De belangrijkste etappesquote:Etappe Datum Start en Finish Afstand Type
1 zaterdag 7 mei Venaria Reale - Torino (TTT) 21,5 km ploegen tijdrit
2 zondag 8 mei Alba - Parma 242 km vlak
3 maandag 9 mei Reggio Emilia - Rapallo 178 km middel gebergte
4 dinsdag 10 mei Quarto dei Mille - Livorno 208 km middel gebergte
5 woensdag 11 mei Piombino - Orvieto 201 km middel gebergte
6 donderdag 12 mei Orvieto - Fiuggi Terme 195 km middel gebergte
7 vrijdag 13 mei Maddaloni - Montevergine di Mercogliano 100 km hoog gebergte
8 zaterdag 14 mei Sarpi - Tropea 214 km vlak
9 zondag 15 mei Messina - Etna 159km hoog gebergte
R maandag 16 mei Rustdag
10 dinsdag 17 mei Termoli - Teramo 156 km vlak
11 woensdag 18 mei Tortoreto Lido - Castefidardo 160 km middel gebergte
12 donderdag 19 mei Castefidardo - Ravenna 171 km vlak
13 vrijdag 20 mei Spilimbergo - Grossglockner 159 km hoog gebergte
14 zaterdag 21 mei Lienz - Monte Zoncolan 210 km hoog gebergte
15 zondag 22 mei Conegliano - Gardeccia/Val di Fassa 230 km hoog gebergte
R maandag 23 mei Rustdag
16 dinsdag 24 mei Belluno - Nevegal (ITT) 12,7 km Individuele berg tijdrit
17 woensdag 25 mei Feltre - Sondrio 246 km hoog gebergte
18 donderdag 26 mei Morbegno - San Pellegrino Terme 147 km middel gebergte
19 vrijdag 27 mei Bergamo - Macugnaga 211 km hoog gebergte
20 zaterdag 28 mei Verbania - Sestriere 242 km hoog gebergte
21 zondag 29 mei Milano - Milano (ITT) 32,8 km Individuele tijdrit
TVquote:2000 Stefano Garzelli (Ita)
2001 Gilberto Simoni (Ita)
2002 Paolo Savoldelli (Ita)
2003 Gilberto Simoni (Ita)
2004 Damiano Cunego (Ita)
2005 Paolo Savoldelli (Ita)
2006 Ivan Basso (Ita)
2007 Danilo Di Luca (Ita)
2008 Alberto Contador (Spa)
2009 Denis Mensjov (Rus)
2010 Ivan Basso (Ita)
Eurosport en RAI zenden gewoon Giro uit hoor, alleen het commentaar is om te jankenquote:
Ik kijk nu nog Eurosport UK (ook via Internet), maar wacht met smart tot Sporza eindelijk begint met uitzendenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:49 schreef Spockjuh_ het volgende:
die dus...kijk via internet, site van de gazettatv
Als dat zo zou zijn moet je bij Karl gaan klagen; die was er namelijk niet over te spreken dat we in België geen beelden kregen van de ploegleiderswagens in de Amstel aangezien Nederland die beelden eerder wel gekregen heeft in de Ronde van Vlaanderen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:10 schreef Spockjuh_ het volgende:
sporza kan ik hier niet via internet bekijken, is het dan echt alleen belgie die dat kan?
Dat legt de RAI ze op dat doen ze zelf nietquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:11 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn moet je bij Karl gaan klagen; die was er namelijk niet over te spreken dat we in België geen beelden kregen van de ploegleiderswagens in de Amstel aangezien Nederland die beelden eerder wel gekregen heeft in de Ronde van Vlaanderen.
Via de Sporza site kan het alleen in België ja, maar via http://sports-livez.com/channel/ch-3.php of http://sports-livez.com/channel/ch-5.php (eerste is met chatknaalquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:10 schreef Spockjuh_ het volgende:
sporza kan ik hier niet via internet bekijken, is het dan echt alleen belgie die dat kan?
Da's sneller dan op de sporza site zelfquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:15 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Via de Sporza site kan het alleen in België ja, maar via http://sports-livez.com/channel/ch-3.php of http://sports-livez.com/channel/ch-5.php (eerste is met chatknaal..) kan je wel Sporza kijken
Dan lost Arroyo morgen zekerquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:45 schreef Bombvis het volgende:
Arroyo lost, misschien kans voor Kruijswijk om te stijgen?
En een beetje op Kreuziger. 10 seconden ofzo.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:52 schreef TheArt het volgende:
Steven pakt veel tijd op Arroyo, Anton en Rujano.
vraag het eens aan Tiralongoquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:54 schreef golfer het volgende:
Contador die cadeautjes uitdeelt. Ik vind zoiets altijd een beetje vernederend voor de ontvanger van het cadeau. In dit geval dus Tiralongo.
Tiralongo is er maar al te blij mee. De 1e zege uit zijn vrij lange carrière.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:54 schreef golfer het volgende:
Contador die cadeautjes uitdeelt. Ik vind zoiets altijd een beetje vernederend voor de ontvanger van het cadeau. In dit geval dus Tiralongo.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:55 schreef marcodej het volgende:
Contador catching Tiralongo there was like taking candy from a baby, sucking it and then giving it back covered in spit.
Dus top 10 nog niet uit zicht. Zat Nieve er eigenlijk bij?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:54 schreef TheArt het volgende:
Steven wordt 11e of 12e na vandaag, want hij gaat Anton sowieso voorbij en Arroyo misschien ook. Verder komt hij heel dichtbij Rujano.
Heb ik eigenlijk niet gehoord/gezien.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dus top 10 nog niet uit zicht. Zat Nieve er eigenlijk bij?
Ik vind het niks. Contador is gewoon de sterkste en hoort te winnen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:54 schreef golfer het volgende:
Dat dus.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:55 schreef marcodej het volgende:
Contador catching Tiralongo there was like taking candy from a baby, sucking it and then giving it back covered in spit.
2 minutenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:57 schreef TheArt het volgende:
Kruijswijk dus idd 11eEn redelijk dichtbij plek 8.
Rodriguez moet die ie ook nog in de TT kunnen hebbenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:57 schreef Ericr het volgende:
Staan nog wel wat mannen voor Kruijswijk die kunnen breken, oorlog op de Finestre morgen.
Absoluut: Menchov, Rodriguez, Sivtsov en misschien zelfs Rujano, al heeft hij morgen een parcours wat hem beter moet liggen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:57 schreef Ericr het volgende:
Staan nog wel wat mannen voor Kruijswijk die kunnen breken, oorlog op de Finestre morgen.
Nee, dat is gewoon geluk hebben dat ze elkaar het licht in de ogen niet gunden daarachter. Dat is juist wielrennen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:58 schreef Lagrinta het volgende:
Dit is overduidelijk een cadeau. Maar hoe Weening won noemen ze geen cadeau maar dat is in principe ook een cadau, als ze achter Weening gewoon vol gaan rijden haal Weening het niet.
misschien zelfs Scarponi. Dat zag er niet al te best uit...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
Absoluut: Menchov, Rodriguez, Sivtsov en misschien zelfs Rujano, al heeft hij morgen een parcours wat hem beter moet liggen.
eerst maar zien of hem dat luktquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
Op een parcours zoals die van morgen kan er met minuten gegooid worden.
Haha ja.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:59 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
misschien zelfs Scarponi. Dat zag er niet al te best uit...
edit: oh , je bedoelt tov Kruijswijk![]()
Kruijswijk is frisser dan wat mannen voor hem, als het morgen los gaat dan moet hij daar van kunnen profiteren. Moet hij natuurlijk niet zelf breken maar voor hem staan wel manen die minimaal 1 keer gebroken zijn in deze Giro.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:00 schreef The_Hives het volgende:
[..]
eerst maar zien of hem dat luktmaar ookal blijft hij 11e een goede prestatie
Klopt, de belangen onderling zijn dan groter en dat is meer geluk inderdaad. Tsja zon Tiralongo vind het toch wel leuk voor hem.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon geluk hebben dat ze elkaar het licht in de ogen niet gunden daarachter. Dat is juist wielrennen.
tja als hij het inderdaad weer de hele 3e week volhoudt zijn die kansen er inderdaad, maar ik hou nog even een slag om de armquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:02 schreef Ericr het volgende:
[..]
Kruijswijk is frisser dan een wat mannen voor hem, als het morgen los gaat dan moet hij daar van kunnen profiteren. Moet hij natuurlijk niet zelf breken maar voor hem staan wel manen die minimaal 1 keer gebroken zijn in deze Giro.
Alleen morgen nog klimmen, dat biedt kansen voor oorlog op de weg. Ook al moet je natuurlijk ook niet volledig naar de klote gaan met een TT nog voor de boeg. Als Kruijswijk in het kielzog kan blijven van de grote namen in deze Giro heeft hij zeker kansen om de top 10 binnen te sluipen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:04 schreef The_Hives het volgende:
[..]
tja als hij het inderdaad weer de hele 3e week volhoudt zijn die kansen er inderdaad, maar ik hou nog even een slag om de arm
Dat heeft hij zeker. Je ziet ook gewoon dat hij per bergrit opschuift. Van plek 29e in de eerste bergrit naar nu plek 6. Hij blijft zijn niveau houden terwijl voor hem er steeds meer renners doorheen zakken. Morgen gaat hij er nog minstens één passeren, daar ben ik van overtuigd.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:08 schreef Ericr het volgende:
[..]
Alleen morgen nog klimmen, dat biedt kansen voor oorlog op de weg. Ook al moet je natuurlijk ook niet volledig naar de klote gaan met een TT nog voor de boeg. Als Kruijswijk in het kielzog kan blijven van de grote namen in deze Giro heeft hij zeker kansen om de top 10 binnen te sluipen.
Ik had juist t idee dat dit een wederdienst was.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:57 schreef Arcee het volgende:
Of hij nu ooit nog een wederdienst mag verwachten? Ach, waarschijnlijk wel, maar heeft-ie dat nodig?
Dat zou kunnen idd.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:20 schreef Atreidez het volgende:
Ik had juist t idee dat dit een wederdienst was.
Dan zal die morgen wel in de aanval gaan, Euskaltel renner toch?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:30 schreef Gronkel het volgende:
Ik heb de etappe niet kunnen volgen, maar wat is er met Igor Anton gebeurd? Hij heeft vandaag 19:31 verloren.
Wederdiensten van Astana aka SaxoBank II heeft ie allang gehad in deze Giro.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:57 schreef Arcee het volgende:
Of hij nu ooit nog een wederdienst mag verwachten? Ach, waarschijnlijk wel, maar heeft-ie dat nodig?
quote:MarkCavendish Mark Cavendish
Big shoutout to my teammates @craiglewis85 & @marcopinotti. Broken bones after a crash today in #Giro. So sorry guys. Rode like soldiers.
Als de oorlog op de Finestre begnt wel, dan gaan er zeker een paar in de top 10 door het ijs zakken.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:59 schreef knep het volgende:
Kruijswijk gaat gewoon top 10 rijden, dat kan bijna niet anders.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 5 Kanstantsin Sivtsov (Blr) HTC-Highroad 0:09:58 6 Mikel Nieve Ituralde (Spa) Euskaltel-Euskadi 0:10:08 7 Roman Kreuziger (Cze) Pro Team Astana 0:10:20 8 Joaquin Rodriguez Oliver (Spa) Katusha Team 0:10:43 9 Denis Menchov (Rus) Geox-TMC 0:10:51 10 José Rujano Guillen (Ven) Androni Giocattoli 0:11:50 11 Steven Kruijswijk (Ned) Rabobank Cycling Team 0:12:56 12 David Arroyo Duran (Spa) Movistar Team 0:13:24 13 Dario Cataldo (Ita) Quickstep Cycling Team 0:13:40 14 Hubert Dupont (Fra) AG2R La Mondiale 0:14:59 15 Christophe Le Mevel (Fra) Team Garmin-Cervelo 0:23:25 16 Paolo Tiralongo (Ita) Pro Team Astana 0:29:35 |
afgezien van contador, menchov e.d.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:47 schreef ItaloDancer het volgende:
Tijdrit is voor Clement dan, laatste concurrent valt weg
Afsluitende tijdrit onder slechte weersomstandigheden gooit altijd de boel op zijn kop, aangezien een aantal tijdrijders bijna achteraan staan en de klassementsrenners als laatste moeten vertrekken. Ik hoop stiekem wel op zondag hetzelfde weer als vanmiddag.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:05 schreef Bismarck het volgende:
En dark horse Konovalovas. Mocht hij starten als het droog is en de toppers in de regen...
Niet als Contador je het geeft. Wel als het een tweederangs renner is.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:54 schreef golfer het volgende:
Zal nooit vergeten hoe hij eerst Landis aan een etappe wilde helpen maar dat Klöden er met de zege vandoor wilde gaan en hij hem in een ultieme sprint nog met een paar cm kloptequote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:56 schreef JohnDDD het volgende:
Zo, dat is toch wel ongekend wat Contador daar doet. Hij rijdt zo even naar zijn oud-ploeggenoot, sleurt hem nog een stukje mee om hem te redden van de aanstormende concurrentie en laat hem dan de etappe winnen....
Contador is bezig het grootste vriendje van het peloton te worden...Armstrong at gewoon iedereen zelf op. Vind het allebei wel leuk
Geld voor de Nederlanders ook. Clement reed echt een heel goed eerste stuk in de klimtijdrit.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:05 schreef Bismarck het volgende:
En dark horse Konovalovas. Mocht hij starten als het droog is en de toppers in de regen...
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 02:17 schreef Szura het volgende:
[..]
Zal nooit vergeten hoe hij eerst Landis aan een etappe wilde helpen maar dat Klöden er met de zege vandoor wilde gaan en hij hem in een ultieme sprint nog met een paar cm klopte![]()
Indurain gaf ook geregeld wat weg. De Hautecam bv. aan Luc Leblanc, wat ritten aan Tony Rominger...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 08:33 schreef Ericr het volgende:
Armstrong liet Basso een rit winnen in 2004 en liet Pantani de overwinning op de Ventoux. Meestal kwam hij alleen aan op een finish bovenop een berg en dan valt er ook weinig weg te geven. In 2004 versloeg hij wel een paar keer Basso maar dat was nadat hij Basso een rit had gegeven.
Met als resultaat dat die 0 bergritten won in de jaren dat hij de Tour domineerde. Dat is ronduit beschamend voor een groot kampioen, IMO.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 09:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Indurain gaf ook geregeld wat weg. De Hautecam bv. aan Luc Leblanc, wat ritten aan Tony Rominger...
Hij ging voor de eindoverwinning en niet voor de bergritten. Ook had hij natuurlijk een relatief zwakke ploeg als je het vergelijkt met bv. de ploeg die Armstrong tot zijn beschikking had. Dat speelt ook wel mee. Je moet dan toch her en der 'n pact sluiten en af en toe mensen tevreden stellen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:44 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Met als resultaat dat die 0 bergritten won in de jaren dat hij de Tour domineerde. Dat is ronduit beschamend voor een groot kampioen, IMO.
Zelf zag hij het waarschijnlijk anders.
Whatever happened to Wim Van Huffel?quote:5 Wim Van Huffel (Bel) Davitamon-Lotto 1.55
Volgens mij heeft hij daar nog spijt vanquote:Op zaterdag 28 mei 2011 08:33 schreef Ericr het volgende:
Armstrong liet Basso een rit winnen in 2004 en liet Pantani de overwinning op de Ventoux. Meestal kwam hij alleen aan op een finish bovenop een berg en dan valt er ook weinig weg te geven. In 2004 versloeg hij wel een paar keer Basso maar dat was nadat hij Basso een rit had gegeven.
Ja door de reactie van Pantani weer. Dat hou je altijd als de twee geen vrienden zijn. Lance liet doorschemeren dat het geschonken was. Pantani was toen weer pissig en het was een belediging voor de Ventoux.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:10 schreef PirE het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij daar nog spijt van.
Relatief zwakke ploeg? Banesto sloopte net zo goed het peleton maar tegen doping konijnen als Virenque, Pantani, Ugrumov was gewoon geen kruid gewassen. Indurain liet het meestal maar begaan omdat hij in de tijdrit(ten) of eerdere bergritten reeds een gat had geslagen dat redelijk comfortabel was. Maar het sleuren over de bergen en groupe is bij Banesto zo'n beetje uitgevonden, US Postal heeft het verder geraffineerd.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij ging voor de eindoverwinning en niet voor de bergritten. Ook had hij natuurlijk een relatief zwakke ploeg als je het vergelijkt met bv. de ploeg die Armstrong tot zijn beschikking had. Dat speelt ook wel mee. Je moet dan toch her en der 'n pact sluiten en af en toe mensen tevreden stellen.
Finish is rond 17.30 denk ik, misschien 17.15.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:20 schreef Coelho het volgende:
Hoopte op een trage koers, finish rond 18.00, want ik kan pas vanaf 16.00 kijken...
Volgens mij zend Sporza de rest gewoon live uit, grootste gedeelte van de Finestre komt dus niet op Sporza. Eurosport zal je hopelijk wel de hele Finestre zien, maar daar zullen ze nog wel een reclameblok halverwege inzetten ofzoquote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:58 schreef DutchSL het volgende:
Nog een 10km tot de Finestre, terwijl er in België nog 27km gereden moeten worden + post-race interviews en blabla. Het grootste deel van de Finestre komt dus niet op de Belg, of ze moeten het niet-live maar met vertraging gaan uitzenden.
Gelukkig is er Eurosport.
Bij Eurosport UK zijn ze het met je eens, echt direct na het hier stond begonnen ze eroverquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:28 schreef Lagrinta het volgende:
Kyrienka lijkt me heerlijk om zon werker in je team te hebben. Zit altijd zo mooi stil op zn fiets.
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:29 schreef Ericr het volgende:
Laat Nievekreuziger maar in elkaar storten dan.
Wat echt? Geinig om te horen. Ik heb geen Eurosport UK mocht je het denken.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:28 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Bij Eurosport UK zijn ze het met je eens, echt direct na het hier stond begonnen ze erover
Ja echt, ze begonnen met "als ik een budget had om een team samen te stellen, was Kiryienka de eerste die ik zou opschrijven, goede werker etc."quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:31 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Wat echt? Geinig om te horen. Ik heb geen Eurosport UK mocht je het denken.
ja maar nog huldiging enzoquote:
Die zut bedoelde ik dus, dat gelazer na de koers dat zo nodig ook nog in beeld moet gebracht worden.quote:
Als je een Di Luca of Vino op kop ziet sleuren dan weet je dat het niet gesmeerd gaat, dat gaan dan weer met veel heisa. Zon kopman is blij met zon sterke ploeggenoot maar een knecht die poeft heeft geen voorkeur. Een Kloden of Kyrienka rijden gewoon een uur met de handen op het stuur een strak tempo.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:32 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Ja echt, ze begonnen met "als ik een budget had om een team samen te stellen, was Kiryienka de eerste die ik zou opschrijven, goede werker etc."
Als ie zelf niet opeens instort wel ja.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:38 schreef Sheepcidus het volgende:
Top 10 moet wel binnen zijn zo, wit denk ik niet
Er komt nog een klim en dat gaat pijn doen als je nu al moet lossen. Ook al is er nu wel het risico dat ze terugkomen in de afdaling.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:38 schreef Sheepcidus het volgende:
Kreuziger zat er volgens mij nog niet ver achter. Maar de klim is nog ver.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:38 schreef Sheepcidus het volgende:
http://sports-livez.com/channel/ch-5.phpquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:40 schreef El_Borracho het volgende:
verdomme sporza, wat doe je met die ronde van belgië
Iemand een stream voor de Giro ajb?
Nee, 3x pasquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:42 schreef El_Borracho het volgende:
Rujano vier keer weggesprongen? Rijdt helemaal niet verdacht hoor
Dan heb ik een ontsnapping gemist, zou kunnen. Ik heb hem 3x zien wegspringen iigquote:
2'50" om precies te zijn dacht ikquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:51 schreef Nober het volgende:
Kruijswijk moet toch zo'n 2:40 goed maken op Kreuziger?
Ik keek even wat franklop zei in bericht #231, maar ik had het zelf niet nagekekenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:53 schreef Nober het volgende:
[..]
Om precies te zijn dacht ik? Klinkt niet echt betrouwbaar... 2:36 heb even gekeken.
Dat was ook het verschil wat men op Sporza meldden.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:53 schreef Nober het volgende:
[..]
Om precies te zijn dacht ik? Klinkt niet echt betrouwbaar... 2:36 heb even gekeken.
Als Contador gaat dan is Kruijswijk gezien... denk ikquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:54 schreef franklop het volgende:
nou contador ga maar eens samen met kruijswijk
Zal nog lastig worden, maar als Kreuziger instort kan het.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:54 schreef Agüero het volgende:
Maar om voor Kreuziger te eindigen in het eindklassement zal hij ook nog een buffer moeten opbouwen voor de tijdrit van morgen.
witte trui zou meegenomen zijn idd, top 10 zou ook al heel mooi zijnquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:56 schreef Nober het volgende:
Top 10 zal Kruijswijk waarschijnlijk willen halen, niet zozeer het jongerenklassement?
Afdaling en weer klimquote:
31.7 km in totaalquote:
31,7quote:
Tijdrit is niet super lang en Kruijswijk is na drie weken koers beter dan Kreuziger.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:54 schreef Agüero het volgende:
Maar om voor Kreuziger te eindigen in het eindklassement zal hij ook nog een buffer moeten opbouwen voor de tijdrit van morgen.
ninja edit!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |