Tell mequote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:47 schreef Moffol het volgende:
[..]
Met de solver los je de normale verdeling sommen op binnen een minuut.
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Hoe werkt dat?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:47 schreef Moffol het volgende:
[..]
Met de solver los je de normale verdeling sommen op binnen een minuut.
Netjes kerel!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:54 schreef AchmedJan het volgende:
2009 II gemaakt, 8.7.
Nog steeds geen goed gevoel
Ook omdat ik soms wat puntjes gesmokkeld had omdat ik dacht, op het examen ga ik er beter voor zitten en lees ik dit wel goed.
Ook niet echt gelet op eenheden en afrondingen, omdat ik daar wel op let tijdens het examen. (dus ik maar er een 8.0 van)
Maar nog steeds geen goed gevoel omdat ik het gevoel had dat ze precies de goede dingen vroegen.
Zometeen maar ff 2010 maken en kijken of ik die net zo goed maak
pdf kan zomaar eens voorkomen lijkt me, maar dat is toch gewoon als je een bepaalde aantal wil en cdf als je hoger dan dat aantal wil (minstens etc..)quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:15 schreef AchmedJan het volgende:
En binompdf wss ook niet toch?
En nPr ook niet denk ik toch?
Binompdf zou kunnen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:15 schreef AchmedJan het volgende:
En binompdf wss ook niet toch?
En nPr ook niet denk ik toch?
nPr is dat de volgorde een rol speelt. Bij nCr worden AAB, ABA en BAA als één geteld, bij nPr wordt dat geteld als drie.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:20 schreef AchmedJan het volgende:
Pdf zou wel kunnen idd, maar cdf kom je bijna alleen maar tegen.
En pdf kan je volgens mij ook nog op een andere manier uit rekenen (met machten)
Waarvoor was nPr ook al weer?
Math en dan 0. Dan zie je staan L (Linker grens), R (Rechter grens), M (Gemiddelde), S (Standaarddeviatie) en O (Percentage). Als ze vragen hoeveel mannen er tussen de 1.70 en 1.80 meter zitten, waarbij het gemiddelde 1.73 is en de standaardeviatie 5 is vul je bij L: 1.70 in, bij R: 1.80, bij M: 1.73 en bij S: 0.05. Dan bij de O staan en ALPHA + ENTER doen en je krijgt het percentage mannen tussen de 1.70 en 1.80.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:56 schreef Ezell het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Hoe werkt dat?
Daar zal ik waarschijnlijk geen tijd meer voor hebben, maar toch bedankt.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:36 schreef Moffol het volgende:
[..]
Math en dan 0. Dan zie je staan L (Linker grens), R (Rechter grens), M (Gemiddelde), S (Standaarddeviatie) en O (Percentage). Als ze vragen hoeveel mannen er tussen de 1.70 en 1.80 meter zitten, waarbij het gemiddelde 1.73 is en de standaardeviatie 5 is vul je bij L: 1.70 in, bij R: 1.80, bij M: 1.73 en bij S: 0.05. Dan bij de O staan en ALPHA + ENTER doen en je krijgt het percentage mannen tussen de 1.70 en 1.80.
Maar voordat je dit kan gebruiken moet je ergens een hele riedel aan voorwaarden intypen, dan moet je bij die solver met je pijltje omhoog gaan en dan krijg je het stuk waar je dat in moet typen, daarnaast is er een vaste schrijfwijze voor en moet je het allemaal op een bepaalde manier doen. Dan heb je niet onder de knie na een halfuur oefenen...
dat moet ook.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:37 schreef TakAFCA het volgende:
stel je hebt 5 x gooien met een dobbelsteen, en je wilt weten wat de kans is op 3x een 6
Bij dit soort sommen wil ik telkens nCr gebruiken.
LOL.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:42 schreef AchmedJan het volgende:
[..]
dat moet ook.
1/6^3 x 5/6^2 x 5 nCr 3
hoezo moet dat x 5 ncr 3? begrijp er niet veel van :pquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:42 schreef AchmedJan het volgende:
[..]
dat moet ook.
1/6^3 x 5/6^2 x 5 nCr 3
Ja wtf, nu snap ik het ook niet meerquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:51 schreef biwinning het volgende:
[..]
hoezo moet dat x 5 ncr 3? begrijp er niet veel van :p
Dit kan toch ook met binompdf? of niet?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:42 schreef AchmedJan het volgende:
[..]
dat moet ook.
1/6^3 x 5/6^2 x 5 nCr 3
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |