Hagelstenen van een onweersbui bij Oklahoma Cityquote:Tornado Parkersburg tweede EF5 van de eeuw
De tornado die zondagmiddag om 18 uur door Parkersburg in de stad Iowa trok is gedefinieerd als een EF-5 tornado. Daarmee is sprake van de tweede EF5-tornado van deze eeuw. De laatste keer dat dit gebeurde was op 4 mei 2007 in Greensburg (Kansas).
De tornado in Parkersburg was de zwaarste tornado voor Iowa sinds 1976. De tornado trok met windsnelheden van 328 kilometer per uur door het dorp en had een breedte van 800 meter. Daarbij vielen volgens de officiële statistiek van de Nationale Weerdienst 6 doden. 50 mensen raakten gewond.
Bron
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:09 schreef Frutsel het volgende:
die van ElReno is toch dezelfde als die van Hinton en Binger eerder?
Ik zie I-40 niet op googlemaps
hmm...quote:the tornado that is west of Oklahoma City is starting to turn right. That means the tornado that the supercell is producing is so large that it's causing the whole cell to shift and move more right than north at this point. Seriously, I think this thing could clip the northern part of OKC.
Nog een hook-echo... dat is het teken dat er neerslag om een updraft (?) heen draait, wat op de radar te zien is. Hier kan een nieuwe tornado ontstaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:11 schreef Frankz0rz het volgende:
Er zit dus nog een tornado achter? Kon het niet helemaal volgen.
Kan je de betreffende link gevenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:17 schreef Frutsel het volgende:
en die lui van News9 zitten weer met een heli in de lucht?
Althans, zag beelden net van die megatwister
Jep, dat doen ze alleen in Oklahomaquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:17 schreef Frutsel het volgende:
http://www.news9.com/cate(...)wtv1?redirected=truequote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan je de betreffende link geven
Een debris ball....ook nooit van gehoord.
Ja die vliegen net ten oosten van de tornadoquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:17 schreef Frutsel het volgende:
Dankquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:18 schreef Frutsel het volgende:
http://www.news9.com/cate(...)wtv1?redirected=true
Vanuit de heli?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:17 schreef Frutsel het volgende:
Er zijn nu tornado warnings voor dat hele pad naar OKCquote:
Tis pas net begonnen, gaat de hele nacht doorquote:
Piedmondt is de volgende..quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:27 schreef Drassss het volgende:
Ding gaat toch wat meer naar het oosten.. Dat is wel weer vervelend voor de steden net noord van OKC.
True, en over de PVDAquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:25 schreef GasProblem het volgende:
Blij dat we in Nederland ons alleen zorgen hoeven te maken over water en soms een beetje as.
thanks! alleen wil die news9 bij mij maar niet starten, vreemdquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:28 schreef Frutsel het volgende:
Update Livefeeds
CBS News + Chopper
http://kotv.images.worldn(...)News/cbspageKOTV.htm
En News 9 via Chopper + Ground
http://www.news9.com/cate(...)wtv1?redirected=true
Oklahoma City Livefeed
http://www.emergencystream.com/video_streams/OK/OKC7.html
Hij hapert meer dan die andere 2, maar draai ze nu alle drie tegelijkquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:30 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
thanks! alleen wil die news9 bij mij maar niet starten, vreemd
Jawel EF3 El Renoquote:
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:36 schreef Droopie het volgende:
Godverdomme... die mensen daar hebben pech, maar ik zit te internetten op een mobiel en kan die streams niet volgen.
Wat is, behalve dit topic, de beste manier om het te volgen??
Vaak lastig, omdat het gebied OKC behoorlijk groot isquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:41 schreef MaryMouse het volgende:
het is te hopen dat alles om Oklahoma City blijft trekken
Daar moet je je ook niet op blind starenquote:
Ja is wel zo idd, maar die debris ball blijft gewoon ontzettend groot en de haak blijft intact.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:47 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Daar moet je je ook niet op blind staren. Het adrenaline giert door hun lijf en het valt nog te bezien na het zien van de schade achteraf natuurlijk.
Neem ff vakantie... IJsland schijnt erg mooi te zijn op dit momentquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:49 schreef Droopie het volgende:
Ik heb een baan waar weinig te doen is, dus ik zei tegen een collega tijd voor wat echt nieuws.
Niet leuk voor de slachtoffers, maar valt er weer wat te kijken.
Alphen a/d Rhijn, Egypte, Japan.
"Beste god, bedankt voor uw kadootjes, maar nu is het wel weer leuk geweest. Ik ga me liever weer vervelen"
ow shit, zeg dat nou niet *stikt zowat in een slok waterquote:
Zag het net op Twitter. " Chickasha : tornado sirens"...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:53 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ow shit, zeg dat nou niet *stikt zowat in een slok water![]()
het is veel te erg waar we naar zitten te kijken
lol die vulkaan doet niemand kwaadt, tenzij je wilt vliegen, helaas zijn deze tornado's niet zo mensvriendelijkquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Neem ff vakantie... IJsland schijnt erg mooi te zijn op dit moment
Onmogelijk. Zal wel tussen 1 of 1/4 zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:55 schreef Burnie88 het volgende:
Hoorde ik nou iemand 4 miles breed zeggen? Dat geloof ik nietLater hoorde ik iets van 2 tot 2,5, ook niet mis.
about a mile wordt nu geroepenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:55 schreef Drassss het volgende:
[..]
Onmogelijk. Zal wel tussen 1 of 1/4 zijn.
zei die vent net ook, the eye, looks like a hurricanequote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:36 schreef Burnie88 het volgende:
Het lijkt wel een verrekte orkaan, wat een rotatie!
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:55 schreef Drassss het volgende:
Beeld op news9 weer... beest van een ding.
Mhaw dat is te nationaal.. Echte nieuws komt morgen wel.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:59 schreef Droopie het volgende:
Even offtopic..Zit te kijken naar CNN, nu is er Red Bull's Blij dat ik rij, jezus wat een klappers..
Ontopic.. met zoveel kanalen vind ik dat er best iets te zien mag zijn live over deze 'ramp'
MSNBC is ook live over gegaanquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:59 schreef Droopie het volgende:
Even offtopic..Zit te kijken naar CNN, nu is er Red Bull's Blij dat ik rij, jezus wat een klappers..
Ontopic.. met zoveel kanalen vind ik dat er best iets te zien mag zijn live over deze 'ramp'
ik dacht een lokomotiefquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
7ton staal omvergeblazenik kon het niet helemaal volgen wat het precies was
Zit nu op zolder op de pc, heb beneden wel Ziggo uitgebreid, geen idee of daar iets op is, maar geen zin de laptop aan te sluitenquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:02 schreef Droopie het volgende:
Ik heb UPC standaard, extra heb ik opgezegd, drie keer raden wat kanaal 406 is.
Op UPC 406 is CNBC nu met Jay Lenoquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:02 schreef Droopie het volgende:
Toch wel, damnsquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik dacht een lokomotief
[..]
Zit nu op zolder op de pc, heb beneden wel Ziggo uitgebreid, geen idee of daar iets op is, maar geen zin de laptop aan te sluiten
Bij mij UPC digital is 't CNBC met op dit moment Jay Leno, dus geheel offtopic hierquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:02 schreef Droopie het volgende:
Welke kant gaat deze op, m'n radar refreshed niet? Zit dichtbij Fort Worth, m'n voormalige woonplaats.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:59 schreef Frankz0rz het volgende:
Zit nu ook een mogelijke tornado vlakbij Dallas.
Sorry dacht MSNBC.. Maar het is wel triest dat je je kelder in moet en de kans 50/ 50 is dat je huis er nog staat als de tornado langs is geweestquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:05 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Bij mij UPC digital is 't CNBC met op dit moment Jay Leno, dus geheel offtopic hier
Ik ben niet echt een held met die weathermapsquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:07 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Welke kant gaat deze op, m'n radar refreshed niet? Zit dichtbij Fort Worth, m'n voormalige woonplaats.
Zat net te denken wat jij zou denkenquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:10 schreef Ceetje.. het volgende:
chickenzee moeten ze nu niet meer zeggen![]()
Gezellig! Pak een biertje, open wat streams, en kijk mee!quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:11 schreef superkokje het volgende:
goede avond, ben niet zo in het weer, maar kom ff mee lurken
Zonder grappen, maar er is een bierspel daar in Oklahoma wat te maken heeft met tornado's ( weer reporter van news9 ) Bij het zeggen van Chicasha moet je 1x atten enzoquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:10 schreef Ceetje.. het volgende:
chickenzee moeten ze nu niet meer zeggen![]()
Je kan gerust drinken nu, ik moet echt naar bed... wekker gaat weer vroegquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:11 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
stik ik alweer bijna in m'n watertje
nnquote:Op woensdag 25 mei 2011 00:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je kan gerust drinken nu, ik moet echt naar bed... wekker gaat weer vroeg
Trustuh peepz
Hopelijk valt het mee vannacht voor die mensen daar
truste, en hopelijk valt het idd meequote:Op woensdag 25 mei 2011 00:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je kan gerust drinken nu, ik moet echt naar bed... wekker gaat weer vroeg
Trustuh peepz
Hopelijk valt het mee vannacht voor die mensen daar
Fruts geloof me. Blijf nog zeker 40 min kijken, want dit kan wel eens een dagje worden..quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
IK WIL NAAR BED BURNIE
GRRR
Owja, ik ging ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |