abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 mei 2011 @ 11:30:48 #1
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_97450603
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Laatste 2 delen:
Werkzoekend # 26
Werkzoekend # 27

De OP vind je hier.
Veel succes iedereen met het vinden van een baan.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  zondag 29 mei 2011 @ 13:51:34 #2
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_97454750
tvptje dan maar.....Kinderen zijn met opa en oma mee dus ik wil er vanmiddag wat brieven uitdoen.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_97486942
Net gesprek gehad hoef niet meer terug te komen bij mn werkgever. Was op uitzendbasis dus daar sta je dan. Het werk - financiele wereld lag me ook echt niet.
pi_97488374
Dat hangt vaak ook samen he, plezier in je werk hebben en ergens kunnen/mogen/willen blijven.
  maandag 30 mei 2011 @ 11:23:06 #5
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_97489529
He da's balen!
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  maandag 30 mei 2011 @ 11:24:07 #6
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_97489572
Ik kreeg net een vacature van de vacaturebank die een beetje bij mij past. Tot nu toe kreeg ik aanbiedingen waarvan ik me afvroeg ofdat ze mijn CV weleens hebben bekeken. 8)7
Vrijdag heb ik ook nog 2 reacties verstuurd. Ik hoop dat ik deze week eens geluk ga hebben.

Ook zo'n lekkere omschrijving:
quote:
Werkervaring: Starter t/m 10 jaar ervaring of meer.
Dus of je nou geen of 50 jaar ervaring hebt. Het is dus allebei goed. :?
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  maandag 30 mei 2011 @ 11:26:56 #7
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_97489654
Nou ja, kunnen ze het niet daarop gooien bij een afwijzing he;) (in theorie dan).
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_97489804
10 jaar ervaring noem ik niet echt starter meer.

Ben zelf net terug van het werkplein voor een eerste gesprek met een werkcoach. Ik vond het eigenlijk wel vruchtbaar. In iedergeval doe ik binnenkort een competentietest. Dan heb ik wat meer handvatten om gericht te zoeken. Ben nu een beetje als een blinde met hagel op muggen aan 't schieten.
pi_97489908
Zoo ben lichtelijk gefrustreerd nu. Net uitzendbureau gebeld en kreeg het verwijt dat ik haar tijd (van de intercedente) heb verspeeld. Heb haar wel even laten weten wat ik van haar dacht wat een doos zeg ongelofelijk.
  maandag 30 mei 2011 @ 11:45:53 #10
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_97490321
Pff...ze mag blij zijn dat ze nog wat om handen heeft op die manier. Zo denderend loopt het niet in de uitzendwereld :P.

Kreeg trouwens net te horen dat een voor mij interessante vacature bij een uitzendbureau is ingetrokken omdat de werkgever het intern heeft opgelost.
Argh, ook irritant hoor.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  maandag 30 mei 2011 @ 11:46:48 #11
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_97490361
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:31 schreef Fixers het volgende:
10 jaar ervaring noem ik niet echt starter meer.

Ben zelf net terug van het werkplein voor een eerste gesprek met een werkcoach. Ik vond het eigenlijk wel vruchtbaar. In iedergeval doe ik binnenkort een competentietest. Dan heb ik wat meer handvatten om gericht te zoeken. Ben nu een beetje als een blinde met hagel op muggen aan 't schieten.
Het is een onderdeel van Heineken, misschien hadden ze er al een paar op? :D
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_97491322
Bah ik word chagerijnig van de oneindige gesolliciteer! :(
Ik ben een meisje =)
  maandag 30 mei 2011 @ 12:19:30 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97491338
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:19 schreef Dupje het volgende:
Bah ik word chagerijnig van de oneindige gesolliciteer! :(
Ik ben al een half jaar bezig! ^O^.
Niet meer actief op Fok!
pi_97491363
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik ben al een half jaar bezig! ^O^.
Aangenaam, me too. Of eigenlijk al bijna een jaar.
Ik ben een meisje =)
  maandag 30 mei 2011 @ 12:21:46 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97491403
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:20 schreef Dupje het volgende:

[..]

Aangenaam, me too. Of eigenlijk al bijna een jaar.
Ik laat m'n humeur er iig niet meer door verpesten. Ik doe m'n best en meer kan ik niet doen en erover piekeren / chagrijnig doen maakt de situatie er niet beter op. Dus ipv de hele middag binnen zitten om m'n huidige solli's af te wachten, ga ik nu lekker de hele middag wandelen O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_97491430
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik laat m'n humeur er iig niet meer door verpesten. Ik doe m'n best en meer kan ik niet doen en erover piekeren / chagrijnig doen maakt de situatie er niet beter op. Dus ipv de hele middag binnen zitten om m'n huidige solli's af te wachten, ga ik nu lekker de hele middag wandelen O+.
Lekker!
Ik verveel me ook niet, ik doe ontzettend veel vrijwilligerswerk, dus ik timmer ook nog eens aan mijn cv. Maar ik begin het behoorlijk in mijn portemonnee te voelen...
Ik ben een meisje =)
pi_97492652
Ben ook al wel meer dan een half jaar bezig. De eerste maanden heb ik op alles gesolliciteerd wat me ook maar enigzins interessant leek. Ook diverse MBO-functies waarvoor ik dan wel geen papiertjes heb, maar wat ik zeker weten wel zou kunnen. Heeft allemaal toch geen zin, want aangenomen word je niet.

Ik heb werkervaring in de sport, dat zijn ook de enige functies waarbij ik tot nu toe op gesprek mocht komen. Ben me daarom ook alleen nog maar daarop aan het richten. Helaas 2 weken geleden een heleboel sollicitatierondes verder gekomen op een mooie functie en uiteindelijk word je 2e. Helaas.

Voor de rest ben ik de post op een aantal dagen per week aan het bezorgen en stap ik tegenwoordig regelmatig op de racefiets voor een mooi stukje. Je kan je er wel druk om gaan maken, maar dat heeft toch geen zin. :) Ik kom nu financieel gezien rond, daar gaat het om.
pi_97492737
Wat ik ook zo lastig vind is wanneer ik hele leuke vacatures zie die voor maar 24 uur per week zijn, terwijl ik iets zoek van minstens 32, liefst 40 uur per week. Dan is de verleiding om toch te solliciteren zo groot, maar ja dan zit je straks misschien weer met een baan van maar drie dagen per week en een salaris waarvan je uiteindelijk niet veel kan doen.
pi_97492919
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:06 schreef gifkwal het volgende:
Wat ik ook zo lastig vind is wanneer ik hele leuke vacatures zie die voor maar 24 uur per week zijn, terwijl ik iets zoek van minstens 32, liefst 40 uur per week. Dan is de verleiding om toch te solliciteren zo groot, maar ja dan zit je straks misschien weer met een baan van maar drie dagen per week en een salaris waarvan je uiteindelijk niet veel kan doen.
Dat is waar, maar daar solliciteer ik ook op. Je kan altijd nog schoonmaakwerk/postbezorgen etc. gaan doen op de dagen dat je niet werkt. Zo bouw je in ieder geval werkervaring op in jouw sector zodat je over een paar jaren weer makkelijker een andere baan kan vinden.
pi_97492958
Dat klopt. Ik ga nu ook maar reageren op een vacature die me super leuk lijkt maar die maar 24 uur biedt. Iets is nog altijd beter dan niets en het werk lijkt me heel erg leuk.
  maandag 30 mei 2011 @ 13:15:49 #21
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_97493011
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:14 schreef gifkwal het volgende:
Dat klopt. Ik ga nu ook maar reageren op een vacature die me super leuk lijkt maar die maar 24 uur biedt. Iets is nog altijd beter dan niets en het werk lijkt me heel erg leuk.
Ik wou net zeggen, ga ervoor dan heb je iig werk. En misschien gaat het steeds beter met dat bedrijf en hebben ze wel iemand voor 40 uur nodig in de toekomst.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_97493582
Wat me soms erg frustreert is het onbegrip van mensen uit mijn omgeving. Bijna niemand lijkt te begrijpen hoe moeilijk het is om iets te vinden. Wat ik ontzettend vaak hoor is: "Als je echt wil, kun je altijd wel werk vinden" en goedbedoelde adviezen: "Je moet daar-en-daar eens kijken", "Kun je niet dit-en-dat gaan doen?"
Als ik ze dan wijs op de (praktische) bezwaren krijg ik meteen verwijten naar me toe geslingerd dat ik eigenwijs ben, het niet echt wil, niet genoeg m'n best doe, enz.
  maandag 30 mei 2011 @ 13:47:20 #23
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_97494018
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:06 schreef gifkwal het volgende:
Wat ik ook zo lastig vind is wanneer ik hele leuke vacatures zie die voor maar 24 uur per week zijn, terwijl ik iets zoek van minstens 32, liefst 40 uur per week. Dan is de verleiding om toch te solliciteren zo groot, maar ja dan zit je straks misschien weer met een baan van maar drie dagen per week en een salaris waarvan je uiteindelijk niet veel kan doen.
Hier precies andersom...Ik wil 24 uur maar word soms erg enthousiast van bepaalde fulltime of 32 uurs functies.

Maar solliciteren is meestal zinloos.
Wat dat betreft ben ik blij wanneer mijn jongste over anderhalf jaar naatr school gaat.
Dan kan ik ook reageren op 32 uurs banen.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  maandag 30 mei 2011 @ 13:52:02 #24
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_97494171
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:47 schreef Janena het volgende:

[..]

Hier precies andersom...Ik wil 24 uur maar word soms erg enthousiast van bepaalde fulltime of 32 uurs functies.

Maar solliciteren is meestal zinloos.
Wat dat betreft ben ik blij wanneer mijn jongste over anderhalf jaar naatr school gaat.
Dan kan ik ook reageren op 32 uurs banen.
32 uurs banen kom ik anders ook zelden tegen hoor. Tja of het betreft een callcenter baan...
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  maandag 30 mei 2011 @ 13:53:02 #25
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_97494213
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:35 schreef Balisto het volgende:
Wat me soms erg frustreert is het onbegrip van mensen uit mijn omgeving. Bijna niemand lijkt te begrijpen hoe moeilijk het is om iets te vinden. Wat ik ontzettend vaak hoor is: "Als je echt wil, kun je altijd wel werk vinden" en goedbedoelde adviezen: "Je moet daar-en-daar eens kijken", "Kun je niet dit-en-dat gaan doen?"
Als ik ze dan wijs op de (praktische) bezwaren krijg ik meteen verwijten naar me toe geslingerd dat ik eigenwijs ben, het niet echt wil, niet genoeg m'n best doe, enz.
Ja, herkenbaar!

Vaak zijn het mensen die nooit werkloos geweest zijn.
Tuurlijk kun je altijd wel postbezorgen of wat schoonmaakwerk doen maar daar vul je geen werkweek mee.
Uitzendbureaus hebben echt HEEL weinig, en iedereen blijft maar zeggen: loop dan eens bij een uitzendbureau naar binnen, dan ben je zo aan het werk!
Nou, niet dus. Als je er binnenloopt zijn ze vriendelijk maar verwijzen je altijd naar de vacatures op hun site, waar vervolgens weer 200 mensen op reageren waardoor je er meestal naast valt: teveel ervaring, te weinig ervaring, overgekwalificeerd, niet fulltime beschikbaar, woont te ver weg, cv sluit niet aan, past niet bij de bedrijfscultuur, enzovoort, enzovoort.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')