Op zich heb je gelijk dat je er wat van moet kunnen zeggen, maar in dat soort buurten is dat gewoon niet verstandig. Bekijk het zo: Die buren hebben lak aan je, die wijkagent en projectontwikkelaar hebben ook lak aan je want die laten de boel versloffen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:31 schreef vanhaut het volgende:
nou sorry hoor.. ik kan me voorstellen dat TO hier van baalt .. ze hebben herhaaldelijk gewaarschuwd etc.. en als die kinderen nou alleen zouden spelen dan is het nog wat anders, maar ze vernielen de boel en daar gaat het om.. En dan mag je als buurtbewoner daar niets van zeggen ? Moet niet gekker worden ? Je mond houden omdat je anders de lul bent van de buurt ? Omgekeerde wereld.. dus de kinderen mogen de boel vernielen, jij moet je bek houden ??
TO je hebt het m.i. netjes aangepakt, eerste gesproken met ouders, herhaaldelijk nog wel, woningbouwcoorp. etc. ingelicht en daarna pas polite. Foto;s zijn altijd handig ivm bewijs.. En tja.. je vriendin had beter niets kunnen zeggen maar gezien de reactie van die mannen zegt dat meer over hen dan over jullie ...
succes
Ooh, absoluut! En shit happens, het kan een keer gebeuren. Mijn fietsje is ook wel eens tegen een auto gevallenquote:Op donderdag 26 mei 2011 11:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nouja in veel gevallen is het gewoon spelen en niet doelbewust slopen. Ik heb ook ooit een knikker door een raam gegooid perongeluk. En voetballen moet ook gewoon kunnen...
Maar als er nergens een plek is waar je kunt voetballen wat doe je dan?
Dat dusquote:Op donderdag 26 mei 2011 11:44 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Op zich heb je gelijk dat je er wat van moet kunnen zeggen, maar in dat soort buurten is dat gewoon niet verstandig. Bekijk het zo: Die buren hebben lak aan je, die wijkagent en projectontwikkelaar hebben ook lak aan je want die laten de boel versloffen.
Wou je dan als een Chuck Norris de wijk gaan bestieren? Slimmer is het dan om gewoon je eigen spullen te beschermen en je niet te bemoeien met die van bedrijven die niets om jou geven. Aangifte doen, foto's maken en gillende huisvrouwen is alleen maar olie op het vuur met als resultaat kinderen die het prachtig vinden dat pa&ma het prima vinden dat ze de boel slopen.
Iets bouwen met bouwafval is iets anders dan tegels, ramen en schuttingen slopen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Elk kind zou met dat bouwafval gaan spelen. Voor een kind is iets wat ie ziet liggen gewoon speelgoed om iets mee te bouwen ofzo.
En daarnaast moet er maar eens een speeltuin of johan cruijff court in die wijk gemaakt worden
vaak heeft het wel met elkaar te makenquote:Op donderdag 26 mei 2011 12:11 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Iets bouwen met bouwafval is iets anders dan tegels, ramen en schuttingen slopen.
Er zijn mensen die door de hele straat lopen te schreeuwen dat die tokkes van de spullen van de bouwer af moeten blijven met hun tengels.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:57 schreef jeroen25 het volgende:
Wat maken die kinderen eigenlijk kapot?
Als die kinderen alleen de eigendommen van de ontwikkelar vernielen en de ontwikkelaar daar niets tegen wil doen dan zou ik me er ook niet druk om maken zolang ze buiten mijn tuin blijven.
Als ik vroeger ging bouwen, dan moest ik ook eerst wat slopen, amders heb je geen materiaal hequote:Op donderdag 26 mei 2011 15:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Nah, het verschil zit tussen bouwen en slopen, denk ik
Als er bouwafval ligt, hoef je niks te slopen, toch? In ieder geval hoort bij het bouwen niet de poortdeur en de schutting van de buren slopen, of ramen bekrassen. Een ongelukje een keertje kan gebeuren natuurlijk, maar je snapt mequote:Op donderdag 26 mei 2011 16:05 schreef meth77 het volgende:
[..]
Als ik vroeger ging bouwen, dan moest ik ook eerst wat slopen, amders heb je geen materiaal he![]()
Leuk dat je die info van de buurt van TS weghaalt terwijl hij het zelf in een ander topic heeft neergezet. Maar laat ik het zo zeggen, TS woont in een nieuwbouwwijkje in een achterstandsbuurt / prachtwijk.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:16 schreef Wokkel het volgende:
..
[ Bericht 3% gewijzigd door Sjeen op 26-05-2011 11:11:02 (persoonlijke info verwijderd...) ]
Datis natuurlijk geen vergelijking.quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik sta persoonlijk wel een beetje te kijken van de kop-in-het-zand reacties hier. Mensen die het oké vinden als het maar 'not in my backyard' is (hehe, hoe toepasselijk).
Als er auto's op de parkeerplaats bekrast worden, kijken jullie dan ook de andere kant op als het toch niet jullie auto is? Of trekken jullie de gordijnen dicht als er bij de buren ingebroken wordt?
Sinds wanneer is dit een grote mond? Die meid heeft gewoon groot gelijk door te zeggen dat ze er nu eindelijk eens wat aan gaan doen en dat ze bewijs hebben middels foto's.quote:Op woensdag 25 mei 2011 23:11 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
'k zou je vriendin eens leren d'r grote mond te houden. Lekker handig om de boel op deze manier te laten escaleren...
Inderdaad fraai stelletje! Stelletje dat opkomt voor de andere buren en de wijk leefbaar wilt houden. Zouden meer mensen moeten doen, in plaats van alleen je eigen hachje proberen te redden.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:02 schreef meth77 het volgende:
[..]
Dat dus
Fraai stelletje jullie, de verwaande ideeen stralen ervan af
Dat dus. Het gaat niet alleen om eigendommen, maar ook om de uitstraling van de buurt. Ook dat hoort bij de leefbaarheidquote:Op donderdag 26 mei 2011 20:33 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Inderdaad fraai stelletje! Stelletje dat opkomt voor de andere buren en de wijk leefbaar wilt houden. Zouden meer mensen moeten doen, in plaats van alleen je eigen hachje proberen te redden.
quote:Op woensdag 25 mei 2011 23:11 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
'k zou je vriendin eens leren d'r grote mond te houden. Lekker handig om de boel op deze manier te laten escaleren...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |