abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97269391
@ piet, oh ja, ze hebben geen werk daar, dus hij kan niet eens beginnen met werken
pi_97269492
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:56 schreef marloesje22 het volgende:
en wat nu.. als hij zich niet ziekmeld en niet komt morgen? dan is er kans dat de werkgever 't gooit op werkweigering? of dat hij er vanuit gaat dat je akkoord gaat met 't ontslag?
Werkgever heeft zich nogal onbehoorlijk gedragen.
Genoeg om in de stress te schieten, en nogmaals de huisarts is 1e aanspreekpunt.
pi_97269574
ja maar dat zeg ik, hij meld zich niet ziek, en gaat dus niet naar 't werk (door''t ontslag) maar we gaan wel de vakbond inschakelen??
geeft dat risico's? dat de werkgever niet zegt; ja maar je kwam ook niet dus dat is werkweigering of iets/
pi_97269599
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:58 schreef marloesje22 het volgende:
@ piet, oh ja, ze hebben geen werk daar, dus hij kan niet eens beginnen met werken
Dat is niet je vriends probleem.

Je vriend moet aan zijn werkgever zo snel mogelijk melden dat hij beschikbaar is voor passend werk bij zijn situatie en dat hij het ontslag niet accepteert. Als je ook maar iets van een uitkering zou willen moet je dit ook doen omdat het namelijk een onwettig ontslag is en je dus ook geen uitkering krijgt tot 1 augustus omdat je officieel in dienst bent.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_97269616
Ziekmelden, contact met de bond opnemen. Brief sturen. Komt de arbo: reden ziekte: stress ivm dit arbeidsconflict. met name omdat hij net ziek was. Dit mag en kan gewoon niet. Hij hoort loon te krijgen t/m augustus.
Whatever...
pi_97269748
@ spanky, hij was wel weer aan 't werk al...
aangepast werk.. ivm zijn rug
pi_97269773
@ RPG we zijn van plan dit per brief te doen via de vakbond...
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:09:36 #58
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_97270144
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:56 schreef marloesje22 het volgende:
en wat nu.. als hij zich niet ziekmeld en niet komt morgen? dan is er kans dat de werkgever 't gooit op werkweigering? of dat hij er vanuit gaat dat je akkoord gaat met 't ontslag?
In beide gevallen ben je de sjaak. Dat is dus geen optie.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_97270281
@ Lord, hoezo de sjaak?
pi_97270332
@ Lord, als we gewoon een brief op laten stellen morgen, en deze aangetekend versturen dat hij niet akkoord gaat met 't ontslag?
pi_97270377
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:57 schreef marloesje22 het volgende:
@ Piet, Daar ken ik mijn vriend voor, dat gaat hij niet doen.. hij is gekwetst om 't zo maar te zeggen en ze kunnen wat hem betreft naar de maan lopen daar.. dus ik zie hem niet doodleuk aan 't werk gaan
Daarmee accepteert hij het ontslag. Mag ook, maar de kans dat hij dan nog betaald gaat krijgen tot 1/8 wordt een stuk kleiner. Hij kan daar wél aanspraak op kan maken als hij onwettig ontslag niet accepteert.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_97270410
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:03 schreef marloesje22 het volgende:
@ spanky, hij was wel weer aan 't werk al...
aangepast werk.. ivm zijn rug
Dat snap ik, maar natuurlijk is hij ontslagen omdat hij ziek is geweest. In sommige bedrijven is dat iets wat tot ontslag leidt. met name in rouwdouwer bedirjven, kassenbouw enzo.
Whatever...
pi_97270444
Ja en als hij dit niet accepteerd d.m.v inschakelen van de vakbond en een aangetekende brief?
pi_97270492
@ Spanky, oke, dat had ik gesnapt als ze 1 augustus zijn contract niet hadden verlengd.. maar waarom dan nu voortijdig beëindigen??
pi_97270553
Je moet je ziek melden, anders kan de werkgever op staande voet ontslaan ivm werkweigering als je er in de ochtend niet bent.

Je geeft aan dat je je ziekmeldt wegens dit arbeidsconflict//ontslag. Geef ook aan dat het waarschijnlijk komt vanwege die rugklachten, al zal die werkgever dat niet snel toegeven.

Dan heb je ineens een zaak waarbij de werkgever probeert een reintegrerend persoon te ontslaan.. mag niet.
Whatever...
pi_97270568
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:13 schreef marloesje22 het volgende:
Ja en als hij dit niet accepteerd d.m.v inschakelen van de vakbond en een aangetekende brief?
Dan moet hij ook (direct) op z'n werk duidelijk maken dat hij het ontslag niet geaccepteerd heeft. Door er te komen (of zich ziek te melden, maar dat alleen als dat controle kan doorstaan).
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_97270639
Het is of ziek of gewoon gaan.
pi_97270641
@ spanky , hij kan hem niet ontslaan op staande voet, hij is al ontslagen, hij mag morgen niet weer komen!!
pi_97270657
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:14 schreef marloesje22 het volgende:
@ Spanky, oke, dat had ik gesnapt als ze 1 augustus zijn contract niet hadden verlengd.. maar waarom dan nu voortijdig beëindigen??
Hopen een paar maanden salaris te bezuinigen.

Het mag NIET als er niet in het contract staat dat het wel mag. Simpel.
pi_97270697
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:16 schreef marloesje22 het volgende:
@ spanky , hij kan hem niet ontslaan op staande voet, hij is al ontslagen, hij mag morgen niet weer komen!!
Hij is NIET ontslagen want er is geen basis waarop ontslagen had kunnen & mogen worden.
pi_97270752
nee, oke maar zijn werkgever kan nu niet weer gaan aankomen met; je bent op staande voet ontslagen want je bent niet gekomen..
pi_97270788
quote:
Nee officieel gezien is hij niet ontslagen. Komt je vriend niet opdagen kan hij wel ontslagen worden met gegronde reden (namelijk werkweigering) vandaar dat je zo spoedig mogelijk moet melden niet accoord te gaan met ontslag en te willen werken.
pi_97270914
en werkweigering is natuurlijk weer je eigen schuld waardoor je kan fluiten naar een ww uitkering?
pi_97270992
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:17 schreef marloesje22 het volgende:
nee, oke maar zijn werkgever kan nu niet weer gaan aankomen met; je bent op staande voet ontslagen want je bent niet gekomen..
Eerst ziekmelden, daarna gelijk naar huisarts en die gaat vertellen dat je beter niet naar het werk kunt gaan.
Ben je ingedekt.
pi_97271118
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:19 schreef marloesje22 het volgende:
en werkweigering is natuurlijk weer je eigen schuld waardoor je kan fluiten naar een ww uitkering?
Momenteel kan hij sowieso tot 1 augustus fluiten naar een ww uitkering. Je bent namelijk nog in dienst. Daarom is het ook zaak om je vriend zijn trots aan de kant te laten zetten. Of het natuurlijk gewoon te accepteren en niet te zeuren :P
pi_97271144
quote:
Jewel dus. Er is een verschil tussen wat die flapdrol zegt en hoe de regels zijn. Een mondeling ontslag betekent niets, zeker in dit geval. Dus moet je ofwel toch gaan werken of ziekmelden, anders mag de werkgever wegens niet verschijnen/werkweigering ontslaan. Het is dus een soort bescherming, als je pech hebt en 'eerlijk' niet ziekmeldt en thuisblijft dat je dus een paar maanden loon misloopt.

Bel zsm met de bond en eerst morgenochtend officieel ziekmelden, voor de zekerheid moet je vriend langsgaan bij de dokter omdat de dokter dit dan later kan bewijzen indien nodig (als getuige). Zo niet wordt het bij een telefoontje woord-tegen-woord. Kortom: dek jezelf in en fuck die lul van een werkgever maar een paar maanden loon uit zijn portemonnee.
Whatever...
pi_97271195
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:19 schreef marloesje22 het volgende:
Precies.
Daarom is de beste zet om wel te komen, ontslag niet te accepteren en vervolgens naar vakbond of juridisch loket te gaan voor een mooie brief aan werkgever.
pi_97271202
@ RPG dat heeft niks te maken met trots..
pi_97271283
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:20 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Eerst ziekmelden, daarna gelijk naar huisarts en die gaat vertellen dat je beter niet naar het werk kunt gaan.
Ben je ingedekt.
Ja precies, leg jij het eens helder uit... Ik denk dat Marloes niet gewend is met dit soort dingen om te gaan en gewoon gewend is haar werk te doen. Helaas is normaal doen in dit land niet altijd voldoende.
Whatever...
pi_97271341
@ spanky , idd heb dit nog niet eerder meegemaakt dus dit is compleet nieuw!
pi_97271388
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:23 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Precies.
Daarom is de beste zet om wel te komen, ontslag niet te accepteren en vervolgens naar vakbond of juridisch loket te gaan voor een mooie brief aan werkgever.
Dat kan ook, maar door je huisarts in te schakelen heb je een getuige-expert die bij een eventuele rechtszaak de datum etc kan verifieren. Bovendien wordt zo iemand door de rechter meer vertrouwd dan de twee kemphanen (werknemer en werkgever)
Whatever...
pi_97271582
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:24 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ja precies, leg jij het eens helder uit... Ik denk dat Marloes niet gewend is met dit soort dingen om te gaan en gewoon gewend is haar werk te doen. Helaas is normaal doen in dit land niet altijd voldoende.
Het klinkt als een bedrijf met een manager die denkt zijn eigen regels te maken.
Dat werkt toch net iets anders. ;)
pi_97271683
@ spanky en de rest,

Dan meldt mijn vriend zich morgenvroeg ziek, met als reden, stress en overstuur zijn door 't bericht van vandaag?
pi_97271733
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:28 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het klinkt als een bedrijf met een manager die denkt zijn eigen regels te maken.
Dat werkt toch net iets anders. ;)
Yup, maar als je je neit goed indekt kun je niets bewijzen en fluiten naar je centen.
Whatever...
pi_97271783
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:25 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat kan ook, maar door je huisarts in te schakelen heb je een getuige-expert die bij een eventuele rechtszaak de datum etc kan verifieren. Bovendien wordt zo iemand door de rechter meer vertrouwd dan de twee kemphanen (werknemer en werkgever)
Juist en dit is gewoon onwerkbare situatie en huisarts neemt in zulke gevallen contact op met Arbo arts die de ziektewet behandelt.
pi_97271839
@ spanky,

Maken morgenvroeg gelijk een afspraak bij de dokter...
Stress, niet voor zichzelf instaan als hij wel gaat werken..
pi_97271852
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:29 schreef marloesje22 het volgende:
@ spanky en de rest,

Dan meldt mijn vriend zich morgenvroeg ziek, met als reden, stress en overstuur zijn door 't bericht van vandaag?
In dit geval het beste gezien zijn stemming.
pi_97271893
@ piet piraat, dus bij de dokter ook gewoon uit de doeken doen wat er precies is voorgevallen op 't werk?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:33:18 #89
66444 Lord_Vetinari
pi_97271928
quote:
@ spanky en de rest,

Ik zou het niet doen, maar goed, dat heb ik al een paar keer uitgelegd.
pi_97271946
quote:
@ spanky en de rest,

Succes ermee! Hopelijk een par maanden loon en snel op zoek naar een nieuwe en fatsoenlijke werkgever.
Whatever...
pi_97271998
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Yup, maar als je je neit goed indekt kun je niets bewijzen en fluiten naar je centen.
Heb alleen ervaring met een multinational, die dachten me te kunnen dumpen.
pi_97272108
@ Lord, en geef jij mij dan is een hele goede reden 't niet te doen??
Hij loopt al een tijd op zn tenen wegens zn rug en is hiervoor meerdere malen bij de huisarts voor gweest (voor zijn rug, want hij kan er niet tegen als hij niet alles kan wat hij wil (waaronder werken ))
Nu hij onslag krijgt is het dus helemaal niet zo gek dat hij 't nu ff helemaal gehad heeft...daar zal de huisarts ook mee instemmen
pi_97272115
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:32 schreef marloesje22 het volgende:
@ piet piraat, dus bij de dokter ook gewoon uit de doeken doen wat er precies is voorgevallen op 't werk?
Ja daar uitleggen wat er is voorgevallen en de effecten die het heeft.
pi_97272356
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik zou het niet doen, maar goed, dat heb ik al een paar keer uitgelegd.
Er is maar 1 andere keuze en dat is gewoon naar je werkplek te gaan.
Kan soms ook uit de hand lopen en daarom is ziek melden beter.

Plaatje is al duidelijk, werkgever gaat betalen en contract is einde verhaal op 1-8
pi_97272488
Ik denk inderdaad dat 't dan uit de hand gaat lopen... en denk ook niet dat iemand daar beter van wordt...
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:42:11 #96
66444 Lord_Vetinari
pi_97272523
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:35 schreef marloesje22 het volgende:
@ Lord, en geef jij mij dan is een hele goede reden 't niet te doen??
Hij loopt al een tijd op zn tenen wegens zn rug en is hiervoor meerdere malen bij de huisarts voor gweest (voor zijn rug, want hij kan er niet tegen als hij niet alles kan wat hij wil (waaronder werken ))
Nu hij onslag krijgt is het dus helemaal niet zo gek dat hij 't nu ff helemaal gehad heeft...daar zal de huisarts ook mee instemmen
Je premisse is fout. Hij HEEFT geen ontslag gekregen, want dat kan volgens de wet niet. Zijn baas heeft iets raars tegen hem gezegd. Hij kan dat gewoon negeren, want hij heeft de wet aan zijn zijde, maar dan moet hij het ook wel echt negeren en gewoon gaan werken. En als zijn baas dan komt vragen wat hij komt doen, gewoon zeggen: Dat was toch een grapje? Je weet toch dat je me niet tussentijds kunt ontslaan? En dan afwachten wat de baas doet. Door die opmerking serieus te nemen speel je de baas in de kaart.
pi_97272648
Als jij iemand bent die zich erg aangesproken voelt door een opmerking ; ik denk niet dat jij nog weer kunt functioneren zoals je deed, en je al tijden op je tenen loopt door je rug, dan kan zo'n opmerking de druppel doen overlopen!
pi_97272818
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je premisse is fout. Hij HEEFT geen ontslag gekregen, want dat kan volgens de wet niet. Zijn baas heeft iets raars tegen hem gezegd. Hij kan dat gewoon negeren, want hij heeft de wet aan zijn zijde, maar dan moet hij het ook wel echt negeren en gewoon gaan werken. En als zijn baas dan komt vragen wat hij komt doen, gewoon zeggen: Dat was toch een grapje? Je weet toch dat je me niet tussentijds kunt ontslaan? En dan afwachten wat de baas doet. Door die opmerking serieus te nemen speel je de baas in de kaart.
Volgens zijn baas hoeft ie niet meer te komen, die heeft dus lak aan de wet.
Simpelste manier is om gewoon tot 1 Augustus in de ziektewet te blijven.
Scheelt heleboel gezeik en rechters gaan pas oordelen wanneer contract toch al afgelopen is.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:48:40 #99
66444 Lord_Vetinari
pi_97272943
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:46 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Volgens zijn baas hoeft ie niet meer te komen, die heeft dus lak aan de wet.
Simpelste manier is om gewoon tot 1 Augustus in de ziektewet te blijven.
Scheelt heleboel gezeik en rechters gaan pas oordelen wanneer contract toch al afgelopen is.
Is niet waar, maar zelf weten. Wat weet ik er nou van als simpele HR-medewerker, tenslotte?
pi_97273043
@ Lord, maar denk jij niet dat er een conflict zal onstaan als hij gewoon gaat werken?
en dan? werkgever stuurt hem weer weg ? en dan??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')