quote:
Op vrijdag 3 juni 2011 13:52 schreef eleusis het volgende:[..]
Nice! Dank voor de tip. Ik weet welke je bedoelt, ben er wel eens binnen geweest vroeger (ik heb aan de Voorstraat gewoond). Ik ga hem eens uitchecken, misschien vanmiddag al, tenzij ik te lui ben

[..]
Lusten wel, een favorietje is het niet, maar het is wel leuke opvuller

Mijn favoriete salades van hem zijn de hummus en de aubergine. Verder heeft hij ook ''hete saus'' dat is lekker om je wokgroente mee af te blussen

. Hij verkoopt ook nog in dat soort bakjes een ''tapenade'' die is goddelijk, lekker in een schaaltje doen en dan dippen met donker grof broodje van de ''diamanten ring'' en wegspoelen met een fles rode wijn
Zijn zelfgemaakte falafel en feta spinazie borek zijn ook jammie de bammie. Ik moet weer eens nodig naar Delft

Bij hem, en bij elke ander islamitische slagerij, kun je gegrilde aubergine krijgen in een grote glazen pot van het merk sera. Daar een grote schep van bakken in een eetlepel olijfolie en na het bakken een klein stukje rode ui snipperen, een verse (dus niet droge) teen knoflook fijn snijden en een beetje fijngeknipte platte peterselie , dit alles door die lauwe aubergine mengen. Beleggen op een volkoren donker broodje, daarop wat plakjes ''red pearle'' tomaat, maak me gek

Overigen kun je die gegrilde aubergine ook direct uit de pot op een knackbrood doen ofzo

Weet je hoe sommige mensen met een lepel en een pot pindakaas voor de tv zitten? Zo zit ik voor de tv met een pot gegrilde aubergine
Wat ik verder qua vegatarisch beleg ook lekker vind is Avjar (kun je ook bij hem krijgen) is pittige paprika saus dat kun je ook koud op brood doen

Lekker met een glasje kindersap, bij ons is dat 1 liter appelsientje met 1,5 water daarbij een fijngesneden limoen een dag laten trekken in de koelkast. Sapjes krijg ik met moeite weg maar dit

, je kunt trouwens varieren met verse munt met deze sap