Eens ff verder kijkenquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:17 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Voor het wassen.. Heb je ook al 2 emmers voor het wassen?
Tevens is een droogdoek wel handig om je auto na het wassen af te drogen.
In de OP staan wel goede droogdoeken.
Wellicht nog bij de action of ergens anders een goedkope washmitt kopen voor je wielen. Zodoende krijg je geen remstof op je lak
- Black Hole is een glaze, en geen sealant. Echter zul je hiermee swirls maskeren, en de kleur intenser maken. Zeker een goede aanrader!
- EXP is de sealant
Verder een mooi begin lijstje.
Waar koop je die dan?quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb zo'n geval voor m'n velgen:
[ afbeelding ]
Liggen bij de Action voor iets van 1-2 euro. Goed genoeg voor je velgenquote:
Ah handig, dank uquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:50 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Liggen bij de Action voor iets van 1-2 euro. Goed genoeg voor je velgen
Gewoon iemand die hem mooi in zn lak kan zetten, lichte krasjes eruit etc.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:44 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Wat ben je precies naar op zoek? Iemand die jouw hele auto detailed? Of die laat zien wat er haalbaar is?
Kan ik wel voor je doen evt. Kom wel uit Zwollequote:Op donderdag 2 juni 2011 14:12 schreef Jaapie1993 het volgende:
[..]
Gewoon iemand die hem mooi in zn lak kan zetten, lichte krasjes eruit etc.
Oke, doe ik dan ook maar erbijquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:46 schreef Goddelijker het volgende:
Volgens mij is dat een leuk beginnerssetje!
Je zou evt. nog een speciale velgenreiniger kunnen nemen, zoals:
http://carclean.nl/produc(...)B-SRWC32_100733.aspx
Ik zou langs de Action gaan, stuk goedkoper.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oke, doe ik dan ook maar erbijNog een cheap ass washmitt die je me kan aanbevelen van die website, anders moet ik morgen ff langsrijden bij de Action?
Hm, dat klinkt wel bruikbaar, al heb ik het idee dat mijn remstof al wat ingevreten zitquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:46 schreef Goddelijker het volgende:
Volgens mij is dat een leuk beginnerssetje!
Je zou evt. nog een speciale velgenreiniger kunnen nemen, zoals:
http://carclean.nl/produc(...)B-SRWC32_100733.aspx
Dan is er maar één oplossing:quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:03 schreef D. het volgende:
[..]
Hm, dat klinkt wel bruikbaar, al heb ik het idee dat mijn remstof al wat ingevreten zit
Staat niet bij of het ook geschikt is voor chroomquote:Op donderdag 2 juni 2011 22:08 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dan is er maar één oplossing:
http://carclean.nl/produc(...)_AQIC500_101833.aspx
De samenstelling van het chroom op auto's is mij onbekend, maar ik ga er vanuit dat het geen puur Cr is.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:15 schreef D. het volgende:
[..]
Staat niet bij of het ook geschikt is voor chroom
Van binnen niet verchroomd, helaasquote:Op donderdag 2 juni 2011 23:15 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Als ze van binnen ook verchroomd zijn, kun je een testspot doen..
Ik zou het iig niet zomaar over chroom heen spuiten zonder te kijken/proberen op een onzichtbaar stuk.
Kaliumpermanganaat icm. water zou de paarse kleur ook kunnen verklaren.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:31 schreef opa_sigaar het volgende:
...Doorgaans is het een legering icm ijzer (Fe2+), de reactie van ijzer met Kaliumpermanganaat (KMnO4) levert de paarse stof Mn2+ en een reductie van ijzer naar Fe3+.
...
Besteld, hopelijk morgen afhalen. Dan nu over tot de behandeling.quote:
Nee hoor, is niet nodig. Met kleien haal je vastzittende restjes van je lak. Als je lak verder kras- en swirlvrij is, dan heeft polijsten geen enkele toegevoegde waarde.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 00:15 schreef Scorpie het volgende:
Hm, ik lees her en der dat het aan te raden is ook te polijsten als je gaat kleien. Is dat zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |