Ik neem aan dat je Wajong het bedrag aanvult wat je niet zelf verdient met werken dan? Want als je 100% Wajong krijgt en je werkt wel drie dagen zou dit niet moeten kunnen, voor zover de arbeidsdeskundigen het mij uitleggen.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:50 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik heb een Wajong, geen idee voor hoeveel ik ben afgekeurd (krijg het volledig), maar ik werk wel 3 dagen in de week. Blijkbaar willen mensen alleen maar de negatieve dingen horen.Een vriend van me heeft via de Wajong een fulltime baan gekregen.
Ik bedoelde te zeggen, wanneer ik niet zou werken, krijg ik 100% Wajong.quote:Op maandag 30 mei 2011 00:17 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je Wajong het bedrag aanvult wat je niet zelf verdient met werken dan? Want als je 100% Wajong krijgt en je werkt wel drie dagen zou dit niet moeten kunnen, voor zover de arbeidsdeskundigen het mij uitleggen.
Dan val je niet in de categorie 'wajong, omdat het kan'.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:50 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik heb een Wajong, geen idee voor hoeveel ik ben afgekeurd (krijg het volledig), maar ik werk wel 3 dagen in de week. Blijkbaar willen mensen alleen maar de negatieve dingen horen.Een vriend van me heeft via de Wajong een fulltime baan gekregen.
En dan gaan mensen hier zeggen (advocaat van de duivel): waarom krijg je wajong als je nu klaarblijkelijk wel kan werken?quote:Op maandag 30 mei 2011 01:00 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik bedoelde te zeggen, wanneer ik niet zou werken, krijg ik 100% Wajong.
Kan hij niet schoffelen dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 08:33 schreef starla het volgende:
Mijn neef heeft wajong omdat hij sociaal gestoord is, maar dan ook echt. Scheten laten tijdens sollicitatiegesprekken en zo.
Ook dat heb ik het vorige topic uitgelegd, namelijk omdat ik 3 dagen in de week therapie heb.quote:Op maandag 30 mei 2011 08:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En dan gaan mensen hier zeggen (advocaat van de duivel): waarom krijg je wajong als je nu klaarblijkelijk wel kan werken?
Oh sorry, gemist. Maar dan is dat duidelijk.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:48 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ook dat heb ik het vorige topic uitgelegd, namelijk omdat ik 3 dagen in de week therapie heb.
Thuiswonend krijg je wel minder dan uitwonend.quote:Op maandag 30 mei 2011 08:33 schreef starla het volgende:
Mijn neef heeft wajong omdat hij sociaal gestoord is, maar dan ook echt. Scheten laten tijdens sollicitatiegesprekken en zo.
Hij woont alleen nog thuis, dus zijn ouders betalen alles. Van het geld dat hij krijgt koopt hij grote tv's enzo. Is er een speciale regeling voor thuiswoners?
Waarom heb je 3 dagen in de week therapie nodig?quote:Op maandag 30 mei 2011 09:48 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ook dat heb ik het vorige topic uitgelegd, namelijk omdat ik 3 dagen in de week therapie heb.
Waarom is dat relevant? Als je zoals in zijn geval deeltijdbehandeling krijgt krijg je in 100% van de gevallen een Wajong uitkering. Er zijn lijkt me amper mensen die drie dagen in de week therapie krijgen voor de lol.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom heb je 3 dagen in de week therapie nodig?
In de Wajong niet, in de Bijstand wel.quote:Op maandag 30 mei 2011 08:33 schreef starla het volgende:
Hij woont alleen nog thuis, dus zijn ouders betalen alles. Van het geld dat hij krijgt koopt hij grote tv's enzo. Is er een speciale regeling voor thuiswoners?
Wat is dit nou weer voor KUT reactie, ik vraag het uit interesse, niet om iemand te veroordelen ofzo.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:00 schreef Jajong het volgende:
[..]
Waarom is dat relevant? Als je zoals in zijn geval deeltijdbehandeling krijgt krijg je in 100% van de gevallen een Wajong uitkering. Er zijn lijkt me amper mensen die drie dagen in de week therapie krijgen voor de lol.
En mensen zoals Scorpie moeten zelf in therapie denk ik, als je je niet kan voorstellen dat je dankzij geestelijke beperkingen niet of nauwelijks kan werken of studeren ontbreekt het volledig aan enig empathisch vermogen en inzicht. Het verbaast me dan ook niet dat hij in de IT werkt, dat zijn over het algemeen altijd complete autisten. Gefeliciteerd met je 2 keer modaal inkomen kerel, ik hoop dat je er veel aan hebt in je emotioneel gehancicapte leventje.
Wat jij denkt is irrelevant. Feit is en blijft dat je nog geen enkel argument hebt kunnen aandragen waarom iemand niet 'geestelijk in staat zou kunnen zijn' om plee`s te schrobben of onkruid te wieden. Ga er maar op oefenen, alhoewel ik betwijfel of jij met je zeer beperkte capaciteiten hier ooit wijs uit zal komenquote:Op maandag 30 mei 2011 12:00 schreef Jajong het volgende:
[..]
En mensen zoals Scorpie moeten zelf in therapie denk ik, als je je niet kan voorstellen dat je dankzij geestelijke beperkingen niet of nauwelijks kan werken of studeren ontbreekt het volledig aan enig empathisch vermogen en inzicht.
Precies, en moet je nagaan, ik ben niet zo`n fucking halve jankbal met autisme die doet alsof hij zielig is en zonder ruggegraat zichzelf keihard anaal laat nemen door de overheid voor een paar rotcenten. Ik hou mijn eigen broek omhoog, waarom kan de rest van die bende faalhazen met autisme het dan niet? Juistem. Het zijn incompetente zwakke mensen die in de Middeleeuwen als eerste het loodje legden omdat ze simpelweg niet goed genoeg waren om te blijven leven.quote:Het verbaast me dan ook niet dat hij in de IT werkt, dat zijn over het algemeen altijd complete autisten.
Ik vermaak me prima, wetende dat ik mezelf kan onderhouden, geen hulp van anderen nodig heb en me niet hoef te verlagen tot het niveau van bedelen om staatssteun. How`s that working out for ya, slaaf van het systeem?quote:Gefeliciteerd met je 2 keer modaal inkomen kerel, ik hoop dat je er veel aan hebt in je emotioneel gehancicapte leventje.
Sjongejongejonge WaJajong, wat ben jij op je teentjes getrapt man. Mensen die in de IT wekren zijn over het algemeen complete autisten, en die hebben het beter voor elkaar dan jij, dus uhm...tja..quote:Op maandag 30 mei 2011 12:00 schreef Jajong het volgende:
[..]
Waarom is dat relevant? Als je zoals in zijn geval deeltijdbehandeling krijgt krijg je in 100% van de gevallen een Wajong uitkering. Er zijn lijkt me amper mensen die drie dagen in de week therapie krijgen voor de lol.
En mensen zoals Scorpie moeten zelf in therapie denk ik, als je je niet kan voorstellen dat je dankzij geestelijke beperkingen niet of nauwelijks kan werken of studeren ontbreekt het volledig aan enig empathisch vermogen en inzicht. Het verbaast me dan ook niet dat hij in de IT werkt, dat zijn over het algemeen altijd complete autisten. Gefeliciteerd met je 2 keer modaal inkomen kerel, ik hoop dat je er veel aan hebt in je emotioneel gehancicapte leventje.
Probleem is dat mensen nogal lui zijn en gewoon niet eens de moeite doen om daar onderscheid in te maken.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Sjongejongejonge WaJajong, wat ben jij op je teentjes getrapt man. Mensen die in de IT wekren zijn over het algemeen complete autisten, en die hebben het beter voor elkaar dan jij, dus uhm...tja..![]()
Een 'emotioneel gehandicapt leventje'. Ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen. Reageer eens relaxed jongen. Je hebt een uitkering, en dat is prima, als je daadwerkelijk niet kunt werken. Als je het wel kunt maar gewoon niet wil omdat je het zo verder wel prettig vind, dán ben je wel een kansloze bosmongool, maar niet omdat je een uitkering hebt, maar omdat je geen flikker wil uitvoeren.
quote:Op maandag 30 mei 2011 13:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Sjongejongejonge WaJajong, wat ben jij op je teentjes getrapt man. Mensen die in de IT wekren zijn over het algemeen complete autisten, en die hebben het beter voor elkaar dan jij, dus uhm...tja..![]()
Op de 1 of andere manier voelt hij zich aangesproken als ik zeg dat ik niet begrijp dat mensen niet geestelijk in staat kunnen zijn een plee te schrobben of een plantsoentje te harken. Trauma`s anyone? Of toch gewoon 1 van zijn labeltjes die opspeelt?quote:Een 'emotioneel gehandicapt leventje'. Ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen. Reageer eens relaxed jongen. Je hebt een uitkering, en dat is prima, als je daadwerkelijk niet kunt werken. Als je het wel kunt maar gewoon niet wil omdat je het zo verder wel prettig vind, dán ben je wel een kansloze bosmongool, maar niet omdat je een uitkering hebt, maar omdat je geen flikker wil uitvoeren.
Je ziet over het algemeen ook meteen wie iets van zijn leven gaat maken en wie eeuwig aan het staatsinfuus blijft hangen. Tijdens mijn studie ( jaja, IT ) waren er zat met een relatief milde handicap die lekker thuis bij moeders woonden en van hun overheidsgeld een spange Mercedes kochten.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een 'emotioneel gehandicapt leventje'. Ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen. Reageer eens relaxed jongen. Je hebt een uitkering, en dat is prima, als je daadwerkelijk niet kunt werken. Als je het wel kunt maar gewoon niet wil omdat je het zo verder wel prettig vind, dán ben je wel een kansloze bosmongool, maar niet omdat je een uitkering hebt, maar omdat je geen flikker wil uitvoeren.
Zaten die lui die het niet zouden gaan maken ook toevallig elke dag een jonko te smoken?quote:Op maandag 30 mei 2011 13:40 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Je ziet over het algemeen ook meteen wie iets van zijn leven gaat maken en wie eeuwig aan het staatsinfuus blijft hangen. Tijdens mijn studie ( jaja, IT ) waren er zat met een relatief milde handicap die lekker thuis bij moeders woonden en van hun overheidsgeld een spange Mercedes kochten.
Daartegenover had ik ook studiegenoten die, eerlijk toegeven, ook bij moeders woonden maar ondertussen wel gewoon een bijbaan hadden.
Dat klopt. Ik ben begonnen met dagbehandeling, omdat mijn leven gigantisch klote was. Daardoor kon ik alleen nog maar op de zaterdag werken en dat was ook de reden van de Wajong. Inmiddels gaat het beter, maar je kunt niet zomaar de behandeling stoppen. Het is veel beter om het langzaam te minderen en voor elke dag dat je geen therapie meer hebt, die dag vervangen voor werken. Op die manier kom je langzaam weer meer in de werkwereld terecht en verlaat je ook langzaam de therapiewereld.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:00 schreef Jajong het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, want diezelfde mensen die zo trots zijn dat ze zelf hun broek omhoog houden zijn vaak diezelfde mensen die er met heen haar op hun hoofd over zouden pijnzen om zo'n wajonger in dienst te nemen!!quote:Op maandag 30 mei 2011 13:35 schreef Scorpie het volgende:
Op de 1 of andere manier voelt hij zich aangesproken als ik zeg dat ik niet begrijp dat mensen niet geestelijk in staat kunnen zijn een plee te schrobben of een plantsoentje te harken. Trauma`s anyone? Of toch gewoon 1 van zijn labeltjes die opspeelt?
Ligt eraan of ie geschikt is voor de functie. Als ik een opzichter ben bij een schoffelbedrijf of bij een schoonmaakbedrijf dan kan ik gewoon psychisch afgekeurde WAjong-ers aannemen, wetende dat ze mentaal en fysiek geschikt zijn voor dat werk.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, want diezelfde mensen die zo trots zijn dat ze zelf hun broek omhoog houden zijn vaak diezelfde mensen die er met heen haar op hun hoofd over zouden pijnzen om zo'n wajonger in dienst te nemen!!
Dussss...zijn er toevallig mensen hier die wajongers maar aanstellers vinden terwijl ze zelf no f****n way zelf zo iemand zouden aannemen?
Of is dat taboe wat ik nu aanbreek?
Edit:Niet allemaal tegelijk AUB!
Nou. Ik heb een HBO studie afgerond. Maar, ik heb wel een handicap, ik loop anders dan anderen. Dus, ik heb tijdens mijn studie ook die uitkering gehad. Maar, dat stopte uiteraard toen ik ging werken. Ik studeerde af, en ben een baan gaan zoeken.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:40 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Je ziet over het algemeen ook meteen wie iets van zijn leven gaat maken en wie eeuwig aan het staatsinfuus blijft hangen. Tijdens mijn studie ( jaja, IT ) waren er zat met een relatief milde handicap die lekker thuis bij moeders woonden en van hun overheidsgeld een spange Mercedes kochten.
Daartegenover had ik ook studiegenoten die, eerlijk toegeven, ook bij moeders woonden maar ondertussen wel gewoon een bijbaan hadden.
Ik ga niet over het personeelsbeleid, maar ik zit in de IT en daarin is het volgens mij wel zo dat er relatief gezien meer mensen moeite hebben met sociale interactie en dat dat niet per definitie betekent dat je dan maar niks kan. Als je inhoudelijk een kei bent in je vak heb je no problems whatsoever om in de IT een baan te vinden, te houden en carriere te maken, ongeacht je sociale issues, dat durf ik wel te beweren.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, want diezelfde mensen die zo trots zijn dat ze zelf hun broek omhoog houden zijn vaak diezelfde mensen die er met heen haar op hun hoofd over zouden pijnzen om zo'n wajonger in dienst te nemen!!
Dussss...zijn er toevallig mensen hier die wajongers maar aanstellers vinden terwijl ze zelf no f****n way zelf zo iemand zouden aannemen?
Of is dat taboe wat ik nu aanbreek?
Edit:Niet allemaal tegelijk AUB!
En wat voor eisen zou jij stellen als je hoofd plee-onderhoud zou zijn bij een bedrijf waar heel veel plee's onderhouden moeten zorden?quote:Op maandag 30 mei 2011 13:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ga niet over het personeelsbeleid, maar ik zit in de IT en daarin is het volgens mij wel zo dat er relatief gezien meer mensen moeite hebben met sociale interactie en dat dat niet per definitie betekent dat je dan maar niks kan. Als je inhoudelijk een kei bent in je vak heb je no problems whatsoever om in de IT een baan te vinden, te houden en carriere te maken, ongeacht je sociale issues, dat durf ik wel te beweren.
En wanneer is iemand niet mentaal geschikt? Wat zijn de criteria daarvoor?quote:Op maandag 30 mei 2011 13:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ligt eraan of ie geschikt is voor de functie. Als ik een opzichter ben bij een schoffelbedrijf of bij een schoonmaakbedrijf dan kan ik gewoon psychisch afgekeurde WAjong-ers aannemen, wetende dat ze mentaal en fysiek geschikt zijn voor dat werk.
Je zou het wel heel bont moeten maken om bij mij dan niet aangenomen te worden.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En wat voor eisen zou jij stellen als je hoofd plee-onderhoud zou zijn bij een bedrijf waar heel veel plee's onderhouden moeten zorden?
Zou je zomaar iedereen aannemen?
Vlak voor de tentamens inderdaad, prachtig.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zaten die lui die het niet zouden gaan maken ook toevallig elke dag een jonko te smoken?
Bij mij wel namelijk
Hoe bont?quote:Op maandag 30 mei 2011 13:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je zou het wel heel bont moeten maken om bij mij dan niet aangenomen te worden.
Je zegt dus dat mensen meer in hun mars hebben maar de hele dag op hun luie reet thuis zitten omdat ze geen plee`s willen schrobben of tuintjes willen harken? Bedankt voor het aantonen van mijn punt.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:59 schreef Jajong het volgende:
Grappig dat mensen gelijk aannemen dat ik een Wajong uitkering heb als ik de uitkering en de mensen die het hebben verdedig.
- hoop geblaat -
Alleen de kennis over psychiatrie is ontworpen. De menselijke geest is al zo oud als de mens zelf hehequote:Op maandag 30 mei 2011 14:03 schreef dandybleu het volgende:
onderklasse klaagt heel erg over wajong-mensen......is heel populischtisch.....
maar juist de psychiatrie? is juist door heel slimme en hoogopgeleide mensen ontworpen...
En mijn punt dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je zegt dus dat mensen meer in hun mars hebben maar de hele dag op hun luie reet thuis zitten omdat ze geen plee`s willen schrobben of tuintjes willen harken? Bedankt voor het aantonen van mijn punt.
Dus niet komen opdagen op 't werk is dus wel ok?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In de categorie 'op mijn bureau schijten tijdens het sollicitatiebureau' bont.
Therapie is inderdaad goed en ik heb er zelf ook veel aan (gehad), maar je moet oppassen dat je niet te veel in dat wereldje blijft hangen. Naast dat je aan jezelf werkt, geeft het ook veiligheid. Iedereen heeft daar problemen en niemand wordt daar veroordeeld, maar de buitenwereld is helaas een stuk harder. Studeren is ook goed, maar ook daar heb je weer het gevaar dat het een vlucht kan worden. Een deeltijdstudie met een bijbaantje zal waarschijnlijk een beter effect geven. Je kunt verder gaan met je ontwikkeling, maar je blijft ook een onderdeel van de maatschappij. Bovendien staat het ook wel mooi als je via je c.v. aangeeft gewerkt te hebben. Zelfs al is het een simpele baan zoals wc's schoonmaken, je geeft wel aan dat je niet te beroerd bent om een beetje inzet te tonen.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:59 schreef Jajong het volgende:
Grappig dat mensen gelijk aannemen dat ik een Wajong uitkering heb als ik de uitkering en de mensen die het hebben verdedig.
Waar ik me druk over maak is mensen zoals Scorpie die doen alsof het allemaal aanstellers zijn. Scorpie, je bazelt wat over tuintjes harken en WC's schoonmaken. Natuurlijk, dat zou in de meeste gevallen wel kunnen, maar heel veel mensen hebben veel meer potentie dan dat. Ik ken mensen die in de Wajong hebben gezeten, een tijd niks hebben gedaan behalve in therapie gaan en cursussen volgen. Die mensen studeren nu (HBO of WO), of werken. Die mensen hebben nu ontelbaar veel meer te bieden omdat ze er juist een tijd voor hebben gekozen om te werken aan zichzelf, met resultaat.
Oh en met het argument aankomen dat deze mensen in de Middeleeuwen af zouden sterven is natuurlijk een enorm zwaktebod, want die tijd was natuurlijk verschrikkelijk op elk niveau. En je moet niet doen alsof jij wel zou overleven in die tijd, want ze hadden toen niet zoveel vraag naar zwakke computergeeks, FYI.
Oh en laat ik vooropstellen dat ja, er zijn mensen die er misbruik van maken, en er zijn mensen die best zouden kunnen werken op niveau, en die mensen moeten ook kapot. Maar dat betekent niet dat iedereen die in de Wajong zit door psychische problemen een jankbal is en zich aanstelt.
Sorry, maar dat vind ik dus echt niet kunnen. Je maakt afspraken en daar hoor je aan te houden.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dus niet komen opdagen op 't werk is dus wel ok?
Als je hem niet uitgelegd krijgt hoe je een WC moet poetsen dan is ie niet geschikt. Denk hierbij aan ernstig verstandelijk gehandicapten.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
En wanneer is iemand niet mentaal geschikt? Wat zijn de criteria daarvoor?
Het maakt niet uit of je nou een sociaal handicap of niet hebt, niet komen opdagen zonder valide reden is nooit in orde.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dus niet komen opdagen op 't werk is dus wel ok?
Klopt, maar ik vroeg 't aan scorpioquote:Op maandag 30 mei 2011 14:09 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Sorry, maar dat vind ik dus echt niet kunnen. Je maakt afspraken en daar hoor je aan te houden.
er gewoon totaal niet over nagedacht heeft.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:23 schreef Scorpie het volgende:...Feit is en blijft dat je nog geen enkel argument hebt kunnen aandragen waarom iemand niet 'geestelijk in staat zou kunnen zijn' om plee`s te schrobben of onkruid te wieden. Ga er maar op oefenen, alhoewel ik betwijfel of jij met je zeer beperkte capaciteiten hier ooit wijs uit zal komen
nouja ik kan me voorstellen dat iemand die een sociale handicap hefet procentueel gezien vaker niet op komt dagen zonder reden, maar da's een goeie oefening voor die mensen door ze duidelijk te makne dat dat toch wel van ze verwacht wordtquote:Op maandag 30 mei 2011 14:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het maakt niet uit of je nou een sociaal handicap of niet hebt, niet komen opdagen zonder valide reden is nooit in orde.
Ik vergeet het helemaal niet, maar niet komen opdagen zonder reden is natuurlijk bij geen enkele baas done. Dat je er rekening mee kan houden bij sociaal gehandicapten is wat anders.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vroeg 't aan scorpio
Ik heb namelijk de indruk dat, als hij zoiets simpels als "niet komen opdagen op 't werk" al vergeet, dat hij, gezien deze post van hem:
[..]
er gewoon totaal niet over nagedacht heeft.
Maw, hij lult slap uit z'n nek als 't aankomt op z'n kennis over de mensen in de wajong?
En als iemand op 't werk komt en je kunt ruiken dat die persoon, zeg maar, zich een weekie niet meer gewassen heeft?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het maakt niet uit of je nou een sociaal handicap of niet hebt, niet komen opdagen zonder valide reden is nooit in orde.
repetitief werk is niet altijd goed voor mensen met een psychische stoornis. al begrijp ik wel wat je wilt zeggen, het is een domme redenatie. zwart wit en dat is de wereld niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat jij denkt is irrelevant. Feit is en blijft dat je nog geen enkel argument hebt kunnen aandragen waarom iemand niet 'geestelijk in staat zou kunnen zijn' om plee`s te schrobben of onkruid te wieden. Ga er maar op oefenen, alhoewel ik betwijfel of jij met je zeer beperkte capaciteiten hier ooit wijs uit zal komen
leuk omschreven en het maskeert je gebrek aan intelligentie om normaal te redeneren. overigens vind ik je wel een jankbal. maar dat zal wel weer niet relevant zijn he.quote:Precies, en moet je nagaan, ik ben niet zo`n fucking halve jankbal met autisme die doet alsof hij zielig is en zonder ruggegraat zichzelf keihard anaal laat nemen door de overheid voor een paar rotcenten. Ik hou mijn eigen broek omhoog, waarom kan de rest van die bende faalhazen met autisme het dan niet? Juistem. Het zijn incompetente zwakke mensen die in de Middeleeuwen als eerste het loodje legden omdat ze simpelweg niet goed genoeg waren om te blijven leven.
Maar ja, tegenwoordig blijven dat soort zwakke broeders leven, geven we ze eten, zorgen we ervoor dat ze zich mogen voortplanten en voila, een hele nieuwe levenssoort zwakke figuren die niet snappen dat ze moeten werken voor hun onderhoud. En ja, gefeliciteerd, je zit aan het staatsinfuus, ik zou er blij mee zijn
wees dan blij en stop met zeiken man. of kun je het niet hebben dat er van jouw belastinggeld mijn uitkering betaald wordt? dan moet je verhuizen naar een land waar dat niet zo is, en neem je frustraties mee.quote:Ik vermaak me prima, wetende dat ik mezelf kan onderhouden, geen hulp van anderen nodig heb en me niet hoef te verlagen tot het niveau van bedelen om staatssteun. How`s that working out for ya, slaaf van het systeem?
Hoe voelt het nu, lekker labeltjes te dragen en te weten dat de helft van Nederland je uitkotst omdat je je aanstelt met je autisme? Neem een voorbeeld aan die meid hierboven, die gewoon laat zien hoe het moet. Ze heeft meer ballen in haar pinkje dan jij als een 'echte' vent. Ik zou me kapot schamen, maar blijkbaar mis je die sociale cognitieve vaardigheden ook al. Woopsie! Weer een labeltje erbij!
Ik heb nou niet bepaald het idee dat je met schoonmaken van wc's in aanraking komt met klanten. Zelf ben ik postbode en het zal de bewoners een rotzorg zijn of ik in mezelf praat. zolang ik gewoon netjes mijn werk doe, zijn ze tevreden. Een beetje het zelfde als met schoonmaken van wc's.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En als iemand op 't werk komt en je kunt ruiken dat die persoon, zeg maar, zich een weekie niet meer gewassen heeft?
Of als iemand de hele tijd in zichzelf staat te praten en je klachten daarover krijgt van JOUW klanten?
Of was je dat ook "vergeten"?
Je hebt toch die WC dame/heer die je muntjes geven? Das toch wel contact?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:18 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik heb nou niet bepaald het idee dat je met schoonmaken van wc's in aanraking komt met klanten
Serieus, denk je dat dit indruk maakt? Je beschrijft zo ongeveer letterlijk 1 van mijn ex-collega`s, die het ook nog eens presteerde om thuiswerk dagen te hebben zonder telefonisch bereikbaar te zijn, dezelfde truien te dragen voor weken achtereen, meerdere malen op zijn persoonlijke hygiene gewezen te zijn zonder resultaat, na de corporate lunch faliekant ten overstaan van het hele bedrijf uit zijn neus te gaan zitten eten, met meerdere collega`s een dermate hoog oplopende ruzie te veroorzaken dat ze hem fysiek te lijf wilden gaan, en als uitsmijter nazistische trekjes te hebben op zijn vakgebied die hij ons wilde opleggen.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En als iemand op 't werk komt en je kunt ruiken dat die persoon, zeg maar, zich een weekie niet meer gewassen heeft?
Of als iemand de hele tijd in zichzelf staat te praten en je klachten daarover krijgt van JOUW klanten?
Of was je dat ook "vergeten"?
Edit:(Je kunt namelijk geen dingen vergeten die je nooit geweten hebt, en mijn indruk is dat scorpio bijzonder weinig weet van wajongers)
Oh, op die manier. Ik dacht aan wc's bij bedrijven schoonmaken.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je hebt toch die WC dame/heer die je muntjes geven? Das toch wel contact?
Edit:En wat dacht je van contact met de baas? (In dit geval scorpio)?
En met andere collega's?
Ja, graag zelfs!quote:Op maandag 30 mei 2011 14:20 schreef Scorpie het volgende:
Je denkt echt dat ik niks meegemaakt heb op het gebied van autisme en soeciale handicaps he? Moet ik soms nog wat meer voorbeeldjes oplepelen van situaties waarin ik verzeild ben geraakt met de meest aparte types?
Eh nee, ik zeg dat mensen die meer in hun mars hebben er voor kiezen om in bijvoorbeeld dagbehandeling gaan zodat ze die capaciteiten ook daadwerkelijk kunnen benutten. Begrijpend lezen is geen competentie in de IT?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je zegt dus dat mensen meer in hun mars hebben maar de hele dag op hun luie reet thuis zitten omdat ze geen plee`s willen schrobben of tuintjes willen harken? Bedankt voor het aantonen van mijn punt.
Ik moest aan dit liedje denken toen ik hoorde dat je een beetje rare postbode bentquote:Op maandag 30 mei 2011 14:18 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik heb nou niet bepaald het idee dat je met schoonmaken van wc's in aanraking komt met klanten. Zelf ben ik postbode en het zal de bewoners een rotzorg zijn of ik in mezelf praat. zolang ik gewoon netjes mijn werk doe, zijn ze tevreden. Een beetje het zelfde als met schoonmaken van wc's.
precies, ik lig lekker heel de dag op de bank mijn ballen te krassen van jouw zuurverdiende centen. bedankt daarvoor.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah kijk, we hebben er een te pakken hoor, die liever lui dan moe is.
Alleen moet hij es wat minder op fok! rondhangen en wat meer overwerken, kan m'n uitkering weer wat omhoogquote:Op maandag 30 mei 2011 14:24 schreef dawg het volgende:
[..]
precies, ik lig lekker heel de dag op de bank mijn ballen te krassen van jouw zuurverdiende centen. bedankt daarvoor.
Ga anders eerst even in op mijn situatieschets, of is selectief lezen jouw forte? Maar goed, we hebben wel meer snuiters gehad die bijvoorbeeld niet durfden door te spoelen in de plee nadat ze de hele pot hadden ondergescheten, iemand die zijn lul met wc papier afveegde en die papiertjes in de pisbak gooide waardie die verstopt raakte, iemand die gewoon niet meer op zijn werk kwam omdat hij plein en straatvrees had en daardoor thuis kon gaan werken, iemand die sexistische opmerkingen maakte richting vrouwelijke collega`s, en ga zo nog maar even door.quote:
Ah, en dat is dus nog steeds geen reden waarom ze geen plee`s kunnen schrobben. Het blijft lastig he, een argument aandragen die aangeeft waarom ze dat niet kunnen, behalve de 'repeterend werk is zo saai, boehoe'. Laat me raden, 2e jaars HBO student?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:22 schreef Jajong het volgende:
[..]
Eh nee, ik zeg dat mensen die meer in hun mars hebben er voor kiezen om in bijvoorbeeld dagbehandeling gaan zodat ze die capaciteiten ook daadwerkelijk kunnen benutten. Begrijpend lezen is geen competentie in de IT?
je eigen ervaring is altijd gekleurd. dus je bent eigenlijk niet zo serieus te nemen, maar dat wisten we al.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Serieus, denk je dat dit indruk maakt? Je beschrijft zo ongeveer letterlijk 1 van mijn ex-collega`s, die het ook nog eens presteerde om thuiswerk dagen te hebben zonder telefonisch bereikbaar te zijn, dezelfde truien te dragen voor weken achtereen, meerdere malen op zijn persoonlijke hygiene gewezen te zijn zonder resultaat, na de corporate lunch faliekant ten overstaan van het hele bedrijf uit zijn neus te gaan zitten eten, met meerdere collega`s een dermate hoog oplopende ruzie te veroorzaken dat ze hem fysiek te lijf wilden gaan, en als uitsmijter nazistische trekjes te hebben op zijn vakgebied die hij ons wilde opleggen.
Oja, en deze man heeft een vast contract gekregen en is nog nooit naar de psych geweest, dus geloof me, ik weet wel wat voor rare snuiters er hier rondlopen.
Je denkt echt dat ik niks meegemaakt heb op het gebied van autisme en soeciale handicaps he? Moet ik soms nog wat meer voorbeeldjes oplepelen van situaties waarin ik verzeild ben geraakt met de meest aparte types?
Waarom is deze gozer eigenlijk aangenomen?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:20 schreef Scorpie het volgende:
Oja, en deze man heeft een vast contract gekregen en is nog nooit naar de psych geweest, dus geloof me, ik weet wel wat voor rare snuiters er hier rondlopen.
Oke, sorry, nu weet ik waarom je ongeschikt bent om te werken, er is iets mis met je IQ. Veel plezier met mijn centjes, kijk je uit dat je je hoofd niet stoot?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:26 schreef dawg het volgende:
[..]
je eigen ervaring is altijd gekleurd. dus je bent eigenlijk niet zo serieus te nemen, maar dat wisten we al.
Leuk liedje.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik moest aan dit liedje denken toen ik hoorde dat je een beetje rare postbode bent
Ja dat is het wel. Als je in dagbehandeling zit, betekent dat dat je elke dag, de hele dag, in behandeling bent. Je weet wel, gewoon wat het woord impliceert. Jezus kerel je hebt echt geen idee waar je over praat en ik begin een beetje medelijden met je te krijgen. Laat me raden, begin dertig, verwaarloosbaar sociaal leven en al jaren single?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ga anders eerst even in op mijn situatieschets, of is selectief lezen jouw forte? Maar goed, we hebben wel meer snuiters gehad die bijvoorbeeld niet durfden door te spoelen in de plee nadat ze de hele pot hadden ondergescheten, iemand die zijn lul met wc papier afveegde en die papiertjes in de pisbak gooide waardie die verstopt raakte, iemand die gewoon niet meer op zijn werk kwam omdat hij plein en straatvrees had en daardoor thuis kon gaan werken, iemand die sexistische opmerkingen maakte richting vrouwelijke collega`s, en ga zo nog maar even door.
Denk je dat een extra autist daartussen zou opvallen?
[..]
Ah, en dat is dus nog steeds geen reden waarom ze geen plee`s kunnen schrobben. Het blijft lastig he, een argument aandragen die aangeeft waarom ze dat niet kunnen, behalve de 'repeterend werk is zo saai, boehoe'. Laat me raden, 2e jaars HBO student?
nou, ik heb dan geen wajong maar een wao. ik heb moeite me in te houden vwb de reacties van scorpie. altijd wordt alles over een kam geschoren, iedereen met een uitkering. ter illustratie: 2x niertransplantatie en bijna 6jr dialyse, ik kan dus wel zeggen dat ik echt arbeidsongeschikt ben. maar wat ik nog veel erger vind is dat dat altijd in de weg zal staan om snel(ler) werk te vinden, promoties en opklimmen in functies, opleidingen, etc. kwalificaties zoals die van scorpie zijn gewoon triest en staan zo ver van de realiteit af dat het jammer is dat veel mensen nog op hem ingaan. maar het is vaak persoonlijk, dus helaas.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Alleen moet hij es wat minder op fok! rondhangen en wat meer overwerken, kan m'n uitkering weer wat omhoog
Nou ja wij vonden het ook onvoorstelbaar. Het was niet zo dat die man niet goed was in zijn werk, alleen was hij niet de snelste (dat kwam ook door zijn after-lunch dip van een uur waarin hij knikkebolde) maar hij had ook nog eens hele rechtlijnige ideeen over hoe of wat. Blijkbaar vonden ze hem geschikt genoeg, waarbij ze de eerste waren. Het bleek achteraf dat de man in kwestie (52 jaar) nog nergens een vast contract had weten te krijgen...quote:Op maandag 30 mei 2011 14:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Waarom is deze gozer eigenlijk aangenomen?
Was er iets waar hij bijzonder goed in was of zo?
Je moet toch gek zijn om zo iemand niet na 't tijdelijke contract te laten gaan?
P.s., ben benieuwd hoe je thuis plee-schrobber wilt zijn
Waarom voel je je aangesproken eigenlijk als ik zeg dat ik mensen die zich aanstellen niet in de WAJONG wil zien? Het is toch overduidelijk dat jij je niet aanstelt?quote:
Omdat jij vanuit jou referentiekader bepaalt wie jij er terecht in vind zitten en wie niet en daar hebben we nu net keuringsartsen voor.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom voel je je aangesproken eigenlijk als ik zeg dat ik mensen die zich aanstellen niet in de WAJONG wil zien? Het is toch overduidelijk dat jij je niet aanstelt?
Het is een door de maatschappij vastgesteld feit dat keuringsartsen hun werk niet naar behoren doen.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:31 schreef missyB het volgende:
[..]
Omdat jij vanuit jou referentiekader bepaalt wie jij er terecht in vind zitten en wie niet en daar hebben we nu net keuringsartsen voor.
daar zeg je het al: door de maatschappijquote:Op maandag 30 mei 2011 14:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is een door de maatschappij vastgesteld feit dat keuringsartsen hun werk niet naar behoren doen.
quote:Op maandag 30 mei 2011 14:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is een door de maatschappij vastgesteld feit dat keuringsartsen hun werk niet naar behoren doen.
het is je toon. alsof iemand zich nogal snel aanstelt als ie arbeidsongeschikt is. lui is, niet wil werken of selectief is in wat voor soort werk, alsof diegene daar geen recht op heeft en omwille van de staatssteun alles maar moet aanpakken wat hij of zij theoretisch kan.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom voel je je aangesproken eigenlijk als ik zeg dat ik mensen die zich aanstellen niet in de WAJONG wil zien? Het is toch overduidelijk dat jij je niet aanstelt?
Wie begon er over dagbehandelingen toen hij zijn punt niet kon maken dan? Dat was jij toch zeker? Ga gewoon eens in op de oorspronkelijke vraag. Sterker nog, ik mats je nog even door hem opnieuw te posten.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:29 schreef Jajong het volgende:
[..]
Ja dat is het wel. Als je in dagbehandeling zit, betekent dat dat je elke dag, de hele dag, in behandeling bent. Je weet wel, gewoon wat het woord impliceert.
Zo te zien had ik nog voorspellende gaven ook, want je komt er echt niet uit he?quote:Op maandag 30 mei 2011 13:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat jij denkt is irrelevant. Feit is en blijft dat je nog geen enkel argument hebt kunnen aandragen waarom iemand niet 'geestelijk in staat zou kunnen zijn' om plee`s te schrobben of onkruid te wieden. Ga er maar op oefenen, alhoewel ik betwijfel of jij met je zeer beperkte capaciteiten hier ooit wijs uit zal komen
Not even close. Ga maar posthistory doorgraven, heb je ook nog wat te doen tijdens je betaalde FOK-sessiequote:Jezus kerel je hebt echt geen idee waar je over praat en ik begin een beetje medelijden met je te krijgen. Laat me raden, begin dertig, verwaarloosbaar sociaal leven en al jaren single?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |