abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97416985
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:02 schreef Sam-x het volgende:
Zijn er mensen die Slankie eten hier, en de actiecodes niet nodig hebben? Zouden jullie dan zo lief willen zijn om ze mij te PM'en?
Hmm. Mischien na de grote slankie-bbq }) .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_97417079
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Hmm... heb ik iets gemist?
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_97417084
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Daar gaan we aan de slankiesmeerkaas?
pi_97417094
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:08 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Anyway, als jullie iemand weten... ik ben jullie eeuwig dankbaar! ;)
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_97417177
:w vanuit de auto richting de lelijke schoenen :p en outlet
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_97417489
-O-
Yay wat een dag.. als klap op de vuurpijl een brief van de gemeente, afwijzing van de aanvraag..
goh wat een verrassing...

Hierbij beroepen ze zich op jurisprudentie waarbij eenzelfde aanvraag werd afgewezen omdat de appelant én gebruik kon maken van collectief vervoer binnen de regio én een vrij te besteden financiele tegemoetkoming voor taxikosten en eigen vervoer krijgt én hiernaast nog een scootmobiel had.

Als ik me op diezelfde jurisprudentie zou kunnen beroepen, zou ik die beide voorzieningen dus eigenlijk moeten krijgen nu...

*faal*
pi_97417508
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:11 schreef Ml-etje het volgende:
:w vanuit de auto richting de lelijke schoenen :p en outlet
Succes!
pi_97417546
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:08 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Nou, daar zouden we een slankie kunnen eten..
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:26:37 #69
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97417577
Ik ga overal even met een vorkje in prikken dan :Y) .
Niet meer actief op Fok!
pi_97417588
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:23 schreef MarMar het volgende:
-O-
Yay wat een dag.. als klap op de vuurpijl een brief van de gemeente, afwijzing van de aanvraag..
goh wat een verrassing...

Hierbij beroepen ze zich op jurisprudentie waarbij eenzelfde aanvraag werd afgewezen omdat de appelant én gebruik kon maken van collectief vervoer binnen de regio én een vrij te besteden financiele tegemoetkoming voor taxikosten en eigen vervoer krijgt én hiernaast nog een scootmobiel had.

Als ik me op diezelfde jurisprudentie zou kunnen beroepen, zou ik die beide voorzieningen dus eigenlijk moeten krijgen nu...

*faal*
Wees dankbaar en gehoorzaam.

Kan je beroep aantekenen?
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:27:08 #71
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97417590
En jullie mogen mij wel opeten, want ik voeg toch niets nuttigs toe :Y) :').
Niet meer actief op Fok!
pi_97417600
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:26 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga overal even met een vorkje in prikken dan :Y) .
Als je op code stuit dan graag noteren!
pi_97417635
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:27 schreef Viking84 het volgende:
Beetje buikspek van mij :P
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:28:53 #74
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97417651
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:27 schreef Viking84 het volgende:
Eerst nog meer hardlopen, des te malser zijn je billen :9
Maar top dat je harder dan 10/uur hebt gelopen!
En 5.7 km goed mensch!

MarMar, gaat nou niet bepaald lekker he?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:29:33 #75
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97417668
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:28 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Eerst nog meer hardlopen, des te malser zijn je billen :9
Maar top dat je harder dan 10/uur hebt gelopen!
En 5.7 km goed mensch!

MarMar, gaat nou niet bepaald lekker he?
8 km was beter geweest, maar ik ga gewoon door en het komt er komende week vast wel van :9.

En ik liep maar 1 km lang harder dan 10 km/u hè ;). Het totale gemiddelde was nog steeds 9,8 :{w.
Niet meer actief op Fok!
pi_97417704
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Wees dankbaar en gehoorzaam.

Kan je beroep aantekenen?
Bezwaar aantekenen kan altijd en moet voordat je in beroep gaat, maar ik ga dit gelijk maar even doorspelen aan de advocaat.

Ik weet inmiddels dat er een aantal mensen zijn die dezelfde aanvraag gedaan hebben en wél toegekend hebben gekregen, terwijl ze, ook naar eigen zeggen, veel minder aan de voorwaarden voldoen dan ik. De gemeente trekt hier niet 1 lijn en uit de brief blijkt ook meer dan duidelijk dat ze alleen bezig zijn geweest met onderzoeken op welke gronden ze het mij zouden kunnen weigeren.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:31:24 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97417715
Jammer, MarMar -O-. Maar al het slechte nieuws kan beter in 1 keer komen, dan heb je het weer gehad...

Mijn nichtje heeft aften trouwens en vrij ernstig ook, dus die zijn nu naar het ziekenhuis :?.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:33:12 #78
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97417763
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:30 schreef MarMar het volgende:

[..]

Bezwaar aantekenen kan altijd en moet voordat je in beroep gaat, maar ik ga dit gelijk maar even doorspelen aan de advocaat.

Ik weet inmiddels dat er een aantal mensen zijn die dezelfde aanvraag gedaan hebben en wél toegekend hebben gekregen, terwijl ze, ook naar eigen zeggen, veel minder aan de voorwaarden voldoen dan ik. De gemeente trekt hier niet 1 lijn en uit de brief blijkt ook meer dan duidelijk dat ze alleen bezig zijn geweest met onderzoeken op welke gronden ze het mij zouden kunnen weigeren.
Welkom bij de gemeente ;). Het is pure willekeur. Zo hebben ze mijn Wajonguitkering ook afgewezen (terecht, dat zeg ik eerlijk), terwijl er genoeg mensen zijn die beter horen dan ik die het wel krijgen. En doven kunnen toch ook wel koekjes inpakken in een fabriek? Zie echt niet in waarom die naast hun studie Wajong moeten krijgen :(. Vangen ze Wajong én stufi en hun woonruimte wordt ook nog eens gefinancierd door de AWBZ, zodat ze spotgoedkoop wonen. Ken er genoeg die meerdere keren per jaar lekker op vakantie gaan.
Niet meer actief op Fok!
pi_97417824
Trek het je vooral niet persoonlijk aan MarMar. Het is best logisch dat gemeenten willen bezuinigen.
Ze zijn heus niet 'out to get you'.

Dat vind ik Idd stom Vik. Waarom heeft iemand met wajong die studeert en stufi krijgt ook recht op wajong? Het moet toch een vangnet zijn...
Zodra je werkt krijg je ook niet meer dubbelop.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:44:21 #80
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_97418119
Ga nou Masterchef Australie maar eens volgen.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_97418123
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:30 schreef MarMar het volgende:

[..]

Dan had je maar dankbaarder en gehoorzamer moeten zijn :Y).
pi_97418134
Nah jah, die jurisprudentie op mijn situatie toepassen zie ik als een wanhopige poging om het juridisch te onderbouwen en vind ik een behoorlijke faal.
Maandag maar even de advocaat bellen, zeker met die eerste brief die eigenlijk al een toezegging was..

Bij de betreffende jurisprudentie heeft de appelant wél een alternatief voor langere afstanden, dat alternatief wordt op twee manieren aangeboden door die gemeente.
Dat alternatief wil ik dus ook, maar dan in de vorm van een zwaardere scootmobiel, zodat ik me op plaats van bestemming ook nog een beetje zelfstandig kan bewegen. Ik kan namelijk zelf niets met een handbewogen rolstoel.

Ik kan nu alleen een beetje door het dorp en misschien een klein beetje daarbuiten en daarna pas vanaf 40 km van huis met Valys.
Daar zit nog een gebied tussen waar ik me ook gewoon wil kunnen begeven, keertje het bos in met de kids of naar Strandheem..

Volgens de gemeente kan ik gewoon deelnemen aan "het leven van alle dag" en is daarmee mijn vervoersbehoefte voldoende gecompenseerd.

De situaties die jij noemt ken ik ook Vik, dat maakt het nog stommer dat wanneer dingen echt nodig zijn, het zo moeilijk is om aan te komen. De traplift hebben we bijvoorbeeld uit wanhoop maar zelf aangeschaft omdat de gemeente na 2 jaar nog geen beslissing had gemaakt en het echt niet meer ging.

Dat "grijze gebied" heeft me overigens al 1000 gekost aan noodzakelijke taxiritten in een aantal maanden tijd, terwijl ik dan bij mensen in de taxi zat die wel de betreffende vergoeding kregen...
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:46:51 #83
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97418204
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:44 schreef uniekhoorn het volgende:
Ga nou Masterchef Australie maar eens volgen.
Ik las het als een gebod en dacht :? :').

En idd, Puff, dat snap ik ook niet. Officieel kan het ook niet, maar in de praktijk gebeurt het dus wel.
En daar krijg je hele luie mensen van. Van die dove jongeren die het niets interesseert hoe ze het doen op school, want 'ik krijg toch wel Wajong' (die bestaan echt, ik heb ze meegemaakt ;))
Niet meer actief op Fok!
pi_97418215
quote:
4s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Dan had je maar dankbaarder en gehoorzamer moeten zijn :Y).
*geeft poot*
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:48:15 #85
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97418242
Is het nu omelette du fromage of omelette aux fromage? :@.

Nevermind: aux dus. Stomme Dexter :'). Ik ben nu een omelette aux fromage aan t maken :s).

En ik ben onrustig en ik verveel me en en en... pff.
Niet meer actief op Fok!
pi_97418255
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:47 schreef MarMar het volgende:

[..]

*geeft poot*
Braaaaaaaaaaf. Kijk, nú heb je wel een koekje verdiend! Wat zeggen we dan?
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:50:06 #87
229513 Blurred86
Live Positive
pi_97418290
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:48 schreef Viking84 het volgende:
Is het nu omelette du fromage of omelette aux fromage? :@.

Nevermind: aux dus. Stomme Dexter :'). Ik ben nu een omelette aux fromage aan t maken :s).

En ik ben onrustig en ik verveel me en en en... pff.
volgens mij zonder x!
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_97418303
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
Trek het je vooral niet persoonlijk aan MarMar. Het is best logisch dat gemeenten willen bezuinigen.
Ze zijn heus niet 'out to get you'.
Mwah, als je de brieven die ik heb allemaal leest en gesprekken erbij pakt, zou je toch ernstig gaan denken van wel ;)
Opmerkingen zoals in het begin toen we hulp nodig hadden als "Maar mevrouw, we verwachten van iemand op uw leeftijd gewoon dat u het zelf regelt met vrienden en familie" maken eea op zijn minst leeftijdsdiscriminatie en een tikkeltje kortzichtig alsof vrienden en familieleden geen gezinnen en banen hebben.

Maar ik ga er over ophouden, dit wordt namelijk een topickaap zo en het is een "breekmedebeknietopen" situatie ;)

Thx iig! :*
pi_97418421
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Braaaaaaaaaaf. Kijk, nú heb je wel een koekje verdiend! Wat zeggen we dan?
Blaf!

pi_97418478
Ontopic: ik ga worstjes draaien!

Morgen komen er eters, dus dan doe ik graag wat extra's, en dan (nog meer dan gewoonlijk) zo veel mogelijk uit eigen tuin/voorraad.

Vooraf: Groene asperges met gekookt geprakt ei & hesp
Hoofd: Knoflookworstjes, gesmoorde snijmoes, spinaziequiche
Toe: Aardbeien, bessen, slagroom

Een van de gasten is koolhydraatarm gaan eten sinds kort, ik denk dat het menu redelijk aansluit (de quiche is koolhydraatarm).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')