abonnement Unibet Coolblue
pi_97340263


Hiermee willen we wellicht nieuwe reeks binnen PTA starten, en wel over auto’s wassen en/of poetsen. Van een simpele wasbeurt tot een full-detail! Alles kan, zolang het maar schoon en krasloos is.

Vind hier alle tips/trucs om werkelijk ALLES schoon te krijgen m.b.t. je auto.
Natuurlijk vind je hier ook een stappenplan voor hetgeen dat we allemaal willen bereiken:
Een schone en mooie auto zonder krassen! :)


- Als je auto goed in de wax staat, hoef je je auto alleen te wassen en drogen
- Een volledige 'detail' bestaat uit meerdere stappen:
• Wassen
• Kleien
• Cleanen en/of polijsten
• Voeden
• Waxen
• Overige delen behandelen
Een volledige detail hoeft over het algemeen slechts 2 a 3x per jaar gedaan te worden.
In de tussentijd is het belangrijk om de auto te wassen en drogen, en eventueel nog een extra waxlaag aan te brengen.

Laten we dan maar meteen beginnen met het stappenplan, en hoe je het beste zulke dingen kunt aanpakken.
Als je wil weten met welke producten je de stappen het beste uit kunt gebruiken, kijk dan een stukje verder bij 'Goede benodigdheden'

Wat is Wassen?
Iedereen kent het wel. Gewoon de tuinslang, een emmer, wat shampoo en een spons.
Wat veel mensen vergeten is dat je op die manier de kans groot is dat je 'swirls' (waskrassen) veroorzaakt.
De 'twee emmer methode' is een bekende en goede methode om je auto zo veilig mogelijk te wassen.
Je kunt ook nog een foamlans icm een hogedruk-reiniger (HD) gebruiken, maar omdat niet iedereen dat heeft slaan we dat voor het gemak even over.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
- Overschrijd het maximum aanbevolen hoeveelheid shampoo niet, want dat kan ervoor zorgen dat de waxlaag aangetast wordt!
- Als je auto vol in de zon staat, spoel dan elk paneel na het wassen meteen af, om te zorgen dat de shampoo niet opdroogt. Als het extreem warm is, is het verstandig om ook meteen te drogen.
- Als de auto sterk vervuild is, houd dan een lijn in gedachte, en doe het onderste deel als laatste (kans op krassen verminderen)
- Een dikke straal uit je tuinslang loopt makkelijker van je auto af, dan een sterk vernevelde straal. Bij een auto die goed in de wax staat zul je dit vooral merken.
- Je kunt speciale emmers kopen met een grid-guard. Dit zorgt ervoor dat vuil dat gezakt is in de emmer, niet meer omhoog komt.

Wat is kleien?
Kleien is een manier om oppervlakte vuil te verwijderen dat er met wassen niet afgaat.
Het werkt voor ingewerkte vogelpoep, boomsappen, teerspatten en dergelijke.
Je krijgt met klei meer verwijderd als dat je zou denken.
Eventuele waxlagen etc worden met kleien ook verwijderd, dus daarna moet je altijd waxen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
- Als je klei laat vallen, probeer dit niet te reinigen. Zand en vuil hechten zich direct in de klei, en kunnen krassen veroorzaken
- Als je je klei opbergt, spuit dan wat detailerspray in het bewaardoosje. Dit zorgt ervoor dat de klei niet uitdroogt.

Klein Youtube filmpje over kleien (als voorbeeld):

Wat is cleanen?
Klei zorgde ervoor dat vervuiling op de lak verwijderd werd.
Met een cleaner zorg je ervoor dat vervuiling IN de lak verwijderd wordt.
I.p.v. een cleaner, zou je ook meteen kunnen machinaal/handmatig kunnen polijsten. Dan mag deze stap overgeslagen worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
- Als je een pre-wax cleaner neemt waar een lichte polijstende werking in zit, zou je een witte handpad kunnen nemen.
De witte pad heeft een lichte cuttingfactor, waardoor je je auto eigenlijk lichtjes polijst, maar niet zodanig als met een DAP (excentrisch machine).
Kleine krasjes, ingetrokken vogelpoep en dergelijke zullen hiermee dus verwijderd worden.
Als je swirls (waskrassen) weg wil hebben, kan je het beste je auto machinaal polijsten.

Wat is polijsten?
Met polijsten kun je swirls en kleine krassen verwijderen.
Hele diepe krassen kun je hiermee een stuk minder zichtbaar maken.
Als je met een rotary (voor de diehards die ervaring hebben met zulke dingen) aan de gang gaat, kun je zelfs lakdefecten zo goed als verhelpen.
Voor de meeste mensen die machinaal aan de gang gaan, zullen een excentrisch poetsmachine hebben (DAP en dergelijke)

Je hebt harde en zachte lakken, en daarnaast heeft elke auto andere krasjes/lakdefecten.
Daarom valt hier niet direct een kant en klare handleiding voor te geven.
Veel poetsbedrijven jagen een keer met een machine er overheen en iedereen denkt 'WOW, wat mooi..' De auto zal binnen een 2 a 4 uur klaar zijn over het algemeen.
Als je een poets bedrijf hebt die echt aan 'detailing' doet, moet je voor zo'n volledig detail pakket rekenen op 8 tot 16 uur werk.
Werk van een 'detailer' zal er dan niet alleen netter uitzien, maar ook een betere beschermlaag hebben.
Let daarom op als je een ander aan je auto wil laten werken.

Wat is voeden?
Als de lak helemaal schoongemaakt is d.m.v. wassen/cleanen/polijsten is het belangrijk om de lak te voeden.
Dit doe je met een glaze. Hierdoor zal de auto een diepere kleur/glans krijgen, en swirls zullen grotendeels gemaskeerd worden.
Een glaze biedt GEEN bescherming voor de lak, dus het is alleen voor de mooiere en diepere kleur/glans.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is waxen?
Waxen is eigenlijk de laatste stap in het proces. Je kan voordat je een waxlaag aanbrengt, ook nog eerst een sealant aanbrengen.
Het verschil van beide is dat een sealant een synthetische wax is en een langere standtijd heeft dan een natuurlijke wax (carnauba).
Anderzijds geeft een natuurlijke wax een mooiere glans.
Wat is er dan mooier dan het beide aan te brengen, om het beste van 2 werelden te hebben?
Als je een natuurlijke wax over een sealant zet, heb je natuurlijk ook een extra beschermlaag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
- Breng een zo'n dun mogelijke laag aan. één dikke laag is minder effectief dan 2 dunne laagjes.
Al het overbodige moet je uitpoetsen (dus zwaarder), en je verspild geld omdat je alles in doek aan het poetsen bent ipv op de lak.
- Laat wax niet te lang zitten, want dan heb je kans dat het uitpoetsen een kriem wordt.
- Indien je goede producten gebruikt, is waxen niet erg als dat je zou denken ;)


Even vooraf wil ik zeggen dat onderstaande producten zeker niet de enige goede producten zijn.
Er zijn heel veel merken die goede producten hebben, maar we hebben wat voorbeelden nodig om aan te tonen wat goed is.
Heb je echte toppers, laat het weten, dan voegen we dit toe.

Om aan te tonen wat goede producten zijn, komt hier onder het overzicht in de volgorde:
Wassen - Drogen - Kleien - Polijsten - Voeden (Glaze) - Waxen - Overige delen

- Wash Mitt / Washandschoen / Spons
Traditionele sponzen zorgen dat zand/vuil op de oppervlakte blijven, en als je daar met je spons overheen gaat krassen deze de lak.
Hierdoor onstaan zogenaamde 'swirls'. Swirls zijn waskrassen die je liever kwijt dan rijk bent.
Een aantal voorbeelden van goede washandschoenen/sponzen waardoor krassen tijdens het wassen aanzienlijk minder worden:

Cobra 'The Bone' Spons

één van de weinige sponzen die je veilig kunt gebruiken door de open MF structuur:

Chemical Guys Chenille Washmitt
Van meerdere merken zijn wash mitts te koop, en een veilig middel om je auto mee te wassen

Dodo Juice Supernatural (Wookies Fist)


- Droog doeken
Een aantal voorbeelden van goede stevige doeken die veel water opnemen om je auto mee te drogen

Delirium Towel - 60x90cm

Poorboy's Waffle Weave - 60x90cm

Mothers Drying Towel - 50,8x60,9cm


- Goede MF doeken
Poorboys Deluxe Mega Towel - 39x39cm

Poorboys Deluxe Mega Mega Towel - 40x68cm

Poorboys Deluxe Mega Plush - 39x39cm

Dodo Juice Fantastic Fur - 40x40cm

Cobra Blue All Purpose MF towel


- Handpads
Monello Polishing Euro Foam Hand Applicator
Deze wordt gebruikt icm een licht polijstmiddel

Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Gouden pad, deze wordt gebruikt voor waxen/sealants op te brengen

Monello Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Rode pad, deze wordt gebruikt voor een glaze op te zetten


- Shampoo
Een aantal voorbeelden van goede shampoo's die de waxlaag niet aantasten
Mothers Wax California Gold Car Wash

Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash

Dodo Juice Born To Be Mild


- Klei
Een aantal voorbeelden van goede klei met daarnaast een lube (detailerspray)
Poorboys Clay met Poorboys Spray&Wipe


Mother's Clay Kit


- Cleanen / Polijsten
Poorboy’s Professional Polish

Mothers Pre-Wax Cleaner

Chemical Guys Final Polish


- Voeden
Poorboys White Diamond (lichte auto) of Poorboys Black Hole (donkere auto)

Dodo Lime Prime Lite


- Sealant
Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0

Poorboys EXP Pure Sealant


- Wax (paste/soft/vloeibaar)
Eigenlijk hetzelfde, alleen opbrengen is anders.
Paste is 'zuiniger' dan een vloeibare wax.

AutoGlym Ultra Shine Deep (vloeibaar)

Mothers Carnauba Wax (Paste)

Poorboys Natty's (Paste)

Dodo Juice Supernatural 2.0 (soft)


- Plastic delen
Autoglym Bumper Care

Poorboys Trim Restorer

Dodo Juice Supernatural Gloss Trim Sealant Kit
Dit is eigenlijk net iets anders dan alle 'dressings'.
Dit hecht zich aan de kunststofdelen en blijft 1 tot 2 jaar zitten.


- Banden
Autoglym Instant Tyre Dressing

Wolfgang Black Diamond Tire Gel

Mothers FX Tire Shine


- Multifunctioneel
All Purpose Cleaner
Meestal verdund gebruiken!

Meguiars All Purpose Cleaner

Poorboys All Purpose Cleaner


- Interieur
Autoglym Vinyl & Rubber Care

Poorboys World Natural Look Dressing


- Borstels
Meguiars Safe Wheel Brush

Mothers Wheel Brush



http://www.carclean.nl
http://www.lekocarhifi.nl
http://www.wax-on.nl
http://www.shinearama.co.uk
http://www.elitecarcare.co.uk

Voor goedkope doeken: http://stores.ebay.nl/Microfiber-KOREA


PerryVogelbekdier: Poorboys (aardige collectie), Mothers Wax, Monello, Cobra, Delerium, CarPro, Cobra, Autoglym
Goddelijker: Poorboys, Autoglym (grote collectie), CarPro
PeeJay1980: Meguiars, Poorboys, Monello, Cobra, Turtle, Dodo Juice, ValetPro, CarPro, Autoglym en DAP900

Tips&Trucs
- Verwijder wax resten op kunststof delen met APC (verhouding 1:7)

Tekst en toevoegingen:
PerryVogelbekdier
Goddelijker


[ Bericht 0% gewijzigd door PerryVogelbekdier op 27-05-2011 10:47:43 ]
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_97340430
Gaat goed met de reeks zo !
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_97340473
Kheb nog even wat handige webshops toegevoegd aan de OP
Leuk om te zien dat er meer detailers zijn, dan je denkt :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 26 mei 2011 @ 15:25:38 #4
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97340513
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:18 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Daarom wilde ik het hebben :D
En daarna met Vinyl&Rubber care behandelen..
Leuk spul.

Maar je moet wel goed spoelen, anders krijg je witte vlekken toch?
Geen idee, ik heb de Engine Cleaner erop gespoten en ingeborstelt
Daarna even in laten trekken en m'n motor gestart en voorzichtig afgespoelt.
Toen Vinyl & Rubber care erop en dat even een half uurtje in laten trekken en vervolgens uitgewreven met een microfiberdoek.
pi_97340735
Ja ok, je hebt em dus wel goed afgespoelt..
Khad al verhalen gelezen van mensen die dat half deden, en dan sloeg het product uit :P
Maar ach, ik hoef niet extreem veel te poetsen, want de monteur vraagt elke keer of ik em onder de kap altijd poets :') Maar dat heb ik vorig jaar augustus voor het eerst en laatst gedaan. Maar nu wordt ie wel al wat viezer, dus ik moet er toch es aan geloven :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 26 mei 2011 @ 15:51:44 #6
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97341525
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ja ok, je hebt em dus wel goed afgespoelt..
Khad al verhalen gelezen van mensen die dat half deden, en dan sloeg het product uit :P
Maar ach, ik hoef niet extreem veel te poetsen, want de monteur vraagt elke keer of ik em onder de kap altijd poets :') Maar dat heb ik vorig jaar augustus voor het eerst en laatst gedaan. Maar nu wordt ie wel al wat viezer, dus ik moet er toch es aan geloven :P
Het werkt wel goed! :)
Alleen is goed afspelen wel the key to succes, het is natuurlijk geen goed spul als het al die troep verwijderd van onder je motorkap. :+
  donderdag 26 mei 2011 @ 18:43:42 #7
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_97348790
De titel is nu blauw ^O^.
  donderdag 26 mei 2011 @ 22:57:38 #8
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97362828
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2011 18:43 schreef PiRANiA het volgende:
De titel is nu blauw ^O^.
:)
pi_97363157
iemand nog tips, om de motor ook schoon te maken?
  donderdag 26 mei 2011 @ 23:03:35 #10
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97363236
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 23:02 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
iemand nog tips, om de motor ook schoon te maken?
Eigenlijk kun je dat doen met precies dezelfde producten. :)
pi_97370325
Qua totale oppervlakte kleiner, maar iets 'lastiger' om overal goed bij te kunnen.
Kost wat tijd, maar daar krijg je wel wat moois voor terug :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 27 mei 2011 @ 09:03:37 #12
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_97371455
Wow, wat een goede tips! Ik rij mijn autootje meestal even snel door de wasstraat, maar veel echte vlekken blijven toch zitten (ingetrokken vogelpoep en zulks...)
Ik ga toch eens een dagje echt poetsen, kijken wat het oplevert...

Iemand een tip om de (voorheen) zwarte kunststof stootstrips op mijn auto weer echt zwart te krijgen?
Een zwarte auto met grijs kunststof ziet er toch niet echt florissant uit...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_97371733
Levert je een wereld van verschil op! :)

Zie in de OP 'Plastic delen' voor goede middelen hiervoor.
Het zal een aantal maanden blijven zitten, dus af en toe bijhouden en je bent klaar :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_97372853
De OP moet nog wel verder uitgebreid worden met Fokkers natuurlijk! ;)

PeeJay1980: Meguiars, Poorboys, Monello, Cobra, Turtle, Dodo Juice, ValetPro, CarPro, Autoglym en DAP900.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_97374292
Done! :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_97380559
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:46 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Done! :)
Thanks!! ^O^
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_97396026
morgen maar weer eens de auto schoon maken :D
  zondag 29 mei 2011 @ 12:19:27 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_97451840
Ben gisteren een uurtje bezig geweest met een 10 cm breed strookje achterklep onder de achterruit van een 10 jaar oude BMW Touring die ik ongeveer 2 keer per jaar heb gewassen de afgelopen jaren. :P

Heb nu Poorboys Poly Elastic clay gebruikt.
Werkt prima; maar kan je dat ergens per kilo kopen? :@
Heb ik wel nodig, vrees ik, gezien toestand auto. Iemand ervaring met wat aggresievere klei?

De DAP 900 met de Monello schijven en Monello mezzo/finale polijstspul werkt erg relaxed :)
Setje van carclean:http://www.carclean.nl/pr(...)Edition__101803.aspx


^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 29 mei 2011 @ 13:34:44 #19
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97454223
Zoveel klei heb je niet nodig hoor. ;)
Gewoon regelmatig even door elkaar kneden, dan is ie weer schoon om verder te gaan!
pi_97459163
Hallo allemaal,

Heel vaak ga ik naar de wasbox om mijn auto te wassen. Het probleem hierbij is dat mijn auto binnen 1 week alweer vies wordt/lijkt. Dit heeft te maken met het feit dat ik met een natte auto naar huis rij waardoor alle troep erop komt en alle waterdruppels uitdrogen waardoor er vlekken blijven.

Wanneer ik in de wasstraat rij, dan wordt mijn auto zo schoon, dat hij 1 maand lang blijft glimmen.

Ik heb een maand terug bij de wasbox geprobeerd om mijn auto af te drogen met zeemleer maar dat maakte het juist erger. Er kwamen gele stofresten van de doek op de auto waardoor je een dikke veeg zag.

Ook wil ik een keer mijn auto gaan kleien/waxen wanneer ik mijn motorkap heb vervangen/gerepareerd(weggerot aan de zijkant) maar daarvoor moet ik ook echt tijd vrijmaken.
  zondag 29 mei 2011 @ 22:54:03 #21
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97477577
Misschien woon je ergens in de buurt van 1 van de mensen in dit topic en kun je eens langsgaan? :)
pi_97492560
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:08 schreef Gokhan03 het volgende:
Hallo allemaal,

Heel vaak ga ik naar de wasbox om mijn auto te wassen. Het probleem hierbij is dat mijn auto binnen 1 week alweer vies wordt/lijkt. Dit heeft te maken met het feit dat ik met een natte auto naar huis rij waardoor alle troep erop komt en alle waterdruppels uitdrogen waardoor er vlekken blijven.

Wanneer ik in de wasstraat rij, dan wordt mijn auto zo schoon, dat hij 1 maand lang blijft glimmen.

Ik heb een maand terug bij de wasbox geprobeerd om mijn auto af te drogen met zeemleer maar dat maakte het juist erger. Er kwamen gele stofresten van de doek op de auto waardoor je een dikke veeg zag.

Ook wil ik een keer mijn auto gaan kleien/waxen wanneer ik mijn motorkap heb vervangen/gerepareerd(weggerot aan de zijkant) maar daarvoor moet ik ook echt tijd vrijmaken.
Een zeem neemt ook niet echt water op. Een droogdoek kan je zien als een soort handoek. Die neemt echt het water op. Daarom staat er bij veel beschrijvingen ook hoevaak ze hun eigen gewicht aan water kunnen opnemen :)
W0ei ?
pi_97494339
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:59 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Een zeem neemt ook niet echt water op. Een droogdoek kan je zien als een soort handoek. Die neemt echt het water op. Daarom staat er bij veel beschrijvingen ook hoevaak ze hun eigen gewicht aan water kunnen opnemen :)
Ja mijn moeder zei ook dat je met een zeemdoek eigenlijk ramen mee moet schoonmaken waardoor je het water verplaatst.
Ik zal het een keer proberen met een microvezeldoek die ik laatst van de action had gekocht.
pi_97494413
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:08 schreef Gokhan03 het volgende:
Hallo allemaal,

Heel vaak ga ik naar de wasbox om mijn auto te wassen. Het probleem hierbij is dat mijn auto binnen 1 week alweer vies wordt/lijkt. Dit heeft te maken met het feit dat ik met een natte auto naar huis rij waardoor alle troep erop komt en alle waterdruppels uitdrogen waardoor er vlekken blijven.

Wanneer ik in de wasstraat rij, dan wordt mijn auto zo schoon, dat hij 1 maand lang blijft glimmen.

Ik heb een maand terug bij de wasbox geprobeerd om mijn auto af te drogen met zeemleer maar dat maakte het juist erger. Er kwamen gele stofresten van de doek op de auto waardoor je een dikke veeg zag.

Ook wil ik een keer mijn auto gaan kleien/waxen wanneer ik mijn motorkap heb vervangen/gerepareerd(weggerot aan de zijkant) maar daarvoor moet ik ook echt tijd vrijmaken.
Laat je er in de wasstraat een waxlaag overheen spuiten? Dat zou een hoop kunnen verklaren.

Hi, nieuw in het topic. Ik gebruik zelf voornamelijk Meguiars en Surfcity Garage.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  maandag 30 mei 2011 @ 13:59:36 #25
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97494452
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:58 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Laat je er in de wasstraat een waxlaag overheen spuiten? Dat zou een hoop kunnen verklaren.

Hi, nieuw in het topic. Ik gebruik zelf voornamelijk Meguiars en Surfcity Garage.
Surfcity Garage
Dat ken ik niet? :o
pi_97497532
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:58 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Laat je er in de wasstraat een waxlaag overheen spuiten? Dat zou een hoop kunnen verklaren.

Hi, nieuw in het topic. Ik gebruik zelf voornamelijk Meguiars en Surfcity Garage.
Ja in de wasstraat laat ik er een waxlaag op spuiten ja. Dat doe ik zelf ook bij de wasbox maar dat heeft niet zo veel effect als bij de wasstraat.
  maandag 30 mei 2011 @ 15:32:45 #27
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97497888
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:25 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Ja in de wasstraat laat ik er een waxlaag op spuiten ja. Dat doe ik zelf ook bij de wasbox maar dat heeft niet zo veel effect als bij de wasstraat.
En als je hem zelf aanbrengt (een goede), dan blijft die nog langer zitten met meer effect! ;)
pi_97501375
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:59 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Surfcity Garage
Dat ken ik niet? :o
Redelijk bekend in Amerika.. Hier een klein beetje opkomend, ben benieuwd..
Heb het zelf nog niet geprobeerd :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 30 mei 2011 @ 17:09:59 #29
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97502054
http://forum.carclean.nl/(...)VS-Natural-Look.aspx
Hier een mooi topic over Natural Look van PB's. :)
pi_97503007
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:59 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Surfcity Garage
Dat ken ik niet? :o
Schaam je diep!

Ik kende het tot voor kort ook niet. Een vriend van me gaat mijn zijn auto vaak naar kleine shows en vond het het proberen waard (hij heeft verschrikkelijk veel spul voor het poetsen van z'n auto etc.). Zijn auto ziet en zag er altijd piekfijn uit maar na het gebruiken van SCG werd hem meteen gevraagd naar de spuiter van zijn auto. De auto is voor het eerst en laatst gespoten in de fabriek in 1986, kortom een geslaagd experiment.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  maandag 30 mei 2011 @ 17:40:08 #31
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97503206
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:34 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Schaam je diep!

Ik kende het tot voor kort ook niet. Een vriend van me gaat mijn zijn auto vaak naar kleine shows en vond het het proberen waard (hij heeft verschrikkelijk veel spul voor het poetsen van z'n auto etc.). Zijn auto ziet en zag er altijd piekfijn uit maar na het gebruiken van SCG werd hem meteen gevraagd naar de spuiter van zijn auto. De auto is voor het eerst en laatst gespoten in de fabriek in 1986, kortom een geslaagd experiment.
Kijk eens aan. :D

Als ik deze review eens bekijk, heeft het niet zoveel meerwaarde tegenover Meguairs/PB's:
http://forum.carclean.nl/(...)age-vs-Meguiars.aspx
pi_97503361
En het is duur, zeker vergeleken met de prijs in de VS. Het ligt zo ongeveer op Wolfgang niveau.
Voor een 'onbekend' merk is dat gewoon teveel. Ze moeten meer op de PB prijs gaan zitten, dan is de stap om te proberen stukken makkelijker te nemen.

Als ik voor dat geld moet kiezen, dan zou ik zonder twijfelen voor Wolfgang gaan.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  maandag 30 mei 2011 @ 17:50:11 #33
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97503581
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:43 schreef PeeJay1980 het volgende:
En het is duur, zeker vergeleken met de prijs in de VS. Het ligt zo ongeveer op Wolfgang niveau.
Voor een 'onbekend' merk is dat gewoon teveel. Ze moeten meer op de PB prijs gaan zitten, dan is de stap om te proberen stukken makkelijker te nemen.

Als ik voor dat geld moet kiezen, dan zou ik zonder twijfelen voor Wolfgang gaan.
Wolfgang heb ik wel hele goede dingen van gezien. :)

Weer even een kleine inkoop gedaan:
  maandag 30 mei 2011 @ 17:51:54 #34
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97503659
Mocht iemand nog goedkope microfibers zoeken voor vieze plekken of het interieur of iets:
http://www.focalprice.com(...)iber&category=000578

Of een setje goedkope borstels:
http://www.focalprice.com(...)_Brush_Kit_Blue.html

Of 'de magische spons':
http://www.focalprice.com(...)ng_Sponge_White.html

Of een klein kwastje voor tussen de ventilatie-roosters:
http://www.focalprice.com(...)ol_for_Car_Blue.html

Of 'Cyber clean', voor het schoonmaken van hoekjes van knopjes;
http://www.focalprice.com(...)_and_Kill_Germs.html

[ Bericht 34% gewijzigd door Goddelijker op 30-05-2011 17:57:43 ]
pi_97504898
Kheb hier inmiddels ook wat kleine doekjes liggen..
MF pads, diverse bandengels, diverse applicators en wat shampoo's :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_97510797
Mocht je de mogelijkheid hebben, kan je je auto ook wassen met regenwater ipv kraan water. Dit water is zachter en droogt daardoor streeploos op. Ook zonder afdrogen.
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_97513477
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 20:36 schreef Yoda87 het volgende:
Mocht je de mogelijkheid hebben, kan je je auto ook wassen met regenwater ipv kraan water. Dit water is zachter en droogt daardoor streeploos op. Ook zonder afdrogen.
In goede shampoos zitten ontharders en daarmee heb je dat probleem ook niet ;)
En anders schaf je voor een relatief laag bedrag een ontharder aan. Kan je zelfs de hogedrukreiniger gebruiken en toch geen kalkvlekken :)
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_97530361
Woont er iemand met veel ervaring in de regio hoogeveen? Ik wil mijn auto nog een keer goed laten poetsen :)
pi_97532332
Hier nog een (redelijke) poetser..
Niet heel erg profi. maar genoeg om mijn wagen te laten glimmen en krasvrij te houden..

Gebruik o.a.: Chemical Guys, poor boy's, Smartwax en heb nog wat los spul van Meguiars... Maar das alleen wat detailer en APC...
My car is like drugs and sex in one: Dope as F*ck
pi_97532599
Gisteren voor het eerst mn auto met de DAP500 gedaan. Damn wat een verschil, ging ook erg makkelijk. Voorheen deed ik alles met de hand. Het resultaat mag er wezen. Géén swhirls meer, all shiny! Foto's komen nog wel een keer.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:40:09 #41
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97537605
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 09:34 schreef Jaapie1993 het volgende:
Woont er iemand met veel ervaring in de regio hoogeveen? Ik wil mijn auto nog een keer goed laten poetsen :)
Ik niet, ik woon in regio Midden-NL. ;)
pi_97538383
provincie Groningen, dus ook niet echt in de buurt.. :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_97540275
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 09:34 schreef Jaapie1993 het volgende:
Woont er iemand met veel ervaring in de regio hoogeveen? Ik wil mijn auto nog een keer goed laten poetsen :)
Wat ben je precies naar op zoek? Iemand die jouw hele auto detailed? Of die laat zien wat er haalbaar is?
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_97543553
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:43 schreef PeeJay1980 het volgende:
En het is duur, zeker vergeleken met de prijs in de VS. Het ligt zo ongeveer op Wolfgang niveau.
Voor een 'onbekend' merk is dat gewoon teveel. Ze moeten meer op de PB prijs gaan zitten, dan is de stap om te proberen stukken makkelijker te nemen.

Als ik voor dat geld moet kiezen, dan zou ik zonder twijfelen voor Wolfgang gaan.
Ik heb het dan ook rechtstreeks uit Amerika, net zoals m'n meguiars producten. Wanneer je het daar voor 17 dollar (zo'n 12 euro) kan kopen en je hier 25 euro moet betalen krijg ik snel het gevoel dat ik te veel betaal.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_97543784
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:55 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook rechtstreeks uit Amerika, net zoals m'n meguiars producten. Wanneer je het daar voor 17 dollar (zo'n 12 euro) kan kopen en je hier 25 euro moet betalen krijg ik snel het gevoel dat ik te veel betaal.
Absoluut, als je de transportkosten en invoerrechten en dergelijke erbij rekent, dan kom je bij Meguiars op heel andere prijzen dan die hier in Nederland gevoerd worden.
Dat zelfde heb ik met die produkten van SCG ook.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:05:18 #46
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97543995
Het is jammer dat de verzendkosten soms vrij hoog kunnen zijn, ook vanuit de UK. ;(
pi_97545830
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:00 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Absoluut, als je de transportkosten en invoerrechten en dergelijke erbij rekent, dan kom je bij Meguiars op heel andere prijzen dan die hier in Nederland gevoerd worden.
Dat zelfde heb ik met die produkten van SCG ook.
Ik koop daarom ook echt geen meguiars producten in NL, ik zou ze nog liever zelf laten overkomen met een hoop gedoe als dat 5 cent scheelt. Ik kan me er mateloos aan irriteren als europese winkels vinden dat ze er vooral maar veel geld op moeten kunnen gooien onder het mom van ja maar we importeren het en transport kost veel geld (BS).
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:42:06 #48
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97545933
PB's producten heb ik in het buitenland nog niet echt goedkoper kunnen vinden (met verzendkosten erbij gerekend).
pi_97547641
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:40 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Ik koop daarom ook echt geen meguiars producten in NL, ik zou ze nog liever zelf laten overkomen met een hoop gedoe als dat 5 cent scheelt. Ik kan me er mateloos aan irriteren als europese winkels vinden dat ze er vooral maar veel geld op moeten kunnen gooien onder het mom van ja maar we importeren het en transport kost veel geld (BS).
Bij Meguiars komt dat verschil niet door de europese winkels, maar door Meguiars zelf. Zij bepalen de prijs hier. Veel webshops in de VS mogen niet trouwens meer leveren aan Europa.

De verklaring van de hogere prijs van Meguiars zit hem in het de kosten voor reclame en evenementen waar zij verschijnen.
In de VS gaan die promotiekosten van de winst af, hier in Europa komen die kosten bij de prijs op. Omgekeerde wereld.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:42 schreef Goddelijker het volgende:
PB's producten heb ik in het buitenland nog niet echt goedkoper kunnen vinden (met verzendkosten erbij gerekend).
PB's is ook gewoon realistisch en heeft door dat de Europese markt geen melkkoe is. En door de lagere prijs stappen veel klanten over naar PB's. Win-win situatie.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:07:12 #50
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_97549424
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 20:36 schreef Yoda87 het volgende:
Mocht je de mogelijkheid hebben, kan je je auto ook wassen met regenwater ipv kraan water. Dit water is zachter en droogt daardoor streeploos op. Ook zonder afdrogen.
Staat hier in de garage een luchtdroger om de vochtigheidsgraad voor de klassiekers niet te hoog te laten worden. Paar honder liter Aqua destillata heb je zo bij elkaar na een vochtige zomer.

Ik spoel dus altijd af met een een paar gieters gedestilleerd. :P

NB. In NL betaal je altijd de hoofdprijs. :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:15:01 #51
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_97549746
Kut, auto geparkeerd onder een boom en zit er een soort hars op mijn auto. Help? Ik moet sowieso nog een beginners kit aanschaffen, alle advies is welkom!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_97550280
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:15 schreef Scorpie het volgende:
Kut, auto geparkeerd onder een boom en zit er een soort hars op mijn auto. Help? Ik moet sowieso nog een beginners kit aanschaffen, alle advies is welkom!
Je auto wassen met een goede shampoo.
Mijn auto (staat wel goed in de was) staat op de oprit ook onder bomen. Ook kleverige vlekken op mijn auto. Gaat er bij mij met een wasbeurt zonder problemen vanaf.

Mocht dat niet afdoende zijn, dan is kleien de volgende stap :)
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:35:52 #53
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_97550551
Wat is een goede shampoo? Ik vermoed dat mijn auto niet goed in de was is gezet bij de dealer toen ik hem kreeg...:(
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_97550762
In de OP staan er een aantal. Die van PB's en Dodo Juice zijn in elk geval goed.

Ik ben de restjes van mijn Meguiars NXT Generation Car Wash aan het opmaken. Heb de Dodo Juice Born to be Mild al in de kast staan, maar heb ik nog niet gebruikt.

Geen Wash & Shine (of bv een Action alternatief) gebruiken, dan was je het beetje was dat wellicht nog op je auto zit volledig vanaf. Erg agressief.

Dealers zetten over het algemeen auto's niet (goed) in de was. De auto moet glimmen, dus hij gaat door de wasstraat en daarna mag een scholier een polijstmachine over de auto scheuren en daarna even met een glaze erover. Stampvol fillers, om de krasjes van de wasstraat te maskeren.

En na een paar regenbuitjes is dat eraf en is de lak helemaal onbeschermd.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_97550956
Buiten dat wordt er gewoon een quickdetailer oid overheen gespoten, zodat ie lekker glimt.. En dan nog durven zeggen dat ie er goed bij staat :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 31 mei 2011 @ 19:52:53 #56
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_97553818
Oke, eerste gedachten:

Washmitt: Meguiars Super Thick Microfiber Wash Mitt
Shampoo: Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash
MF doek: Poorboys World Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm
Poorboys World Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm

En nu zit ik nog te dubben voor het kleien en het waxen.

Klei: Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
Was: Poorboys World EXP
Sealant: PB's Black Hole
Applicators: 2 x Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator

[ Bericht 9% gewijzigd door Scorpie op 01-06-2011 09:05:18 ]
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 19:54:33 #57
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97553885
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:52 schreef Scorpie het volgende:
Oke, eerste gedachten:

Washmitt: Meguiars Super Thick Microfiber Wash Mitt
Shampoo: Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash
MF doek: Poorboys World Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm

En nu zit ik nog te dubben voor het kleien en het waxen.
Klei: Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)

En voor de wax... Wil je een vloeibare of vaste wax?
Sowieso heb je nog een extra mf-doek en een applicator nodig om de wax op- en af te nemen. ;)
  dinsdag 31 mei 2011 @ 19:59:16 #58
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_97554102
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:54 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Klei: Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)

En voor de wax... Wil je een vloeibare of vaste wax?
Sowieso heb je nog een extra mf-doek en een applicator nodig om de wax op- en af te nemen. ;)
Kijk dat zijn nou dingen waar ik geen verstand van heb :P Wat is het grote verschil?

En bedankt voor de heads up over die extra doek. Die applicator moet ik ook nog maar eens in duiken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 20:04:14 #59
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97554325
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kijk dat zijn nou dingen waar ik geen verstand van heb :P Wat is het grote verschil?

En bedankt voor de heads up over die extra doek. Die applicator moet ik ook nog maar eens in duiken.
Het grote verschil is dat een harde wax zuiniger is, maar een vloeibare vaak iets makkelijker te verwerken is.
Ik heb zelf gebruikt:
http://carclean.nl/produc(...)ml_10593_100137.aspx
Blijft lang zitten, maar je smeert er al snel teveel op, omdat het waterdun is.

Deze heb ik ook liggen:
http://carclean.nl/produc(...)PB-EXP32_101227.aspx
Dat is een sealant ('chemische' wax, net zoals de Autoglym hierboven), blijft lang zitten en geeft een mooie glans.

En deze ga ik binnenkort testen (als het weer het toelaat):
http://carclean.nl/produc(...)l_PB-NPW_100715.aspx
Dat is dus een vaste wax, die geeft een net iets mooiere glans dan bijvoorbeeld de bovenstaande producten, maar blijft korter zitten.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 20:08:45 #60
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_97554526
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 20:04 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Het grote verschil is dat een harde wax zuiniger is, maar een vloeibare vaak iets makkelijker te verwerken is.
Ik heb zelf gebruikt:
http://carclean.nl/produc(...)ml_10593_100137.aspx
Blijft lang zitten, maar je smeert er al snel teveel op, omdat het waterdun is.

Deze heb ik ook liggen:
http://carclean.nl/produc(...)PB-EXP32_101227.aspx
Dat is een sealant ('chemische' wax, net zoals de Autoglym hierboven), blijft lang zitten en geeft een mooie glans.

En deze ga ik binnenkort testen (als het weer het toelaat):
http://carclean.nl/produc(...)l_PB-NPW_100715.aspx
Dat is dus een vaste wax, die geeft een net iets mooiere glans dan bijvoorbeeld de bovenstaande producten, maar blijft korter zitten.
Dan lijkt het me handig om Poorboys World EXP te nemen, volgens mij is die qua gebruikersgemak en kwaliteit precies goed voor mij. Raad je dan aan om een glaze erbij te nemen of is dat niet nodig?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 20:14:58 #61
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_97554815
Ik neem aan dat voor de applicator ik het beste 2 x de Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator moet hebben ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 22:25:42 #62
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97562153
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 20:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan lijkt het me handig om Poorboys World EXP te nemen, volgens mij is die qua gebruikersgemak en kwaliteit precies goed voor mij. Raad je dan aan om een glaze erbij te nemen of is dat niet nodig?
Ik zou de PB's Black Hole (voor donkere lak) of PB's White Diamond nemen, die voedt de lak voor wat extra glans en onderhoud van je lak. ;)

Ja, die zijn goed. En dan nog 2 MF's erbij en je hebt een leuk setje te pakken.

Ik weet niet waar je vandaan komt, anders kun je wel een keer een sample bij mij ophalen? O-)
pi_97563854
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 20:14 schreef Scorpie het volgende:
Ik neem aan dat voor de applicator ik het beste 2 x de Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator moet hebben ?
Die gebruik je idd voor glaze/wax aan te brengen.

Alleen qua wax ben ik het er niet over eens dat de standtijd van een vaste wax / vloeibare wax verschillend is, mits je dezelfde wax gebruikt natuurlijk. Het is slechts de manier van aanbrengen dat het verschil is. Voordeel van de vaste wax is dat je em makkelijker zuiniger/dunner aanbrengt, maar dat kan met een vloeibare net zo goed. Maar het isnet wat je zelf fijner vind.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 31 mei 2011 @ 22:59:51 #64
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97563985
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 22:57 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Die gebruik je idd voor glaze/wax aan te brengen.

Alleen qua wax ben ik het er niet over eens dat de standtijd van een vaste wax / vloeibare wax verschillend is, mits je dezelfde wax gebruikt natuurlijk. Het is slechts de manier van aanbrengen dat het verschil is. Voordeel van de vaste wax is dat je em makkelijker zuiniger/dunner aanbrengt, maar dat kan met een vloeibare net zo goed. Maar het isnet wat je zelf fijner vind.
Ik had het meer over sealant vs. wax. O-)
pi_97564222
Oeps :@ :@ Dan begreep ik het niet goed.. Of ik zit half te slapen..
Misschien is het dan maar tijd om naar bed te gaan :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 31 mei 2011 @ 23:05:47 #66
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97564293
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:04 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Oeps :@ :@ Dan begreep ik het niet goed.. Of ik zit half te slapen..
Misschien is het dan maar tijd om naar bed te gaan :')
Geen probleem. Ik vertel ook nog wel eens iets krom. Als we er samen maar uitkomen joh. :+
pi_97564594
Ja daarom, dan is het altijd goed he :+
Ik ga maar slapen, voordat ik nog meer vreemde dingen zeg.. Trusten!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 31 mei 2011 @ 23:14:38 #68
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97564703
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ja daarom, dan is het altijd goed he :+
Ik ga maar slapen, voordat ik nog meer vreemde dingen zeg.. Trusten!
Dat klinkt alsof je er vandaag al hele vreemde dingen uitgekraamd hebt.
pi_97571036
Dat had ik ook :+
Vandaag weer een nieuwe dag, dus nieuwe kansen
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 1 juni 2011 @ 08:38:14 #70
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_97571994
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 22:25 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik zou de PB's Black Hole (voor donkere lak) of PB's White Diamond nemen, die voedt de lak voor wat extra glans en onderhoud van je lak. ;)

Ja, die zijn goed. En dan nog 2 MF's erbij en je hebt een leuk setje te pakken.

Ik weet niet waar je vandaan komt, anders kun je wel een keer een sample bij mij ophalen? O-)
Omgeving Leiden, maar ik moet sowieso eerst eens leren hoe ik op deze manier mijn auto was :P Dit wordt voor mij de allereerste keer dus tis allemaal spannend enzo ;)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:05:38 #71
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_97572379
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:52 schreef Scorpie het volgende:
Oke, eerste gedachten:

Washmitt: Meguiars Super Thick Microfiber Wash Mitt
Shampoo: Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash
MF doek: Poorboys World Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm
Poorboys World Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm

En nu zit ik nog te dubben voor het kleien en het waxen.

Klei: Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
Sealant: Poorboys World EXP
Glaze: PB's Black Hole
Applicators: 2 x Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Goed, dit word dan dus mijn lijstje denk ik?

[ Bericht 0% gewijzigd door Scorpie op 01-06-2011 09:37:49 ]
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_97572584
Voor het wassen.. Heb je ook al 2 emmers voor het wassen?
Tevens is een droogdoek wel handig om je auto na het wassen af te drogen.
In de OP staan wel goede droogdoeken.

Wellicht nog bij de action of ergens anders een goedkope washmitt kopen voor je wielen. Zodoende krijg je geen remstof op je lak :)

- Black Hole is een glaze, en geen sealant. Echter zul je hiermee swirls maskeren, en de kleur intenser maken. Zeker een goede aanrader!
- EXP is de sealant ;)

Verder een mooi begin lijstje.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:21:51 #73
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97572658
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:17 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Voor het wassen.. Heb je ook al 2 emmers voor het wassen?
Tevens is een droogdoek wel handig om je auto na het wassen af te drogen.
In de OP staan wel goede droogdoeken.

Wellicht nog bij de action of ergens anders een goedkope washmitt kopen voor je wielen. Zodoende krijg je geen remstof op je lak :)

- Black Hole is een glaze, en geen sealant. Echter zul je hiermee swirls maskeren, en de kleur intenser maken. Zeker een goede aanrader!
- EXP is de sealant ;)

Verder een mooi begin lijstje.
Ik heb zo'n geval voor m'n velgen:
pi_97572719
Voor wielen zijn die dingen perfect!
Kheb er zelf ook eentje, maar dan een fluor groene :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:26:14 #75
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97572728
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:25 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Voor wielen zijn die dingen perfect!
Kheb er zelf ook eentje, maar dan een fluor groene :')
Ja, die heb ik ook. _O-
Laatst wilde mijn pa zijn velgen gaan doen met mijn goede, ik zag hem bukken en kon nog net roepen: Nee, niet met die!
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:38:15 #76
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_97572980
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:17 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Voor het wassen.. Heb je ook al 2 emmers voor het wassen?
Tevens is een droogdoek wel handig om je auto na het wassen af te drogen.
In de OP staan wel goede droogdoeken.

Wellicht nog bij de action of ergens anders een goedkope washmitt kopen voor je wielen. Zodoende krijg je geen remstof op je lak :)

- Black Hole is een glaze, en geen sealant. Echter zul je hiermee swirls maskeren, en de kleur intenser maken. Zeker een goede aanrader!
- EXP is de sealant ;)

Verder een mooi begin lijstje.
Eens ff verder kijken :P Bedankt voor de opmerkingen :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:38:42 #77
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_97572984
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:21 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik heb zo'n geval voor m'n velgen:
[ afbeelding ]
Waar koop je die dan?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_97573193
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waar koop je die dan?
Liggen bij de Action voor iets van 1-2 euro. Goed genoeg voor je velgen :)
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:07:15 #79
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97573639
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waar koop je die dan?
http://cgi.ebay.nl/Super-(...)&hash=item4aa6e672cf
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:15:48 #80
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_97573834
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:50 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Liggen bij de Action voor iets van 1-2 euro. Goed genoeg voor je velgen :)
Ah handig, dank u :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_97619728
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:44 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Wat ben je precies naar op zoek? Iemand die jouw hele auto detailed? Of die laat zien wat er haalbaar is?
Gewoon iemand die hem mooi in zn lak kan zetten, lichte krasjes eruit etc.
  donderdag 2 juni 2011 @ 14:48:06 #82
227210 1UP
Upperdeupperdeup!
pi_97620738
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 14:12 schreef Jaapie1993 het volgende:

[..]

Gewoon iemand die hem mooi in zn lak kan zetten, lichte krasjes eruit etc.
Kan ik wel voor je doen evt. Kom wel uit Zwolle ;)
pi_97621884
Ik heb een leuk rood golfje uit 84 gekocht, en wil de lak (die echt nog goed is) in topstaat brengen.
Nu heb ik geen ervaring met wassen/detailen buiten de carwash.
Ik vroeg me af of ik met de Meguiars Brilliant Solutions Paint Restoration Kit alles in huis heb, of dat ik nog iets vergeet?
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:38:01 #84
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_97634601


Mis ik nu nog iets om dit weekend eens flink los te kunnen gaan?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:46:23 #85
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97634965
Volgens mij is dat een leuk beginnerssetje!
Je zou evt. nog een speciale velgenreiniger kunnen nemen, zoals:
http://carclean.nl/produc(...)B-SRWC32_100733.aspx
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:47:37 #86
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_97635028
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:46 schreef Goddelijker het volgende:
Volgens mij is dat een leuk beginnerssetje!
Je zou evt. nog een speciale velgenreiniger kunnen nemen, zoals:
http://carclean.nl/produc(...)B-SRWC32_100733.aspx
Oke, doe ik dan ook maar erbij :P Nog een cheap ass washmitt die je me kan aanbevelen van die website, anders moet ik morgen ff langsrijden bij de Action?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:49:45 #87
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97635133
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oke, doe ik dan ook maar erbij :P Nog een cheap ass washmitt die je me kan aanbevelen van die website, anders moet ik morgen ff langsrijden bij de Action?
Ik zou langs de Action gaan, stuk goedkoper. ;)
  Moderator donderdag 2 juni 2011 @ 22:03:51 #88
18653 crew  D.
pi_97635787
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:46 schreef Goddelijker het volgende:
Volgens mij is dat een leuk beginnerssetje!
Je zou evt. nog een speciale velgenreiniger kunnen nemen, zoals:
http://carclean.nl/produc(...)B-SRWC32_100733.aspx
Hm, dat klinkt wel bruikbaar, al heb ik het idee dat mijn remstof al wat ingevreten zit
  donderdag 2 juni 2011 @ 22:08:36 #89
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97636013
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:03 schreef D. het volgende:

[..]

Hm, dat klinkt wel bruikbaar, al heb ik het idee dat mijn remstof al wat ingevreten zit
Dan is er maar één oplossing:
http://carclean.nl/produc(...)_AQIC500_101833.aspx
pi_97636277
IronX is je beste vriend in zo'n geval.
Het werkt ook echt als een tierelier!

Vandaag een setje wielen van iemand gedaan, die nog nooit behandeld waren.
PAARS werden ze na het opspuiten van IronX. +- 5 minuten gewacht, en afgespoeld. ALS NIEUW! :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator donderdag 2 juni 2011 @ 22:15:36 #91
18653 crew  D.
pi_97636349
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:08 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Dan is er maar één oplossing:
http://carclean.nl/produc(...)_AQIC500_101833.aspx
Staat niet bij of het ook geschikt is voor chroom
pi_97637112
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:15 schreef D. het volgende:

[..]

Staat niet bij of het ook geschikt is voor chroom
De samenstelling van het chroom op auto's is mij onbekend, maar ik ga er vanuit dat het geen puur Cr is. ;)
Doorgaans is het een legering icm ijzer (Fe2+), de reactie van ijzer met Kaliumpermanganaat (KMnO4) levert de paarse stof Mn2+ en een reductie van ijzer naar Fe3+.

Het lijkt me dus dat IronX gebaseerd is op deze reactie. Ik zou het even goed navragen alvorens je je chromen bumper laat weken.
pi_97637811
Kheb begrepen dat IronX kan reageren met klassiek 'chroom' en onbehandelde alu delen.. Zoals bumpers van klassiekers.. Ff teruggezocht, en bij Carclean is er al over geproken;

http://forum.carclean.nl/(...)-en-plakloodjes.aspx
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator donderdag 2 juni 2011 @ 23:12:03 #94
18653 crew  D.
pi_97638862
Het gaat niet om 'klassiek chroom', maar mijn velgen die verchroomd zijn.
pi_97639013
Als ze van binnen ook verchroomd zijn, kun je een testspot doen..

Ik zou het iig niet zomaar over chroom heen spuiten zonder te kijken/proberen op een onzichtbaar stuk.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator donderdag 2 juni 2011 @ 23:16:02 #96
18653 crew  D.
pi_97639050
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 23:15 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Als ze van binnen ook verchroomd zijn, kun je een testspot doen..

Ik zou het iig niet zomaar over chroom heen spuiten zonder te kijken/proberen op een onzichtbaar stuk.
Van binnen niet verchroomd, helaas :N
  donderdag 2 juni 2011 @ 23:16:59 #97
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_97639095
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:31 schreef opa_sigaar het volgende:

...Doorgaans is het een legering icm ijzer (Fe2+), de reactie van ijzer met Kaliumpermanganaat (KMnO4) levert de paarse stof Mn2+ en een reductie van ijzer naar Fe3+.
...
Kaliumpermanganaat icm. water zou de paarse kleur ook kunnen verklaren. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 2 juni 2011 @ 23:40:47 #98
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_97640217
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:38 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]
Besteld, hopelijk morgen afhalen. Dan nu over tot de behandeling.
Even de volgorde nalopen;

Wassen - Kleien - Black Hole - Sealant, correct?

En moet ik nog ergens op letten qua droogduur ofzo, of kan ik het vrij snel na elkaar allemaal doen? Iemand wat Youtube filmpjes met hoe ik het beste die Black Hole icm een applicator kan gebruiken en die Sealant kan aanbrengen? Is het nog handig om mijn ramen af te plakken :P

Ik weet het, beginnersvragen maar wil wel zeker weten dat ik het goed doe :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 00:15:21 #99
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_97641880
Hm, ik lees her en der dat het aan te raden is ook te polijsten als je gaat kleien. Is dat zo?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_97642472
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 00:15 schreef Scorpie het volgende:
Hm, ik lees her en der dat het aan te raden is ook te polijsten als je gaat kleien. Is dat zo?
Nee hoor, is niet nodig. Met kleien haal je vastzittende restjes van je lak. Als je lak verder kras- en swirlvrij is, dan heeft polijsten geen enkele toegevoegde waarde.
Het polijsten dus lekker laten voor wat het is, dat kan later altijd nog :)
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')