quote:
Op zaterdag 28 mei 2011 18:04 schreef Chewbalhaar het volgende:[..]
Vind ik irreel en kortzichtig. Ik heb het niet over jongens als Wijnaldum of Castaignos die hebben al geld zat, ik heb het over een jochie als Rekik. Al breken ze bij wijze van in de zomer allebei hun knieschijven en komen ze nooit meer aan de bak. Door dat ene handtekeningetje weten ze gewoon dat ze de rest van hun leven in luxe kunnen doorbrengen. Heeft er niets mee te maken dat ik niet verdomd trots zou zijn bij Feyenoord. Sterker, ik zou het helemaal niet erg vinden het dan bij City net niet waar te kunnen maken en lekker terug te gaan naar Feyenoord

Dat is ook niet heel realistisch hoor, deze jongens verdienen met hun handtekening voorlopig nog geen 100k per jaar, de meesten bij langer na niet, de ouders krijgen een leuke baan en de huisvesting wordt geregeld voor die jongens en hun ouders en daar houdt het dan wel weer op hoor.
Scheuren ze komend jaar alles af, dan zijn ze gewoon screwed en hebben ze in ieder geval nog een leuk salaris zolang hun contract duurt maar daarna staan ze ook op straat en kunnen ze weer terug naar Nederland.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het die jongens kwalijk neem, het zijn allemaal handelshuizen en wij net zo goed, die jongen loopt ook pas 3 jaar bij ons rond in de jeugd en vertrok destijds ook bij Ado en niemand die zich daar druk om maakt buiten Den Haag.
Als zo'n grote club je wilt hebben kan ik me voorstellen dat je denkt, eenmalige kans en wie weet red ik het en anders kan ik altijd nog wel elders terecht.
Ik ben er natuurlijk ook voor dat jeugdspelers gewoon verlengen en pas vertrekken als ze te goed zijn geworden voor het team/de competitie en het liefst nog met een leuke transfersom ook, maar menigeen ziet alleen Chelsea i.c.m een leuk salaris en een hoop dromen en gaan er dan voor.
Vergeet ook niet dat deze jongens geen Feyenoorders zijn, dit zijn gewoon jeugdspelers die voor de beste jeugdopleiding hebben gekozen in Nederland en evengoed bij Ajax hadden kunnen zitten wanneer zij eerder hadden toegehapt, zo realistisch moet je ook zijn natuurlijk want ze hebben verder geen gevoel voor deze club, de stad en de historie en dat mag je ook niet verlangen/eisen van die ventjes.
Je hebt de categorie jongens die al vanaf de geboorte idolaat van de club zijn, bij hen heb je gewoon een grotere kans dat ze liever gaan voor het halen van het eerste en daarna eens kijken hoever ze kunnen komen als ze het eenmaal hebben gehaald en je hebt deze categorie spelers die zo snel mogelijk zo rijk en succesvol mogelijk willen worden en bij de grootste clubs willen spelen en die krijgen dan ineens zo'n kans ...