je kunt je verloskundige ook voor dit soort dingen bellen hè... wellicht vind je het fijn dat ze iets eerder langskomt? Hoewel ze normaal tussen meestal 1 en 3 geen visites rijden. Maar zij heeft wat meer hulplijnen en contacten etcetera.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb ze aan de tel gehad. Ze zouden terug bellen. Nog niks en het is weer bijna tijd voor de volgende voeding.
Maar goed ik vraag me af wat ze nog komt doen als ze komt want vanmiddag komt de vk en de hulp in de huishouding
Als ze vandaag wat minder drinkt, dan haalt ze dat vanzelf morgen in, als het nodig is...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:21 schreef danic het volgende:
Nou is wel wennen hoor! Ze is nu 3 weken oud, maar ik heb mijn draai nog niet gevonden zeg maar. Komt vanzelf goed dat weet ik ook.
Nu weet ik alleen niet hoe laat ze komt en of ze nou genoeg binnen gaat krijgen vandaag, maar dat weten we pas einde van de dag (laat het los, laat het los)
Oh, in dat geval kun je misschien beter iets van een schema erin houden. Ik kon bij Leyla ook wachten tot ik een ons woog, maar uit zichzelf meldde ze zich echt te weinig.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:46 schreef danic het volgende:
Nou ben eerder bang voor te weinig Tico. Ze gaat nooit over de max.
Ik vond het inderdaad altijd wel fijn dat ze wat liet staan, dan wist ik zeker dat ze genoeg had gehad en dat ze het helemaal zelf aangaf dat het goed was zoquote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:48 schreef danic het volgende:
Dat is wisselend. We maken 120cc met 4 schepjes (dus ong 130 cc totaal), maar dat gaat nooit op. Flessen van 100 worden door ons zeer geprezen, maar het is vaak ook 80.
Gemiddeld zit ze op een dag net over de 500cc. Ze mag max 600cc.
De reden dat we meer maken is vooral vanuit het idee dat ze het mag leegdrinken dus wie weet doet ze dat af en toe en daarbij zuigt ze geen lucht bij de laatste slokken omdat ze altijd wat overlaat.
Ik weet dat de formule voor borstvoeding ook met 150cc per kilo lichaamsgewich wordt aan gehouden. Maar als je rekent met 120cc dan is dat ook nog steeds goed. Zo heb je een min en een max. Ergens daartussen hoor je dan uit te komen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:51 schreef danic het volgende:
Ja dat doen wij nu ook Tico, maar ze viel dus net in slaap na 30cc, terwijl ze toch echt wakker werd toen ik haar luier ging verschonen. Ze krijgt dus iedere 3,5 uur.
Ze had dus lekker moeten drinken om 12.30, maar helaas. Ze slaapt nu nog! Wel wat onrustig, dus ik geef het geen half uur meer, maar ze doet nogal lang over wakker worden, slaapkop!
Vorige week op het cb woog ze 4150. 150cc per kg lichaamsgewicht, kom je uit op 600cc.
Morgen officieel eerste afspraak op cb, dus dan weer wegen. Ben benieuwd.
En dat zijn gewoon altijd de beste richtlijnen. Groeit ze goed, plast en poept ze goed en is ze tevreden, dan gaat het gewoon prima.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:58 schreef Fannetje het volgende:
Oh, ik denk trouwens ook niet dat je je zorgen moet maken hoor. Anne dronk ook lang niet alles op en ik zat daar ook wel eens over te dubben, maar zolang ze goed groeit is het allemaal gewoon prima volgens mij.
Volgens mij klopt dat ook... Maar als je met die 150 blijft rekenen en je kind is 8 kilo (ik roep maar wat) dan mogen ze dus geen 1200, wat uit de formule zou komen, maar 1 liter is de max.. Dat dan overeen zou komen met die 25 schepjes? (Zo erg ben ik er dus niet in thuis)quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:59 schreef danic het volgende:
Nee, ik maak me er ook niet druk om, maar dat is omdat ze altijd braaf op tijd dronk en nu ff niet. Maar dat kan ook gewoon een dagje zijn.
Fannetje, bij het eerste gesprek met iemand van het cb bij ons thuis werd ons verteld dat die 600 dan de max was wat ze mag krijgen.
Dat ook... Maar wat je altijd kan doen is de nutricialijn bellen, daar geven ze echt goed antwoord op je vragen als het gaat om hun producten.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:01 schreef Fannetje het volgende:
Tja, ieder CB zegt weer andere dingen, dat blijkt dus maar weerIk heb in ieder geval nooit gehoord dat ze maar 600 cc per dag binnen mocht krijgen.
Telefoonnummer staat op de verpakking.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:07 schreef danic het volgende:
Ja, die nutricialijn is volgens mij heel handig. Die ga ik zeker onthouden.
Die is ook goed.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:08 schreef Fannetje het volgende:
Je kunt ook met Nutricia chatten, dan kost het je helemaal niets
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |