abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97652595
quote:
Rusland houdt vast aan invoerverbod
Update: vrijdag 3 jun 2011, 09:09

Rusland is niet van plan het verbod op de invoer van verse groenten uit de Europese Unie op te heffen. De EU eist dat, maar de Russische regering stelt op haar beurt tegeneisen waar de EU nu nog niet aan kan voldoen.

Zo wil Moskou weten hoe de besmetting met de EHEC-bacterie ontstond, hoe die wordt overgedragen en er moet bewijs zijn dat de uitbraak onder controle is. Het EU-onderzoek is nog niet zo ver.

De EU exporteert jaarlijks voor bijna 600 miljoen euro groenten naar Rusland, waaraan de Nederlandse tuinders een groot deel bijdragen. De EU vindt het Russische verbod buitenproportioneel.
http://nos.nl/tekst/24551(...)+%28NOS+Teletekst%29
En hoeveel exporteert Rusland naar Nederland wat niet houdbaar is?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:09:54 #277
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97652649
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:02 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Valt mij wel op dat de Amerikanen en Engelsen de laatste tijd veel aan het EU-bashen zijn. En de Russen zijn eenzijdig al het voedsel uit heel Europa aan het verbieden. Wat voor politieke spelletjes worden er allemaal gespeeld en waarom?
Russen weten natuurlijk ook wel dat als er overproductie is in de EU dat de EU die maar wat graag elders dumpt. Een enorme hoeveelheid Groente die op de russische markt gedumpt wordt maakt natuurlijk hun eigen boeren/tuinders kapot, net zoals de landbouwoverschotten die met export subsidies in Afrika worden gedumpt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:31:01 #278
45206 Pietverdriet
pi_97653277
De Süddeutsche Zeitung meldt vandaag in de db uitgave dat er in 1 dag 100 nieuwe gevallen bij zijn gekomen, er nog steeds geen therapie is en de bron nog steeds niet gevonden is. Er is inmiddels de 18e dode gevallen, een 81 jarige vrouw.
Volgens Prof Helge Karg van de uni Münster gaat het om een zeer besmettelijke variant die zeer gevaarlijk is. Mensen zijn er zwaar ziek van. Complicaties zijn het stoppen van de nierfunctie, het aantasten van het zenuwgestel waardoor oa spraak en zicht storingen optreden. De Export van groenten gaat enorm terug, en in Duitsland geeft 59% van de vrouwen en 41% van de mannen aan dat ze voorlopig geen rauwe groenten eten uit angst besmet te raken (hoewel er geen enkele besmette groenten zijn aangetroffen note: PV) .
Een verdacht geval is het volgende
Er waren van 12 tot 14 mei 34 vrouwen die lid zijn van de vakbond voor medewerkers van de belastingdienst op een seminair in Lubeck. 4 van hen worden zwaar ziek en 1 daarvan overlijdt. Het is echter nog niet duidelijk waar de infectie is opgelopen.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:37:20 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97653487
quote:

[..]

Valt mij wel op dat de Amerikanen en Engelsen de laatste tijd veel aan het EU-bashen zijn. En de Russen zijn eenzijdig al het voedsel uit heel Europa aan het verbieden. Wat voor politieke spelletjes worden er allemaal gespeeld en waarom?
Op de BBC wordt echter wel gewoon van een E.coli bacterie gesproken ipv het nietszeggende EHEC, daarmee lijken ze het iig een stuk serieuzer te nemen dan de media hier.

Door het niet benoemen van het probleem zodat de bevolking wel begrijpt wat het is, gaan ze ook de juiste voorzorgsmaatregelen (handen wassen) tegen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:43:34 #280
45206 Pietverdriet
pi_97653694
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Op de BBC wordt echter wel gewoon van een E.coli bacterie gesproken ipv het nietszeggende EHEC, daarmee lijken ze het iig een stuk serieuzer te nemen dan de media hier.

Door het niet benoemen van het probleem zodat de bevolking wel begrijpt wat het is, gaan ze ook de juiste voorzorgsmaatregelen (handen wassen) tegen.
Eens, ipv de komkommer hype zou men in de media er goed aan doen mensen er op te wijzen hun handen meermaals per dag en na ieder toilet bezoek met water en zeep grondig te wassen. Meeste mensen kunnen trouwens nauwelijks hun handen wassen, ze maken ze meer even nat.
Als er een zieke is in de familie dient er extra op hygiene gelet te worden, WC moet na ieder toiletbezoek van de zieke met chloorbleek te worden gereinigd.
In Noordeuropa zijn mensen sowieso veel minder van de Hygiene dan in Zuideuropa valt me altijd weer op.
pi_97653849
Ik wil ook klagen over de media, een neef van mij geeft zichzelf en zijn 1 jaar oude dochter resoluut geen komkommers meer. En hij is niet overtuigbaar.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_97653885
NoorEuropa is vrij onhygiënisch ja, wat tekenend is dat Zuid-Europeanen wel hun kont wassen na het poepen.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:55:01 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97654109
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:48 schreef De_Nuance het volgende:
Ik wil ook klagen over de media, een neef van mij geeft zichzelf en zijn 1 jaar oude dochter resoluut geen komkommers meer. En hij is niet overtuigbaar.
Zeker met een baby/peuter is het nu van belang dat je vooral je handen schoon houdt (nagels kort en handen vaak wassen) want zo'n kleintje zit regelmatig op alle handen waar het maar grip op heeft te knauwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97654297
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eens, ipv de komkommer hype zou men in de media er goed aan doen mensen er op te wijzen hun handen meermaals per dag en na ieder toilet bezoek met water en zeep grondig te wassen. Meeste mensen kunnen trouwens nauwelijks hun handen wassen, ze maken ze meer even nat.
Als er een zieke is in de familie dient er extra op hygiene gelet te worden, WC moet na ieder toiletbezoek van de zieke met chloorbleek te worden gereinigd.
In Noordeuropa zijn mensen sowieso veel minder van de Hygiene dan in Zuideuropa valt me altijd weer op.
Daar is het dan ook veel warmer .. kleine wondjes bvb, wat in het koudere Noord-Europa probleemloos geneest kan ik het stukken warmere Zuid-Europa voor flinke ontstekingen en ellende zorgen.

Ik blijf trouwens denken aan een partij besmet flessenwater
pleased to meet you
pi_97654510
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 09:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Europese groenten volledig EHEC vrij
Oh, ok. Ik heb het nieuws niet zo gevolgd de laatste dagen. :X
pi_97654602
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 08:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gier is varkenspoep, en het wordt geinjecteeerd vanwege de amoniak uitstoot.
Gier is varkensmest of koeienmest.
En als je zegt geinjecteeerd dat klinkt het alsof de boer rondloopt met een injectiespuit
zodat het volkomen veilig is en er niet in lucht kan komen wat ''rond kan gaan waaien'' :')

Dat is in de praktijk toch wel even anders, het komt in ieder geval zeker in het grondwater

Dus of er is iets fout gegaan daar in Duitsland met het ''bemesten'' of ''gieren'' van de akkers
(misschien is er wel een Gierwagen omgeflikkert weet jij veel... :') ) of de mest was niet goed
of we konden er op wachten dat er vroeg of laat ''iets'' zou gebeuren door al dat mestoverschot.

Het bericht dat Duitsland ''onze'' mest niet meer wilde en het nieuws van de EHEC bacterie
kwam wel op 1 dag, beetje vreemd... vond ik toen al

De Bio-industrie

http://www.nieuweoogst.nu(...)d=1410919&h=Duitsers
Duitsers zijn Nederlandse mest zat
dinsdag 24 mei 2011, 11.39 uur

De Bio-industrie

quote:
Nu zie ik dan bijvoorbeeld dit bericht (en ik wilde het niet eens posten totdat ik jou
commentaar las)

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)lijke-bacterie.dhtml

Duitsland in de ban van dodelijke bacterie
ANP/redactie − 24/05/11, 18:39

Een bacterie grijpt om zich heen in Duitsland. Zeker een persoon is er aan overleden, mogelijk
zelfs drie. Van noord tot zuid liggen vele tientallen mensen in het ziekenhuis. Het aantal
besmettingen loopt snel op, meldden de Duitse gezondheidsdiensten vandaag.
quote:
Kijk ik denk dan, dat zou toeval kunnen zijn die twee berichten op 1 dag, maar aan de
andere kant kan ik de gedachte niet onderdrukken dat die twee dingen best wel eens
iets met elkaar te maken zouden kunnen hebben.

De Duitse autoriteiten zeggen het tegenovergestelde van wat de Boerenorganisaties zeggen.
Maar ik zal het kort houden anders krijg ik weer op mijn flikker :P
en daar krijg ik dan weer de schijterij van zo langzamerhand.

enne.. ik heb al die tijd gewoon water uit de kraan gedronken en groente en fruit
gegeten, ook komkommer (wel geschild) en ik leef nog steeds...

ja sorry Piet :') oO< misschien heb je mazzel en overleef ik deze ''ramp'' niet,
heb jij weer mazzel ben je van die rottige lange posten af, maar voorlopig moet
je het er maar mee doen.

zolang ze dus niet echt weten wanneer je de bacterie kan oplopen, water uit de kraan,
of de deurklink zou ik maar gewoon verder leven zoals je nu doet, als we dood gaan
gaan we toch.

Alleen sex met een Duitser zou ik effe uitstellen, maar dat stond toch al niet bovenaan
op mijn verlanglijstje :+
  Donald Duck held vrijdag 3 juni 2011 @ 13:11:11 #287
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_97654622
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:48 schreef De_Nuance het volgende:
Uiteraard. Als het je eigen kind betreft zal het je niks interesseren hoe anderen erover denken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_97654803
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Russen weten natuurlijk ook wel dat als er overproductie is in de EU dat de EU die maar wat graag elders dumpt. Een enorme hoeveelheid Groente die op de russische markt gedumpt wordt maakt natuurlijk hun eigen boeren/tuinders kapot, net zoals de landbouwoverschotten die met export subsidies in Afrika worden gedumpt.
Die Russen importeren toch niet voor niets groente en fruit uit Nederland?
Ik neem niet aan dat Nederland (goedkope) Deense kaas gaat importeren als we in eigen land voldoende produceren..
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:21:04 #289
45206 Pietverdriet
pi_97654929
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:16 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Je begrijpt dat er een verschil is tussen normale dure import en ineens de hele productie voor duitsland op je markt gedumpt te krijgen voor bodemprijzen?
quote:
Ik neem niet aan dat Nederland (goedkope) Deense kaas gaat importeren als we in eigen land voldoende produceren..
Je moest eens weten hoeveel gouda er niet in NL gemaakt wordt maar dat is een andere discussie
pi_97655089
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je begrijpt dat er een verschil is tussen normale dure import en ineens de hele productie voor duitsland op je markt gedumpt te krijgen voor bodemprijzen?

[..]

Je moest eens weten hoeveel gouda er niet in NL gemaakt wordt maar dat is een andere discussie
Ok snap hem nu
Het is eigenlijk dus louter een maatregel om de eigen economie te beschermen

Al zou je er ook je voordeel uit kunnen halen als Rusland zijnde. Als de groenten zo goedkoop in te kopen zijn kun je ze ook iets goedkoper doorverkopen aan de consument en zelf ook fikse winst maken.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_97655243
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:16 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

De Russen hadden eerder ook al een gedreigd met een importverbod van vlees
uit Duitsland

http://www.vleesmagazine.(...)bod-vlees-12917.html

Later is dat weer teruggedraaid

http://www.vleesmagazine.(...)r-rusland-12670.html

Je wil niet weten hoe onzinnig er wordt omgesprongen met vlees en groente en
van het ene land naar het andere wordt geimporteerd :')

Wij hebben hier ook veel meer vlees dan we ooit met zijn allen kunnen opeten
(en dat gaat alleen nog maar meer worden met die megastallen,l dus ook meer mest)
Dat vlees gaat weer naar andere landen en dan importeren wij bijvoorbeeld weer
vlees uit Brazilië.

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)07/2007-90063-wk.htm

Dat regelen de heren in Den Haag allemaal héél goed hoor... :Y

maar niet heus (8>
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:39:18 #292
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97655467
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

De Russen hadden eerder ook al een gedreigd met een importverbod van vlees
uit Duitsland

Ja, ik begrijp dit wel en dit zijn natuurlijk allemaal oprechte bedoelingen van de Russen. Zij hebben de hoogste standaarden wat voedsel betreft. Maar de Duitsers sjoemelen maar wat aan en heben slechte standaarden en hygiene. De eerlijke Russen zijn het corrupte en vieze gedoe van de Duitsers nu zat en nu blokkeren maar gelijk het voedselimport vanuit heel Europa. Begrijpelijk en eerlijk van de Russen. NOT :')

Kom op zeg, wat zijn dat toch van die politieke spelletjes van verdeel en heers op het gebied van voedsel of brandstof?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_97655579
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:39 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Ja, ik begrijp dit Russen wel en dit zijn natuurlijk allemaal oprechte bedoelingen van de Russen. Zij hebben de hoogste standaarden wat voedsel betreft. Maar de Duitsers sjoemelen maar wat aan en heben slechte standaarden en hygiene op het gebied van voedsel. De eerlijke Russen zijn het corrupte en veize gedoe van de Duitsers nu zat en nu blokkeren maar gelijk het voedselimport vanuit heel Europa :')

Kom op zeg, wat zijn dat toch van die politieke spelletjes van verdeel en heers op het gebied van voedsel of brandstof?
Geld man, snap dat dan... alles draait om de poen :')

Die hele top is corrupt, hier ook hoor.
Ze wassen hun handjes wel, maar dan in de onschuld, ik kan een heleboel voorbeelden
noemen maar die staan al in mijn topic over de Bio industrie en dan gaan er weer mensen klagen
enzo :')

maar het is een zooitje :Y
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:46:03 #294
45206 Pietverdriet
pi_97655683
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Geld man, snap dat dan... alles draait om de poen :')
Nee, draait ook om macht, publieke opinie, volksgezondheid.
quote:
Die hele top is corrupt, hier ook hoor.
Onzin
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:48:08 #295
208890 June.
Seriously?
pi_97655748
quote:

[..]

Amerikanen hebben al helemaal niets te zeggen, ze delen antibiotica uit alsof het snoepjes zijn. Daardoor zijn er al een heleboel bacteriën resistent geworden, die we hier gelukkig nog wel kunnen behandelen.
Shine bright like a diamond.
pi_97655749
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, draait ook om macht, publieke opinie, volksgezondheid.

[..]

Onzin
:') goed Piet...

ik ga een broodje aardbei eten :W
  vrijdag 3 juni 2011 @ 13:54:16 #297
45206 Pietverdriet
pi_97655949
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:') goed Piet...

ik ga een broodje aardbei eten :W
Rauwe aarbeien? Oh dear..
pi_97656642
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

:D
Groetjes, Ezio.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 14:15:09 #299
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97656667
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik kook of bak mij aardbeien altijd eerst. Moet zeggen, is geen succes, ze worden er altijd zo papperig van :P
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_97656845
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Onbegrijpelijk vind ik dat, Goudse vind ik niets bijzonders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')