abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 mei 2011 @ 03:29:43 #1
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_97281360

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd

De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.

De OP vind je hier
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 25 mei 2011 @ 03:33:03 #2
308715 Daalder82
Den ueberlurker
pi_97281382
Ik vraag me soms af wat er zou gebeuren als ik de rem eraf sloop; ik ben bang voor de mogelijke gevolgen :{ 8)7

Ja, ik ben een idioot qua dat betreft...

Edit: nu ga ik maar weer eens slapen, truste! :W
pi_97281391
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 03:28 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik wil het wel meer oefenen. Vooral in de zomer zijn meisjes wat losser.

Vandaag bij de Albert heijn zag ik een leuk (kassa) meisje dat voorheen altijd zwart haar had (geverfd). Ze is dus natural blonde. Moooi.. *jawdropping*. Waarom droeg zij voorheen altijd zwart.. echt van die dingen. Ik had er niks te zoeken bij de tabaks-afdeling dus had geen excuus.
Misschien wou ze eens wat anders.

Dan koop je toch gewoon een aansteker. En als je niet rookt een pakje kauwgom of postzegels?
pi_97281397
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2011 03:33 schreef Daalder82 het volgende:
Ik vraag me soms af wat er zou gebeuren als ik de rem eraf sloop; ik ben bang voor de mogelijke gevolgen :{ 8)7

Ja, ik ben een idioot qua dat betreft...

Edit: nu ga ik maar weer eens slapen, truste! :W
Ben je bang dat andere mensen je opeten als je contact maakt?
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
  woensdag 25 mei 2011 @ 03:37:37 #5
308715 Daalder82
Den ueberlurker
pi_97281411
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 03:35 schreef GroenerDanGras het volgende:

[..]

Ben je bang dat andere mensen je opeten als je contact maakt?
Zoiets ja, het is een belachelijke angst die waarschijnlijk door een pest verleden is ontstaan (waarbij ik het gevoel heb gehad dat echt iedereen op mij uit was).
  woensdag 25 mei 2011 @ 03:43:51 #6
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_97281444
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 03:34 schreef BlakeGriffin het volgende:

[..]

Misschien wou ze eens wat anders.

Dan koop je toch gewoon een aansteker. En als je niet rookt een pakje kauwgom of postzegels?
Ik loop altijd onhandig met twintig spullen in mijn handen/armen (bijna letterlijk). En dat ziet er stom uit. Als ik mij ook bedenk hoe dikkig en lelijk ik erbij loop met die stomme smoel (en geen houding). Dan loop ik liever door. Een stem zegt dan tegen mij waarom ik 2.00 voor een pak aanstekers moet weggooien om niets.. Maar volgende keer ga ik toch demonstratief terug en vraag om een pak kauwgum. Er zal niets gebeuren maar gewoon voor de ervaring.

Vroeger had ze een gothic-look, pik zwart-roze haar. Nu heeft ze heel licht blond haar en opgestoken zoals die deense meisjes dat doen. Echt super mooi.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_97281450
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 03:37 schreef Daalder82 het volgende:

[..]

Zoiets ja, het is een belachelijke angst die waarschijnlijk door een pest verleden is ontstaan (waarbij ik het gevoel heb gehad dat echt iedereen op mij uit was).
Oke, dat lijkt me niet prettig nee! Heb het volgens mij ook wel eerder gezegd tegen andere mensen in vorige topics van deze reeks, maar heb je al eens aan een assertiviteitstraining gedacht? Daar leer je om voor jezelf op te komen en meer zelfvertrouwen te krijgen.

Voorbeeldje; ik ging laatst een broodje halen bij zon broodjes speciaalzaak. Ik zei tegen die vent; "Ik hoef er geen sla op hoor" hij doet er tóch sla op.
Ik zeg: "Ik zei geen sla"
Hij zegt: "jawel, jij wou er sla op"
Ik zeg: "nee!"
Hij zegt: "Jawel!"
Ik zeg: "ik weet toch zeker zelf wel of ik er sla op wil of niet!"

De hele zaak stond vol, voor een paar jaar terug had ik m'n mond gehouden.
Nu heb ik er schijt aan.
Misschien een stom voorbeeld maar heeft alles te maken met assertiviteit en zelfvertrouwen.
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
  woensdag 25 mei 2011 @ 04:13:56 #8
324937 Sardonical-Jope
De tijd vliegt slecht.
pi_97281565
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 03:43 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik loop altijd onhandig met twintig spullen in mijn handen/armen (bijna letterlijk). En dat ziet er stom uit. Als ik mij ook bedenk hoe dikkig en lelijk ik erbij loop met die stomme smoel (en geen houding). Dan loop ik liever door. Een stem zegt dan tegen mij waarom ik 2.00 voor een pak aanstekers moet weggooien om niets.. Maar volgende keer ga ik toch demonstratief terug en vraag om een pak kauwgum. Er zal niets gebeuren maar gewoon voor de ervaring.

Vroeger had ze een gothic-look, pik zwart-roze haar. Nu heeft ze heel licht blond haar en opgestoken zoals die deense meisjes dat doen. Echt super mooi.
Deense meisjes O+

Gewoon teruggaan, trouwens. Ook al zeg je niks, als dit een stap voor je is die nota bene haalbaar is zou ik zeker gaan. En dat je je dikkig/lelijk voelt is heel lastig. Als ik me af en toe niet helemaal king of the hill voel denk ik altijd aan iets waarin ik uitblink, en bader dan even in de zelfgenoegzaamheid die mij dat geeft. Misschien kan je dat proberen?
Het belangrijkste is volgens mij dat je je overal op je gemak voelt. Ik heb nog steeds dagen dat ik me bekeken en stom voel als ik naar buiten ga (zoals tijdens de puberteit), en er is niks aan te doen. Maar heb je geen dagen dat je heel blij met jezelf bent?
Alleen als lichaam en geest vrij zijn van angst en pijn kan de storm in het ziel tot rust komen.
Begeerte is het enige van waarde. Veel eten, geld, drank, drugs: allemaal lachwekkende pogingen dit te vergeten. Elk mini-zelfmoorden, zonder bevrediging.
  woensdag 25 mei 2011 @ 04:21:50 #9
324937 Sardonical-Jope
De tijd vliegt slecht.
pi_97281600
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 03:45 schreef GroenerDanGras het volgende:

[..]

Oke, dat lijkt me niet prettig nee! Heb het volgens mij ook wel eerder gezegd tegen andere mensen in vorige topics van deze reeks, maar heb je al eens aan een assertiviteitstraining gedacht? Daar leer je om voor jezelf op te komen en meer zelfvertrouwen te krijgen.

Voorbeeldje; ik ging laatst een broodje halen bij zon broodjes speciaalzaak. Ik zei tegen die vent; "Ik hoef er geen sla op hoor" hij doet er tóch sla op.

Nu heb ik er schijt aan.
Misschien een stom voorbeeld maar heeft alles te maken met assertiviteit en zelfvertrouwen.
En terecht ook. Snap wel dat dit moeilijk is voor sommige mensen, vooral als je je echt kan ergeren aan dat soort dingen en dan niets over durft te zeggen.

Al zou ik in het geval van sla niks zeggen. Niet dat ik het jou kwalijk neem, maar wie lust er nou geen sla? Ik ken niemand die geen sla eet, het zit zowat op elk broodje/burger etc :P
Maar zolang je de nuance tussen krijgen waar je recht op hebt en onophoudelijk zeiken over pietluttige dingetjes die niet helemaal gaan zoals jij dat wil blijft onderscheiden is het geen probleem, natuurlijk. Het moet alleen niet die laatste kant op schieten.

[ Bericht 23% gewijzigd door Sardonical-Jope op 25-05-2011 04:22:21 (Dubbel quote) ]
Alleen als lichaam en geest vrij zijn van angst en pijn kan de storm in het ziel tot rust komen.
Begeerte is het enige van waarde. Veel eten, geld, drank, drugs: allemaal lachwekkende pogingen dit te vergeten. Elk mini-zelfmoorden, zonder bevrediging.
  woensdag 25 mei 2011 @ 04:24:02 #10
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97281610
quote:

[..]

Nu heb ik er schijt aan.
Heb ik een jaar of 10 geleden eens geprobeerd. Had het gevoel dat ik bij de lokale amateurtoneelclub was beland, vond het niets en ben maar een enkele keer geweest. Fijn dat het voor jou wel heeft geholpen :)
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
  woensdag 25 mei 2011 @ 04:27:25 #11
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97281619
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 03:43 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

In verband met problemen met m'n ex heb ik een tijdje wat gerookt, om af en toe even een momentje van ontstressen te hebben. (ondanks dat ik normaal gesproken aardig anti-roken ben). Heeft me wel een paar keer geholpen een kort praatje te maken. :)
Je demonstratief kauwgum kopen doet me denken aan het vuurtje-vragen :)
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
  woensdag 25 mei 2011 @ 07:41:05 #12
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97282065
quote:
10s.gif Op woensdag 25 mei 2011 03:17 schreef Daalder82 het volgende:
En achteraf jezelf kapot maken door te denken "Waarom heb ik niets gezegd?". Komt me bekend voor.
Hier snap ik dus niks van. Als iemand je groet, groet je toch terug? Dit is niet sociaal onhandig meer, het is gewoon asociaal om niks terug te zeggen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 25 mei 2011 @ 08:18:22 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97282425
quote:

[..]

Nu heb ik er schijt aan.
Waarom moet het gelijk zo? Ik zeg dan "Sorry, maar ik wou 'm zonder sla"
Hij: "Oeps foutje" *geeft broodje zonder sla*
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 25 mei 2011 @ 08:19:00 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97282432
Gisteren lag ik vroeg op bed, dus toen ging versieren niet meer zo makkelijk.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97282497
quote:

[..]

Nu heb ik er schijt aan.
Ik ga geen welles nietes spelletje spelen met iemand achter de toonbank. Mijn gesprek zou zo gaan:

Ik zei tegen die vent; "Ik hoef er geen sla op hoor" hij doet er tóch sla op.
ik: nou dan ben ik nu van gedachte veranderd... of moet ik mijn geld naar een andere bakker brengen?
pi_97283152
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 03:02 schreef Daalder82 het volgende:
Wat gaat het allemaal weer snel in dit topic. Ik ben net wakker geworden van een "avonddutje". Ik probeer dit zo goed mogelijk bij te houden en wat is er veel gebeurd de afgelopen topics. Ik was blij met de samenvatting eerder :).

Verder gaat het redelijk waardeloos, ik voel me ongemakkelijk rond vrouwen, ook al zijn ze bezet (vandaag op het werk met een vrouwelijke collega; maar het gesprek ging ook wel over geremdheid, en daar ben ik volgens mij een icoon van :')). Verder is mijn sociale situatie als ik het zo bekijk erger dan die van MLiG. Ik durf de kamer (naast het werk) bijna niet uit te gaan, als het op sociale contacten aankomt.

Boodschappen doen en de dagelijkse beslommeringen heb ik geen problemen mee. Het is echt de band opbouwen met mensen, dus waarschijnlijk een soort bindingsangst... Verder ben ik gevoelig (voor kritiek op mij als persoon).

Ik wil niet meer op de kamer zitten maar ik ben super onzeker als het komt over het opbouwen van nieuwe banden. Tel daarbij op dat de hoeveelheid aan sociale contacten die ik de laatste tijd heb gehad niet al te hoog is ... Maar goed, ondanks dat heb ik af en toe wel lopende gesprekken. Waarschijnlijk toch de onzekerheid.

(Ik hoop dat ik zo weer in slaap kan komen).
Aan jou dezelfde vraag als MLiG (waar ik nog trouwens graag antwoord op zie MLiG ;)).
Wat doe je in je vrije tijd als je thuis bent?
Want vind je leuk om te doen: film kijken, lezen, lekker eten, etc?
pi_97283273
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 03:28 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik wil het wel meer oefenen. Vooral in de zomer zijn meisjes wat losser.

Vandaag bij de Albert heijn zag ik een leuk (kassa) meisje dat voorheen altijd zwart haar had (geverfd). Ze is dus natural blonde. Moooi.. *jawdropping*. Waarom droeg zij voorheen altijd zwart.. echt van die dingen. Ik had er niks te zoeken bij de tabaks-afdeling dus had geen excuus.
Er is altijd een excuus te verzinnen.

"Hoi, kun je dit 20 euro biljet wisselen? Zeg hoe is het met.... bla bla bla"
"Hallo, ik kocht laats iets, maar gek genoeg was de verpakking al open, bla bla bla"

Of gewoon lekker duidelijk zijn.
"Hoi, ik zag dat je je haar zwart hebt, terwijl jij volgens mij een super mooie blondine zou zijn."
"Ow maar ik ben eigenlijk blond."
"Echt waar, ik dacht al dat iets zag wat op blond leek, bla bla bla"
  woensdag 25 mei 2011 @ 09:09:34 #18
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97283350
Ik snap de focus op kassameisjes niet zo eigenlijk. Je mag haar dan misschien speciaal vinden, maar zelf ziet ze op een dag een paar duizend klanten ofzo langskomen. Ben je toch wel wat wereldvreemd als je denkt dat net jij in haar gedachten bent 'blijven hangen'.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_97283395
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 01:41 schreef minnemin het volgende:
Eigenlijk helemaal niet. Ik wil het graag vooral zelf doen. Maar soms heb je gewoon anderen nodig, om iets op te lossen, om je te helpen, omdat je niet alles alleen KUNT. Op zulke momenten ben ik extreem aardig en voorkomend: 'Zou je misschien eventuelerwijs alsjeblieft mij strakjes als je wellicht tijd hebt kunnen helpen?' (overdreven, but you get the idea). Daar wil ik vanaf. Ik wil als gelijkwaardig beschouwd worden. Eerste stap daarin is dat ik mezelf wat meer in acht neem, maar ik hoop dat dit dan het uitvloeisel wordt.

Want ik wil ook gewoon huisje-boompje-beestje... ook al zeg ik nog dat ik niet zo burgerlijk ben (nee ik ga niet op Tweede Paasdag naar de meubelboulevard).
Er is niets mis met aardig zijn, maar hou er rekening mee dat de meeste mannen subtiele signalen niet oppakken. Als een meisje aardig doet tegen mij, dan zie ik dat niet meteen als een versierpoging.
Er is niets mis mee om als vrouw lekker duidelijk naar een man te zijn met wat je wilt. Oftewel geef duidelijke signalen (want anders zien wij dat als man niet ;)).
pi_97283405
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:09 schreef Catbert het volgende:
Ik snap de focus op kassameisjes niet zo eigenlijk. Je mag haar dan misschien speciaal vinden, maar zelf ziet ze op een dag een paar duizend klanten ofzo langskomen. Ben je toch wel wat wereldvreemd als je denkt dat net jij in haar gedachten bent 'blijven hangen'.
Bij weinig activiteiten zijn dat de meisjes die je dan nog tegen komt.
  woensdag 25 mei 2011 @ 09:13:51 #21
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97283433
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:11 schreef dyna18 het volgende:
Er is niets mis met aardig zijn, maar hou er rekening mee dat de meeste mannen subtiele signalen niet oppakken. Als een meisje aardig doet tegen mij, dan zie ik dat niet meteen als een versierpoging.
Er is niets mis mee om als vrouw lekker duidelijk naar een man te zijn met wat je wilt. Oftewel geef duidelijke signalen (want anders zien wij dat als man niet ;)).
Komt bij dat die slijmerig aanhankelijke types meiden ook nogal zaaddodend zijn. Beetje hard to get spelen mag wel, het omgekeerde werkt alleen als de kerel in kwestie echt zin heeft in seks.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:12 schreef dyna18 het volgende:
Bij weinig activiteiten zijn dat de meisjes die je dan nog tegen komt.
Vandaar dat ik telkens roep dat mensen aan meer activiteiten moeten deelnemen waarbij ze meiden ontmoeten. Bij dat kassameisje ben je waarschijnlijk kansloos. Tenzij ze een daddy-complex heeft ofzo.
pi_97283456
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 07:41 schreef Catbert het volgende:

[..]

Hier snap ik dus niks van. Als iemand je groet, groet je toch terug? Dit is niet sociaal onhandig meer, het is gewoon asociaal om niks terug te zeggen.
Het is de "angst" die de stembanden doet verlammen.... Het is de "angst" die sterker blijkt dan de fatsoensnormen na te kunnen leven.
@ Daalder: ooit wel eens aan EMDR gedacht? Om de angst, ontstaan vanuit je pestverleden aan te pakken is dit misschien een mogelijkheid/manier?

Ook al lijkt het tegenwoordig niet meer zo dat de klant is koning , je hoeft je ook weer niet zo gemakkelijk van de troon te laten stoten natuurlijk ;)

Ooit eens op vrijdag vlees gekocht voor zondag, toen ik het ging bereiden had ik al zoiets van hmmmzz. Ik heb het weer in de verpakking gedaan en ben maandag naar de slagerij (in een supermarkt) gegaan en de chef apart gevraagd, hem het vlees teruggegeven en van hem een tegoedbon ontvangen.......netjes toch :Y ..............Ik ga verder boodschappen doen en ga ook weer vlees kopen, wanneer ik aan de beurt ben bij de verkoopster mengt de slager zich in ons "verkoopgesprek" met de vraag: Of ik het wel aandurf om nogmaals de kans te lopen op verrot vlees en neemt vervolgens een grote hap van het door mij ingeleverde vlees :X :(
Waarop ik antwoordde dat niet iedere maag "vrijbankvlees" kan verdragen ben ik verder gegaan....

Thuisgekomen zat het me onwijs hoog wtf wtf :( Heb toen de telefoon gepakt en heb het hoofdkantoor gebeld en daar mijn verhaal gedaan en de slager moest excuus maken :) :6

En als ik geen sla wil dan wil ik geen sla dus haal het er maar uit of verkoop het aan degene die wel met sla wil en maak voor mij een nieuwe, ik pas mij als klant hierin niet aan naar de suffe fout van de kok. :N Ook al lust ik sla.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 08:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waarom moet het gelijk zo? Ik zeg dan "Sorry, maar ik wou 'm zonder sla"
Hij: "Oeps foutje" *geeft broodje zonder sla*
Precies :Y .....waarom moeilijk doen als het zo makkelijk is :?
pi_97283545
Nog een vraag van mijn kant.
Het is op mijn vakantie pijnlijk duidelijk geworden dat ik nog flink moeite heb met het voeren van een leuk gesprek.

Waar ik vooral tegenaan liep was, dat ik het gesprek niet echt op gang kreeg. Het lukte me om haar aan te spreken en wat te vragen. Echter om na het antwoord het gesprek door te laten gaan lukte me niet goed. En dat terwijl ik wel open vragen probeerde te stellen.
Helaas werd er vaak ook maar een kort antwoord gegeven, wat mij weinig aanknopingspunten gaf om daarop door te gaan. Wat er dus voor zorgde dat het al snel weer stil viel.

Hoe kan ik nou goede vragen stellen die wel uitnodigen tot een leuk gesprek?
  woensdag 25 mei 2011 @ 09:39:24 #24
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97283989
Als je iemand treft die alleen korte ja/nee antwoorden geeft wordt het nooit een leuk gesprek. Maar vraag je alleen maar of vertel je zelf ook dingen? Waar was je op vakantie trouwens, en hoezo leidde dat niet toch aanknopingspunten?
  woensdag 25 mei 2011 @ 09:48:23 #25
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_97284207
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:18 schreef dyna18 het volgende:
Nog een vraag van mijn kant.
Het is op mijn vakantie pijnlijk duidelijk geworden dat ik nog flink moeite heb met het voeren van een leuk gesprek.

Waar ik vooral tegenaan liep was, dat ik het gesprek niet echt op gang kreeg. Het lukte me om haar aan te spreken en wat te vragen. Echter om na het antwoord het gesprek door te laten gaan lukte me niet goed. En dat terwijl ik wel open vragen probeerde te stellen.
Helaas werd er vaak ook maar een kort antwoord gegeven, wat mij weinig aanknopingspunten gaf om daarop door te gaan. Wat er dus voor zorgde dat het al snel weer stil viel.

Hoe kan ik nou goede vragen stellen die wel uitnodigen tot een leuk gesprek?
Een goed gesprek komt van twee kanten, vergeet dat nooit...
Je moet ook een beetje geluk hebben :D

Verder helpt inspelen op de situatie wel goed denk ik... Dus iets over waar jullie zijn :Y
Liefst een klacht waar zij ook last van heeft, dan kan ze er mooi op inhaken :D
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')