De vraag is dus opnieuw: waar komt de besmetting vandaan? Het is opvallend dat er meer vrouwen ziek zijn geworden dan mannen. Zijn er dingen waar vrouwen meer mee in aanraking komen dan mannen? (Ik denk dat vrouwen allicht vaker rauwkost eten dan mannen trouwens - dat zou een verklaring kunnen zijn.)quote:Woher kommt der Ehec-Keim? Die auf spanischen Gurken in Hamburg entdeckten Bakterien haben offenbar nicht die Erkrankungswelle ausgelöst. Forscher fanden keine Übereinstimmung mit dem Stamm aus den Stuhlproben der Patienten. Nun beginnt die Suche nach der Quelle von vorne.
Hamburg - Die Bakterienstämme auf zwei Gurken aus dem Hamburger Großmarkt sind identifiziert - und das Ergebnis ist eine Überraschung: Die Erreger stimmen nicht mit jenen vom Typ O104 überein, die bei Patienten in Hamburg nachgewiesen wurden, sagte Hamburgs Gesundheitssenatorin Cornelia Prüfer-Storcks (SPD). Zwar seien auf den Gurken Ehec-Erreger nachgewiesen worden, allerdings nicht der Stamm, der die Erkrankungen ausgelöst habe. "Nach wie vor ist die Quelle nicht identifiziert." Die Ergebnisse zweier weiterer Proben lägen noch nicht vor. Die Warnung in Hamburg bleibe aufrechterhalten, keine Gurken, Tomaten und Salate zu essen.
Die Quelle der schweren Erkrankungen an dem hämolytisch-urämischen Syndrom (Hus) ist damit wieder vollkommen unklar. An insgesamt vier Salatgurken aus dem Hamburger Großmarkt war das Bakterium in der vergangenen Woche nachgewiesen worden. Drei der Gurken stammen aus Spanien. Bei der vierten positiv getesteten Gurke deuten Hinweise auf Lieferwege aus den Niederlanden hin.
Bei den nun identifizierten Bakterienstämmen handelt es sich laut der Gesundheitssenatorin um Proben von spanischen Gurken. Die Erreger der beiden übrigen belasteten Gurken seien noch nicht identifiziert. In Mecklenburg-Vorpommern sind indes weitere Ehec-Erreger auf Gurken, Tomaten und Blattsalat gefunden worden.
wat dacht je van het oudste recht van vrouwenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:32 schreef Rewimo het volgende:
Der Spiegel:
[..]
De vraag is dus opnieuw: waar komt de besmetting vandaan? Het is opvallend dat er meer vrouwen ziek zijn geworden dan mannen. Zijn er dingen waar vrouwen meer mee in aanraking komen dan mannen? (Ik denk dat vrouwen allicht vaker rauwkost eten dan mannen trouwens - dat zou een verklaring kunnen zijn.)
Die koken meestal dus de besmetting zal wel in de keuken plaatsvinden.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:32 schreef Rewimo het volgende:
Der Spiegel:
[..]
De vraag is dus opnieuw: waar komt de besmetting vandaan? Het is opvallend dat er meer vrouwen ziek zijn geworden dan mannen. Zijn er dingen waar vrouwen meer mee in aanraking komen dan mannen? (Ik denk dat vrouwen allicht vaker rauwkost eten dan mannen trouwens - dat zou een verklaring kunnen zijn.)
Voor de zekerheid zou ik dat niet doen nee. Het is een kleine moeite en je vermindert het risico toch aanzienlijk.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wij gaan volgende week een weekje naar Duitsland op vakantie, in het besmette gebied. Voor de zekerheid dus maar geen rauwe groente eten?
Gewoon gekookte of gebakken groenten, en voornamelijk vlees! Zit je goed in Duitslandquote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wij gaan volgende week een weekje naar Duitsland op vakantie, in het besmette gebied. Voor de zekerheid dus maar geen rauwe groente eten?
Als ik naar mijn collega's kijk wel ja, veel meer vrouwen die aan de salades gaan. Nu kan ik cynisch zeggen dat je er natuurlijk wel van afvalt..quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:55 schreef Stokstaart het volgende:
Ze eten waarschijnlijk niet alleen verhoudingsgewijs meer rauwkost maar ook vaker rauwkost.
Ik denk dat de oorzaak simpeler is: de bacterie doodt vooral de zwakkeren in de samenleving, en dat zijn vooral ouderen. Aangezien dat de meeste (hoog)bejaarden vrouw zijn, is het niet zo raar dat de meeste zieken en doden dus ook juist vrouw zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:51 schreef Magnificat het volgende:
Of je nou 1 hapje van een met EHEC besmette komkommer of tomaat etc eet of 3 hele, dat maakt geen bal uit.
Ziek wordt je, hoe dan ook. ( ip ook mannen ja )
Dus het verhaaltje dat de verklaring zou kunnen zijn; vrouwen eten meer rauwkost dan mannen, gaat niet op lijkt mij.
Ik blijf erbij dat de oorzaak elders zit of dat er een mutatie van de EHEC heeft plaats gevonden en nu reageert met vrouwelijke hormonen.
Alleen treft het niet speciaal ouderen:quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:59 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik denk dat de oorzaak simpeler is: de bacterie doodt vooral de zwakkeren in de samenleving, en dat zijn vooral ouderen. Aangezien dat de meeste (hoog)bejaarden vrouw zijn, is het niet zo raar dat de meeste zieken en doden dus ook juist vrouw zijn.
Uit datzelfde artikel in Der Spiegelquote:Im Kreis Paderborn gibt es derzeit besonders viele Fälle von Erkrankungen durch Ehec-Bakterien. So wurde die Erkrankung dort bei bislang 34 Menschen - 20 Frauen und 14 Männern - im Alter von 11 bis 91 Jahren festgestellt.
Je krijgt hier in DLD ook bijna altijd salade of rauwkost bij het eten (in restaurants). Dat is voorlopig over heb ik begrepen (ik ben weliswaar vrouw maar geen echte rauwkostliefhebberquote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik naar mijn collega's kijk wel ja, veel meer vrouwen die aan de salades gaan. Nu kan ik cynisch zeggen dat je er natuurlijk wel van afvalt..
Zou ze maar eens gaan vragen waar ze hun boodschappen hebben gedaan en zijn wezen eten. In Bocholt was er zo ineens een hepatitis uitbraak, werd terug gevoerd op 1 Döner tent waar iemand werkte die hepatitis had en duidelijk zijn handen niet waste of op het eten hoeste.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Alleen treft het niet speciaal ouderen:
[..]
Uit datzelfde artikel in Der Spiegel
Of er staat een saladebar en je kan het zelf pakken.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:04 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Je krijgt hier in DLD ook bijna altijd salade of rauwkost bij het eten (in restaurants). Dat is voorlopig over heb ik begrepen (ik ben weliswaar vrouw maar geen echte rauwkostliefhebber).
De weerstand van bejaarden is natuurlijk een stuk minder, en er zijn natuurlijk veel minder hoogbejaarden (80+) mannen dan vrouwen, zeker in Duitsland.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:59 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik denk dat de oorzaak simpeler is: de bacterie doodt vooral de zwakkeren in de samenleving, en dat zijn vooral ouderen. Aangezien dat de meeste (hoog)bejaarden vrouw zijn, is het niet zo raar dat de meeste zieken en doden dus ook juist vrouw zijn.
Wat dat betreft is de horeca in Duitsland prima. Niet alleen de diners, maar ook de lunches en vooral het ontbijt. En je bent niet semi-verplicht zo'n suf kindermenu te nemen, maar ze zetten er desgevraagd altijd een bordje naast zodat je jouw kind wat van jezelf kunt geven.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Of er staat een saladebar en je kan het zelf pakken.
Vaak/meestal keurig verzorgd, veel keuze en vers
Jep.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat dat betreft is de horeca in Duitsland prima. Niet alleen de diners, maar ook de lunches en vooral het ontbijt. En je bent niet semi-verplicht zo'n suf kindermenu te nemen, maar ze zetten er desgevraagd altijd een bordje naast zodat je jouw kind wat van jezelf kunt geven.
En je krijgt gewoon waar voor je geld, het is helemaal niet duur.
Dat bedoelde ik ook uit te leggen;quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:55 schreef Stokstaart het volgende:
Ze eten waarschijnlijk niet alleen verhoudingsgewijs meer rauwkost maar ook vaker rauwkost.
Als je vaker kwamkwammersloeg eet is dat kans dat je tegen een besmette kommer aanloopt wel groter natuurlijkquote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:17 schreef Magnificat het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook uit te leggen;
Of je nou 1x een besmette komkommer eet of 5x
Of je nou een klein stukje van een besmette komkommer eet of 3 hele
Beide maakt niets uit, als het virus eenmaal binnen is wordt je ziek. Als je op het moment dat je al ziek bent nog meer besmet voedsel zou eten, wordt je er ip niet zieker van.
Daar heb je gelijk in. Al ga ik ervan uit dat er wel een hele grote partij besmette komkommers zijn, aangezien er nog steeds nieuwe gevallen bijkomen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je vaker kwamkwammersloeg eet is dat kans dat je tegen een besmette kommer aanloopt wel groter natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |