Kan je dan sowieso King Korn aanraden. Kan die andere docu (over dat traceren in Mexico) zo niet vinden. Kan zijn dat in KK ook hierover gesproken wordt.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:34 schreef Staal het volgende:
[..]
Zou er graag meer over willen weten. Als je een aanrader hebt?
Zelfde trouwens over de bijen. Men geeft allerlei oorzaken over de bijensterfte zoals pesticiden en GSM masten maar wat ik zelf in de praktijk zie, (ik woon in de AAA omgeving) is dat er ieder jaar bijen- en hommelmixen worden uitgezet om te bestuiven zonder honk om naar terug te keren.
Dit betekent ieder voorjaar een enorme plaag aan bijen. De honingbijen en hommels zijn niet erg maar als je een paar agressieve soldaten op je terras hebt zit je niet op je gemak. En eigenlijk is het ook gewoon zielig want ze proberen iets te beschermen dat er niet is. Na een week of drie zijn ze allemaal dood. M.a.w. ik heb de indruk gekregen dat ze misbruikt en opgeofferd worden.
er is ook helemaal niets verschrikkelijks aan, al zijn er mensen die je dat willen doen geloven met allerlei spookverhalen. Het woord manipulatie is ook een beetje verkeerd gekozen, je kunt beter spreken van verbetering of aanpassing.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat er nu zo verschrikkelijk is aan genetische manipulatie? We doen dat al eeuwen door middel van selectief kweken en soort veredeling.
Dat kan niemand. Het enige dat de ecofascisten kunnen is hard schreeuwen en met geweld anderen hun mening opleggen. Dat is de samenleving die zij graag zien.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat er nu zo verschrikkelijk is aan genetische manipulatie? We doen dat al eeuwen door middel van selectief kweken en soort veredeling.
Bedankt! Ga er naar op zoek.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:16 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Kan je dan sowieso King Korn aanraden. Kan die andere docu (over dat traceren in Mexico) zo niet vinden. Kan zijn dat in KK ook hierover gesproken wordt.
Nee hoor, dat is niet op DNA-niveau ingrijpen, maar gewoon veredelen. Wel degelijk iets heel anders.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:38 schreef Pietverdriet het volgende:
want DNA verandert niet bij veredeling?quote:Op maandag 30 mei 2011 13:33 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is niet op DNA-niveau ingrijpen, maar gewoon veredelen. Wel degelijk iets heel anders.
Op een andere wijze dan dat je een stuk DNA toevoegt dat via kruisbestuiving nooit toegevoegd kon worden.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:34 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
want DNA verandert niet bij veredeling?
Dat is wel degelijk op DNA niveau ingrijpen. Als je dat niet snapt zou ik maar eens wat bijlessen biologie gaan nemenquote:Op maandag 30 mei 2011 13:33 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is niet op DNA-niveau ingrijpen, maar gewoon veredelen. Wel degelijk iets heel anders.
Bij beiden grijp je in op het DNA, maar bij genetische manipulatie ga je over de soortgrenzen heen. Dat brengt meer mogelijkheden met zich mee, maar ook andere risico's. Het zijn juist die transgenen waar mensen zich zorgen over maken, en die vind je nu eenmaal niet bij klassieke veredeling.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is wel degelijk op DNA niveau ingrijpen. Als je dat niet snapt zou ik maar eens wat bijlessen biologie gaan nemen
Selectie heeft in de afgelopen miljoenen jaren alle soorten doen ontstaan.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:15 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Bij beiden grijp je in op het DNA, maar bij genetische manipulatie ga je over de soortgrenzen heen. Dat brengt meer mogelijkheden met zich mee, maar ook andere risico's. Het zijn juist die transgenen waar mensen zich zorgen over maken, en die vind je nu eenmaal niet bij klassieke veredeling.
Exact. De mensen hier die niet weten wat Monsanto nou precies doet adviseer ik de docu De wereld volgens Monsanto te bekijken. Wat een nachtmerrie is dat bedrijf... Monsanto is kanker in de vorm van een bedrijf.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:42 schreef JeMoeder het volgende:
Zie maar eens hoe het is gegaan met de maïs in Mexico. Er bestaat daar bijna geen natuurlijke soort meer, terwijl er honderden waren. Dat komt door een paar aangeplante veldjes met genmods.
O ja joh? Ga je nou alles wat je uit je biologielessen hebt weten te onthouden hier neer zetten, of ga je je beperken tot het onderwerp?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Selectie heeft in de afgelopen miljoenen jaren alle soorten doen ontstaan.
Transgenen door kruisbestuiving? Leg eens uit...quote:Op maandag 30 mei 2011 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is wel degelijk op DNA niveau ingrijpen. Als je dat niet snapt zou ik maar eens wat bijlessen biologie gaan nemen
Punt is, wat er met genetische manipulatie gebeurd is niets anders dan wat er in de natuur gebeurd.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
O ja joh? Ga je nou alles wat je uit je biologielessen hebt weten te onthouden hier neer zetten, of ga je je beperken tot het onderwerp?
Jawel. Dat er een overeenkomst is, het DNA verandert, betekent niet dat er geen verschillen zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Punt is, wat er met genetische manipulatie gebeurd is niets anders dan wat er in de natuur gebeurd.
Nee, de natuur gebruikt geen sequencersquote:Op maandag 30 mei 2011 15:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jawel. Dat er een overeenkomst is, het DNA verandert, betekent niet dat er geen verschillen zijn.
Met de nadruk op miljoenen jaren. En in die miljoenen jaren heeft de leefomgeving (dieren, andere planten) zich in kunnen stellen op die nieuwe soorten. Breng je dat proces in een stroomversnelling, door in een korte tijd grote hoeveelheden te planten, dan is dat niet meer vergelijkbaar met een evolutionair proces.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Selectie heeft in de afgelopen miljoenen jaren alle soorten doen ontstaan.
Het ging om een gen uit een wilde aardappel soort. Die had je na 10 jaar kruisen waarschijnlijk ook wel in de soort die je wilt aanpassen gekregen, samen met nog wat eigenschappen die je niet wilt.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Op een andere wijze dan dat je een stuk DNA toevoegt dat via kruisbestuiving nooit toegevoegd kon worden.
Ingrijpen in het DNA vs. veredelen zijn toch erg anders hoor. Modificatie is veel ingrijpender.
Zyklon B is een pesticide\insecticide die gewoon in de landbouw gebruikt werd.quote:Op maandag 30 mei 2011 03:43 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik zie je metafoor, maar hij spoort niet, want auto's van Suzuki zijn er om mensen te transporteren en dus ten bate van de mensheid bestaan, waar Zyklon B geen andere functie had dan mensen vergassen. Nogal een fundamenteel verschil, me dunkt.
Aha. Net zoals aspartaam eerst als insecticide werd gebruikt en tegenwoordig als zoetstof in een aanzienlijk aantal voedselproducten wordt gestopt.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:14 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Het ging om een gen uit een wilde aardappel soort. Die had je na 10 jaar kruisen waarschijnlijk ook wel in de soort die je wilt aanpassen gekregen, samen met nog wat eigenschappen die je niet wilt.
In dat geval in modificatie sneller, handiger en zuiverder.
[..]
Zyklon B is een pesticide\insecticide die gewoon in de landbouw gebruikt werd.
Het werd eerst in de concentratiekampen gebruikt voor ontluizen, pas later in degaskamers.
Tuurlijk, Aspartaam werd gemaakt in de zoektocht naar een middel tegen maagzweren en ze dachten 'Kom, laten we de middel tegen maagzweren inzetten als insecticide!'quote:Op maandag 30 mei 2011 17:37 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Aha. Net zoals aspartaam eerst als insecticide werd gebruikt en tegenwoordig als zoetstof in een aanzienlijk aantal voedselproducten wordt gestopt.
Hier speciaal voor jouquote:Op maandag 30 mei 2011 17:37 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Aha. Net zoals aspartaam eerst als insecticide werd gebruikt en tegenwoordig als zoetstof in een aanzienlijk aantal voedselproducten wordt gestopt.
Toch wel jammer, dat een realistische kijk op het leven voor bepaalde mensen als "paranoïde" geclassificeerd wordt. Ga jij voor de gein maar eens een paar korrels aspartaam bij een mierennest droppen, dan zie je het zelf.quote:
You must be happy in your world...quote:Op maandag 30 mei 2011 20:36 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Toch wel jammer, dat een realistische kijk op het leven voor bepaalde mensen als "paranoïde" geclassificeerd wordt. Ga jij voor de gein maar eens een paar korrels aspartaam bij een mierennest droppen, dan zie je het zelf.
They're the Walking Dead, Retarted in their Bliss, Convincing Themselves the New World Order don't Exist
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |