abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:29:24 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97550293
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:26 schreef Magnificat het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Al ga ik ervan uit dat er wel een hele grote partij besmette komkommers zijn, aangezien er nog steeds nieuwe gevallen bijkomen.

Zoals je zelf waarschijnlijk ook wel weet zijn Duitsers, ook mannen verzot op salades etc.
Waarom dan amper besmette mannen? De eerste man die eraan is overleden moet nog komen, tenminste met deze vorm van EHEC in Duitsland.
Dat vind ik nu juist zo raar, de besmetting loopt over weken en over het hele land met zwaartepunt noorden, dat moet een enorme partij komkommers zijn, en die bovendien lang goedblijven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97550541
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat vind ik nu juist zo raar, de besmetting loopt over weken en over het hele land met zwaartepunt noorden, dat moet een enorme partij komkommers zijn, en die bovendien lang goedblijven.
Ja dat doet het gif he :|W

Ik geloof sowieso niet dat de oorzaak die komkommers zijn. Kreeg de indruk dat jij daar wel in geloofde, vandaar dat ik dat als voorbeeld nam.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:45:25 #153
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97550889
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:35 schreef Magnificat het volgende:

[..]

Ik geloof sowieso niet dat de oorzaak die komkommers zijn. Kreeg de indruk dat jij daar wel in geloofde, vandaar dat ik dat als voorbeeld nam.
Ik snap Pietverdriet's manier van denken wel. Het is raar dat zo’n epidemie, verspreid door een groot gebied in Duitsland, en zo lang, afkomstig zou zijn van één lading komkommers. Dit is niet logisch. Het lijkt mij dan ook niet waarschijnlijk dat de oorzaak bij die partij komkommers ligt.

Wat ook vreemd is dat de ziekte voornamelijk voorkomt in Duitsland zelf, of bij buitenlanders die op bezoek zijn geweest in Duitsland. Er zijn geen oorspronkelijke cases bekend in Nederland, Spanje, of omringende landen. Dan is het niet vergezocht om te denken dat de bron en oorzaak in Duitsland zelf ligt (en dus niet veroorzaakt in Nederland of Spanje).
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:48:49 #154
45206 Pietverdriet
pi_97551019
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:35 schreef Magnificat het volgende:

[..]

??
quote:
Het is wat de media beweerd, maar wat ik dus bedoel is dat dit verhaal rammelt, het kan gezien de hoeveelheid besmette personen niet 1 omgevallen pallet zijn, het moeten een zeer grote hoeveelheid komkommers zijn. Als iedereen ziek zou worden van een besmette komkommer, dan zou de infectiedichtheid hoger zijn.
pi_97551318
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Pas na 10 dagen ofzo krijg je dusdanige klachten dT je echt wel naar de huisarts gaat. Dat helpt ook niet mee.
pi_97551413
De AH zal ook wel last hebben van de massahysterie gezien dit bericht op de website.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:59:33 #157
45206 Pietverdriet
pi_97551454
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Pas na 10 dagen ofzo krijg je dusdanige klachten dT je echt wel naar de huisarts gaat. Dat helpt ook niet mee.
De mensen die dus nu ziek zijn, ziek worden zijn weken geleden besmet.
Nu gaat iedere Duitser die ziek is wel naar de dokter, want je kan je bv niet ziekmelden zonder een briefje van de dokter.
pi_97551507
Ik snap wel wat je bedoeld Piet.
Ze zijn ook nog steeds bezig om te onderzoeken waar de bron ligt.
Weet wel zeker dat bepaalde hogere rangen in DLD meer weten, maar het ( zoals gewoonlijk) nog niet kenbaar maken.

Zoals ik al zei het verhaal van die komkommers geloof ik niet. 1 pallet kan niet de hoeveelheid zieken geven die er nu zijn. Daarnaast leverd Spanje niet alleen aan Noord DLD lijkt mij.
( we bedoelden waarschijnlijk hetzelfde)

Wie weet ligt de oorzaak wel in Noord DLD zelf, lijkt mij veel voor de hand liggender.
pi_97551680
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De mensen die dus nu ziek zijn, ziek worden zijn weken geleden besmet.
Nu gaat iedere Duitser die ziek is wel naar de dokter, want je kan je bv niet ziekmelden zonder een briefje van de dokter.
Niet weken geleden.
Incubatietijd bedraagt 3 a 4 dagen, met een range van 1 - 12 dagen.
HUS kan zich nog tot 14 dagen na de gastro-enteritis ontwikkelen
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 31 mei 2011 @ 19:10:37 #160
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97551954
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:26 schreef Magnificat het volgende:

Daar heb je gelijk in. Al ga ik ervan uit dat er wel een hele grote partij besmette komkommers zijn, aangezien er nog steeds nieuwe gevallen bijkomen.

Zoals je zelf waarschijnlijk ook wel weet zijn Duitsers, ook mannen verzot op salades etc.
Waarom dan amper besmette mannen? De eerste man die eraan is overleden moet nog komen, tenminste met deze vorm van EHEC in Duitsland.
Dat klopt niet:

quote:
Mit dem Todesfall aus Nordrhein-Westfalen erhöhte sich bundesweit die Zahl der an einer Ehec-Infektion gestorbenen Menschen auf 15 - 13 davon waren Frauen.
Maar het zijn dus wel overwegend vrouwen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_97552064
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 09:51 schreef plonsikduik het volgende:

[..]

maakt niet meer uit waar ze vandaan komen, WE ETEN ZE GEWOON NIET MEER
en zeker de duisters niet meer

zal ze leren }) , maar als ze zo overtuigd zijn dat het goede komkommers zijn , er zijn landen waar mensen sterven van de honger !!! , maar nee gewoon weggooien he, en niet de prijs verlagen
ik heb zo geen enkel medelijden hoor
De prijs van komkommers is al gezakt naar 1 cent per stuk
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 31 mei 2011 @ 19:21:13 #162
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97552440
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:59 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Ik denk dat de oorzaak simpeler is: de bacterie doodt vooral de zwakkeren in de samenleving, en dat zijn vooral ouderen. Aangezien dat de meeste (hoog)bejaarden vrouw zijn, is het niet zo raar dat de meeste zieken en doden dus ook juist vrouw zijn.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2011 @ 19:23:26 #163
240917 Mula
pi_97552571
De bacterie kan zich toch ook fecaal-oraal verspreiden? Dus bacterie aan handen na toiletbezoek en ziek na handen in mond doen. Kan de bacterie zich dan niet verspreiden via bijv geld?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 19:51:11 #164
45206 Pietverdriet
pi_97553757
Maar goed, de komkommer-theorie houd dus geen stand, de bacteriën aangetroffen op de Spaanse kwammer zijn niet die waar de mensen ziek van zijn.

http://www.focus.de/panor(...)kung_aid_632949.html
  dinsdag 31 mei 2011 @ 20:01:47 #165
45206 Pietverdriet
pi_97554206
De epidemie is wellicht over haar hoogtepunt
In Hamburg daalt het aantal nieuwe gevallen.

http://www.depers.nl/buit(...)llen-in-Hamburg.html
pi_97556942
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 20:01 schreef Pietverdriet het volgende:
De epidemie is wellicht over haar hoogtepunt
In Hamburg daalt het aantal nieuwe gevallen.

http://www.depers.nl/buit(...)llen-in-Hamburg.html
Waarschijnlijk een rotte partij geweest? Een terreuraanslag? Spannend! :D
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:04:22 #167
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97557571
EHEC-bacterie niet in Nederlandse groente aangetroffen – ‘Spanje niet de bron’

Komkommertelers, zoals hier in Emmen, kunnen door de EHEC-bacterie nog maar amper de oogst kwijt raken. Foto WFA/Jan Sibon

Groenten in Nederland lijken tot dusver vrij van de EHEC-bacterie die in Duitsland al meerdere slachtoffers heeft geëist. De nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit (nVWA) heeft de E.coli-variant in geen van de 168 monsters die in de afgelopen dagen zijn onderzocht aangetroffen. De nVWA heeft het onderzoek vooral geconcentreerd op komkommers.

‘Spanje niet de bron van besmetting’

Update 16.36 De Frankfurter Allgemeine meldt dat de EHEC-besmetting niet uit Spanje afkomstig is. Dat zou laboratorium-onderzoek hebben uitgewezen.

‘Nauwelijks te verklaren’

De Duitse autoriteiten wezen twee Spaanse telers aan als de bron van de EHEC-bacterie. Maar volgens bioloog Jan van der Blom, actief in Almería, staat nog niets vast. “Het is nauwelijks te verklaren,” zegt hij vandaag in NRC Handelsblad. De Nederlandse bioloog is hoofd van de plaagbestrijding van Coexphal, de vereniging die driekwart van de coöperaties en veilingen in de regio Almería vertegenwoordigt.

Vreemd is volgens Van der Blom ook dat alleen in Noord-Duitsland mensen besmet zijn. „Bedrijven uit deze regio leveren niet alleen aan Noord-Duitsland, maar aan heel West-Europa. Er moet een reden voor zijn waarom alleen daar tot nu toe mensen ziek zijn geworden.”

In Nederland twee besmettingen vastgesteld

In Nederland blijken twee van de drie patiënten die met nierfalen zijn opgenomen in ziekenhuizen, besmet te zijn. Dat heeft Roel Coutinho van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) vanmorgen bekendgemaakt. Een derde geval wordt nog onderzocht. Er zijn meer gevallen gemeld van mensen met diarree na een bezoek aan Duitsland. Maar zij hebben geen last van nierfalen.

Heel Europa is op zoek naar de bron van besmetting met de EHEC-bacterie die inmiddels in Duitsland aan vijftien mensen het leven heeft gekost. Vanochtend werd bekend dat een Zweedse vrouw overleden is aan de gevolgen van een infectie na een reis naar Duitsland. Als mogelijke bronnen voor de besmetting worden Spanje, Nederland en Denemarken aangewezen. Maar harde bewijzen zijn er nog niet. De Nederlandse export van komkommers naar Duitsland is totaal stilgevallen. De schade loopt in de miljoenen.

Bron: nrc.nl
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:05:07 #168
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97557613
Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit :

Tot op heden alle onderzochte monsters EHEC-bacterievrij

Nieuwsbericht nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit | 31 mei 2011

De nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit (nVWA) heeft geen EHEC-bacterie aangetroffen bij de 168 monsters die in de afgelopen dagen zijn onderzocht. Deze monsters zijn genomen in supermarkten, groothandelaren en bij telers. De nVWA blijft doorgaan met extra monsters nemen totdat de bron van de EHEC-besmetting in Duitsland definitief is bevestigd.

De nVWA heeft het onderzoek vooral geconcentreerd op komkommers. Bij alle monsters is geen EHEC-bacterie aangetroffen. Het Productschap Tuinbouw heeft ook monsters genomen van paprikas, aubergine, tomaten en sla. Ook deze resultaten zijn negatief.
Alle monsters zijn onderzocht op het laboratorium van de nVWA. Dit laboratorium is het enige geaccrediteerde laboratorium in Nederland voor het volledige onderzoek op de EHEC-bacterie.

Voor vragen over dit nieuwsbericht kunnen journalisten contact opnemen met het team persvoorlichting van de nVWA (070) 448 46 46. Consumenten en bedrijven kunnen bellen met (0800) 0488.

De AID, PD en VWA bouwen aan één nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:05:32 #169
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97557635
- dubbel -
pi_97557667
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:04 schreef SemperSenseo het volgende:
EHEC-bacterie niet in Nederlandse groente aangetroffen – ‘Spanje niet de bron’

[ afbeelding ]
Komkommertelers, zoals hier in Emmen, kunnen door de EHEC-bacterie nog maar amper de oogst kwijt raken. Foto WFA/Jan Sibon

Groenten in Nederland lijken tot dusver vrij van de EHEC-bacterie die in Duitsland al meerdere slachtoffers heeft geëist. De nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit (nVWA) heeft de E.coli-variant in geen van de 168 monsters die in de afgelopen dagen zijn onderzocht aangetroffen. De nVWA heeft het onderzoek vooral geconcentreerd op komkommers.

‘Spanje niet de bron van besmetting’

Update 16.36 De Frankfurter Allgemeine meldt dat de EHEC-besmetting niet uit Spanje afkomstig is. Dat zou laboratorium-onderzoek hebben uitgewezen.

‘Nauwelijks te verklaren’

De Duitse autoriteiten wezen twee Spaanse telers aan als de bron van de EHEC-bacterie. Maar volgens bioloog Jan van der Blom, actief in Almería, staat nog niets vast. “Het is nauwelijks te verklaren,” zegt hij vandaag in NRC Handelsblad. De Nederlandse bioloog is hoofd van de plaagbestrijding van Coexphal, de vereniging die driekwart van de coöperaties en veilingen in de regio Almería vertegenwoordigt.

Vreemd is volgens Van der Blom ook dat alleen in Noord-Duitsland mensen besmet zijn. „Bedrijven uit deze regio leveren niet alleen aan Noord-Duitsland, maar aan heel West-Europa. Er moet een reden voor zijn waarom alleen daar tot nu toe mensen ziek zijn geworden.”

In Nederland twee besmettingen vastgesteld

In Nederland blijken twee van de drie patiënten die met nierfalen zijn opgenomen in ziekenhuizen, besmet te zijn. Dat heeft Roel Coutinho van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) vanmorgen bekendgemaakt. Een derde geval wordt nog onderzocht. Er zijn meer gevallen gemeld van mensen met diarree na een bezoek aan Duitsland. Maar zij hebben geen last van nierfalen.

Heel Europa is op zoek naar de bron van besmetting met de EHEC-bacterie die inmiddels in Duitsland aan vijftien mensen het leven heeft gekost. Vanochtend werd bekend dat een Zweedse vrouw overleden is aan de gevolgen van een infectie na een reis naar Duitsland. Als mogelijke bronnen voor de besmetting worden Spanje, Nederland en Denemarken aangewezen. Maar harde bewijzen zijn er nog niet. De Nederlandse export van komkommers naar Duitsland is totaal stilgevallen. De schade loopt in de miljoenen.

Bron: nrc.nl
Volgens mij worden hier ook wel Spaanse komkommers verkocht toch?
pi_97565821
In dit jaargetijde?
pi_97568005
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 juni 2011 @ 07:38:41 #173
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97571383
:D

Het is me overigens nog steeds niet duidelijk of mensen elkaar kunnen besmetten net als bij een griep - door slechte hygiëne, of dat die bacterie voornamelijk via het voedsel wordt verspreid. Daar hoor je eigenlijk niks over. Als mensen elkaar kunnen besmetten is de verspreiding veel logischer (net als bij de Mexicaanse griep waar het te herleiden was naar dat ene jongetje).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 1 juni 2011 @ 08:03:52 #174
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97571556
E. coli outbreak in Germany: Women more affected
31 May 2011 Last updated at 16:42 GMT
By Stephen Evans, BBC News, Berlin

One of the mysteries about the outbreak of the particularly vicious strain of E. coli is that most of the victims have been women.

It is not clear why women have been more affected in the recent E. coli outbreak, thought to be linked to cucumbers

In most outbreaks, the victims are children because they have not developed the immune system to fight off the food poisoning - but in the German case, it is adults and female adults, in particular.

Scientists simply do not know why.

One theory was that the victims were often people who liked eating what they thought was healthy food, say because it was low calorie (like cucumbers) or because it was organic.

But the scientists are now cautioning against that view. It may be too pat.

Dr Ulf Goebel of the Charite university hospital in Berlin said it might just be that this specific strain had something in it which found women's bodies suitable and not men's (just as some strains work on some ethnic groups and not others).

Intriguingly, a previous outbreak of this rare type of E. coli happened in the United States in 1994 - and again the victims were predominantly women, with the average victim being 36 years of age.

DNA tests

If it is simply that women are more susceptible to this particular type of E. coli, then that would point away from the "health food" theory.

As if to confuse matters further, the German authorities, having pointed the finger at Spain earlier, said tests on the suspect cucumbers had shown a trace of a different strain of E. coli - in other words: the cucumbers were not guilty of causing the current outbreak.

All this matters greatly because once a country's farms are tainted, trade collapses. Information affects livelihoods, which explains the outrage in Spain at German accusations.

There is some dismay in other cucumber-growing countries too.

A lack of clarity serves to put a cloud of suspicion over many. Some consumers simply shy away from the suspect vegetable without making a distinction about source.

So the task of getting clarity is urgent.

There is an immense amount of extraordinarily clever work going into identifying the source, like studying the DNA of the bacterium.

But the true breakthrough will come, Dr Goebel says, through what amounts to detective work: simply asking all the surviving victims what they ate and when they ate it, and then comparing notes to find a pattern.

Simple, really - or not.

Bron: BBC News
  woensdag 1 juni 2011 @ 08:24:14 #175
45206 Pietverdriet
pi_97571785
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Volgens mij worden hier ook wel Spaanse komkommers verkocht toch?
Spaanse komkomkommers hebben niets met EHEC te doen, net zo min als de Nederlandse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')