abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 25 mei 2011 @ 14:17:06 #1
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97293236
Laatste post #11

quote:
woensdag 25 mei 2011 @ 13:40 • 301
GeertJan88
Nog niks over dcp gehoord vorig jaar wel vlag en wimpel
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_97297371
Ik heb vrijdag DCP en AZV examen (aanhouding en zelfverdediging) :)

Luchtmacht reserve overigens, zal het er maar bij zetten anders gaan mensen weer in de war raken :P

[ Bericht 0% gewijzigd door JAY-T op 25-05-2011 16:14:17 ]
pi_97297897
Inderdaad, want AZV nog nooit van gehoord ;)
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_97299333
Om even terug te komen over het hoe en wat van aanstelling e.d,
Ik heb al enkele maanden geleden dus mijn kleding opgehaald, en begin de 27e van juni.
Iig, hoe heten dan de brieven die je daarna zal moeten krijgen? Van hoelaat en waar je moet zijn voor de AMO bijvoorbeeld. Ik ben iig van plan om deze week nog te mailen, rekening houden met dat het soms lang kan duren voordat je weer antwoord krijgt:P Of krijg je het sowieso die brief een bepaalde tijd van te voren?
  woensdag 25 mei 2011 @ 16:50:07 #5
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_97299928
Van het schoolbataljon (Noord, dan wel Zuid) krijg je één tot twee weken voor de AMO bericht, de meldingsinstructie. De Natres heeft hier zelfs verder niks mee te maken qua papierwerk. De batstaf meldt jouw gewoon aan voor de AMO, en de schoolbataljons regelen het verder.

Mailen naar de batstaf heeft dan ook vaak weinig nut. ;)
pi_97300651
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:37 schreef hcwp het volgende:
Stukje eigen initiatief: http://www.defensie.nl/la(...)e_reserve/bataljons/

Gister DCP gehad, met vlag en wimpel ;)
hehe nou ik de norm gehaald. Maar daar bleef het ook wel zon beetje bij ;) Merkte het wel dat ik al een daglang had gewerkt. Als je thuis ff aan het trainen ben doe ik gemakkelijk 45 situps in 2 mins. Gister kwam ik tot de 35 :{
Blood Sugar Sex Magik
pi_97301658
Hoeveel m heb je uiteindelijk gelopen? Ik 2645 8-)

Wel eerst ruim anderhalf uur geen ruk gedaan, daar word ik wel af en toe een beetje vierkant van, die inefficiëntie. |:(
pi_97301917
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 17:31 schreef hcwp het volgende:
Hoeveel m heb je uiteindelijk gelopen? Ik 2645 8-)

Wel eerst ruim anderhalf uur geen ruk gedaan, daar word ik wel af en toe een beetje vierkant van, die inefficiëntie. |:(
2450 ;(

Ons pltn kon gelijk aan de bak, dus daarna de ruim de tijd gehad om de vorige mdo te evalueren. Vindt het wel leuk dat de volgende zaterdag ook weer een kleine mdo (edo :P) wordt.
Blood Sugar Sex Magik
pi_97305215
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 16:50 schreef Schild het volgende:
Van het schoolbataljon (Noord, dan wel Zuid) krijg je één tot twee weken voor de AMO bericht, de meldingsinstructie. De Natres heeft hier zelfs verder niks mee te maken qua papierwerk. De batstaf meldt jouw gewoon aan voor de AMO, en de schoolbataljons regelen het verder.

Mailen naar de batstaf heeft dan ook vaak weinig nut. ;)
ok bedankt! Dus dan maar even wachten. Lijkt me dat je dan ook een lijst ontvangt met wat je allemaal moet meenemen e.d?
  woensdag 25 mei 2011 @ 21:17:26 #10
319525 Schild
pi_97312900
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:51 schreef TMartina het volgende:
ok bedankt! Dus dan maar even wachten. Lijkt me dat je dan ook een lijst ontvangt met wat je allemaal moet meenemen e.d?
Nah, een lijst krijg je niet echt. Je krijgt alleen de mededeling dat je alles behalve je DT moet meenemen. :P
pi_97319828
Tvp
pi_97321329
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 21:17 schreef Schild het volgende:

[..]

Nah, een lijst krijg je niet echt. Je krijgt alleen de mededeling dat je alles behalve je DT moet meenemen. :P
Maar wat ik dus raar vind, is dat ik dus wss nu allerlei spul in verkeerde vakjes e.d doe. Bijvoorbeeld het gasmasker in de verkeerde zak, of dat je je tandenborstel in de etui doet. Hoe moet je dat weten wat waar hoort?
pi_97321662
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 23:51 schreef TMartina het volgende:

[..]

Maar wat ik dus raar vind, is dat ik dus wss nu allerlei spul in verkeerde vakjes e.d doe. Bijvoorbeeld het gasmasker in de verkeerde zak, of dat je je tandenborstel in de etui doet. Hoe moet je dat weten wat waar hoort?
Krijg je waarschijnlijk nog wel te horen hoor ;)
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_97323252
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 23:51 schreef TMartina het volgende:

[..]

Had voor mijn AMO al in het Hamil op het intranet gekeken wat de organieke bepakkingswijze was. Bespaar je die moeite, alles wordt toch net anders bepakt en dat doe je rustig tijdens de AMO.
pi_97323436
Uhu, niets om je druk over te maken. Gewoon in je tas en pluba dumpen en meenemen :)
pi_97325321
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 00:49 schreef PugaPyga het volgende:

[..]

Had voor mijn AMO al in het Hamil op het intranet gekeken wat de organieke bepakkingswijze was. Bespaar je die moeite, alles wordt toch net anders bepakt en dat doe je rustig tijdens de AMO.
Strebertje dat je was ;).

Tot vanavond!
pi_97333850
In de trein zag ik net een conducteur met handboeien (en een stoere uitstraling) lopen. Volgens mij is het geen normale conducteur, want die hebben de handboeien niet. Weet iemand welke bevoegdheid zij hebben? En belangrijker, waarom wij als Natres die niet ook hebben. Met bewaking als een van de kerntaken kan het handig zijn als we ook de macht hebben mensen daadwerkelijk vast te zetten.
pi_97334158
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:47 schreef hcwp het volgende:
In de trein zag ik net een conducteur met handboeien (en een stoere uitstraling) lopen. Volgens mij is het geen normale conducteur, want die hebben de handboeien niet. Weet iemand welke bevoegdheid zij hebben? En belangrijker, waarom wij als Natres die niet ook hebben. Met bewaking als een van de kerntaken kan het handig zijn als we ook de macht hebben mensen daadwerkelijk vast te zetten.
Was t geen spoorwegpolitie? Die mogen wel bonnenschrijven voor zwartrijden en openbare ordeverstoring ed. En volk vastzetten als ze echt over de streep gaan. De Natres hoort dit in geval van daadwerkelijke inzet ook te kunne, maar wij verkiezen tie rips boven handboeien ;)
Blood Sugar Sex Magik
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:59:26 #19
319525 Schild
pi_97334370
Moet je naar de GLR (Groep Luchtmacht Reserve) gaan, die zijn bevoegd en getraind om handboeien en wapenstok te gebruiken. :) De GLR heeft ook allemaal opleidingen voor aanhoudingstechnieken e.d.

Bij de Natres loopt het wat dat betreft een beetje achter, maar met de komst van MZV in het trainingspakket is het al een klein stapje in die richting.
pi_97334693
Gewoon iemand in een hoek van 45 graden met gestrekt lichaam en gespreide benen tegen een boom zetten, heb je geen handboeien meer nodig. Één kick tegen ze schenen en hij licht op zn muil.
Blood Sugar Sex Magik
pi_97335258
Het is sowieso goed dat we meer MZV krijgen. Lesjes HPG kunnen we wel zonder dunkt me, en zo zijn er vast nog wel een aantal die niet bij de huidige eenheid passen.
pi_97336897
hoe lang zit er tussen het op sturen van je sollicitatie formulieren en de daadwerkelijke aanstelling? ik heb de formulieren twee weken geleden opgestuurd. op de voorlichting zeiden ze dat het een half jaartje duurt, maar ik hoor verhalen dat het veel langer duurt.
pi_97336931
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:47 schreef hcwp het volgende:
In de trein zag ik net een conducteur met handboeien (en een stoere uitstraling) lopen. Volgens mij is het geen normale conducteur, want die hebben de handboeien niet. Weet iemand welke bevoegdheid zij hebben? ...
Een aantal NS-medewerkers heeft geweldsbevoegdheid gekregen (BOA-status) na het volgen van de vereiste opleiding. Dat is gebeurd na bezuinigingen op de spoorwegpolitie (veel bureau's op de stations zijn gesloten) om het daardoor ontstane 'veiligheidsvacuum' in de trein te ondervangen.
Kan me voorstellen dat de Natres in de toekomst inderdaad ook dit soort taken en uitrusting krijgt.
pi_97337501
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:56 schreef mirk het volgende:
hoe lang zit er tussen het op sturen van je sollicitatie formulieren en de daadwerkelijke aanstelling? ik heb de formulieren twee weken geleden opgestuurd. op de voorlichting zeiden ze dat het een half jaartje duurt, maar ik hoor verhalen dat het veel langer duurt.
licht eraan hoe druk zet het bij de keuringen hebben en hoe snel het veiligheidsonderzoek en het papierwerk gaat.
Blood Sugar Sex Magik
pi_97338110
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:11 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

licht eraan hoe druk zet het bij de keuringen hebben en hoe snel het veiligheidsonderzoek en het papierwerk gaat.
wat is jouw ervaring hiermee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')