abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:56:42 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97334250

Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg onderaan in de Wiki het vorig topic toe.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.

BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)

AEX

Europese Indices

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday S&P 500-index en dagverschil in percentage

Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken
Beursvloer #186 Geef ons brood en spelen
Beursvloer #187 waar inflatie zijn tol eist
Beursvloer #188 Waar zelfs de grond onder onze voeten niet veilig is

---

quote:
15s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:02 schreef Sokz het volgende:
Oke paupers bij IGmarkets, krijg geen rekening in Nederland omdat ik geen 'vast' maandelijks inkomen heb (student dus ene maand meer, andere maand minder) wat 0 punten betekende en dan zou mijn huidige spaarrekening/vermogen minstens ¤25000 moeten zijn om alsnog een rekening te krijgen.

Rekening uk.co ook weg, over maandje nog maar eens proberen en dan voordoen als miljonair.
Bij RBS kun je volgens mij wel klant worden als student. Het viel me trouwens ook op dat de spreads bij RBS op een aantal indices een stuk kleiner zijn dan bij IG.

http://marketindex.rbs.com/nl/Indices.aspx
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_97336659
Sinds Yandex en Linkedin laatst naar de beurs zijn gegaan hier toch maar even een overzichtje om eens te kijken hoe het gaat met de verschillende ipo's en hoe ze er voor staan na hun listing. (voor de periode vanaf de rebound in maart 2009).

Zoals je ziet op de grafiekjes, een stijging van ver boven de 50% in het aantal IPO's, met boven de 100% in Raw Materials en Technology. Gemiddeld genomen staan al die nieuwe listings ook flink hoger en als je puur naar het laatste plaatje kijkt zie je dat de tech ipo's flink wat winst hebben opgeleverd voor de aandelen die nu op de markt staan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_97338522
Net arbeidsmarkt cijfers uit voor Amerika. Meer unemployment claims, lagere GDP in de revision, lagere corporate profits, lagere consumpion growth in de GDP factor.

Feest dus.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:42:48 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_97338857
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Net arbeidsmarkt cijfers uit voor Amerika. Meer unemployment claims, lagere GDP in de revision, lagere corporate profits, lagere consumpion growth in de GDP factor.

Feest dus.
Hm, wilde er een plaatje bij zoeken van een bear party, maar beter van niet.. :X
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:42:56 #5
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97338863
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:34 schreef sitting_elfling het volgende:

Feest dus.
Het dringt allemaal niet echt door als ik naar de lauwe reactie van de beurs kijk.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_97339538
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:42 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Het dringt allemaal niet echt door als ik naar de lauwe reactie van de beurs kijk.
Toen het uitkwam op BB news gingen ze direct over op 'de impact' op de beurs. Ze vonden de 0.2% daling in de futures toch best heftig! De Nasdaq stond zelfs al bijna in het rood nadat de cijfers uitkwamen!

Die lak aan realiteitszin is natuurlijk altijd wel een ' :') ' waard.
pi_97340802
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Toen het uitkwam op BB news gingen ze direct over op 'de impact' op de beurs. Ze vonden de 0.2% daling in de futures toch best heftig! De Nasdaq stond zelfs al bijna in het rood nadat de cijfers uitkwamen!

Die lak aan realiteitszin is natuurlijk altijd wel een ' :') ' waard.
Ik vind een bijna verlies na dit soort cijfers ook wel een beetje overdreven!!

:')___________!
pi_97354233
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:34 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Ik vind een bijna verlies na dit soort cijfers ook wel een beetje overdreven!!

:')___________!
er is ook helemaal niks aan de hand. :s)

bijv hier iemand die een 18 maanden rally voorspelt tot het einde van een vierjarige cyclus. Tussendoor nog een market panic, waarschijnlijk veroorzaakt door einde QE2. Als QE3 doorgaat komt er een grote momentum rally. 18 maanden vanaf nu is december 2012. Toeval? Neen! :N Ik hoop dat jullie duidelijk is wat er gaat gebeuren.

http://www.bloomberg.com/video/70103440/
pi_97362057
quote:
Trade Alert forecasts LinkedIn's options will trade with an at-the-money implied volatility between 65% and 85%. Higher implied volatility enriches options premiums. By way of comparison, Netlix Inc. (NFLX) options carry a 38% implied volatility, while Google's options trade with 21%, according to data compiled by data provider Livevol.
Relatief duur maar geen 150% zoals ik al dacht, maargoed we gaan het morgen zien.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 11:32:06 #10
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97376016
quote:
UPDATE 1-Dexia shares suspended as board meets

Shares in Dexia suspended

* Board of company meeting

* Dexia declines to comment

(Adds further details)

BRUSSELS, May 27 (Reuters) - Shares in Franco-Belgian financial services group Dexia (DEXI.BR) were suspended on Friday morning while its board of directors met, Belgium's financial markets regulator said.

The regulator said in a statement that the shares would remain suspended until Dexia provided "adequate information", a phrase it typically uses when a company is set to publish market-sensitive news during trading hours.

The partly state-owned group, which received 6 billion euros ($8.4 billion) from France and Belgium at the height of the financial market crisis, has agreed with the European Commission to divest certain businesses and to reduce its bond holdings.

Dexia declined to comment on the reason for the share suspension. (Reporting by Philip Blenkinsop; Editing by Mike Nesbit) ($1=.7158 euros)

http://in.reuters.com/art(...)dINLDE74Q0MF20110527
"Dexia (DEXB BB) will make a statement relating to its trade suspension in about an hour, according to a co. spokeswoman"

[ Bericht 4% gewijzigd door SeLang op 27-05-2011 11:41:31 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_97379727
Dexia was(/is) dan ook extreem leveraged. Een 'afslanking' zal vast en zeker gepaard gaan met een claimemissie en mogelijk zelfs met nieuw overheidsgeld.
pi_97381616
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 11:32 schreef SeLang het volgende:

[..]

"Dexia (DEXB BB) will make a statement relating to its trade suspension in about an hour, according to a co. spokeswoman"

[ afbeelding ]
quote:
De Belgische bank Dexia gaat een eenmalige last nemen van ¤ 3,6 mrd in het huidige kwartaal. De bank maakte vandaag plannen bekend om versneld onderdelen af te stoten.

bron: http://www.fd.nl/artikel/22271596/dexia-gaat-3-6-mrd-afboeken

koers 1% in de plus a.t.m. trouwens.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:05:24 #13
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97381881
quote:
koers 1% in de plus a.t.m. trouwens.
¤ 2,51 +2,87% :')
http://www.tijd.be/beurzen/60114920

Ik bedoel het is toch goed nieuws want het maakt een Europese QE alleen maar waarschijnlijker :')
pi_97382201
Het was ook niet zo unlikely dat Dexia natuurlijk een beetje in de problemen zou komen zitten. Dat laat onderstaand plaatje ook goed zien. Snel even wat ratio's gepakt die het duidelijk showen. Hoge leverage, hoge d/e, hoge a/e. No wonder dat er wat problemen zijn _O- Dexia heeft een 2 keer zo hoge leverage als de nr. 2

vrijdag 27 mei 2011 @ 14:19:49 #15
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97382430
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[ afbeelding ]
Wat een enorm verschil in leverage tussen de grote Europese en Amerikaanse banken :{

De Amerikanen hebben hun lesje geleerd en wij niet?
pi_97382734
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:19 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Wat een enorm verschil in leverage tussen de grote Europese en Amerikaanse banken :{

De Amerikanen hebben hun lesje geleerd en wij niet?
Hmmm, europese banken zijn altijd al hoger geleveraged geweest dan Amerikaanse, en ING was de koning.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 16:52:36 #17
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97388880
SocGen: "The China Domino Has Fallen!", Big-Time Inflation Coming All Around The World

Wat in het tweede paragraaf gesteld wordt lijkt me toch wel bullish voor aandelen.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 16:52:49 #18
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_97388892
Voor de liefhebber, LinkedIn opties zijn gearriveerd. verre putjes doen ongever volatility 110.

Juni 80 put 5,10
Nov 50 put 3,70
Overal verstand van.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 17:11:28 #19
256829 Sokz
Livin' the life
pi_97389631
Kun je daar dan ook calls op schrijven?
pi_97393305
quote:
http://www.zerohedge.com/(...)lining-risk-apetite?

- For the third week in a row equity fund investors were net redeemers from their accounts, taking out approximately $5.6 billion for the week ended May 25, 2011. The three-week total now stands at -$12.7 billion, the worst figure for this group since August 2010.
buy the dip :D :Y
pi_97411850
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 18:52 schreef superpiet het volgende:

[..]

buy the dip :D :Y
Dit wordt al tijden aangegeven als 'teken aan de wand' maar het duurt al zo'n beetje een jaar. Het kan dus nog wel even duren?
  zondag 29 mei 2011 @ 17:17:54 #22
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97461517
Het verkopen (ik zou zeggen: dumpen) door insiders gaat ook onverminderd door en lijkt niet meer relevant totdat de boel crasht en men weer achteraf gaat voorspellen "deze crash zat er aan te komen als je naar het gedrag van de insiders had gekeken".

http://finviz.com/insider(...)&o=-transactionValue
pi_97463600
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 17:17 schreef JimmyJames het volgende:
Het verkopen (ik zou zeggen: dumpen) door insiders gaat ook onverminderd door en lijkt niet meer relevant totdat de boel crasht en men weer achteraf gaat voorspellen "deze crash zat er aan te komen als je naar het gedrag van de insiders had gekeken".

http://finviz.com/insider(...)&o=-transactionValue
Het verkopen door insiders op zich vind ik niet alarmerend. Dit is voor veel bestuurders de enige mogelijkheid om hun 'virtuele' vermogen contant te maken of te spreiden over meerdere aandelen zoals elke belegger doet. Insiders die hun allerlaatste aandelen ook verkopen, vind ik wel een alarmerend signaal.

Heb je ook cijfers over het aantal insider sells uit een periode dat er volgens jou geen crash in de lucht hangt ?
  zondag 29 mei 2011 @ 18:29:51 #24
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_97463865
Vergeet mijn gechargeerd bericht ook maar. Ik ben een grafiekje tegengekomen maar daar kan ik weinig uit opmaken:

http://www.wealthdaily.com/articles/record-insider-selling/2851

Ja er werd op de bodem begin 2009 veel gekocht door insiders maar anderzijds kwam er na 23 november ook geen crash.

[ Bericht 16% gewijzigd door JimmyJames op 29-05-2011 18:49:53 ]
pi_97465070
Ik verwacht van een bestuurder niet dat hij aandelen in z'n eigen bedrijf bijkoopt. Het gebeurt wel eens als een soort symbolisch gebaar van vertrouwen, maar ik vind dat net zoiets als een CEO die z'n salaris op 0 stelt. Sympathiek, maar niet een essentieel signaal over hoe het nu werkelijk gaat met het bedrijf of de economie.

Een groot aantal insider sells kan wel op wantrouwen binnen het bestuur wijzen. Maar in veel gevallen zijn het ook vooraf geplande verkoopprogramma's zoals Bill Gates die z'n belang in Microsoft aan het terugbrengen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')