Je mag idd verschillende wensen hebben en daarover praten. PRATEN dus. Niet op de een of andere manier jouw wil doordrukken en dat deed hij in dit geval wel. Of jij daardoor overstag zou gaan zoals mijn nichtje, doet niets af aan het feit dat ze gestopt is omdat ze zich gedwongen voelde (voor het bewaren van de lieve vrede, en na bijna 4 maanden gezeur.)quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:07 schreef Taurus het volgende:
[..]
Zij wilden verschillende dingen: hij wilde niet dat zij ging werken, en zij wilde dat wel. Daar moet je over praten, maar ik zie nog steeds niet 1 schuldige hierin. Je mag toch verschillende wensen hebben? Zij heeft toegegeven, het is niet zo gek dat hij zijn eigen 'schuld' hierin dan niet ziet.
Ik denk dat het heel erg aan de situatie ligt en dat die individueel beoordeeld zou moeten worden en niet automatisch weggezet moet worden als: Hij is niet schuldig of hij is wel schuldig.quote:Het is je goed recht je verkracht te voelen, daar zeg ik niets over. En zoals jij het omschrijft zou dat ook voor die man duidelijk moeten zijn, ja. Als ik echter met een man naar bed ga puur omdat ik niet durf te zeggen dat ik niet wil kan ik het hem niet kwalijk nemen dat hij het met me doet. Dan kan ik mij 'vekracht' voelen, maar hij is niet schuldig vind ik. En ik kan mij voorstellen dat, gezien mijn seksuele voorkeuren, ik heel duidelijk naar mannen moet zijn als ik het niet wil. En dat is meer dan alleen 'nee' zeggen, in mijn geval.
Sommige mensen zullen zich eerder gedwongen voelen dan anderen ja, maar wat nou als iemand zich al zo snel gedwongen voelt dat de ander zich helemaal niet bewust is van zijn dwingen? Dan kun je toch moeilijk over misbruik praten? Als ik een duw krijg en er is niets met me aan de hand maar ik ga zeggen 'ja maar ik ben ubergevoelig, ik heb hier mentaal waarschijnlijk nog dertig jaar last van' vind ik het niet zo raar dat dat niet serieus genomen wordt. Ik bedoel maar te zeggen dat de een inderdaad gevoeliger is dan de ander, maar dat dat niet wil zeggen dat het dan ook maar zo moet zijn dat het vermeende misbruik bij de ubergevoelige persoon erger is.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:29 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Je mag idd verschillende wensen hebben en daarover praten. PRATEN dus. Niet op de een of andere manier jouw wil doordrukken en dat deed hij in dit geval wel. Of jij daardoor overstag zou gaan zoals mijn nichtje, doet niets af aan het feit dat ze gestopt is omdat ze zich gedwongen voelde (voor het bewaren van de lieve vrede, en na bijna 4 maanden gezeur.)
Mensen zijn verschillend, voelen dit soort dingen verschillend en gaan er verschillend mee om. Dat is iets dat je niet kunt ontkennen. Sommige mensen zullen zich eerder 'gedwongen' voelen dan anderen.
Stel dat dit om seks zou gaan, zouden de meeste vrouwen hier ws geen aangifte van doen, maar ik denk wel dat je dit kan zien als misbruik.
[..]
Ik denk dat het heel erg aan de situatie ligt en dat die individueel beoordeeld zou moeten worden en niet automatisch weggezet moet worden als: Hij is niet schuldig of hij is wel schuldig.
Als een man weet dat een vrouw moeite heeft met seks door misbruik in haar jeugd bv en hij blijft aandringen waardoor zij maar toegeeft uiteindelijk, vind ik dat wel degelijk fout van hem.
Als zij meestal uiteindelijk heel veel zin krijgt en deze ene keer niet en dan toch meedoet omdat hij het wil, vind ik dat niet echt. Maar dat zijn persoonlijke dingen en daarover kun je dus niet een alles-in-een oordeel vellen.
Precies. Maar bij mij zit je dus ook fout als je op een uitnodiging gaat wachten. Ik doe het alleen onder dwang.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:05 schreef Northside het volgende:
Als ik het vorige topic nog eens nalees denk ik dat het veiliger is als mannen alleen nog maar seks op expliciete uitnodiging van een vrouw hebben. Als je zelf initiatief neemt zit je al snel fout merk ik, al is het maar omdat je teleurgesteld bent als je afgewezen wordt (want dwang!).
Gezond verstand zou ook al helpen hoor.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:05 schreef Northside het volgende:
Als ik het vorige topic nog eens nalees denk ik dat het veiliger is als mannen alleen nog maar seks op expliciete uitnodiging van een vrouw hebben. Als je zelf initiatief neemt zit je al snel fout merk ik, al is het maar omdat je teleurgesteld bent als je afgewezen wordt (want dwang!).
Uhuh... ik mag niet mokken bij een afwijzing, want dan oefen ik dwang uit en balanceer ik op het randje van verkrachting. Gezond verstand hoor.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:15 schreef Grijsmuisje het volgende:
Gezond verstand zou ook al helpen hoor.
Dat kan lastig zijn.
Ik volg het topic ook en wat imo users als Weltschmerz, Northside en Taurus niet verweten mag worden is een gebrek aan gezond verstand. Au contraire zelfs, zaken liggen soms genuanceerd/gecompliceerd.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:15 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Gezond verstand zou ook al helpen hoor.
Dat kan lastig zijn.
dat is niet wat ik zeg, dus ik ga me daarin niet verdedigen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:17 schreef Northside het volgende:
[..]
Uhuh... ik mag niet mokken bij een afwijzing, want dan oefen ik dwang uit en balanceer ik op het randje van verkrachting. Gezond verstand hoor.
Het was geen aanval, ik was alleen wat geïrriteerd omdat ik het gevoel heb aangevallen te worden.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:30 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik volg het topic ook en wat imo users als Weltschmerz, Northside en Taurus niet verweten mag worden is een gebrek aan gezond verstand. Au contraire zelfs, zaken liggen soms genuanceerd/gecompliceerd.
Weet ik, ik val jou ook niet aan hoor. Maar als je het vorige topic nog eens naleest in zijn geheel hou je er als man vooral een gevoel van verwarring aan over. Bij de een moet je aandringen, bij de ander mag je absoluut niet aandringen, nee is nee, nee is ja, nee is soms. En we hebben het hier wel over verkrachting he. Dat is niet alleen voor vrouwen ingrijpend, als je als man zo'n aanklacht naar je hoofd krijgt is het ook gedaan met je.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:37 schreef Grijsmuisje het volgende:
dat is niet wat ik zeg, dus ik ga me daarin niet verdedigen.
Ik ben heel erg bezig met nuance, over het algemeen zal een vrouw zich niet gauw verkracht voelen als een man wat aandringt, alleen zal die grens anders liggen bij verschillende vrouwen en dat kan als man lastig zijn, ook in een relatie.
Je hebt aan de andere kant ook aandringen en aandringen, dat is ook iets wat je moet beseffen.
Ik noem iets niet gauw verkrachting of aanranding, maar ik vind wel dat je psychologische dwang ook serieus moet nemen. Dat maakt het wel heel erg lastig, want dat is helemaal niet zwart wit.
Juist.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:46 schreef Northside het volgende:
[..]
Weet ik, ik val jou ook niet aan hoor. Maar als je het vorige topic nog eens naleest in zijn geheel hou je er als man vooral een gevoel van verwarring aan over. Bij de een moet je aandringen, bij de ander mag je absoluut niet aandringen, nee is nee, nee is ja, nee is soms. En we hebben het hier wel over verkrachting he. Dat is niet alleen voor vrouwen ingrijpend, als je als man zo'n aanklacht naar je hoofd krijgt is het ook gedaan met je.
Daarom vind ik het een beetje storend dat er mensen zijn die de schuld eenzijdig bij mannen neerleggen. 'Als het fout gaat is de man te ver gegaan'. Zo simpel is het gewoon niet.
ik vind het ook verwarrend hoor, van beide kanten. Als vrouw is het lastig dat je dus duidelijk bij sommige mannen niet genoeg hebt aan een simpel nee, wat problemen kan opleveren.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:46 schreef Northside het volgende:
[..]
Weet ik, ik val jou ook niet aan hoor. Maar als je het vorige topic nog eens naleest in zijn geheel hou je er als man vooral een gevoel van verwarring aan over. Bij de een moet je aandringen, bij de ander mag je absoluut niet aandringen, nee is nee, nee is ja, nee is soms. En we hebben het hier wel over verkrachting he. Dat is niet alleen voor vrouwen ingrijpend, als je als man zo'n aanklacht naar je hoofd krijgt is het ook gedaan met je.
Daarom vind ik het een beetje storend dat er mensen zijn die de schuld eenzijdig bij mannen neerleggen. 'Als het fout gaat is de man te ver gegaan'. Zo simpel is het gewoon niet.
Nou, ik ben in zulke gevallen heel duidelijk hoor. Dat kun je niet verkeerd interpreteren - zoalls ik alz ei kun je in iemands toon en gezichtsuitdrukking echt wel zien of ze het meent of niet. Als je dan toch doorzet is het wel degelijk de schuld van de man.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:46 schreef Northside het volgende:
[..]
Niet iedereen reageert in dat soort gevallen zoals jij. Lees anders het topic nog even.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:04 schreef Ripley het volgende:
[..]
Nou, ik ben in zulke gevallen heel duidelijk hoor. Dat kun je niet verkeerd interpreteren - zoalls ik alz ei kun je in iemands toon en gezichtsuitdrukking echt wel zien of ze het meent of niet. Als je dan toch doorzet is het wel degelijk de schuld van de man.
Ja, natuurlijk, je hebt zwart en je hebt wit en die gevallen zal iedereen ook wel herkennen. Maar het grote grjize gebied daartussen? Als iemand toestemt in seks omdat de partner anders dagen loopt te pruilen? Dan lees je hier als man opeens dat je dan eigenlijk heel fout bezig bent. Hoe moet ik dat herkennen? En zo zijn er wel meer twijfelgevallen waarbij ik in ieder geval van mening ben dat het niet eenzijdig bij de man gelegd kan worden.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:04 schreef Ripley het volgende:
Nou, ik ben in zulke gevallen heel duidelijk hoor. Dat kun je niet verkeerd interpreteren - zoalls ik alz ei kun je in iemands toon en gezichtsuitdrukking echt wel zien of ze het meent of niet. Als je dan toch doorzet is het wel degelijk de schuld van de man.
Als de vrouw zich verkracht voelt, ja.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:18 schreef HipHopDesk het volgende:
Stel je voor dat een man een vrouw seksueel verkracht. Terwijl ze bezig zijn blijkt de vrouw het leuk te vinden.
Is dat verkrachting?
Ach natuurlijk niet! Dan is het toch seks met wederzijdse instemming geworden? Het is toch achterlijk als je je daarna 'verkracht' voelt met alle narigheid die daar normaalgesproken bij hoort als je net plezierige seks hebt gehad?quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:20 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Als de vrouw zich verkracht voelt, ja.
nou, dat heeft denk ik eigenlijk niks met seks te maken, maar alles met macht. wanneer iemand zulk gedrag vertoont om zijn of haar zin te krijgen is dat wederom gewoon fout.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:17 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk, je hebt zwart en je hebt wit en die gevallen zal iedereen ook wel herkennen. Maar het grote grjize gebied daartussen? Als iemand toestemt in seks omdat de partner anders dagen loopt te pruilen? Dan lees je hier als man opeens dat je dan eigenlijk heel fout bezig bent. Hoe moet ik dat herkennen? En zo zijn er wel meer twijfelgevallen waarbij ik in ieder geval van mening ben dat het niet eenzijdig bij de man gelegd kan worden.
draai het dan eens om, zoals in een ander topic hier. kunnen mannen verkracht worden? volgens jouw redenatie niet. hij krijgt tenslotte een stijve en komt zelfs klaar --> geen verkrachting.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:21 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ach natuurlijk niet! Dan is het toch seks met wederzijdse instemming geworden? Het is toch achterlijk als je je daarna 'verkracht' voelt met alle narigheid die daar normaalgesproken bij hoort als je net plezierige seks hebt gehad?![]()
Overigens is dit geen vrijbrief om te proberen of ze het tijdens de seks leuk gaat vinden, maar ik ga er even vanuit dat mannen dit zelf ook wel kunnen bedenken.
Ik zei dat ze het leuk vind.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:25 schreef simmu het volgende:
[..]
dat wil nog helemaal niet zeggen dat ze het dan leuk vindt.
Er stond: 'tijdens de seks blijkt de vrouw het leuk te vinden'. Dat is iets anders dan dat de vrouw het nog steeds niet leuk vindt, maar wel klaar komt. Jij komt dus met een totaal ander voorbeeld.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:25 schreef simmu het volgende:
[..]
draai het dan eens om, zoals in een ander topic hier. kunnen mannen verkracht worden? volgens jouw redenatie niet. hij krijgt tenslotte een stijve en komt zelfs klaar --> geen verkrachting.
zo ook kan een vrouw best nat worden tijdens een verkrachting. dat wil nog helemaal niet zeggen dat ze het dan leuk vindt.
geen idee dan of de wet het al dan niet verkrachting zal noemen. i guess wel omdat het in eerste instantie zo begon. een trip richting psycholoog zal geen kwaad kunnen. lijkt me trouwens ook best een goed idee om als wel gezond persoon ver te blijven van deze mensen danquote:
Waarom moet iemand die in eerste instantie wordt 'gedwongen' maar het dan lekker blijkt te vinden naar een psych? Er is dan toch geen probleem meer?quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:30 schreef simmu het volgende:
[..]
geen idee dan of de wet het al dan niet verkrachting zal noemen. i guess wel omdat het in eerste instantie zo begon. een trip richting psycholoog zal geen kwaad kunnen. lijkt me trouwens ook best een goed idee om als wel gezond persoon ver te blijven van deze mensen dan
je weet dat klaarkomen een volstrekt normale fysieke (re)aktie is? de nazi's forceerden dat tijdens hun experimentenquote:Op donderdag 26 mei 2011 17:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Er stond: 'tijdens de seks blijkt de vrouw het leuk te vinden'. Dat is iets anders dan dat de vrouw het nog steeds niet leuk vindt, maar wel klaar komt. Jij komt dus met een totaal ander voorbeeld.
Overigens vind ik dat héél onwaarschijnlijk. Weet je zeker dat wanneer de vrouw nota bene klaarkomt van een verkrachter ze het dan niet stiekem gewoon lekker vindt maar dat niet durft toe te geven omdat dat de illusie van een woeste sterke maar slechte man weghaalt?
Ik kom niet klaar als ik geen seks wil. Dat weet ik honderd procent zeker. Als ik nat word ook, dan vind ik het lekker, klaar. Ik heb het ook wel eens tegen m'n zin gedaan (geen verkrachting, andere situatie) en dan gebeurt er niets hoor, daar beneden.
en je vraagt je serieus af hoe het toch komt dat mannen in de war raken zo?quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:32 schreef Taurus het volgende:
[..]
Waarom moet iemand die in eerste instantie wordt 'gedwongen' maar het dan lekker blijkt te vinden naar een psych? Er is dan toch geen probleem meer?
Ja, ik bedoel mensen hebben fantasieën.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:32 schreef Taurus het volgende:
[..]
Waarom moet iemand die in eerste instantie wordt 'gedwongen' maar het dan lekker blijkt te vinden naar een psych? Er is dan toch geen probleem meer?
Volgens de wet is het verkrachting. Maar is het volgens de definitie van het woord zelf verkrachting?quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:30 schreef simmu het volgende:
[..]
geen idee dan of de wet het al dan niet verkrachting zal noemen. i guess wel omdat het in eerste instantie zo begon. een trip richting psycholoog zal geen kwaad kunnen. lijkt me trouwens ook best een goed idee om als wel gezond persoon ver te blijven van deze mensen dan
Ik weet niet hoe het bij mannen zit maar bij een verkrachting kom ik niet klaar, al is het alleen maar omdat ik angst voel voor wat er daarna met me zal gebeuren (of woede of paniek, wat dan ook). Ik heb ook psychische overgave nodig, concentratie zelfs.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:32 schreef simmu het volgende:
[..]
je weet dat klaarkomen een volstrekt normale fysieke (re)aktie is? de nazi's forceerden dat tijdens hun experimentenniet om nazi's bij de discussie te halen hoor, het is slechts het enige voorbeeld wat ik ken. bij mannen kan het dmv een actie in de anus
ik zei toch niet wie van de 2?quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:32 schreef Taurus het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:33 schreef simmu het volgende:
[..]
en je vraagt je serieus af hoe het toch komt dat mannen in de war raken zo?
Nat worden is niet alleen psychisch, maar ook lichamelijk. Je kunt nat worden als je verkracht wordt, het is een beschermingsmechanisme tegen pijn.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Er stond: 'tijdens de seks blijkt de vrouw het leuk te vinden'. Dat is iets anders dan dat de vrouw het nog steeds niet leuk vindt, maar wel klaar komt. Jij komt dus met een totaal ander voorbeeld.
Overigens vind ik dat héél onwaarschijnlijk. Weet je zeker dat wanneer de vrouw nota bene klaarkomt van een verkrachter ze het dan niet stiekem gewoon lekker vindt maar dat niet durft toe te geven omdat dat de illusie van een woeste sterke maar slechte man weghaalt?
Ik kom niet klaar als ik geen seks wil. Dat weet ik honderd procent zeker. Als ik nat word ook, dan vind ik het lekker, klaar. Ik heb het ook wel eens tegen m'n zin gedaan (geen verkrachting, andere situatie) en dan gebeurt er niets hoor, daar beneden.
En dat verwijt je mij? Zeg dat dan, wie van de 2? Degene die dwingt, bedoel je dus? Die heeft wellicht in eerste instantie 'verkracht', maar als de andere partij daar geen probleem mee heeft en geen aangifte van doet omdat zij het lekker heeft gevonden is het goed afgelopen.quote:
Toevoeging: Seks is zoiets als naar de ander luisteren als die problemen heeft, de vaat doen, etc. Het hoort erbij en als je dat niet wil moet je niet in een relatie gaan zitten.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:34 schreef speknek het volgende:
Als de vrouw het niet wil is het in theorie gewoon verkrachting. Maar ik vind sex bij een relatie horen (zeker in combinatie met samenlevingscontract/trouwen), en mits er geen geweld bij is gebruikt, niet strafbaar en alleen in extreme gevallen fout. 6 Vind ik bijvoorbeeld totaan het op de bank slapen of terugvechten iets dat je in enige mate mag verwachten als je in een lange relatie zit en in hetzelfde bed slaapt.
en ik probeer je steeds te vertellen dat de manier waarop jij jouw seksleven hier uit wellicht niet zo handig isquote:Op donderdag 26 mei 2011 17:35 schreef Taurus het volgende:
[..]Ik vraag me dat juist niet af, in deze twee topics heb ik me dat van iedereen het minste afgevraagd denk ik. Ik heb continu mijn begrip voor verwarring geuit.
Bij mij werkte dat niet.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:36 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Nat worden is niet alleen psychisch, maar ook lichamelijk. Je kunt nat worden als je verkracht wordt, het is een beschermingsmechanisme tegen pijn.
je hoeft toch niet altijd te willen?quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Toevoeging: Seks is zoiets als naar de ander luisteren als die problemen heeft, de vaat doen, etc. Het hoort erbij en als je dat niet wil moet je niet in een relatie gaan zitten.
Jij leest echt zo ontzettend krom, ik denk dat iedereen in dit topic kan bevestigen dat ik nóóit, op geen enkele manier heb beweerd dat 'dat maar zo moet voor iedereen'.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:38 schreef simmu het volgende:
[..]
en ik probeer je steeds te vertellen dat de manier waarop jij jouw seksleven hier uit wellicht niet zo handig ishet komt op mij over alsof je jouw manier van beleven projecteert op de rest van de wereld. jij vind het niet erg als jouw nee geen nee is. dat vind jij fijn. dus moet dat maar zo voor iedereen. want heej; jij vind dat fijn en daar moeten anderen rekening mee houden!
Stel je gewoon eens voor dat het haar fantasie is om verkracht te worden.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:42 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
je hoeft toch niet altijd te willen?
Btw de kans dat een vrouw die iets in eerste instantie ècht als verkrachting ervaart het later lekker gaat vinden lijkt me klein.
En vrouwen die klaarkomen bij een verkrachting raken daar heel erg van in de war, die denken nl ook: als ik klaar ben gekomen, moet ik het toch wel lekker gevonden hebben?
Lijkt me heel erg
Hier ben ik het dan wel weer mee eens, het lijkt me een zeer onwaarschijnlijke situatie dat wanneer een vrouw echt verkracht wordt, ze het opeens lekker begint te vinden. Bij verkrachting komt voornamelijk de angst van het onbekende kijken, je weet niet wat die persoon met je wil en je hebt zelf geen macht meer. Dan is het lastig je te realiseren hoe lekker de seks eigenlijk isquote:Op donderdag 26 mei 2011 17:42 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Btw de kans dat een vrouw die iets in eerste instantie ècht als verkrachting ervaart het later lekker gaat vinden lijkt me klein.
En vrouwen die klaarkomen bij een verkrachting raken daar heel erg van in de war, die denken nl ook: als ik klaar ben gekomen, moet ik het toch wel lekker gevonden hebben?
Lijkt me heel erg
Dat kan, maar het is onwaarschijnlijk dat die fantasie uitkomt met een onbekende verkrachter. Nogmaals: je weet niet of die persoon je gaat ombrengen daarna, of je pijn gaat doen. Dan is die verkrachtingsfantasie wel weg. De enige reden waarom vrouwen die verkrachtingsfantasieen hebben is omdat ze in hun fantasie weten hoe het afloopt: ze komen klaar en het was fijne seks, en ze hebben het overleefd. In een werkelijke verkrachtingssituatie ben je natuurlijk in een totaal andere sfeer.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:44 schreef HipHopDesk het volgende:
[..]
Stel je gewoon eens voor dat het haar fantasie is om verkracht te worden.
Maar als dat niet gebeurt ga je iemand toch niet dwingen. Ik heb wel eens in een relatie gehad dat de seks opeens stopte. Dan ga ik toch niet lopen pushen en dwingen? Dan vraag je wat er is en dan ga je kijken hoe je samen tot een situatie kan komen die fijn voor beiden is.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Toevoeging: Seks is zoiets als naar de ander luisteren als die problemen heeft, de vaat doen, etc. Het hoort erbij en als je dat niet wil moet je niet in een relatie gaan zitten.
meestal gaat dat om het spel en niet om de echte daad, dat is totaal anders.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:44 schreef HipHopDesk het volgende:
[..]
Stel je gewoon eens voor dat het haar fantasie is om verkracht te worden.
Nee klopt, maar als je heel erg dronken bent en de ander sliep op dat moment of gaf gemixte signalen, dan kunnen zulke dingen wel eens gebeuren. Waar ik het overigens niet goed mee praat, en let wel, het gaat er alleen om als er geen geweld bij wordt gebruikt en het desalniettemin tegen de zin van de vrouw is, maar soms word je als partner ook tijdens een hevige ruzie 'gedwongen' tot iets waar je niet achter staat. Dan praat je dat de volgende keer uit, en als dat niet helpt en het weer gebeurt trek je je conclusies en vertrek je, maar ik vind het niet iets voor de rechter bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:49 schreef Ripley het volgende:
[..]
Maar als dat niet gebeurt ga je iemand toch niet dwingen. Ik heb wel eens in een relatie gehad dat de seks opeens stopte. Dan ga ik toch niet lopen pushen en dwingen? Dan vraag je wat er is en dan ga je kijken hoe je samen tot een situatie kan komen die fijn voor beiden is.
Mja, als ik iets echt niet wil is de enige manier waarop je me overhaalt geweld. Dat versta ik onder dwang.quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee klopt, maar als je heel erg dronken bent en de ander sliep op dat moment of gaf gemixte signalen, dan kunnen zulke dingen wel eens gebeuren. Waar ik het overigens niet goed mee praat, en let wel, het gaat er alleen om als er geen geweld bij wordt gebruikt en het desalniettemin tegen de zin van de vrouw is, maar soms word je als partner ook tijdens een hevige ruzie 'gedwongen' tot iets waar je niet achter staat. Dan praat je dat de volgende keer uit, en als dat niet helpt en het weer gebeurt trek je je conclusies en vertrek je, maar ik vind het niet iets voor de rechter bijvoorbeeld.
Mja, dat is niet de enige manier waarop je mensen kan dwingen hè.quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:20 schreef Ripley het volgende:
[..]
Mja, als ik iets echt niet wil is de enige manier waarop je me overhaalt geweld. Dat versta ik onder dwang.
Gebeurt dat wel eens dan? Maar dan nog, als het lekker is maakt het dat nog niet OK, al zou het alleen al zijn om praktische redenen als trouw, zwangerschap en soa's. Daarnaast heb ik altijd begrepen dat verkrachting meer om macht en geweld gaat, en de verkrachtingsfantasie toch wel om seks gaat, maar ik kan er naast zitten.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:42 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Lijkt me heel erg
Als een vrouw die verkracht wordt klaarkomt, kan ik me niet voorstellen dat ze dat als fijn ervaart.quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Gebeurt dat wel eens dan? Maar dan nog, als het lekker is maakt het dat nog niet OK, al zou het alleen al zijn om praktische redenen als trouw, zwangerschap en soa's. Daarnaast heb ik altijd begrepen dat verkrachting meer om macht en geweld gaat, en de verkrachtingsfantasie toch wel om seks gaat, maar ik kan er naast zitten.
Overigens is het andersom natuurlijk ook zo dat als het niet lekker is, het niet wil zeggen dat het niet OK is. Als je er maar voor kiest.
Ze gaan je om de oren slaan met dat stuk over de 5 verschillende soorten verkrachters.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 01:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
2.Verkrachting gaat niet om seks, maar om macht. De man wil niet gewoon zn ding doen, het heeft te maken met geweld, dominantie, etcetera.
Dit is echt crap, je heb gerust wel door of een meisje sex wil of niet...je kan wel initiatief nemen, maar dan moet je wel kijken hoe ze reageert. En dan gaat het verder...of niet verder..quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:05 schreef Northside het volgende:
Lees anders het vorige topic ook even.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 01:47 schreef DuracellPower het volgende:
Dit is echt crap, je heb gerust wel door of een meisje sex wil of niet...je kan wel initiatief nemen, maar dan moet je wel kijken hoe ze reageert. En dan gaat het verder...of niet verder..
Ja, je dat moet ik inderdaad doen, was een vrij impulsieve replay bedacht ik zelf net ookquote:Op zaterdag 28 mei 2011 01:49 schreef Northside het volgende:
[..]
Lees anders het vorige topic ook even.
Daar word het volgens mij verkrachting.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 04:17 schreef Pulzzar het volgende:
Ben ik niet eens.
Stel dat een jongen een meisje betast. Het meisje vindt het niet fijn en wordt zenuwachtig, maar zegt er niks over. De jongen gaat steeds verder en heeft uiteindelijk seks met haar. Het meisje vindt het nog steeds erg onprettig, maar ze durft er niks over te zeggen. De jongen merkt dat wel op, maar gaat toch door, want ze zegt er toch niks over.
Het is sowieso verkeerd. Iedere jongen die respect heeft voor het meisje, houdt er meteen mee op zodra hij het geringste vermoeden heeft dat het meisje het niet wilt. Maar sommige jongens kunnen of willen zoiets niet vermoeden. Het meisje moet dan duidelijk aangeven dat ze het niet wil.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:02 schreef DuracellPower het volgende:
[..]
Daar word het volgens mij verkrachting.
Natuurlijk moet je dan nog steeds nee kunnen zeggen. En het moet ook gewoon gelden als verkrachting, als verkrachting heeft plaatsgevonden.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:27 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Het grootste twijfelgeval dat ik ken is wanneer 2 mensen getrouwd zijn, of samenwonen. Dan zijn er veel mensen die beweren dat je "recht" hebt op sex. Wat dan vaak neer komt op verkrachting.
Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens, omdat je ook wanneer je getrouwd bent nog recht hebt om nee te zeggen. Wat vinden jullie?
Ik heb ergens ook gezien dat deze situatie per land verschilt, er zijn nog erg veel landen waar gedwongen sex tijdens een huwelijk niet geld als verkrachting.
Tuurlijk heb je het recht om nee te zeggen. Ik denk wel dat dat aanleiding kan zijn voor een hoop problemen, maar dat is een andere zaak. En de nee moet duidelijk uitgesproken worden. Niet achteraf komen miepen 'dat hij had moeten aanvoelen dat ik eigenlijk niet wilde'. Zo zitten mannen niet in elkaar.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:27 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Het grootste twijfelgeval dat ik ken is wanneer 2 mensen getrouwd zijn, of samenwonen. Dan zijn er veel mensen die beweren dat je "recht" hebt op sex. Wat dan vaak neer komt op verkrachting.
Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens, omdat je ook wanneer je getrouwd bent nog recht hebt om nee te zeggen. Wat vinden jullie?
Ik heb ergens ook gezien dat deze situatie per land verschilt, er zijn nog erg veel landen waar gedwongen sex tijdens een huwelijk niet geld als verkrachting.
Natuurlijk heb je het recht om nee te zeggen. Alleen je kunt ook ja zeggen door hoe je je feitelijk gedraagt. Als je nee zegt en je man dwingt je en je gaat er de volgende keer weer gewoon bij in bed liggen, en nog een keer en nog een keer, dan kun je het nog steeds niet leuk vinden, je accepteert het wel. Het staat je ook vrij om het te accepteren, bijvoorbeeld omdat je die man niet kwijt wil.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:27 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Is als enige geen verkrachting (als het verkrachting is, verkracht ze dan haarzelf?quote:8 Vrouw ontmoet man in de kroeg, drinkt wat teveel, durft hem niet af te wijzen en ze hebben seks. Zij heeft hier op het moment zelf al ontzettend spijt van, maar heeft wel meegedaan.
Zoals ik al eerder zei: Relaties zijn niet altijd gelijkwaardig, soms worden dingen in een relatie niet geaccepteerd.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je het recht om nee te zeggen. Alleen je kunt ook ja zeggen door hoe je je feitelijk gedraagt. Als je nee zegt en je man dwingt je en je gaat er de volgende keer weer gewoon bij in bed liggen, en nog een keer en nog een keer, dan kun je het nog steeds niet leuk vinden, je accepteert het wel. Het staat je ook vrij om het te accepteren, bijvoorbeeld omdat je die man niet kwijt wil.
Het is ook niet het hele verhaal, maar het is wel waar het op neerkomt. Of je accepteert het of je accepteert het niet. En je kunt ook iets accepteren wat je vervelend vindt, of verschrikkelijk vindt. Een vrouw kan ook vinden dat haar man het recht heeft om haar te slaan, zoals mannen dat ook kunnen vinden. Een vrouw kan ook vinden dat hij recht heeft op seks en het recht heeft dat te nemen ook al stribbel je tegen. Als je daar dan weer geheel vrijwillig bij in bed gaat liggen dan ben je kennelijk akkoord.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:49 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei: Relaties zijn niet altijd gelijkwaardig, soms worden dingen in een relatie niet geaccepteerd.
Dat je uit gaat, dat je werkt, dat je geen seks wil...
Soms krijgen mensen klappen in een relatie en blijven ze hangen. Dat heeft niet altijd te maken met angst voor meer klappen (volgens mij meestal niet) maar ook met een behoefte om te geloven dat het over zal gaan, angst dat je niemand meer zal vinden, vaste overtuiging dat hij/zij echt wel van je houdt (en jij van hem/haar)
Verkrachting in een relatie net zo, na de eerste keer denk je dat het niet meer zal gebeuren. Het was een foutje.
De tweede keer hoop je dat nog steeds en uiteindelijk zit je vast in een patroon waar je maar moeilijk uitkomt. Dan kun je zeggen dat iemand ervoor kiest, maar dat is het niet helemaal.
Heel verdrietig allemaal, maar het zijn wel de keuzes die je zelf maakt, als je niet gedwongen wordt om bij hem in bed te kruipen en je weet wat er gebeurt als je bij hem in bed kruipt, dan is dat toch vrijwillig.quote:Bij seks ga je hopen dat je de volgende keer wel wil, omdat je ergens wel vindt dat hij gelijk heeft, je hebt toch een relatie, daar hoort toch seks bij? Doe dan niet zo moeilijk! Of dat je dan op de juiste manier nee zegt, zodat hij het wel begrijpt. (Wat natuurlijk raar is eigenlijk)
Soms kom je er pas heel laat achter dat je partner zo denkt, je hebt jaren samen geleefd en had zelf altijd seks, tot je ineens pijn kreeg oid. Schat, ik heb geen zin, de seks doet de laatste tijd pijn..
Als het in het begin is, ben ik het ermee eens dat je dan maar het beste zsm weg kan wezen, maar dit soort dingen kunnen ook boven komen in de loop van de relatie, als je niet meer zo gemakkelijk weg kan/wil gaan.
Ja, dit. Ik vind dit niet de verantwoordelijkheid van Justitie, maar van de persoon in kwestie om hier wat aan te doen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Heel verdrietig allemaal, maar het zijn wel de keuzes die je zelf maakt, als je niet gedwongen wordt om bij hem in bed te kruipen en je weet wat er gebeurt als je bij hem in bed kruipt, dan is dat toch vrijwillig.
ik begrijp niet zo goed waarom je justitie erbij haalt. Ik heb het helemaal niet over aangifte, het ging om de vraag wanneer je iets verkrachting 'mag' noemen, niet over wanneer je aangifte kan doen en justitie erbij kan betrekken.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:39 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, dit. Ik vind dit niet de verantwoordelijkheid van Justitie, maar van de persoon in kwestie om hier wat aan te doen.
Sorry hoor, maar verkrachting is wel een zaak van justitie, dat brengt de ernst met zich mee. Dan kun je ook wel dingen die niet ernstig genoeg zijn voor justitie en een slecht seksleven verkrachting gaan noemen, maar dan hol je het begrip uit en zwak je het af. Daar is de taal en de communicatie niet mee geholpen, maar verkrachtingsslachtoffers ook niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:26 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
ik begrijp niet zo goed waarom je justitie erbij haalt. Ik heb het helemaal niet over aangifte, het ging om de vraag wanneer je iets verkrachting 'mag' noemen, niet over wanneer je aangifte kan doen en justitie erbij kan betrekken.
Je hebt de keuze of je hebt hem niet. Het gevoel dat je geen keuze hebt is iet strikt persoonlijks. Ook je beleving ben je zelf bij.quote:Ik denk ook dat de vrije wil wat overschat wordt. Je zou op zijn minst het gevoel moeten hebben dat je de keuze hebt uit een relatie te stappen. Ik probeer duidelijk te maken dat dat vaak ontbreekt, in dat geval IS er dus geen mogelijkheid om weg te gaan, dat zal meestal onterecht zijn, maar daarom niet minder echt in de beleving van die persoon. Die zit gevangen, en kun je dan nog spreken van vrije keuze?
Het gaat ook niet om één keer. Het gaat er wel om dat als je in je doen en laten het accepteert, terwijl je daar niet toe gedwongen wordt, het dus vrijwillig is. En die vrijwilligheid kan ook bestaan in het bij een kerel in bed kruipen waarvan je weet dat die met zijn fysieke kracht seks afdwingt.quote:Ik denk ook dat het erg 'optimistisch' is om te zeggen dat je na 1 keer maar weg moet gaan, of dat je de keuze maakt als iets 1 keer gebeurt om het vaker te laten gebeuren. Die keuze maak je nl niet, je maakt de keuze om erop te vertrouwen dat het niet nogmaals gebeurt. Dat is een totaal andere keuze.
Weet je hoeveel slachtoffers van verkrachting géén aangifte doen? Zouden die dan allemaal niet verkracht zijn? Sorry, maar dat is onzin.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar verkrachting is wel een zaak van justitie, dat brengt de ernst met zich mee. Dan kun je ook wel dingen die niet ernstig genoeg zijn voor justitie en een slecht seksleven verkrachting gaan noemen, maar dan hol je het begrip uit en zwak je het af. Daar is de taal en de communicatie niet mee geholpen, maar verkrachtingsslachtoffers ook niet.
Voor mij is het probleem dat ik heb met jouw verhaal: waar begint de acceptatie. Het is op zich nl helemaal niet raar om bij iemand te blijven die een fout maakt, ook al is die ernstig.quote:Je hebt de keuze of je hebt hem niet. Het gevoel dat je geen keuze hebt is iet strikt persoonlijks. Ook je beleving ben je zelf bij.
Het gaat ook niet om één keer. Het gaat er wel om dat als je in je doen en laten het accepteert, terwijl je daar niet toe gedwongen wordt, het dus vrijwillig is. En die vrijwilligheid kan ook bestaan in het bij een kerel in bed kruipen waarvan je weet dat die met zijn fysieke kracht seks afdwingt.
Je gaat als man zijnde toch niet direct tot de daad over als je je vrouw slapend in bed aantreft? Dronken of niet dronken? Je bent dan wel een ontzettende hork die z'n vrouw vooral ziet als een gebruiksvoorwerp. Dus nee, zulke dingen kunnen niet 'wel eens' gebeuren.quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee klopt, maar als je heel erg dronken bent en de ander sliep op dat moment of gaf gemixte signalen, dan kunnen zulke dingen wel eens gebeuren.
1-6 Pure verkrachting.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:29 schreef Grijsmuisje het volgende:
Er zijn nog veel meer scenarios te bedenken natuurlijk, ook die onduidelijker zijn ws. Welke nrs vallen onder verkrachting volgens Jou en waarom?
In de praktijk gebeuren ze dus wel. Welkom in de echte wereld.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:57 schreef mane het volgende:
Je gaat als man zijnde toch niet direct tot de daad over als je je vrouw slapend in bed aantreft? Dronken of niet dronken? Je bent dan wel een ontzettende hork die z'n vrouw vooral ziet als een gebruiksvoorwerp. Dus nee, zulke dingen kunnen niet 'wel eens' gebeuren.
Onder dwang.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:03 schreef trekeennummertje het volgende:
Verkrachting is het ongewenst seksueel binnendringen van het lichaam door een ander persoon.
Anderzijds heb je ook seksuele intimidatie, maar dat is geen verkrachting.
/slotje
Nee hoor, ik had met mijn ex gewoon de afspraak dat we met elkaar konden doen wat we wilden als de ander sliep. Ik ben wel eens wakker geworden omdat zij na het uitgaan bovenop mij zat, en andersom heb ik haar ook wel eens voorzichtig op haar zij gedraaid terwijl ze nog sliep.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:57 schreef mane het volgende:
[..]
Je gaat als man zijnde toch niet direct tot de daad over als je je vrouw slapend in bed aantreft? Dronken of niet dronken? Je bent dan wel een ontzettende hork die z'n vrouw vooral ziet als een gebruiksvoorwerp. Dus nee, zulke dingen kunnen niet 'wel eens' gebeuren.
Voor sex moet je communiceren, verbaal, non-verbaal, je kan niet zomaar wat doen, zoals het je uitkomt, en zoals het je blieft, ook niet binnen een relatie.
Nee, maar geen aangifte doen is wat anders dan weer in bed kruipen bij je verkrachter.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:28 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Weet je hoeveel slachtoffers van verkrachting géén aangifte doen? Zouden die dan allemaal niet verkracht zijn? Sorry, maar dat is onzin.
Justitie wordt niet bij alle verkrachtingen betrokken en dat zal ook nooit gebeuren. Dat wil niet zeggen dat die 'minder ernstig' zijn.![]()
Maar dan is het een 'fout', dan kun je dat vergeven. Maar als het vaker gebeurt en de dader geen spijt heeft en vind dat het wel kan, dan heb je de keus dat te accepteren of niet. Als je het accepteert houdt het daarmee op verkrachting te zijn.quote:Voor mij is het probleem dat ik heb met jouw verhaal: waar begint de acceptatie. Het is op zich nl helemaal niet raar om bij iemand te blijven die een fout maakt, ook al is die ernstig.
Uiteindelijk moet je zorgen dat je gaat, maar dat meteen ' eisen' is niet realistisch.
Uiteindelijk is het wel verkrachting of geen verkrachting, dat geldt net zo goed voor je eigen oordeel als voor de juridische definitie ervan, ook als die verschillen. Dan moet je dus ergens een lijn trekken, een maximaal dunne lijn om het een van het ander te scheiden. Ik zie niet waar je die lijn anders zou kunnen trekken dan bij de vrije wil van de vrouw. Maar dan is de consequentie ook dat het geen verkrachting is als zij het door iets te doen of na te laten accepteert.quote:En natuurlijk heb je eigen verantwoordelijkheid. Het is alleen niet zo zwart-wit als je graag zou denken, vandaar de vraag wanneer je iets verkrachting vind.
Dat verschilt nl nogal.
Als ik bij mijn vriendje denk: ach laat maar, na een keer nee te zeggen, vind ik t idd mijn verantwoordelijkheid, en grenst het niet eens aan verkrachting, ik kan me echter situaties indenken waarin ik hier anders over denk. Zoals ik aangaf, ik vind de lijn vrij dun en onduidelijk.
Maar dat is ook precies wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:12 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Nee hoor, ik had met mijn ex gewoon de afspraak dat we met elkaar konden doen wat we wilden als de ander sliep. Ik ben wel eens wakker geworden omdat zij na het uitgaan bovenop mij zat, en andersom heb ik haar ook wel eens voorzichtig op haar zij gedraaid terwijl ze nog sliep.
Erg lekker, ook erg spannend want word ze wel of niet wakker, en zolang je allebeide aangeeft wat je wel of niet goed vind is er helemaal geen probleem. (sterker nog, dingen worden er soms zelfs spannender door.)
Inderdaad, vanuit het niets vannacht om 3 uur ineens met SM beginnen.. hmmm..quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:38 schreef mane het volgende:
[..]
Maar dat is ook precies wat ik bedoel.. Die dingen mogen niet 'zomaar' gebeuren, want dan is het gewoon een horkenactie, maar wel als duidelijk is dat de ander het wil en je het daar over hebt gehad. Communicatie, daar gaat het dus om. Je kan ook op een respectvolle manier met SM bezig zijn, maar niet vanuit het niets en zonder te communiceren.
dat is dus jouw definitie.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, maar geen aangifte doen is wat anders dan weer in bed kruipen bij je verkrachter.
[..]
Maar dan is het een 'fout', dan kun je dat vergeven. Maar als het vaker gebeurt en de dader geen spijt heeft en vind dat het wel kan, dan heb je de keus dat te accepteren of niet. Als je het accepteert houdt het daarmee op verkrachting te zijn.
[..]
Uiteindelijk is het wel verkrachting of geen verkrachting, dat geldt net zo goed voor je eigen oordeel als voor de juridische definitie ervan, ook als die verschillen. Dan moet je dus ergens een lijn trekken, een maximaal dunne lijn om het een van het ander te scheiden. Ik zie niet waar je die lijn anders zou kunnen trekken dan bij de vrije wil van de vrouw. Maar dan is de consequentie ook dat het geen verkrachting is als zij het door iets te doen of na te laten accepteert.
Klopt, ik geef alleen mijn definitie en dus ook mijn criteria en die beargumenteer ik. Die is wel open voor discussie, maar je moet het wel definiëren, je moet wel de lijn durven trekken tussen wel verkrachting en geen verkrachting.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:22 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
dat is dus jouw definitie.
Dat hoeft niet die van anderen te zijn, niet eens die van de wet volgens mij.
Dat laatste beweer ik ook niet. Ik zie alleen niet waarom je van het woord af zou willen, en ik kan ook niet meegaan in je benadering vanuit het gevoelsleven van de vrouw. Ik denk namelijk dat bij elke redelijke definitie van verkrachting het gaat om de wil van de vrouw, en niet om haar gevoel. De lijn loopt niet tussen een evenwichtige gelukigge relatie met dito seksleven enerzijds, en verkrachting anderzijds, maar tussel wel verkrachting en geen verkrachting, waarbij er dan van alles mis kan zijn met de relatie maar er geen sprake is van verkrachting.quote:Hoewel ik niet weet of misbruik ook onder het kopje verkrachting valt. Je zou het misschien misbruik kunnen noemen, dan ben je af van het woord verkrachting, maar accepteert je ook dat het niet zeggen van nee niet automatisch een ja is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |