Beste Mede-Fokkers,
Ik heb een probleem, althans er doet zich een probleem voor, en ik zou graag jullie advies hierin willen krijgen..
Even een korte introductie, wij man en vrouw, wonen sinds begin oktober in een nieuwbouw huis (koop). Achter ons staat er een rijtje met huurwoningen. Op zich geen probleem, daar dit eigenlijk bijna standaard overal is. Nu doet zich het volgende voor. Het huis naast mij + het huis naast mijn buurman staan nog te koop (zijn kleiner dan onze huizen), echter spelen hier kinderen in van 1 bepaald adres van de huurwoningen. Deze kinderen hebben al meedere malen schade aangericht aan diverse voorwerpen in onze tuinen (7 huizen) doordat ze lopen te voetballen in de tuinen etc. Al met al een vervelende situatie. Wij hebben deze ouders er, met zijn allen, al veelvuldig op aangesproken, echter hebben deze de opvoeding van hun kinderen niet in de hand (in onze optiek). Tevens hebben wij, met zijn allen, meerdere klachten hierover geuit aan de woningbouwcorporatie van hun, onze eigen ontwikkelaar en de wijkagent.
Echter afgelopen weekend escaleerde het totaal. Wij komen thuis van een bezoek aan iemand, en willen onze kat de tuin in laten. Wij zien dat de desbetreffende kinderen weer in de tuin naast ons de boel aan het vernielen zijn (slaan met PVC buizen, spelen met dozen en bouwafval). In de tuin liggen nog betonspiralen, daar deze gebruikt wordt door de aannemer van het leegstaande huis als stortplaats. Ik loop naar buiten om wederom de ouders aan te spreken om het feit dat het weer gaande is. Mijn vriendin neemt vanaf boven foto's waarop te zien is wat de kinderen weer aanrichten om zo aangifte te kunnen doen bij alle partijen. Ik sta te praten met de moeder van de kinderen, en vertel dat het gewoon zo niet meer kan. Mijn vriendin komt er ook bij staan en geeft ook aan dat we nu aangifte gaan doen en dat we foto's hebben gemaakt van het hele hebben en gebeuren. Ik stuurde mijn vriendin weg om het met de vrouw rustig af te handelen, en heb nog even rustig staan praten met de vrouw. Die gaf aan dat het gebrek aan speeltoestellen en deze lege ruimtes de enige plekken voor haar kinderen waren en tevens gaf ze aan dat haar kinderen moeilijk controleerbaar zijn door ADHD (ze geeft ze in het weekend bewust geen medicatie). Na een kort gesprek verder zijn we in goede harmonie uit elkaar gegaan en hadden we afgesproken dat als het weer zou gebeuren ik weer bij haar zou aankloppen.
Enfin, mijn vriendin gaat onder de douche en ik zit boven te werken en er wordt plotseling aangebeld.
2 grote mannen voor de deur (ik dacht dat het de glazenwasser was, dus pakte al 20 eurotjes), en ik doe open. Ik wordt direct bedreigd, en krijg allemaal ziektes naar mijn hoofd en er wordt alleen maar gezegd foto's nu ******gek en *****mongool etc. Ik antwoord rustig dat ze de foto's volgende week bij de politie kunnen ophalen en dat ze maar eerst hun kinderen moeten leren opvoeden. De aggressieve meneer probeerde toen een voet tussen de deur te krijgen, waarna ik de politie maar heb gebeld. Ondertussen was het me wel gelukt om de deur te sluiten.
Enfin, politie ter plaatse gekomen en de boel gesust. De wijkagent zou verder met ons contact opnemen. Ik heb nog even staan praten met de agenten ter plaatse en die gaven mij op alle punten gelijk.
Inmiddels is het weer even geleden, maar heb ik nog steeds niks van de wijkagent mogen vernemen. Ik heb hem direct de volgende dag na de gebeurtenis in kennis gesteld met het hele verhaal + dat we bij hem aangifte willen doen. Ik heb hem meerdere malen gebeld, maar wordt constant niet teruggebeld en op de e-mail reageert hij ook niet.
Verder hebben wij de ontwikkelaar (welke tevens ook verhuurder is) gemaild met het hele verhaal. Tevens heeft de rest van de buurt zich ook bij mij gemeld met hun klachten over de desbetreffende bewoners + kinderen, en heb ik dit ook bij de ontwikkelaar aangekaard. Deze gaf aan al te weten over deze klachten, en gaf aan dat er een crisisteam op deze mensen zou worden gezet. Ook gaf ze aan dat ze ervoor gaan zorgen dat de openstaande tuinen met spoed worden afgesloten.
Mijn vraag aan jullie is, wat zouden wij nog meer kunnen doen tegen deze mensen? Zijn er nog bepaalde instanties aan wie wij dit moeten of kunnen melden? Of hebben we al het nodige reeds gedaan?