Ik sta er ook van te kijken maar misschien kan die vriend het niet betalen na zijn scheiding en zit hij emotioneel in de schift en laat hij daarom de afwas verschimmelen op het aanrecht maar hoe dan ook heeft hij dan een wake up call nodig. Dit is niet normaal iig.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:30 schreef -Strawberry- het volgende:
20 jaar vriendschap en dan zo doen....
En dan heb ik het uiteraard niet over TS.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:47 schreef GeertJan88 het volgende:
Lol als ik iemand een goed aanbod zou doen, een maat notebene en hij gaat alsnog lopen bitchen dan zou ik er instantly klaar mee zijn.
En dat weet hij, en daar maakt hij nu lekker misbruik van. Die ere code en dat respect van jou zijn voor hem het groene licht om jou kaarsrecht in je bek te schijten.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:35 schreef elements het volgende:
Geld is absoluut niet belangrijk voor mij. Maar dit is echt disrespect. Maar ik heb een ere code om een "vriend" niet op straat te zetten..en dat doe ik dan ook niet..uit respect
Zet hem eruit, per 1 juli.quote:Opzeg termijn van een maand.
Prima om die in stand te houden - voor vrienden. En dit figuur is niet één van, mag ik toch hopen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:59 schreef elements het volgende:
ik vraag mezelf af waarom ik die ere-code in stand hou
dit, gewoon zeggen dat je het geprobeerd hebt maar dat het niet zo is als jij verwacht hebt. Zeg dat je vind dat deze gang van zaken jullie vriendschap in gevaar brengt en het zo tot veel onnodige ruzie lijkt. Grote kans dat hij elders huurt, zich realiseerd dat hij belachelijk goedkoop zat en een huurder veel van die zaken toch echt zelf moet gaan betalen en eindelijk volwassen wordt en zijn verantwoordelijkheid leert nemenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:26 schreef -Strawberry- het volgende:
Hem aansporen zijn eigen woning te gaan zoeken omdat dit voor jou niet meer werkt.
kan 2 jaar duren he voordat je iemand uit je eigen huis kan zetten...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:59 schreef vosss het volgende:
Niet slecht. Van die woning dan.
Maargoed, hij betaalt niet dus mag je hem er wel gewoon uitflikkeren lijkt me. Vriend of niet.
En als ie er een rechtzaak van maakt win je denk ik wel, een huurder moet gewoon betalen, zo simpel is het
nou ja, je krijgt hem er niet zo maar uit hoor... maar in al die 20 jaar heb je nog nooit doorgehad wat voor persoon het daadwerkelijk was?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:18 schreef elements het volgende:
Dat ik hem eruit ga krijgen als ik dat wil is zeker (contract vastgelegd)...als het niet goedschiks is, dan op een andere manier. Nou komt mijn huis binnenkort te koop te staan, en een volgend probleem dient zich aan...ruimt hij het huis op voordat er bezichtigingen komen, etc....anyway..
BESTE MEDE FOKKERS....DOE NOOOOOOIT ZAKEN MET...UH....VRIENDEN!!!!!!
Misschien komt het omdat hij zoveel stress heeft van zijn echt-scheiding dat hij zich zo labiel gedraagt? Niet dat ik het goed praat, maar misschien gedraagt hij nu als zo'n eikel omdat hij het even niet meer ziet zitten.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:56 schreef elements het volgende:
Re,
Inderdaad, na 20 jaar jezelf lelijk vergissen in iemand die je denkt te kennen. Geloof me...het bestaat!!...Ik hoop voor alle mede fokker dat het je nooit overkomt. Door dit soort dingen ga je echt aan alles twijfelen wbt vriendschap...
Nou....daar denkt de wet toch heel anders over, huurders zijn zo ontzettend goed beschermd. Bijna alleen als je een leegstandswet-verhuurovereenkomst hebt met zowel gemeente als vriend kun je echt eisen dat hij na een bepaalde tijd vertrekt. Weet je hypotheker dat je huis verhuurd is? Met het feit dat hij niet genoeg huur betaalt zou je een redelijk sterke troef in handen kúnnen hebben. Staar je niet blind op dat contractje dat je hebt gemaakt, dat is vrijwel waardeloos mocht het tot een rechtszaak komen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:18 schreef elements het volgende:
Dat ik hem eruit ga krijgen als ik dat wil is zeker (contract vastgelegd)...als het niet goedschiks is, dan op een andere manier. Nou komt mijn huis binnenkort te koop te staan, en een volgend probleem dient zich aan...ruimt hij het huis op voordat er bezichtigingen komen, etc....anyway..
BESTE MEDE FOKKERS....DOE NOOOOOOIT ZAKEN MET...UH....VRIENDEN!!!!!!
Excuus. De echte reden is natuurlijk luiheid.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:38 schreef Charmian het volgende:
Waarmee is hij trouwens zo druk dat hij niet kan schoonmaken?????
Als het contractje waardeloos is, dan kan hij zeker zijn vriend eruit trappen aangezien nergens zwart op wit staat dat hij recht heeft op die woning.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:31 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Nou....daar denkt de wet toch heel anders over, huurders zijn zo ontzettend goed beschermd. Bijna alleen als je een leegstandswet-verhuurovereenkomst hebt met zowel gemeente als vriend kun je echt eisen dat hij na een bepaalde tijd vertrekt. Weet je hypotheker dat je huis verhuurd is? Met het feit dat hij niet genoeg huur betaalt zou je een redelijk sterke troef in handen kúnnen hebben. Staar je niet blind op dat contractje dat je hebt gemaakt, dat is vrijwel waardeloos mocht het tot een rechtszaak komen.
Evengoed is het ernstig niet prettig wat je nu meemaakt, hoop dat het snel opgelost wordt.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:59 schreef Copycat het volgende:
Je zou TS toch bijna willen adviseren wat breedgeschouderde, vervaarlijk uitziende vriendjes op te trommelen voor wat pressie.
Wat een hondenstreek.
Ik heb het even meegelezen en ik geef iedereen die zegt dat je die uitzuiger eruit moet gooien helemaal gelijk. Jou trouwens ook.. Sommige "vrienden" kunnen zich aardig anders voordoen dan dat ze zijn. Ook ervaring in gehad, helaas. Dus: succesquote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:56 schreef elements het volgende:
Re,
Inderdaad, na 20 jaar jezelf lelijk vergissen in iemand die je denkt te kennen. Geloof me...het bestaat!!...Ik hoop voor alle mede fokker dat het je nooit overkomt. Door dit soort dingen ga je echt aan alles twijfelen wbt vriendschap...
Jij noemt de prijs... jij bepaalt de prijs. Is hij het er niet eens mee... doe je het niet.quote:Ellende: vind dat hij 250,- euro moet betalen ipv omdat ik 100 euro spaar van mijn hypotheek. Weigert op mijn verzoek schoon te maken in de woning omdat hij het te druk heeft. Hij werkt 10 uur per week.
Zeg hem recht in zijn gezicht wat je ervan vind. Geef je mening, en blijf niet "lief doen"... Hij is een volwassen vent... zo moet hij zich gedragen. Anders... huis gaan zoeken. Als vrienden moet je elkaar de waarheid kunnen vertellen.quote:Wil de schoorsteenveger niet betalen omdat het "mijn" schoorsteen is (25 euro)
Wil geen waterschap betalen (wat iedere huurder moet doen)
Staat ongeveer 3 weken afwas met schimmel in de keuken..
Hoe loyaal moet ik nog blijven?????
Nee, de echte reden van zijn gedrag is minachting voor TS.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:14 schreef -Strawberry- het volgende:
Excuus. De echte reden is natuurlijk luiheid.
Vuil trekt ongedierte aan en die kunnen je huis beschadigen...ik zie die 'vriend' dan ook nog wel komen met een 'je moet ongediertebestrijding inschakelen want het is jouw huis, kosten voor TS'.quote:Op zondag 29 mei 2011 10:47 schreef MaGNeT het volgende:
Hij huurt je woning dus of hij die afwas 1 dag of een jaar wil laten staan moet hij zelf weten.
Voor die waterschappen kan je een aanmaning sturen.
Ja. Want dit is geen vriend van jou. Jij biedt hem de helpende hand, laat hem in een prachtwoning zitten voor een habbekrats, en hij gedraagt zich zo. De titel 'vriend' verdient hij niet.quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:21 schreef elements het volgende:
Update
Makelaar langs geweest, huis gaat a.s.a.p in de verkoop. Aan huur opzeggen van zijn kant is het een maand opzeg termijn...hopen op een snelle verkoop. Alleen zet ik dan waarschijnlijk een " vriend" op straat..???
Ook al heb je minachting voor iemand, dan nog wil je als persoon je eigen leefomgeving meestal wel schoon houden. Misschien een combi van beide, luiheid en schijt aan TS.quote:Op zondag 29 mei 2011 11:00 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Nee, de echte reden van zijn gedrag is minachting voor TS.
Maar als hij die 20 jaar hiervoor nooit zoiets geflikt heeft en altijd een goeie vriend is geweest snap ik wel waarom dit TS niet heel makkelijk valt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:52 schreef dikke_donder het volgende:
Wtf man, zo een gozer moet je nieteens zien als vriend. Het klinkt meer als uitbuiter dan iets anders. Hij heeft misbruik gemaakt van jou goedheid en dat is niet zomaar even goed te praten.
Dus dumpen uit het huis en als vriend.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:30 schreef Stephan1237 het volgende:
Zeg dat hij blij moet zijn wat je hem aanbied,
Als je hem laat zitten dan kost het zo een paar duizend euro op je verkoopprijs, en gezien hij zich al niet aan de afspraken houdt zou ik er niet op vertrouwen dat hij wel gaat voor jij het leeg moet opleveren.quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:56 schreef elements het volgende:
Het probleem met hem eruit gooien is (per direct) is dat ik dan geen inkomsten meer heb wbt huis. Nu krijg ik iedergeval nog wat terug van mijn hypotheek middels zijn huur. Naast dat ik dit terug krijg, krijg ik natuurlijk een hele, heeeeleeee hoop ellende terug...fuck mate..hoe teleurgesteld kan je zijn in vrienden
Verhuren voor eenzelfde prijs is binnen no-time gepiept als het een woonruimte is zoals jij het beschrijft.quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:56 schreef elements het volgende:
Het probleem met hem eruit gooien is (per direct) is dat ik dan geen inkomsten meer heb wbt huis. Nu krijg ik iedergeval nog wat terug van mijn hypotheek middels zijn huur. Naast dat ik dit terug krijg, krijg ik natuurlijk een hele, heeeeleeee hoop ellende terug...fuck mate..hoe teleurgesteld kan je zijn in vrienden
Idd. Je hebt er in no time een nieuw iemand in.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:02 schreef -Strawberry- het volgende:
Verhuren voor eenzelfde prijs is binnen no-time gepiept als het een woonruimte is zoals jij het beschrijft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |