abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97370720
Ik ben sinds een aantal weken begonnen met afvallen, ik ben echt één brok motivatie alleen als ik mezelf vrijdags weeg zakt dit weer helemaal weg.
Ik val maar ca. 2 á 3 ons per week af. En mijn buik- en borstomvang wil ook niet echt naar beneden.
Nu is mijn vraag of jullie mij advies zouden kunnen geven over mijn beweegschema en mijn voedingspatroon.

Beweegschema
Ik sport ca. 4 uur per week in de sportschool, twee uur cardio, twee uur kracht.

Voedingspatroon
Ontbijt 2 boterhammen of knäckebrödjes met pindakaas/vruchtenhagel/filet americain/boterhammen worst/ham en 1 á 2 bekers halfvolle melk

Tussendoor Een plakje ontbijtkoek

Lunch 3 boterhammen met pindakaas/pekelvlees en lever/ham/boterhammen worst/vruchtenhagel en een flesje water

Tussendoor Een plakje ontbijtkoek of een appel

Diner Meestal wat mijn moeder klaarmaakt, dit kan aardappels met groente en een stukje vlees zijn of iets van pasta (macaroni/spaghetti). En na het eten soms een appel of een sinaasappel

Ik drink ook de hele dag door water en nooit een colaatje o.i.d.

Serieuze reacties a.u.b.!

BVD!
pi_97370752
Schrap de ontbijtkoek en eet meer producten met eiwitten.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97370756
Misschien meer eten en spieren kweken?
Teweinig eten zorgt alleen maar voor dat je spieren afvalt... kan je in de toekomst steeds minder eten om nog resultaat te krijgen...
pi_97370767
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Schrap de ontbijtkoek en eet meer producten met eiwitten.
idd ontbijtkoeken zijn suikerkoeken.
pi_97370801
Wil niet lullig doen maar 1 kilo per week afvallen is ruim voldoende, te snel afvallen krijg je hangend vel van etc met alle gevolgen van dien. Daarnaast is niet alle ontbijtkoek slecht, wat dacht je van Snelle Jelle volkoren of dat andere merk? Zit haast niets in :)
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 08:24:31 #6
9859 crew  Karina
Woman
pi_97370831
Je eet wel veel zoetigheid op je brood en lever en filet americain is ook niet echt mager. Neem rookvlees bijvoorbeeld of rosbief.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_97370841
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:21 schreef RiftNL het volgende:
Wil niet lullig doen maar 1 kilo per week afvallen is ruim voldoende, te snel afvallen krijg je hangend vel van etc met alle gevolgen van dien. Daarnaast is niet alle ontbijtkoek slecht, wat dacht je van Snelle Jelle volkoren of dat andere merk? Zit haast niets in :)
Maar ts valt geen kilo per week af.
pi_97370847
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:24 schreef Karina het volgende:
Je eet wel veel zoetigheid op je brood en lever en filet americain is ook niet echt mager. Neem rookvlees bijvoorbeeld of rosbief.
Kipfillet
  vrijdag 27 mei 2011 @ 08:26:46 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97370850
[Gezond Slank] #1486 - Muffin(top), go away!

Verder sluit ik me aan bij Karina: schrap de zoetigheid op je brood en schrap de ontbijtkoek.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 27 mei 2011 @ 08:27:27 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_97370854
1 kilo per week afvallen is zat.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_97370863
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:26 schreef Viking84 het volgende:
[Gezond Slank] #1486 - Muffin(top), go away!

Verder sluit ik me aan bij Karina: schrap de zoetigheid op je brood en schrap de ontbijtkoek.
Ontbijtkoek hoef je niet te schrappen gewoon ontbijtkoek vol volkoren nemen (die hele donkere ontbijtkoek) zit niks in.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 08:28:49 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97370873
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:28 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Ontbijtkoek hoef je niet te schrappen gewoon ontbijtkoek vol volkoren nemen (die hele donkere ontbijtkoek) zit niks in.
Ontbijtkoek zit boordevol suikers. Het voegt écht niets toe!

Eet TS wel elke dag groente, trouwens?
Niet meer actief op Fok!
pi_97370921
@Viking Deze ontbijtkoek zit amper iets in 100% zeker:

pi_97370924
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ontbijtkoek zit boordevol suikers. Het voegt écht niets toe!

Eet TS wel elke dag groente, trouwens?
En vezels ja, dus wel goed..

Schrap de pindakaas/vruchtenhagel/filet americain. Vooral de laatste verteert heel slecht.. Neem geen donker brood, maar gewoon volkorenbrood. Hier zitten veel minder koolhydraten in. Vind je kipfilet lekker?

Voor elke kracht work-out zal je mintens 10 minuten moeten roeien/crosstrainen of hardlopen. Laat de fiets lekker rechts staan.

Helaas val je in je buik als laatst af, dus nog even geduld. Blijf ook de buikspieren trainen.. 20kg, 2 setjes van 50. Dan ga je kapot. Elke training doen. :)
When it comes to tight fitment, stretching always helps..
pi_97370933
In plaats van 2x per week helemaal afbeulen, vaker per week (elke dag) wat beweeglijker worden, al is het maar een half uurtje.
Het moet gewoon worden voor je lichaam dat je meer verbrandt dan je erbij krijgt... stofwisseling moet omhoog. Minimale eis is dat je elke dag een half uur licht intensief iets doet, maar eigenlijk is dat natuurlijk veel te weinig als je verder op je luie reet zit.

Verder vind ik je niet echt gezond eten. Filet americain (=mayo met vet)? worst (=vet)? Vruchtenhagel(=barst van suiker)? Calvé pindakaas zit ook vol met geharde plantaardige vetten.
Eet je wit/bruin/volkoren brood?

Alles vervangen met volkoren variant (ook pasta), kost je meer energie om te verteren.
Meer fruit eten (minstens 2-3 stuks per dag), kiwi, bessen, sinaasappels etc. Appels zijn ook goed maar daar zit toch wel minder in.

Dingen die iets beter zijn voor op je brood:
Tomaat, komkommer, kipfilet, casserelrib, light jam, appelstroop (= suiker maar zit meer gezonde dingen in dan vruchtenhagel), 30+ kaas (niet te veel)

Wat dacht je van eens afwisselen en havermout of brinta + stuk fruit als ontbijt? Meer vezels, meer water (ga je voller van zitten) en meer vitaminen en minder vet.

En bekijk deze documentaire:
http://topdocumentaryfilm(...)about-losing-weight/

Zitten wat rare tips bij, maar ook heel erg goede:
Meer eiwit = langer vol-gevoel,
soep = langer volgevoel
over het algemeen meer bewegen = erg goed
sporten heeft afterburn effect

Maar bekijk de documentaire!
  vrijdag 27 mei 2011 @ 08:34:50 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97370945
Sinaasappelsap is ook niet meteen goed, omdat er vitamine c in zit :'). Vezels vind je ook in groente, fruit, brood, volkoren crackers. Eet liever dat dan ontbijtkoek. Dus nee, ontbijtkoek is niet goed, ook niet als :') Sonja Bakker :') het zegt.

Pindakaas hoef je niet te schrappen: boordevol gezonde vetten.
Niet meer actief op Fok!
pi_97370957
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:34 schreef Viking84 het volgende:
Sinaasappelsap is ook niet meteen goed, omdat er vitamine c in zit :'). Vezels vind je ook in groente, fruit, brood, volkoren crackers. Eet liever dat dan ontbijtkoek. Dus nee, ontbijtkoek is niet goed, ook niet als :') Sonja Bakker :') het zegt.
Sonja Bakker geen idee nooit geprobeerd maar mijn vriendin eet elke dag zo'n koek en valt gewoon 1+ per week af no problemo.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 08:36:30 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97370975
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:35 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Sonja Bakker geen idee nooit geprobeerd maar mijn vriendin eet elke dag zo'n koek en valt gewoon 1+ per week af no problemo.
Zucht.

Of je afvalt of niet hangt niet alleen af van een plakje ontbijtkoek, maar van wat je normaal ook nog eet.

Van slechts een blaadje sla per dag val je ook af. Wil niet zeggen dat dat gezond is.
Niet meer actief op Fok!
pi_97370980
In principe is afvallen ook gewoon minder energie binnenkrijgen dan verbruiken, en dat kan ook met af en toe ongezonde dingen... Maar er is een verschil tussen gezond leven en afvallen.

Meeste mensen willen alleen afvallen...
pi_97370984
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:36 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Zucht.

Of je afvalt of niet hangt niet alleen af van een plakje ontbijtkoek, maar van wat je normaal ook nog eet.

Van slechts een blaadje sla per dag val je ook af. Wil niet zeggen dat dat gezond is.
Dat zeg ik ook nergens :) Maar er is dus een degelijk verschil tussen ontbijtkoek en ontbijtkoek.
pi_97371002
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:33 schreef RiftNL het volgende:
@Viking Deze ontbijtkoek zit amper iets in 100% zeker:

34% !! SUIKER!!
Een dérde van die plak is pure suiker _O-
bron: http://www.peijnenburg.nl(...)mplete-start-vezels/

Dan kan je ook wel suikerklontjes knabbelen :')
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 27 mei 2011 @ 08:38:54 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97371009
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:37 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook nergens :) Maar er is dus een degelijk verschil tussen ontbijtkoek en ontbijtkoek.
Het hangt van je totale eetpatroon af :). Maar daarmee wordt ontbijtkoek (maakt niet uit welk merk, volkoren of niet) niet gezond natuurlijk ;). Meergranen pannenkoeken zijn ook niet gezond :').
Niet meer actief op Fok!
pi_97371011
En het is een "complete" start. MEer heb je niet nodig! 1 peijnenburg 's ochtends en je bent helemaal klaar! :')
pi_97371015
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:37 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Ja, ze zijn er ook vast die voor meer dan de helft uit suiker bestaan. 34% suiker. Allemachtig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 27 mei 2011 @ 08:39:40 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97371024
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:38 schreef sigme het volgende:

[..]

34% !! SUIKER!!
Een dérde van die plak is pure suiker _O-
bron: http://www.peijnenburg.nl(...)mplete-start-vezels/

Dan kan je ook wel suikerklontjes knabbelen :')
Hèhè, eindelijk schiet iemand me te hulp O+.

TS, kom eens in Gezond Slank met je vraag, daar zul je een hoop nuttige adviezen krijgen :Y.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')