Dat denk ik ookquote:Op donderdag 23 juni 2011 17:32 schreef Heintje het volgende:
In hoeverre kan het belangrijk zijn wat voor camera hij had.
We hebben het hier over een low budget compact van 10 jaar oud.
Mss is gewoon opzoek naar een zo goed mogelijke compact van 120 euro. Met als belangrijkste eigenschap een goede weergave van kleuren. Lichtsterk is in dit geval minder belangrijk...
Ik merk er toch veel voordeel van. Vroeger van m'n schouderstatief, nu van de stabilisatie. bij veel sporten kom je met 1/125 al heel ver. Bij 200mm heb je dan zeker een stabilisator nodig (of gezegend zijn met een enorm stabiele hand). Ga je pannen dan helemaal (en pannen met een stabilisator kan best wel), dan zit je makkelijk bij iets van 1/60. Zeker als je spreekt over een sport als zwemmen waar de bewegingssnelheid relatief beperkt is en de beweging erg voorspelbaar is.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:05 schreef Andyy het volgende:
[..]
Maar aan stabilisatie heb je niet veel bij sport, je moet een snelle sluitertijd hebben
500 is inderdaad te weinig voor dat soort foto's
Welk budget heb je dan wel? En wat mis je nu aan je camera?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:29 schreef mega-worstje het volgende:
wat is een goede dslr om mee te beginnen als beginnend fotograaf? Ik heb een brede interesse qua fotos maken (macro, portret, landschap etc.)
Ik heb geen limietloos budget, en een 2de handsje zou dus geen kwaad kunnen.
ik heb nu een panasonic dmc-fz38 en ben aan het twijfelen tussen voorzetlenzen of meteen een spiegelreflex halen. Maar ik wil nu dus een beetje kijken wat voor dslr ik kan halen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Welk budget heb je dan wel? En wat mis je nu aan je camera?
ik vind het ook een geweldige camera maar na een tijdje wil ik gewoon weer wat meer opties, en wat specifiekere dingen fotograferen. Bijvoorbeeld de macro vind ik nog wel eens storend dat die net niet dichtbij genoeg kan. maar ik heb er en beleef nog steeds veel plezier eraan hoor, en ook het filmen ermee is erg tof. Statief wel erg handig overigens.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:08 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb vandaag mijn FZ-38 binnen gekregen, mooi ding voor wat ik er mee wil.
Misschien had om praktische redenen beter een kleine camera kunnen kopen (die past in je broekzak), maar mooie foto's zijn ook wat waard.
kost die nog maar 200 euroquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:21 schreef Sloggi het volgende:
Snap ik ook wel, ik wilde gewoon voor maximaal 200 euro een zo goed mogelijke camera hebben, en dat is gelukt denk ik.
pfuhw netjesquote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:25 schreef Sloggi het volgende:
Hij is nieuw niet meer te krijgen. Ik heb 180 euro inclusief verzenden, LöwePro tas en een extra accu betaald.
Wel jammer dat het op gewone batterijen is, maar goed dat is op zich niet zo'n probleem.quote:8 x digitale zoom
Lens: F=2.8 f=8.5 mm
Sensor: CMOS 5.0 mega pixel
Tot 3M waterdicht
12 mega pixels interpolation
Resolutie: 4032 x 3024 px
2,4” TFT LCD kleurendisplay
Video functie (30 fps bij QVGA, 30 fps bij VGA)
Ingebouwde flits
Anti-shake technologie
Smile detection
Zelfontspanner: 10 seconden
Bestandsformaten: foto: JPEG, video: AVI
Extern geheugen: micro SD cardslot (ondersteuning tot 8 GB)
mini-USB 2.0 high Speed
Plug & play: Windows XP/Vista en MAC (vanaf versie 9.x)
Maar wat is nou je budget? Je kan gewoon opmarktplaats kijken wat je daarvoor kunt kopen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:54 schreef mega-worstje het volgende:
[..]
ik heb nu een panasonic dmc-fz38 en ben aan het twijfelen tussen voorzetlenzen of meteen een spiegelreflex halen. Maar ik wil nu dus een beetje kijken wat voor dslr ik kan halen.
5-600 euroquote:Op woensdag 29 juni 2011 07:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar wat is nou je budget? Je kan gewoon opmarktplaats kijken wat je daarvoor kunt kopen.
Ik heb in V&A nog een Canon EOS 40D staan.quote:
Ik heb een 70-300 in V&A staan waarvan het hoogste bod nu op 100 euro staat, Omniej heeft de 55-250 in V&A staan. Prijs weet ik niet, moet je even het topic opzoeken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 11:23 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Ik heb in V&A nog een Canon EOS 40D staan.Wel lens-loos maar via MP kun je makkelijk de 2 kitlenzen (18-55IS en 55-250IS) scoren en dan heb je echt een mooi setje.
10 euro!quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:16 schreef Omniej het volgende:
[..]
...waar nog niet op geboden is, dus grijp je kans.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |