Hagelstenen van een onweersbui bij Oklahoma Cityquote:Tornado Parkersburg tweede EF5 van de eeuw
De tornado die zondagmiddag om 18 uur door Parkersburg in de stad Iowa trok is gedefinieerd als een EF-5 tornado. Daarmee is sprake van de tweede EF5-tornado van deze eeuw. De laatste keer dat dit gebeurde was op 4 mei 2007 in Greensburg (Kansas).
De tornado in Parkersburg was de zwaarste tornado voor Iowa sinds 1976. De tornado trok met windsnelheden van 328 kilometer per uur door het dorp en had een breedte van 800 meter. Daarbij vielen volgens de officiële statistiek van de Nationale Weerdienst 6 doden. 50 mensen raakten gewond.
Bron
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:09 schreef Frutsel het volgende:
die van ElReno is toch dezelfde als die van Hinton en Binger eerder?
Ik zie I-40 niet op googlemaps
hmm...quote:the tornado that is west of Oklahoma City is starting to turn right. That means the tornado that the supercell is producing is so large that it's causing the whole cell to shift and move more right than north at this point. Seriously, I think this thing could clip the northern part of OKC.
Nog een hook-echo... dat is het teken dat er neerslag om een updraft (?) heen draait, wat op de radar te zien is. Hier kan een nieuwe tornado ontstaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:11 schreef Frankz0rz het volgende:
Er zit dus nog een tornado achter? Kon het niet helemaal volgen.
Kan je de betreffende link gevenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:17 schreef Frutsel het volgende:
en die lui van News9 zitten weer met een heli in de lucht?
Althans, zag beelden net van die megatwister
Jep, dat doen ze alleen in Oklahomaquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:17 schreef Frutsel het volgende:
http://www.news9.com/cate(...)wtv1?redirected=truequote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan je de betreffende link geven
Een debris ball....ook nooit van gehoord.
Ja die vliegen net ten oosten van de tornadoquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:17 schreef Frutsel het volgende:
Dankquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:18 schreef Frutsel het volgende:
http://www.news9.com/cate(...)wtv1?redirected=true
Vanuit de heli?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:17 schreef Frutsel het volgende:
Er zijn nu tornado warnings voor dat hele pad naar OKCquote:
Tis pas net begonnen, gaat de hele nacht doorquote:
Piedmondt is de volgende..quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:27 schreef Drassss het volgende:
Ding gaat toch wat meer naar het oosten.. Dat is wel weer vervelend voor de steden net noord van OKC.
True, en over de PVDAquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:25 schreef GasProblem het volgende:
Blij dat we in Nederland ons alleen zorgen hoeven te maken over water en soms een beetje as.
thanks! alleen wil die news9 bij mij maar niet starten, vreemdquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:28 schreef Frutsel het volgende:
Update Livefeeds
CBS News + Chopper
http://kotv.images.worldn(...)News/cbspageKOTV.htm
En News 9 via Chopper + Ground
Oklahoma City Livefeed
http://www.emergencystream.com/video_streams/OK/OKC7.html
Hij hapert meer dan die andere 2, maar draai ze nu alle drie tegelijkquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:30 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
thanks! alleen wil die news9 bij mij maar niet starten, vreemd
Jawel EF3 El Renoquote:
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:36 schreef Droopie het volgende:
Godverdomme... die mensen daar hebben pech, maar ik zit te internetten op een mobiel en kan die streams niet volgen.
Wat is, behalve dit topic, de beste manier om het te volgen??
Vaak lastig, omdat het gebied OKC behoorlijk groot isquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:41 schreef MaryMouse het volgende:
het is te hopen dat alles om Oklahoma City blijft trekken
Daar moet je je ook niet op blind starenquote:
Ja is wel zo idd, maar die debris ball blijft gewoon ontzettend groot en de haak blijft intact.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:47 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Daar moet je je ook niet op blind staren. Het adrenaline giert door hun lijf en het valt nog te bezien na het zien van de schade achteraf natuurlijk.
Neem ff vakantie... IJsland schijnt erg mooi te zijn op dit momentquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:49 schreef Droopie het volgende:
Ik heb een baan waar weinig te doen is, dus ik zei tegen een collega tijd voor wat echt nieuws.
Niet leuk voor de slachtoffers, maar valt er weer wat te kijken.
Alphen a/d Rhijn, Egypte, Japan.
"Beste god, bedankt voor uw kadootjes, maar nu is het wel weer leuk geweest. Ik ga me liever weer vervelen"
ow shit, zeg dat nou niet *stikt zowat in een slok waterquote:
Zag het net op Twitter. " Chickasha : tornado sirens"...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:53 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ow shit, zeg dat nou niet *stikt zowat in een slok water![]()
het is veel te erg waar we naar zitten te kijken
lol die vulkaan doet niemand kwaadt, tenzij je wilt vliegen, helaas zijn deze tornado's niet zo mensvriendelijkquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Neem ff vakantie... IJsland schijnt erg mooi te zijn op dit moment
Onmogelijk. Zal wel tussen 1 of 1/4 zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:55 schreef Burnie88 het volgende:
Hoorde ik nou iemand 4 miles breed zeggen? Dat geloof ik nietLater hoorde ik iets van 2 tot 2,5, ook niet mis.
about a mile wordt nu geroepenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:55 schreef Drassss het volgende:
[..]
Onmogelijk. Zal wel tussen 1 of 1/4 zijn.
zei die vent net ook, the eye, looks like a hurricanequote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:36 schreef Burnie88 het volgende:
Het lijkt wel een verrekte orkaan, wat een rotatie!
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:55 schreef Drassss het volgende:
Beeld op news9 weer... beest van een ding.
Mhaw dat is te nationaal.. Echte nieuws komt morgen wel.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:59 schreef Droopie het volgende:
Even offtopic..Zit te kijken naar CNN, nu is er Red Bull's Blij dat ik rij, jezus wat een klappers..
Ontopic.. met zoveel kanalen vind ik dat er best iets te zien mag zijn live over deze 'ramp'
MSNBC is ook live over gegaanquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:59 schreef Droopie het volgende:
Even offtopic..Zit te kijken naar CNN, nu is er Red Bull's Blij dat ik rij, jezus wat een klappers..
Ontopic.. met zoveel kanalen vind ik dat er best iets te zien mag zijn live over deze 'ramp'
ik dacht een lokomotiefquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
7ton staal omvergeblazenik kon het niet helemaal volgen wat het precies was
Zit nu op zolder op de pc, heb beneden wel Ziggo uitgebreid, geen idee of daar iets op is, maar geen zin de laptop aan te sluitenquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:02 schreef Droopie het volgende:
Ik heb UPC standaard, extra heb ik opgezegd, drie keer raden wat kanaal 406 is.
Op UPC 406 is CNBC nu met Jay Lenoquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:02 schreef Droopie het volgende:
Toch wel, damnsquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik dacht een lokomotief
[..]
Zit nu op zolder op de pc, heb beneden wel Ziggo uitgebreid, geen idee of daar iets op is, maar geen zin de laptop aan te sluiten
Bij mij UPC digital is 't CNBC met op dit moment Jay Leno, dus geheel offtopic hierquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:02 schreef Droopie het volgende:
Welke kant gaat deze op, m'n radar refreshed niet? Zit dichtbij Fort Worth, m'n voormalige woonplaats.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:59 schreef Frankz0rz het volgende:
Zit nu ook een mogelijke tornado vlakbij Dallas.
Sorry dacht MSNBC.. Maar het is wel triest dat je je kelder in moet en de kans 50/ 50 is dat je huis er nog staat als de tornado langs is geweestquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:05 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Bij mij UPC digital is 't CNBC met op dit moment Jay Leno, dus geheel offtopic hier
Ik ben niet echt een held met die weathermapsquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:07 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Welke kant gaat deze op, m'n radar refreshed niet? Zit dichtbij Fort Worth, m'n voormalige woonplaats.
Zat net te denken wat jij zou denkenquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:10 schreef Ceetje.. het volgende:
chickenzee moeten ze nu niet meer zeggen![]()
Gezellig! Pak een biertje, open wat streams, en kijk mee!quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:11 schreef superkokje het volgende:
goede avond, ben niet zo in het weer, maar kom ff mee lurken
Zonder grappen, maar er is een bierspel daar in Oklahoma wat te maken heeft met tornado's ( weer reporter van news9 ) Bij het zeggen van Chicasha moet je 1x atten enzoquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:10 schreef Ceetje.. het volgende:
chickenzee moeten ze nu niet meer zeggen![]()
Je kan gerust drinken nu, ik moet echt naar bed... wekker gaat weer vroegquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:11 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
stik ik alweer bijna in m'n watertje
nnquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je kan gerust drinken nu, ik moet echt naar bed... wekker gaat weer vroeg
Trustuh peepz
Hopelijk valt het mee vannacht voor die mensen daar
truste, en hopelijk valt het idd meequote:Op woensdag 25 mei 2011 00:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je kan gerust drinken nu, ik moet echt naar bed... wekker gaat weer vroeg
Trustuh peepz
Hopelijk valt het mee vannacht voor die mensen daar
Fruts geloof me. Blijf nog zeker 40 min kijken, want dit kan wel eens een dagje worden..quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
IK WIL NAAR BED BURNIE
GRRR
Owja, ik ging ook
Alle tornadowaarschuwingen ingetrokken nu...quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
IK WIL NAAR BED BURNIE
GRRR
Owja, ik ging ook
en nu ging bij mij het water over mijn toetsenbord heenquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:18 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Alle tornadowaarschuwingen ingetrokken nu...
ja en dan nog een paar keer 40 minuten en heb nul minuten slaapquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:18 schreef Drassss het volgende:
[..]
Fruts geloof me. Blijf nog zeker 40 min kijken, want dit kan wel eens een dagje worden..
Kijk, nu kan ik fijn slapenquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:18 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Alle tornadowaarschuwingen ingetrokken nu...
slapen kan zo fijn zijn, maar een beetje spanning in het leven heb je wel nodig. Iemand een goede link naar wat streamsquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ja en dan nog een paar keer 40 minuten en heb nul minuten slaap
Ik heb al van die zware werkweken... maar net als alles in dit kleine subforumpje fascineert het me enormMaar slapen is ook fijn
[..]
Kijk, nu kan ik fijn slapen
http://www.news9.com/cate(...)wtv1?redirected=truequote:Op woensdag 25 mei 2011 00:21 schreef superkokje het volgende:
[..]
slapen kan zo fijn zijn, maar een beetje spanning in het leven heb je wel nodig. Iemand een goede link naar wat streams
Weeralarm V.S. # 8 Extreem weer - Tornado touchdownquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:21 schreef superkokje het volgende:
[..]
slapen kan zo fijn zijn, maar een beetje spanning in het leven heb je wel nodig. Iemand een goede link naar wat streams
quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:23 schreef Burnie88 het volgende:
Jemig, die Chickasha tornado hebben we in 10 minuten van EF0 naar EF3/4 (?) zien gaan.
Ja, wat activiteit betreft begint het inderdaad op een herhaling van de 27e april te wordenquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:23 schreef Burnie88 het volgende:
Jemig, die Chickasha tornado hebben we in 10 minuten van EF0 naar EF3/4 (?) zien gaan.
thx, die had ik maar kreeg geen verbinding helaasquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:22 schreef Drassss het volgende:
[..]
Probeer deze anders CBS zendt nu ook news9 uit:quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:26 schreef superkokje het volgende:
[..]
thx, die had ik maar kreeg geen verbinding helaas
Zou kunnen dat die tornado dan al uitgeraast is wanneer hij bij OKC is, is nog wel een eind.quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:28 schreef starsailor het volgende:
Gurthrie gaat nu voor de bijl met die eerste tornado... OKC comin' up met die tweede. Bad mojo.
helaas zo waarquote:
Hmmm, als je kijk naar de kracht van dat ding... keep your fingers crossed for OKCquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:28 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Zou kunnen dat die tornado dan al uitgeraast is wanneer hij bij OKC is, is nog wel een eind.
Als ik zo kijk op de kaart, dan zit die tornado al bijna op de suburbs van OKC. Dat hele gebied boven waar 'ie nu zit is bevolkt.quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:28 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Zou kunnen dat die tornado dan al uitgeraast is wanneer hij bij OKC is, is nog wel een eind.
Nummer 4 van 2011 dus. Het zal er niet bij blijven gezien vanavond denk ik.quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:29 schreef mouzzer het volgende:
BREAKING #NOAA has upgraded Joplin, MO tornado from EF-4 to EF-5; winds greater than 200 mph
Echt ongelofelijk.. Dit is het meest bizarre seizoen ooit denk ik.quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:30 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Nummer 4 van 2011 dus. Het zal er niet bij blijven gezien vanavond denk ik.
Dus dan is dit de vierde EF5 voor dit jaar alquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:29 schreef mouzzer het volgende:
BREAKING #NOAA has upgraded Joplin, MO tornado from EF-4 to EF-5; winds greater than 200 mph
Dat ziet er niet goed uitquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:39 schreef mouzzer het volgende:
Death toll from Joplin, Mo., tornado now at 122; more than 750 people injured, authorities say - AP
En dan nog al die vermisten... en de stormen van vandaag lijken ook die kant op te gaan
quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:45 schreef Frankz0rz het volgende:
de zuidelijke Doppler gaat straks gepakt worden door RFD, mooi kut voor zeTis te hopen dat het heel blijft.
Ja, die 2 meest zuidelijke cellen lijken het over te nemen. De noordelijkste cel is al afgestorven en ben benieuwd hoe lang de tornado bij More het nog vol houdt.quote:
Ik kan geen stream kijken via mijn mobielquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:46 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
van hun: http://www.emergencystream.com/video_streams/OK/OKC7.html
Heftige beelde, wat een zooiquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:48 schreef GasProblem het volgende:
http://www.ustream.tv/channel/chasercam-live
Ziet debris rondvliegen op zn stream, in de buurt van Newcastle.
Dat krijg je als je de stroomkabels niet onder de grond gaat plaatsen...ik kan dit nog steeds niet snappen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Damn al die explosies en flitsen van die palen
In Georgia, waar ik gewoond heb was de grond te hard voor kabels onder de grond. Weet niet hoe het in Oklahoma zit.quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat krijg je als je de stroomkabels niet onder de grond gaat plaatsen...ik kan dit nog steeds niet snappen.
Allemachtig zeg wat een beest wordt datquote:
Kosten/baten lijkt me. Misschien is het goedkoper om kabels 100 keer te moeten vervangen boven de grond dan 1 keer onder de grond te plaatsen. De grond is ook erg hard daar dus je moet dan honderden kilometers met drilboren te werk gaan. Niet te doen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat krijg je als je de stroomkabels niet onder de grond gaat plaatsen...ik kan dit nog steeds niet snappen.
Niks is te hard zolang je de juiste apparatuur maar hebtquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:57 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
In Georgia, waar ik gewoond heb was de grond te hard voor kabels onder de grond. Weet niet hoe het in Oklahoma zit.
kosten/baten dan.... was daar ook gewend om zonder 'power' te zitten omdat tornados het 'grid' onderbrokenquote:Op woensdag 25 mei 2011 01:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Niks is te hard zolang je de juiste apparatuur maar hebt
Dat mensen daar uberhaupt levend uit kwamen zeg... stormkelder denk ikquote:Op woensdag 25 mei 2011 01:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
DAMN! Die mensen komen uit hun kelder en zien dat er NIETS meer over is van hun huis...NIETS
quote:Op woensdag 25 mei 2011 01:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
DAMN! Die mensen komen uit hun kelder en zien dat er NIETS meer over is van hun huis...NIETS
Ja, maar als ze zelf nog allemaal in leven zijn, zullen ze zeggen 'praise the lord, we are alive, and that is the most important of all'. (zover ik de Amerikanen ken dan)quote:Op woensdag 25 mei 2011 01:25 schreef Ceetje.. het volgende:
toch te erg voor woorden, kom je je schuilplaats uit, is gewoon àlles weg, niet te bevatten
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 25 mei 2011 01:26 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja, maar als ze zelf nog allemaal in leven zijn, zullen ze zeggen 'praise the lord, we are alive, and that is the most important of all'. (zover ik de Amerikanen ken dan)
Dankje!quote:Op woensdag 25 mei 2011 01:31 schreef Ceetje.. het volgende:
ik kijk deze, heeft chase streams, helicopterbeelden etc.
http://www.emergencystream.com/video_streams/OK/OKC7.html
ja, and we are all praying, maar ze moeten onze prayers nietquote:Op woensdag 25 mei 2011 01:33 schreef Infection het volgende:
[..]
Dankje!![]()
Die chat aan de rechterkant. Vol met Nederlanders (Fok!kers)
quote:Op woensdag 25 mei 2011 01:33 schreef Infection het volgende:
[..]
Dankje!![]()
Die chat aan de rechterkant. Vol met Nederlanders (Fok!kers)
Godver, wil ik net hetzelfde postenquote:
En gelijk heeft ze.quote:Op woensdag 25 mei 2011 01:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Tubgirl "it's a natural disaster. Nothing we say in here is gonna change what is happening."
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
CAPjes alsjeblieft, sinds mijn adobe update wil deze stream niet meer bij mijquote:Op woensdag 25 mei 2011 01:37 schreef mouzzer het volgende:
Heeft nu een heli boven het gebied waar net live een tornado was, huizen gewoon weggevaagd
quote:Op woensdag 25 mei 2011 01:38 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
CAPjes alsjeblieft, sinds mijn adobe update wil deze stream niet meer bij mij
Dat meen je nietquote:
Die golven in de weilanden, komt dat ook door die tornadoquote:Op woensdag 25 mei 2011 08:42 schreef aloa het volgende:
7 doden. En nog steeds tornado warnings.
Violent Weather Kills 7 in Oklahoma, Kansas
quote:Dodental tornado Joplin loopt op naar 122
JOPLIN (ANP/AFP) - Het dodental als gevolg van de wervelstorm die zondag het stadje Joplin in de Amerikaanse staat Missouri heeft getroffen, is opgelopen tot 122. Dit is dinsdag (plaatselijke tijd) van officiële bronnen vernomen.
De verwondingen van 750 mensen moesten in ziekenhuizen worden behandeld.
De tornado heeft een 6,4 kilometer lang en meer dan 1 kilometer breed spoor van verwoesting achtergelaten. Het was de dodelijkste wervelstorm in de VS sinds 1953, toen een tornado in Flint in de staat Michigan 116 mensenlevens eiste.
quote:A series of storms struck Oklahoma, Kansas and Arkansas late Tuesday and early Wednesday, wiping out homes and businesses and killing at least nine people, emergency officials said.
A tornado, the largest and most severe of the storms, struck around midday, touching down in Caddo County, Okla., and then sweeping from the southwest to northeast corners of Canadian County, where it devastated El Reno, a town of 15,000 people about 25 miles west of downtown Oklahoma City. At least five people were killed and officials said the number could rise as search and rescue teams started to fan out across a state already battered by storms over the weekend.
Cherokee Ballard, a spokeswoman for the Oklahoma state medical examiner, said four people had died in Canadian County, where a weather-monitoring site recorded winds of 151 miles per hour, The Associated Press reported. And in Chickasha, south of Oklahoma City, a woman died when a tornado hit a mobile home park, The A.P. reported.
At least 60 people were reported injured across central Oklahoma, many along the Interstate 40 corridor that runs past El Reno.
The tornado left a trail of shredded and overturned cars along I-40, destroyed livestock, set off a gas line explosion and spurred people across El Reno to evacuate their homes. Amy Brandley, the Canadian County flood plain manager, said emergency crews had only just begun to assess the damage. “Our county commissioner’s crews are out with heavy equipment clearing roads right now so search and rescues can take place,” she said.
The tornado that struck in El Reno was one of several across the state Tuesday. By 8 p.m., the National Weather Service had tornado watches in effect across 11 counties and was warning that “supercells” had developed across the central part of the state and were moving eastward. The agency posted an urgent alert on its Web site predicting an “outbreak of strong tornadoes” throughout late Tuesday.
“Plan now where you will seek shelter,” the notice advised.
In Kansas, the police said two people died when high winds threw a tree into their van around 6 p.m. near St. John, about 100 miles west of Wichita, The A.P. reported.
Arkansas officials quoted by The A.P. said one person was killed in Franklin County early Wednesday and another had died in neighboring Johnson County.
In Texas, the news agency said that funnel clouds were reported across the northern suburbs of Dallas and Fort Worth around sundown Tuesday, with brief tornado touchdowns in Corinth, Saginaw and Bedford.
Other brief tornadoes were reported near Springtown and Azle, just northwest of Fort Worth, and near Muenster, 65 miles north of Fort Worth. There were no immediate reports of damage or injuries.
Even the National Weather Service was not immune from the danger. Earlier in the day its Storm Prediction Center in Norman, Okla., about 20 miles south of downtown Oklahoma City, had to be evacuated as one of the day’s tornadoes approached.
Hoeveel EF4 en EF5's waren er?quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:13 schreef aloa het volgende:
Accuweather voorspelde voor gisteren 50 tornado's
Het zijn er 47 geworden.
Ook opvallend veel hagelmeldingen van 5cm of meer
[ afbeelding ]
quote:Storms kill four in western Arkansas overnight, 13 total
LITTLE ROCK — Four people are reported dead and several others injured in western Arkansas after high winds and possibly tornadoes swept through Franklin and Johnson counties overnight.
In Franklin County, one person was reported dead in the Etna community and another in Denning, said Renee Preslar, spokeswoman for the Arkansas Department of Emergency Management.
In Johnson County, one person was reported dead in Strawberry and another in the Bethlehem community, she said.
Preslar said there were reports of numerous injuries, and about 20 homes in Johnson County were damaged or destroyed.
The storms were part of a front that moved through Oklahoma, Kansas and Arkansas Tuesday, killing at least 13.
More storms, possibly severe, are forecast for the eastern half of Arkansas today, according to the National Weather Service.
Preslar said she did not have more details about the overnight storms or damage. She said rescue crews are working in both counties today to determine if others may have been injured or killed during the storms.
The Red Cross has set up a shelter for people at the Mt. Zion Baptist Church in Clarksville, she said.
The storm in Johnson County caused damaged to a number of towns and communities, including Stone Hill, Ozone, Clarksville and Strawberry, she said.
Officials with the National Weather Service are expected to visit those counties today to determine whether the storms included tornadoes.
“From my standpoint a tornado is not a tornado until the weather service confirms it as a tornado … but I think everybody else is saying tornado,” Preslar said.
Also, searchers in Benton County are continuing their search today for two women and two children who were in a car that was swept away in floodwaters near the community of Galatin on Monday night, Preslar said.
“The four missing were last heard from by a family member who advised they were trapped in a car in the water,” Preslar said, adding that searchers looked for the four Tuesday but suspended the search at nightfall.
Op zich lijkt het niet heel erg groot, maar zet NL er maar eens naastquote:Op woensdag 25 mei 2011 18:41 schreef Frutsel het volgende:
Hier kwamen de tornado's van afgelopen nacht uit
[ afbeelding ]
Vond de verslaggeving ervan iig erg goed.. volgens mij voorkomt dat ook een berg slachtoffers. Mooie en kwalitatief hoogwaardige TV ook in Oklahoma, met die real-time analyses en geswitch naar heli en chasers..quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:50 schreef Ceetje.. het volgende:
zie net op twitter: een chaser meldt nu een tornado aan de grond in Kansas, zie op News9 dat er op sommige plaatsen 30% tornado probability is vandaag. Wordt weer volgen vanavond vrees ik. Gelukkig dat er gisteravond niet enorm veel doden zijn gevallen, maarja, helaas is elke er een teveel
Dat zie je hier nou nooitquote:Op woensdag 25 mei 2011 18:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vond de verslaggeving ervan iig erg goed.. volgens mij voorkomt dat ook een berg slachtoffers. Mooie en kwalitatief hoogwaardige TV ook in Oklahoma, met die real-time analyses en geswitch naar heli en chasers..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |