Nou, nou..TS heeft recht om rustig te wonen. Instanties grijpen te laat in!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat TS wist wat voor buurt dat is? Waarschijnlijk zijn de huizen daar niet zo duur en is hij er daarom bewust gaan wonen. Tja, dan moet je ook dealen met de overlast die het wonen in zo'n wijk met zich meebrengt.
[..]
Hallo! Niemand heeft het over wegkijken. De benadeelden waarschuwen is het minste wat je kan doen. Dat heeft TS gedaan. Ik snap niet waar hij zich dan nog verder over druk maakt.
Uiteraard doe je wel aangifte als je eigen zaken vernield worden. Maar je druk blijven maken over andermans spullen, terwijl die lui er zelf niets tegen doen, houdt natuurlijk een keer op.
[..]
Er zijn geen andere buren. Het gaat om materiaal dat de ontwikkelaar niet opruimt. Waarom staat er geen hek om die bouwplaatsen? Dat is toch wel het minste wat je als bouwbedrijf kunt doen om de zaak een beetje te beschermen. Als dat allemaal vrij toegankelijk is, is het heel normaal dat kinderen daar gaan spelen.
Verder is het gewoon een achterstandswijk en ben je wel erg zot als je denkt dat je dat in je eentje wel even kunt veranderen in een nette wijk.
Er zijn graduaties in 'rustig wonen'.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:24 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Nou, nou..TS heeft recht om rustig te wonen. Instanties grijpen te laat in!
OK dus de kinderen brengen schade aan in jouw tuin. Zet een (desnoods tijdelijke) schutting eromheen en klaar.quote:Deze kinderen hebben al meedere malen schade aangericht aan diverse voorwerpen in onze tuinen (7 huizen) doordat ze lopen te voetballen in de tuinen etc.
Dat is in de tuin naast jou, daar heb jij niks mee te maken. Als jij politie-agentje wilt spelen voor de buurt, dan moet je dat vooral doen, maar dan heb ik geen antwoord voor je.quote:Wij zien dat de desbetreffende kinderen weer in de tuin naast ons de boel aan het vernielen zijn [...] en vertel dat het gewoon zo niet meer kan.
Wat is rustig? Als jij in een nieuwbouwwijk gaat wonen, dan is de kans gewoon groot dat daar veel gezinnen met kinderen wonen. Dan heb je dus altijd een bepaalde hoeveelheid "overlast van kinderen". Hoever die overlast gaat is een objectieve aangelegenheid.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:24 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Nou, nou..TS heeft recht om rustig te wonen. Instanties grijpen te laat in!
Vroeger ook zo'n ervaring gehad. Op een gegeven moment aangegeven dat ik de boel liet escaleren en de pers er bij zo halen. Organisaties zijn bang voor imageschade.
Betekent niet dat de kinderen alles kunnen doen! Maar dat is het hele probleem. Kinderen hebben geen kader meer waarin ze kunnen functioneren.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:51 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat is rustig? Als jij in een nieuwbouwwijk gaat wonen, dan is de kans gewoon groot dat daar veel gezinnen met kinderen wonen. Dan heb je dus altijd een bepaalde hoeveelheid "overlast van kinderen". Hoever die overlast gaat is een objectieve aangelegenheid.
TS zal voortaan gewoon omkijken als er bij jou wordt ingebroken! Sociale controle is niks mis mee!quote:Op maandag 30 mei 2011 08:52 schreef bart1977 het volgende:
Ik probeer uit de grote lap tekst de essentie te halen. Volgens mij moet de essentie zijn: waar heb jij persoonlijk last van, en hoe los je het op (en dus niet: waar heeft de buurt last van -- jij bent geen politie-agent).
[..]
OK dus de kinderen brengen schade aan in jouw tuin. Zet een (desnoods tijdelijke) schutting eromheen en klaar.
[..]
Dat is in de tuin naast jou, daar heb jij niks mee te maken. Als jij politie-agentje wilt spelen voor de buurt, dan moet je dat vooral doen, maar dan heb ik geen antwoord voor je.
Niemand die beweert dat er iets mis is met sociale controle. Echter, er zijn grenzen.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:17 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
TS zal voortaan gewoon omkijken als er bij jou wordt ingebroken! Sociale controle is niks mis mee!
Welk kader? Ouders geven een kader mee, kinderen zijn kinderen. Die maken nou eenmaal lawaai, vooral als ze buiten het blikveld van de ouders zijn. Ik heb niet de illusie dat ik in het verleden anders was.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:16 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Betekent niet dat de kinderen alles kunnen doen! Maar dat is het hele probleem. Kinderen hebben geen kader meer waarin ze kunnen functioneren.
Zo herkenbaar alleen hier gaan ze 22 uur slapen, ook in het weekend.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:39 schreef Gia het volgende:
Tja, onze buren gaan altijd braaf om 23.00 uur naar bed.
Wijzelf zitten graag lang buiten, met mooi weer. Soms zelfs tot 2.00 uur. Zonder muziek en praten doen we op gedempte toon. Maar goed, de buren horen dat we buiten zitten en dat simpele gegeven is al genoeg om te klagen over overlast.
Al zouden we doodstil buiten zitten, dan nog horen ze het inschenken van een glas of het neerzetten ervan en weten ze dat we buiten zitten.
Het feit dat we buiten zitten schijnt ze zodanig te irriteren dat ze boos komen mededelen dat er 'ook nog mensen zijn die morgen moeten werken'. Mja, hier gaan de volgende dag er ook drie de deur uit, werken of naar school.
En als we nu nog hard zaten te praten of luidruchtig zaten te lachen, maar nee, alles doen we heel rustig, nog net niet op fluistertoon. Maar ja, met de ramen open, hoor je alles.
En men hoort gewoon, volgens hen, om 23.00 uur uiterlijk, naar bed te gaan, of in elk geval naar binnen!
Dus ja, overlast is nu eenmaal een subjectieve beleving.
IK heb geen last van een feest drie tuinen verderop, integendeel, hebben we muziek als we lekker buiten zitten! En dan valt er op zo'n moment (luidruchtig feest elders) bij ons een bierflesje kapot en hebben we binnen 5 minuten de politie aan de deur. 'De buren maken zich ongerust, want ze hoorden glas breken!'
Right!
mensen vergeten vaak dat ze er zelf voor gekozen hebben om op, onder en naast elkaar te gaan wonen. Als je anderen niet wilt horen moet je op een hutje opde hei gaan wonen. Oh en zeg tegen de buren dat ze ramen en deuren gesloten houdenquote:Op maandag 30 mei 2011 10:39 schreef Gia het volgende:
Tja, onze buren gaan altijd braaf om 23.00 uur naar bed.
Wijzelf zitten graag lang buiten, met mooi weer. Soms zelfs tot 2.00 uur. Zonder muziek en praten doen we op gedempte toon. Maar goed, de buren horen dat we buiten zitten en dat simpele gegeven is al genoeg om te klagen over overlast.
Al zouden we doodstil buiten zitten, dan nog horen ze het inschenken van een glas of het neerzetten ervan en weten ze dat we buiten zitten.
Het feit dat we buiten zitten schijnt ze zodanig te irriteren dat ze boos komen mededelen dat er 'ook nog mensen zijn die morgen moeten werken'. Mja, hier gaan de volgende dag er ook drie de deur uit, werken of naar school.
En als we nu nog hard zaten te praten of luidruchtig zaten te lachen, maar nee, alles doen we heel rustig, nog net niet op fluistertoon. Maar ja, met de ramen open, hoor je alles.
En men hoort gewoon, volgens hen, om 23.00 uur uiterlijk, naar bed te gaan, of in elk geval naar binnen!
Dus ja, overlast is nu eenmaal een subjectieve beleving.
IK heb geen last van een feest drie tuinen verderop, integendeel, hebben we muziek als we lekker buiten zitten! En dan valt er op zo'n moment (luidruchtig feest elders) bij ons een bierflesje kapot en hebben we binnen 5 minuten de politie aan de deur. 'De buren maken zich ongerust, want ze hoorden glas breken!'
Right!
Zekers, alleen mijn ervaring is dat er vervolgens van alles tussen gepropt wordt om kortsluiting te veroorzaken en thuis de stoppen door te laten slaan. Wij hadden die zooi eens voor/tegen de katten, maar de buren waren er minder gecharmeerd van.quote:
Er is een verschil tussen niks doen, de betrokkenen waarschuwen en er dag en nacht mee bezig zijn. TS heeft de benadeelden gewaarschuwd. Als die vervolgens niets ondernemen is het niet meer zijn taak zich er nog druk over te maken. Dat heeft niks te maken met laten verloederen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:01 schreef Sessy het volgende:
Overigens, als je een wijk verder laat verloederen onder het motto "je wist toch wat voor kutbuurt het was, het was er goedkoper, je moet die overlast maar op de koop toe nemen" ben je ook een fraaie. Hoe zorg je dat de polarisering in de samenleving verder toeneemt voor dummies?
Inderdaad. Je zou dat eens moeten proberen met mijn kinderen of kinderen van familie. Zou ik echt niet accepteren. Handen af van andermans kinderen. Held!quote:Verder speelt de nationaliteit van de kids overigens ook een rol. Heb m'n allochtone buurjongetje eens een eindje "opgetild" aan z'n oren (althans een goede oorvijg uitgedeeld) en vervolgens toen hij zich ging beklagen bij mama, kreeg hij van haar ook slaag, en later die avond van pa ook. Vervolgens trok hij wit weg elke keer als hij mij zag en werd er geen afval in de voortuin gedeponeerd en bleven de rozenstruiken ook staan.
Bij Nederlandse ouders krijg je dan waarschijnlijk een aangifte van mishandeling aan je broek oid.
Dus een autochtoon kindje spreek je streng toe en je gaat klagen bij de ouders.quote:Op maandag 30 mei 2011 21:12 schreef Sessy het volgende:
Mijn punt is dan ook, de afkomst van de kinderen speelt een rol bij het plan van aanpak.
In 1 keer goedquote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus een autochtoon kindje spreek je streng toe en je gaat klagen bij de ouders.
Een allochtoon kindje geef je een draai om de oren en je gaat klagen bij de ouders.
Onze buren rechts eisten vroeger dat onze kinderen netjes aanbelden om hun bal terug te vragen. Dat moesten ze dus ook van ons.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:58 schreef tuintegel het volgende:
Een beetje baldadigheid hoort er wel bij .zoals steeds je voetbal in de tuin van die boze buurman schoppen is gewoon spannend , al horen de ouders er wel wat van te zeggen als het gebeurt (normen en waarden ) .
Misschien durven ze niet aan te bellenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Onze buren rechts eisten vroeger dat onze kinderen netjes aanbelden om hun bal terug te vragen. Dat moesten ze dus ook van ons.
Nu vliegt er vanaf de buren aan de andere kant regelmatig een balletje over de schutting, maar ze vragen het niet terug. Tja, heeft onze hond weer wat om mee te spelen.
en dan ? waar is het eind dan als je op zo een manier erin staat?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |