Magnetron nuked voedselquote:Op zondag 29 mei 2011 18:43 schreef MaximusTG het volgende:
Ik gok dat Pipo meer doelt op het opwarmen in de magnetron.
Oh is de magnetron fout dan?quote:Op zondag 29 mei 2011 18:43 schreef MaximusTG het volgende:
Waarom? Omdat technologie en dus eng?quote:
Ik heb op het moment ook appeltaart in de vriezer zitten. Dat is niet zo gek...quote:Op zondag 29 mei 2011 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Een appeltaart geportioneerd invriezen is goed te doen hoor, doe het ook wel eens omdat ik gek ben op appeltaart, maar met zijn tweetjes eet niet niet in een dag of 2 een hele taart weg.
Dit dus. Je wil niet weten hoe slap appeltaart wordt als je het in de magnetron stopt.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:43 schreef MaximusTG het volgende:
Deegwaar die warm en een beetje kleffig lekker zijn kan je prima invriezen en magnetronnen. Scones zijn zo helemaal geweldig, mischien wel beter dan vers gebakken.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:08 schreef Pipo1234 het volgende:
Ik bedacht er net nog eentje...
Een taart bakken die vervolgens grotendeels invriezen, er dan een paar maanden later een stukje van uit de vriezer halen en dat stukje in de magnetron opwarmen.
omdat - jeugdtrauma's met borden opgewarmde macaroni welke ranzig was.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom? Omdat technologie en dus eng?
Macaroni opwarmen is wel heel erg triest, wat kost een kilo, 49 cent?quote:Op zondag 29 mei 2011 18:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
omdat - jeugdtrauma's met borden opgewarmde macaroni welke ranzig was.
quote:Op zondag 29 mei 2011 18:50 schreef Absurditeit het volgende:
Rookworsten van de HEMA bij kant-en-klare boerenkool van de Aldi eten.
dat in 1 zin durven noemen! culi-barbaar dat je er bentquote:Op zondag 29 mei 2011 18:50 schreef Absurditeit het volgende:
De kant en klare boerenkool van de HEMA daarentegen...quote:Op zondag 29 mei 2011 18:50 schreef Absurditeit het volgende:
quote:Op zondag 29 mei 2011 18:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
[..]
dat in 1 zin durven noemen! culi-barbaar dat je er bent
nee was als ik laat thuis was (stage enzo) en dan stond er een bord macaroni in de koelkast voor in de magnetron. echt hoe dat eruit kwam !!! het lijkt wel alsof het vet van het gehakt over je bord heen ontploft door zo'n magnetron.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Macaroni opwarmen is wel heel erg triest, wat kost een kilo, 49 cent?
En het is nog link ook, lauwe macaroni is een broeinest voor bacterien, macaroni koken en niet dezelfde dag eten is vragen om voedselvergiftigingen.
Volgens mij kook je macaroni vers in 4-5 minuten, dus snap nog steeds het opwarmen in de magnetron niet. Het is smerig en je wint geen tijd, het kost geen drol.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee was als ik laat thuis was (stage enzo) en dan stond er een bord macaroni in de koelkast voor in de magnetron. echt hoe dat eruit kwam !!! het lijkt wel alsof het vet van het gehakt over je bord heen ontploft door zo'n magnetron.
En pasta-salade dan?quote:Op zondag 29 mei 2011 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Macaroni opwarmen is wel heel erg triest, wat kost een kilo, 49 cent?
En het is nog link ook, lauwe macaroni is een broeinest voor bacterien, macaroni koken en niet dezelfde dag eten is vragen om voedselvergiftigingen.
het was macaroni als in - compleet pasta gerecht (inclusief groenten, gehakt, etc). gewoon, opwarmen als je thuiskomt, ken je dat niet? anders moet je nog koken enzo, nu enkel je bord ff opwarmen.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij kook je macaroni vers in 4-5 minuten, dus snap nog steeds het opwarmen in de magnetron niet. Het is smerig en je wint geen tijd, het kost geen drol.
Maar geldt dat ook als je er saus, gehakt en bepaalde groenten etc. door wilt doen?quote:Op zondag 29 mei 2011 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij kook je macaroni vers in 4-5 minuten, dus snap nog steeds het opwarmen in de magnetron niet. Het is smerig en je wint geen tijd, het kost geen drol.
Ja. De saus maak je apart en doe je door de pasta. Je gaat niet de pasta meekoken in de saus.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:57 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Maar geldt dat ook als je er saus, gehakt en bepaalde groenten etc. door wilt doen?
Het gaat erom dat je wel degelijk tijd wint als je het al zo klaar hebt en het dus zo opwarmt. Of het te vreten is, is een tweede.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:58 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja. De saus maak je apart en doe je door de pasta. Je gaat niet de pasta meekoken in de saus.
het is niet zo belangrijk, maar een magnetron nuked sneller een bord macaroni dan jij het vers kan koken - om de vraag te beantwoorden.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:58 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja. De saus maak je apart en doe je door de pasta. Je gaat niet de pasta meekoken in de saus.
Een bord kant-en-klare pasta met saus erbij moet toch echt wel drie of vier minuten in de magnetron lijkt me. Verse pasta kook je even lang.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:59 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je wel degelijk tijd wint als je het al zo klaar hebt en het dus zo opwarmt. Of het te vreten is, is een tweede.
Een goeie pastasaus heb ik echt niet in 4 minuten klaar hoor.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Een bord kant-en-klare pasta met saus erbij moet toch echt wel drie of vier minuten in de magnetron lijkt me. Verse pasta kook je even lang.
Geforceerd afkoelen met koud water, ijsklontjes, dan in de koelkast zetten.quote:
Volgens mij ging het over kant-en-klare meuk.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Een goeie pastasaus heb ik echt niet in 4 minuten klaar hoor.
En 1 bord kant-en-klare pasta opwarmen in de magnetron is na 2 minuten al veel te warm, anderhalve minuut is het meestal prima warm en nog best eetbaar.
Sorry voor al de culinaire hartjes die ik nu breek
Dan zou ik even 10 minuten op m'n lip kauwen en ff snel een saus maken met gehakt, groente en saus. Zooooo veel lekkerder.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Een goeie pastasaus heb ik echt niet in 4 minuten klaar hoor.
En 1 bord kant-en-klare pasta opwarmen in de magnetron is na 2 minuten al veel te warm, anderhalve minuut is het meestal prima warm en nog best eetbaar.
Sorry voor al de culinaire hartjes die ik nu breek
Van die pakken met pasta en nasi van de basismarkt.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
omdat - jeugdtrauma's met borden opgewarmde macaroni welke ranzig was.
Neuh max. 2 minuten. En dat jij een verse pasta maakt binnen 3 min. lijkt me zeer onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Een bord kant-en-klare pasta met saus erbij moet toch echt wel drie of vier minuten in de magnetron lijkt me. Verse pasta kook je even lang.
Onzinquote:Op zondag 29 mei 2011 19:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]
\
En een echt goede pastasaus duurt een paar uur.
Er is meer dan tomatensaus, en als je bv Marinara maakt gaat dat veel snellerquote:Op zondag 29 mei 2011 19:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Tomatensaus? Die vind ik pas écht lekker als 'ie een paar uur geprutteld heeft.
Na het koken even afspoelen met koud water, is het meteen koud en plakt veel minder omdat je wat zetmeel wegspoelt.quote:
Brrrr, kant-en-klaar pizza's uit de magnetron.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:23 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Van die pakken met pasta en nasi van de basismarkt.![]()
Of nog leuker... van die supergoedkope pizza's. Dit alles in de magnetron. Jeugdtrauma's ten top...
Ja klopt, ik bedoelde vooral tomatensaus.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er is meer dan tomatensaus, en als je bv Marinara maakt gaat dat veel sneller
Je kunt ook gewoon saus invriezen of bewaren en dan de saus verwarmen en macaroni koken.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja klopt, ik bedoelde vooral tomatensaus.
Er is nog een overtreffende trap: magnetronfrieten.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:09 schreef Fixers het volgende:
[..]
Brrrr, kant-en-klaar pizza's uit de magnetron.
Ik wist niet eens dat die bestonden.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Er is nog een overtreffende trap: magnetronfrieten.
Totaal niet te eten.
Ja, in een speciaal bakje met een apart soort folie aan de binnenkant. Wat zogenaamd voor knapperigheid zou moeten zorgen.quote:
dan wil ik er ook nog wel ff een scheppie bovenop doen. ik HEB nml wel een magnetron, maar alleen voor non-food dingen te verwarmen. Als ik het in mijn mond stop. gaat het niet in de magnetron. Soit.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:27 schreef MaximusTG het volgende:
Nou ja, valt iig mee van ze dat ze het probeerden. Kan me voorstellen dat niet iedereen van geitenkaas houdt.
Nog @pietverdriet over de magnetron; ik vind de magnetron zeker niet eng, maar ik vind veel ontdooide dingen uit de magnetron er gewoon niet lekker uitzien. Bij ontdooide appeltaart krijg ik een beeld van een halflauwe taart met zompige bodem..
Ja! Geweldig! Die zijn zo over-the-top fout dat het niet meer uitmaakt of het culinair verantwoord is.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:08 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ja, in een speciaal bakje met een apart soort folie aan de binnenkant. Wat zogenaamd voor knapperigheid zou moeten zorgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |