abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 mei 2011 @ 15:37:21 #126
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_97296791
Het blijft overigens wel angstvallig stil omtrend die Nieuwe Kuip. In welk stadium zitten we nu eigenlijk?
  woensdag 25 mei 2011 @ 15:41:18 #127
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_97296933
Volgens mij is dat gewoon vastgelopen. Alle plannen blijken te duur, Rotterdam is bijna failliet.
1+1=2.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_97297051
quote:
13s.gif Op woensdag 25 mei 2011 15:41 schreef Caland het volgende:
Volgens mij is dat gewoon vastgelopen. Alle plannen blijken te duur, Rotterdam is bijna failliet.
1+1=2.
Hoe kom je daar nou weer bij? Moet je kijken wat ze allemaal aan het bouwen zijn en wat er nog op komst is. Zeker voor een paar miljard dat er uit de grond gestampt gaat worden.
Volgens mij is Rotterdam juist een van de allerrijkste steden van Nederland op dat vlak.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  woensdag 25 mei 2011 @ 15:47:12 #129
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_97297214
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 15:44 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij? Moet je kijken wat ze allemaal aan het bouwen zijn en wat er nog op komst is. Zeker voor een paar miljard dat uit de grond gestampt gaat worden.
Volgens mij is Rotterdam juist een van de allerrijkste steden van Nederland.
Ik zei het wat gechargeerd natuurlijk, maar feit is wel dat Rotterdam de komende jaren flink moet bezuinigen.

http://www.architectenweb(...)etail.asp?iNID=25959
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_97297379
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 15:47 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik zei het wat gechargeerd natuurlijk, maar feit is wel dat Rotterdam de komende jaren flink moet bezuinigen.

http://www.architectenweb(...)etail.asp?iNID=25959
Ok vanuit dat perspectief.
Maar die Nieuwe Kuip komt er ongetwijfeld. Denk alleen niet op een droomlocatie aan de Maas ;( .
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_97304057
Al zorgen ze eerst ff dat het sportief beter gaat lopen, kunnen we dan kijken naar de rest. Dat nieuwe stadion is leuk en aardig, maar als we straks in de Jupiler League spelen hebben we er alsnog geen fuck aan :')
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:17:07 #132
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_97306703
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:40 schreef Happel het volgende:
Dat riekt wel naar competitievervalsing, ja.
Het zijn wel allemaal leningen maar of PSV dat allemaal kan terugbetalen is maar de vraag.
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:19:52 #133
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_97306888
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 15:44 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij? Moet je kijken wat ze allemaal aan het bouwen zijn en wat er nog op komst is. Zeker voor een paar miljard dat er uit de grond gestampt gaat worden.
Volgens mij is Rotterdam juist een van de allerrijkste steden van Nederland op dat vlak.
Rotterdam is één van de armste steden van Nederland. Al die bouwprojecten zijn grotendeels privaat gefinancierd en daar komt geen cent belastinggeld aan te pas.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:24:35 #134
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_97307146
Geniet nog maar even van de Kuip, want dat nieuwe stadion gaat de ondergang van Feyenoord betekenen.
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_97307715
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:24 schreef PIETR het volgende:
Geniet nog maar even van de Kuip, want dat nieuwe stadion gaat de ondergang van Feyenoord betekenen.
Leg eens uit.
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:36:51 #136
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97307768
Ze vinden steeds wel weer iets bij PSV. Hopen dat ze hier compleet misschieten, die 60 miljoen over de balk smijten en alsnog CL mislopen. Dan gaan ze snel genoeg alsnog de afgrond in. Ze draaien al jaren verlies, maar de begroting wordt lang zo hard niet achteruit geschroefd als bij ons.

NEC zal ons volgend jaar overigens ook wel voorbij gaan, die hebben Vlemmincx ingeruild voor platje, nijland en koolwijk en houden nog geld over. ;( Wordt er treurig van, bij elke club hoor je momenteel meer goed nieuws dan bij ons.
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:38:52 #137
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97307876
quote:
'Ik zag fantastische mogelijkheden bij PSV, maar zo houdt het op'

PSV krijgt niet meer de beschikking over het scoutingsnetwerk van Piet de Visser. De superscout mopperde drie weken geleden al dat Marcel Brands ‘niets deed’ om hem terug te halen en heeft een nieuw verzoek voor een rentree bij PSV afgewezen, meldt Voetbal International. “PSV bood uiteindelijk niet meer dan een soort bonusregeling en dat zie ik niet zitten”, zegt De Visser.

De persoonlijk adviseur van Roman Abramovich bracht in het verleden onder meer Heurelho Gomes en Alex naar PSV. “Ik wil gewoon scouten”, legt hij uit. “Ik vroeg heus geen grote bedragen, maar het moet niet zo zijn dat ik geld moet bijleggen. Als ik voor PSV aan het werk ga, dan maak ik allerlei extra kosten. Vanwege het reizen, maar ook telefoonkosten bijvoorbeeld. Ik bel soms wel vijftienhonderd euro per maand.”

“Ik zag fantastische mogelijkheden bij PSV, zeker in een combinatie met Chelsea en misschien ook Vitesse”, vervolgt De Visser. “Maar op deze manier houdt het op voor mij. De bal ligt nu bij PSV.” Algemeen directeur van PSV Tiny Sanders zette afgelopen maandag nog de deur open voor De Visser: “Als het in het belang van PSV is, maken we gebruik van Piet”, zei hij.
Jammer dat we geen cent te investeren hebben, die zou ik graag eens bij Feyenoord zien...
pi_97307892
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:35 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Leg eens uit.
Waarschijnlijk iets met teveel plaatsen, als de sportief geen vooruitgang wordt geboekt, je komt in een spiraal terecht en Feyenoord wordt failliet verklaard.

Toch denk ik dat het nieuwe stadion wel wat goeds kan brengen, alleen zie ik het sportieve plaatje wel op nummer 1...
pi_97307983
Ik snap niet waarom het voor psv competitievervalsing zou zijn?
Ze verkopen hun grond aan de gemeente, die de aankoop financieert met een lening die minder kost dan dat psv aan huur betaalt. Economische gezien gewoon een goede deal.

Wij hebben helaas geen grond meer op te verkopen, maar psv is nu gewoon bezig om haar bezittingen te 'cashen', dat is heel wat anders dan al die 1 euro-constructies die de afgelopen jaar voorbij zijn gekomen.
#12 is not for sale!
pi_97308091
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:39 schreef TheGreatHooD het volgende:

[..]

Waarschijnlijk iets met teveel plaatsen, als de sportief geen vooruitgang wordt geboekt, je komt in een spiraal terecht en Feyenoord wordt failliet verklaard.

Toch denk ik dat het nieuwe stadion wel wat goeds kan brengen, alleen zie ik het sportieve plaatje wel op nummer 1...
Ik vrees een Gelredomesyndroom, dat het organiseren van niet-voetbalevenementen veel meer oplevert dan de voetbalwedstrijden. De voorwaarden voor de inkomstenverdeling wordt essentieel of Feyenoord er iets mee gaat opschieten. Alleen als je zelf geen rooie rotcent hebt, zal niemand staan te springen jou ook een aandeel in de winst te geven.
#12 is not for sale!
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:51:55 #141
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97308483
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:41 schreef Haringkop het volgende:
Ik snap niet waarom het voor psv competitievervalsing zou zijn?
Ze verkopen hun grond aan de gemeente, die de aankoop financieerd met een lening die minder kost dan dat psv aan huur betaalt. Economische gezien gewoon een goede deal.

Wij hebben helaas geen grond meer op te verkopen, maar psv is nu gewoon bezig om haar bezittingen te 'cashen', dat is heel wat anders dan al die 1 euro-constructies die de afgelopen jaar voorbij zijn gekomen.
PSV komt goed weg in die zin dat de huurprijs voor 40 jaar vast ligt, voor een bedrag wat amper hoger ligt dan de rente die de gemeente zelf op de lening moet betalen. Daarna wil de gemeente de grond ook weer verkopen, dus dit houdt in principe in dat ze gewoon via de gemeente een gunstiger lening aan kunnen gaan. Als je vanuit gemeenteoogpunt rustig en reeel bekijkt, is vooral onze frustratie die het competitievervalsing laat lijken. Het zou pas echt competitievervalsing worden als PSV vervolgens over 40 jaar goedkoop een nieuw stuk grond krijg voor een nieuw stadion oid.
In het geval van clubs als nec, utrecht, ado, willem 2 en zeker almere is het volgens mij een stuk minder zuivere koffie.
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:56:07 #142
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_97308704
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:35 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Leg eens uit.
Feyenoord en de Kuip zijn simpelweg onlosmakelijk met elkaar verbonden. Kun jij je een voorstelling maken van Feyenoord zonder de Kuip?

Nooit dat ze erin slagen om een stadion weg te zetten dat qua atmosfeer kan tippen aan de Kuip, zeker niet met al die commerciele onzin in het achterhoofd. Daarbij is een capaciteit van 65.000 / 70.000 man gewoon te groot.
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_97309021
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:19 schreef TC03 het volgende:

[..]

Rotterdam is één van de armste steden van Nederland. Al die bouwprojecten zijn grotendeels privaat gefinancierd en daar komt geen cent belastinggeld aan te pas.
Nieuw Rotterdam CS, Nieuw gemeentehuis, Die mega Markthal. Allemaal grotendeels gefinancierd door de gemeente.
Als je trouwens hebt over een Nieuwe Kuip en concrete plannen opstelt lijkt me niet dat je dergelijke zaken openbaar maakt als je geen rooie rotcent te makken hebt toch?
Groetjes, Ezio.
pi_97309076
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:51 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

PSV komt goed weg in die zin dat de huurprijs voor 40 jaar vast ligt, voor een bedrag wat amper hoger ligt dan de rente die de gemeente zelf op de lening moet betalen. Daarna wil de gemeente de grond ook weer verkopen, dus dit houdt in principe in dat ze gewoon via de gemeente een gunstiger lening aan kunnen gaan. Als je vanuit gemeenteoogpunt rustig en reeel bekijkt, is vooral onze frustratie die het competitievervalsing laat lijken. Het zou pas echt competitievervalsing worden als PSV vervolgens over 40 jaar goedkoop een nieuw stuk grond krijg voor een nieuw stadion oid.
In het geval van clubs als nec, utrecht, ado, willem 2 en zeker almere is het volgens mij een stuk minder zuivere koffie.
Uiteraard zijn de voorwaarden wel bepalend en verwacht ik ook niet dat de gemeente psv het vel over hun neus heeft getrokken, want dan had psv ook wel zelf een lening kunnen aangaan met als onderpand de grond. Maar zoals je aangeeft klinkt deze overeenkomst vele malen zakelijker dan al die geweldige constructies die sommige clubs voor elkaar hebben gekregen. Volgens mij zijn sommige stadions al 3x terugverkocht voor een ¤ 1...

Ik zie deze 'hulp' van de gemeente meer als een soort herfinanciering, dan dat psv nu weer met een zak geld het land in trekt om alles te kopen wat los en vast zit.

Verder moet wij gewoon naar ons zelf kijken.
#12 is not for sale!
pi_97309157
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 20:03 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Nieuw Rotterdam CS, Nieuw gemeentehuis, Die mega Markthal. Allemaal grotendeels gefinancierd door de gemeente.
Als je trouwens hebt over een Nieuwe Kuip en concrete plannen opstelt lijkt me niet dat je dergelijke zaken openbaar maakt als je geen rooie rotcent te makken hebt toch?
Rotterdam heeft wel een voorschot op de toekomst genomen he om de bouw te redden van de ondergang. Veel projecten zijn vooruitgeschoven, ook woningbouwprojecten.
pi_97309242
Wat ik overigens niet begrijp, als Wijnaldum verkocht wordt vloeit 25% naar de talentpoule.

Maar die waren in feite toch afgekocht met de overname van aandelen door de VVF ??

Of tellen deze nog steeds mee als schuld ?
pi_97309319
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 20:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

Rotterdam heeft wel een voorschot op de toekomst genomen he om de bouw te redden van de ondergang. Veel projecten zijn vooruitgeschoven, ook woningbouwprojecten.
Waarom zou zo'n Nieuwe Kuip niet in die strategie passen dan?
Groetjes, Ezio.
pi_97309598
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 20:09 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Waarom zou zo'n Nieuwe Kuip niet in die strategie passen dan?
kan, maar het herstel van de economie in Nederland is een stuk minder dan maar op gehoopt was.
En dan kan zon groot project met misschien onzekere inkomsten/uitgaven wel op de lange baan komen. Er was immers ook gerekend op een bijdrage van het Rijk als het WK naar Nederland was gegaan.
pi_97312398
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 20:07 schreef macca728 het volgende:
Wat ik overigens niet begrijp, als Wijnaldum verkocht wordt vloeit 25% naar de talentpoule.

Maar die waren in feite toch afgekocht met de overname van aandelen door de VVF ??

Of tellen deze nog steeds mee als schuld ?
Die aandelen worden volgens mij pas echt verkocht als ze 30 miljoen (of meer) hebben opgehaald?
pi_97314954
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 19:56 schreef PIETR het volgende:

[..]

Feyenoord en de Kuip zijn simpelweg onlosmakelijk met elkaar verbonden. Kun jij je een voorstelling maken van Feyenoord zonder de Kuip?

Nooit dat ze erin slagen om een stadion weg te zetten dat qua atmosfeer kan tippen aan de Kuip, zeker niet met al die commerciele onzin in het achterhoofd. Daarbij is een capaciteit van 65.000 / 70.000 man gewoon te groot.
:') :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')