abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97544320
Weten ze dan wel helemaal zeker dat de infectie uberhaubt door groente/komkommers is gekomen? Is het niet een andere infectiebron geweest gezien er geen besmette komkommers meer gevonden kunnen worden.
pi_97545252
ze zijn druk bezig. maar waar rook is is meestal vuur.
als iedereen nu geen komkommers meer eet en er geen nieuwe gevallen bijkomen dan .............
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 31 mei 2011 @ 16:32:12 #128
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97545379
Der Spiegel:

quote:
Woher kommt der Ehec-Keim? Die auf spanischen Gurken in Hamburg entdeckten Bakterien haben offenbar nicht die Erkrankungswelle ausgelöst. Forscher fanden keine Übereinstimmung mit dem Stamm aus den Stuhlproben der Patienten. Nun beginnt die Suche nach der Quelle von vorne.

Hamburg - Die Bakterienstämme auf zwei Gurken aus dem Hamburger Großmarkt sind identifiziert - und das Ergebnis ist eine Überraschung: Die Erreger stimmen nicht mit jenen vom Typ O104 überein, die bei Patienten in Hamburg nachgewiesen wurden, sagte Hamburgs Gesundheitssenatorin Cornelia Prüfer-Storcks (SPD). Zwar seien auf den Gurken Ehec-Erreger nachgewiesen worden, allerdings nicht der Stamm, der die Erkrankungen ausgelöst habe. "Nach wie vor ist die Quelle nicht identifiziert." Die Ergebnisse zweier weiterer Proben lägen noch nicht vor. Die Warnung in Hamburg bleibe aufrechterhalten, keine Gurken, Tomaten und Salate zu essen.

Die Quelle der schweren Erkrankungen an dem hämolytisch-urämischen Syndrom (Hus) ist damit wieder vollkommen unklar. An insgesamt vier Salatgurken aus dem Hamburger Großmarkt war das Bakterium in der vergangenen Woche nachgewiesen worden. Drei der Gurken stammen aus Spanien. Bei der vierten positiv getesteten Gurke deuten Hinweise auf Lieferwege aus den Niederlanden hin.

Bei den nun identifizierten Bakterienstämmen handelt es sich laut der Gesundheitssenatorin um Proben von spanischen Gurken. Die Erreger der beiden übrigen belasteten Gurken seien noch nicht identifiziert. In Mecklenburg-Vorpommern sind indes weitere Ehec-Erreger auf Gurken, Tomaten und Blattsalat gefunden worden.
De vraag is dus opnieuw: waar komt de besmetting vandaan? Het is opvallend dat er meer vrouwen ziek zijn geworden dan mannen. Zijn er dingen waar vrouwen meer mee in aanraking komen dan mannen? (Ik denk dat vrouwen allicht vaker rauwkost eten dan mannen trouwens - dat zou een verklaring kunnen zijn.)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_97545463
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:32 schreef Rewimo het volgende:
Der Spiegel:

[..]

De vraag is dus opnieuw: waar komt de besmetting vandaan? Het is opvallend dat er meer vrouwen ziek zijn geworden dan mannen. Zijn er dingen waar vrouwen meer mee in aanraking komen dan mannen? (Ik denk dat vrouwen allicht vaker rauwkost eten dan mannen trouwens - dat zou een verklaring kunnen zijn.)
wat dacht je van het oudste recht van vrouwen ^O^
wie met vervuild materiaal omgaat is meestal het eerste ziek
pi_97545663
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:32 schreef Rewimo het volgende:
Der Spiegel:

[..]

Die koken meestal dus de besmetting zal wel in de keuken plaatsvinden.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 31 mei 2011 @ 16:46:45 #131
13151 crew  Rewimo
pi_97546189
Ook een mogelijkheid inderdaad :) Alleen schiet je er weinig mee op zolang je niet weet om welke producten het gaat. En er zijn ook kinderen ziek geworden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_97547737
Wij gaan volgende week een weekje naar Duitsland op vakantie, in het besmette gebied. Voor de zekerheid dus maar geen rauwe groente eten?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 31 mei 2011 @ 17:31:10 #133
13151 crew  Rewimo
pi_97548180
Lijkt me verstandig zolang de oorzaak van de besmetting niet gevonden is :Y
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:31:29 #134
93664 waht
Mushir
pi_97548194
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wij gaan volgende week een weekje naar Duitsland op vakantie, in het besmette gebied. Voor de zekerheid dus maar geen rauwe groente eten?
Voor de zekerheid zou ik dat niet doen nee. Het is een kleine moeite en je vermindert het risico toch aanzienlijk.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:36:40 #135
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97548393
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Gewoon gekookte of gebakken groenten, en voornamelijk vlees! Zit je goed in Duitsland ^O^
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_97548856
Of je nou 1 hapje van een met EHEC besmette komkommer of tomaat etc eet of 3 hele, dat maakt geen bal uit.
Ziek wordt je, hoe dan ook. ( ip ook mannen ja )
Dus het verhaaltje dat de verklaring zou kunnen zijn; vrouwen eten meer rauwkost dan mannen, gaat niet op lijkt mij.

Ik blijf erbij dat de oorzaak elders zit of dat er een mutatie van de EHEC heeft plaats gevonden en nu reageert met vrouwelijke hormonen.
pi_97548982
Ze eten waarschijnlijk niet alleen verhoudingsgewijs meer rauwkost maar ook vaker rauwkost.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:57:51 #138
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97549068
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:55 schreef Stokstaart het volgende:
Ze eten waarschijnlijk niet alleen verhoudingsgewijs meer rauwkost maar ook vaker rauwkost.
Als ik naar mijn collega's kijk wel ja, veel meer vrouwen die aan de salades gaan. Nu kan ik cynisch zeggen dat je er natuurlijk wel van afvalt..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:59:40 #139
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97549130
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:51 schreef Magnificat het volgende:
Of je nou 1 hapje van een met EHEC besmette komkommer of tomaat etc eet of 3 hele, dat maakt geen bal uit.
Ziek wordt je, hoe dan ook. ( ip ook mannen ja )
Dus het verhaaltje dat de verklaring zou kunnen zijn; vrouwen eten meer rauwkost dan mannen, gaat niet op lijkt mij.

Ik blijf erbij dat de oorzaak elders zit of dat er een mutatie van de EHEC heeft plaats gevonden en nu reageert met vrouwelijke hormonen.
Ik denk dat de oorzaak simpeler is: de bacterie doodt vooral de zwakkeren in de samenleving, en dat zijn vooral ouderen. Aangezien dat de meeste (hoog)bejaarden vrouw zijn, is het niet zo raar dat de meeste zieken en doden dus ook juist vrouw zijn.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 31 mei 2011 @ 18:02:36 #140
13151 crew  Rewimo
pi_97549246
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:59 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik denk dat de oorzaak simpeler is: de bacterie doodt vooral de zwakkeren in de samenleving, en dat zijn vooral ouderen. Aangezien dat de meeste (hoog)bejaarden vrouw zijn, is het niet zo raar dat de meeste zieken en doden dus ook juist vrouw zijn.
Alleen treft het niet speciaal ouderen:

quote:
Im Kreis Paderborn gibt es derzeit besonders viele Fälle von Erkrankungen durch Ehec-Bakterien. So wurde die Erkrankung dort bei bislang 34 Menschen - 20 Frauen und 14 Männern - im Alter von 11 bis 91 Jahren festgestellt.
Uit datzelfde artikel in Der Spiegel
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 31 mei 2011 @ 18:04:17 #141
13151 crew  Rewimo
pi_97549326
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik naar mijn collega's kijk wel ja, veel meer vrouwen die aan de salades gaan. Nu kan ik cynisch zeggen dat je er natuurlijk wel van afvalt..
Je krijgt hier in DLD ook bijna altijd salade of rauwkost bij het eten (in restaurants). Dat is voorlopig over heb ik begrepen (ik ben weliswaar vrouw maar geen echte rauwkostliefhebber ;) ).
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:05:02 #142
45206 Pietverdriet
pi_97549351
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:02 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Alleen treft het niet speciaal ouderen:

[..]

Uit datzelfde artikel in Der Spiegel
Zou ze maar eens gaan vragen waar ze hun boodschappen hebben gedaan en zijn wezen eten. In Bocholt was er zo ineens een hepatitis uitbraak, werd terug gevoerd op 1 Döner tent waar iemand werkte die hepatitis had en duidelijk zijn handen niet waste of op het eten hoeste.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:06:06 #143
45206 Pietverdriet
pi_97549386
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:04 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Je krijgt hier in DLD ook bijna altijd salade of rauwkost bij het eten (in restaurants). Dat is voorlopig over heb ik begrepen (ik ben weliswaar vrouw maar geen echte rauwkostliefhebber ;) ).
Of er staat een saladebar en je kan het zelf pakken.
Vaak/meestal keurig verzorgd, veel keuze en vers
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:07:42 #144
45206 Pietverdriet
pi_97549441
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:59 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

De weerstand van bejaarden is natuurlijk een stuk minder, en er zijn natuurlijk veel minder hoogbejaarden (80+) mannen dan vrouwen, zeker in Duitsland.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:11:14 #145
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97549580
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Of er staat een saladebar en je kan het zelf pakken.
Vaak/meestal keurig verzorgd, veel keuze en vers
Wat dat betreft is de horeca in Duitsland prima. Niet alleen de diners, maar ook de lunches en vooral het ontbijt. En je bent niet semi-verplicht zo'n suf kindermenu te nemen, maar ze zetten er desgevraagd altijd een bordje naast zodat je jouw kind wat van jezelf kunt geven.

En je krijgt gewoon waar voor je geld, het is helemaal niet duur.
The End Times are wild
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:14:50 #146
45206 Pietverdriet
pi_97549736
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat dat betreft is de horeca in Duitsland prima. Niet alleen de diners, maar ook de lunches en vooral het ontbijt. En je bent niet semi-verplicht zo'n suf kindermenu te nemen, maar ze zetten er desgevraagd altijd een bordje naast zodat je jouw kind wat van jezelf kunt geven.

En je krijgt gewoon waar voor je geld, het is helemaal niet duur.
Jep.
In Nederland is het duurder en gemiddeld genomen gewoon minder goed.
Nederlanders pikken dat gewoon. Nederlanders hebben de naam op de penning te zijn, maar dan heb je nooit Duitsers meegemaakt, en als het ze niet bevalt, zeggen ze dat, en vertellen het anderen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 31 mei 2011 @ 18:15:12 #147
13151 crew  Rewimo
pi_97549753
Wij gaan van de week een paar dagen naar een hotelletje, ben benieuwd wat we daar krijgen qua groente nu. 't Is in elk geval niet in het noorden des lands ;)
pi_97549842
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:55 schreef Stokstaart het volgende:
Dat bedoelde ik ook uit te leggen;
Of je nou 1x een besmette komkommer eet of 5x
Of je nou een klein stukje van een besmette komkommer eet of 3 hele

Beide maakt niets uit, als het virus eenmaal binnen is wordt je ziek. Als je op het moment dat je al ziek bent nog meer besmet voedsel zou eten, wordt je er ip niet zieker van.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:21:16 #149
45206 Pietverdriet
pi_97549996
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:17 schreef Magnificat het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook uit te leggen;
Of je nou 1x een besmette komkommer eet of 5x
Of je nou een klein stukje van een besmette komkommer eet of 3 hele

Beide maakt niets uit, als het virus eenmaal binnen is wordt je ziek. Als je op het moment dat je al ziek bent nog meer besmet voedsel zou eten, wordt je er ip niet zieker van.
Als je vaker kwamkwammersloeg eet is dat kans dat je tegen een besmette kommer aanloopt wel groter natuurlijk
pi_97550177
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je vaker kwamkwammersloeg eet is dat kans dat je tegen een besmette kommer aanloopt wel groter natuurlijk
Daar heb je gelijk in. Al ga ik ervan uit dat er wel een hele grote partij besmette komkommers zijn, aangezien er nog steeds nieuwe gevallen bijkomen.

Zoals je zelf waarschijnlijk ook wel weet zijn Duitsers, ook mannen verzot op salades etc.
Waarom dan amper besmette mannen? De eerste man die eraan is overleden moet nog komen, tenminste met deze vorm van EHEC in Duitsland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')