je gezwets maar gewoon voor je.
Ik kan ook met een bureaustoel mijn collega zijn hersens in slaan, doe ik ook niet meer mee.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:33 schreef Auti het volgende:
[..]
Een schoffel kan je prima tegen de strot van een "collega" zetten![]()
Mag je niet meer mee doen.
haha, leuk.....NOTquote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan mogen ze dood, nou goed. Wat wil jou nou horen met dat ge-emmer van je, dat iemand die niet eens een paar uurtjes kan schoffelen maar lekker met zijn luie reet TV mag gaan kijken omdat het een zaadstengel is? Ik moet sowieso de eerste persoon die zo afgegleden is dat hij niet eens meer een schoffel fatsoenlijk kan vasthouden nog tegenkomen, dus of je komt maar met een prachtig praktijkvoorbeeld of je houdt je gezwets maar gewoon voor je.
En waar dacht je zulke afgegleden persoontjes tegen te komen? Dacht je dat je iemand die depressief/psychotisch/overspannen is zomaar op je werk/in je locale supermarkt/naast je in de kroeg tegen zult komen?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:32 schreef Scorpie het volgende:
Ik moet sowieso de eerste persoon die zo afgegleden is dat hij niet eens meer een schoffel fatsoenlijk kan vasthouden nog tegenkomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |