abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf maandag 26 september 2011 @ 13:13:00 #226
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_102395646
Even een ander oproepje. De keuze is gemaakt, nu alleen nog aan het apparaat zelf komen.
Ik ben op zoek naar een goede Sony A700, eventueel met bijbehorende kitlens. Iemand enig idee waar te vinden?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 26 september 2011 @ 17:59:11 #227
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_102405624
Marktplaats
Is dat niets? Nieuw is hij zo te zien nergens meer te vinden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf maandag 26 september 2011 @ 18:16:26 #228
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_102406173
Hmm, ik kijk al een paar weken, ook op MP, en ben deze nog niet tegengekomen... :S Zijn vraagprijs is alleen een beetje te gek, de kans dat hij hem daarvoor kwijtraakt is nihil. De hoogst geboden prijs zit zo ongeveer tegen het plafond wat een gebruikte A700 doet.
Maargoed, ik heb al mijn voelsprieten zo her en der uitgehangen en nu dus ook hier. En voor de mensen die zich afvragen waarom ik geen A77 koop: Dat kan ik op dit moment niet betalen + dat dit mijn eerste pro camera wordt, dus even aftasten hoe en wat.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 29 september 2011 @ 11:22:58 #229
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_102507130
Ik heb een Samsung ES20, een goedkoop ding van 60,-. Maar desondanks vind ik dat hij toch gewoon goede, scherpe foto's moet maken. Dat doet hij ook, zolang de condities mbt licht goed zijn. Zodra er wordt geflitst, valt de hele foto donkerder uit en zijn alle mooie kleuren weg. Als ik niet flits, is hij onscherp. Stel ik hem in op smart auto, dan is hij vaak ook onscherp.

Ik heb nu al verschillende series foto's zien mislukken van toch wel memorabele momenten en daar heb ik een beetje genoeg van. Als ik de foto's van het teostel van mijn ouders zie (een oude fuji) dan zijn die foto's veel mooier en altijd scherp. Ik wil dus een andere. Kunnen jullie een goed toestel aanraden dat niet teveel kost en wel gewoon goede foto's maakt? Qua scherpte en fatsoenlijke kleuren? Geen Canon EOS ofzo want ik ben een vrek.

Budget: zo weinig mogelijk.
Eisen: gewoon goede, scherpe kiekjes maken, geen gezeur met licht enz.
Tekortkomingen huidig ding: zie boven
Gebruik: algemeen, veelal portret en natuur.

Die Panasonic Lumix lijkt me wel wat, maar 200,-? Ik ben toch zeker sinterklaas niet :(
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  FOK!fotograaf donderdag 29 september 2011 @ 12:11:56 #230
145146 Andyy
pi_102508824
200 is niks :P
Maar wil je ook nog een beetje kunnen zoomen of hoeft dat niet?
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 29 september 2011 @ 12:38:32 #231
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_102509592
quote:
6s.gif Op donderdag 29 september 2011 12:11 schreef Andyy het volgende:
200 is niks :P
Maar wil je ook nog een beetje kunnen zoomen of hoeft dat niet?
Ach, 4 x optisch is meer dan genoeg lijkt me. Ik wil gewoon scherpe en kleurechte foto's, zonder gezeik enz. Dat hoeft geen honderden euri's te kosten lijkt me, dat ding van mijn ouders kostte ook geen drol en die maakt wel mooie foto's.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 29 september 2011 @ 12:40:55 #232
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_102509653
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 12:38 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ach, 4 x optisch is meer dan genoeg lijkt me. Ik wil gewoon scherpe en kleurechte foto's, zonder gezeik enz. Dat hoeft geen honderden euri's te kosten lijkt me, dat ding van mijn ouders kostte ook geen drol en die maakt wel mooie foto's.
Dan neem je die toch? B-)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 29 september 2011 @ 12:42:19 #233
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_102509696
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 12:38 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ach, 4 x optisch is meer dan genoeg lijkt me. Ik wil gewoon scherpe en kleurechte foto's, zonder gezeik enz. Dat hoeft geen honderden euri's te kosten lijkt me, dat ding van mijn ouders kostte ook geen drol en die maakt wel mooie foto's.
Neem een Canon Ixus 115 HS. Die HS staat voor High Senitivity, dus extra gevoelig in donkere omstandigheden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 9 oktober 2011 @ 20:17:23 #234
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_102886845
Ik ben ook op zoek naar een camera. Heb nu een ixus 80 en ik vind de foto`s niet mooi.. vooral nu ik pas vader ben geworden wil ik gewoon mooie foto`s maken van de kleine.

Budget is max 350 euro.
Foto`s met name in en om het huis en als we een keer de deur uit gaan. Camera hoeft geen pocket model te zijn. Verder vind ik een goeie zoom belangrijk en de kwaliteit om ook bij minder licht een mooie foto te kunnen maken.

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_102888544
Hoi!

Ik ben ook op zoek naar een goede digitale camera. Mijn max. is ongeveer 300 euro. Wel moet hij een goede zoom hebben (geen idee of dat reeel is met 300 euro).

Kan iemand me helpen? :)
Noot noot.
  zondag 9 oktober 2011 @ 22:13:03 #236
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_102895714
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2011 12:42 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Neem een Canon Ixus 115 HS. Die HS staat voor High Senitivity, dus extra gevoelig in donkere omstandigheden.
uhmm. HS staat voor HighSpeed ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zondag 9 oktober 2011 @ 23:12:59 #237
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_102899943
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 22:13 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

uhmm. HS staat voor HighSpeed ...
Ik dacht even dat ik gek was, maar blijkbaar toch niet:

http://www.canon.nl/youco(...)Canon_HS_System.aspx

quote:
Het nieuwe Canon HS System – uitstekende beeldkwaliteit, ook bij weinig licht


In het HS System wordt de DIGIC 4-beeldprocessor gecombineerd met een nieuwe, high sensitivity sensor van 10,0 MP. De IXUS 300 HS en IXUS 1000 HS hebben CMOS-sensoren die gebruik maken van belichting van de achterzijde, waardoor het ruisniveau tot wel 60% wordt verlaagd, bij alle ISO-waarden¹. Hierdoor kun je ook bij weinig licht prachtige foto's met een hoge kwaliteit maken.

Naast de nieuwste sensortechnologieën betekent de resolutie van 10,0 MP dat iedere pixel groter is dan op modellen met een hogere resolutie. Grotere pixels kunnen meer licht vastleggen en deze verhoogde gevoeligheid resulteert in helderdere, fijnere foto's met minder ruis.

Het HS System is vooral ideaal bij weinig licht, bijvoorbeeld als je
's avonds een mooi verlicht object tegen een donkere achtergrond wilt fotograferen of als je binnenshuis een bewegend onderwerp wilt fotograferen.

Meer informatie over de IXUS 300 HS , IXUS 1000 HS , PowerShot G12 en PowerShot S95 ; de eerste camera's van Canon waarin deze technologie wordt toegepast.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:57:09 #238
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_102948957
Kennis van van me heeft me de Panasonic DMC-fz45 aangeraden.

Is dit een goede camera
* I intend to live forever, so far so good! *
  FOK!fotograaf dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:23:58 #239
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_102949721
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 11:57 schreef IkWilbert het volgende:
Kennis van van me heeft me de Panasonic DMC-fz45 aangeraden.

Is dit een goede camera
Vertel eens wat meer, wat wil je ermee gaan fotograferen, wat verwacht je van een camera?
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:34:59 #240
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_102959003
Waarschijnlijk ver onder jullie standaard, maar ik probeer het hier toch ;)

Ik maak graag wat filmpjes als ik naar een concert ga, daarvoor gebruikte ik een Sony DCR-HC37E. Helaas is die nu ongeneeslijk overleden en ik mag van de Mikro Elektro een nieuwe uitzoeken voor een gelijkwaardig bedrag. Hoeveel dat precies is weet ik nog niet, maar in ieder geval minder dan 250 euro.

Liever heb ik gelijkwaardige kwaliteit, want over de huidige was ik tevreden. Filmde goed in het donker, goed geluid, helder beeld bij inzoomen. Niks professioneels maar dat zoek ik ook niet.

Welke camera heeft minstens deze kwaliteit: (let op, youtube snoept er al heel wat vanaf. De originele bestanden zijn aanzienlijk beter, helderder en vloeiender)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil er dus gewoon lekker concerten mee kunnen filmen. De meeste camcorders <250 euro falen hier hinderlijk in (baggergeluid, wazig, niet kunnen focussen, te donker). Wat is mijn beste keuze?

Edit: Ik wil geen extra geld bijleggen om zodoende een ding van 400 euro te kunnen kopen.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:55:55 #241
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_102959866
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:34 schreef 08gnoT. het volgende:
Waarschijnlijk ver onder jullie standaard, maar ik probeer het hier toch ;)

Ik maak graag wat filmpjes als ik naar een concert ga, daarvoor gebruikte ik een Sony DCR-HC37E. Helaas is die nu ongeneeslijk overleden en ik mag van de Mikro Elektro een nieuwe uitzoeken voor een gelijkwaardig bedrag. Hoeveel dat precies is weet ik nog niet, maar in ieder geval minder dan 250 euro.

Liever heb ik gelijkwaardige kwaliteit, want over de huidige was ik tevreden. Filmde goed in het donker, goed geluid, helder beeld bij inzoomen. Niks professioneels maar dat zoek ik ook niet.

Welke camera heeft minstens deze kwaliteit: (let op, youtube snoept er al heel wat vanaf. De originele bestanden zijn aanzienlijk beter, helderder en vloeiender)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil er dus gewoon lekker concerten mee kunnen filmen. De meeste camcorders <250 euro falen hier hinderlijk in (baggergeluid, wazig, niet kunnen focussen, te donker). Wat is mijn beste keuze?

Edit: Ik wil geen extra geld bijleggen om zodoende een ding van 400 euro te kunnen kopen.
In geval concerten draait alles om lichtgevoeligheid. Kijk wat er in dat budget beschikbaar is, en zoek alle camera's op die de grootste sensorgrootte hebben en eventueel met de grootste diafragma als het erbij vermeld is. Ga vervolgens met de selectie die je overhoudt de recensies op internet bekijken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:27:12 #242
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_102961145
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 12:23 schreef Marc H het volgende:

[..]

Vertel eens wat meer, wat wil je ermee gaan fotograferen, wat verwacht je van een camera?
Dat had ik een paar posts hoger al aangegeven.
* I intend to live forever, so far so good! *
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:28:47 #243
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_102963629
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:55 schreef ACT-F het volgende:

[..]

In geval concerten draait alles om lichtgevoeligheid. Kijk wat er in dat budget beschikbaar is, en zoek alle camera's op die de grootste sensorgrootte hebben en eventueel met de grootste diafragma als het erbij vermeld is. Ga vervolgens met de selectie die je overhoudt de recensies op internet bekijken.
Was ik ook al aan het doen, maar dat vind ik best lastig. Ten eerste omdat ik de ballen verstand heb van alle camcordertermen (zoals sensortype in de pricewatch van tweakers, weer een hoop inleeswerk), ten tweede omdat 'goede kwaliteit' nogal subjectief is. Als ik zoek naar camcorder concert, vind ik vooral dingen van >600¤

Ik heb ook een JVC pocketcam die overdag prachtig beeld geeft, maar zodra het een beetje schermerig wordt is alles één donkere vlek. Blijkbaar hadden de reviews die ik gelezen had, dus alleen overdag gefilmd. Om over het geluid nog maar te zwijgen.

Daarom hoopte ik dat hier meer concertfilmers zaten die wat langer ervaring met een bepaald model hadden dan de gemiddelde reviewer die zijn eerste rondje achtertuin enthousiast beschrijft :P

Zo was deze mij opgevallen:
http://tweakers.net/price(...)-sx500.html#tab:info

Maar als ik dan dit filmpje zie: valt het zwaar tegen qua scherpstellen.

Wellicht is gewoon de 'opvolger' al interessant: HDR-CX115E. Eens navragen of die in de mogelijkheden zit.

[ Bericht 3% gewijzigd door 08gnoT. op 11-10-2011 18:53:12 ]
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_102964911
Is de casio ex-h15 nog steeds een prima keuze als ik een compacte camera wil met hoge acculading en veel zoom, of is er tegenwoordig een nieuwe keuze?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  FOK!fotograaf dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:00:14 #245
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_102968197
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 13:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
Even een ander oproepje. De keuze is gemaakt, nu alleen nog aan het apparaat zelf komen.
Ik ben op zoek naar een goede Sony A700, eventueel met bijbehorende kitlens. Iemand enig idee waar te vinden?
En ik heb er eentje binnen! :)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:36:49 #246
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_102978847
quote:
11s.gif Op zondag 9 oktober 2011 23:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik dacht even dat ik gek was, maar blijkbaar toch niet:

http://www.canon.nl/youco(...)Canon_HS_System.aspx

[..] maar alsnog. Het staat voor HighSpeed. De bsi sensoren kunnen informatie veel sneller uitlezen dan andere sensoren, waardoor je meerdere foto's achter elkaar kan maken. Door deze te combineren tot 1 foto krijg je er uiteindelijk 1 betere foto uit. Dat is waar Sony en Canon en voorheen Casio dus gebruik van maken. Zo kom je tot betere iso waardes. Niet door de sensor zelf. Die is echt niet veel lichtgevoeliger. Hij kan alleen door de draden anders te leggen meer info uitlezen.
Dat verhaaltje is gewoon een slechte vertaling vanuit het engels bij Canon.

- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:44:28 #247
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_102979381
Vanavond de panasonic dmc-fz45 aangeschaft via internet. Wordt morgen geleverd... ben benieuwd maar volgens mij voldoet ie helemaal aan mijn eisen.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_103044241
Zo, voor het eerst in FOT en meteen al een roep om advies. Ik hoop dat jullie willen helpen.
Om te beginnen, ik heb geen verstand van fotografie maar zal mijn eisen/wensen zo duidelijk mogelijk neer proberen te zetten. Onze huidige Sony digitale camera van een jaar of 7 oud begint kuren te vertonen, dus vandaar dat we op zoek zijn naar een nieuwe.

Wat gaan we er mee doen? Voornamelijk leuke foto's maken van de kinderen en op vakantie. Zal weinig in het donker gebruikt worden en 95% zal de automatische stand gehanteerd worden. Voor het filmen hebben we een aparte videocamera dus voor ons niet van belang. Het budget zal zo rond de 250-300 euro liggen, maar van een tientje meer lig ik ook niet wakker.

Eisen:
* Handzaam en geen uitstekende lenzen, liefst broekzakformaat.
* Optische zoom van minimaal 8x, liefst 10x of hoger.
* Megapixels zeggen ze me niet zo veel maar ik denk dat minimaal 8MP wel standaard is.
* Goede stabilisatie
* Hij moet snel zijn, dus snel opstarten, snel scherpstellen en snel een foto kunnen maken. Het liefst ook snel meerdere foto's achter elkaar kunnen maken.
* Heldere kleuren

Wensen:
* Met SD-kaarten
* Werkend op accu, geen batterijen
* Krachtige accu
* Indien mogelijk een aanvaardbare flitser zodat áls er in het donker gefotografeerd gaat worden de foto's ook acceptabel zijn.
* Helder LCD scherm wat ook goed zichtbaar is op een zonnige dag.

Lenzen van xx-xx milimeter, groothoeken, brandpunten en diafragma's zeggen me helemaal niks. Verder lees ik in dit topic dat het belangrijk is om een goede/grote sensor te hebben, maar ook daar heb ik geen verstand van.

Iemand tips? Alvast bedankt.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 21:03:06 #249
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_103051638
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 18:06 schreef jochem8 het volgende:
Wat gaan we er mee doen? Voornamelijk leuke foto's maken van de kinderen en op vakantie. Zal weinig in het donker gebruikt worden en 95% zal de automatische stand gehanteerd worden. Voor het filmen hebben we een aparte videocamera dus voor ons niet van belang. Het budget zal zo rond de 250-300 euro liggen, maar van een tientje meer lig ik ook niet wakker.

Eisen:
* Handzaam en geen uitstekende lenzen, liefst broekzakformaat.
* Optische zoom van minimaal 8x, liefst 10x of hoger.
* Megapixels zeggen ze me niet zo veel maar ik denk dat minimaal 8MP wel standaard is.
* Goede stabilisatie
* Hij moet snel zijn, dus snel opstarten, snel scherpstellen en snel een foto kunnen maken. Het liefst ook snel meerdere foto's achter elkaar kunnen maken.
* Heldere kleuren

Wensen:
* Met SD-kaarten
* Werkend op accu, geen batterijen
* Krachtige accu
* Indien mogelijk een aanvaardbare flitser zodat áls er in het donker gefotografeerd gaat worden de foto's ook acceptabel zijn.
* Helder LCD scherm wat ook goed zichtbaar is op een zonnige dag.

Lenzen van xx-xx milimeter, groothoeken, brandpunten en diafragma's zeggen me helemaal niks. Verder lees ik in dit topic dat het belangrijk is om een goede/grote sensor te hebben, maar ook daar heb ik geen verstand van.

Iemand tips? Alvast bedankt.
Aangezien je hoofdzakelijk overdag gaat fotograferen is een grote sensor minder van belang. Een kleine sensor heeft als voordeel dat de optische zoom fors omhoog kan en de fototoestel toch compact blijft, en dat is precies wat jij wilt. Met een gemiddelde ingebouwde flitser kom je niet verder dan 3 à 4 meter bij ISO 100. Bekijk de volgende camera eens:

Canon PowerShot SX230 HS
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_103066422
Thanks ACT-F. Ik wilde nog erbij zeggen dat de vrouw ook onder water foto's wilde maken, maar ik zie dat deze camera dat al kan. Helemaal geweldig, bedankt voor je input.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')