rouwkostquote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:14 schreef Jahr00n het volgende:
2 rauwe eieren+tonijn na de training. Verder vreet ik de hele dag rouwkost.
Niet slecht, maar zeker niet "beter". Alle argumenten die men geeft om rauw te eten zijn gebaseerd op verkeerde assumpties en onjuiste logica.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:34 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik zie veel (voor)oordelen maar eigenlijk geen argumenten. Waarom denken jullie dat rauw eten zo slecht voor mensen is?
Ja, die proteinen lijken mij ook wel een uitdaging..quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:38 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Niet slecht, maar zeker niet "beter". Alle argumenten die men geeft om rauw te eten zijn gebaseerd op verkeerde assumpties en onjuiste logica.
Daarnaast vraag ik me af of je b.v. wel genoeg proteïne e.d. binnenkrijgt met zo'n dieet. Als je het niet allemaal extreem goed bij houdt is de kans groot dat je slechter gaat eten, als je het wel extreem bijhoudt dan nog schiet het niet op...
Klopt, maar diezelfde persoon die evenveel aandacht aan zijn/haar gekookte eten besteed nog net een tikkie gezonderquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:45 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ja, die proteinen lijken mij ook wel een uitdaging..
Ik denk dat je erg gemotiveerd moet zijn om zo'n dieet vol te houden, ik zou het in ieder geval niet kunnen.
Ik denk trouwens wel dat een raw food dieet gezonder is dan het voeldselpatroon van de gemiddelde Nederlander
En alle antibiotica die ze gebruiken voor planten dan? En bestrijdingsmiddelen op groenten en fruit? Of denk je die weg met de power of mind?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:59 schreef lawofattraction het volgende:
Veel noten en avocado enzo bevatten veel eiwitten,maar dan plantaardig.
Dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken.
De dierlijke eiwitten wil ik niet eten.
Omdat die hormonen en conserveringsmiddelen bevatten die die in voeding zitten van koeien,schapen en kippen.
Vis bevat ook eiwitten maar ook stoffen uit de zee (olien,schadelijke stoffen uit de zee).
Maar op z'n tijd kan het wel,want vis bevat ook supergoede omega-olieen
Welke groenten kan je rauw niet eten?
Alle fruit kan je rauw eten,maar groenten weet ik niet.
Rauwe noten bevatten ook veel stoffen die je nodig hebt.
Geroosterde niet,want die zijn al verhit.
Is er dan niemand die op z'n minst 80% rauw eet?
100% hoeft voor mij ook niet,dat doe ik ook niet,maar wel zo veel mogelijk.
Die denk je weg met de law of attractionquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:00 schreef Physics het volgende:
[..]
En alle antibiotica die ze gebruiken voor planten dan? En bestrijdingsmiddelen op groenten en fruit? Of denk je die weg met de power of mind?
Geen spinazie en pas op met bacteriën en virussen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:59 schreef lawofattraction het volgende:
Veel noten en avocado enzo bevatten veel eiwitten,maar dan plantaardig.
Dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken.
De dierlijke eiwitten wil ik niet eten.
Omdat die hormonen en conserveringsmiddelen bevatten die die in voeding zitten van koeien,schapen en kippen.
Vis bevat ook eiwitten maar ook stoffen uit de zee (olien,schadelijke stoffen uit de zee).
Maar op z'n tijd kan het wel,want vis bevat ook supergoede omega-olieen
Welke groenten kan je rauw niet eten?
Alle fruit kan je rauw eten,maar groenten weet ik niet.
Rauwe noten bevatten ook veel stoffen die je nodig hebt.
Geroosterde niet,want die zijn al verhit.
Is er dan niemand die op z'n minst 80% rauw eet?
100% hoeft voor mij ook niet,dat doe ik ook niet,maar wel zo veel mogelijk.
En waar haal je die zaden dan vandaan?Met bijna alles wat je tegenwoordig kunt kopen is genetisch geklootquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:04 schreef lawofattraction het volgende:
Biologische fruit en groenten.
Bijna alles eet ik uit eigen tuin.
Weet ik tenminste zeker dat er niet mee is gekloot.
Jaja, nou wel weer genoeg gehoord met je oertijd verhaaltjes.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:13 schreef lawofattraction het volgende:
Ons DNA lijkt voor 99% op die van apen.
En die eten ook alleen maar groente,fruit en noten.
Waarom hebben die niet 20% op een ziekte dat wij mensen?
Ik had jaren geleden ernstige vertraagde schildklier.
Ik slikte medicijnen daarvoor,toen waren mijn waardes goed.
Een half jaar geleden toen ik net 2 maanden was begonnen met bijna 100% rauw eten,en mijn bloed weer es had onderzocht,zonder medicijnen,was het ook goed.
Dus rauw eten is,voor mij/mijn mening,een natuurmedicijn.
Ik voel me beter.
Daarom wil ik graag ik contact komen met mensen die ook net als ik eten.
En je DNA lijkt 99,99% op dat van je buurman. En toch lust hij geen vis en jij wel. Serieus wat is dit voor logica?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:13 schreef lawofattraction het volgende:
Een half jaar geleden toen ik net 2 maanden was begonnen met bijna 100% rauw eten,en mijn bloed weer es had onderzocht,zonder medicijnen,was het ook goed.
Ik voel me beter.
ehh whut? ;Dquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:22 schreef lawofattraction het volgende:
http://www.moviesjojo.com(...)tary/earthlings.html
Omdat een volwassen al die stoffen uit antibiotica in zich heeft
Een twee drie vier hoedje van hoedje van, een twee drie vier hoedje vanquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:34 schreef erikkll het volgende:
[..]
ehh whut? ;D
Nee, omdat het immuunsysteem van een kind nog niet zo goed ontwikkeld is en het bloot staat aan veel meer situaties waarvan het ziek kan worden en het geen benul heeft van hygiene? Wel eens gehoord van antistoffen?
Nee jôh, dat zou logisch zijnquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:34 schreef erikkll het volgende:
[..]
ehh whut? ;D
Nee, omdat het immuunsysteem van een kind nog niet zo goed ontwikkeld is en het bloot staat aan veel meer situaties waarvan het ziek kan worden en het geen benul heeft van hygiene? Wel eens gehoord van antistoffen?
Chimpansees jagen en eten vlees hoor, en raad eens met welke apensoort wij die 99% overeen komenquote:Ons DNA lijkt voor 99% op die van apen.
Ik voel me beter.
Aangenomen wordt dat het koken van voedsel juist de evolutie van de mens heeft aangewakkerd, ons echt van de "apen" heeft onderscheiden, ons brein heeft doen groeien en ons stofwisselingssysteem heeft doen krimpen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:13 schreef lawofattraction het volgende:
Ik voel me beter.
Geen spinazie? Is rauw juist heel lekker.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:03 schreef oompaloompa het volgende:
Geen spinazie en pas op met bacteriën en virussen.
Ja vind ik ook maar als je het te veel rauw eet dan krijg je te veel van een bepaalde gistof binnen die je lijf niet om kan zetten. Dus kan wel, maar wel met mate.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Geen spinazie? Is rauw juist heel lekker.
Afgezien van een eventuele gifstof (kan er niets over vinden, wel over het best vaak voorkomen van bacteriën) is spinazie nu juist een van de beste voorbeelden van groente die gezonder wordt als je ze (kort) kookt.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:36 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja vind ik ook maar als je het te veel rauw eet dan krijg je te veel van een bepaalde gistof binnen die je lijf niet om kan zetten. Dus kan wel, maar wel met mate.
Ik denk dat ik het dan daarmee in de war heb gehaald, lang geleden dat ik er over heb gelezenquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:49 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Afgezien van een eventuele gifstof (kan er niets over vinden, wel over het best vaak voorkomen van bacteriën) is spinazie nu juist een van de beste voorbeelden van groente die gezonder wordt als je ze (kort) kookt.
Spinazie staat bekend om het ijzer en calcium wat erin zou zitten. Nu is het gehalte spinazie sowieso al wat overdreven, maar het grootste probleem met spinazie is het aanwezige oxalaat (oxaalzuur). Dit bindt met zowel metalen (ijzer) en calcium, wat ervoor zorgt dat deze stoffen niet opgenomen worden in je lichaam en zelfs in ernstige mate nierstenen kunnen veroorzaken.
Het koken van dit soort groentes zorgt voor een flinke afname van het oxalaat en dus een betere opnamen van ijzer en calcium in je lichaam...
Of het nitriet verhaal, maar dat gaat (of eigenlijk ging, want het is al weer grotendeels weerlegt) over het twee maal koken van spinazie...quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:53 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het dan daarmee in de war heb gehaald, lang geleden dat ik er over heb gelezen
Nee dat wist ik inderdaad dat dat een andere was, ik denk dat ik gewoon een tikkie verkeerd heb onthouden wat jij zeiquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:58 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Of het nitriet verhaal, maar dat gaat (of eigenlijk ging, want het is al weer grotendeels weerlegt) over het twee maal koken van spinazie...
Ik weet dat er in de VS een flink gedoe was wegens een vrij grote E. coli vergiftiging op spinazie en even later nog een geval met een andere bacterie. De FDA heeft toen specifiek spinazie genoemd als groente die je toch beter kan koken...quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:05 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nee dat wist ik inderdaad dat dat een andere was, ik denk dat ik gewoon een tikkie verkeerd heb onthouden wat jij zei
Ik haal een ander causaal verband uit deze post:quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:13 schreef lawofattraction het volgende:
Ik voel me beter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |