SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.
Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd
De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.
De OP vind je hierheksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
Misschien wou ze eens wat anders.quote:Op woensdag 25 mei 2011 03:28 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik wil het wel meer oefenen. Vooral in de zomer zijn meisjes wat losser.
Vandaag bij de Albert heijn zag ik een leuk (kassa) meisje dat voorheen altijd zwart haar had (geverfd). Ze is dus natural blonde. Moooi.. *jawdropping*. Waarom droeg zij voorheen altijd zwart.. echt van die dingen. Ik had er niks te zoeken bij de tabaks-afdeling dus had geen excuus.
Ben je bang dat andere mensen je opeten als je contact maakt?quote:Op woensdag 25 mei 2011 03:33 schreef Daalder82 het volgende:
Ik vraag me soms af wat er zou gebeuren als ik de rem eraf sloop; ik ben bang voor de mogelijke gevolgen![]()
![]()
Ja, ik ben een idioot qua dat betreft...
Edit: nu ga ik maar weer eens slapen, truste!![]()
Zoiets ja, het is een belachelijke angst die waarschijnlijk door een pest verleden is ontstaan (waarbij ik het gevoel heb gehad dat echt iedereen op mij uit was).quote:Op woensdag 25 mei 2011 03:35 schreef GroenerDanGras het volgende:
[..]
Ben je bang dat andere mensen je opeten als je contact maakt?
Ik loop altijd onhandig met twintig spullen in mijn handen/armen (bijna letterlijk). En dat ziet er stom uit. Als ik mij ook bedenk hoe dikkig en lelijk ik erbij loop met die stomme smoel (en geen houding). Dan loop ik liever door. Een stem zegt dan tegen mij waarom ik 2.00 voor een pak aanstekers moet weggooien om niets.. Maar volgende keer ga ik toch demonstratief terug en vraag om een pak kauwgum. Er zal niets gebeuren maar gewoon voor de ervaring.quote:Op woensdag 25 mei 2011 03:34 schreef BlakeGriffin het volgende:
[..]
Misschien wou ze eens wat anders.
Dan koop je toch gewoon een aansteker. En als je niet rookt een pakje kauwgom of postzegels?
Oke, dat lijkt me niet prettig nee! Heb het volgens mij ook wel eerder gezegd tegen andere mensen in vorige topics van deze reeks, maar heb je al eens aan een assertiviteitstraining gedacht? Daar leer je om voor jezelf op te komen en meer zelfvertrouwen te krijgen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 03:37 schreef Daalder82 het volgende:
[..]
Zoiets ja, het is een belachelijke angst die waarschijnlijk door een pest verleden is ontstaan (waarbij ik het gevoel heb gehad dat echt iedereen op mij uit was).
Deense meisjesquote:Op woensdag 25 mei 2011 03:43 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik loop altijd onhandig met twintig spullen in mijn handen/armen (bijna letterlijk). En dat ziet er stom uit. Als ik mij ook bedenk hoe dikkig en lelijk ik erbij loop met die stomme smoel (en geen houding). Dan loop ik liever door. Een stem zegt dan tegen mij waarom ik 2.00 voor een pak aanstekers moet weggooien om niets.. Maar volgende keer ga ik toch demonstratief terug en vraag om een pak kauwgum. Er zal niets gebeuren maar gewoon voor de ervaring.
Vroeger had ze een gothic-look, pik zwart-roze haar. Nu heeft ze heel licht blond haar en opgestoken zoals die deense meisjes dat doen. Echt super mooi.
En terecht ook. Snap wel dat dit moeilijk is voor sommige mensen, vooral als je je echt kan ergeren aan dat soort dingen en dan niets over durft te zeggen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 03:45 schreef GroenerDanGras het volgende:
[..]
Oke, dat lijkt me niet prettig nee! Heb het volgens mij ook wel eerder gezegd tegen andere mensen in vorige topics van deze reeks, maar heb je al eens aan een assertiviteitstraining gedacht? Daar leer je om voor jezelf op te komen en meer zelfvertrouwen te krijgen.
Voorbeeldje; ik ging laatst een broodje halen bij zon broodjes speciaalzaak. Ik zei tegen die vent; "Ik hoef er geen sla op hoor" hij doet er tóch sla op.
Ik zeg: "Ik zei geen sla"
Hij zegt: "jawel, jij wou er sla op"
Ik zeg: "nee!"
Hij zegt: "Jawel!"
Ik zeg: "ik weet toch zeker zelf wel of ik er sla op wil of niet!"
De hele zaak stond vol, voor een paar jaar terug had ik m'n mond gehouden.
Nu heb ik er schijt aan.
Misschien een stom voorbeeld maar heeft alles te maken met assertiviteit en zelfvertrouwen.
Heb ik een jaar of 10 geleden eens geprobeerd. Had het gevoel dat ik bij de lokale amateurtoneelclub was beland, vond het niets en ben maar een enkele keer geweest. Fijn dat het voor jou wel heeft geholpenquote:Op woensdag 25 mei 2011 03:45 schreef GroenerDanGras het volgende:
[..]
Oke, dat lijkt me niet prettig nee! Heb het volgens mij ook wel eerder gezegd tegen andere mensen in vorige topics van deze reeks, maar heb je al eens aan een assertiviteitstraining gedacht? Daar leer je om voor jezelf op te komen en meer zelfvertrouwen te krijgen.
Voorbeeldje; ik ging laatst een broodje halen bij zon broodjes speciaalzaak. Ik zei tegen die vent; "Ik hoef er geen sla op hoor" hij doet er tóch sla op.
Nu heb ik er schijt aan.
Misschien een stom voorbeeld maar heeft alles te maken met assertiviteit en zelfvertrouwen.
In verband met problemen met m'n ex heb ik een tijdje wat gerookt, om af en toe even een momentje van ontstressen te hebben. (ondanks dat ik normaal gesproken aardig anti-roken ben). Heeft me wel een paar keer geholpen een kort praatje te maken.quote:Op woensdag 25 mei 2011 03:43 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik loop altijd onhandig met twintig spullen in mijn handen/armen (bijna letterlijk). En dat ziet er stom uit. Als ik mij ook bedenk hoe dikkig en lelijk ik erbij loop met die stomme smoel (en geen houding). Dan loop ik liever door. Een stem zegt dan tegen mij waarom ik 2.00 voor een pak aanstekers moet weggooien om niets.. Maar volgende keer ga ik toch demonstratief terug en vraag om een pak kauwgum. Er zal niets gebeuren maar gewoon voor de ervaring.
Hier snap ik dus niks van. Als iemand je groet, groet je toch terug? Dit is niet sociaal onhandig meer, het is gewoon asociaal om niks terug te zeggen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 03:17 schreef Daalder82 het volgende:
En achteraf jezelf kapot maken door te denken "Waarom heb ik niets gezegd?". Komt me bekend voor.
Waarom moet het gelijk zo? Ik zeg dan "Sorry, maar ik wou 'm zonder sla"quote:Op woensdag 25 mei 2011 03:45 schreef GroenerDanGras het volgende:
[..]
Nu heb ik er schijt aan.
Ik ga geen welles nietes spelletje spelen met iemand achter de toonbank. Mijn gesprek zou zo gaan:quote:Op woensdag 25 mei 2011 03:45 schreef GroenerDanGras het volgende:
[..]
Nu heb ik er schijt aan.
Aan jou dezelfde vraag als MLiG (waar ik nog trouwens graag antwoord op zie MLiGquote:Op woensdag 25 mei 2011 03:02 schreef Daalder82 het volgende:
Wat gaat het allemaal weer snel in dit topic. Ik ben net wakker geworden van een "avonddutje". Ik probeer dit zo goed mogelijk bij te houden en wat is er veel gebeurd de afgelopen topics. Ik was blij met de samenvatting eerder.
Verder gaat het redelijk waardeloos, ik voel me ongemakkelijk rond vrouwen, ook al zijn ze bezet (vandaag op het werk met een vrouwelijke collega; maar het gesprek ging ook wel over geremdheid, en daar ben ik volgens mij een icoon van). Verder is mijn sociale situatie als ik het zo bekijk erger dan die van MLiG. Ik durf de kamer (naast het werk) bijna niet uit te gaan, als het op sociale contacten aankomt.
Boodschappen doen en de dagelijkse beslommeringen heb ik geen problemen mee. Het is echt de band opbouwen met mensen, dus waarschijnlijk een soort bindingsangst... Verder ben ik gevoelig (voor kritiek op mij als persoon).
Ik wil niet meer op de kamer zitten maar ik ben super onzeker als het komt over het opbouwen van nieuwe banden. Tel daarbij op dat de hoeveelheid aan sociale contacten die ik de laatste tijd heb gehad niet al te hoog is ... Maar goed, ondanks dat heb ik af en toe wel lopende gesprekken. Waarschijnlijk toch de onzekerheid.
(Ik hoop dat ik zo weer in slaap kan komen).
Er is altijd een excuus te verzinnen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 03:28 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik wil het wel meer oefenen. Vooral in de zomer zijn meisjes wat losser.
Vandaag bij de Albert heijn zag ik een leuk (kassa) meisje dat voorheen altijd zwart haar had (geverfd). Ze is dus natural blonde. Moooi.. *jawdropping*. Waarom droeg zij voorheen altijd zwart.. echt van die dingen. Ik had er niks te zoeken bij de tabaks-afdeling dus had geen excuus.
Er is niets mis met aardig zijn, maar hou er rekening mee dat de meeste mannen subtiele signalen niet oppakken. Als een meisje aardig doet tegen mij, dan zie ik dat niet meteen als een versierpoging.quote:Op woensdag 25 mei 2011 01:41 schreef minnemin het volgende:
Eigenlijk helemaal niet. Ik wil het graag vooral zelf doen. Maar soms heb je gewoon anderen nodig, om iets op te lossen, om je te helpen, omdat je niet alles alleen KUNT. Op zulke momenten ben ik extreem aardig en voorkomend: 'Zou je misschien eventuelerwijs alsjeblieft mij strakjes als je wellicht tijd hebt kunnen helpen?' (overdreven, but you get the idea). Daar wil ik vanaf. Ik wil als gelijkwaardig beschouwd worden. Eerste stap daarin is dat ik mezelf wat meer in acht neem, maar ik hoop dat dit dan het uitvloeisel wordt.
Want ik wil ook gewoon huisje-boompje-beestje... ook al zeg ik nog dat ik niet zo burgerlijk ben (nee ik ga niet op Tweede Paasdag naar de meubelboulevard).
Bij weinig activiteiten zijn dat de meisjes die je dan nog tegen komt.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:09 schreef Catbert het volgende:
Ik snap de focus op kassameisjes niet zo eigenlijk. Je mag haar dan misschien speciaal vinden, maar zelf ziet ze op een dag een paar duizend klanten ofzo langskomen. Ben je toch wel wat wereldvreemd als je denkt dat net jij in haar gedachten bent 'blijven hangen'.
Komt bij dat die slijmerig aanhankelijke types meiden ook nogal zaaddodend zijn. Beetje hard to get spelen mag wel, het omgekeerde werkt alleen als de kerel in kwestie echt zin heeft in seks.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:11 schreef dyna18 het volgende:
Er is niets mis met aardig zijn, maar hou er rekening mee dat de meeste mannen subtiele signalen niet oppakken. Als een meisje aardig doet tegen mij, dan zie ik dat niet meteen als een versierpoging.
Er is niets mis mee om als vrouw lekker duidelijk naar een man te zijn met wat je wilt. Oftewel geef duidelijke signalen (want anders zien wij dat als man niet).
Vandaar dat ik telkens roep dat mensen aan meer activiteiten moeten deelnemen waarbij ze meiden ontmoeten. Bij dat kassameisje ben je waarschijnlijk kansloos. Tenzij ze een daddy-complex heeft ofzo.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:12 schreef dyna18 het volgende:
Bij weinig activiteiten zijn dat de meisjes die je dan nog tegen komt.
Het is de "angst" die de stembanden doet verlammen.... Het is de "angst" die sterker blijkt dan de fatsoensnormen na te kunnen leven.quote:Op woensdag 25 mei 2011 07:41 schreef Catbert het volgende:
[..]
Hier snap ik dus niks van. Als iemand je groet, groet je toch terug? Dit is niet sociaal onhandig meer, het is gewoon asociaal om niks terug te zeggen.
Preciesquote:Op woensdag 25 mei 2011 08:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom moet het gelijk zo? Ik zeg dan "Sorry, maar ik wou 'm zonder sla"
Hij: "Oeps foutje" *geeft broodje zonder sla*
Een goed gesprek komt van twee kanten, vergeet dat nooit...quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:18 schreef dyna18 het volgende:
Nog een vraag van mijn kant.
Het is op mijn vakantie pijnlijk duidelijk geworden dat ik nog flink moeite heb met het voeren van een leuk gesprek.
Waar ik vooral tegenaan liep was, dat ik het gesprek niet echt op gang kreeg. Het lukte me om haar aan te spreken en wat te vragen. Echter om na het antwoord het gesprek door te laten gaan lukte me niet goed. En dat terwijl ik wel open vragen probeerde te stellen.
Helaas werd er vaak ook maar een kort antwoord gegeven, wat mij weinig aanknopingspunten gaf om daarop door te gaan. Wat er dus voor zorgde dat het al snel weer stil viel.
Hoe kan ik nou goede vragen stellen die wel uitnodigen tot een leuk gesprek?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |