Je auto wassen met een goede shampoo.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:15 schreef Scorpie het volgende:
Kut, auto geparkeerd onder een boom en zit er een soort hars op mijn auto. Help? Ik moet sowieso nog een beginners kit aanschaffen, alle advies is welkom!
Klei: Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:52 schreef Scorpie het volgende:
Oke, eerste gedachten:
Washmitt: Meguiars Super Thick Microfiber Wash Mitt
Shampoo: Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash
MF doek: Poorboys World Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm
En nu zit ik nog te dubben voor het kleien en het waxen.
Kijk dat zijn nou dingen waar ik geen verstand van hebquote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:54 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Klei: Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
En voor de wax... Wil je een vloeibare of vaste wax?
Sowieso heb je nog een extra mf-doek en een applicator nodig om de wax op- en af te nemen.
Het grote verschil is dat een harde wax zuiniger is, maar een vloeibare vaak iets makkelijker te verwerken is.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kijk dat zijn nou dingen waar ik geen verstand van hebWat is het grote verschil?
En bedankt voor de heads up over die extra doek. Die applicator moet ik ook nog maar eens in duiken.
Dan lijkt het me handig om Poorboys World EXP te nemen, volgens mij is die qua gebruikersgemak en kwaliteit precies goed voor mij. Raad je dan aan om een glaze erbij te nemen of is dat niet nodig?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:04 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat een harde wax zuiniger is, maar een vloeibare vaak iets makkelijker te verwerken is.
Ik heb zelf gebruikt:
http://carclean.nl/produc(...)ml_10593_100137.aspx
Blijft lang zitten, maar je smeert er al snel teveel op, omdat het waterdun is.
Deze heb ik ook liggen:
http://carclean.nl/produc(...)PB-EXP32_101227.aspx
Dat is een sealant ('chemische' wax, net zoals de Autoglym hierboven), blijft lang zitten en geeft een mooie glans.
En deze ga ik binnenkort testen (als het weer het toelaat):
http://carclean.nl/produc(...)l_PB-NPW_100715.aspx
Dat is dus een vaste wax, die geeft een net iets mooiere glans dan bijvoorbeeld de bovenstaande producten, maar blijft korter zitten.
Ik zou de PB's Black Hole (voor donkere lak) of PB's White Diamond nemen, die voedt de lak voor wat extra glans en onderhoud van je lak.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan lijkt het me handig om Poorboys World EXP te nemen, volgens mij is die qua gebruikersgemak en kwaliteit precies goed voor mij. Raad je dan aan om een glaze erbij te nemen of is dat niet nodig?
Die gebruik je idd voor glaze/wax aan te brengen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:14 schreef Scorpie het volgende:
Ik neem aan dat voor de applicator ik het beste 2 x de Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator moet hebben ?
Ik had het meer over sealant vs. wax.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:57 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Die gebruik je idd voor glaze/wax aan te brengen.
Alleen qua wax ben ik het er niet over eens dat de standtijd van een vaste wax / vloeibare wax verschillend is, mits je dezelfde wax gebruikt natuurlijk. Het is slechts de manier van aanbrengen dat het verschil is. Voordeel van de vaste wax is dat je em makkelijker zuiniger/dunner aanbrengt, maar dat kan met een vloeibare net zo goed. Maar het isnet wat je zelf fijner vind.
Geen probleem. Ik vertel ook nog wel eens iets krom. Als we er samen maar uitkomen joh.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:04 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Oeps![]()
Dan begreep ik het niet goed.. Of ik zit half te slapen..
Misschien is het dan maar tijd om naar bed te gaan
Dat klinkt alsof je er vandaag al hele vreemde dingen uitgekraamd hebt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ja daarom, dan is het altijd goed he
Ik ga maar slapen, voordat ik nog meer vreemde dingen zeg.. Trusten!
Omgeving Leiden, maar ik moet sowieso eerst eens leren hoe ik op deze manier mijn auto wasquote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:25 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik zou de PB's Black Hole (voor donkere lak) of PB's White Diamond nemen, die voedt de lak voor wat extra glans en onderhoud van je lak.
Ja, die zijn goed. En dan nog 2 MF's erbij en je hebt een leuk setje te pakken.
Ik weet niet waar je vandaan komt, anders kun je wel een keer een sample bij mij ophalen?
Goed, dit word dan dus mijn lijstje denk ik?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:52 schreef Scorpie het volgende:
Oke, eerste gedachten:
Washmitt: Meguiars Super Thick Microfiber Wash Mitt
Shampoo: Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash
MF doek: Poorboys World Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm
Poorboys World Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm
En nu zit ik nog te dubben voor het kleien en het waxen.
Klei: Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
Sealant: Poorboys World EXP
Glaze: PB's Black Hole
Applicators: 2 x Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Ik heb zo'n geval voor m'n velgen:quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:17 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Voor het wassen.. Heb je ook al 2 emmers voor het wassen?
Tevens is een droogdoek wel handig om je auto na het wassen af te drogen.
In de OP staan wel goede droogdoeken.
Wellicht nog bij de action of ergens anders een goedkope washmitt kopen voor je wielen. Zodoende krijg je geen remstof op je lak
- Black Hole is een glaze, en geen sealant. Echter zul je hiermee swirls maskeren, en de kleur intenser maken. Zeker een goede aanrader!
- EXP is de sealant
Verder een mooi begin lijstje.
Ja, die heb ik ook.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:25 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Voor wielen zijn die dingen perfect!
Kheb er zelf ook eentje, maar dan een fluor groene
Eens ff verder kijkenquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:17 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Voor het wassen.. Heb je ook al 2 emmers voor het wassen?
Tevens is een droogdoek wel handig om je auto na het wassen af te drogen.
In de OP staan wel goede droogdoeken.
Wellicht nog bij de action of ergens anders een goedkope washmitt kopen voor je wielen. Zodoende krijg je geen remstof op je lak
- Black Hole is een glaze, en geen sealant. Echter zul je hiermee swirls maskeren, en de kleur intenser maken. Zeker een goede aanrader!
- EXP is de sealant
Verder een mooi begin lijstje.
Waar koop je die dan?quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb zo'n geval voor m'n velgen:
[ afbeelding ]
Liggen bij de Action voor iets van 1-2 euro. Goed genoeg voor je velgenquote:
Ah handig, dank uquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:50 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Liggen bij de Action voor iets van 1-2 euro. Goed genoeg voor je velgen
Gewoon iemand die hem mooi in zn lak kan zetten, lichte krasjes eruit etc.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:44 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Wat ben je precies naar op zoek? Iemand die jouw hele auto detailed? Of die laat zien wat er haalbaar is?
Kan ik wel voor je doen evt. Kom wel uit Zwollequote:Op donderdag 2 juni 2011 14:12 schreef Jaapie1993 het volgende:
[..]
Gewoon iemand die hem mooi in zn lak kan zetten, lichte krasjes eruit etc.
Oke, doe ik dan ook maar erbijquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:46 schreef Goddelijker het volgende:
Volgens mij is dat een leuk beginnerssetje!
Je zou evt. nog een speciale velgenreiniger kunnen nemen, zoals:
http://carclean.nl/produc(...)B-SRWC32_100733.aspx
Ik zou langs de Action gaan, stuk goedkoper.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oke, doe ik dan ook maar erbijNog een cheap ass washmitt die je me kan aanbevelen van die website, anders moet ik morgen ff langsrijden bij de Action?
Hm, dat klinkt wel bruikbaar, al heb ik het idee dat mijn remstof al wat ingevreten zitquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:46 schreef Goddelijker het volgende:
Volgens mij is dat een leuk beginnerssetje!
Je zou evt. nog een speciale velgenreiniger kunnen nemen, zoals:
http://carclean.nl/produc(...)B-SRWC32_100733.aspx
Dan is er maar één oplossing:quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:03 schreef D. het volgende:
[..]
Hm, dat klinkt wel bruikbaar, al heb ik het idee dat mijn remstof al wat ingevreten zit
Staat niet bij of het ook geschikt is voor chroomquote:Op donderdag 2 juni 2011 22:08 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dan is er maar één oplossing:
http://carclean.nl/produc(...)_AQIC500_101833.aspx
De samenstelling van het chroom op auto's is mij onbekend, maar ik ga er vanuit dat het geen puur Cr is.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:15 schreef D. het volgende:
[..]
Staat niet bij of het ook geschikt is voor chroom
Van binnen niet verchroomd, helaasquote:Op donderdag 2 juni 2011 23:15 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Als ze van binnen ook verchroomd zijn, kun je een testspot doen..
Ik zou het iig niet zomaar over chroom heen spuiten zonder te kijken/proberen op een onzichtbaar stuk.
Kaliumpermanganaat icm. water zou de paarse kleur ook kunnen verklaren.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:31 schreef opa_sigaar het volgende:
...Doorgaans is het een legering icm ijzer (Fe2+), de reactie van ijzer met Kaliumpermanganaat (KMnO4) levert de paarse stof Mn2+ en een reductie van ijzer naar Fe3+.
...
Besteld, hopelijk morgen afhalen. Dan nu over tot de behandeling.quote:
Nee hoor, is niet nodig. Met kleien haal je vastzittende restjes van je lak. Als je lak verder kras- en swirlvrij is, dan heeft polijsten geen enkele toegevoegde waarde.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 00:15 schreef Scorpie het volgende:
Hm, ik lees her en der dat het aan te raden is ook te polijsten als je gaat kleien. Is dat zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |