quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:04 schreef TerryStone het volgende:
[..]
-Waarom moet het universum geschapen zijn?
Als god altijd al bestaan heeft dan kan het universum ook altijd al bestaan hebben.
Als god niet geschapen is, dan hoeft het universum ook niet geschapen te zijn.
quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:06 schreef ATON het volgende:
[..]
En wat als het multiversum altijd bestaan heeft en geen begin kent en geen eind ? Niks ' geschapen ' = overbodige god.
[..]
Weer eens een bewijs hoe kortzichtig men kan zijn. Al eens van Einstein gehoord ? Relativiteit ? Zeg je dat iets ?
Exactly my point. Als je niet weet wie het universum geschapen heeft, waarom is het dan van belang te weten wie god geschapen heeft?quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:04 schreef TerryStone het volgende:
[..]
-Waarom moet het universum geschapen zijn?
Als god altijd al bestaan heeft dan kan het universum ook altijd al bestaan hebben.
Als god niet geschapen is, dan hoeft het universum ook niet geschapen te zijn.
Nee je draait de boel om, ik geef hier vrij duidelijk aan dat een god niet noodzakelijk is en de logica ontbreekt in je argument om te stellen dat er wel een schepper moet zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:09 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Exactly my point. Als je niet weet wie het universum geschapen heeft, waarom is het dan van belang te weten wie god geschapen heeft?
Nou het universum is noodzakelijk, god niet.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:09 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Exactly my point. Als je niet weet wie het universum geschapen heeft, waarom is het dan van belang te weten wie god geschapen heeft?
En als het universum er steeds geweest is wil dat zeggen : niet geschapen. Begrijp je dit of wens je nog wat verduidelijking ?quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:09 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Volgens mij is het ontbreken van noodzaak nog nooit een rede geweest voor afwezigheid.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:11 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nou het universum is noodzakelijk, god niet.
Aangezien we volgens Heidegger uit de wereld komen en in de wereld leven.
Hebben we die nodig als voorwaarde om uberhaupt maar te kunnen filosoferen.
Er is geen enkel proces wat we in kaart hebben gebracht waaruit maar de noodzakelijkheid van een god of goden duidelijk wordt.
Als in een recyclelend universum?quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:14 schreef SingleCoil het volgende:
Wie gelooft er eigenlijk dat er een multiversum bestaat? Ik hoor daar veel over, het zou volgens sommigen hier betekenen dat tijd dus geen begin heeft gehad, klopt dat?
Wat een onzin, tijd en ruimte en materie is onlosmakelijk met elkaar verbonden.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:14 schreef SingleCoil het volgende:
Wie gelooft er eigenlijk dat er een multiversum bestaat? Ik hoor daar veel over, het zou volgens sommigen hier betekenen dat tijd dus geen begin heeft gehad, klopt dat?
Geen argumenten meer over het vorige punt dat je maar snel op iets anders overgaat?quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:14 schreef SingleCoil het volgende:
Flauw hoor. Nee, maar ik hoor steeds maar dat tijd geen begin zou hebben gehad omdat er een multiversum zou bestaan. Ik geloof niet dat er een multiversum is, en ik denk dat tijd begonnen is (als je daar al, strikt genomen, van zou kunnen spreken) bij de Big Bang.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:16 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Geen argumenten meer over het vorige punt dat je maar snel op iets anders overgaat?
Dat klopt ook, daarom is onze heilige Pastafari ook alom vertegenwoordigd.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:12 schreef RitseB het volgende:
[..]
Volgens mij is het ontbreken van noodzaak nog nooit een rede geweest voor afwezigheid.
Dat ben ik met je eens. Het is dus onzinnig te vragen wie het universum geschapen heeft, want scheppen is een activiteit en die kost tijd. En die tijd was er, voor die schepping, dus niet.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:15 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Wat een onzin, tijd en ruimte en materie is onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Onze tijd onstond bij het onstaan van het universum. Onze tijd heeft geen betekenis daarbuiten.
Dat zegt niets over eeuwigheid buiten ons universum.
Waarom God dan wel?quote:Maar multiversum zou kunnen, ik sluit het niet uit.
Ja maar ga je naar de Big Bang kijken, dan heb je 2 kansen, het was een singulariteit, of het was het niet. Nu zijn er theorien over het ontstaan van het universum waarbij men er van uit gaat dat het geen singulariteit was en men zelfs tot de conclusie komt dat er constant universa onstaan en sterven.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:18 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Flauw hoor. Nee, maar ik hoor steeds maar dat tijd geen begin zou hebben gehad omdat er een multiversum zou bestaan. Ik geloof niet dat er een multiversum is, en ik denk dat tijd begonnen is (als je daar al, strikt genomen, van zou kunnen spreken) bij de Big Bang.
Ik geef aan dat het ontbreken van een creator geen reden hoeft te zijn voor het niet-bestaan. Dat geldt voor het universum en voor God.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:10 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Nee je draait de boel om, ik geef hier vrij duidelijk aan dat een god niet noodzakelijk is en de logica ontbreekt in je argument om te stellen dat er wel een schepper moet zijn.
De waarschijnlijkheid van multiversa is zoveel malen groter dan de waarschijnlijkheid voor één of meerdere godheden.quote:
-Het is inderdaad onzinnig om te vragen wie het universum geschapen heeft omdat je er dan vanuit gaat dat er sowieso een schepper is, de optie dat er geen schepper is neem je niet mee en die optie is vele malen logischer en realistischer.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:19 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Het is dus onzinnig te vragen wie het universum geschapen heeft, want scheppen is een activiteit en die kost tijd. En die tijd was er, voor die schepping, dus niet.
[..]
Waarom God dan wel?
Ondermeer, ja. Maar er zijn toch ook zat mensen die atheistisch opgevoed zijn en zich alter tot het geloof bekeerd hebben. Kennelijk hebben mensen dus behoefte aan sturing en sociale controle. Mooi toch, dat er dan geloof bestaat?quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:23 schreef Crutch het volgende:
Religie is een tool om mensen te sturen en sociale controle te houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |