Ik wil niet weten hoe het er bij jou thuis uitziet. Of komt je moeder eens per week je zooi opruimen?quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:36 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Net als de badkamer en keuken schoonmaken. Dat doe je toch niet als man?
Ja precies, denk ook maar niet dat ik bij een MKB wil eindigen in Nederland, ik heb wel betere dingen te doen met m'n leven dan het daar aan te verkwanselen. Niet dat er iets mis mee is of dat het niet goed verdiend, maar m'n hart ligt er gewoon totaal niet.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
True that. Plus dat je vaak een heel stuk vroeger met pensioen kan
Mijn grootvader heeft 55 jaar op onze jullie belastingcenten gefeteerd vanwege z'n tropenjaren.
Waar ligt je hart wel?quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja precies, denk ook maar niet dat ik bij een MKB wil eindigen in Nederland, ik heb wel betere dingen te doen met m'n leven dan het daar aan te verkwanselen. Niet dat er iets mis mee is of dat het niet goed verdiend, maar m'n hart ligt er gewoon totaal niet.
Dat gaat nu wat lastiger.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
True that. Plus dat je vaak een heel stuk vroeger met pensioen kan
Mijn grootvader heeft 55 jaar op onze jullie belastingcenten gefeteerd vanwege z'n tropenjaren.
Eitjequote:Op woensdag 25 mei 2011 15:36 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Net als de badkamer en keuken schoonmaken. Dat doe je toch niet als man?
Dat is serieus ook gewoon goud waard.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:59 schreef mlg het volgende:
Onze schoonmaker wordt generatie op generatie doorgegeven in de familie.
Ik vind dat niks, zon rolator met emmers schoonmaakmiddel aan de stang, in het gangpad.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:59 schreef mlg het volgende:
Onze schoonmaker wordt generatie op generatie doorgegeven in de familie.
Hebben jullie thuis gangpaden?quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik vind dat niks, zon rolator met emmers schoonmaakmiddel aan de stang, in het gangpad.
Meer waard dan een goed doel. Ik heb het geen eens echt nodig, ik kan best mijn eigen spul schoonmaken en opruimen, maar ik voel me onfatsoenlijk om haar werk af te staan.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:01 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat is serieus ook gewoon goud waard.
Ik wilde nooit een hulp omdat ik het naar vind dat een vreemde door al onze spullen gaat.
Klopt. Maar wij hebben niets te vrezen van de malaria, dus tropenjaren zijn niet zo spannend meer.quote:
Ik krijg daar nooit wat van mee. Ik leg altijd het geld klaar, en zie haar alleen op donderdag in de ochtend om even bij te praten. Leg altijd wat lekkere koeken voor haar klaar en koffie kan ze altijd pakken.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik vind dat niks, zon rolator met emmers schoonmaakmiddel aan de stang, in het gangpad.
Mijn pa wordt gekort op zijn AOW omdat hij in het buitenland heeft gewerktquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt. Maar wij hebben niets te vrezen van de malaria, dus tropenjaren zijn niet zo spannend meer.
Als je dan toch zo weinig thuis bent is het de vraag of het wel zo driftig schoongemaakt moet worden.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:05 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik krijg daar nooit wat van mee. Ik leg altijd het geld klaar, en zie haar alleen op donderdag in de ochtend om even bij te praten. Leg altijd wat lekkere koeken voor haar klaar en koffie kan ze altijd pakken.
Wat aardig eigenlijk en ook dat je haar aanhoudt.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:05 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik krijg daar nooit wat van mee. Ik leg altijd het geld klaar, en zie haar alleen op donderdag in de ochtend om even bij te praten. Leg altijd wat lekkere koeken voor haar klaar en koffie kan ze altijd pakken.
Werken in een internationale omgeving bij een grote multinational waar je ook goed je brood kan verdienen.quote:
Tsja, toen was Nederlands-Indië nog geen buitenlandquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mijn pa wordt gekort op zijn AOW omdat hij in het buitenland heeft gewerkt
Grappig. Wat voor mij een hel is, is voor jou het paradijs en andersom. Ik hoef daar gelukkig niet meer heen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Werken in een internationale omgeving bij een grote multinational waar je ook goed je brood kan verdienen.
Heb het een tijd gedaan en vond het super, maar smaken verschillen gelukkig inderdaad.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:08 schreef Staal het volgende:
[..]
Grappig. Wat voor mij een hel is, is voor jou het paradijs en andersom. Ik hoef daar gelukkig niet meer heen.
Dat was ook mijn droom, die ik ook waar heb gemaakt, maar naar loop van tijd was ik wel toe aan wat anders.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Werken in een internationale omgeving bij een grote multinational waar je ook goed je brood kan verdienen.
Ik ben rechts, maar in het bedrijfsleven zien ze me als links vanwege het feit dat ik een hekel heb aan management. Ik vind zelfs dat management in haar huidige vorm moet verdwijnen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:08 schreef Staal het volgende:
[..]
Grappig. Wat voor mij een hel is, is voor jou het paradijs en andersom. Ik hoef daar gelukkig niet meer heen.
Nu ik erover nadenk zit er ook wel wat in. Je interesse is politiek en bij dat soort bedrijven moet je ook echt aan politieke spelletjes doen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Heb het een tijd gedaan en vond het super, maar smaken verschillen gelukkig inderdaad.
Einzelgänger?quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:11 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik ben rechts, maar in het bedrijfsleven zien ze me als links vanwege het feit dat ik een hekel heb aan management. Ik vind zelfs dat management in haar huidige vorm moet verdwijnen.
Wat zou je als eerste willen veranderen?quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:11 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik ben rechts, maar in het bedrijfsleven zien ze me als links vanwege het feit dat ik een hekel heb aan management. Ik vind zelfs dat management in haar huidige vorm moet verdwijnen.
Ja, bedrijfsratten met overmanagement als gevolg. De huidige managementlagen lokken het rattenspel ook uit.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:11 schreef Staal het volgende:
[..]
Nu ik erover nadenk zit er ook wel wat in. Je interesse is politiek en bij dat soort bedrijven moet je ook echt aan politieke spelletjes doen.
Daarom, bovendien is mijn interesse ook nog sales/account management bij dergelijke instanties, en dat is niets anders dan politiek in het bedrijfsleven. Ik zou ook niet bij B2C terecht willen komen, B2B ligt me beter.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:11 schreef Staal het volgende:
[..]
Nu ik erover nadenk zit er ook wel wat in. Je interesse is politiek en bij dat soort bedrijven moet je ook echt aan politieke spelletjes doen.
Dat is toch entrance-levelquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daarom, bovendien is mijn interesse ook nog sales/account management bij dergelijke instanties, en dat is niets anders dan politiek in het bedrijfsleven. Ik zou ook niet bij B2C terecht willen komen, B2B ligt me beter.
Niet helemaal. Ik zal mijn visie binnenkort eens uitgebreid posten.quote:
quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daarom, bovendien is mijn interesse ook nog sales/account management bij dergelijke instanties, en dat is niets anders dan politiek in het bedrijfsleven. Ik zou ook niet bij B2C terecht willen komen, B2B ligt me beter.
Bij B2C heb ik altijd zo'n "stofzuiger verkoper van deur tot deur" idee.
Ligt eraan welke hoogte, maar ja je zal geen continental/regional/global sales executive director worden op je 30'ste nee.quote:
Hangt ook een beetje van de sector af hé. Ik was gister bij een advocatenkantoor waar de partners ook het land ingaan om clienten aan te trekken. Dan hebben we het wel over een iets andere orde van grootte, maar toch.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Bij B2C heb ik altijd zo'n "stofzuiger verkoper van deur tot deur" idee.
TMIquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:14 schreef Morendo het volgende:
Was vanochtend bij de apotheek en de zalf tegen aambeien heet dus gewoon 'Analex'. Ik kwam overigens voor iets anders.......
Natuurlijk......
Vanzelfsprekend.....
Goes without saying......
Body 2 body?quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:13 schreef Voorschrift het volgende:
Ik zou ook niet bij B2C terecht willen komen, B2B ligt me beter.
Ja ik zoek het ook liever in de financiële sector, beleggingen, of anders grondstoffen als olie/gas of toeleveranciers van apparatuur hiervoor (denk aan pijpleidingen e.d.).quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hangt ook een beetje van de sector af hé. Ik was gister bij een advocatenkantoor waar de partners ook het land ingaan om clienten aan te trekken. Dan hebben we het wel over een iets andere orde van grootte, maar toch.
Daar heeft iedereen last van.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:14 schreef Morendo het volgende:
Was vanochtend bij de apotheek en de zalf tegen aambeien heet dus gewoon 'Analex'. Ik kwam overigens voor iets anders.......
Natuurlijk......
Vanzelfsprekend.....
Goes without saying......
Ben het met je eens. Maar het heeft niets met links of rechts te maken maar met je karakter.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:12 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, bedrijfsratten met overmanagement als gevolg. De huidige managementlagen lokken het rattenspel ook uit.
Maar dan ben je advocaat en niet van sales.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hangt ook een beetje van de sector af hé. Ik was gister bij een advocatenkantoor waar de partners ook het land ingaan om clienten aan te trekken. Dan hebben we het wel over een iets andere orde van grootte, maar toch.
True.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:16 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar dan ben je advocaat en niet van sales.
Nee, uiteraard, m'n ex-schoonvader was sales manager voor West-Europa in een bepaalde levensmiddelenbranche, maar die had, buiten een zalvende diplomatieke babbel, maar weinig unieke skills en opleidingen gevolgd.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ligt eraan welke hoogte, maar ja je zal geen continental/regional/global sales executive director worden op je 30'ste nee.
quote:
quote:
quote:
Allemaal 1 pot nat. De titel verbergt het belang van omzet niet.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:16 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar dan ben je advocaat en niet van sales.
Dat hoeft ook niet.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, uiteraard, m'n ex-schoonvader was sales manager voor West-Europa in een bepaalde levensmiddelenbranche, maar die had, buiten een zalvende diplomatieke babbel, maar weinig unieke skills en opleidingen gevolgd.
Touche.quote:
Voorschrift had het over sales/account management en dat ga je niet vergelijken met de advocatuur, klaar.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:17 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Allemaal 1 pot nat. De titel verbergt het belang van omzet niet.
Meuh. Ik hou er wel van als je ook fundamentele zaken en processen kan beinvloeden, daarom liggen bedrijfskundigen zonder economische opleiding of zonder technische achtergrond me ook zo stroef. Als ik ergens een probleem constateer, wil ik het aan kunnen pakken, niet stoicijns doorgaan en het product verkopen zonder je om de inhoud te bekommeren.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet.
Dat is het leuke er aan, het is meer op karakter, ruggengraat en aanleg, en daar hou ik van.
Onee? Zeg jij maar eens tegen een advocaat waarom je toch niet voor hem kiest. Moet je eens opletten hoe het "verkopertje" inside naar buiten komt.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:18 schreef mlg het volgende:
[..]
Voorschrift had het over sales/account management en dat ga je niet vergelijken met de advocatuur, klaar.
Mijn ervaring is, dat je beter een bedrijfskundige van het privaat onderwijs kunt hebben, dan een technische bedrijfskundige van een reguliere.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Meuh. Ik hou er wel van als je ook fundamentele zaken en processen kan beinvloeden, daarom liggen bedrijfskundigen zonder economische opleiding of zonder technische achtergrond me ook zo stroef. Als ik ergens een probleem constateer, wil ik het aan kunnen pakken, niet stoicijns doorgaan en het product verkopen zonder je om de inhoud te bekommeren.
Ja zo principieel ben ik niet, als ik maar m'n ei er in kwijt kan, carrière kan maken, doen wat ik wil en de ladder op kan klimmen en natuurlijk geld kan verdienen. Bedrijfsmatig echt grote veranderingen toepassen heb ik vrij weinig mee, anders zou ik wel op juridisch, HR of iets dergelijks gaan zitten.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Meuh. Ik hou er wel van als je ook fundamentele zaken en processen kan beinvloeden, daarom liggen bedrijfskundigen zonder economische opleiding of zonder technische achtergrond me ook zo stroef. Als ik ergens een probleem constateer, wil ik het aan kunnen pakken, niet stoicijns doorgaan en het product verkopen zonder je om de inhoud te bekommeren.
Lees de voorgaande posts van VS maar eerst even.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Onee? Zeg jij maar eens tegen een advocaat waarom je toch niet voor hem kiest. Moet je eens opletten hoe het "verkopertje" inside naar buiten komt.
Laat me niet lachen. Dat imago zit tussen je oren maar niet in de boekhouding.
Wat voor karakter moet je daar dan voor hebben?quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet.
Dat is het leuke er aan, het is meer op karakter, ruggengraat en aanleg, en daar hou ik van. En de sky is the limit dus ach, ik red me er wel in.
Niet nodig. De praktijk laat me de werkelijkheid zien.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:21 schreef mlg het volgende:
[..]
Lees de voorgaande posts van VS maar eerst even.
Je weet niet waar we het over hadden.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niet nodig. De praktijk laat me de werkelijkheid zien.
Wat mij tot nu toe het prettigst ligt is flexibiliteit, om kunnen gaan met mensen, commercieel kunnen denken en doorzettingsvermogen en natuurlijk zoals je al aanhield een beetje politiek kunnen denken en handelen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:21 schreef Staal het volgende:
[..]
Wat voor karakter moet je daar dan voor hebben?
Jij ging toch bij de Belastingdienst werken?quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:20 schreef eriksd het volgende:
Wat een ambities allemaal hier zeg. Ik heb nog steeds geen idee.
We hadden het over ambities he. ^^quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
Jij ging toch bij de Belastingdienst werken?
Doel je dan op een MBA van een goede business-school, of een narcistische Nyenrode-bal?quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:20 schreef mlg het volgende:
[..]
Mijn ervaring is, dat je beter een bedrijfskundige van het privaat onderwijs kunt hebben, dan een technische bedrijfskundige van een reguliere.
WC-jufrouw?quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat mij tot nu toe het prettigst ligt is flexibiliteit, om kunnen gaan met mensen, commercieel kunnen denken en doorzettingsvermogen en natuurlijk zoals je al aanhield een beetje politiek kunnen denken en handelen.
Nee, studentenhuis. Ik heb laatst zelfs een poetsrooster gemaakt. Tevergeefs helaas; na twee weken bleek dat ik de enige te zijn die wat uitvoerde en dus gaf ik het maar op.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:40 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik wil niet weten hoe het er bij jou thuis uitziet. Of komt je moeder eens per week je zooi opruimen?
Ik acht de kans nihil. Verdient ook te weinig overigens.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
Jij ging toch bij de Belastingdienst werken?
Nee, maar die moeten er ook zijn.quote:
Dus omdat de rest geen poot uitsteekt ben je bereid in de zooi te gaan snurken?quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:23 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nee, studentenhuis. Ik heb laatst tevergeefs een poetsrooster gemaakt. Toen na twee weken bleek dat ik de enige was die wat deed gaf ik het maar op.
Het is voor mij ook niet principieel, maar ik ben een projectwerker pur sang. Die schoonvader waar ik het over had, was een mediator, continue lijmen van productie en verkoopafdelingen en buitenlandse vertegenwoordigers paaien. Ik kan keihard zijn als het op projectwerk aankomt, maar kan er niet tegen als ik jaren meeloop en niet de fouten mag benoemen omdat het mijn afdeling niet is.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja zo principieel ben ik niet, als ik maar m'n ei er in kwijt kan, carrière kan maken, doen wat ik wil en de ladder op kan klimmen en natuurlijk geld kan verdienen. Bedrijfsmatig echt grote veranderingen toepassen heb ik vrij weinig mee, anders zou ik wel op juridisch, HR of iets dergelijks gaan zitten.
Je hebt gelijk. En daar mag het ook een bende zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:23 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nee, studentenhuis. Ik heb laatst tevergeefs een poetsrooster gemaakt. Toen na twee weken bleek dat ik de enige was die wat deed gaf ik het maar op.
Nee, dan doel ik op BA'ers en IBMS'ers. Met MBA'ers heb ik geen ervaring.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Doel je dan op een MBA van een goede business-school, of een narcistische Nyenrode-bal?
Heb namelijk nogal wat van die babbelaars van de laatste categorie gehad, ook in de familie en vriendengroep, maar dat zijn geen intellectueel zwaargewichten. Technisch bedrijfskundigen zijn vaak een stel sociaal-onvaardige logistiek-geeks, maar er zitten goede koppen tussen, mits ze people skills hebben.
Wilde ermee aangeven dat je omschrijving veel te ruim is. 13 in een dozijn.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, maar die moeten er ook zijn.
Ja, je kan karaktereigenschappen ook niet per individu neerzetten, enkel globaal aangeven wat je nodig denkt te zijn. People skills hebben ook genoeg mensen op deze planeet, zo kan ik nog wel even doorgaan als je iets "te globaal" vind.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wilde ermee aangeven dat je omschrijving veel te ruim is. 13 in een dozijn.
Ik ken het imago standpunt wel. Of jij of VS het nu zei maakt niet veel uit.quote:
Ik ruim m'n eigen kamer op?quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus omdat de rest geen poot uitsteekt ben je bereid in de zooi te gaan snurken?
Als hij zijn eigen omschrijving maar begrijpt. Volgens mij was het niet de bedoeling dat hij nu studieadvies wil krijgen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wilde ermee aangeven dat je omschrijving veel te ruim is. 13 in een dozijn.
Grappig, dat ik met een paar postjes van jou weet dat wij elkaar totaal niet liggen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat mij tot nu toe het prettigst ligt is flexibiliteit, om kunnen gaan met mensen, commercieel kunnen denken en doorzettingsvermogen en natuurlijk zoals je al aanhield een beetje politiek kunnen denken en handelen.
Maar ook hard kunnen zijn wanneer het nodig is, en kil wellicht.
Ah, nee begrijpelijk, maar dan zit je inderdaad op een zijspoor van mij, iets minder egocentrisme.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is voor mij ook niet principieel, maar ik ben een projectwerker pur sang. Die schoonvader waar ik het over had, was een mediator, continue lijmen van productie en verkoopafdelingen en buitenlandse vertegenwoordigers paaien. Ik kan keihard zijn als het op projectwerk aankomt, maar kan er niet tegen als ik jaren meeloop en niet de fouten mag benoemen omdat het mijn afdeling niet is.
Ken het. Op die relatie websites is ook iedereen gelukkig/humorvol/romantisch en de hele bende meer. Het klinkt altijd leuk maar men toont enkel aan zichzelf niet goed te kennen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, je kan karaktereigenschappen ook niet per individu neerzetten, enkel globaal aangeven wat je nodig denkt te zijn. People skills hebben ook genoeg mensen op deze planeet, zo kan ik nog wel even doorgaan als je iets "te globaal" vind.
Imago standpunt? Ik kom uit een advocatenfamilie, dus ik ken het als geen ander.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik ken het imago standpunt wel. Of jij of VS het nu zei maakt niet veel uit.
Gelukkig.quote:
Wassen neus dus.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:27 schreef mlg het volgende:
[..]
Imago standpunt? Ik kom uit een advocatenfamilie, dus ik ken het als geen ander.
Kom in m'n armen Erik!quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:20 schreef eriksd het volgende:
Wat een ambities allemaal hier zeg. Ik heb nog steeds geen idee.
Nou, doe ons eens een plezier en geef zelf eens een omschrijving dan, heb ik ook een kader van "waarom dan niet?".quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:26 schreef Staal het volgende:
[..]
Grappig, dat ik met een paar postjes van jou weet dat wij elkaar totaal niet liggen.
No offence, wens je alle succes.
Friek = Freud.quote:
Ja, daarom is het ook niet te omschrijven, maar ik kan wel de punten aangeven wat ik belangrijk acht voor de functie, dat vroeg staal ook.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:27 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ken het. Op die relatie websites is ook iedereen gelukkig/humorvol/romantisch en de hele bende meer. Het klinkt altijd leuk maar men toont enkel aan zichzelf niet goed te kennen.
Met welk doel?quote:
Waarom zou ik? Jij hebt jouw doel. Wie ben ik om dat af te fikken met een persoonlijk oordeel?quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou, doe ons eens een plezier en geef zelf eens een omschrijving dan, heb ik ook een kader van "waarom dan niet?".
Nee zo bedoelde ik het niet, vroeg me gewoon af waarom we elkaar niet zouden liggen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:29 schreef Staal het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Jij hebt jouw doel. Wie ben ik om dat af te fikken met een persoonlijk oordeel?
Jij valt in herhaling. Niet erg sterk.quote:
Tsja, eigenwijs.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jij valt in herhaling. Niet erg sterk.
Niet zoveel. Ik ben namelijk ook maar een faler als het om ambities gaat.quote:
Filosofiequote:Op woensdag 25 mei 2011 16:31 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Niet zoveel. Ik ben namelijk ook maar een faler als het om ambities gaat.
Al lijkt docent maatschappijleer/filosofie op het voortgezet onderwijs of HBO worden me nog steeds erg leuk.
Mij niet. Ik zou de hele tijd ruzie hebben met domme leerlingen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:31 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Al lijkt docent maatschappijleer/filosofie op het voortgezet onderwijs of HBO worden me nog steeds erg leuk.
Zorgen dat je geen domme leerlingen hebtquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mij niet. Ik zou de hele tijd ruzie hebben met domme leerlingen.
Een beetje pubers en adolescenten hersenspoelen met je linkse babbels zeker.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:31 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Och, ook niks mis mee.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:31 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik ben niet erg dol op slikke figuren met the sky is the limit en tot kill bereid zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee zo bedoelde ik het niet, vroeg me gewoon af waarom we elkaar niet zouden liggen.
Dat is een andere insteek.
Iets niet ingeleverd? een 1. Domme antwoorden: 0 punten.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zorgen dat je geen domme leerlingen hebt
Dan ben je echt geen faler qua ambitie.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:31 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ja hoor.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:35 schreef mlg het volgende:
Ik was altijd slimmer dan docenten.. ik heb nooit wat aan ze gehad.
Dat vind Fokthesystem van zichzelf ook, dus zoveel zegt dat niet.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:35 schreef mlg het volgende:
Ik was altijd slimmer dan docenten.. ik heb nooit wat aan ze gehad.
quote:
Als je dat al niet zou lukkenquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:36 schreef mlg het volgende:
[..]![]()
Ik ben in ieder geval wel meer dan mijn docenten gaan verdienen.
Ah, nee dan zullen we elkaar niet zo liggen waarschijnlijk, maar hè iedere pool heeft een tegenpool nodig, houdt het een beetje in balans.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:34 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik ben niet erg dol op slikke figuren met the sky is the limit en tot kill bereid zijn.
Daarvan zijn er ook niet zoveel.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:34 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik ben niet erg dol op slikke figuren met the sky is the limit en tot kill bereid zijn.
Bij leraren filosofie en ethiek moet dat een makkie zijn, daar kan php wellicht nog boven stijgen.quote:
Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren voordat die opmerking kwam.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Een beetje pubers en adolescenten hersenspoelen met je linkse babbels zeker.
We dreigen uit te sterven.quote:
Je moest eens weten waar mensen toe bereid zijn om hun target te halen.quote:
quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:38 schreef Staal het volgende:
[..]
Je moest eens weten waar mensen toe bereid zijn om hun target te halen.
Wanneer hij drie krantenwijken erbij doet wellicht.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Bij leraren filosofie en ethiek moet dat een makkie zijn, daar kan php wellicht nog boven stijgen.
Hij zal wel moeten, iets anders ligt niet binnen handbereik.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:38 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wanneer hij drie krantenwijken erbij doet wellicht.
Deze post zegt toch niets over mijn opvatting dat er niet zoveel zijn? Diegene die er zijn zullen wel zo'n mentaliteit hebben ja.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:38 schreef Staal het volgende:
[..]
Sommige huurmoordenaars zijn bereid er voor te doden.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:38 schreef Staal het volgende:
[..]
Net een DM'tje met doodsbedreiging ontvangen of zo?quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hij zal wel moeten, iets anders ligt niet binnen handbereik.
Nou nou Morendo, niet zo lullig doen.
Filosofie, bleghquote:
En dat zijn er veel.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Deze post zegt toch niets over mijn opvatting dat er niet zoveel zijn? Diegene die er zijn zullen wel zo'n mentaliteit hebben ja.
Zou me niks verbazen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:40 schreef Morendo het volgende:
[..]
Net een DM'tje met doodsbedreiging ontvangen of zo?
Docent worden is sowieso niet slim. Sinds docenten onder het collectief vallen, en alle jonge stemgerechtigden over hun eigen docenten kunnen beslissen, stelt de status van een docent niks meer voor.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:35 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dat vind Fokthesystem van zichzelf ook, dus zoveel zegt dat niet.
Hihihi jammer dat Darwin niet meer leeft, alles in de wereld spreekt hem tegen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Filosofie, blegh
Ik was het keihard oneens met de belangrijkste stelling van mijn filosofiedocent.
"De maatschappij is, vooralsnog, het meest hoopvolle instrument om onze overleving zeker te stellen, comfortabel te maken en ons te helpen met onze persoonlijke ontwikkeling en ontplooiing als lerende en oefenende wezen."
Zou hij meelezen?quote:
Hm af en toe wellicht, kreeg wel keer een DM n.a.v. een post.quote:
"Spreuk van de maand" op het tegeltje in de kantine.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:42 schreef eriksd het volgende:
Ik zou Friek later aannemen overigens. Even een filosofische spreuk in de morgen. Rest van de dag kantinejuffrouw.
Een opvattingen van iemand die in het collectief denkt. Dat gaat niet op voor individuen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Filosofie, blegh
Ik was het keihard oneens met de belangrijkste stelling van mijn filosofiedocent.
"De maatschappij is, vooralsnog, het meest hoopvolle instrument om onze overleving zeker te stellen, comfortabel te maken en ons te helpen met onze persoonlijke ontwikkeling en ontplooiing als lerende en oefenende wezen."
Het lijkt mij wel een goed plan om fokthesystem en mlg docenten te laten onderwijzen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:35 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dat vind Fokthesystem van zichzelf ook, dus zoveel zegt dat niet.
Hm, hij heeft geen ban, behalve van POL en NWS dan voor zover ik weet.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:43 schreef Morendo het volgende:
Wanneer loopt de ban van phpm eigenlijk af? Ik begin hem te missen....
Ik ga me niet tot dat niveau verlagen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:42 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het lijkt mij wel een goed plan om fokthesystem en mlg docenten te laten onderwijzen.
en sommigen bereid ervoor te betalenquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:39 schreef Morendo het volgende:
[..]
Sommige huurmoordenaars zijn bereid er voor te doden.
En die voor POL en NWS is definitief?quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hm, hij heeft geen ban, behalve van POL en NWS dan voor zover ik weet.
Dat lijkt me wel wat ja. Een die voor mij nadenkt over de ethische vraagstukken in dit leven,quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:42 schreef eriksd het volgende:
Ik zou Friek later aannemen overigens. Even een filosofische spreuk in de morgen. Rest van de dag kantinejuffrouw.
Niets leukers dan competitie en confrontatie.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:43 schreef Staal het volgende:
Voor Voorschrift:
Geheid dat je die krijgt op je werk bij een meeting.
Nee joh. Even een wat stoerder nummer dan:quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:43 schreef Staal het volgende:
Voor Voorschrift:
Geheid dat je die krijgt op je werk bij een meeting.
Voor onbepaalde tijd voor zover ik weet.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:44 schreef Morendo het volgende:
[..]
En die voor POL en NWS is definitief?
Geen idee.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:44 schreef Morendo het volgende:
[..]
En die voor POL en NWS is definitief?
Dan kan ik me qua intellect niet meer onderscheiden. Dat wil ik niet.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:44 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nee, zij zullen zich dan tot jouw niveau verhogen.
Bij ons in de PC.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee joh. Even een wat stoerder nummer dan:
quote:
Nee, die draait hij dan thuis.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee joh. Even een wat stoerder nummer dan:
Ja ja, maar ik herken de intro.quote:
Waartoe zijn wij hier op aard'?quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:46 schreef eriksd het volgende:
Ik zou ook wel wat meer geld willen zodat ik nog meer horloges kan kopen.
Sorry Koos.
Nee dat niet zozeer, maar ik schaam me nergens voor.quote:
Horlogesquote:
Nee, je hebt toch goed filosofisch onderwijs gehad! Antwoorden met: "Voor elkaar en de samenleving"quote:
Beetje een lege huls als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Filosofie, blegh
Jij bent een geschikte discussieleiderquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Beetje lege huls als je het mij vraagt.
Verder vind ik het niet zo boeiend om tijdens de les m'n eigen stellingen er doorheen te gooien. Die discussie onderling vind ik veel interessanter om te stimuleren. Ik vind het ook veel leuker om d.m.v. filosofie mensen meer bewust te maken van hun eigen positie in een debat of discussie.
Inderdaad, want mensen kunnen hooguit met zichzelf discussiëren, aangezien de definities en fundamenten waarop een discussie bouwt nooit door twee personen hetzelfde geïnterpreteerd kunnen worden. In een discussie met meerdere deelnemers hebben de deelnemers het dus nooit over hetzelfde, wat iedere discussie zinloos maakt.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:51 schreef Friek_ het volgende:
Ik vind het ook veel leuker om d.m.v. filosofie mensen meer bewust te maken van hun eigen positie in een debat of discussie.
quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:46 schreef eriksd het volgende:
Ik zou ook wel wat meer geld willen zodat ik nog meer horloges kan kopen.
Sorry Koos.
En jij hebt je aangemeld op FOK!forum omdat.. ?quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:55 schreef Picchia het volgende:
[..]
Inderdaad, want mensen kunnen hooguit met zichzelf discussiëren, aangezien de definities en fundamenten waarop een discussie bouwt nooit door twee personen hetzelfde geïnterpreteerd kunnen worden. In een discussie met meerdere deelnemers hebben de deelnemers het dus nooit over hetzelfde, wat iedere discussie zinloos maakt.
Om monologen te houden.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:58 schreef Friek_ het volgende:
[..]
En jij hebt je aangemeld op FOK!forum omdat.. ?
Oefening baart kunst.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:00 schreef eriksd het volgende:
Ik ben vooral lid om filosofen te pesten. Het wil nog niet vlotten.
Lid van?quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:00 schreef eriksd het volgende:
Ik ben vooral lid om filosofen te pesten. Het wil nog niet vlotten.
Member danquote:
Je kwam even langs om direct weer afscheid te nemen? Prachtig.quote:
Jij begrijpt me toch niet.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:04 schreef Picchia het volgende:
Zo te zien heeft onze grote filosoof Friek ervoor gekozen om mijn standpunt stilzwijgend te onderschrijven. Great minds think alike.
Ah, ik dacht een zekere politieke partij.quote:
Kost geld.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ah, ik dacht een zekere politieke partij.
Daarnaast kan je filosofen beter fucken met een full-account
Waarom is mijn opleiding toch zo boeiend? Ik zei alleen maar wat een 'ambitie' van me was.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ah, ik dacht een zekere politieke partij.
Daarnaast kan je filosofen beter fucken met een full-account
Lid van een politieke partij ookquote:
Omdat jij hier intrinsiek gemotiveerd bent de wereld wat dieper te laten nadenken over het bestaan van zichzelf. Wij zijn puur uit op zelfverrijking en winstbejag, leuk voor ons, maar minder van belang voor de rest.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:08 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Waarom is mijn opleiding toch zo boeiend? Ik zei alleen maar wat een 'ambitie' van me was.
Ja, maar wanneer je lid wordt van de SP bespaar je weer op de aanschaf van trendy, nieuwe soepkommen.quote:
quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:09 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, maar wanneer je lid wordt van de SP bespaar je weer op de aanschaf van trendy, nieuwe soepkommen.
Mensen die lid zijn van een partijquote:
O dear.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:09 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, maar wanneer je lid wordt van de SP bespaar je weer op de aanschaf van trendy, nieuwe soepkommen.
Ik denk dat je koffie krijgt op de gang.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:15 schreef Morendo het volgende:
Ik zou wel lid willen worden van de SP, afdeling Nijmegen hier ook nog, om dan in vergaderingen alleen maar te trollen. Voorstellen indienen over afschaffing van het minimumloon, invoering vlaktaks.....
En dan wel gehuld gaan in een Che Guevara t-shirtje.
Held, dan kom ik langsquote:Op woensdag 25 mei 2011 17:15 schreef Morendo het volgende:
Ik zou wel lid willen worden van de SP, afdeling Nijmegen hier ook nog, om dan in vergaderingen alleen maar te trollen. Voorstellen indienen over afschaffing van het minimumloon, invoering vlaktaks.....
En dan wel gehuld gaan in een Che Guevara t-shirtje.
En je eigen broodjes moet smeren.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:15 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik denk dat je koffie krijgt op de gang.
Het feit dat anderen zo denken, verwerpt jouw filosofische theorie toch ook?quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Beetje een lege huls als je het mij vraagt.
Verder vind ik het niet zo boeiend om tijdens de les m'n eigen stellingen er doorheen te gooien. Die discussie onderling vind ik veel interessanter om te stimuleren. Ik vind het ook veel leuker om d.m.v. filosofie mensen meer bewust te maken van hun eigen positie in een debat of discussie.
Wat vind je leuk aan zitten op de gang?quote:
Ik vind SP'ers trollen leukquote:Op woensdag 25 mei 2011 17:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat vind je leuk aan zitten op de gang?
De gang is de positie van diversiteit.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat vind je leuk aan zitten op de gang?
Och, als je dat leuk vindt moet je het vooral doen. Veel geld hebben is natuurlijk wel leuk en handig (lekker veel vrijheid), maar ik haal geen voldoening uit de lucratieve beroepen. Levensplezier gaat voor mij nog altijd voor geld. Maar als je die twee kunt combineren is dat natuurlijk ideaal.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Omdat jij hier intrinsiek gemotiveerd bent de wereld wat dieper te laten nadenken over het bestaan van zichzelf. Wij zijn puur uit op zelfverrijking en winstbejag, leuk voor ons, maar minder van belang voor de rest.
Hoe bedoel je precies?quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:17 schreef mlg het volgende:
[..]
Het feit dat anderen zo denken, verwerpt jouw filosofische theorie toch ook?
Dat is het mooistequote:Op woensdag 25 mei 2011 17:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Och, als je dat leuk vindt moet je het vooral doen. Veel geld hebben is natuurlijk wel leuk en handig (lekker veel vrijheid), maar ik haal geen voldoening uit de lucratieve beroepen. Levensplezier gaat voor mij nog altijd voor geld. Maar als je die twee kunt combineren is dat natuurlijk ideaal.
Dat begrijp ik, maar in een kapitalistische wereld - waarin wij leven - ligt dat toch anders. Ook al zou er meer collectief zijn, dan betalen we daar alsnog veel voor door middel van heffingen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Och, als je dat leuk vindt moet je het vooral doen. Veel geld hebben is natuurlijk wel leuk en handig (lekker veel vrijheid), maar ik haal geen voldoening uit de lucratieve beroepen. Levensplezier gaat voor mij nog altijd voor geld. Maar als je die twee kunt combineren is dat natuurlijk ideaal.
Excuus, GS kwam met die quote.quote:
Vanuit de gang is dat niet zo succesvol.quote:
Dat klopt.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Vanuit de gang is dat niet zo succesvol.
Maar ik bedoelde het volgende:quote:
En Darwin beweerde min of meer het omgekeerde.quote:"De maatschappij is, vooralsnog, het meest hoopvolle instrument om onze overleving zeker te stellen, comfortabel te maken en ons te helpen met onze persoonlijke ontwikkeling en ontplooiing als lerende en oefenende wezen."
Chapeauquote:Op woensdag 25 mei 2011 17:31 schreef Picchia het volgende:
Voor rechtsfilosofie schreef ik een stuk over hoe onzinnig het is dat mensen art 1 van de grondwet altijd als autoriteit aanzwengelen, ondanks dat het amper rechtskracht heeft en uit het gedrag van mensen blijkt dat zij daar niet naar leven. Mijn leraar zei op de gang dat hij het geweldig vond.
quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:20 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar in een kapitalistische wereld - waarin wij leven - ligt dat toch anders. Ook al zou er meer collectief zijn, dan betalen we daar alsnog veel voor door middel van heffingen.
Mijn punt is dat geld wel degelijk levensplezier geeft. Geld geeft meer toegang tot het leven.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:32 schreef Friek_ het volgende:
[..]Ik snap niet zo goed hoe dat een reactie is op mijn uitlating?
We zijn het eens.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Het OM vordert vrijspraak voor Wilders. Lijkt mij ook vrij logisch.
ARL?quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:31 schreef Picchia het volgende:
Voor rechtsfilosofie schreef ik een stuk over hoe onzinnig het is dat mensen art 1 van de grondwet altijd als autoriteit aanzwengelen, ondanks dat het amper rechtskracht heeft en uit het gedrag van mensen blijkt dat zij daar niet naar leven. Mijn leraar zei op de gang dat hij het geweldig vond.
Ik denk als ze kwaad zouden willen dat ze hem vast wel veroordeeld zouden kunnen krijgen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Het OM vordert vrijspraak voor Wilders. Lijkt mij ook vrij logisch.
Eens hoor, al vind ik het ook niet erg wanneer de rechters zich hier over uit gaan spreken. Dat geeft in elk geval duidelijkheid.quote:
Een hele grote uitdaging lijkt me dat ook niet.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:35 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik denk als ze kwaad zouden willen dat ze hem vast wel veroordeeld zouden kunnen krijgen.
Ik denk dat het bij een principezaak als onderhavige en de voorafgaande artikel 12 rotzooi in dit specifieke geval er minder nadruk komt te liggen op wat het OM te zeggen heeft.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:35 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik denk als ze kwaad zouden willen dat ze hem vast wel veroordeeld zouden kunnen krijgen.
Rechtsfilosofie.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:31 schreef Picchia het volgende:
Dat willen ze, maar juridisch ligt dit nogal ingewikkeld.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:35 schreef Picchia het volgende:
[..]
Algemene Rechtsleer.quote:
Ik denk het niet. De man heeft geen haat gezaaid doch kritiek geuit over een religie. En dat magquote:Op woensdag 25 mei 2011 17:35 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik geef je wel bijles.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:36 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Rechtsfilosofie.Dat is serieus mijn favoriete gebied: de beginselen en grenzen van het recht. Volgend schooljaar ga ik ook wat extra vakken doen bij de faculteit rechtsgeleerdheid.
Je wist dat de Islam ook een religie is?quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik denk het niet. De man heeft geen haat gezaaid doch kritiek geuit over een religie. En dat mag
Mwoah, uitingsdelicten zijn zo casuïstisch van aard. Je hebt er feitelijk geen fluit aan.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Eens hoor, al vind ik het ook niet erg wanneer de rechters zich hier over uit gaan spreken. Dat geeft in elk geval duidelijkheid.
Het OM was al nooit voor dit proces volgens mij.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:36 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat willen ze, maar juridisch ligt dit nogal ingewikkeld.
Niet betalen voor jouw bijlesquote:Op woensdag 25 mei 2011 17:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik geef je wel bijles.
Hier alvast wat tips:
- Heb altijd een smoes klaar en alternatief verhaal
- Neem als uitgangspunt dat je niet wil betalen.
Die zijn voor Friek gratis. Ik had het meer over de fiscusquote:
Omdat het om een politicus gaat.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het OM was al nooit voor dit proces volgens mij.
Dat erken ik toch ook in die post? Het punt is alleen dat de manier waarop je aan je geld komt - je beroep, professie, etc. - nogal een cruciale factor is. Als ik steeds mensen (naar mijn gevoel) moet uitbuiten om er geld op te verdienen heb ik daar niet zoveel zin in.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:34 schreef mlg het volgende:
[..]
Mijn punt is dat geld wel degelijk levensplezier geeft. Geld geeft meer toegang tot het leven.
Klopt. Daarom kwam het Hof te A'dam ook in beeld.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het OM was al nooit voor dit proces volgens mij.
Wat filantropischquote:Op woensdag 25 mei 2011 17:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die zijn voor Friek gratis. Ik had het meer over de fiscus
nee maar bij een vrijspraak is wel duidelijk dat Wilders gewoon op zijn (gebrek aan) inhoud aangepakt moet worden en niet op juridische wijze. Bij een veroordeling is weer duidelijk dat er grenzen zitten aan de vrijheid van meningsuiting en in welke richting deze te vinden zijn. Ik hoop het eerste.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:38 schreef Morendo het volgende:
[..]
Mwoah, uitingsdelicten zijn zo casuïstisch van aard. Je hebt er feitelijk geen fluit aan.
Ik snap hem. Mee eens.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:39 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat erken ik toch ook in die post? Het punt is alleen dat de manier waarop je aan je geld komt - je beroep, professie, etc. - nogal een cruciale factor is. Als ik steeds mensen (naar mijn gevoel) moet uitbuiten om er geld op te verdienen heb ik daar niet zoveel zin in.
Zeker met een figuur als Wilders dat nogal graag wil dat de politiek zich met de rechtspraak gaat bemoeien. Dat levert wat dat betreft alleen maar verliezers op.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:39 schreef mlg het volgende:
[..]
Omdat het om een politicus gaat.Overheid en rechtspraak zijn niet zoveel gescheiden als we denken. Dat is praktisch ook onmogelijk.
En die linkse idioten die dat niet begrijpen. Erg jammer.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:39 schreef robin007bond het volgende:
Die rechtszaak met Wilders zou alleen maar voor meer PVV-aanhang kunnen zorgen. Hij kan dan zeggen: "Zie je wel! Ik geloof niet meer in deze rechtsstaat blablabla".
Tja en? Is dat een reden om maar niet na te gaan of zijn uitspraken strafbaar zijn? Of is dit ook de reden dat VVD en CDA zo graag met hem in zee gaan? Doen we het niet dan wordt hij alleen maar groter?quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:39 schreef robin007bond het volgende:
Die rechtszaak met Wilders zou alleen maar voor meer PVV-aanhang kunnen zorgen. Hij kan dan zeggen: "Zie je wel! Ik geloof niet meer in deze rechtsstaat blablabla".
Dat hij dat wil? Daar is wel sprake van toch? Hij wil rechters door de politiek laten toetsen en bij teveel ongewenste uitspraken de laan uit sturen. dat lijkt me nogal wat directere invloed...quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:41 schreef GSbrder het volgende:
Als Wilders uiteindelijk directere invloed in de rechtspraak wilt, kan dat later besproken worden, maar daar is nog geen sprake van.
Hij heeft dan in ieder geval weer een zondebok gevonden. Henk en Ingrid krijgen vervolgens helemaal het gevoel door de politiek in de steek gelaten te zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja en? Is dat een reden om maar niet na te gaan of zijn uitspraken strafbaar zijn? Of is dit ook de reden dat VVD en CDA zo graag met hem in zee gaan? Doen we het niet dan wordt hij alleen maar groter?
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit een overweging van het OM is geweestquote:Op woensdag 25 mei 2011 17:39 schreef robin007bond het volgende:
Als ze daar in mee zouden gaan, dan zou de rechtelijke macht gewoon politiek aan het bedrijven zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja en? Is dat een reden om maar niet na te gaan of zijn uitspraken strafbaar zijn? Of is dit ook de reden dat VVD en CDA zo graag met hem in zee gaan? Doen we het niet dan wordt hij alleen maar groter?
Beetje een cirkelredenering. Wat Wilders gezegd heeft is simpelweg niet 'erg' genoeg om hem via het strafrecht aan te pakken.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:39 schreef du_ke het volgende:
Bij een veroordeling is weer duidelijk dat er grenzen zitten aan de vrijheid van meningsuiting en in welke richting deze te vinden zijn. Ik hoop het eerste.
Denk het ook niet. Maar ben er zelf wel blij om dat die niet veroordeelt isquote:Op woensdag 25 mei 2011 17:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit een overweging van het OM is geweest
Maar niettemin zou het Wilders wel in de kaart spelen : Y
Ja, en? De Henks en Ingrids zijn op een gegeven moment op. Het salonfähig maken van de PVV door VVD en CDA levert ze heel wat meer aanhang op dan dit proces.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hij heeft dan in ieder geval weer een zondebok gevonden. Henk en Ingrid krijgen vervolgens helemaal het gevoel door de politiek in de steek gelaten te zijn.
Dat laatste is natuurlijk kut op Dirk.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan is de rechter toch snel klaarquote:Op woensdag 25 mei 2011 17:43 schreef Morendo het volgende:
[..]
Beetje een cirkelredenering. Wat Wilders gezegd heeft is simpelweg niet 'erg' genoeg om hem via het strafrecht aan te pakken.
Ik denk dat zijn uitspraken inderdaad ook niet onder 'haat zaaien' zullen vallen. Sowieso is het begrip 'haat zaaien' enorm relatief aan de cultuur waarin we leven. Vroeger zou hij nu allang veroordeeld zijn gok ik.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:43 schreef Morendo het volgende:
[..]
Beetje een cirkelredenering. Wat Wilders gezegd heeft is simpelweg niet 'erg' genoeg om hem via het strafrecht aan te pakken.
Ach, de Henk en Ingrids stemmen dan wel weer op SPquote:Op woensdag 25 mei 2011 17:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja, en? De Henks en Ingrids zijn op een gegeven moment op. Het salonfähig maken van de PVV door VVD en CDA levert ze heel wat meer aanhang op dan dit proces.
Staat hij daarvoor terecht en ligt dat wetsvoorstel er al?quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat hij dat wil? Daar is wel sprake van toch? Hij wil rechters door de politiek laten toetsen en bij teveel ongewenste uitspraken de laan uit sturen. dat lijkt me nogal wat directere invloed...
Volgens slaat is de stelling dat hij groter wordt door het proces eerder als kut op dirk.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk kut op Dirk.
Nou ja, de rechter moet nog uitspraak doen, maar het OM vordert iig vrijspraak. De rechter kan er dus nog van afwijken....quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Denk het ook niet. Maar ben er zelf wel blij om dat die niet veroordeelt is
De aanhang komt eerder van CDA en VVD.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ach, de Henk en Ingrids stemmen dan wel weer op SP
Zal niet gebeuren, dunkt mij.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou ja, de rechter moet nog uitspraak doen, maar het OM vordert iig vrijspraak. De rechter kan er dus nog van afwijken....
Nee, hij wil het echter wel.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Staat hij daarvoor terecht en ligt dat wetsvoorstel er al?
Dat mag hij willen. Er zijn ook voldoende politici die zich bemoeien met de strafmaat.quote:
Dat ben ik met je eens. Wat mij betreft worden die wetsbepalingen herschreven op zo'n manier dat enkel aanzetten of oproepen tot geweld strafbaar kan zijn. De huidige tekst is bijna in strijd met het Lex Certa-beginsel.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:45 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn uitspraken inderdaad ook niet onder 'haat zaaien' zullen vallen. Sowieso is het begrip 'haat zaaien' enorm relatief aan de cultuur waarin we leven. Vroeger zou hij nu allang veroordeeld zijn gok ik.
Underdog effect zegt jou niks?quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens slaat is de stelling dat hij groter wordt door het proces eerder als kut op dirk.
Hmm, ik betwijfel dat. Als ik tokkies zelf spreek zijn dat toch vaak mensen die van de SP zijn overgestapt. Toch wel droevig als veel van de stemmers van CDA of VVD op hem begonnen zijn te stemmen. Wel goed dat je zo ziet wat er in de maatschappij speelt, vooral waar de "gewone man" dus blijkbaar in z'n maag mee zit. Daar zouden andere politieke partijen op in kunnen springen, maar dan met wat intelligentere oplossingenquote:
Maar of het hem concreet wat oplevert? Ik betwijfel het. In de praktijk verliest de underdog gewoon negen van de tien keer.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Underdog effect zegt jou niks?
Ik geloof niet Wilders het proces om electorale reden niet zo'n probleem vond...
Volgens mij niet, volgens mij wordt getoetst of zijn uitspraken te ver gaan. Met die toets is op zich niks mis. Vrijheid van meningsuiting is in de praktijk niet onbeperkt...quote:Niet onbelangrijk is dat de vrijheid van meningsuiting ter discussie stond...
Nee en Nee.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:51 schreef Picchia het volgende:
Beledigen is zwartmaken. Haatzaaien is een groep willen wegwerken.
Wat zou er dan met de CDA-aanhang gebeurd zijn? Die is massaal weggetrokken bij het CDA...quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hmm, ik betwijfel dat. Als ik tokkies zelf spreek zijn dat toch vaak mensen die van de SP zijn overgestapt.
Die partijen willen maar al te graag met hem samenwerken dus zo raar is dat niet. Het is een rechts-conservatief kliekje met wat uitschieters verschillende kanten op.quote:Toch wel droevig als veel van de stemmers van CDA of VVD op hem begonnen zijn te stemmen.
Die intelligentere oplossingen zijn er al lang en men is daar ook al lang en breed mee bezig maar met leuke populistische retoriek kom je een heel eindquote:Wel goed dat je zo ziet wat er in de maatschappij speelt, vooral waar de "gewone man" dus blijkbaar in z'n maag mee zit. Daar zouden andere politieke partijen op in kunnen springen, maar dan met wat intelligentere oplossingen
Mwoah.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:51 schreef Picchia het volgende:
Interesseert me weinig, maar de door jou gebruikte 'definities' sloegen sowieso nergens op.quote:
Met die toets ansich is ook niks mis mee. Maar de aanklacht was bij voorbaat al redelijk kansloos. Tja, dan lekker afgaan en Wilders lacht er alleen om. Het nodigt hem alleen uit om nog harder uit te halen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar of het hem concreet wat oplevert? Ik betwijfel het. In de praktijk verliest de underdog gewoon negen van de tien keer.
[..]
Volgens mij niet, volgens mij wordt getoetst of zijn uitspraken te ver gaan. Met die toets is op zich niks mis. Vrijheid van meningsuiting is in de praktijk niet onbeperkt...
Ik wacht wel op je argument.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:54 schreef Morendo het volgende:
[..]
Interesseert me weinig, maar de door jou gebruikte definities sloegen sowieso nergens op.
De intelligentere oplossingen zijn er al, maar niet begrijpbaar voor de "gewone man". Het is allemaal veel te moeilijk voor hun, en die PVV-standpunten bevestigen de ideeën die ze vaak zelf hebben: "Grenzen dicht, alle criminele Marokkanen het land uit!". Dat doen de andere partijen (gelukkig) niet, wat wel een taak is van de andere politieke partijen is om politiek weer bij de burger te brengen. Daar hoeft niet persé populisme aan te pas komen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat zou er dan met de CDA-aanhang gebeurd zijn? Die is massaal weggetrokken bij het CDA...
[..]
Die partijen willen maar al te graag met hem samenwerken dus zo raar is dat niet. Het is een rechts-conservatief kliekje met wat uitschieters verschillende kanten op.
[..]
Die intelligentere oplossingen zijn er al lang en men is daar ook al lang en breed mee bezig maar met leuke populistische retoriek kom je een heel eind
Tja, er valt ook weinig te maken van termen als zwartmaken en willen wegwerken. Dat is wel heel open.quote:
Ik zou zo ongeveer als laatste daar een pleidooi voor willen houden. Maar het gaat om recht op vrije meningsuiting , weet je wel de crème de la crème van een rechtstaat. Dus het gaat wel ergens over.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:51 schreef Picchia het volgende:
Natuurlijk, maar het schetst wel een beeld van wat er ongeveer met groepsbelediging en haatzaaien bedoelt wordt.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tja, er valt ook weinig te maken van termen als zwartmaken en willen wegwerken. Dat is wel heel open.
Strikt genomen vind ik dat alles gezegd moet kunnen worden.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:58 schreef Morendo het volgende:
Beledigen heeft meer met bewust willen kwetsen te maken. Haatzaaien is bijvoorbeeld meer elk individu behorende tot een 'groep' op grond van bepaalde groepskenmerken (geloof, ras) als negatief of verdacht neerzetten.
Tsja, met zo'n definitie kun je diegenen die de PVV fascistisch bestempelen ook als haatzaaiers beschouwen. Het werkt nogal twee kanten uit. Dat vind ik ook wel het probleem met zo'n wet, dat hij enorm gevoelig aan grillen is.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:58 schreef Morendo het volgende:
Haatzaaien is bijvoorbeeld meer elk individu behorende tot een 'groep' op grond van bepaalde groepskenmerken (geloof, ras) als negatief of verdacht neerzetten.
Exact.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:01 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Tsja, met zo'n definitie kun je diegenen die de PVV fascistisch bestempelen ook als haatzaaiers beschouwen. Het werkt nogal twee kanten uit.
Ik zie je af en toe toch behoorlijk heftig reageren op dingen die mij geen seconde zouden ergeren.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Strikt genomen vind ik dat alles gezegd moet kunnen worden.
Dan is het wellicht nog belangrijk om op te merken dat niet elk haatzaaien of beledigen ook strafrechterlijke repercussies met zich meebrengen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:01 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Tsja, met zo'n definitie kun je diegenen die de PVV fascistisch bestempelen ook als haatzaaiers beschouwen. Het werkt nogal twee kanten uit.
Als dat haatzaaien is, wat is dan groepsbelediging?quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:58 schreef Morendo het volgende:
Beledigen heeft meer met bewust willen kwetsen te maken. Haatzaaien is bijvoorbeeld meer elk individu behorende tot een 'groep' op grond van bepaalde groepskenmerken (geloof, ras) als negatief of verdacht neerzetten.
Niks moet maar zolang de 'tegenstander' wel populistisch is en weigert het debat aan te gaan is het heel lastig daar doorheen te prikken. Dat doet Wilders heel slim en hij krijgt VVD en CDA er bijna kinderlijk eenvoudig in mee...quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:56 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De intelligentere oplossingen zijn er al, maar niet begrijpbaar voor de "gewone man". Het is allemaal veel te moeilijk voor hun, en die PVV-standpunten bevestigen de ideeën die ze vaak zelf hebben: "Grenzen dicht, alle criminele Marokkanen het land uit!". Dat doen de andere partijen (gelukkig) niet, wat wel een taak is van de andere politieke partijen is om politiek weer bij de burger te brengen. Daar hoeft niet persé populisme aan te pas komen.
Die heb je ook nog, ja.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:03 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als dat haatzaaien is, wat is dan groepsbelediging?
Jullie zijn allemaal homo's.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:03 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als dat haatzaaien is, wat is dan groepsbelediging?
Uiteraard reageer ik. En dat is ook mijn goed recht. En natuurlijk vind ik sommige uitingen smakeloos en vele heb ik ook hier zien passeren. Je kan mij veel verwijten maar niet dat ik mensen heb ontzegd hier dingen te mogen zeggen, hoe pervers dan ook.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zie je af en toe toch behoorlijk heftig reageren op dingen die mij geen seconde zouden ergeren.
En als Voorschrift dat zou zeggen.......... Dan heb je weer de klassieke positie van de antisemitische jood.quote:
Iemand moet zulke dingen gewoon kunnen zeggen, natuurlijk. Zwartmaken en beledigen zijn termen om iemand te bagatelliseren, vooral als het iemand betreft die geen allochtoon is of een moslim.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:58 schreef Morendo het volgende:
Maar door boos te reageren impliceer je toch dat je niet wil dat dingen gezegd worden? Als je die opmerkingen had beschouwd had als exponent van de vrijheid van meningsuiting keur je ze af, maar ontsteek je toch niet in woede?quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Uiteraard reageer ik. En dat is ook mijn goed recht. En natuurlijk vind ik sommige uitingen smakeloos en vele heb ik ook hier zien passeren. Je kan mij veel verwijten maar niet dat ik mensen heb ontzegd hier dingen te mogen zeggen, hoe pervers dan ook.
Ik impliceer helemaal niks, maar ik mag toch wel een emotie uiten over een imo een misselijke uitspraak?quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Maar door boos te reageren impliceer je toch dat je niet wil dat dingen gezegd worden? Als je die opmerkingen had beschouwd had als exponent van de vrijheid van meningsuiting keur je ze af, maar ontsteek je toch niet in woede?
Je maakt zo'n grote fout in de politiek. Je overschat Wilders zo erg, dat je zelfs beweert dat hij VVD en CDA kinderlijk eenvoudig meekrijgt. Zo worden partijen groot, wat we juist niet willen. Toch?quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niks moet maar zolang de 'tegenstander' wel populistisch is en weigert het debat aan te gaan is het heel lastig daar doorheen te prikken. Dat doet Wilders heel slim en hij krijgt VVD en CDA er bijna kinderlijk eenvoudig in mee...
Zelfhaat en groepsbelediging.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
En als Voorschrift dat zou zeggen.......... Dan heb je weer de klassieke positie van de antisemitische jood.
Juist dat uiten van emotie zorgt ervoor dat mensen zich steeds meer bezwaard gaan voelen gewoon hun mening te uiten, hier op fok of IRL. Mensen zijn veel te lichtgeraakt tegenwoordig en beginnen dan wild om zich heen te meppen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik impliceer helemaal niks, maar ik mag toch wel een emotie uiten over een imo een misselijke uitspraak?
Dat is toch heel wat anders dat ik zou vragen dat iemand zijn woorden zou moeten terugnemen
Zometeen weer die discussie dat Arabieren ook semieten zijn...quote:
Uit alles wat dit kabinet doet blijkt toch de hand van de PVV? Zelden is er zo'n laf kabinet geweest met zo weinig visie. Hij krijgt zelfs Kamp zover dat die een kruistocht gaat voeren tegen een handvol Roemeense aarbeienplukkers over de rug van de ondernemers heen... Dat dit roepen de PVV groot maakt dat zal dan wel, dan hoeft men het goede fatsoen toch niet te laten varen?quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:13 schreef mlg het volgende:
[..]
Je maakt zo'n grote fout in de politiek. Je overschat Wilders zo erg, dat je zelfs beweert dat hij VVD en CDA kinderlijk eenvoudig meekrijgt. Zo worden partijen groot, wat we juist niet willen. Toch?
Hier ben ik het wel mee eens; de VVD zou beter moeten weten dan enkel te trachten een light-versie van de PVV te zijn. Een wat conservatieve koers past de VVD wel, maar een dergelijke koers staat verre van de retoriek van de PVV.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Uit alles wat dit kabinet doet blijkt toch de hand van de PVV? Zelden is er zo'n laf kabinet geweest met zo weinig visie. Hij krijgt zelfs Kamp zover dat die een kruistocht gaat voeren tegen een handvol Roemeense aarbeienplukkers over de rug van de ondernemers heen... Dat dit roepen de PVV groot maakt dat zal dan wel, dan hoeft men het goede fatsoen toch niet te laten varen?
De filosofie erachter is dat het de opkomst van Wilders beperkt. De PVV is vooralsnog een kleine partij, en de VVD een grote partij. Mensen zijn toch geneigd sneller op een grote partij te stemmen, en als die (tijdelijk) een populistisch karakter aanneemt, dan blijft - zoals ik al zei - de opkomst van Wilders beperkt.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Uit alles wat dit kabinet doet blijkt toch de hand van de PVV? Zelden is er zo'n laf kabinet geweest met zo weinig visie. Hij krijgt zelfs Kamp zover dat die een kruistocht gaat voeren tegen een handvol Roemeense aarbeienplukkers over de rug van de ondernemers heen... Dat dit roepen de PVV groot maakt dat zal dan wel, dan hoeft men het goede fatsoen toch niet te laten varen?
De VVD is ook niet echt groot momenteel en heeft minder zetels dan tijdens een van de hoogtepunten voor de opkomst van het populisme (1998). Dus zo sterk vind ik dit verhaal niet. Ze lijken elkaar eerder in het negatieve populisme omhoog te trekken..quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:23 schreef mlg het volgende:
[..]
De filosofie erachter is dat het de opkomst van Wilders beperkt. De PVV is vooralsnog een kleine partij, en de VVD een grote partij. Mensen zijn toch geneigd sneller op een grote partij te stemmen, en als die (tijdelijk) een populistisch karakter aanneemt, dan blijft - zoals ik al zei - de opkomst van Wilders beperkt.
De toekomst zal het uitwijzen...quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
De VVD is ook niet echt groot momenteel en heeft minder zetels dan tijdens een van de hoogtepunten voor de opkomst van het populisme (1998). Dus zo sterk vind ik dit verhaal niet. Ze lijken elkaar eerder in het negatieve populisme omhoog te trekken..
Of gewoon zelfspot gebaseerd op karikatuur of enkel gebruik van een term om de beledigende waarde zonder achterliggende haat gebaseerd op die groep of de definitie van de term. Een agent homo noemen heeft niks te maken met homo's of homoseksualiteit, het gaat je enkel om de agent pissig te krijgen, groepsbelediging is het dus niet m.i.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
En als Voorschrift dat zou zeggen.......... Dan heb je weer de klassieke positie van de antisemitische jood.
Mulisch?quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Of gewoon zelfspot gebaseerd op karikatuur of enkel gebruik van een term om de beledigende waarde zonder achterliggende haat gebaseerd op die groep of de definitie van de term.
Ja zo af en toe komt er nog wel eens wat zinnigs uit me.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |