http://nos.nl/tekst/24551(...)+%28NOS+Teletekst%29quote:Rusland houdt vast aan invoerverbod
Update: vrijdag 3 jun 2011, 09:09
Rusland is niet van plan het verbod op de invoer van verse groenten uit de Europese Unie op te heffen. De EU eist dat, maar de Russische regering stelt op haar beurt tegeneisen waar de EU nu nog niet aan kan voldoen.
Zo wil Moskou weten hoe de besmetting met de EHEC-bacterie ontstond, hoe die wordt overgedragen en er moet bewijs zijn dat de uitbraak onder controle is. Het EU-onderzoek is nog niet zo ver.
De EU exporteert jaarlijks voor bijna 600 miljoen euro groenten naar Rusland, waaraan de Nederlandse tuinders een groot deel bijdragen. De EU vindt het Russische verbod buitenproportioneel.
Russen weten natuurlijk ook wel dat als er overproductie is in de EU dat de EU die maar wat graag elders dumpt. Een enorme hoeveelheid Groente die op de russische markt gedumpt wordt maakt natuurlijk hun eigen boeren/tuinders kapot, net zoals de landbouwoverschotten die met export subsidies in Afrika worden gedumpt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:02 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Valt mij wel op dat de Amerikanen en Engelsen de laatste tijd veel aan het EU-bashen zijn. En de Russen zijn eenzijdig al het voedsel uit heel Europa aan het verbieden. Wat voor politieke spelletjes worden er allemaal gespeeld en waarom?
Op de BBC wordt echter wel gewoon van een E.coli bacterie gesproken ipv het nietszeggende EHEC, daarmee lijken ze het iig een stuk serieuzer te nemen dan de media hier.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:02 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Valt mij wel op dat de Amerikanen en Engelsen de laatste tijd veel aan het EU-bashen zijn. En de Russen zijn eenzijdig al het voedsel uit heel Europa aan het verbieden. Wat voor politieke spelletjes worden er allemaal gespeeld en waarom?
Eens, ipv de komkommer hype zou men in de media er goed aan doen mensen er op te wijzen hun handen meermaals per dag en na ieder toilet bezoek met water en zeep grondig te wassen. Meeste mensen kunnen trouwens nauwelijks hun handen wassen, ze maken ze meer even nat.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op de BBC wordt echter wel gewoon van een E.coli bacterie gesproken ipv het nietszeggende EHEC, daarmee lijken ze het iig een stuk serieuzer te nemen dan de media hier.
Door het niet benoemen van het probleem zodat de bevolking wel begrijpt wat het is, gaan ze ook de juiste voorzorgsmaatregelen (handen wassen) tegen.
Zeker met een baby/peuter is het nu van belang dat je vooral je handen schoon houdt (nagels kort en handen vaak wassen) want zo'n kleintje zit regelmatig op alle handen waar het maar grip op heeft te knauwen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:48 schreef De_Nuance het volgende:
Ik wil ook klagen over de media, een neef van mij geeft zichzelf en zijn 1 jaar oude dochter resoluut geen komkommers meer. En hij is niet overtuigbaar.
Daar is het dan ook veel warmer .. kleine wondjes bvb, wat in het koudere Noord-Europa probleemloos geneest kan ik het stukken warmere Zuid-Europa voor flinke ontstekingen en ellende zorgen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eens, ipv de komkommer hype zou men in de media er goed aan doen mensen er op te wijzen hun handen meermaals per dag en na ieder toilet bezoek met water en zeep grondig te wassen. Meeste mensen kunnen trouwens nauwelijks hun handen wassen, ze maken ze meer even nat.
Als er een zieke is in de familie dient er extra op hygiene gelet te worden, WC moet na ieder toiletbezoek van de zieke met chloorbleek te worden gereinigd.
In Noordeuropa zijn mensen sowieso veel minder van de Hygiene dan in Zuideuropa valt me altijd weer op.
Gier is varkensmest of koeienmest.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 08:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gier is varkenspoep, en het wordt geinjecteeerd vanwege de amoniak uitstoot.
quote:Nu zie ik dan bijvoorbeeld dit bericht (en ik wilde het niet eens posten totdat ik jou
commentaar las)
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)lijke-bacterie.dhtml
Duitsland in de ban van dodelijke bacterie
ANP/redactie − 24/05/11, 18:39
Een bacterie grijpt om zich heen in Duitsland. Zeker een persoon is er aan overleden, mogelijk
zelfs drie. Van noord tot zuid liggen vele tientallen mensen in het ziekenhuis. Het aantal
besmettingen loopt snel op, meldden de Duitse gezondheidsdiensten vandaag.
Maar ik zal het kort houden anders krijg ik weer op mijn flikkerquote:Kijk ik denk dan, dat zou toeval kunnen zijn die twee berichten op 1 dag, maar aan de
andere kant kan ik de gedachte niet onderdrukken dat die twee dingen best wel eens
iets met elkaar te maken zouden kunnen hebben.
De Duitse autoriteiten zeggen het tegenovergestelde van wat de Boerenorganisaties zeggen.
Uiteraard. Als het je eigen kind betreft zal het je niks interesseren hoe anderen erover denken.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:48 schreef De_Nuance het volgende:
Ik wil ook klagen over de media, een neef van mij geeft zichzelf en zijn 1 jaar oude dochter resoluut geen komkommers meer. En hij is niet overtuigbaar.
Die Russen importeren toch niet voor niets groente en fruit uit Nederland?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Russen weten natuurlijk ook wel dat als er overproductie is in de EU dat de EU die maar wat graag elders dumpt. Een enorme hoeveelheid Groente die op de russische markt gedumpt wordt maakt natuurlijk hun eigen boeren/tuinders kapot, net zoals de landbouwoverschotten die met export subsidies in Afrika worden gedumpt.
Je begrijpt dat er een verschil is tussen normale dure import en ineens de hele productie voor duitsland op je markt gedumpt te krijgen voor bodemprijzen?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:16 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Die Russen importeren toch niet voor niets groente en fruit uit Nederland?
Je moest eens weten hoeveel gouda er niet in NL gemaakt wordt maar dat is een andere discussiequote:Ik neem niet aan dat Nederland (goedkope) Deense kaas gaat importeren als we in eigen land voldoende produceren..
Ok snap hem nuquote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je begrijpt dat er een verschil is tussen normale dure import en ineens de hele productie voor duitsland op je markt gedumpt te krijgen voor bodemprijzen?
[..]
Je moest eens weten hoeveel gouda er niet in NL gemaakt wordt maar dat is een andere discussie
De Russen hadden eerder ook al een gedreigd met een importverbod van vleesquote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:16 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Die Russen importeren toch niet voor niets groente en fruit uit Nederland?
Ik neem niet aan dat Nederland (goedkope) Deense kaas gaat importeren als we in eigen land voldoende produceren..
Ja, ik begrijp dit wel en dit zijn natuurlijk allemaal oprechte bedoelingen van de Russen. Zij hebben de hoogste standaarden wat voedsel betreft. Maar de Duitsers sjoemelen maar wat aan en heben slechte standaarden en hygiene. De eerlijke Russen zijn het corrupte en vieze gedoe van de Duitsers nu zat en nu blokkeren maar gelijk het voedselimport vanuit heel Europa. Begrijpelijk en eerlijk van de Russen. NOTquote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
De Russen hadden eerder ook al een gedreigd met een importverbod van vlees
uit Duitsland
Geld man, snap dat dan... alles draait om de poenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:39 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp dit Russen wel en dit zijn natuurlijk allemaal oprechte bedoelingen van de Russen. Zij hebben de hoogste standaarden wat voedsel betreft. Maar de Duitsers sjoemelen maar wat aan en heben slechte standaarden en hygiene op het gebied van voedsel. De eerlijke Russen zijn het corrupte en veize gedoe van de Duitsers nu zat en nu blokkeren maar gelijk het voedselimport vanuit heel Europa![]()
Kom op zeg, wat zijn dat toch van die politieke spelletjes van verdeel en heers op het gebied van voedsel of brandstof?
Nee, draait ook om macht, publieke opinie, volksgezondheid.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Geld man, snap dat dan... alles draait om de poen![]()
Onzinquote:Die hele top is corrupt, hier ook hoor.
Amerikanen hebben al helemaal niets te zeggen, ze delen antibiotica uit alsof het snoepjes zijn. Daardoor zijn er al een heleboel bacteriën resistent geworden, die we hier gelukkig nog wel kunnen behandelen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:02 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, draait ook om macht, publieke opinie, volksgezondheid.
[..]
Onzin
Rauwe aarbeien? Oh dear..quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
goed Piet...
ik ga een broodje aardbei eten
quote:
Ik kook of bak mij aardbeien altijd eerst. Moet zeggen, is geen succes, ze worden er altijd zo papperig vanquote:
Onbegrijpelijk vind ik dat, Goudse vind ik niets bijzonders.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Je moest eens weten hoeveel gouda er niet in NL gemaakt wordt maar dat is een andere discussie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |