je moet gwn makkelijk denkenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:17 schreef computerprobleem het volgende:
vraag bij deze voorbeeld som
Voor binomCDF wordt er een groep gevraagd, maar daar geldt alleen tot een bepaald limiet. Dus tot hoogstens. Bijvoorbeeld:
De kans dat een man afhaakt is 0.14Er zijn 20 mannen die gaan bungeejumpen, wat is de kans dat minstens 6 mannen zullen afhaken? (dat betekent dus dat 6, 7, 8,.....tm 20 mannen kunnen afhaken. Je gebruikt nu de complement:
1- binomcdf(20, 0.14, 5)
x =
numtrial =
p = 0.14
waar moet ik de 5 invullen en waarom?
en waar moet ik de 20 invullen en waarom?
daar twijfel ik over..
En hoe moet ik de 1- invoeren op mijn rekenmachine bij binominalcdf?
hee met bas, snel foto verwijderen?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:26 schreef coban het volgende:
Nee klopt niet! Ik kom uit op 0.051
P(minstens 6 mannen)
1-P(hoogstens 5 mannen)
1-binomcdf(20,0.14,5)= 0.051
Begrijp je het?
hahhahahahahah jij bent facking domquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:27 schreef rezai het volgende:
binomcdf: 6, 20, 0.14 = 0.98465 daarna moet je 1 - 0.98465 doen en dan heb je het antwoord denk ik
Je moet geen 6 gebruiken. Maar 5.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:27 schreef rezai het volgende:
binomcdf: 6, 20, 0.14 = 0.98465 daarna moet je 1 - 0.98465 doen en dan heb je het antwoord denk ik
Ik kom eerst op dat 0.98645 uit, moet ik dus 1- dat doen?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:26 schreef coban het volgende:
Nee klopt niet! Ik kom uit op 0.051
P(minstens 6 mannen)
1-P(hoogstens 5 mannen)
1-binomcdf(20,0.14,5)= 0.051
Begrijp je het?
ik weet ook dus niet hoe ik op mijn casio op het venster 1 - binomcdf moet invoeren dus daarom deed ik het zoquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:29 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ik kom eerst op dat 0.98645 uit, moet ik dus 1- dat doen?
Want ik kan niet 1-binomcdf invoeren, dan krijg ik error. Kijk ik doe dit:
Stat, dist, binm, 1- invoeren en dan error en dan kan ik dus niet naar bcd toe gaan.
Lees anders even een paar posts terug. Staat een heleboel over.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:30 schreef MetBas het volgende:
Hoe zat het ook alweer met ncr en npr en zo?
NCR is toch met volgorde?!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:31 schreef coban het volgende:
[..]
Lees anders even een paar posts terug. Staat een heleboel over.
NCR boeit de volgorde niet
NPr wel. De volgorde is dan dus van belang
hoef je bijna niet te gebruiken bij examen, voor binom enzoquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:30 schreef MetBas het volgende:
Hoe zat het ook alweer met ncr en npr en zo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc utrecht en fc
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:32 schreef thewvll het volgende:
[..]
hoef je bijna niet te gebruiken bij examen, voor binom enzoOk, bedankt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat is het nou juist, bijna iedereen zegt wat anders.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:31 schreef coban het volgende:
[..]
Lees anders even een paar posts terug. Staat een heleboel over.
NCR boeit de volgorde niet
NPr wel. De volgorde is dan dus van belang
Kan iemand mij hier nog even snel bij helpen? Ik zit het nu voor het eerst te maken, dus ik wil niet iets verkeerds aanleren.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:28 schreef Ezell het volgende:
Ik begin nu pas met binimiale verdeling, dus ik heb geen idee hoe je het opschrijft. Is het goed als je bij een opgave bijv. alleen dit opschrijft:
X = aantal Fok!kers
P (x=5) = bionompdf (10, 0.4, 4)
Of moet je bij binompdf en binomcdf eigenlijk de stappen die je maakt opschrijven? Dus.. stat -> dist -> bionm -> bpd/bcd.
je hoeft niet de stappen op te schrijven , alleen gewoon binomcdf:65,0.2,34)quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:34 schreef Ezell het volgende:
[..]
Kan iemand mij hier nog even snel bij helpen? Ik zit het nu voor het eerst te maken, dus ik wil niet iets verkeerds aanleren.
Het doel van herleiden is het herschrijven van de formule naar de gegeven vorm. Dat betekent dat je in dit geval van dit geheel twee termen moet maken, waarbij in de ene term géén T voorkomt, en in de andere wel, en op zo'n manier dat die T-term niet verder vereenvoudigd kan worden.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:04 schreef JOO het volgende:
Kan iemand mij het volgende uitleggen; examen vraag 13 van 2010
p = 5,5 + 18-T:30 x 94,5
de formule kan je herleiden tot de bekende vorm:
P= a x T+ b
bereken a en b
als ik naar het antwoordenblad kijk snap ik de stappen niet die gedaan worden kan iemand mij die uitleggen?
Oké! Heel erg bedankt, Deed ik het toch goed.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:35 schreef thewvll het volgende:
[..]
je hoeft niet de stappen op te schrijven , alleen gewoon binomcdf:65,0.2,34)
Geloof mij maar, ik heb altijd gelijkquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:34 schreef MetBas het volgende:
[..]
Maar dat is het nou juist, bijna iedereen zegt wat anders.Ook via Google.
Met de solver los je de normale verdeling sommen op binnen een minuut.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:44 schreef MetBas het volgende:
Solver?
Zouden ze trouwens ook grenswaardeberekening van normale verdeling vragen? Dat was toch; invnorm (percentage dat je wilt weten (stel laatste vijf procent, dan doe je 0.95), gemiddelde, standaarddeviatie)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |