abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97318484
Beste Mede-Fokkers,

Ik heb een probleem, althans er doet zich een probleem voor, en ik zou graag jullie advies hierin willen krijgen..

Even een korte introductie, wij man en vrouw, wonen sinds begin oktober in een nieuwbouw huis (koop). Achter ons staat er een rijtje met huurwoningen. Op zich geen probleem, daar dit eigenlijk bijna standaard overal is. Nu doet zich het volgende voor. Het huis naast mij + het huis naast mijn buurman staan nog te koop (zijn kleiner dan onze huizen), echter spelen hier kinderen in van 1 bepaald adres van de huurwoningen. Deze kinderen hebben al meedere malen schade aangericht aan diverse voorwerpen in onze tuinen (7 huizen) doordat ze lopen te voetballen in de tuinen etc. Al met al een vervelende situatie. Wij hebben deze ouders er, met zijn allen, al veelvuldig op aangesproken, echter hebben deze de opvoeding van hun kinderen niet in de hand (in onze optiek). Tevens hebben wij, met zijn allen, meerdere klachten hierover geuit aan de woningbouwcorporatie van hun, onze eigen ontwikkelaar en de wijkagent.
Echter afgelopen weekend escaleerde het totaal. Wij komen thuis van een bezoek aan iemand, en willen onze kat de tuin in laten. Wij zien dat de desbetreffende kinderen weer in de tuin naast ons de boel aan het vernielen zijn (slaan met PVC buizen, spelen met dozen en bouwafval). In de tuin liggen nog betonspiralen, daar deze gebruikt wordt door de aannemer van het leegstaande huis als stortplaats. Ik loop naar buiten om wederom de ouders aan te spreken om het feit dat het weer gaande is. Mijn vriendin neemt vanaf boven foto's waarop te zien is wat de kinderen weer aanrichten om zo aangifte te kunnen doen bij alle partijen. Ik sta te praten met de moeder van de kinderen, en vertel dat het gewoon zo niet meer kan. Mijn vriendin komt er ook bij staan en geeft ook aan dat we nu aangifte gaan doen en dat we foto's hebben gemaakt van het hele hebben en gebeuren. Ik stuurde mijn vriendin weg om het met de vrouw rustig af te handelen, en heb nog even rustig staan praten met de vrouw. Die gaf aan dat het gebrek aan speeltoestellen en deze lege ruimtes de enige plekken voor haar kinderen waren en tevens gaf ze aan dat haar kinderen moeilijk controleerbaar zijn door ADHD (ze geeft ze in het weekend bewust geen medicatie). Na een kort gesprek verder zijn we in goede harmonie uit elkaar gegaan en hadden we afgesproken dat als het weer zou gebeuren ik weer bij haar zou aankloppen.

Enfin, mijn vriendin gaat onder de douche en ik zit boven te werken en er wordt plotseling aangebeld.

2 grote mannen voor de deur (ik dacht dat het de glazenwasser was, dus pakte al 20 eurotjes), en ik doe open. Ik wordt direct bedreigd, en krijg allemaal ziektes naar mijn hoofd en er wordt alleen maar gezegd foto's nu ******gek en *****mongool etc. Ik antwoord rustig dat ze de foto's volgende week bij de politie kunnen ophalen en dat ze maar eerst hun kinderen moeten leren opvoeden. De aggressieve meneer probeerde toen een voet tussen de deur te krijgen, waarna ik de politie maar heb gebeld. Ondertussen was het me wel gelukt om de deur te sluiten.

Enfin, politie ter plaatse gekomen en de boel gesust. De wijkagent zou verder met ons contact opnemen. Ik heb nog even staan praten met de agenten ter plaatse en die gaven mij op alle punten gelijk.

Inmiddels is het weer even geleden, maar heb ik nog steeds niks van de wijkagent mogen vernemen. Ik heb hem direct de volgende dag na de gebeurtenis in kennis gesteld met het hele verhaal + dat we bij hem aangifte willen doen. Ik heb hem meerdere malen gebeld, maar wordt constant niet teruggebeld en op de e-mail reageert hij ook niet.

Verder hebben wij de ontwikkelaar (welke tevens ook verhuurder is) gemaild met het hele verhaal. Tevens heeft de rest van de buurt zich ook bij mij gemeld met hun klachten over de desbetreffende bewoners + kinderen, en heb ik dit ook bij de ontwikkelaar aangekaard. Deze gaf aan al te weten over deze klachten, en gaf aan dat er een crisisteam op deze mensen zou worden gezet. Ook gaf ze aan dat ze ervoor gaan zorgen dat de openstaande tuinen met spoed worden afgesloten.

Mijn vraag aan jullie is, wat zouden wij nog meer kunnen doen tegen deze mensen? Zijn er nog bepaalde instanties aan wie wij dit moeten of kunnen melden? Of hebben we al het nodige reeds gedaan?
  woensdag 25 mei 2011 @ 23:11:33 #2
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_97319494
quote:
Mijn vriendin komt er ook bij staan en geeft ook aan dat we nu aangifte gaan doen en dat we foto's hebben gemaakt van het hele hebben en gebeuren
'k zou je vriendin eens leren d'r grote mond te houden. Lekker handig om de boel op deze manier te laten escaleren...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_97319727
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 23:11 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

'k zou je vriendin eens leren d'r grote mond te houden. Lekker handig om de boel op deze manier te laten escaleren...
dit.

En duidelijk weer een voorbeeld waarin alle instanties, woningbouw, politie etc allemaal weer veel te lang wachten en pas in actie komen als het al geėscaleerd is. Net of nemen ze je voor een escalatie niet serieus. Er zijn zoveel voorbeelden te noemen waar dit gebeurd.
  woensdag 25 mei 2011 @ 23:23:06 #4
343273 KirovAir
Kirov Reportin'
pi_97320008
quote:

[..]

Dit dus. In principe weinig fout gedaan, op dit na. Zo wek je natuurlijk weinig sympathie op.
pi_97320208
Gelul, juist goed van vriendin. Hoe sneu ben je als je stiekem naar de politie gaat.

Maar ontopic, lastige situatie. Ik zou het filmen/fotograferen en elke keer de politie bellen. Desnoods elke 30 min als ze niet reageren. Dat is hun taak.
pi_97320240
Ypenburg? ;)
  woensdag 25 mei 2011 @ 23:33:42 #7
344325 turbulence81
please fasten your seatbelts
pi_97320547
marum...

die aannemer kan natuurlijk ook wel eens een beetje zijn rommel opruimen....
zijn het niet de 8jarige kinderen van achter, de volgende keer zijn het wat lamme 18jarigen op zaterdagavond die het leuk vinden om eens te gaan speerwerpen met betonijzer bijvoorbeeld...

niet dat ik het goedpraat dat die kinderen daar spelen, maar al die materialen wekken ook nieuwschierigheid op bij die kinderen...

daarnaast schade kun je miz wel verhalen op de betreffende families toch? maar wat is schade? je zegt ''door voetballen in de tuinen'' zijn er nog nergens schermen geplaatst? en wat als je straks een jong gezin naast je krijgt met 2 zoontjes van 6 en 8??? die willen ook wel voetballen etc... dan is een bal over de schutting ook gauw gebeurd, ik neem aan dat ze niet direct met de voetbal wekelijks een raampje intrappen of wel?
pi_97320618
Is je vriendin niet goed bij d'r hoofd? :?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_97321259
Lol vrouwen met hun emotiegedrag van beide kanten natuurlijk. Je kan beter met de vader van die kinderen gaan praten. Bij vrouwen is het vaak zo dat als ze zich aangevallen voelen de woorden er aan de ene kant in gaan andere kant weer uit en ze gaan dan huilend hun verhaal doen bij vrienden. Of ze gaan heel impulsief een ruzie lopen opstoken zonder na te denken.
pi_97326016
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 23:49 schreef Noisiv het volgende:
Lol vrouwen met hun emotiegedrag van beide kanten natuurlijk. Je kan beter met de vader van die kinderen gaan praten. Bij vrouwen is het vaak zo dat als ze zich aangevallen voelen de woorden er aan de ene kant in gaan andere kant weer uit en ze gaan dan huilend hun verhaal doen bij vrienden. Of ze gaan heel impulsief een ruzie lopen opstoken zonder na te denken.
Volgens mij waren de 2 vaders al bij hun aan de deur gekomen om wat foto's te vragen :)
  donderdag 26 mei 2011 @ 08:40:53 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97326129
Op zich is het logisch dat kinderen spelen en als je wijk nog een bouwplaats is het ook logisch dat ze met bouwmaterialen gaan spelen. In een woonwijk die nog in aanbouw was in mijn woonplaats maakten kinderen ook schansjes en andere bouwsels van materialen die op de bouwplaats lagen.

Aan de andere kant moet er natuurlijk niets vernield worden. Maar ik lees in jouw verhaal niet dat er vernielingen werden aangericht maar dat ze gewoon aan het spelen waren met bouwafval? Ja een beetje slaan met een PVC pijp maar wie doet dat nou niet als kind. Ik snap ook niet dat jullie de politie erbij halen, je kunt toch ook gewoon de vernielingen verhalen op de verzekering van die mensen en het daarbij laten?

Daarnaast is het misschien beter je kat binnen te houden als die kans heeft om in andere tuinen te gaan poepen. Geef ze iig geen wisselgeld om over jullie te zeiken ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97326142
Het is toch juist netjes om te melden dat je aangifte gaat doen? Ik zou het lelijker vinden als dat stiekem gebeurt. Vreemde reacties hier.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 26 mei 2011 @ 08:46:55 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97326221
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 08:41 schreef Me_Wesley het volgende:
Het is toch juist netjes om te melden dat je aangifte gaat doen? Ik zou het lelijker vinden als dat stiekem gebeurt. Vreemde reacties hier.
Nouja, dat ligt er natuurljk aan of er strafbare feiten gepleegd zijn. Ik zie alleen maar dat de kinderen met bouwafval speelden. Ik ken geen enkel kind (ADHD of niet) dat dat niet zou doen als er een grote bult bouwafval open en bloot ligt in de buurt.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97327992
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 08:40 schreef Maanvis het volgende:
Op zich is het logisch dat kinderen spelen en als je wijk nog een bouwplaats is het ook logisch dat ze met bouwmaterialen gaan spelen. In een woonwijk die nog in aanbouw was in mijn woonplaats maakten kinderen ook schansjes en andere bouwsels van materialen die op de bouwplaats lagen.

Absoluut, en dat begrijpen wij ook. Alle tuinen zijn afgesloten, enkel die van de huizen die nog niet verkocht zijn niet. De achterom is ook afgesloten met een hekwerk, dus andere mensen kunnen er niet bij. Verder is er nadrukkelijk gemeld bij iedereen dat de tuinen geen speelplaatsen zijn en dat er niet ingekomen mag worden.

Aan de andere kant moet er natuurlijk niets vernield worden. Maar ik lees in jouw verhaal niet dat er vernielingen werden aangericht maar dat ze gewoon aan het spelen waren met bouwafval? Ja een beetje slaan met een PVC pijp maar wie doet dat nou niet als kind. Ik snap ook niet dat jullie de politie erbij halen, je kunt toch ook gewoon de vernielingen verhalen op de verzekering van die mensen en het daarbij laten?

De tuin naast mijn buren is compleet vernield, tegels gesloopt (nog niet bewoond), beschadigingen aan ramen aangericht etc. In de tuin naast mij zijn alle ramen bekrast, wat inhoudt dat er nieuwe ramen inmoeten straks en bij ons is de deur van de schutting gesloopt + delen van de schutting + een knikker in het raam. Alles, bij ons, is vergoed door de verzekering maar aangezien het een structureel probleem is dien je dit volgens mij bij alle instanties te melden. Ook zal hun verzekering straks zeggen van ho we vergoeden niks meer, er gebeurd te vaak wat. En van een kale kip valt niks te plukken.

Daarnaast is het misschien beter je kat binnen te houden als die kans heeft om in andere tuinen te gaan poepen. Geef ze iig geen wisselgeld om over jullie te zeiken ;).

hahaha dat is ook een goeie, alleen niet de bedoeling he als je een mooi groot huis gekocht :);)
  Licht Ontvlambaar donderdag 26 mei 2011 @ 10:11:35 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97328291
Ik ben van mening dat de ontwikkelaar moet zorgen dat het bouwterrein niet toegankelijk is...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_97328447
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 23:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ypenburg? ;)
Als ik TS was zou ik me niet bemoeien met kinderen die in de leegstaande tuinen van de projectontwikkelaar spelen. Hiermee krijg je ze alleen maar tegen je waardoor je wel eens het lulletje van de buurt kan worden. Zeker met de tokkies die daar wonen.

Overleg met die mensen dat ze van jouw spullen afblijven maar ga verder niet de spullen van een bouwer beschermen die die huizen ook alweer één jaar leeg laat staan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sjeen op 26-05-2011 11:11:02 (persoonlijke info verwijderd...) ]
  donderdag 26 mei 2011 @ 10:44:15 #17
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_97329328
Hoe oud zijn die kinderen?
Kan je niet met die kids in gesprek? Al dat bouwmateriaal trekt natuurlijk aan als een magneet om daarmee te spelen.
Gewoon aangeven dat verschillende buren er last van hebben.
Geef ze 1 plek of tuin waar ze in kunnen spelen of zo.
Is iedereen van het gesodemieter af en als ze over de schreef gaan zijn ze zelf aanspreekbaar en vaak makkelijker aanspreekbaar.

En aan de andere kant, je hebt iedereen gewaarschuwd dat er dingen vernield worden zoals projectontwikkelaar en dergelijke.
Blijkbaar maakt het hun geen zier uit :{ , dan zou ik zeggen laat ze doen zolang jouw tuin maar niet vernield word :P
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 26 mei 2011 @ 10:59:37 #18
324665 meth77
to do or not to do
pi_97329811
quote:
11s.gif Op woensdag 25 mei 2011 22:52 schreef peter070 het volgende:
Beste Mede-Fokkers,

Ik heb een probleem, althans er doet zich een probleem voor, en ik zou graag jullie advies hierin willen krijgen..

. Al met al een vervelende situatie.
Wij hebben deze ouders er, met zijn allen, al veelvuldig op aangesproken, echter hebben deze de opvoeding van hun kinderen niet in de hand (in onze optiek). Tevens hebben wij, met zijn allen, meerdere klachten hierover geuit aan de woningbouwcorporatie van hun, onze eigen ontwikkelaar en de wijkagent.
Ik loop naar buiten om wederom de ouders aan te spreken om het feit dat het weer gaande is.

Mijn vriendin neemt vanaf boven foto's waarop te zien is wat de kinderen weer aanrichten om zo aangifte te kunnen doen bij alle partijen. Ik sta te praten met de moeder van de kinderen, en vertel dat het gewoon zo niet meer kan. Mijn vriendin komt er ook bij staan en geeft ook aan dat we nu aangifte gaan doen en dat we foto's hebben gemaakt van het hele hebben en gebeuren.
Ik wordt direct bedreigd, en krijg allemaal ziektes naar mijn hoofd en er wordt alleen maar gezegd foto's nu ******gek en *****mongool etc. Ik antwoord rustig dat ze de foto's volgende week bij de politie kunnen ophalen en dat ze maar eerst hun kinderen moeten leren opvoeden. De aggressieve meneer probeerde toen een voet tussen de deur te krijgen, waarna ik de politie maar heb gebeld. Ondertussen was het me wel gelukt om de deur te sluiten.

Inmiddels is het weer even geleden, maar heb ik nog steeds niks van de wijkagent mogen vernemen. Ik heb hem direct de volgende dag na de gebeurtenis in kennis gesteld met het hele verhaal + dat we bij hem aangifte willen doen. Ik heb hem meerdere malen gebeld, maar wordt constant niet teruggebeld en op de e-mail reageert hij ook niet.
Jezus , wat ben Jij een verwaande klootz*k

Als je jezelf op die manier gaat profileren in een nieuwe buurt dan kun je beter gelijk de makelaar waarschuwen dat het weer te koop komt
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:02:14 #19
324665 meth77
to do or not to do
pi_97329892
quote:

[..]

Dat dus
Fraai stelletje jullie, de verwaande ideeen stralen ervan af
  Licht Ontvlambaar donderdag 26 mei 2011 @ 11:05:53 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97330019
Zullen we het hier wel fatsoenlijk houden...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator donderdag 26 mei 2011 @ 11:16:09 #21
155227 crew  Guppy
dus
pi_97330368
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 10:59 schreef meth77 het volgende:

[..]

Jezus , wat ben Jij een verwaande klootz*k

Als je jezelf op die manier gaat profileren in een nieuwe buurt dan kun je beter gelijk de makelaar waarschuwen dat het weer te koop komt
Het goed vinden dat kinderen in de buurt je buurhuizen en tuinen slopen, dat komt je wijk ten goede...

Ik zou als ik jou was m'n vriendin vragen een beetje in te binden (melden dat je aangifte gaat doen is prima, maar het gaat vooral om de manier waarop). Daarnaast alle instanties blijven 'lastigvallen'. Sowieso die wijkagent, want het is typisch dat die niks laat horen als ie zegt dat ie dat wel gaat doen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97330963
nou sorry hoor.. ik kan me voorstellen dat TO hier van baalt .. ze hebben herhaaldelijk gewaarschuwd etc.. en als die kinderen nou alleen zouden spelen dan is het nog wat anders, maar ze vernielen de boel en daar gaat het om.. En dan mag je als buurtbewoner daar niets van zeggen ? Moet niet gekker worden ? Je mond houden omdat je anders de lul bent van de buurt ? Omgekeerde wereld.. dus de kinderen mogen de boel vernielen, jij moet je bek houden ??

TO je hebt het m.i. netjes aangepakt, eerste gesproken met ouders, herhaaldelijk nog wel, woningbouwcoorp. etc. ingelicht en daarna pas polite. Foto;s zijn altijd handig ivm bewijs.. En tja.. je vriendin had beter niets kunnen zeggen maar gezien de reactie van die mannen zegt dat meer over hen dan over jullie ...

succes
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:33:05 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97331000
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:16 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het goed vinden dat kinderen in de buurt je buurhuizen en tuinen slopen, dat komt je wijk ten goede...

Ik zou als ik jou was m'n vriendin vragen een beetje in te binden (melden dat je aangifte gaat doen is prima, maar het gaat vooral om de manier waarop). Daarnaast alle instanties blijven 'lastigvallen'. Sowieso die wijkagent, want het is typisch dat die niks laat horen als ie zegt dat ie dat wel gaat doen.
Nouja in veel gevallen is het gewoon spelen en niet doelbewust slopen. Ik heb ook ooit een knikker door een raam gegooid perongeluk ;). En voetballen moet ook gewoon kunnen...
Maar als er nergens een plek is waar je kunt voetballen wat doe je dan?
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:38:15 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97331174
Waar ik een beetje moeite mee heb, is dat er tegen ouders wordt gezegd dat ze hun kinderen (beter) moeten opvoeden. Ik denk dat dat een grens is die je niet over moet gaan. Wat anderen ook zeggen: als die troep daar zo open en bloot ligt, trekt dat kinderen aan. Dus: zorgen dat die troep wordt weggehaald of dat er een hek omheen komt.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:43:26 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97331370
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:38 schreef Lienekien het volgende:
Waar ik een beetje moeite mee heb, is dat er tegen ouders wordt gezegd dat ze hun kinderen (beter) moeten opvoeden. Ik denk dat dat een grens is die je niet over moet gaan. Wat anderen ook zeggen: als die troep daar zo open en bloot ligt, trekt dat kinderen aan. Dus: zorgen dat die troep wordt weggehaald of dat er een hek omheen komt.
Elk kind zou met dat bouwafval gaan spelen. Voor een kind is iets wat ie ziet liggen gewoon speelgoed om iets mee te bouwen ofzo :).
En daarnaast moet er maar eens een speeltuin of johan cruijff court in die wijk gemaakt worden :)
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')