Ik weet et wel zekerquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:59 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Ik vind die sound juist niet-mooi... dat gezoem overstemt alles. Kon zoveel beter. Maar misschien dat het aan YouTube ligt...
Als je die speakers die je daar hebt staan alles tot de max zet... dondert 't hele appartementencomplex in elkaarquote:Op woensdag 25 mei 2011 21:09 schreef Krulliewullie het volgende:
[..]
Het blijkt iets anders te zijn, steekt wel in de grond, maar je vuilniszak wordt naar beneden gedropt met een hendel. Ook nieuw voor mij (jahaa, want ik kom ook van het platteland!!![]()
Voordeel is wel dat je op het platteland meer herrie kan maken.. zoals met de Decibel-after gaat gebeuren
![]()
)
Ziet er weer goed uit !quote:
Sowieso gaat het veels te hard met de rauwe hardstyle. Misschien is 'overhyped' niet helemaal het woord wat ik zoek, maar het komt het het meest in de buurt. Alle nummers worden de hemel ingeprezen terwijl het nummer saai en simpel is (het is een mening, dus val me daar niet volledig op aan). Er is meer kwantiteit nu dan kwaliteit.quote:Op donderdag 26 mei 2011 00:40 schreef Krulliewullie het volgende:
Volgens die vriend van me komt dat dan weer door een bepaalde manier van masteren, maar daar heb ik dan weer geen verstand vanIets met dat het volume in de climax even hoog is als in de break, maar dat kan eigenlijk niet omdat er een bas in komt bij de climax en als je dat volume laag houdt gaan andere tonen verloren. Het klinkt wel hard, omdat er veel kick/bas komt, maar dat was het dan ook. Voor -tegenstanders van deze theorie??
x2!quote:Op donderdag 26 mei 2011 01:10 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Verder geen verstand van mastering etc. dus kan niet echt wat zeggen op je stelling...
Midlaag.. Het midden van de lage frequenties? Dus ~ 50Hz?quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:20 schreef DjThera het volgende:
Er moet gewoon diversiteit zijn, dat houdt t leuk. Verder is een mastering ook weer enigszins verschillend per label. Wij houden bijvoorbeeld erg veel van een erg harde midlaag punch en de sub maakt wat minder uit. Sub = windige kick midlaag punch = klap in je buik kick
Doe mij die laatste maar in ieder geval hehe! Enige nadeel daarvan is dat t over t algemeen alleen maar live ECHT goed overkomt
Lekker een rondje lopen dus.quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:51 schreef T_Killer het volgende:
[..]
Hopelijk draaien ze hem zaterdag. Zal sowieso wel veel van het A2 album langskomen verwacht ik zo. Alpha Twins vs Ran-D sowieso.
Ik verwacht nog steeds dat TNT album erg gevarieerd zal zijn en mij daardoor het beste zal bevallen. Las ergens dat hij 6 juni uitkomt dus ben benieuwdquote:Op donderdag 26 mei 2011 10:39 schreef Tha_Bartman het volgende:
Tracklist:
A1. First Match 2011
B1. Scared
las dit zojuist op partyflock:quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:20 schreef DjThera het volgende:
Er moet gewoon diversiteit zijn, dat houdt t leuk. Verder is een mastering ook weer enigszins verschillend per label. Wij houden bijvoorbeeld erg veel van een erg harde midlaag punch en de sub maakt wat minder uit. Sub = windige kick midlaag punch = klap in je buik kick
Doen jullie hier ook aan? Ik ben geen muziektechnicus maar volgens mij is dit ook wel een beetje wat krullie namelijk bedoelde.quote:Ja en nee. Het is allemaal heel knap gemaakt, maar (en dat is weer een kwestie van smaak) ik heb een hekel aan de manier van afmixen die ze hanteren: ze proberen met allerlei kunstgrepen (bass onder 30hz afkappen, hard limiting etc.) traxx zo luid mogelijk laten klinken zonder ze te oversturen. Daar houd ik niet van, geef de voorkeur aan dynamiek boven loudness.
Als ik 't goed begrijpquote:Op donderdag 26 mei 2011 09:20 schreef DjThera het volgende:
Doe mij die laatste maar in ieder geval hehe! Enige nadeel daarvan is dat t over t algemeen alleen maar live ECHT goed overkomt
Ja echt PRECIES wat ik bedoelde, thanksquote:Op donderdag 26 mei 2011 11:26 schreef NLS04 het volgende:
volgens mij is dit ook wel een beetje wat krullie namelijk bedoelde.![]()
Een liefhebber/kenner van de oude stempel in het hardstyle dag top 5 topic op pf. Het specifieke voorbeeld ging over wildstylez maar volgens mij bedoeld hij het in algemene termen over vrijwel alle hardstyle anno 2011.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:37 schreef 16meter het volgende:
Wie heeft dat laatste gepost en over wie heeft die persoon het?
ff nieuwsgierig; welke PF-gebruiker?quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:12 schreef NLS04 het volgende:
[..]
Een liefhebber/kenner van de oude stempel in het hardstyle dag top 5 topic op pf. Het specifieke voorbeeld ging over wildstylez maar volgens mij bedoeld hij het in algemene termen over vrijwel alle hardstyle anno 2011.
Kun je gewoon zoekenquote:Op donderdag 26 mei 2011 12:18 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
ff nieuwsgierig; welke PF-gebruiker?
Is limiting, gebeurd bij ELKE track tegenwoord, niet alleen bij die van B-front, hoewel het wel zo is dan fusion tracks wat minder dynamiek (dus meer limiting hebben) dan die van andere labels naar mijn idee, maar noot specifiek op gelet. Misschien leuk om even op "Loudness war" te googelenquote:Op donderdag 26 mei 2011 00:40 schreef Krulliewullie het volgende:
Volgens die vriend van me komt dat dan weer door een bepaalde manier van masteren, maar daar heb ik dan weer geen verstand vanIets met dat het volume in de climax even hoog is als in de break, maar dat kan eigenlijk niet omdat er een bas in komt bij de climax en als je dat volume laag houdt gaan andere tonen verloren. Het klinkt wel hard, omdat er veel kick/bas komt, maar dat was het dan ook. Voor -tegenstanders van deze theorie??
nice, thanks!! gebruiker in kwestie is "Zintuig nummer 6" dus, zeg me zo niksquote:Op donderdag 26 mei 2011 13:32 schreef Krulliewullie het volgende:
[..]
Kun je gewoon zoeken![]()
Even naar forums gaan --> zoeken --> zoeken op bericht --> stukje typen uit de tekst
Nice! Dat album gaat echt dik wordenquote:Op donderdag 26 mei 2011 10:39 schreef Tha_Bartman het volgende:
Label: Titanic
Catalog Number: TTC 067
Release Date: 20-06-2011
Format: Vinyl 12", Digital
Source: http://www.freaky.nl/site/index.php?pag ... 81&lang=en
Tracklist:
A1. First Match 2011
B1. Scared
Bartman Likes this [ afbeelding ]
Is dat die track die onder de trailer van Decibel zit? Dan.. JAA!!!quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:58 schreef ReMcOrE het volgende:
nieuwe versie van de 'oude' First Match als A-kant? is die plaat de moeite waard?
ff check via Google, dat is inderdaad de track onder de Decibel-trailerquote:Op donderdag 26 mei 2011 14:32 schreef Levitas het volgende:
[..]
Is dat die track die onder de trailer van Decibel zit? Dan.. JAA!!!
alleen komt maar 0,2% van de oude first match terug in die nieuwe, dus een ander titel had me meer geschikt gelekenquote:Op donderdag 26 mei 2011 13:58 schreef ReMcOrE het volgende:
nieuwe versie van de 'oude' First Match als A-kant? is die plaat de moeite waard?
Geck-O's Remixquote:Op donderdag 26 mei 2011 14:45 schreef Tha_Bartman het volgende:
alleen komt maar 0,2% van de oude first match terug in die nieuwe, dus een ander titel had me meer geschikt geleken
niks bijzonders; sub voel je niet, midlaag punch welquote:Op donderdag 26 mei 2011 15:35 schreef T-Force het volgende:
En ik snap werkelijk niks van die discussie over midlaag-diep-Loudness-punch-injebuik-kick
quote:
Ziet er goed uitquote:Op donderdag 26 mei 2011 16:03 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Zie net dit langskomen op LSDB:
2-Sidez @ Ground Zero 2010:
01. 2-Sidez – Xperimental
02. 2-Sidez – Nomansland
03. 2-Sidez – Imagination
04. 2-Sidez – God
05. 2-Sidez – Noise (Sound Is Not Just Noise)
06. B-Front – Confuse (2-Sidez Remix)
07. 2-Sidez – ID
08. 2-Sidez – ID
09. 2-Sidez – Magic Spell
10. 2-Sidez - Enemies
11. 2-Sidez – Fuck It (Hard Edit)
Maar snel even binnenhalen
Ja kwaliteit is prima, 320kbpsquote:Op donderdag 26 mei 2011 16:07 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ziet er goed uit
Is de kwaliteit nog een beetje te pruimen? Wil Nomansland wel een keer in goede kwaliteit horen, moest het altijd doen met brakke Youtube kwaliteit.
quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:03 schreef em-dee-em-aa het volgende:
02. 2-Sidez – Nomansland
04. 2-Sidez – God
dan ga ik hem ook maar even binnenhalenquote:
quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:03 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Zie net dit langskomen op LSDB:
2-Sidez @ Ground Zero 2010:
01. 2-Sidez – Xperimental
02. 2-Sidez – Nomansland
03. 2-Sidez – Imagination
04. 2-Sidez – God
07. 2-Sidez – ID
08. 2-Sidez – ID
09. 2-Sidez – Magic Spell
10. 2-Sidez - Enemies
Maar snel even binnenhalen
[..]
![]()
![]()
ligt eraan wat jij als 'goed' kwalificeertquote:Op donderdag 26 mei 2011 16:29 schreef micth5005 het volgende:
Ik heb nu een melodie gemaakt maar ik weet niet of hij goed.... hoe weet ik of hij goed is ?
maar het publiek moet het toch ook goed vinden?quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:30 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
ligt eraan wat jij als 'goed' kwalificeert
het begin lijkt me dat jij het goed vindt; daarna kun je het aan het publiek laten horenquote:Op donderdag 26 mei 2011 16:31 schreef micth5005 het volgende:
[..]
maar het publiek moet het toch ook goed vinden?
ik vind het wel vet alleen ik wil niet weer af gekraakt worden en voor josti uit gemaakt wordenquote:Op donderdag 26 mei 2011 16:33 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
het begin lijkt me dat jij het goed vindt; daarna kun je het aan het publiek laten horen
dat is je hier al eens gebeurd?quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:45 schreef micth5005 het volgende:
[..]
ik vind het wel vet alleen ik wil niet weer af gekraakt worden en voor josti uit gemaakt worden
je hebt om een mening gevraagd en die kreeg je... als je bang bent om afgekraakt te worden, kun je nooit wat laten horen aan iemand. zoiets gaat met vallen en opstaan, iets kan toch ook positieve/opbouwende kritiek zijn?quote:
Ja misschien wel ik maak dit nummer wel af en dan zet ik hem wel weer hier opquote:Op donderdag 26 mei 2011 16:54 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
je hebt om een mening gevraagd en die kreeg je... als je bang bent om afgekraakt te worden, kun je nooit wat laten horen aan iemand. zoiets gaat met vallen en opstaan, iets kan toch ook positieve/opbouwende kritiek zijn?
dat is dus aan jezelf, wachten tot het helemaal klaar is of hier alvast een mening vragen over de melodiequote:Op donderdag 26 mei 2011 16:57 schreef micth5005 het volgende:
[..]
Ja misschien wel ik maak dit nummer wel af en dan zet ik hem wel weer hier op
Ik denk dat je met een beetje gezond verstand zelf wel kan beoordelen of je melodie vet is of niet. Wat bij mij heel vaak zo is, als iets heb gemaakt en je hoort het 200 keer achter elkaar, dan klinkt het anders. Pak een bakje koffie, rook een sigaretje of whatever en luister het daarna nog eens. Vaak kom ik dan op dingen waarvan ik denk "hey.. dat hoort er helemaal niet, of dát is juist vet".quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:45 schreef micth5005 het volgende:
[..]
ik vind het wel vet alleen ik wil niet weer af gekraakt worden en voor josti uit gemaakt worden
Hier heb ik veel aanquote:Op donderdag 26 mei 2011 17:02 schreef Levitas het volgende:
[..]
Ik denk dat je met een beetje gezond verstand zelf wel kan beoordelen of je melodie vet is of niet. Wat bij mij heel vaak zo is, als iets heb gemaakt en je hoort het 200 keer achter elkaar, dan klinkt het anders. Pak een bakje koffie, rook een sigaretje of whatever en luister het daarna nog eens. Vaak kom ik dan op dingen waarvan ik denk "hey.. dat hoort er helemaal niet, of dát is juist vet".
Gooi m even op soundcloud en stuur me desnoods een PM, dan wil ik je wel prive wat feedback geven, dat is misschien wat minder erg dan openbaar..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |